-
Για 300-500 χλμ. με φόρτιση 10' χρειάζεται πρόχειρα έναν φορτιστή 750kw. Όταν ένας φορτιστής 150Kw κοστίζει αυτή τη στιγμή περί τα 50.000$ και είναι σχετικά δυσεύρετος, καταλαβαίνετε πόσο θα πρέπει να κοστίζει αυτός των 750, τι τροφοδοσία ρεύματος χρειάζεται για να λειτουργήσει σε πλήρες φορτίο, αλλά και πόσο θα κοστίζουν αυτές οι μπαταρίες. Πρόσφατα, ιδιώτες εγκατέστησαν ένα δίκτυο 12 ταχυφορτιστών 50kw σε διάφορα σημεία των εθνικών οδών και έγινε και το σχετικό τζέρτζελο, τους διαφήμιζαν μάλιστα ως τους ταχύτερους στην Ευρώπη.
Η κατάσταση μου προκαλεί το αβίαστο υπομειδίασμα, ελπίζω να αντιλαμβάνεστε πόσο μακρυά είμαστε νυχτωμένοι.
-
Εγω εχω απορία πόσα μεγα βαττ ή τερα βαττ πρεπει να παραξουμε για ολα τα αυτοκινητα μαζι και τις βιομηχανίες και τις οικιες.
-
Έχει απαντηθεί αυτή η απορία εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ. Αν το γυρίσουν όλοι οι ιχήδες σε ηλεκτρικά, χρειάζεται επαύξηση της παραγωγής ρεύματος κατά 25-30%. Φυσικά αυτό αν γίνει θα γίνει σταδιακά.
-
Εμεις εδω πως μπορουμε να το επιτυχουμε αυτο;;;
-
Εμεις εδω πως μπορουμε να το επιτυχουμε αυτο;;;
Από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έχουμε άφθονο ήλιο και αέρα. Αν χρειαστεί βάζουμε και τα κύματα στο παιχνίδι...
-
Μπορουμε να παραξουμε 30% παραπανω ενεργεια με αυτά;;;;
Αιολικα παρκα;;;;
Γιατι δεν το κανουμε απο τωρα;;;;
Τα κυμματα οντως φαινονται ως τα πιο πρακτικα.
-
Αν είχαμε καθαρό ενεργειακό όραμα, θα μπορούσαμε με φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα, να καλύψουμε όλες τις ενεργειακές μας ανάγκες ακόμα και με 100% ηλεκτρικό στόλο, νοικοκυρια, βιομηχανίες, κλπ ... και θα υπήρχε και περίσσευμα για να εξάγουμε ρεύμα.
Έλα, όμως, που κάτι τέτοιο χτυπάει στα ίσια τις μπίζνες συγκεκριμένων «σαλονιών» που δεν είναι χαζοί να το επιτρέψουν μέσω του lobbying που ασκούν στην εκάστοτε Κυβέρνηση.
Είμαστε όμηροι μέσα στην ίδια τη χώρα μας.
Αυτό όλο το παραπάνω, θέτει ερωτήματα κατά πόσον θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ενεργειακές ανάγκες ενός ηλεκτρικού στόλου, και ειδικά για να λέγεται οικολογικός αυτός, πρέπει το ρεύμα να είναι από ΑΠΕ, όχι απλά να έχουμε «κάβα» όποιου τύπου ρεύματος.
-
Ισα ισα που η πρασινη ενεργεια ειναι περισσοτερο επικερδης και αποφερει μελλοντικη επενδυτικη ασφαλεια....
-
Δεν μπορείς μέσω αιολικών και φ/β να καλυφθείς 100%, και αν το πετύχεις αυτό θα έχεις διαπράξει μια τεράστια οικονομική και οικολογική καταστροφή από την οποία δεν θα μπορείς να ξεφύγεις. Διότι :
α. Θα καταχρεωθείς εισάγοντας ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ αιολικά και φ/β (αφού δεν φτιάχνεις εσύ, ούτε την τεχνογνωσία τους κατέχεις) και θα σου κοστίζει η κάθε κιλοβατώρα αηδόνι, και
βου. Θα πρέπει να τιγκάρεις στις μπαταρίες για να έχεις άμεσες εφεδρείες, κάτι που ούτε φθηνό ούτε οικολογικό δεν είναι, αλλά το ακριβώς αντίθετο
Κανένας δεν το έχει πετύχει αυτό, ούτε καν οι Γερμανοί ή οι Δανοί που το παίζουν πρωτοπόροι σε αυτά. Τα ποσοστά διείσδυσης των δύο αυτών τεχνολογιών στο ενεργειακό μείγμα αυτών των δύο κρατών είναι για γέλια. Και μιλάμε ξέρουν το παιχνίδι καλά, δεν είναι Μάο-Μάο σαν και μας.
Η επαύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως θα γίνει σιγά σιγά και με κάθε μέσο : άνθρακα, υδατοπτώσεις, πυρηνικά, βιομάζα, καύση φυσικού αερίου, αντλησιοταμίευση, αιολικά, φ/β.
Και κάποιοι ιδιώτες θα συμμετάσχουν σε αυτή με ιδιοπαραγωγή ρεύματος, κυρίως φ/β σε ταράτσες ή χωράφια.
-
«Η Γερμανία αυξάνει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων»
-
Πολύ σημαντική αυτή η είδηση, και δείχνει πως ακριβώς παίζεται το παιχνίδι στα αυτοκινητοπαραγωγά κράτη αν διαβάζετε πίσω από τις λέξεις. Οι επιδοτήσεις αρχίζουν και παίζουν στα σοβαρά όταν η βιομηχανία είναι έτοιμη να καλύψει την όποια σοβαρή ζήτηση. Επί σειρά ετών το ίδιο κράτος αρνείτο πεισματικά να επιδοτήσει τα ηλεκτρικά ή και τα υβριδικά, ακριβώς γιατί η βιομηχανία ΤΟΥ δεν ήταν σε θέση να δώσει τέτοια προιόντα στην αγορά, άρα τα χρήματα θα πήγαιναν σε άλλους, εν προκειμένω Αμερικάνους και Ιάπωνες.
-
Πολύ σημαντική αυτή η είδηση, και δείχνει πως ακριβώς παίζεται το παιχνίδι στα αυτοκινητοπαραγωγά κράτη αν διαβάζετε πίσω από τις λέξεις. Οι επιδοτήσεις αρχίζουν και παίζουν στα σοβαρά όταν η βιομηχανία είναι έτοιμη να καλύψει την όποια σοβαρή ζήτηση.
ΑΚΡΙΒΩΣ!! Δεν είναι τυχαίο που οι επιδοτήσεις ξεκινήσανε 1 εβδομάδα αφότου ξεκίνησε η παραγωγή του ID3 και η ανακοίνωση της BMW (αλλά η VW είναι το βαρύ πυροβολικό και αυτή που οδηγεί τις αποφάσεις στην Γερμανία).
-
Ακόμη, στους βενζινοκινητήρες υπάρχει μια εμπειρία 100 και πλέον χρόνων η οποία εγκυάται πλέον ασφάλεια, Στην ηλεκτρική τεχνολογία η ασφάλεια δεν είναι τόσο δεδομένη. Σίγουρα έχουν γίνει κάποια βήματα, αλλά ακόμη δεν έχουμε βγει από την περίοδο των πειραματισμών και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη, εδραιωμένη τεχνολογία πάνω στην οποία να χτίζουν.
Όμως το ηλεκτρικό δεν είναι πολύ πιο απλό στην κατασκευή του, στα κινούμενα μέρου κλπ; Εγώ αυτό έχω καταλάβει.
Γενικά με ότι βλέπουμε να κυκλοφορεί, η μόνη χρήση τους θα μπορούσε να είναι στην πόλη. Να σου βγάζει τα χλμ της μέρας σου χαλαρά και το βράδυ να το μπριζώνεις. Αλλά πρέπει να πέσει η τιμή αγοράς και των μπαταριών. Το περιβαντολλογικό δεν το σχολιάζω γιατί δε νομίζω ότι είναι οικολογικά κλπ.
Τέλος, μιας και υπάρχουν τόσες ιδέες, γιατί δεν βλέπουμε ουσιαστική πρόοδο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Νομίζω ότι τα λόμπυ είναι η εύκολη, αλλά όχι σωστή απάντηση.
-
Πολύ σημαντική αυτή η είδηση, και δείχνει πως ακριβώς παίζεται το παιχνίδι στα αυτοκινητοπαραγωγά κράτη αν διαβάζετε πίσω από τις λέξεις. Οι επιδοτήσεις αρχίζουν και παίζουν στα σοβαρά όταν η βιομηχανία είναι έτοιμη να καλύψει την όποια σοβαρή ζήτηση. Επί σειρά ετών το ίδιο κράτος αρνείτο πεισματικά να επιδοτήσει τα ηλεκτρικά ή και τα υβριδικά, ακριβώς γιατί η βιομηχανία ΤΟΥ δεν ήταν σε θέση να δώσει τέτοια προιόντα στην αγορά, άρα τα χρήματα θα πήγαιναν σε άλλους, εν προκειμένω Αμερικάνους και Ιάπωνες.
Έτσι γίνεται ακριβώς με τις κρατικές στηρίξεις!
-
Μας κάνει έκπληξη (επειδή εμείς ως κράτος δεν παράγουμε σχεδόν τίποτα) ή το θεωρούμε αθέμιτο ότι ένα παραγωγικό κράτος χρησιμοποιεί στρατηγικά τις επιδοτήσεις / ελαφρύνσεις / στηριξεις ώστε να στηρίξει την εγχώρια παραγωγή του;
Εγώ πάντως το βρίσκω απόλυτα λογικό.
-
Όμως το ηλεκτρικό δεν είναι πολύ πιο απλό στην κατασκευή του, στα κινούμενα μέρου κλπ; Εγώ αυτό έχω καταλάβει.
Γενικά με ότι βλέπουμε να κυκλοφορεί, η μόνη χρήση τους θα μπορούσε να είναι στην πόλη. Να σου βγάζει τα χλμ της μέρας σου χαλαρά και το βράδυ να το μπριζώνεις. Αλλά πρέπει να πέσει η τιμή αγοράς και των μπαταριών. Το περιβαντολλογικό δεν το σχολιάζω γιατί δε νομίζω ότι είναι οικολογικά κλπ.
Τέλος, μιας και υπάρχουν τόσες ιδέες, γιατί δεν βλέπουμε ουσιαστική πρόοδο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Νομίζω ότι τα λόμπυ είναι η εύκολη, αλλά όχι σωστή απάντηση.
Στο θέμα της απλότητας έχεις απόλυτο δίκιο. Όντως οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν πολύ λιγότερα μέρη και πολύ λιγότερη πολυπλοκότητα, πράγμα που τους καθιστά και λιγότερο ευάλλωτους.
-
Μας κάνει έκπληξη (επειδή εμείς ως κράτος δεν παράγουμε σχεδόν τίποτα) ή το θεωρούμε αθέμιτο ότι ένα παραγωγικό κράτος χρησιμοποιεί στρατηγικά τις επιδοτήσεις / ελαφρύνσεις / στηριξεις ώστε να στηρίξει την εγχώρια παραγωγή του;
Εγώ πάντως το βρίσκω απόλυτα λογικό.
Η αλήθεια είναι ότι αν δούμε τα κράτη ως αυτόνομες μονάδες, αυτό είναι θεμιτό.
Εντός οικονομικού περιβάλλοντος της ΕΕ, αυτό το ζήτημα χωράει αρκετή συζήτηση, ωστόσο. Για παράδειγμα κατά πόσον είναι θεμιτό οι βόρειες βιομηχανικές χώρες-μέλη να χρηματοδοτούν αυτά που παράγουν, π.χ. αυτοκίνητα και ταυτόχρονα να πιέζουν προς πολιτικές του τύπου: οι νότιες χώρες να ξεριζώνουν συγκεκριμένες καλλιέργειες, στις οποίες έχουν σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
-
Καθόμουνα και σκεφτόμουν, πες ότι έχεις ένα ηλεκτρικό και ξεμένεις από ηλεκτρόνια, τι κάνεις? Καλείς την Εξπρές σέρβις, έρχεται μετά από μισή ώρα και τι γίνεται?
α. σε γυρίζει στο σπίτι σου να φορτίσεις
βου. σε πάει στον προορισμό σου να φορτίσεις εκεί
γου. έχει φορτώσει πάνω και μια 6κύλινδρη γεννήτρια πετρελαίου και σε φορτίζει για καμιά ώρα επιτόπου (θα την πληρώσεις έξτρα γι' αυτό?)
δου. σε πάει σε κάποιο βενζινάδικο να φορτίσεις από κάποια απλή μπρίζα για κανα 6ωρο
ε.ψάχνει να βρει κάποιον ταχυφορτιστή σε εθνική οδό, αλλά μπορεί να είναι καμιά 100αριά χλμ. μακρυά
στου. έρχεται ένα φορτηγάκι με μια μπαταρία-γίγας τύπου powerbank και σου κάνει ταχεία και αθόρυβη μετάγγιση και θα την πληρώσεις έξτρα γι'αυτό
ζου. δεν σε εξυπηρετεί καν
η. κάτι άλλο
Να θυμίσω ότι για λόγους ασφάλειας, αλλά και ποιότητας, οι κάθε Εξπρές δεν κουβαλάει καύσιμα μαζί της, αλλά σε πάει στο πλησιέστερο βενζινάδικο.
-
Εντός οικονομικού περιβάλλοντος της ΕΕ, αυτό το ζήτημα χωράει αρκετή συζήτηση, ωστόσο. Για παράδειγμα κατά πόσον είναι θεμιτό οι βόρειες βιομηχανικές χώρες-μέλη να χρηματοδοτούν αυτά που παράγουν, π.χ. αυτοκίνητα και ταυτόχρονα να πιέζουν προς πολιτικές του τύπου: οι νότιες χώρες να ξεριζώνουν συγκεκριμένες καλλιέργειες, στις οποίες έχουν σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να μπει στο χωράφι σου και να ξεριζώσει την καλλιέργεια, εφόσον μάλιστα έχεις και σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα...
Το ξερίζωμα ξεκινάει όταν δεν έχεις αυτό το πλεονέκτημα και επιβιώνεις μόνο λόγω των επιδοτήσεων, οι οποίες κάποια στιγμή κόβονται! Επίσης για να ξεριζώσεις παίρνεις κάποιες αντιπαροχές και κίνητρα για να βάλεις κάποια άλλη καλλιέργεια (και όχι για καινούρια μπέμπα και λουλούδια σε σκυλάδικα).
-
Έχω πραγματικά περιέργεια πώς θα πάει σε πωλήσεις το Renault Zoe μόλις λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του 2020.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη πάει πολύ καλά.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης