Oct 11, 2010, 12:31 PM

Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Μία χώρα που εφαρμόζει κάτι αντίστοιχο (δηλαδή να πληρώνεις για κίνηση στους απλούς δρόμους και όχι σε αυτούς που ορίζονται τμήμα του Ευρωπαϊκού Δικτύου ταχείας κυκλοφορίας)?

Γιατί ούτε στην Αυστρία ούτε στην Ελβετία ούτε στη Σλοβενία σε υποχρεώνουν να βγάλεις Vignette για να κινηθείς στο Επαρχιακό τους δίκτυο (άλλο αν κανείς δεν κάθεται να μην βγάλει vignette για λόγους ευκολίας).

Δε γνωρίζω καμία. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Άλλωστε, η βινιέτα θα ήταν και έκπτωση στα υπόλοιπα διόδια. Μην το ξεχνάς αυτό, γιατί εκεί βρίσκεται η δύναμη αυτού του συστήματος. Βινιέτα = έκπτωση στα διόδια που ειδικά κάτι Βούλγαροι που έρχονται ομαδικά Χαλκιδική θα το ήθελαν πολλοί όταν θα μπουν τα διόδια της Εγνατίας

Για το bold δε, αυτό δεν αντιβαίνει ανοιχτά στη φιλοσοφία περί ελεύθερης διακίνησης ατόμων, αγαθών και κεφαλαίων εντός της Ε.Ε γιατί κατά το τρόπο αυτό θα υποχρέωνες πχ στο Σλοβένο Ελευθ. Επαγ. που έχει ένα όχημα με Σλοβένικες πινακίδες να πληρώνει ένα δυσανάλογο υψηλό ποσό ως επιπλέον τέλος κυκλοφορίας πέραν των τελών που πληρώνει στη χώρα του???

Δεν αναφέρομαι σε επαγγελματίες που μπαινοβγαίνουν, αλλά σε μόνιμους κατοίκους. Εκτός και αν όλοι οι Ευρωπαίοι έρχονται για δίμηνες διακοπές Ελλάδα. Αν ο ελεύθερος επαγγελματίας από Ε.Ε. έρθει και μείνει εδώ, προφανώς θα πληρώσει κι εδώ. Αν μπαινοβγαίνει, τότε, απλά δεν πληρώνει παρά μόνο βινιέτα του 1 μήνα.

Εγώ προσωπικά δεν θα ήθελα στα χρόνια που ήμουν στην Ιταλία να πληρώνω extra για το όχημα μου που μπορεί να είχε Ελληνικές πινακίδες. Κατά τον ίδιο τρόπο δεν θέλω να εφαρμόσω οποιοδήποτε πρόσθετο περιορισμό για κάποιον κάτοικο της ΕΕ. Θεωρώ λοιπόν ότι μέσω της φορολόγησης στα καύσιμα ο φίλος μας πληρώνει το κόστος συντήρησης του Επαρχιακού δικτύου αν κινηθεί σε αυτό και μέσω των διοδίων τις extra παροχές που έχει με το να κινηθεί σε Α.Ο.

Εγώ από την άλλη θεωρώ πως οι Έλληνες αρκετά πλήρωσαν και πληρώνουν για όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Πληρώνουμε δρόμους για να τους χρησιμοποιούν οι Βούλγαροι το καλοκαίρι χωρίς να πληρώνουν. Πληρώνουμε για να έρχονται και να χρησιμοποιούν diesel εντός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, πράγμα που δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς. Πληρώνουμε για να έρχονται οι Αλβανοί, μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδος οι περισσότεροι, σε νέο δρόμο τον οποίο προπληρώνουμε και θα πληρώνουμε και στη συνέχεια, προφανώς μοιραζόμενοι την απόσβεση και τη συντήρηση. Να μην πω ότι ήδη πληρώνουμε αρκετά στα καύσιμα για 10χ διόδια, οπότε καλό θα ήταν να τα καταργήσουμε τελείως ακολουθώντας τη δική σου συλλογιστική.

Στα περί μηχανογραφήσεως. Χωρίς την εφαρμογή ενός συστήματος αυτόματης ταυτοποίησης ενός οχήματος είναι πρακτικά αδύνατο να εφαρμοστεί οποιαδήποτε μέθοδος αυτόματης χρέωσης ή ελέγχου αυτής ΙΜΗΟ. Αυτό θα σήμαινε μία κοινή συμφωνία των μελών κρατών της ΕΕ κάτι που αμφιβάλλω αν στη παρούσα στιγμή είναι ώριμο να γίνει (εδώ δεν συμφωνούν σε κοινό format για τις πινακίδες κυκλοφορίας ).

Η καταγραφή της πινακίδας δεν λέει τίποτα απολύτως ως μέτρο καθώς απλά δεν είναι δυνατό να θέσεις περιορισμούς κίνησης ενδοσυνοριακά πέραν του τυπικού ελέγχου αν τα άτομα που επιβαίνουν στο όχημα έχουν απαγόρευση εισόδου στη χώρα ή όχι.

Αλλά ακόμα και αν μπορούσες δεν θα μπορούσα να φανταστώ το χάος που θα προκαλούσε μία τέτοια κίνηση με τους Τελωνειακούς στα σύνορα με τη Βουλγαρία να ελέγχουν πινακίδες και να καταγράφουν αριθμό πλαισίου σε κάθε διερχόμενο αυτοκίνητο κίνηση και να ελέγχουν αν έχεις πληρώσει και πόσο και πόσες φορές έχεις μπει στο χώρα. Και μετά υπάρχει και ένα ζήτημα. Πως σε κάθε οδική δίοδο τοποθετείς ένα τέτοιο σύστημα και το κυριότερο πως το επανδρώνεις??

Θεωρώντας πως στις εισόδους δεν υπάρχουν κάμερες (λάθος, αλλά λέμε τώρα), τα πράγματα είναι εύκολα. Σε ΟΛΟΥΣ τους σταθμούς διοδίων έχουμε κάμερες. Χρειαζόμαστε να πάρουμε μερικές από αυτές (προσφορά της εταιρείας) ή μερικές που είναι από τους Ο.Α. άχρηστες (2 μπροστά στις φυλακές Κορυδαλλού, άλλες 2 Πέτρου Ράλλη και είναι μόνο αυτές που βρίσκονται 5 min από το σπίτι μου), να τις βάλουμε στα σύνορα (καμιά 20αριά φτάνουν) συνδεδεμένες με το δίκτυο και μετά το ANPR κάνει τα υπόλοιπα ΑΥΤΟΜΑΤΑ. Μπροστά στον υπάλληλο βγαίνει το αντίστοιχο κουπόνι, ο οδηγός πληρώνει και φύγαμε. Τεχνοφοβικός; Δεν το πιστεύω. Απλά κάνεις μια προσπάθεια να μείνει το σύστημα όπως είναι τώρα = €€€ για τις εταιρείες.

Για τους Βούλγαρους που ζητούν από αυτοκίνητα με Ελληνικές πινακίδες στα σύνορα να πληρώσουν τα 5 ευρώ τους κυνηγά η ΕΕ αν και οι Βούλγαροι ως μη μέλη ακόμα του Sengen κρατούν γερά άμυνα. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ όμως τα σχόλια στις Ιταλικές Εφημερίδες αν επιβάλαμε σε Ιταλούς πολίτες να πληρώσουν για να κινηθούν εντός της Ελλάδος ερχόμενοι από Bari ή ακόμα χειρότερα τα σχόλια των Γερμανών και των Ολλανδών. Το μόνο που θα μπορούσαμε να πετύχουμε είναι αντίστοιχα αντίμετρα από πλευράς τους με το rx8_drifter πχ να πρέπει να πληρώνει 100 ευρώ το μήνα για κινείται στην Ολλανδία με την Εύα.... Λες και τα ποσά που πληρώνει στη βενζίνη δεν είναι αρκετά.... ή ακόμα χειρότερα να μειώσουμε ακόμα περισσότερο τον αυτοκινούμενο τουρισμό (που πέραν των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων που είναι ο φθηνός τρόπος μετακίνησης έχει και άτομα με ΙΧ οχήματα που πληρώνουν πολύ περισσότερα από το μέσο τουρίστα) με αποτέλεσμα οικονομικές απώλειες σε άλλους κλάδους της οικονομίας.

Αν πληρώνουμε μέσω καυσίμων, τότε καταργούμε τα διόδια αυτομάτως. Αν το σύστημα με τις βινιέτες είναι παράνομο, ας το καταργήσουν τα υπόλοιπα κράτη. Αυτά όμως είναι προφάσεις και ουσιαστικά αποσιωπούν (μέχρι το τέλος του post δεν έχεις γράψει ΠΟΥΘΕΝΑ για αυτό) το γεγονός της έκπτωσης στα διόδια. Βάζεις το εξής πολύ απλό: Μπαίνεις και πληρώνεις βινιέτα 30€ για τον 1ο μήνα = 1€ η διέλευση στα διόδια ή πληρώνεις όλα τα διόδια στα 3€; Μην το πεις βινιέτα, πες το εκπτωτικό κουπόνι διοδίων, πες το κάτι αντίστοιχο που να μην ακούγεται άσχημα. Στην πράξη πάντως μπορείς να το εφαρμόσεις χωρίς να σε βρίζει όλη η Ε.Ε.

Για τον τουρισμό δεν ασχολούμαι καν. Σχεδόν κανείς δε μένει διάστημα >1 μήνα, άρα με τις εκπτώσεις που θα μπορούσαν να υπάρχουν τους συμφέρει η βινιέτα. Άντε να χάσουν στο τέλος 2-3€ αν δεν κάνουν όλες τις διαδρομές από Ε.Ο.

Τώρα τα περί να μην μπορεί ο Α ή ο Β να κυκλοφορεί με όχημα με ξένες πινακίδες τα προσπερνώ γιατί απλά η πραγματικότητα δεν επιτρέπει τέτοιους περιορισμούς. Ακόμα και για τους περιορισμούς στη χρήση ενός οχήματος με ξένες πινακίδες (που θα πρέπει να το οδηγεί μόνον ο κάτοχος του) υπάρχει ήδη προσφυγή κατά της Ελλάδος και σύντομα θα φάμε ακόμα ένα ωραίο πρόστιμο από την κακούργα ΕΕ.

Αν τα πράγματα είναι έτσι όπως τα λες, τότε, η πιο απλή λύση είναι η εξής:

  1. Αγορά ΙΧ από ξένο κράτος = ξένες πινακίδες.
  2. Είσοδος στη χώρα και χρήση ελεύθερα του ΙΧ εντός Ελλάδος.
  3. Άρνηση να πληρωθούν τα διόδια καθώς δε θα έχουν ποιον να κυνηγήσουν.
  4. Άρνηση να πληρώσουμε τα οποιαδήποτε πρόστιμα για χρήση ΙΧ με ξένες πινακίδες εντός χώρας.

Το δοκιμάζεις να το κάνεις; Και αν ξέρεις το κόλπο να μη φας πρόστιμο, δεν μας το λες δημόσια μιας και εμείς οι βλάκες πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας 250€ για ΙΧ 10ετίας που ρυπαίνουν λιγότερο από μερικά σημερινά (βλ. ΚΕΚ και σύγκριση Astra 2000 με το Corsa 2005 που έχω κάνει).

Ευχαριστώ.