Προφανώς δεν είμαστε εμείς οι αρμόδιοι να κρίνουμε τα όρια ταχύτητας σε κάθε δρόμο. Ούτε τα χαρακτηριστικά του κάθε δρόμου γνωρίζουμε, πώς χτίστηκε, τι κλίσεις έχει, την ποιότητα και την παλαιότητα του οδοστρώματος. Ούτε φυσικά γνωρίζουμε τη συμπεριφορά όλων των αυτοκινήτων. Έτσι, στις δημοκρατίες έχουμε δώσει την εντολή στο κράτος την αρμοδιότητα να μας κατευθύνει. Όταν παραβαίνουμε τα όρια στην πραγματικότητα απλά ντροπιάζουμε την εντολή που δώσαμε. Στις πολιτισμένες χώρες - μεταξύ των οποίων και η Ελβετία - οι πολίτες στη μεγάλη πλειοψηφία τους σέβονται την εντολή τους. Οι νόμοι υπάρχουν για κάποιο λόγο και η τήρησή τους δεν τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε πολίτη. Εδώ κάνει ο καθένας του κεφαλιού του και έχουμε τα γνωστά επακόλουθα. Και παρα το αίμα που χύνεται δεν βάζουμε μυαλό. Θα πιάνεις αριστερή στην εθνική να προσπεράσεις με 120 αυτόν που πάει στη μεσαία με 115 και θα έχεις το ούγκανο από πίσω σου να σε 'σπρώχνει' με προβολείς και κόρνα γιατί θεωρεί ότι πρέπει να παρανομήσεις και εσύ μαζί του... Αλλά κάποτε θα αλλάξει κι αυτό, θα γίνουμε Ευρώπη, που θα πάει...
ΥΓ. Πριν τρεις μηνες έκαναν λίγες χιλιαδες χλμ στη Γαλλία. Δεν παραβίαζε κάνεις τα όρια, ούτε σε γειτονιές, ούτε σε επαρχιακούς, ούτε σε αυτοκινητόδρομους. Εγώ ως καλός Ελληναρας εβαζα συχνά το cruise control στα 2-3 χλμ πανω από το όριο. Δεν μπορεί, θα έχουν κάποιο περιθώριο πριν σε γράψουν, σκεφτόμουν. Έλα που δεν είχαν και τσίμπησα το πρόστιμο γιατί πήγα με 132 χλμ σε δρόμο με όριο τα 130