-
Για εμένα το να ταξιδεύω πολύ πιο αργά από ότι τώρα (μιλάμε 50% πιο αργά, όχι 10%!!!), να αναγκάζομαι να σταματήσω αρκετή ώρα για φόρτιση και να έχω πληρώσει και έναν σκασμό λεφτά είναι 'χειρότερο' αυτοκίνητο και οπισθοδρόμηση και όχι πρόοδος. Κάποιος άλλος μπορεί να το βλέπει αντίθετα, ο καθένας με την άποψή του.
Σεβαστό, πόσα ταξίδια κάνει ο μέσος Έλληνας το έτος? γιατί υπάρχουν πολλές έρευνες που λένε απλά οτι τα χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου γίνονται εντός αστικού κύκλου. Οπισθοδρόμηση? βαριά κουβέντα. Εγώ το βλέπω οτι κάπου κερδίζεις κάπου χάνεις... τα μετράς κ καταλήγεις. Δεν γίνεται να έχεις κ φθηνή αγορά, κ χαμηλή κατανάλωση, κ φόρτιση σε 5 λεπτά και...κ αυτόνομη οδήγηση κ μία γκομενάρα να χαιδέυεις στο ταξίδι κ να πίνεις το ποτό σου. Ας είμαστε κ λίγο ρεαλιστές. Αντιλαμβάνομαι οτι είναι μεγάλο μειονέκτημα, αλλά οπισθοδρόμηση σε καμία περίπτωση. Κ για να κλείσω, εχω iphone κινητό κ το φορτίζω μία φορα΄την ημέρα, όταν πριν από τα smartphone φόρτιζα μία φορά τις 5 ημέρςε. Κ αυτό οπισθοδρόμηση το λές? κάτι κέρδισα, κάτι έχασα. Εσυ επιλέγεις.
-
Σε δέκα λεπτά φορτίζει για απόσταση 120 χιλιομέτρων. Εντυπωσιακό. Όπως κι η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων.
Επιμένω όμως ότι η ανθρωπότητα χρειάζεται περισσότερα Dacia Spring κι όχι θηρία σουβλάκια.
-
Σε δέκα λεπτά φορτίζει για απόσταση 120 χιλιομέτρων. Εντυπωσιακό. Όπως κι η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων.
Επιμένω όμως ότι η ανθρωπότητα χρειάζεται περισσότερα Dacia Spring κι όχι θηρία σουβλάκια.
Εάν είναι τα spring ταξί-ρομπότ για μεγαλουπόλεις, ναι χρειαζόμαστε πολλά τέτοια. Φτηνά σε αγορά/χρήση, ευέλικτα και εύκολα επισκευάσαμε/αντικαταστάσιμα.
Εάν είναι για τον μέσο χρήστη, είναι σαν να πάμε σε κουβάδες των '70s και να το αποκαλούμε 'λύση'.
Πάντως όλες οι κατηγορίες χρειάζονται, όπως τώρα. -
Έτσι κι αλλιώς, για τους περισσότερους Έλληνες, ο εξηλεκτρισμός θα ξεκινήσει με το δεύτερο, το πόλης, τον φτωχό χαμάλη. Όχι με τα Tesla. Οπότε ναι, Spring χρειαζόμαστε στη θέση των σημερινών Panda.
-
Αντιλαμβάνομαι οτι είναι μεγάλο μειονέκτημα, αλλά οπισθοδρόμηση σε καμία περίπτωση. Κ για να κλείσω, εχω iphone κινητό κ το φορτίζω μία φορα΄την ημέρα, όταν πριν από τα smartphone φόρτιζα μία φορά τις 5 ημέρςε. Κ αυτό οπισθοδρόμηση το λές? κάτι κέρδισα, κάτι έχασα. Εσυ επιλέγεις.
Το ονόμασα οπισθοδρόμηση συγκερκιμένα για χρήση ταξιδίου, γιατί θα πληρώσω περισσότερα χρήματα για:
- Να πηγαίνω πιο αργά
- Με το άγχος της αυτονομίας
- Με μικρότερη αυτονομία
- Με αναγκαστική στάση τουλάχιστον 30' (ενω με το θερμικό εαν δεν θέλω δεν σταματάω).
Και όλα αυτά όπως είπα θα τα πληρώσω και πιο ακριβά!!! Και γιατί να μην πάω με το ΚΤΕΛ πιο γρήγορα, πιο ξεκούραστα και πιο άνετα (εαν θέλω κοιμάμαι στο ΚΤΕΛ).
Όσο για το iPhone και εγώ από δαύτα έχω (από το 2007, το 1ο που βγήκε πιρν έρθουν Ελλάδ) και πλέον φορτίζω 2 φορές την ημέρα. Αλλά κάνω πολλά περισσότερα πράγματα. Εαν όμως ήταν πιο αργό, με μικρότερη οθονη και χωρίς τις λειτουργίες που θέλω, τότε θα είχαμε πρόβλημα!
-
Lee Iacocca έφη
Οι αμερικάνοι είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά προκειμένου να κάνουν οικονομία
-
Όσο για το iPhone και εγώ από δαύτα έχω (από το 2007, το 1ο που βγήκε πιρν έρθουν Ελλάδ) και πλέον φορτίζω 2 φορές την ημέρα. Αλλά κάνω πολλά περισσότερα πράγματα.
Βλέπεις, η ζωή ειναι ένας συμβιβασμός... δεν θεωρώ οτι τα ηλεκτρικά έχουν τόσα μειονεκτήματα όσο αναφέρεις, απλά θεωρώ οτι εστιάζεις περισσότερο στα μειονεκτήματα κ αγνοείς τα πλεονεκτήματα. Κ τέλος, εφόσον οι περισσότεροι θεωρείτε τα ηλεκτρικά ακριβά για αυτά που προσφέρουν γιατί γράφεται σε αυτό το forum? δεν έχει νόημα, αφού δεν θα αγοράσετε ποτέ, καθώς φθηνό ηλεκτρικό να φορτίζει σε 5 λεπτά κ να πηγαίνει με 200, δεν θα υπάρξει ποτέ, ή μάλλον, σίγουρα την δεκαετία που διανύουμε. Τι σας απασχολεί η ηλεκτροκίνηση τόσο πολύ κ το κουράζεται?
-
δεν θεωρώ οτι τα ηλεκτρικά έχουν τόσα μειονεκτήματα όσο αναφέρεις, απλά θεωρώ οτι εστιάζεις περισσότερο στα μειονεκτήματα κ αγνοείς τα πλεονεκτήματα. Κ τέλος, εφόσον οι περισσότεροι θεωρείτε τα ηλεκτρικά ακριβά για αυτά που προσφέρουν γιατί γράφεται σε αυτό το forum? δεν έχει νόημα, αφού δεν θα αγοράσετε ποτέ, καθώς φθηνό ηλεκτρικό να φορτίζει σε 5 λεπτά κ να πηγαίνει με 200, δεν θα υπάρξει ποτέ, ή μάλλον, σίγουρα την δεκαετία που διανύουμε. Τι σας απασχολεί η ηλεκτροκίνηση τόσο πολύ κ το κουράζεται?
Ξαναλέω, τα μειονεκτήματα αναφορικά με την χρήση σε ταξίδι, οχι στην πόλη! Υποκειμενικά, ο καθένας μας θεωρεί ότι θέλει, αλλά αντικειμενικά ναι έχουν τόσα μειονεκτήματα, στο ταξίδι. Εαν κάποιος δεν ταξιδεύει του είναι αδιάφορα, εαν ταξιδεύει οφείλει να τα γνωρίζει. Όσο για το ότι γράφουμε εδώ (άστοχη η παρατήρησή σου, αλλά το προσπερνάω), πέραν του ότι έχουμε κάθε δικαίωμα:
- Σε πολλά θέματα μοντέλων γράφω, τα οποία δεν πρόκειται να αγοράσω.
- Φυσικά θα πάρω ηλεκτρικό, για την πόλη όταν έχω τρόπο να το φορτίζω σπίτι μου. Θα είχα πάρει ήδη εαν είχα τρόπο φόρτισης.
- Με ενδιαφέρει η αυτοκίνηση γενικά και τα ηλεκτρικά είναι μέρος της.
- Σχολιάζω αυτοκίνητα και τεχνολογία, οπότε γράφω σε κάθε σχετικό θέμα που με ενδιαφέρει.
-
γιατί το τοπικ λέγεται 'η προοπτική της ηλεκτροκίνησης', έχει σαν θέμα του πως εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση ώστε να καλύπτει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού. Ευτυχώς ακόμα και σήμερα καλύπτει κάποιους και παρόλο που δεν το πιστεύεις χαιρόμαστε με αυτό. Περιμένουμε με ανυπομονησία να λυθούν αυτά που θεωρεί ο καθένας μας deal brakers για την αγορά ενός ηλεκτρικού. Για κάποιους είναι πολλά, για κάποιους λιγότερα, για κάποιους δεν υπάρχουν
-
- Φυσικά θα πάρω ηλεκτρικό, για την πόλη όταν έχω τρόπο να το φορτίζω σπίτι μου. Θα είχα πάρει ήδη εαν είχα τρόπο φόρτισης.
Τέλεια, με κάλυψες.
-
Fanis75 wrote:
- Φυσικά θα πάρω ηλεκτρικό, για την πόλη όταν έχω τρόπο να το φορτίζω σπίτι μου. Θα είχα πάρει ήδη εαν είχα τρόπο φόρτισης.
Τέλεια, με κάλυψες.
Ξαναλέω, τα μειονεκτήματα αναφορικά με την χρήση σε ταξίδι, οχι στην πόλη! Υποκειμενικά, ο καθένας μας θεωρεί ότι θέλει, αλλά αντικειμενικά ναι έχουν τόσα μειονεκτήματα, στο ταξίδι. Εαν κάποιος δεν ταξιδεύει του είναι αδιάφορα, εαν ταξιδεύει οφείλει να τα γνωρίζει. Όσο για το ότι γράφουμε εδώ (άστοχη η παρατήρησή σου, αλλά το προσπερνάω), πέραν του ότι έχουμε κάθε δικαίωμα:
-
Σε πολλά θέματα μοντέλων γράφω, τα οποία δεν πρόκειται να αγοράσω.
-
Φυσικά θα πάρω ηλεκτρικό, για την πόλη όταν έχω τρόπο να το φορτίζω σπίτι μου. Θα είχα πάρει ήδη εαν είχα τρόπο φόρτισης.
-
Με ενδιαφέρει η αυτοκίνηση γενικά και τα ηλεκτρικά είναι μέρος της.
-
Σχολιάζω αυτοκίνητα και τεχνολογία, οπότε γράφω σε κάθε σχετικό θέμα που με ενδιαφέρει.
Σημείωση:Τώρα είσαι πλήρως καλυμμένος
-
Εννοείται ότι το ταξίδι είναι η χειριστή συνθήκη κίνησης των ηλεκτρικών. Κανείς δε λέει ότι δεν έχουν μειονεκτήματα. Αυτά μπορεί να είναι από αμελητέα μέχρι πολύ σοβαρά.
(Αμελητέα: Tesla Model 3 Long Range, πάει Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 20' στάση. Για τους 9/10, δεν υπάρχει καν μειονέκτημα. Για τον 1/10, που θέλει να το πάει σερί ή θα πήγαινε με 150 και τώρα περιορίζεται στα 120, πρέπει να γίνει μια μικρή υποχώρηση.
Πολύ σοβαρά: μεταχειρισμένο Nissan Leaf πρώτης γενιάς. Αν πεις ότι ταξιδεύεις με 120, από Βουλιαγμένη δε φτάνεις στα Οινόφυτα.)
Από εκεί και πέρα, αν ήμουν ΣΗΜΕΡΑ φραγκάτος, θα ξεκινούσα τον εξηλεκτρισμό από το πόλης. Σε κάνα χρόνο, κι εφόσον η Tesla έχει εγκαταστήσει τους ταχυφορτιστές που έχει υποσχεθεί, θα πήγαινα για εκεί. Όχι απαραίτητα για τη μεγάλη μπαταρία. Με καλύπτουν κι οι μικρές. Και τα δύο εξοχικά είναι στα 300-350 χιλιόμετρα, με ένα τεταρτάκι φρεσκάρισμα θα ήμουν σένιος. Κι αν μία στο τόσο πάω πιο μακριά (μιλάμε για μία, άντε δύο φορές τον χρόνο), θα έβαζα λίγη ακόμα ταλαιπωρία στη ζωή μου. Είναι ένας συμβιβασμός που δέχομαι άνετα να κάνω, όπως ακριβώς τώρα έχω συνηθίσει να φορτίζω κάθε βράδυ το κινητό μου αντί για κάθε πέντε μέρες.
Σήμερα πρότεινα σε ξάδερφο, που κυκλοφορεί με C1 χειροκίνητο υγραέριο, να οδηγήσει το C-Zero. Θα δώσει 3.500 ευρώ πάνω από το σημερινό και θα έχει ένα πολύ ανώτερο αυτοκίνητο μέσα στο αστικό χάος που διανύει κάθε μέρα. Έχει να το φορτίζει, λατρεύει τα αυτόματα, η αυτονομία τού φτάνει και του περισσεύει. Για τα ταξίδια, ας είναι καλά το Grand Vitara.
-
Τα ηλεκτρικά δεν είναι κακά αυτοκίνητα, η Ελλάδα είναι ακατάλληλη χώρα για να πάρεις ηλεκτρικό, εκτός κι αν θες κάτι να αντικαταστήσει το 'Panda' για το χαμάλη της οικογένειας. Αλλά το Panda έχει 12 χιλιάρικα, το καλύτερο της κατηγορίας έχει 15, κι όταν χρειαστείς ταξιδάκι σε πάει άνετα κι απροβλημάτιστα. Οπότε εξαφανίζεται και το κίνητρο της οικονομίας, όταν το φθηνότερο μίνι ηλεκτρικό κοστίζει 25 με την επιδότηση...
Αν έχεις λεφτά και θέλεις να δοκιμάζεις καινούρια παιχνίδια, τότε ένα Tesla ή οι ευρωπαϊκές 'αμαξάρες' με την μεγάλη αυτονομία έχουν νόημα, αλλά και πάλι... όταν φτάσεις στα ΣΕΑ θα πρέπει να βρεις φορτιστή (τώρα μάλλον είναι ελεύθεροι την περισσότερη ώρα) και αυτός να είναι μεγάλης ισχύος. Θα πρέπει να κάνεις τον κόπο να το κουμπωσεις και να ξεκινήσεις τη χρέωση μέσω κάρτας, εφαρμογής κλπ. και να πας να περιμένεις σε στεγασμένο χώρο (εντάξει, θα πήγαινες στη τουαλέτα). Δηλαδή δεν παίζει 20λεπτο. Τόσο θες να βάλεις βενζίνη και να πάρεις καφέ. Η επαναφόρτιση θα προσεγγίζει την ωρίτσα και θα ήταν σοφό να το πας στο 100% γιατί έτσι κι αλλιώς πλήρωσες, και δεν ξέρει που και αν θα ξαναβρεις ελευθερο φορτιστη και δεν θα θες απλα να φτασεις Θεσσαλονίκη, μάλλον θα θες να φτάσεις Χαλκιδική, γιατί ως γνωστόν ΣΑΝ ΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!1!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: τα ηλεκτρικά ΔΕΝ είναι άσχημα, η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ χώρα για το ηλεκτρικό. Και με τους ρυθμούς που γίνονται τα πράγματα, πιστεύω πως θα πάρει πάνω από 10 χρόνια για να αρχίσει να είναι ελάχιστα βολική η χρήση ηλεκτρικού.
-
Yπεραπλουστεύεις και επιχειρείς να ωραιοποιήσεις μια κατάσταση α πριόρι ελλειματική και προβληματική, όταν λες ξεκινάς από Αθήνα και κάποια στιγμή θα κάνεις 20 λεπτά στάση και μετά βουρ ξανά για Θεσ/νίκη.
Στον πραγματικό κόζμο η εικόνα για ένα ταξιδάκι Αθήνα Θεσνίκη θα είναι η κάτωθι :
-
Θα πρέπει να μεριμνήσεις θα φορτίσεις στο σπίτι σου από την προηγούμενη, για πάμπολλες ώρες (εξαρτάται φυσικά από το πόσο άδεια είναι η μπαταρία σου και τι γουόλ μποξ έχεις αγοράσει) . Το αυτοκίνητο όλο αυτό το χρονικό διάστημα θα είναι ακινητοποιημένο.Η μπαταρία πρέπει να επαρκεί για όσο το δυνατόν περισσότερα χλμ. αυτονομίας, να μην είναι ψόφια δηλαδής, να μην έχει τα χρονάκια της.Αρχίσαμε ήδη τις υποθέσεις.
-
Θα πρέπει να σταματήσεις κάπου ενδιάμεσα στη διαδρομή, σε κάποιο φορτιστή που σου υποδεικνύει το κομπιούτερ, εύκολο αυτό.
-
Θα πρέπει ο φορτιστής να δουλεύει, να μην είναι εκτός λειτουργίας λόγω προγραμματισμένης συντήρησης, να μην έχουμε διακοπή ρεύματος, να μην έχει βανδαλιστεί από χούλιγκανς ή να έχουν κάνει 'φτερά' τα χάλκινα καλώδια από 'ρακοσυλλέκτες'. Μην το γελάτε, θα πρέπει να συμβαίνουν όλα αυτά ταυτόχρονα, και αυτό δεν θα είναι 100% δεδομένο πάντα.
-
Ο φορτιστής θα πρέπει να έχει επαρκή ισχύ για να σου δώσει ικανή για το ταξίδι σου ποσότητα ενέργειας μέσα σε αυτά τα 20 λεπτά. Με τους -ο θεός να τους χαρακτηρίσει- ταχυφορτιστές των 30kw που έχουν εγκατασταθεί αραιά και που στην επικράτεια, έχουμε ήδη θεματάρα σε αυτό το σημείο. .
-
Θα πρέπει να είσαι πρώτος στη σειρά, πράγμα όχι δεδομένο εσαεί. Και με την σύνηθη πρακτική να ξεχυνόμαστε στις εθνικές ως επί το πλείστον συγκεκριμένες ημέρες του χρόνου (δεκαπενταύγουστο, εκλογές,28/10, Κριστμας, Πρωτοχρονιά, Φώτα, Καθαροδευτέρα, 25/3, Πάσχα, Πρωτομαγιά,κ.ο.κ.), καταλαβαίνεις ότι στα τσάρτζινγ στέισον των εθνικών θα γίνεται της κακομοίρας. Όπως ακριβώς έγινε πέρισυ στην επιστροφή του Θενξγκίβινγκ στα στέιτς , που έμειναν άνθρωποι επί ώρες στο περίμενε. Και εκεί έχουν εγκαταστήσει (σε κάμποσες περιπτώσεις, όχι παντού) ταχυφορτιστές ισχύος 100, 150, 250 αλλά και 300kw!, όχι 30άρηδες! που έχουμε εδώ.
-
Τέλος, θα πρέπει να κάνεις και εσύ μερικά διαδικαστικά πράγματα, να μπάσεις/βγάλεις/ξεδιπλώσεις καλώδια και φις, να βάλεις πιστωτικές κάρτες και ΠΙΝ, να τα ξαναμαζέψεις μετά. Όχι τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά και όχι κάτι σε στυλ 'παιδί, πού'σαι?, τσάκω ένα εικοσάρικο και βάλε βενζίνα. Από την καλή έ, ξέρεις εσύ' και εσύ να κάθεσαι στο ερκοντίσιο του αμαξιού, ή να πας προς νερού σου. Πρέπει να κάνεις κάτι παραπάνω.
Ε, όλα αυτά δεν είναι πάντα αυτό που είπες : ένα 20λεπτο στάση, και βουρ! φύγαμε. Παίζει μάλιστα αυτό να είναι η εξαίρεση, εκτός αν μπορείς να ταξιδεύεις εκτός κοπαδιού.
Εγώ πάντως αν ήμουν (καρα)φραγκάτος, θα παρήγγελνα αύριο ένα Ταυκάν. Και θα γλίτωνα και ένα τσουβάλι λεφτά σε σχέση με το Παναμέρα. Αλλά επειδής δεν είμαι, ούτε πρόκειται να γίνω σύντομα, θα συνεχίσω να κυκλοφορώ με το συμβατικό μου ...υβριδικό μέχρι νεωτέρας.
-
-
Ξέχασα κι εγώ κι εσύ, ότι για να φύγεις πχ. με μπαταρία 100% από οικιακή πρίζα τη Παρασκευή απόγευμα, πρέπει το αμάξι να είναι ακινητοποιημένο για φόρτιση απ τη Πέμπτη το βράδυ... και καλά στο σπίτι θα τα σκάσεις να βάλεις μποξ. Θα βάλεις μποξ και στο χωριό για να γυρίσεις; Θα μου πεις εκεί θα πηγαίνεις μόνο μέχρι τη πλατεία με τα πόδια για τσίπουρο με στραγάλια κάτω απ τον πλάτανο, παραδοσιακά κι ωραία...
-
Αγαπητέ Πηλιουρίτη, με το συμπάθειο, αλλά γράφεις ένα κάρο ανακρίβειες:
-
ανταγωνιστικό του Panda των 12 χιλιάδων δεν είναι το 208 των 26 κιλών ροπής που κάνει 25 χιλιάρικα. Αυτό είναι του αυτόματου βενζίνης των 130 ίππων που κοστίζει 20+. Ανταγωνιστικό του Panda θα είναι το Dacia Spring που πωλείται στην Ουγγαρία προς λιγότερων των 11.000 ευρώ. Σήμερα, είναι το Citigo των 17.500 ευρώ.
-
το ότι η φόρτιση θα προσεγγίζει την ώρα δεν ισχύει σε καμία περίπτωση εφόσον μιλάμε για Tesla. Οι ταχυφορτιστές της φορτίζουν με 150 kWh κι όντως μιλάμε για 20' φόρτισης. Να βάλουμε κι ένα πεντάλεπτο (στο πολύ large) για τις φάσεις με τα καλώδια; Μη μου προσθέτετε τα του κατουρήματος και του καφέ, αυτά θα γίνουν όσο φορτίζει το όχημα. (Εδώ πώς γίνεται από τον ιδρυτή του βρετανικού EVO, αφού εγώ σάς λέω μπαρούφες: https://www.youtube.com/watch?v=tLcCPsnLlaE)
-
ΔΕΝ είναι σοφό να το πας στο 100%, πάνω από το 80% πέφτει ο ρυθμός φόρτισης. Επίσης, δεν το έχεις ήδη πληρώσει, η χρέωση γίνεται είτε με τον χρόνο είτε με το πόση ενέργεια έχεις βάλει.
-
Μια χαρά είναι έτοιμη η Ελλάδα για ηλεκτρικό:
α) για όσους (σε Αθήνα κι επαρχία) θέλουν ένα δεύτερο όχημα για τα καθημερινά τους κι έχουν εύκολη τη βραδινή φόρτιση (λίγοι Αθηναίοι, σχεδόν όλοι στην επαρχία). Τα οποία μπορεί να είναι και 200 χιλιόμετρα ημερησίως για κάποιους.
β) για όσους θέλουν να κάνουν ταξίδια, αρκεί να περιμένουν κάνα εξάμηνο για να στήσει το δίκτυό της η Tesla. Μιλάμε για 150άρηδες ταχυφορτιστές κι όπως έχει δείξει μέχρις στιγμής διεθνώς, η Tesla τηρεί τον λόγο της. Βέβαια, εδώ είναι Βαλκάνια, οπότε κρατάμε στάση αναμονής.
- για να φύγεις το απόγευμα της Παρασκεύς για το εξοχικό, θα βάλεις το αμάξι στην πρίζα το βραδάκι της Πέμπτης, που θα γυρίσεις από τη δουλειά/το ΟΑΚΑ που έχεις πάει να δεις Euroleague/τη βραδινή σου έξοδο κι αντί να το φορτίσεις στο 80% (όπως είναι το σωστό να κάνεις για τα καθημερινά), θα το βάλεις στο 100%. Μιλάμε για 5' στο κινητό, αυτή είναι όλη η διαφορά. Την Παρασκευή θα πας στη δουλειά σου κι είτε θα φύγεις κατευθείαν είτε όταν γυρίσεις σπίτι για να φορτώσεις, θα το κουμπώσεις πάλι για να πάει από το 88 στο 100%.
Τώρα, στο χωριό δε θα έχεις φορτιστή, παρά μόνο οικιακή πρίζα. Ακόμα και με αυτήν, γεμίζει 15 χιλιόμετρα την ώρα. Αν υπολογίζεις ότι την επομένη θα θες να πας στο παραδίπλα βουνό και δε σε φτάνει, θα κάνεις ένα τεταρτάκι ακόμα στάση σε ταχυφορτιστή για να είσαι καραάνετος. Εγώ που στα εξοχικά μου δεν κάνω τριψήφιες διαδρομές την ημέρα, αλλά κοντινά εκδρομάκια, τότε μου αρκεί να φτάσω στο σπίτι ακόμα και με 5%. Αλλά αυτό είναι κάτι που το βλέπεις στην πράξη και κάνεις τα κουμάντα σου. Γενικώς, κανείς δεν είπε ότι τα ηλεκτρικά έχουν ξεγνοιασιά σαν τα υγρά καύσιμα. Θέλει τον προγραμματισμό του, είναι μέρος του παιχνιδιού. Αν σας είναι τόσο ζόρικο, πάτε παρακάτω.
Dstou, σε επόμενο επεισόδιο.
-
-
Ξεχνάμε και κάτι άλλο σημαντικό (ειδικά στην Ελλάδα που συμβαίνει συχνά). Τι γίνεται εαν έχουμε προγραμματίσει τα πάντα μια χαρά και το βράδυ σκάσει διακοπή ρεύματος (που δεν θα το πάρουμε χαμπάρι γιατί κοιμόμαστε) και το πρωί αντί η μπαταρία να είναι στο 100% είναι στο 10%...ΟΕΟ...!?!?!? Πως φεύγεις τότε? Γιατί θεωρούμε το ρεύμα δεδομένο, αλλά δεν είναι πάντα ειδικά στην Ελλάδα το καλοκαίρι.
Πάντως, όπως έγραψα και πιο πρίν, εαν είχα μονοκατοικία (ή δικό μου γκαράζ) να μπορώ να φορτίζω, με τις αποστάσεις που κάνω πλέον θα χτύπαγα ένα ηλεκτρικό, για το novelty του πράγματος.
-
Ξεχνάμε και κάτι άλλο σημαντικό (ειδικά στην Ελλάδα που συμβαίνει συχνά). Τι γίνεται εαν έχουμε προγραμματίσει τα πάντα μια χαρά και το βράδυ σκάσει διακοπή ρεύματος (που δεν θα το πάρουμε χαμπάρι γιατί κοιμόμαστε) και το πρωί αντί η μπαταρία να είναι στο 100% είναι στο 10%...ΟΕΟ...!?!?!?
Μιλάς για πολυ ακραίες περιπτώσεις, τι νόημα έχει αυτή η ερώτηση? δεν θυμάμαι ποτέ πολύωρη διακοπή ρεύματος το βράδυ, πέρα από τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις δικτύου που κάνει ο ΔΕΔΔΗΕ. Οπως έχω ήδη αναφέρει στο forum, πάω ορεινή Ναυπακτία στο χωριό Πλάτανος, ανάβασεις καταβάσεις βουνού για περίπου μία ώρα. Το πιο κοντινό βενζινάδικό ειναι στην Ναύπακτο ή στο θέρμο... κ έμεινα από βενζίνη στο χωριό λόγω υψηλής ταχύτητας στο ταξίδι με μεγάλη κατανάλωση. Εκεί τι κάνεις? Το σίγουρο ειναι ένα...μπρίζα θα βρεις. Μην μιλάμε όμως για τέτοιες ανούσιες περιπτώσεις...
-
Μιλάς για πολυ ακραίες περιπτώσεις, τι νόημα έχει αυτή η ερώτηση?
Έχει, γιατί στην περιοχή μου (κοντά στον Σταυρό Αγ. Παρασκευής) τον τελευταίο χρόνο έχει γίνει 3-4 φορές διακοπή το βράδυ (το ξέρω από το ρολόι της κουζίνας). Επίσης το ίδιο και στην Παιανία (που μένει ο πατέρας μου και εκεί εαν πάω μπορώ να έχω ηλεκτρικό αυτοκίνητο), τουλάχιστον 5 διακοπές μέσα σε ένα χρόνο.
Θα μου πεις, σιγά τι έγινε 5 φορές και συμφωνώ! Όμως εαν η 1 ή 2 από τις 5 είναι όταν την άλλη μέρα χρειάζεσαι το αυτοκίνητο (ειδικά εαν είναι για ταξίδι) υπάρχει πρόβλημα. Το σκεπτικό μου είναι ότι το ρεύμα - ειδικά στην Ελλάδα - δεν μπορούμε να το έχουμε δεδομένο ανά πάσα ώρα και στιγμή.
-
Θα μου πεις, σιγά τι έγινε 5 φορές και συμφωνώ! Όμως εαν η 1 ή 2 από τις 5 είναι όταν την άλλη μέρα χρειάζεσαι το αυτοκίνητο (ειδικά εαν είναι για ταξίδι) υπάρχει πρόβλημα. Το σκεπτικό μου είναι ότι το ρεύμα - ειδικά στην Ελλάδα - δεν μπορούμε να το έχουμε δεδομένο ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Τεσπα, σωστά όσα γράφεις, απλά πραγματικά να μιλήσουμε για το μεγάλο βάρος, για την υψηλή τιμή, για την αργή φορτιση, αποδεκτό. Τώρα να μιλήσουμε οτι στην Μπανανία που ζούμε έχουμε κάποιες φορές διακοπή, οκ ναι συμβαίνει, αλλά δεν θεωρώ οτι κάποιος που γούσταρε ηλεκτρικό δεν θα έπαιρνε για αυτό το λόγο. Ετσι κ αλλιώς, όλοι νομιζω συμφωνούμε οτι το ηλεκτρικό ειναι για αστικές μετακινήσεις κ συνήθως υπάρχει κ δεύτερο θερμικό όχημα...
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης