-
Μιας και τα γυαλιστερά πλαστικά δυστυχώς είναι πλέον της μόδας, αναρωτιόμουν αν έχει βρει κανείς σας τρόπο να τα προστατέψει από μικρο-γρατσουνιές, σκόνες κλπ. Μια λύση που βλέπω είναι η κάλυψή τους με λεπτό προστατευτικό φιλμ κάτι σαν σελατίνη, αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιείται για την προστασία του εξωτερικού. Το έχει δοκιμάσει κανείς;
-
Για να έχεις καλά αποτελέσματα και στην προστασία αλλά και στην εμφάνιση, δηλαδή να είναι σα να μην υπάρχει θα πρέπει να κοιτάξεις σε ποιοτικό φιλμ όπως αυτό της 3Μ με το ανάλογο κόστος φυσικά.
Δες μήπως θα μπορούσες να του περάσεις φιμέ μεμβράνη σαν αυτές που βάζουνε στα φανάρια αν και δεν ξέρω κατά πόσο προστατεύουν από γρατζουνιές.
-
Πρόσεχε μόνο με τον πηλό, δεν χρειάζεται συχνά. Καλό είναι να τον αποφεύγεις και να τον χρησιμοποιείς μόνο όταν είναι απαραίτητο μια φορά κάθε δυο χρόνια για παράδειγμα.
ΤΟ ξερω, ακομα δεν εχω κανει τιποτα και το αμαξι ειναι 5 χρονων αλλα σε γκαραζ. Και στην αρχη θα βαλω ενα tar remover να δοκιμασω σε σημεια και iron x. Μπορει να μην χρειαστω πηλο.
Εχω κανει το προηγουμενο αμαξι μου ολο με το χερι με 3M compound αν το ξερεις τι ειναι. προφανως το εκανα χαλια αλλα ηταν διδακτικη εμπηρεια να βλεπω το clear coat να τρεχει προς τα κατω και να γκριζαρει ολο το αμαξι (γιατι το compound δημιουργει χαρακιες στο βερνικι και θολωνει αυτο). Μετα το γυαλισα με ενα γυαλιστικο και ολα καλα. βεβαια μειωσα το παχος του βερνικιου αλλα ετσι και αλλοιως το εδωσα χαμηλα το αμαξι. Οσα αμαξια εχουν παει σε detailers εχουν μειωμενο παχος clearcoat....ετσι και αλλοιως.
-
Αν ο πηλός είναι μεσαίος ή μαλακός είναι δύσκολο να κάνεις ζημιά, ωστόσο η λογική του είναι να κάνεις ένα πέρασμα πριν γυαλίσεις-κερώσεις για να είναι τελείως καθαρή η επιφάνεια από προηγούμενα κεριά, επικαθίσεις κλπ.
-
@Kegior εννοείς τα γυαλιστερά πλαστικά στην καμπίνα μέσα ? Αν ναί για ποιά σημεία μιλάς ?
@Wantone Γυάλισες αμάξι στο χέρι ??? Χαράς το κουράγιο σου.. Και μάλιστα 2 step correction.. Μια χοντρή αλοιφή και μια λεπτή. Μη το ξανακάνεις όπως λές εκτός αν θές να αποκτήσεις τα χέρια του Ποπάυ
Και εγώ στο δικό μου δεν ακουμπάω πηλό, με iron x θα παίξω κάααποια στιγμή, το πολύ πολύ να κάνω επιλεκτικά κάποια σημεία μόνο.
Χρήσιμα αυτά που λές για την κατανόηση του τι είναι γυάλισμα και κάθε πότε το κάνουμε και συμφωνούμε. Εσύ και εγώ τα ξέρουμε αλλά βοηθάς και τους υπολοίπους έτσι
@panos2171 Ρίξε μια ματιά εδώ.. https://is.gd/iY7wtc Άλλο γυάλισμα και άλλο κέρωμα.
-
Καλα μιλαμε το 2003 το εκανα και χωρις ακριβως να κατανοω τι ακριβως ηταν το compound πριν το κανω. Και εβαλα περισσοτερο απο οτι επρεπε. βεβαια μετα καταλαβα τι ειναι. Η μεγαλη διαφορα του τωρα απο το τοτε ειναι οτι υπαρχουν απειρα βιντεο στο youtube που δειχνουν με λεπτομερεια τι πρεπει να κανεις αν βεβαια εχεις χωρο, πιεστικο, βουρτσες κλπ που εγω ειχα μονο τα βασικα.
Παντως αν σου δειξω τις φωτογραφιες το αμαξι μετα το γυαλισμα καλο εγινε.
-
@Kegior εννοείς τα γυαλιστερά πλαστικά στην καμπίνα μέσα ? Αν ναί για ποιά σημεία μιλάς ?
Ναί, αναφέρομαι για παράδειγμα στα γυαλιστερά πλαστικά στην οθόνη infotainment, στο ac, και στο πάνελ που είναι ο μοχλός ταχυτήτων στο Corolla.
-
Θα κράταγα μικρό καλάθι για να μπεί μεμβράνη χωρίς φουσκάλες και με σωστή εφαρμογή σε τόσο ιδιότροπες μικρές επιφάνιες, αλλά ψάχτο. Ρίξε και καμμιά ματια σε aliexpress ποτέ δε ξέρεις τι θα βρείς εκεί μέσα.
-
@panos2171 Ρίξε μια ματιά εδώ.. https://is.gd/iY7wtc Άλλο γυάλισμα και άλλο κέρωμα.
Ναι την ξέρω τη διαφορά. Σαφώς το να κάνεις πηλό σε κάθε πλύσιμο δεν είναι και ότι καλύτερο αν θες όμως να περάσεις γυαλιστικη για να φύγουν οι αράχνες ή πιο ήπια με filers για να μην κατεβάζεις βερνίκι και μετά να κερωσεις νομίζω ότι χρειάζεται.
Άλλωστε ακόμα και μόνο κερί να περάσεις πρέπει να φύγουν υπολοιματα του προηγούμενου
-
@panos2171 Πάνο σε χάνω με αυτό που λές ότι περνάς γυαλιστική. Τι προιόν εννοείς να το ψάξω γιατί μου διαφεύγει. Μήπως εννοείς κάτι σαν το Autoglym Super Resin Polish ? Εννοείς εφαρμογή του με το χέρι ή με αλοιφαδόρο ?
Όλες οι αλοιφές οι γυαλιστικές χωρίς αλοιφαδόρο και αν είναι ήπιες πολύ δύσκολα θα 'κατεβάσουν' βερνίκι. Οι AIO(all in one) γυαλιστικές δίνουν λίγη γυαλάδα και κυρίως κρύβουν λίγο τις αμυχές και την 'αράχνη', κοινώς τα μασκάρουν. Περιέχουν fillers που κάνουν ακριβώς αυτή τη δουλειά. Είναι ιδανικές για αυτοκίνητα όχι τόσο καινούργια ή λίγο ταλαιπωρημένα. Προσθέτουν και ένα στρώμα προστασίας και δε χρειάζεται να περάσεις και κερί απο πάνω. Μπορείς να το κάνεις αλλά είναι overkill . Τα κεριά για να αποδώσουν τα μέγιστα σε μακροζωία και προστασία χρειάζονται καθαρή επιφάνεια. Παρόλα αυτά αν κάποιος νιώθει καλύτερα να περάσει και ένα κερί extra απο πάνω δε τον εμποδίζει κανείς...
Αν το παλιό κερί έχει σχεδόν φύγει, με ένα 'βαθύ' καθαρισμό με πιο δραστικά καθαριστικά το αφαιρούν τελείως και είσαι έτοιμος να ξανακερώσεις. Η γνώμη μου για τον πηλό είναι να χρησιμοποιείται μόνο αν είναι απαραίτητο και εφόσον έχεις κάνει όλα τα προηγούμενα βήματα(εξειδικευμένα καθαριστικά/χημικά). Αν πρόκειται να κάνεις διόρθωση (γυάλισμα) με αλοιφαδόρο τότε ναι εκεί η χρήση του επιβάλλεται. Στο κάτω κάτω με το γυάλισμα θα διορθωθεί ότι 'ζημιά' δημιουργηθεί απο τη χρήση του.
-
Mastoras78 wrote:
@Kegior εννοείς τα γυαλιστερά πλαστικά στην καμπίνα μέσα ? Αν ναί για ποιά σημεία μιλάς ?
Ναί, αναφέρομαι για παράδειγμα στα γυαλιστερά πλαστικά στην οθόνη infotainment, στο ac, και στο πάνελ που είναι ο μοχλός ταχυτήτων στο Corolla.
Μερικοί τα κερώνουν αυτα τα μέρη τα πολύ γυαλιστερά.
Εγω δε το εχω δοκιμάσει .Μόνο autofinesse Spritz.
-
@panos2171 Πάνο σε χάνω με αυτό που λές ότι περνάς γυαλιστική. Τι προιόν εννοείς να το ψάξω γιατί μου διαφεύγει. Μήπως εννοείς κάτι σαν το Autoglym Super Resin Polish ? Εννοείς εφαρμογή του με το χέρι ή με αλοιφαδόρο ?
Όλες οι αλοιφές οι γυαλιστικές χωρίς αλοιφαδόρο και αν είναι ήπιες πολύ δύσκολα θα 'κατεβάσουν' βερνίκι. Οι AIO(all in one) γυαλιστικές δίνουν λίγη γυαλάδα και κυρίως κρύβουν λίγο τις αμυχές και την 'αράχνη', κοινώς τα μασκάρουν. Περιέχουν fillers που κάνουν ακριβώς αυτή τη δουλειά. Είναι ιδανικές για αυτοκίνητα όχι τόσο καινούργια ή λίγο ταλαιπωρημένα. Προσθέτουν και ένα στρώμα προστασίας και δε χρειάζεται να περάσεις και κερί απο πάνω. Μπορείς να το κάνεις αλλά είναι overkill . Τα κεριά για να αποδώσουν τα μέγιστα σε μακροζωία και προστασία χρειάζονται καθαρή επιφάνεια. Παρόλα αυτά αν κάποιος νιώθει καλύτερα να περάσει και ένα κερί extra απο πάνω δε τον εμποδίζει κανείς...
Αν το παλιό κερί έχει σχεδόν φύγει, με ένα 'βαθύ' καθαρισμό με πιο δραστικά καθαριστικά το αφαιρούν τελείως και είσαι έτοιμος να ξανακερώσεις. Η γνώμη μου για τον πηλό είναι να χρησιμοποιείται μόνο αν είναι απαραίτητο και εφόσον έχεις κάνει όλα τα προηγούμενα βήματα(εξειδικευμένα καθαριστικά/χημικά). Αν πρόκειται να κάνεις διόρθωση (γυάλισμα) με αλοιφαδόρο τότε ναι εκεί η χρήση του επιβάλλεται. Στο κάτω κάτω με το γυάλισμα θα διορθωθεί ότι 'ζημιά' δημιουργηθεί απο τη χρήση του.
Να σου πω τι κάνω εγώ. Ανά εξάμηνο ή έτος περνάω μέτριο πηλό και έπειτα με το χέρι Super Resin Polish και έπειτα κερί. Έχει γίνει μια φορά γυάλισμα/κέρωμα με αλοιφαδόρο γιατί ήταν αρκετά ταλαιπωρημένο το χρώμα αλλά από κει και πέρα λόγω δύσκολου χρώματος (σκούρο μπλε) ξαναεμφανίζονται (διακρίνονται κάτω από πολύ έντονο φως) οπότε με τα fillers τις καλύπτω. Compound δε θέλω να ξαναπεραστεί γιατί δεν ξέρω τι επιπλέον ανοχές έχει το βερνίκι. Οπότε χεράκι και είμαι καλυμένος, άλλωστε δίπορτο είναι και δεν έχω να κάνω οροφή.
-
@panos2171 Είδες που σε κατάλαβα για το Autoglym SRP ? Εξαιρετικό προιόν. Εγώ έχω ένα αντίστοιχο του, το AF Tripple. Συνέχισε με την SRP κατά τη γνώμη μου, καλά κάνεις. Για τον πηλό ότι είχα να πώ το είπα. Τουλάχιστο έχεις εμπειρία και ξέρεις τι κάνεις οπότε είμαι σίγουρος ότι προσέχεις όσο γίνεται. Τώρα για τα layers μετά την srp πραγματικά είναι θέμα user.. Έχω δεί να βάζουν και παραπάνω απο ένα έξτρα layer έτσι για το overkill του overkill ω overkill...
Ναι γενικά τα σκούρα χρώματα ενώ είναι πανέμορφα αναδεικνύουν και τις ατέλειες. Το γυάλισμα με αλοιφαδόρο το έχεις κάνει ο ίδιος ? Αν θές πές και τι αμάξι είναι και παλαιότητα.
Λοιπόν περί πάχους βερνικιού.. Υπάρχει όργανο που μετράει το πάχος του, ηλεκτρονικό που δίνει ένδειξη. Επί της ουσίας δεν γίνεται σοβαρή διόρθωση χωρίς αυτό το όργανο. Αν υπάρχει μπορείς να γυαλίσεις σωστά και να πάρεις καλά και ασφαλή αποτελέσματα.
tip of the day.. Με αυτό το μετρητή τσεκάρουμε **σωστά **αν το μεταχειρισμένο που χαλβαδιάζουμε έχει βαμμένες εκ των υστέρων επιφάνειες. Κανονικά η μέτρηση πρέπει να έχει ομοιογένεια σε όλα τα πάνελ. Όταν πέσουμε σε επιφάνεια που να ξεφεύγει σε πάχος έχει βαφτεί.. αν μάλιστα δείξει 'πολύ' welcome to the stokos world που βαράει καμπανάκι για τρακάρισμα και όχι απλό τζαρτζάρισμα. Φυσικά ένας φανοποιός γνωρίζει τα παραπάνω και μπορεί να τα εξηγήσει καλύτερα, αλλά όσοι ξέρω, περιέργως τα βρίσκουν όλα με το 'μάτι' σαν το superman και φυσικά κάνουν λάθος εκτιμήσεις..
Τέλος, δε 'κατεβάζουμε' βερνίκι και όποιον πάρει ο χάρος . Κάποιες βαθιές γρατζουνιές τις βελτιώνουμε μέχρι εκεί που μας παίρνει και τέλος. Το βερνίκι προστατεύει τη βαφή, φθείρεται και έχει ημερομηνία λήξης.
-
Δεύτερο χέρι όχι δεν περνάω την SRP. Μια φορά είχα περάσει δύο χέρια κερί αλλά πραγματικά δε βρίσκω το λόγο, έχει βέβαια μια λογική ότι κάτι μπορεί να σου ξέφυγε οπότε με τη δεύτερη το καλύπτεις και αυτό αλλά πιο πολύ ταλαιπωρία μου φαίνεται. Άλλωστε έχω υγρό κερί που ρίχνω ανά 2 πλυσίματα οπότε πετυχαίνει αυτό που θέλω και ίσως δίνει λίγη μεγαλύτερη διάρκεια στο ''σταθερό'' κερί. Άλλωστε το quick detailer δεν είναι τίποτα να το περάσεις.
Το γυάλισμα το είχε κάνει detailer γιατί ήταν πολύ χάλια από αράχνες οπότε ήθελε αλοφαδόρο και επειδή εμπειρία με αυτό δεν έχω το ανέλαβε και η δουλειά ήταν καλή. Το αυτοκίνητο είναι ΜΧ5 του 2001.
-
Δεύτερο χέρι όχι δεν περνάω την SRP. Μια φορά είχα περάσει δύο χέρια κερί αλλά πραγματικά δε βρίσκω το λόγο, έχει βέβαια μια λογική ότι κάτι μπορεί να σου ξέφυγε οπότε με τη δεύτερη το καλύπτεις και αυτό αλλά πιο πολύ ταλαιπωρία μου φαίνεται. Άλλωστε έχω υγρό κερί που ρίχνω ανά 2 πλυσίματα οπότε πετυχαίνει αυτό που θέλω και ίσως δίνει λίγη μεγαλύτερη διάρκεια στο ''σταθερό'' κερί. Άλλωστε το quick detailer δεν είναι τίποτα να το περάσεις.
Το γυάλισμα το είχε κάνει detailer γιατί ήταν πολύ χάλια από αράχνες οπότε ήθελε αλοιφαδόρο και επειδή εμπειρία με αυτό δεν έχω το ανέλαβε και η δουλειά ήταν καλή. Το αυτοκίνητο είναι ΜΧ5 του 2001.
Είχα και εγώ κάααποτε ΝΒ mx5. Μικρό και εύκολο στα πλυσίματα, έχει όμως και την κουκούλα που θέλει περιποίηση. Να το χαίρεσαι. Ξαναψάχτο λίγο με τον πηλό αν θές μόνο
-
Ήρθε και η πρώτη γρατζουνιά , ευτυχώς κατά περίεργο τρόπο έκανα γρατζουνιά στο τιμόνι στην κάτω πλευρά της στεφάνης!
Δεν ξέρω πως βρέθηκε εκεί αφού ούτε βέρες - δαχτυλίδια φοράω ούτε μπιχλιμπίδια βραχιόλια κτλ , ίσως από την τσάντα?!Τέλος πάντων το θέμα είναι πως το εξαφανίζουμε αφού το νιώθω πολύ με την παλάμη και φοβάμαι μην ξεκινήσει και ξεφτίζει !
Επίσεις βρήκα αυτό στα Lidl κάνει δουλειά ? Αξίζει ?
-
Ήρθε και η πρώτη γρατζουνιά , ευτυχώς κατά περίεργο τρόπο έκανα γρατζουνιά στο τιμόνι στην κάτω πλευρά της στεφάνης!
Δεν ξέρω πως βρέθηκε εκεί αφού ούτε βέρες - δαχτυλίδια φοράω ούτε μπιχλιμπίδια βραχιόλια κτλ , ίσως από την τσάντα?!Τέλος πάντων το θέμα είναι πως το εξαφανίζουμε αφού το νιώθω πολύ με την παλάμη και φοβάμαι μην ξεκινήσει και ξεφτίζει !
Επίσεις βρήκα αυτό στα Lidl κάνει δουλειά ? Αξίζει ?
Δε τις γλιτώνεις τις μικρογρατζουνιές είναι η αλήθεια. Αλλά είναι και στον άνθρωπο.. όποτε έχω δώσει το αμάξι στον αδερφό μου πάντα με κάποιο μαγικό τρόπο θα κάνει κάτι που θα με κάνει να ξεβαφτιστώ..
Τώρα πώς έγινε μη το ψάχνεις και μη στεναχωριέσαι, πταίσματα. Μπορεί να είναι και απο νύχι, ακόμα και απο τζιν αν μπήκες λίγο περίεργα μέσα. Γενικά εγώ όταν μπαίνω είναι σα να καβαλάω γάιδαρο ώστε να μη φθείρω το μάγουλο απο το κάθισμα του οδηγού. Γυρνάω δηλαδή με τον πισινό να κοιτάει την πόρτα, πέφτω μέσα και μετά βάζω τα πόδια..
Το άλλο που βρήκες στο Lidl εντάξει μου φαίνεται αν και δε το έχω ψάξει. Παίρνω ότι βρώ μπροστά μου τέτοιο υγρό και απιονισμένο νερό
-
Χαχαχ ναι οι πρώτες γρατζουνιές πονάνε... Ας είναι μόνο τέτοιες!
Βάζουμε καμία αλοιφή για να 'μαλακώσει' εκεί? Να θρέψει και να γίνει λείο?
-
χαχ ναι οι πρώτες γρατζουνιές πονάνε... Ας είναι μόνο τέτοιες!
Βάζουμε καμία αλοιφή για να 'μαλακώσει' εκεί? Να θρέψει και να γίνει λείο?
Εγώ βάζω nursing cream που χρησιμοποιώ για δερμάτινα παπούτσια και το αφήνω να στεγνώσει.
-
Χαχαχ ναι οι πρώτες γρατζουνιές πονάνε... Ας είναι μόνο τέτοιες!
Βάζουμε καμία αλοιφή για να 'μαλακώσει' εκεί? Να θρέψει και να γίνει λείο?
Ωραία πάσα μου έδωσες να postαρω το παρακάτω σχετικά με τα 'δερμάτινα' των αυτοκινήτων ακόμα και των πολύ ακριβών και super duper premium.
Ότι κάνεις εκεί ήπια ενυδάτωση γιατί με το τρίψε μπορεί να το κάνεις χειρότερο και να ξεφλουδίσει λίγο παραπάνω. Η το αφήνεις ώς έχει και με δέρμα σου θα 'γιάνει' λίγο με τον καιρό...
Εσωτερικός/εξωτερικός καθαρισμός, γυάλισμα, πλυντήρια κλπ