-
Η Toyota είναι σοφή , πουθενά δεν προσπαθεί να τονίσει τις επιδόσεις των νέων της υβριδικών μάλιστα όπως γράφουν και άλλου μεγαλώνει τα νούμερα του 0-100 και έχει χαμηλούς κόφτες τελικής νομίζω κανένα υβριδικό δεν πάει πάνω από τα 170-5, 180 τα δίλιτρα corolla /chr και ενα κλικ παραπάνω το 2,5 του rav4.
Δύσκολα λοιπόν το καινούργιο yaris /yaris cross με το 0W-8 'νεράκι ' θα πέσει από συνειδητή επιλογή στα χέρια του γκαζοφονιά που θα το σπρώξει πάνω από τα όρια και θα αρχίσει να φθείρει τον κινητήρα και ναι στο σενάριο που περιγράφτηκε παραπάνω ,τέρμα γκάζι στην Εθνική για ώρες , πιστεύω και εγώ ότι τα 0W-8 θα είναι ανεπαρκή. Πάντως σε κάτι σενάρια καλοκαίρι 40 στην πόλη σε μποτιλιάρισμα αυτά θα έχουν την μικρότερη φθορά , αντίθετα δηλ απο την συντριπτική πλειοψηφία των υπολοίπων αυτοκινήτων και ο λόγος είναι τα άλλα κόλπα που έχουν τα υβριδικά, ηλεκτρικά κλιματιστικά , ηλεκτρικές αντλίες τιμονιού / νερού /λαδιού αφαιρούν φορτία από τον κινητήρα , το ηλεκτρομοτέρ αναλαμβάνει την εκκίνηση -επιτάχυνση και το 'νεράκι' λάδι κινείται απολύτως ελεγχόμενα στις ιδανικές συνθήκες προστατεύοντας και κάνοντας οικονομία !
Η συντριπτική πλειοψηφία θέλει αξιοπιστία και οικονομία το άλλο σενάριο είναι επιλογή συνειδητή του γκαζιάρη που όλο το marketing της Toyota σου λέει μη το κάνεις!
Πάρε fiesta ST (το κανονικό οχι το line ) άνθρωπε ...μέχρι να δεις οτι 0W-20 παίρνει και να αναρωτιέσαι ...αντέχει τα καλοκαίρια να βάζω 5-30 , φαύλος κύκλος ...
-
Όλα αυτά τα αντέχει δεν αντέχει στο ελληνικό καλοκαίρι το νερόλαδο τα έχουν σκεφτεί και τεστάρει οι κατασκευαστές πριν τα βγάλουν στην παραγωγή. Επίσης κανείς δε βλέπω να αναφέρει τις ανοχές στροφάλου-κουζινέτων, μπλοκ-πιστονιών κλπ για να μας πει για το κακό 0W-20 και το καλό 10W-40 που είναι για το ελληνικό καλοκαίρι...
Οι κατασκευές των μοτέρ έχουν αλλάξει, οι κατασκευαστές έχουν γνώση των καιρικών συνθηκών των χωρών που πουλάνε. Από τη στιγμή που θεωρούν ότι το μοτέρ θέλει 0W-8 θα μπει αυτό και τέλος.
-
Oι ανοχές των νέων μοτέρ την τελευταία 10 ετια τελικά έχουν μειωθεί ή απλά αυτό προέκυψε από τον κόσμο παρατηρώντας τα λεπτόρευστα λιπαντικά που χρησιμοποιούνται? Έαν όντως μειώθηκαν οι ανοχές ,δεν είναι αρνητικό για το κυνήγι της κατανάλωσης καυσίμου?
-
υβριδικό αυτοκίνητο φορτωμένο με 5 άτομα και αποσκευές σε πολυωρο ταξιδι με 130 στον αυτοκινητόδρομο,35°C+ και πολύ λεπτά λάδια;
Χλωμό το βλέπω...
-
Η Τoyota ξέρει και δεν κάνει ποτές λάθος και πατάτα, ούτε με τα μοτέρ που είχαν λάθος έμβολα και έκαιγαν λάδια, η Toyota είναι το άγιο δισκοπότηρο της αυτοκίνησης.
Το άσπαστο κατά πολλούς Starlet έκανε υδραυλική στο ρελαντί και στράβωσε μπιέλα, του γιού μου είμαστε μέσα μαζί και οδηγούσα εγώ, κάνει γκούπ και πάπαλα και κοιταζόμαστε σαν αρειανοί. Η νεκροψία έδειξε ότι τα είχε φτύσει ένα O;Ring μέσα στην πεταλούδα που περνάνε τα νερά της μηχανής και πέρασαν νερά στην εισαγωγή και σήκωσε το μοτέρ υδραυλική πίεση, αν πηγαίναμε κανονικά στο δρόμο και όχι στο ρελαντί θα είχαν βγεί οι μπιέλες από το πλάϊ του μοτέρ.
Γιατί περνάνε τα νερά τώρα από την πολλαπλή ? Μα για να ζεσταίνεται ο αέρας της εισαγωγής ώστε να διασπώνται καλύτερα οι σταγόνες του καυσίμου για οικονομία. Αυτός είναι και ο λόγος που τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν αντλίες υψηλής πίεσης 120-200bar, για τον λεπτοδιαμερισμό τους καυσίμου.
Οι παλαιότεροι θα θυμούνται το μπούκωμα στα μοτέρ, όταν ήταν κρύα με τραβηγμένο το τσόκ τους αέρα, το τσόκ έκλεινε την πεταλούδα περιορίζοντας τον αέρα στην εισαγωγή ώστεε να πηγαίνει περισσότερη βενζίνη για να πάρει ε΄λυκολα μπροστά το μοτέρ, μόνο που οι σταγόνες της βενζίνης χωρίς την σωστή ποσότητα του αέρα δεν εάερωνόντουσαν πλήρων και έβρεχαν το μπουζί βραχυκυκλώνωντας τα με τα γνωστά αποτελέσματα. Τoyota και πάσης Ελλάδος. Τέλος το μάθημα.
-
Βάλτε 20w60 για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο για τα καλοκαίρια της Ελλάδας , το λέει και ο μπάρμπα Μήτσος.
-
20W60 + 1-1.5 λίτρο στα 100, + 15-20c θερμοκρασία στο λάδι, όχι στο μιλητό αλλά μετά από πάνω 50.000 χλμ παρατηρήσεις σε χρήση που το απαιτούσαν σε σχέση με 10W40.
-
Η Τoyota ξέρει και δεν κάνει ποτές λάθος και πατάτα, ούτε με τα μοτέρ που είχαν λάθος έμβολα και έκαιγαν λάδια, η Toyota είναι το άγιο δισκοπότηρο της αυτοκίνησης.
Τoyota και πάσης Ελλάδος. Τέλος το μάθημα.
Άρχοντα της μηχανολογίας στο Φόρουμ κάποιοι ξέρουμε ότι αυτό το λες ψιλοειρωνικά, κάποιοι άλλοι όχι!!!
Πχ τόσες φορές έχεις γράψει και αναλύσει την μαλακία της Toyota στον 1nr-fe με τις 4 τρύπες αντί για 8 στα πιστόνια κλπ κλπ ή αυτό τώρα για το στάρλετ θα περάσει στο ντούκου.
-
Συμφωνα με το service manual του υβριδικου Yaris με τον κινητηρα Μ15Α-FXE μπορεί να δεχτεί τα παρακάτω λιπαντικά....
0w-8 0w-16 0w-20 5w-30 Πληροφορίες απο εδώ https://toyota-club.net/files/faq/20-08-01_faq_df_r3_en.htm
Στο ιδιο site ο δημιουργός του αναφέρει ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ εδώ...https://toyota-club.net/files/faq/04-09-10_faq_oil-q_eng.htm
Recommended viscosity?'
'You should follow the manufacturer's recommendations' - but above all it is necessary to follow the common sense. And relate the manufacturer's opinion with the actual environment and condition of the particular vehicle.
In addition, you must be able to find the proper manufacturer's recommendations - every Toyota engine is attended by at least five prescriptions not coincided with each other - three in the owner manuals (for Japan, USA, Europe markets), two in the workshop manual (for domestic and overseas markets). And it changes over time, so it is better to read the early documents near the engine first appearance time - when the instructions more or less reflected the real technical requirements rather than later - were revised in favor of a new environmental regulations.
Historically, that the most elementary recommendations are provided for the US market. As a rule, it contains single viscosity value - the lowest of all possible (0W-20 and 0W-16 for now) - only for the sake of economy/ecology and to the detriment of all the rest. However experience has shown that the possibility of too free choice enables the average Americans to make a great mistakes with serious consequences.This is followed by Japanese market recommendations. To the good, it still contain one or two alternative viscosities. And it is also noticeable attraction to low visc oils (even in the 1990s 10W-30 was the most dense here).
The most appropriate recommendations Toyota make for the European market. Although there are a preferred energy-saving low-viscosity oil too, but officially allowed upper limit of the viscosity is marked also. This allows to dispel the myth 'new engines designed for 0W-20 and more dense oil will cause breakage immediately' - in fact, the viscosity xxW-40 and -50 is not a taboo, even for the most recent series of engines.ΜΕ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ!!!
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ... but above all it is necessary to follow the common sense!!! ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ!!!!
Ναι να κανεις οτι λεει ο κατασκευαστής ΑΛΛΑ προσάρμοσε την επιλογή λιπαντικού με βάση τις καιρικές συνθήκες/οδηγικό στιλ/απαιτήσεις!!!Μάλιστα στο τέλος αναφέρει οτι ακόμα και το 5w-40 δεν αποτελεί μια επιλογή που θα προκαλέσει φθορά στον κινητήρα μας!!!
Επομένως πολυ σωστά αναφέρουν φίλοι οτι ενα λάδι 0-8 δεν θα ήταν η καλύτερη επιλογή για έναν που θα εχει ενα yaris hybrid στην ελλάδα που το καλοκαίρι χτυπάει χαλαρα 35αρια και θα χρειαστεί να βγεί εκτός πολης για ενα πολύωρο ταξίδι!!! -
Λογικά πράγματα γράφει , απλά όλοι έχουμε αρχικά στο μυαλό μας το ιξώδες στους 100 βαθμούς και την ανάλογη βαθμονόμηση του.Αν ο κινητήρας φτάνει τα λάδια στους 120 δεν μιλάμε πλέον για 40αρι λάδι....
Εγώ συνεχίζω να έχω απορία πόσο % μειώθηκαν οι ανοχές των κινητήρων και καταλήξαμε σε τόσο πιο λεπτόρευστα λιπαντικά δεδομένου ότι παράλληλα αυξήθηκαν οι θερμοκρασίες λειτουργίας.
-
πολλα λεπτόρευστα λιπαντικα γράφουν ότι είναι για ελαφρυ φορτίο (light duty).
Ο κάθε χρήστης κοιτάει τα δεδομένα του και πράττει αναλόγως.
-
Το θέμα ειναι πας αντιπροσωπεία και λες παιδια εγω δεν θελω 0w-8 αλλα 0-20 θα το δεχτουν;
-
Η κοινή λογική λέει ότι θα ακολουθήσω τις συστάσεις αυτού που μου δίνει την 6ετη εγγύηση .
Ο άλλος που συστήνει χωρίς να έχει καμμία νομική υποχρέωση λάδια με ιξωδη που δεν βάζουν ούτε σε τρακτερ όχι κοινή λογική δεν έχει αλλά είναι ένας ακόμα ημιμαθής που κάτι διάβασε κάτι είδε αλλά κατάλαβε και άλλα λέει , όταν πάρετε στο χέρι το μοτέρ πάτε να σας καλύψει την εγγύηση.
Ακόμα και αν δεχθούμε ότι και η Toyota κάνει λάθη ,που κάνει , είναι από τις λίγες εταιρίες που καλύπτουν ζημιές ακόμα και μετά το πέρας της εγγύησης γι'αυτό ιδίως στα υβριδικά που έχουν τεχνολογία πολύ προχωρημένη και θέλουν πολύ διάβασμα αφήστε τους ' γνώστες' των φόρουμ και ακολουθήστε το βιβλιο συντήρησης του κατασκευαστή.
Είναι ένας λόγος που ΔΕΝ θέλω υβριδικό, 11 χρόνια σέρβις στην αντιπροσωπεία ΔΕΝ αντέχετε ! Ανατροπή στο τέλος (δεν το περιμένατε) αλλά με το ντίζελ άντεξα 4 σέρβις μετά έφυγα και πήγα σε εξειδικευμένο ...
-
Τώρα βάλτε 0w-8(!!!) με σαράντα βαθμούς έξω,πέντε άτομα μέσα και εθνική με 130.(Μη φοβάστε έχει καλή εγγύηση)
-
Οι συνθήκες που αναφέρεις είναι ιδανικές και δεν δημιουργούν κανένα απολύτως στρες ούτε σε κινητήρες με 500000 χλμ !
Κίνηση με 5 άτομα με σταθερή ταχύτητα επιβαρύνει τις αναρτήσεις και τα φρένα αν τα χρειαστείς ξαφνικά .
Κίνηση με 130 εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση του συστήματος ψύξης , σε αυτά τα χλμ πολλά αυτοκίνητα να ξέρεις κλείνουν με περσίδες ανοίγματα σε μάσκες κλπ για καλλίτερη αεροδυναμική . η ψύξη είναι και παραπάνω από όσο χρειάζονται!
Τα 130 κοντερέσια είναι ούτε το 75% της τελικής ταχύτητας το ζόρι είναι όταν κυνηγάς τελικές , στα υβριδικά σε αυτά τα χλμ στο παραμικρό ισιάδι ,στο απειροελάχιστο άφημα του πεταλ του γκαζιού με την ελάχιστη αλλαγή της κλίσης του δρόμου σβήνει το συμβατικό μοτερ και πας με το ρεύμα ., οχι μόνο ζόρι δεν τραβάνε ψάχνουν ευκαιρία να αδειάσουν το ρεύμα από την φουλ φορτισμένη μπαταρία !
Στους σαράντα βαθμούς να έχεις επιλέξει σωστό χρώμα - άσπρο, τα Yaris μόνο άσπρα- και να έχεις βάλει αντιηλιακές μεμβράνες στα τζάμια -αξία ανεκτίμητη- το 0W 8 εκεί που είναι ξέρει τι κάνει αλλά το κυριότερο ξέρουν αυτοί που το έβαλαν εκεί και φυσικά εχεις ΕΓΓΥΗΣΗ το είπες μόνος σου
-
Εγώ συνεχίζω να έχω απορία πόσο % μειώθηκαν οι ανοχές των κινητήρων και καταλήξαμε σε τόσο πιο λεπτόρευστα λιπαντικά δεδομένου ότι παράλληλα αυξήθηκαν οι θερμοκρασίες λειτουργίας.
Δεν έχω ιδέα. Αλλά σίγουρα το χαμηλό ιξώδες έχει να κάνει με το κυνήγι μείωσης εκπομπών CO2 με οποιοδήποτε τρόπο! Οπότε και το λάδι βοηθάει, γιατί αυτό είναι το βασικότερο που ενδιαφέρει τους κατασκευαστές. Και σίγουρα έχουν βελτιωθεί αρκετά και τα λάδια σε χαρακτηριστικά.
Το θέμα ειναι πας αντιπροσωπεία και λες παιδια εγω δεν θελω 0w-8 αλλα 0-20 θα το δεχτουν;
Οι περισσότερες αντιπροσωπείες βάζουν το 0w-20 στα υβριδικά και πρέπει να ζητήσεις (και μάλιστα από πριν για να το έχουν, γιατί είναι πανάκριβο, σχεδόν διπλάσια τιμή!!!) εαν θες 0w-16 ή 0w-8. Οπότε ναι το δέχονται.
-
Και σίγουρα έχουν βελτιωθεί αρκετά και τα λάδια σε χαρακτηριστικά.
Γι αυτο δεν ειμαι και τοσο σιγουρος. Πλεον με τα low saps , και τον τροπο που τα φτιαχνουν* , εχω αμφιβολιες
- απο συνθετικα PAO που ηταν τα περισσοτερα καλα λαδια, πλεον ειναι hydrocracked. Ουτε συνθετικα ειναι με την έννοια του όρου, ουτε PAO εχουν (Εκτος απο λιγες εξαιρεσεις) . Πχ Castrol. Mobil, Total κτλ δεν εχουν συνθετικα πλεον, ενω πριν ηταν συνθετικα. Τωρα τα φτιαχνουν με υδροπυρόλυση . Υπαρχουν και εξαιρέσεις, αλλά μιλαω για την πλειοψηφία
-
PAO ηταν ελάχιστα έτσι και αλλιώς, π.χ από Castrol πριν 15 χρόνια από όλα ται διαθέσιμα για BMW μόνο 1 ήταν PAO! Αλλά αυτό που μετράει κυρίως είναι τα πρόσθετα που βάζουν και όχι τόσο η βάση του λαδιού. Οπότε όταν από ανάλυση που κάναμε τότε στο bmw forum είχε βγει το συμπέρασμα ότι άνετα άντεχαν 15.000χλμ+, δηλαδή στις 15.000 που κάναμε αλλαγές η ανάλυση έδειχνε ότι έχουν ακόμα ζωή. Άρα έχουν βελτιωθεί σίγουρα σε αντοχή, ακόμα και η βάση να είναι 'κατώτερη', λόγω χημικών πρόσθετων.
-
Απο που καταλαβατε οτι αντεχουν ακομα? Απο το TBN ?
Οχι και ελαχιστα αυτα που ειχαν PAO . Ολα τα καλα , PAO ηταν . Τωρα δεν ειναι .
Προσθετα εβαζαν και παλια, δεν βαζουν τωρα μονο
-
Απο που καταλαβατε οτι αντεχουν ακομα? Απο το TBN ?
Οχι και ελαχιστα αυτα που ειχαν PAO . Ολα τα καλα , PAO ηταν . Τωρα δεν ειναι .
Προσθετα εβαζαν και παλια, δεν βαζουν τωρα μονο
-
Καθόλου δεν θυμάμαι. Αλλά ήταν το συμπέρασμα του εργαστηρίου. Γιατί δεν κάνουν μόνο ανάλυση αλλά σου εξηγούν τα ευρήματα και εαν έχεις ξαναστείλει κάνουν σύγκριση και με τα άλλα αποτελέσματα και επίσης από το % μετάλλων στο λάδι σου λένε και για την υγεία του κινητήρα σου!
-
Ελάχιστα ήταν ρε συ, ούτε 20% στο σύνολο των συνθετικών. H Castrol (που με ενδιέφερε τότε) από όλα τα συνθετικά μόνο 2 είχε. Οι Αμερικάνοι λίγο περισσότερα. Κάποτε είχα γράψει ολόκληρο άρθρο/ποστ στο φόρουμ αλλά χάθηκε.
-
Εννοείται, το ίδιο λέμε. Πάντα έβαζαν πρόσθετα, αλλά τα πρόσθετα έχουν βελτιωθεί πολύ. Αυτά κάνουν όλη την διαφορά και όχι η βάση του λαδιού. Όλο το παιχνίδιε στα πρόσθετα παίζεται και πάνω σε αυτά γίνεται η έρευνα πλέον.
-
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]