-
Ισως και μετα λαστιχα ή τον κατανεμητή πιεσης ή το abs
-
REALZEUS wrote:
...Προσωπικά, συγκεκριμένο αυτοκίνητο με ταμπουρα πίσω δεν με έχει πουλήσει ούτε στις Σέρρες, σε αντίθεση με άλλα που είχαν δίσκους αλλά 'άναβαν'. Οπότε είναι θέμα υλοποίησης. Αν επαρκεί ή όχι φαίνεται από τα τέστ που κάνουν συνεχόμενα 5-10 φρεναρίσματα και βλέπουν αν οι αποστάσεις αυξάνονται και κατά πόσο.
Εγώ από την άλλη παραλίγο να σκοτωθώ με OPEL ASTRA 1600cc του 2004, πρωί, κατέβαινα το Κηφισό με 120Km/h. Αυτοκίνητο 1200kg με ταμπούρα πίσω. Αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, ύψος Νέας Φιλαδέλφειας.
Μπροστά μου στα 50 μέτρα Nissan Almera, ο οδηγός του (μεγάλης ηλικίας) έχασε τον έλεγχο και άρχισε να κάνει ελιγμούς και μετά από σβούρες κατέληξε με την μούρη ανάποδα και το πίσω μέρος πάνω στο πεζοδρόμιο.
Μόλις είδα τους ελιγμούς πάτησα φρένο για να μην σκάσω πάνω του.. Το αποτέλεσμα ήταν το ASTRA να φρενάρει με τα μπροστινά και το πίσω μέρος να χορεύει πέρα-δώθε. Σταμάτησα στα 2 μέτρα από την μούρη του NISSAN.
Μετά από αυτό το περιστατικό μπήκα σε διαδικασία να βγάλω τα ταμπούρα και να βάλω δίσκους. Το οποίο και έκανα και από τότε τα φρένα του ASTRA δεν είχαν καμιά σχέση με το πριν. Το αυτοκίνητο φρέναρε στα τέσσερα και άλλαξε όλη η αίσθηση στο πεντάλ.
Φυσικά αυτά σε Ελληνική άσφαλτο που συνήθως είναι 'γυαλί', ειδικά στα αστικά περιβάλλοντα.
Αυτό που περιγράφεις πάντως είναι θέμα ανάρτησης. Ο μόνος λόγος να προέρχονταν από τα φρένα είναι να δούλευε μόνο το ένα ταμπουρο, να φρέναρε το αυτοκίνητο μονόπαντα και να αποστεθεροποιούσε την ουρά.
-
Storm wrote:
Το αποτέλεσμα ήταν το ASTRA να φρενάρει με τα μπροστινά και το πίσω μέρος να χορεύει πέρα-δώθε..
Τι εννοεις με το 'χορευε ' ? Δεν επιασαν καθολου τα πισω φρενα? Μηπως ειχε καποιο αλλο θεμα . Αυτο ελειπε να μην πιανουν σωστα τα πισω ταμπουρα απο ενα φρεναρισμα απο τα 120 . Κατι αλλο επαιζε. Κι εγω με ταμπουρα στον πισω αξονα δεν εχω δει ποτε προβλημα , οπως λεει κι ο Διας
Οι τροχοί πίσω δεν είχαν προοδευτική πέδηση όπως οι μπροστινοί, το βάρος του φρεναρίσματος έπεσε μπροστά και το πίσω μέρος μαζί με τα ελαστικά είχαν τάση πλεύσης, δηλ. να γλιστρήσει. Σαν να είχα ανεβάσει χειρόφρενο.
-
Δλδ επιασαν τα ταμπουρα, αρα κατι αλλο εφταιγε
-
Δλδ επιασαν τα ταμπουρα, αρα κατι αλλο εφταιγε
Εννοείται ότι έπιασαν τα ταμπούρα. Απλά ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχω καταλάβει πως ακριβώς έπιασαν.
Όπως επίσης δεν έχω καταλάβει πως ακριβώς έπαιξε το ABS γιατί η στιγμή ήταν πολύ άσχημη και ήμουν σίγουρος ότι θα έπεφτα με μεγάλη ταχύτητα στο NISSAN.
-
Αυτό που περιγράφεις πάντως είναι θέμα ανάρτησης. Ο μόνος λόγος να προέρχονταν από τα φρένα είναι να δούλευε μόνο το ένα ταμπουρο, να φρέναρε το αυτοκίνητο μονόπαντα και να αποστεθεροποιούσε την ουρά.
Το σίγουρο είναι ότι μετά την αντικατάσταση με δίσκους (έβαλα καινούριο κιτ από OPEL VECTRA 1.6 με σωληνάκια υψηλής) το αυτοκίνητο απέκτησε φρένα. Από εκείνη την στιγμή, ούτε με τα μούτρα, φρενάρισμα στα 4 και κυρίως χωρίς την άθλια σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ που άφηνε η λειτουργία των ταμπούρων.
Από τότε (καλώς ή κακώς) έχω γίνει υπέρμαχος των δίσκων για αυτοκίνητα μεγάλου όγκου, βάρους και με αυξημένη ιπποδύναμη. Τα θεωρώ βασικό στοιχείο της ενεργητικής ασφάλειας.
Για μικρά ατμοσφαιρικά αυτοκινητάκια με ασθενικούς κινητήρες δεν θα μου έκαναν εντύπωση τα ταμπούρα πίσω. Άλλωστε και το 206 με ταμπούρα είναι. Λογικό. Το περίεργο θα ήταν να είχε δίσκους πίσω.
Το 206 όμως που είχα το 2001 είχε δίσκους πίσω. Λογικό, αφού ήταν 1600/120άλογα και πήγαινε σαν διάολος.
-
Αν και ηταν ενα μοντελο που πουλησε παρα πολυ εκεινο το Αστρα , δεν μου αρεσε στην οδηγηση καθολου
Τιμονι , σασμαν και αποκριση γκαζιου χαλια , Τα φρενα δεν τα θυμαμαι
-
Είμαι σίγουρος ότι τα renault με ταμπούρα πίσω θα είναι κλάσεις καλύτερα στα φρένα σε σύγκριση με το ASTRA G.
Εγώ έχω φάει φλασιά και το θεωρώ ποιο σημαντικό εξοπλισμό σε σύγκριση με κάποιον άλλον εξοπλισμό π.χ. φώτα LED ή οθόνες ή...ή...ή...
-
Υπόψιν όμως ότι τα ταμπουρά έχουν μεγάλο κόστος εργασιών για επισκευή ή ανανέωση σιαγωνων κτλ
-
Υπόψιν όμως ότι τα ταμπουρά έχουν μεγάλο κόστος εργασιών για επισκευή ή ανανέωση σιαγωνων κτλ
Κάθε άλλο, πολύ πιο οικονομικά από δισκόφρενα τα οποία απαιτούν και τακτικά αλλαγή δίσκων.
@Storm: τα φώτα LED είναι μέγιστο θέμα ασφαλείας (ειδικά στην Ελλάδα) και καμία σχέση ως εξοπλισμός με τις οθόνες ή ακόμα και με τα ταμπούρα.
-
Όχι ρε Φανή, γιατί και τα ταμπουρά θέλουν ένα ρεκτιφιέ στα 100.000 για παραδειγμα, Πού κοστίζει πιο πολυ η εργασία και όχι τόσο τα υλικά.
Επειδή ζεσταίνονται φθείρονται γρηγορότερα από ότι φαντάζεται κανείς.
Οι πίσω δίσκοι, δεν πάθαινουν τίποτα ούτε και στα 200.000
-
Δεν είναι μόνο θερμουιτ, έχει να κάνει πως αν τα ζεσταίνει στραβωνουν και σιαγωνες και γενικά αλλάζεις περισσότερα.
Το κόστος σχετικά μικρό, αλλά έχει διαδικασία σχετικά με τα τακάκια των πίσω δίσκων.
Και αν τα ανοίξεις είναι άκυρο να μην αλλάξεις πραγματακια μέσα του.
-
Ξέρετε κάποιο τυπικό συνεργείο αυτοκινήτων (εξουσιοδοτημένο ή εξειδικευμένο) που στα πλαίσια της συντήρησης ασχολείται με τα ταμπούρα; Εγώ δεν έχω δει ποτέ σε συνεργείο να ασχολούνται με κάποιο τρόπο με τα ταμπούρα. Τα προσπερνάνε χωρίς να τα κοιτάξουν καν.
Νομίζω ότι αν κάποιος αντιμετωπίσει πρόβλημα ή αν θέλει συντήρηση στα ταμπούρα θα πρέπει να πάει σε ειδικό συνεργείο φρένων.
-
Κάνεις δεν ασχολείται γιατί είναι σκατοδουλεια και αν την ανοίξεις όλο και κάτι θα αλλάξεις.
Άσε που δεν το κατέχουν όλοι.
-
Στα εξουσιοδοτημενα της Toyota, σε καποια σερβις εκαναν καθαρισμο στα ταμπουρα και ελεγχο.
-
Κάνεις δεν ασχολείται γιατί είναι σκατοδουλεια και αν την ανοίξεις όλο και κάτι θα αλλάξεις.
Τιποτα δεν αλλαξα ποτε. Μονο καθαρισμο με σπρει. Μια χαρα δουλεουν ακομα μετα απο 155,000χλμ
-
Εγώ την μόνη φορά που θυμάμαι να άνοιξαν ταμπούρα σε αυτοκίνητο ήταν στο 1ο μου αυτοκίνητο ένα Fiesta το 1990. Ένα εξειδικευμένο συνεργείο Ford, από εκείνα τα παλιά που έμπαινες μέσα και ήταν όλο το πάτωμα με λάδια κάτω. Όταν μου άλλαξαν δίσκους/τακάκια μπροστά, άνοιξαν και τα ταμπούρα και τα καθάρισαν. Αλλά αυτοί ήταν οι παλιοί μάστορες με τα χέρια και τα ρούχα λερωμένα και όχι όπως σήμερα που φοράνε γάντια και προσέχουν μην πέσει κάτι κάτω.
-
Λογικά θα ξέρει εξαιρετικά ο ρενακιας.
Αυτός θα μας πει
-
Τα ταμπουρά πονάνε και στα κυλινδρακια. Όλο και κάποια διαρροή θα σκάσει. Αν είναι δυνατόν να συγκρίνουμε τα ξεπερασμένα ταμπουρα με τους δίσκους. Σήμερα η χρήση ταμπουρου απο τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι καθαρή εξοικονόμηση χρημάτων.
-
Λαπ τα ταμπουρα δεν θέλουν σχεδόν τίποτα. Η αλλαγή θερμουί, κάθε 10 χρόνια περίπου, είναι καμιά 50αριά Ευρώ.
Renault Clio V