-
Δύο τετράδες Αλεξανδρε είναι η πιο σωστή λύση.
ΤαConti ts860 τα έχω λατρέψει.Γκριπ όσο και να φθείρονται ,χιόνι αρκετά καλό,στον πάγο (εκτος μαύρου) επίσης τοπ.Βροχη με κάτω από 10-12 βαθμούς στέκονται άνετα απέναντι στα καλοκαιρινά σε πιο ζεστές συνθήκες.
Τα νέα χειμερινά ελαστικά δεν ζεσταίνονται μένουν κοντά στην θερμοκρασία περιβάλλοντος.Αν οδηγήσεις λίγο γρήγορα με 20-25 βαθμούς δεν σημαίνει ότι θα καούν.
Με πισωκίνητο βγαίνω από τα 200μετρα υψόμετρο χιόνι στα 900 με αυτά....
Τα 4ων εποχών είναι μετριότητα.Αν βγει ποτέ λαστιχο που στη ζέστη να σκληραίνει και στο κρυο να μαλακώνει ίσως να αξίζει.Μα και πάλι ο ωφέλιμος κύκλος ζωής του θα είναι 3-4mm αφού στα 4mm είναι σχεδόν άχρηστο στο χιόνι αφού θα χει γίνει θερινό .....
-
Μια μέτρια μετριοτητα. Κατά τη γνώμη μου οταν σου αρέσει να ασχολείσε με το αυτοκίνητο πρέπει να έχεις ως στάνταρ ότι αλλάζεις ελαστικά όταν πάμε κοντά στο 0 κελσίου. Και φυσικά αυτός που δεν ασχολείται αλλά θέλει την μέγιστη συμπεριφορά και ασφάλεια πρέπει να κάνει το ίδιο. Αγοράζεις 4 ζάντες σιδερένιες ίσιες απ' τα μεταχειρισμένα επιλέγοντας ένα χειμερινό ελαστικό. Θα κάνεις το έξοδο πρώτα αλλά θα το πιστωθεις αρκετά στην πορεία γιατί και οι δύο 4τραδες θα κρατήσουν περισσότερο. Ως λάτρης των χειμερινών σπορ έχω δοκιμάσει και αρκετά ελαστικά μικτής χρήσης. Υπάρχουν ελαστικά που έκαναν καλή δουλειά το χειμώνα και ήταν αποδεκτά το καλοκαίρι. Με 1 διαφορά ότι η απόδοση μετά το πρώτο χρόνο έπεφτε κατακόρυφα. Έτσι κατέληξα στην εναλλαγή ελαστικών.
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Κατάλαβα ότι πρέπει να χώσω το χέρι βαθιά στην τσέπη.
-
Σκέφτομαι πως τα 4 εποχών στην Ελλάδα απευθύνονται σε ανθρώπους που ζουν σε περιοχές με λίγο πιο ακραίες συνθήκες το χειμώνα, όπως τα πιο βόρεια μέρη στη Μακεδονία και Θράκη, ή που θα πάνε αρκετά από κεντρική και νότια Ελλάδα σε βουνό για σπορ κι άλλες παρόμοιες καταστάσεις, αλλά όπως οι περισσότεροι Έλληνες, συνολικά δεν κάνουν τόσα πολλά χιλιόμετρα που θα δικαιολογούσαν 2 τετράδες ελαστικών κι εναλλαγή τους. Επίσης όσοι κινούμαστε πολύ σε επαρχιακά δίκτυα, τα 4 εποχών είναι μάλλον πιο ταιριαστά στις συνθήκες οδοστρώματος που επικρατούν. Και είναι και οι κλιματικές συνθήκες περίεργες, δηλαδή στη Μαγνησία έχει τύχει πολλές φορές Δεκέμβριο-Ιανουάριο και στις Αλκυονίδες ημέρες να πίνουμε καφέ στη παραλία χωρίς μπουφάν το μεσημέρι και να κάνουμε Καθαρή Δευτέρα με βαρύ χιονιά... Δεν είναι όπως στη βόρεια Ευρώπη που ξέρουν πως για ένα 8μηνο θα χρειάζονται στάνταρ χειμερινά ελαστικά, σε εμάς ο καιρός εναλλάσεται πολύ και συνέχεια. Μεχρί τώρα δεν είχα 4εποχών, αλλά θα το σκεφτόμουν σοβαρά για επόμενη αλλαγή, αν το κόστος δεν είναι εξωφρενικό. Στο κατακαλόκαιρο, όποιος δεν οδηγεί άκρως επιθετικά, νομίζω θα έχει τα περιθώρια πρόσφυσης που χρειάζεται ακόμη κι από το 4 εποχών λάστιχο...
-
Ίσως μία καλή λύση για τις δικές μας συνθήκες, με λίγο χιόνι και όχι τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, να είναι μια τετράδα 4 εποχών, πχ τα καινουρια GY Vector 3 για χειμερινά και μια τετράδα καλοκαιρινά. Έτσι έχεις καλύτερα χαρακτηριστικά στις δικές μας χειμερινές συνθήκες σε σχέση με τα χειμερινά. Φυσικά αυτό ισχύει αν δεν παίρνεις τα βουνά... αλλά για απλή οδήγηση σε νορμαλ συνθήκες
-
Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι η Ελλάδα είναι ο ιδανικός τόπος για τα 4 εποχών, διότι έχει τελείως ασταθές κλίμα. Όσο όμως το ψάχνω διαπιστώνω το εξής: βρίσκεις ένα σωρό συγκριτικά τεστ για τα λάστιχα αυτά σε κρύες ημέρες, δεν βρίσκεις όμως πουθενά πώς συμπεριφέρονται σε θερμοκρασίες 40 βαθμών που παρατηρούνται στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Και για να είμαστε και ρεαλιστές: είναι περισσότερες οι περιπτώσεις που θα οδηγήσουμε σε 40 βαθμούς απ' ότι σε χιόνι (αρκεί να σκεφτούμε πόσες φορές πηγαίνουμε για μπάνιο στην θάλασσα).
Πολύ φοβάμαι λοιπόν ότι στους 40 βαθμούς, όπου τα θερινά αποκαλύπτουν όλες τις αρετές τους, τα λάστιχα 4 εποχών θα μειώνουν πάρα πολύ την απόδοσή τους. Έχει κάποιος στοιχεία επ' αυτού; -
Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι η Ελλάδα είναι ο ιδανικός τόπος για τα 4 εποχών, διότι έχει τελείως ασταθές κλίμα. Όσο όμως το ψάχνω διαπιστώνω το εξής: βρίσκεις ένα σωρό συγκριτικά τεστ για τα λάστιχα αυτά σε κρύες ημέρες, δεν βρίσκεις όμως πουθενά πώς συμπεριφέρονται σε θερμοκρασίες 40 βαθμών που παρατηρούνται στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Και για να είμαστε και ρεαλιστές: είναι περισσότερες οι περιπτώσεις που θα οδηγήσουμε σε 40 βαθμούς απ' ότι σε χιόνι (αρκεί να σκεφτούμε πόσες φορές πηγαίνουμε για μπάνιο στην θάλασσα).
Πολύ φοβάμαι λοιπόν ότι στους 40 βαθμούς, όπου τα θερινά αποκαλύπτουν όλες τις αρετές τους, τα λάστιχα 4 εποχών θα μειώνουν πάρα πολύ την απόδοσή τους. Έχει κάποιος στοιχεία επ' αυτού;Αλέξανδρε ας το πάρουμε αλλιώς. Τι αυτοκίνητο έχεις και πως σου αρέσει να οδηγείς; Π.χ Δεν θα έβαζα σε καμμια περίπτωση σε 1 γρήγορο GT ένα λάστιχο 4 εποχών για να το έχω και το καλοκαίρι.
-
Παιδιά, η τεχνολογία των all season ελαστικών αναπτύσσεται ταχαίως τα τελευταία χρόνια και αυτό φαίνεται και από τη ζήτηση που έχουν. Σε αυτό ίσως να οφείλεται και στη χρήση που τους κάνουν κάποια group, οπως η PSA ας πούμε. Εκτός του άλλου, οι κλιματικές συνθήκες γενικότερα γίνονται πιο ήπιες χρόνο με το χρόνο και δεν υπάρχουν αυτές οι μεγάλες αντιθέσεις μεταξύ καλοκαιριού και χειμώνα, ακόμα και σε πιο βόρειες χώρες, με αποτέλεσμα τα χειμερινά λάστιχα να μην θεωρούνται πανάκεια. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η όλο και περισσότερο ζήτησή τους αλλά και εξέλιξή τους, με αποτέλεσμα να βγαίνουν all season λάστιχα με αποτελέσματα σε dry και wet conditions πολύ κοντά στα summer tyres! Πχ τα Bridgestone (που μάλλον θα τα φορέσω τον άλλον μήνα στο Grandland μου σε αντικατάσταση των Continental LX2) έχουν καλύτερο wet braking από τα summer tyres. Πιστεύω ανάλογα με το μέρος που ζει κάποιος (όχι Φινλανδία πχ) και τον τρόπο οδήγησής του (επιθετική σπορ οδήγηση που εκεί ψάχνεις άλλο πράγμα), είναι μια πολύ καλή επιλογή πια τα all season ελαστικά.
-
Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι η Ελλάδα είναι ο ιδανικός τόπος για τα 4 εποχών, διότι έχει τελείως ασταθές κλίμα.
Αλέξανδρε, μιλάς για την Ελλάδα σαν να είναι μια χώρα με ενιαίο κλίμα. Όμως άλλο κλίμα έχει η Αθήνα, άλλο η Φλώρινα και άλλο τα Χανιά. Αν ζούσα στη Φλώρινα, όχι 4 εποχών, αλλά δύο σετ ελαστικών θα είχα (θερινά - χειμερινά). Ζώντας στην Αθήνα δεν αισθάνομαι την ανάγκη για οτιδήποτε άλλο εκτός θερινών ελαστικών. Μια φορά στα 3, 4 ή 5 χρόνια που θα χιονίσει, απλώς δεν θα μετακινήσω το αυτοκίνητο μου για δύο μέρες.
Τελικά η επιλογή ελαστικών έχει συνάρτηση τόσο με τον τόπο που δραστηριοποιείται κανείς όσο και με τις δραστηριότητες του (π.χ. ένας φανατικός του σκι που ανεβαίνει κάθε ΣΚ του χειμώνα Παρνασό ή Καϊμακτσαλάν θα πάρει χειμωνιάτικα, ακόμη κι αν ζει στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης).
-
Για να απαντήσω και να προσθέσω σε όσα γράφτηκαν:
Απαντήσεις:
@ otokomae Έχω ένα Hyundai i30. Και τρέχω και δεν τρέχω όπως όλοι μας. Ζω στην Δράμα, που τα τελευταία χρόνια έχει όλο και λιγότερα χιόνια, έως καθόλου μερικές φορές. Κατά μέσο όρο θα οδηγήσω δύο φορές τον χρόνο σε χιονισμένο μέρος. Δε θα πάω σε χιονοδρομικά κέντρα, αλλά θα πάω στο εξοχικό στο χωριό για τον χειμώνα. Αν το καλοσκεφτούμε, τα έξοδα δεν αξίζουν για χειμερινά ελαστικά. Πιο φθηνό βγαίνει το να πάρω ταξί και να πάω εκεί που θέλω.
Επίσης, θέλω να ξέρω γενικώς για τα 4εποχών. Όχι μόνο για εμένα, αλλά για να μάθω περισσότερα.@Neurotica Συμφωνώ με όσα λες. Υπάρχουν όμως δύο προβλήματα:
- Οι επιδόσεις τους σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Δε βλέπω καμία αναφορά επ' αυτού στα τεστ. Φοβάμαι ότι εκεί η συμπεριφορά τους δεν είναι αυτή που πρέπει.
- Αυτό που ανέφερε ο otokomae: έχουν μειωμένη αντοχή στον χρόνο. Δεν το έχω ακούσει μόνο απ' αυτόν, το έχω ακούσει και από άλλους.
@ harisma23 Συμφωνώ αλλά τελικά διαφωνώ. Και θα σου εξηγήσω τι εννοώ. Ναι μεν η Ελλάδα δεν έχει ενιαίο κλίμα, αλλά ένας που ζει στην Δράμα, νομίζεις ότι θα κινείται μόνο στην Δράμα; Θα πάει και στην Θεσσαλονίκη για δουλειές, θα πάει και στην Θάσο για διακοπές, θα πάει και στην Αθήνα για έναν γάμο, θα πάει παντού. Τι θα κάνει αυτός; Θα βάζει και θα βγάζει λάστιχα συνέχεια;
Άσε που οι χειμώνες πλέον έχουν το εξής μοτίβο: Ξυπνάς το πρωί με 5βαθμοί κελσίου. Πας στην δουλειά σου και όταν γυρνάς το μεσημέρι η θερμοκρασία είναι στους 15.Αν τα ελαστικά 4εποχών ήταν καλύτερα θα τα είχα ήδη βάλει. Αυτό όμως που βλέπω είναι ότι ακόμα έχουν δρόμο μπροστά τους για να πεις ότι οδηγάς χειμώνα-καλοκαίρι με ασφάλεια.
-
Ας το πάμε αλλιώς.
Είσαι τύπος που υπό οποιεσδήποτε συνθήκες πρέπει να μετακινηθεις και τρέχεις?Θες δύο τετράδες .
Είσαι τύπος που δεν εξαρτάσαι από τη μετακίνηση με το αμάξι?Και τα θερινά καλά είναι.Απλα δεν το κουνάς με χιόνι.
Όσον αφορά το κόστος: Πετούσα από Θεσσαλονίκη και έπρεπε να ξεκινήσω 6 το πρωί με 20+ πόντους παγωμένο χιόνι από Καλαμπακα.Απο το προηγούμενο βράδυ ήξερα ότι θα φτάσω με τα χειμωνιάτικα.Αν είχα 4εποχων ίσως αργούσα,ίσως δεν το επιχειρούσα ή ίσως και να ήταν πιο επιρρεπής η φάση για ατύχημα.Οπως και να χει θα κινδυνευα να χάσω εισιτήρια,εξεταστική και ψυχική ταλαιπωρία.
-
Ας το πάμε αλλιώς.
Είσαι τύπος που υπό οποιεσδήποτε συνθήκες πρέπει να μετακινηθεις και τρέχεις?Θες δύο τετράδες .
Είσαι τύπος που δεν εξαρτάσαι από τη μετακίνηση με το αμάξι?Και τα θερινά καλά είναι.Απλα δεν το κουνάς με χιόνι.
Όσον αφορά το κόστος: Πετούσα από Θεσσαλονίκη και έπρεπε να ξεκινήσω 6 το πρωί με 20+ πόντους παγωμένο χιόνι από Καλαμπακα.Απο το προηγούμενο βράδυ ήξερα ότι θα φτάσω με τα χειμωνιάτικα.Αν είχα 4εποχων ίσως αργούσα,ίσως δεν το επιχειρούσα ή ίσως και να ήταν πιο επιρρεπής η φάση για ατύχημα.Οπως και να χει θα κινδυνευα να χάσω εισιτήρια,εξεταστική και ψυχική ταλαιπωρία.Αναφέρεσαι στον χειμώνα που λίγο πολύ είναι γνωστό το τι γίνεται. Έχεις όμως στοιχεία για την αντοχή των 4 εποχών στα 40άρια της Ελλάδας; Φοβάμαι μήπως τα 4εποχών είναι τελικά πού πιο επικίνδυνα στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες απ' ότι στις πολύ χαμηλές. Η απουσία στατιστικών επ' αυτού με προβληματίζει.
-
Σε 40άρια τα 4εποχών (τα οποία αρχίζουν και σψστά αποκαλούνται 3 εποχών)θα έχουν τρελό σαπούνιασμα.Προσωπικά θεωρώ ότι είναι μάρκετινγ όλο αυτό. Μιας και δεν έχουν όλα τα 4-εποχών καλύτερη απόδοση στο βρεγμένο από τα καλοκαιρινά. Δηλαδή εξαρτάται και από το λάστιχο που θα βάλεις.
Όπως αναφέρθηκε είμαι και εγώ της άποψης των 2 τετραδων.Απλά δίνεις μπροστά τα λεφτά και σου κακοφαίνεται.
Εγώ πέρασα πάντως τα χειμερινά(BFGoodrich winter 2) με σκοπό να πηγαίνω με οικογένεια με ασφάλεια όχι μόνο σε χιονοδρομικά αλλά και σε χειμερινούς προορισμούς ακόμα και αν δεν έχει χίονι.
Έτσι και τα θερινά θα κρατήσουν περισσότερο και θα έχω σε καθε περίπτωση το κατάλληλο λάστιχο για κάθε εποχή.
-
Ένα τέτοιο ελαστικό μπορεί να αποδίδει τα μέγιστα από τους 60 βαθμούς έως 100+. Φανταστείτε τώρα 1 λάστιχο 4 εποχών η ακόμα χειρότερα 1 χειμερινό σε μια μεγαλη στροφοδιαδρομη με εξωτερικη θερμοκρασία 40+ και στο δρόμο 60+. Απολύτως ρεαλιστικές τιμές. Μήπως η γόμα θα έχει φθάσει στα όρια της πλαστελινης;;;;;
-
Μα το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τεστ με μεγάλες θερμοκρασίες αλλά όλα τα τεστ προσανατολίζονται σε χαμηλές δείχνει αυτό που δεν θέλουν να αναφέρουν. Θεωρώ ότι δεν είναι για το δικό μας κλίμα.
Αν η λύση με τα χειμερινά είναι δαπανηρή, υπάρχουν τα πανιά, ή έχω δει και κάτι άλλες πλαστικές δαγκάνες που αγκαλιάζουν σε 3-4 σημεία τον τροχό κλπ.Για την χώρα μας νομίζω μόνο θερινά το καλοκαίρι.
-
Ακριβώς αυτό λέω κι εγώ. Όλα τα τεστ που βλέπουμε για τα 4 εποχών δείχνουν την απόκρισή τους σε χιόνια, πάγους κλπ. Για το καλοκαίρι ούτε λέξη. Βλέπεις τις επιδόσεις τους μόνο μέχρι τους 25 βαθμούς κελσίου. Εμείς 25 βαθμούς έχουμε τον Μάρτιο.
Και τελικά τον χειμώνα μπορείς εν ανάγκη να κάνεις κάτι με τα θερινά. Μπορείς να βάλεις αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες. Το καλοκαίρι τι θα βάλεις στα χειμερινά;
-
Όμως υπάρχει και ο αντίλογος: Το καλοκαίρι τα ελαστικά 4 εποχών πιθανότατα θα ταλαιπωρηθούν, δεν θα έχουν καλή αίσθηση ούτε και την καλύτερη οδική συμπεριφορά. Αλλά θα κάνουν την δουλειά τους και δεν θα είναι επικίνδυνα. Το χειμώνα όμως, στο χιόνι και στον πάγο, τα θερινά ελαστικά δεν θα κάνουν τη δουλειά τους και θα είναι επικίνδυνα.
-
Εχω συνάδελφο που φοράει μονίμως χειμερινα στο Bravo του,ούτε καν 4 εποχών. Λόγω καταγωγής του απο τη Δράμα πηγαίνει 3-4 φορές το χρόνο απο Αθήνα.Αλλάζει ελαστικά κάθε 2 χρόνια λόγω φθοράς όμως ουδέποτε όπως μου λέει δεν χρειάστηκε να βάλει αλυσίδες/πανιά και στα μπλόκα σταματάει μόνο λίγα λεπτά για να τα δούν οι της τροχαίας.Τα καλοκαίρια δεν έχει καταλάβει τίποτα ιδιαίτερο πλην της φθοράς καθώς πάντα οδηγεί νορμάλ χωρίς να ψάχνει τα όρια.
-
Εχω συνάδελφο που φοράει μονίμως χειμερινα στο Bravo του,ούτε καν 4 εποχών. Λόγω καταγωγής του απο τη Δράμα πηγαίνει 3-4 φορές το χρόνο απο Αθήνα.Αλλάζει ελαστικά κάθε 2 χρόνια λόγω φθοράς όμως ουδέποτε όπως μου λέει δεν χρειάστηκε να βάλει αλυσίδες/πανιά και στα μπλόκα σταματάει μόνο λίγα λεπτά για να τα δούν οι της τροχαίας.Τα καλοκαίρια δεν έχει καταλάβει τίποτα ιδιαίτερο πλην της φθοράς καθώς πάντα οδηγεί νορμάλ χωρίς να ψάχνει τα όρια.
Το Bravo δεν παίρνει μπράβο σε πληροφόρηση από τιμόνι οπότε δεν αλλάζει και πολύ η αίσθηση . Κατά τα άλλα ναι, άμα οδηγείς ήρεμα δεν υπάρχει θέμα
-
Τα χειμερινά στις υψηλές θερμοκρασίες 'καίγονται' και έτσι σκληραίνουν και δεν αποδίδουν σωστά ούτε τον χειμώνα, εκτός του ότι είναι άχρηστα το καλοκαίρι.
Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]