-
Πιθανον το 'καψιμο κινητηρα' να ειναι υπερβολικο αλλα σε JULIA 1.6 αν εβαζες φιλτρο με βαλβιδα επεφτε πολυ η πιεση λαδιου με συνεπεια να μην λιπαινεται καλα ,με τα προφανη αποτελεσματα.Αυτο απο τον μηχανικο μου.Ακομα και σε βενζιναδικο που αλλαζα λαδια παντα προσεχε τι τυπο εβαζε.Τωρα αν ηταν μπαρουφες.... δεν ξερω.
-
Αγαπητοί συμφορουμίστες,εγώ (προσωπική μου άποψη)ψηφίζω αυτό το τόπικ ως το τόπικ του μήνα!!! Ήδη σε ένα post μου παλιότερα,είχα αναφερθεί μαζί με κάποιους άλλους φίλους στο πόσο ωραίο (εκτός από την οικονομική ελάφρυνση που προσφέρει)είναι το να φροντίζεις το αυτοκίνητο μόνος σου,όπως κάναμε καμιά δεκαριά χρόνια πριν και πίσω.Επειδή λοιπόν το άνοιγμα αυτού του τόπικ μου έδωσε την ευκαιρία,θα περιγράψω το λιπαντικό service που έκανα στο SEAT IBIZA μου (αυτό των 7500χλμ)όσο πιο αναλυτικά γίνεται,ώστε να δώσω το έναυσμα ακόμα και σε αρχάριους να το επιχειρήσουν και να εξοικειωθούν με τη διαδικασία.Απλά αναφέρω ότι το όλο service μου 'βγήκε' 55€.Στο εξουσιοδοτημένο ζητάνε 80ευρώ.
1)Προμηθεύτηκα ένα φίλτρο λαδιού (5€) για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και λάδια CASTROL RS 10/60 συνθετικά (50€) -τα τελευταία από το Praktiker (στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο παρεμπιπτόντως είδα και πολύ σημαντική βελτίωση στην ελαστικότητα του κινητήρα σε σχέση με τα 15/50 ημισυνθετικά της SEAT)
2)Αφού πήρα μαζί μου μία λεκανίτσα και τα κατάλληλα εργαλεία (το κιτ του Praktiker που προαναφέρθηκε),επέλεξα έναν ανοικτό χώρο για να μπορώ να δουλέψω κάτω από το αυτοκίνητο ήσυχα και έχοντας ελευθερία κινήσεων (για όσους μένουν στη Θεσ/νίκη όπως εγώ και δεν έχουν δική τους πυλωτή,προτείνω ενδεικτικά το πάρκινγκ πίσω από το Μέγαρο μουσικής και τον ανοικτό χώρο των γυμναστηρίων της Μίκρας).
3)Αφού σταθεροποίησα το αυτοκίνητο με τους τάκους,έλεγξα ότι χειρόφρενο και ταχύτητα είναι 'μέσα' και το 'σήκωσα' με τον υδραυλικό γρύλο.Μπήκα από κάτω,εντόπισα τη βίδα του κάρτερ,την ξεβίδωσα με ένα γαλλικό κλειδί και άδειασα τα λάδια στη λεκανίτσα.Περίμενα έως ότου η ροή σταμάτησε τελείως και ξαναβίδωσα σφιχτά τη βίδα.
4)Στη συνέχεια έψαξα για το φίλτρο λαδιού, που στο IBIZA (μοντέλο 2002)βρίσκεται μπροστά και κάτω από τον προκαταλύτη,πίσω από το ψυγείο (ομολογουμένως σε δύσκολα προσβάσιμο σημείο).Με το ειδικό κλειδί που είχα προμηθευτεί από το Praktiker,το ξεβίδωσα και βίδωσα το καινούριο.
5)Μετά από αυτά περνάμε στο χώρο της μηχανής για να προσθέσουμε τα καινούρια λάδια.Άνοιξα λοιπόν το καπάκι,πρόσθεσα 3,κάτι λίτρα (διαδικασία που συστήνεται για τα περισσότερα αυτοκίνητα,δηλαδή πρώτα προσθέτουμε λάδι ώστε να καλύψουμε τα 3,5/4 της συνολικής χωρητικότητας και στη συνέχεια συμπληρώνουμε όσο λάδι ακόμα χρειάζεται,τσεκάροντας παράλληλα το ύψος στο οποίο έχει φτάσει το λάδι)και μετά από ένα 5λεπτο πρόσθεσα ακόμα λιγάκι (χώρεσε περίπου 3,75λίτρα).
6)Τέλος έλεγξα προσεκτικά τους υαλοκαθαριστήρες,στους οποίους έγινε αντικατάσταση μάκτρων γιατί είχαν φθαρεί αρκετά και με το 'σταυρό' έσφιξα τα μπουλόνια των ζαντών.Χρησιμοποιώντας επίσης ένα λαδωτήρι,λάδωσα τους μηχανισμούς του αυτοκινήτου που ανοιγοκλείνουν,όπως αυτούς των θυρών και του χώρου αποσκευών καθώς επίσης και αυτούς που βρίσκονται κάτω των καθισμάτων.
Η όλη διαδικασία μου πήρε γύρω στις 2 ώρες και το συνολικό κόστος ήταν 55€,αλλά σημειωτέον,με συνθετικά λάδια!Γι'αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν ημισυνθετικά,όπως τα αντίστοιχα της SEAT, το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο.Επίσης θέλω να πω,πως η διαδικασία,τουλάχιστον για το λιπαντικό service,είναι σχεδόν η ίδια για όλα τα αυτοκίνητα,με το μοναδικό σημείο διαφοράς,τη θέση του φίλτρου λαδιού.Έπεται συνέχεια,με το service των 15000χλμ. το οποίο και αυτό θα γίνει από εμένα και θα περιγράψω διαδικασίες όπως αλλαγή τακακιών δισκοφρένων,εκτενέστερους ελέγχους σε μηχανικά μέρη κλπ.
Υ.Γ.:Τα λάδια τα παρέδωσα στο πλησιέστερο βενζινάδικο,αλλά οποιοδήποτε βενζινάδικο κάνει και αλλαγή λαδιών θα σας τα δεχτεί.
Υ.Γ.2:Όσοι ακολουθήσετε τη συγκεκριμένη διαδικασία,φροντίστε ώστε να σιγουρευτείτε για τη σωστή σταθεροποίηση του αυτοκινήτου με τους τάκους και να σηκώνετε ΠΑΝΤΑ το χειρόφρενο.Η ταχύτητα δεν κάνει και πολλά πράγματα,καθώς το μπροστινό μέρος στο οποίο και ενεργεί,βρίσκεται στον αέρα,γι'αυτό είναι απαραίτητο και το χειρόφρενο.
Υ.Γ.3:Καλή επιτυχία σε όσους αρχάριους (σαν κι εμένα) το προσπαθήσουν!
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Θελετε να σας πω που πετανε τα βενζινάδικα τα λάδια;
Στους κινητήρες μας.Και γώ θα ρωτήσω τί εννοείς με αυτό....
-
Ο χρήστης AlgoryThm έγραψε:
πόσο ωραίο (εκτός από την οικονομική ελάφρυνση που προσφέρει)είναι το να φροντίζεις το αυτοκίνητο μόνος σου,όπως κάναμε καμιά δεκαριά χρόνια πριν και πίσω.Συμφωνώ απολύτως. Μπράβο. Είναι κάτι απλό, που δεν χρειάζεται γνώσεις και ειδικά εργαλεία.
Το ίδιο κάνω κι εγώ στα παλιότερα αυτοκίνητα της οικογένειας, GREDOS 1.5i System Porsche 1991 , και IBIZA 1.4 1996.την ξεβίδωσα με ένα γαλλικό κλειδί
Καλύτερα να χρησιμοποιηθεί γερμανικό πολύγωνο για να μη χαλάσει η τάπα, αν γλιστρήσει το κλειδί. Είπαμε, Vorsprung Durch technik ...
Υ.Γ.2:Όσοι ακολουθήσετε τη συγκεκριμένη διαδικασία,φροντίστε ώστε να σιγουρευτείτε για τη σωστή σταθεροποίηση του αυτοκινήτου με τους τάκους και να σηκώνετε ΠΑΝΤΑ το χειρόφρενο.Η ταχύτητα δεν κάνει και πολλά πράγματα,καθώς το μπροστινό μέρος στο οποίο και ενεργεί,βρίσκεται στον αέρα,γι'αυτό είναι απαραίτητο και το χειρόφρενο.
Ασφάλεια πάνω απ' όλα.
6)Τέλος έλεγξα προσεκτικά τους υαλοκαθαριστήρες,στους οποίους έγινε αντικατάσταση μάκτρων γιατί είχαν φθαρεί αρκετά και με το 'σταυρό' έσφιξα τα μπουλόνια των ζαντών.Χρησιμοποιώντας επίσης ένα λαδωτήρι,λάδωσα τους μηχανισμούς του αυτοκινήτου που ανοιγοκλείνουν,όπως αυτούς των θυρών και του χώρου αποσκευών καθώς επίσης και αυτούς που βρίσκονται κάτω των καθισμάτων
Πρέπει να καθαρίζουμε και το φίλτρο αέρος, αν δεν έχει φτάσει η ώρα αντικατάστασης του. Το φυσάμε με πεπιεσμένο αέρα (στο βενζινάδικο συνήθως) ή το χτυπάμε ελαφρά με το χέρι, να φύγει η σκόνη.
Και η αντικατάσταση των μπουζί είναι εύκολη υπόθεση. Θέλει μόνο το κατάλληλο μπουζόκλειδο.
Σημαντικό θεωρώ επίσης να ξέρουμε ακριβώς τον τύπο του κινητήρα (τον αναφέρει η άδεια του αυτοκινήτου, και το ταμπελάκι στο σημείο επισήμανσης στο χώρο του κινητήρα) όταν πάμε να αγοράσουμε τα αναλώσιμα, (π.χ. φίλτρα λαδιού, αέρος, μπουζί κ.λ.π.), για να αγοράσουμε αυτά ακριβώς που πρέπει για το αυτοκινητο μας.
Service manuals έχω αγοράσει από εδώ: http://www.haynes.co.uk
Μπορεί να μην είναι τα καλύτερα, αναφέρουν όμως πολλά πράγματα.Καλή επιτυχία στις μαστοριές.
Ανδρέας
-
Να σημειωσω με τη σειρα μου, οτι πριν ανοιξουμε την ταπα του καρτερ για να τρεξουν τα λαδια, βγαζουμε ελαφρά το δεικτη λαδιού , ωστε να υπάρχει αερας και να βοηθήσει τη ροή...
-
Είναι κάτι απλό, που δεν χρειάζεται γνώσεις και ειδικά εργαλεία.
Το ίδιο κάνω κι εγώ στα παλιότερα αυτοκίνητα της οικογένειας, GREDOS 1.5i System Porsche 1991 , και IBIZA 1.4 1996.Μπράβο φίλε μου και σε σένα!Ας δώσουμε ο καθένας τα φώτα του,ώστε να γίνει αυτό το thread ένας καλός οδηγός για τη συντήρηση των αυτοκινήτων μας (έστω και γενικός -είναι αδύνατο φυσικά να περιγραφεί για κάθε μοντέλο η διαδικασία επακριβώς,γι'αυτό υπάρχουν και τα service manuals).
Να σημειωσω με τη σειρα μου, οτι πριν ανοιξουμε την ταπα του καρτερ για να τρεξουν τα λαδια, βγαζουμε ελαφρά το δεικτη λαδιού , ωστε να υπάρχει αερας και να βοηθήσει τη ροή...
Αυτό δεν το ήξερα!! Καλή συμβουλή!
-
Να προσθεσω μερικες συμβουλες : Αφηνουμε το αμαξι να κρυωσει λιγο για να μην καουμε απο το λαδι.Βγαζουμε εκτος απο τον δεικτη και την ταπα συμπληρωσης λαδιου,για πιο γρηγορη ροη.Ελενχουμε αν η ταπα εχει και ροδελα και την αλλαζουμε.Πριν βαλουμε το φιλτρο απλωνουμε λιγο λαδι στις βολτες.Αφου προσθεσουμε το λαδι αναβουμε τον κινητηρα (για μερικα δευτερολεπτα θα αναβει και το λαμπακι του λαδιου )για να παει λαδι στο φιλτρο και μετα απο 5 λεπτα ελενχουμε παλι την σταθμη.Επισης καλο ειναι να μην εχουμε τα κλειδια πανω στο αυτοκινητο αλλα σε μια τσεπη,ποτε δεν ξερεις τι γινεται.
-
Εάν πιάνουν τα χέρια σας και δε φοβάστε μουτζούρα χώματα γράσσα λάδια και αίματα (από τα αναπόφευκτα χτυπήματα) πάρτε κανένα Haynes από τον Παπασωτηρίου, διαβάστε και σχετικά θέματα στο Internet και οργανωθείτε.
-
Εάν πιάνουν τα χέρια σας και δε φοβάστε μουτζούρα χώματα γράσσα λάδια και αίματα (από τα αναπόφευκτα χτυπήματα) πάρτε κανένα Haynes από τον Παπασωτηρίου, διαβάστε και σχετικά θέματα στο Internet και οργανωθείτε.
Να σε ρωτήσω,υπάρχει περίπτωση να έχει βγει για το δικό μου (IBIZA 2002 μοντ.);;Στο site της Haynes που είδα,δεν έχει,έχει μέχρι και το '99 μοντέλο.Αν κάποιος ξέρει πού μπορώ να βρω ένα service manual, έστω και άλλης μάρκας από τη Haynes,για το συγκεκριμένο car,ας μου πει παρακαλώ,γιατί το αυθεντικό είναι φωτιά (160€)!
-
Εάν πιάνουν τα χέρια σας και δε φοβάστε μουτζούρα χώματα γράσσα λάδια και αίματα (από τα αναπόφευκτα χτυπήματα) πάρτε κανένα Haynes από τον Παπασωτηρίου, διαβάστε και σχετικά θέματα στο Internet και οργανωθείτε.
Να σε ρωτήσω,υπάρχει περίπτωση να έχει βγει για το δικό μου (IBIZA 2002 μοντ.);;Στο site της Haynes που είδα,δεν έχει,έχει μέχρι και το '99 μοντέλο.Αν κάποιος ξέρει πού μπορώ να βρω ένα service manual, έστω και άλλης μάρκας από τη Haynes,για το συγκεκριμένο car,ας μου πει παρακαλώ,γιατί το αυθεντικό είναι φωτιά (160€)!
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Πριν βαλουμε το φιλτρο απλωνουμε λιγο λαδι στις βολτες.Αφου προσθεσουμε το λαδι αναβουμε τον κινητηρα (για μερικα δευτερολεπτα θα αναβει και το λαμπακι του λαδιου )για να παει λαδι στο φιλτρο και μετα απο 5 λεπτα ελενχουμε παλι την σταθμη.Εκτός από τις βόλτες; (σπείρωμα) βάζουμε και στο λαστιχάκι για να είναι εύκολη η αφαίρεση του φίλτρου την επόμενη φορά.
Επίσης αν φυσήξουμε το φίλτρο αέρα το κάνουμε με αντίθετη φορά, δηλαδή από μέσα προς τα έξω γιατί διαφορετικά καταστρέφουμε το φίλτρο μια και τη σκόνη που έχει συγκρατήσει την εξαναγκάζουμε να περάσει μέσα από αυτό.
-
Σήμερα άλλαξα μόνος μου για πρώτη φορα μπουζί αλλά δεν είμαι σίγουρος αν τα έσφιξα σωστά .
Στο κουτάκι των μπουζί ανέφερε οτι τα σφίγεις με το χέρι όσο παίρνει και μετά με το μπουζόκλειδο 1/2-2/3 στροφή.
Δυστυχώς λόγω περιορισμένου χώρου στον κινητήρα δεν μπόρεσα να τα σφίξω με το χέρι και χρησιμοποίησα κατευθείαν μπουζόκλειδο.
Όταν έφτασα στο τέρμα δεν μπόρεσα να τα σφίξω περισσότερο από 1/8 .
Το μοτεράκι δουλεύει καλά αν και δείχνει να έχει χάσει λίγο σε ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές.
Αυτό το φαινόμενο το παρουσίαζε και παλιώτερα αλλά τον τελευταίο χρόνο έδειχνε να έχει διορθωθεί με τα χρυσαφί NGK(τα εργοστασιακά ήταν champion).
Τώρα έβαλα πάλι NGK αλλά τα ασημί V-power και δεν είμαι σίγουρος τι φταίει, το σφίξιμο ή τα μπουζί. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Σήμερα άλλαξα μόνος μου για πρώτη φορα μπουζί αλλά δεν είμαι σίγουρος αν τα έσφιξα σωστά .
Στο κουτάκι των μπουζί ανέφερε οτι τα σφίγεις με το χέρι όσο παίρνει και μετά με το μπουζόκλειδο 1/2-2/3 στροφή.
Δυστυχώς λόγω περιορισμένου χώρου στον κινητήρα δεν μπόρεσα να τα σφίξω με το χέρι και χρησιμοποίησα κατευθείαν μπουζόκλειδο.Προσοχή με το μπουζόκλειδο μήπως το παρακάνεις. Πριν χρόνια είχα σφίξει ένα μπουζί με δύναμη και μου έμεινε το μισό στο χέρι! Κόπηκε στα δύο και μετά κάρφωνα κατσαβίδια στο μισό που είχε μείνει μέσα στη μηχανή για να μπορέσω να το βγάλω.
-
Εγώ πάντος παιδια λάδια φίλτρα κτλ μόνος τα κάνω.
Συνεργείο για τετοια δεν εχω παει...
Μονο για ημαντες και καμια εξατμιση συνεργειο
Προχτες άλλαξα τακάκια και δίσκους -
Προχθές ξανακοίταξα τα μπουζί και δύο από τα τρία(Matiz-τρικύλινδρο) είχαν χαλαρώσει. Τα ξαναέσφιξα και τώρα μπορώ να πω οτι το μοτεράκι δουλεύει καλά.
Επίσης χθές άλλαξα το παραφλού-αντιψυκτικό και με την ευκαιρία έβγαλα και καθάρισα το πλαστικό δοχείο αφού είχε μαζέψει λίγες σκουριές (η προηγούμενη αλλαγή είχε γίνει 10 μήνες πριν).
Βέβαια τις σκουριές θα τις έχω επειδή ο στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο θεώρησε σωστό παρά τις συνεχείς ενοχλήσεις μου να αλλάξει το αντιψυκτικό μετά από 80.000 χλμ και όχι νωρίτερα.
Το τι λάσπη(σκουριά; ) βγήκε όταν επιτέλους εδέησε να το αλλάξουμε δεν περιγράφεται.Και η βαλίτσα πάει πιο μακρυά. ..στην προσπάθεια να καθαρίσουμε-συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα
κάναμε 2 αλλαγές-καθαρίσματα στο σύστημα ψύξης αλλά με τη μηχανή ζεστή... δηλ.άδειασμα του ζεστού νερού και σε ζεστή ακόμη μηχανή γέμισμα με κρύο νερό.
Οταν περιέγραψα την παραπάνω διαδικασία σε φίλους μου που γνωρίζουν πέντε πράγματα μου είπαν οτι είμουν τυχερός που δεν έσπασε η κυλινδροκεφαλή.
Αυτό έγινε πριν 2 χρόνια περίπου και από τότε άρχισα να ψάχνομαι στο internet σε θέματα συντήρησης και αποφάσισα τα βασικά τουλάχιστον να τα κάνω μόνος μου. -
de mou lete
ektos apo ta haynes manuals pou dinei o papasotiriou yparxei alloy poy boroyme na ta broume? kai oxi opos brika gia to A4 to diko moy ena service manual poykane gyro sta 600 E!!!
exo psaksei sto diktyo kai den exo bre tpt axiologo olo haynes -
Σήμερα άλλαξα μόνος μου,καπάκι-ράουλο-μπουζοκαλώδια στό τράνζιτ μου.
Τό κόστος ήταν 50 ευρώ.Τό αποτέλεσμα είναι η πολύ πιό ήσυχη λειτουργεία τού κινητήρα,καθώς καί η καλύτερη απόκριση στό γκάζι.Τα αναμενόμενα δηλαδή.
Πιθανόν είναι,να υπάρξει καί κάποιο όφελος στήν κατανάλωση.
δυσκολο το σερβις απο μονοι μας?