-
Να πω και εγώ κάτι για τις ασφαλιστικές. Έχω diesel Ford C-max. Έχω συγκρουστεί με άλλο αυτοκίνητο (δική μου υπαιτιότητα), σε περιοχή που δεν επιτρέπεται η χρήση πετραιολοκίνητου και η ασφαλιστική μου τον πλήρωσε κανονικά.
-
Εννοείται ότι όλα τα ατυχήματα προέρχονται από παρανομία, παραβίαση στοπ, αντίθετο ρεύμα, παραβίαση ορίου ταχύτητας, μή τήρηση απόστασης ασφαλείας κλπ. Αυτό πληρώνουν οι ασφαλιστικές μας, την παρανομία μας. Αν ήταν οι ασφαλιστικές να πληρώνουν μόνο όσους τρακάρουν με νόμιμο τρόπο, τότε καλά κρασιά, κανένας δεν θα πληρωνόταν...
Η ασφάλεια ισχύει κανονικά, ασχέτως αν υπάρχει παράβαση λόγω πετρελαιοκίνησης.
-
Ο χρήστης manolis2000 έγραψε:
Να πω και εγώ κάτι για τις ασφαλιστικές. Έχω diesel Ford C-max. Έχω συγκρουστεί με άλλο αυτοκίνητο (δική μου υπαιτιότητα), σε περιοχή που δεν επιτρέπεται η χρήση πετραιολοκίνητου και η ασφαλιστική μου τον πλήρωσε κανονικά.το θέμα είναι εάν σε τρακάρουν .. με υπαιτιότητα άλλου δηλαδή, μήπως η ασφαλιστική του άλλου οχήματος βρει πάτημα και πει ήταν παράνομος ο κύριος και δεν τον πληρώνω..
-
Ρε παιδια τι δουλεια εχει το καυσιμο που καει ενα οχημα με την κάλυψη ασφαλειας σε περιπτωση ατυχηματος?Οποιος ασφαλιστης/ασφαλεια το λέει αυτο ειναι για τα μπάζα
Αλλωστε για το αν ειμαι παρανομος σαυτο το σημειο υπευθυνη ειναι η αστυνομια να με επιπλήξει κ οχι η καθε ασφαλιστική -
Σκέψη: αν το diesel αυτοκίνητο που ενεπλάκη στο ατύχημα δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας του τότε δε θα υπήρχε ατύχημα. Σκέφτομαι λάθος;
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Σκέψη: αν το diesel αυτοκίνητο που ενεπλάκη στο ατύχημα δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας του τότε δε θα υπήρχε ατύχημα. Σκέφτομαι λάθος;Αν το όχημα που παραβίασε το ΣΤΟΠ δεν είχε εισέλθει παράνομα στην διασταύρωση δεν θα υπήρχε ατύχημα.
-
Ναι αλλά τέτοιες παραβάσεις (πχ παραβίαση προτεραιότητας, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, μη τήρηση απόστασης ασφαλείας κλπ) που οδηγούν σε ατύχημα είναι καθαρά φταίξιμο του εκάστοτε οδηγού. Εν προκειμένω όμως έχουμε να κάνουμε με ένα ΟΧΗΜΑ το οποίο δε θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί που βρισκόταν. Πάλι είναι φταίξιμο του οδηγού του αλλά θεωρώ ότι υπάγεται σε τελείως διαφορετική κατηγορία, όπως πχ η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης όπου στην περίπτωση ατυχήματος η ασφαλιστική δε σε καλύπτει (αν ήσουν νηφάλιος θα απέφευγες τον κίνδυνο).
-
Ναι γιατί η μέθη είναι ένας επιβαρυντικός ,σε τεράστιο βαθμό, παράγοντας για πρόκληση ατυχήματος. Το πετρελαιοκίνητο όχημα δεν βλέπω πώς μπορεί να συμβάλει σε πρόκληση ατυχήματος. Βλέπω πόστ συνφορουμά που πληρώθηκε κανονικά και ας είχε πετρέλαιο....
-
mirage - kotetsi σημειώσατε 1, για το σκεπτικό (προφανώς ένα diesel δεν αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα στην πρόκληση ατυχήματος) απλά εξακολουθώ να θεωρώ λάθος τη χρήση πετρελαιοκίνητου οχήματος εντός απαγορευμένων περιοχών διότι με τη λογική αυτή θα μπορούσαμε να παρανομούμε ελεύθερα όλοι (όπως πχ παρανομούμε με το να περάσουμε ένα κόκκινο φανάρι = κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος αλλά αν δε μας δει αστυνομικός δεν τρέχει κάστανο).
-
Παιδιά...1000 συγνώμη, το κατάλαβα λάθος. Μίλησα ξανά με τον ασφαλιστή μου.
Σε καλύπτει 100%, απλά θα σου δημιουργήσουν πρόβλημα από την άλλη ασφαλιστική λόγω παρανομίας και πολύ πιθανόν η τροχαία να επιβάλει το κατάλληλο πρόστιμο για παράνομη χρήση ΙΧ εκεί που απαγορεύεται.
Ξανά, ΧΙΛΙΑ συγνώμη για το μπέρδεμα. Όντως δεν έβγαζε νόημα.
-
εαν δεν υπαρχει ορος στο συμβολαιο που να περιγραφει αυτο ακριβως, δε βλεπω τροπο να μην σε καλυψει η ασφαλιστικη.
-
Για να επανέλθω στο αρχικό ερώτημα του topic, από προσωπική εμπειρία μπορώ να πω ότι υπάρχουν στην αγορά διαθέσιμα όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλλα της κάθε εταιρίας, φυσικά κατόπιν παραγγελίας. Μπορεί ο καθένας να παραγγείλει όποιο μοντέλλο θέλει αρκεί να περιμένει κάποιο χρόνο παράδοσης (από 1 εβδομάδα έως 7 μήνες!). Εκείνο που είναι πραγματικά σχεδόν αδύνατο είναι να οδηγήσεις (test-drive) το μοντέλο που σ’ ενδιαφέρει, καθώς δεν είναι διαθέσιμα.
Ένα άλλο πρόβλημα για τον υποψήφιο αγοραστή είναι η έλλειψη ενημέρωσης και δοκιμών από τον ειδικό τύπο. Σχεδόν κανένα περιοδικό δεν έχει δοκιμάσει πάνω από 1 -2 πετρελαιοκίνητα μοντέλα, ενώ τα περισσότερα ειδικά στις παρουσιάσεις των νέων μοντέλλων δεν αναφέρουν καν τη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων. Ετσι ο υπψήφιος αγοραστής θα πρέπει να στραφεί στο ιντερνετ (με τα γνωστά προβλήματα εγκυρότητας) και σε ξένα περιοδικά.
Κάνοντας έρευνα αγοράς το Φθινόπωρο του 2007 και το Φθινόπωρο του 2008 για διαφορετικά μοντέλλα στη Θεσσαλονίκη, το τελικό συμπέρασμα ήταν ότι η ευκολία απόκτησης πετρελαιοκίνητου μοντέλου εξαρτάται και από τη διάθεση της αντιπροσωπείας και του πωλητή!. Το 2007 ήμουν μεταξύ του Fiat G.Punto 1.3 multijet και του Opel Corsa 1.3 CDTi. Στην περιοχή της Θεσσαλονίκης σε όλες τις αντιπροσωπείες που πήγα μου είπαν ότι είναι διαθέσιμα και το πρόβλημα της ταξινόμησης λύνεται με δήλωση άλλης διεύθυνσης, άλλωστε δεν είναι παράνομο να μετακομίσεις μετά από 6 μήνες και να αλλάξεις διεύθυνση. Μόνο κάποιος πωλητής μου πρότεινε τα αντίστοιχα 1.2 βενζίνης, ως «επίσης πολύ οικονομικά». Τελικά το παραγγελθέν G.Punto ήρθε μέσα σε 15 ημέρες και όλα καλά.
Το σκηνικό άλλαξε όταν το 2008 έψαχνα για πετρελαιοκίνητο τετρακίνητο. Κάποιοι δεν ήθελαν καν να το συζητήσουν, δεν έδιναν πληροφορίες για service, κόστη κλπ., ενώ η κινδυνολογία για την απαγόρευση έφθανε στα όρια του τρόμου (θα σου κατασχεθεί το αυτοκίνητο, δε θα βρεις ασφαλιστή!). Αλλού τα πράγματα ήταν πολύ απλά και μάλιστα ένας πωλητής πρότεινε τη δική του διεύθυνση (Ωραιόκαστρο) για την ταξινόμηση! Ρωτώντας για τα ίδια μοντέλλα στη Λάρισα, όπου η πετρελαιοκίνηση επιτρέπεται, όλοι οι πωλητές σε όλες τις εταιρίες ήταν θετικοί και μου απάντησαν διάλεξε όποιο μοντέλλο θέλεις και θα ταξινομηθεί με πινακίδες Λάρισας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας».
Τελικά το αυτοκίνητο (Fiat Sedici) παραγγέληα από τη Θεσσαλονίκη και λόγω ειδικής παραγγελίας (diesel, esp) παραδόθηκε σε 6 μήνες. -
Ένα άλλο πρόβλημα για τον υποψήφιο αγοραστή είναι η έλλειψη ενημέρωσης και δοκιμών από τον ειδικό τύπο. Σχεδόν κανένα περιοδικό δεν έχει δοκιμάσει πάνω από 1 -2 πετρελαιοκίνητα μοντέλα, ενώ τα περισσότερα ειδικά στις παρουσιάσεις των νέων μοντέλλων δεν αναφέρουν καν τη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων.
Να ήταν μόνο αυτό. Σε όσες περιπτώσεις έχει γίνει δοκιμή, τουλάχιστον μερικές που γνωρίζω, πιάνεις την κοιλιά σου από τα γέλια. Είναι γεμάτες χιλιοειπωμένα κλισέ, ορισμένες φορές υπερβολικά ή και μονόπλευρα όπως, 'θεέ μου τι ροπή!΄, 'είναι φιλικά προς το περιβάλλον αλλά παρόλα αυτά για ανεξήγητους λόγους απαγορεύονται', 'είναι οικονομικά στη χρήση', 'είναι η βασική επιλογή στην πολιτισμένη ευρώπη', 'ρυπαίνουν το ίδιο ή και λιγότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκινητήρα' κ.α. Είναι προφανές ότι οι δοκιμές αυτές δεν παρουσιάζουν σφαιρικά και ψύχραιμα το θέμα.
Το γεγονός ότι τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ είναι το 2,5% της αγοράς δείχνει πολλά πράγματα και για το έλλειμα ενημέρωσης. -
Αν η διαφορά τιμής ανάμεσα στο πετρέλαιο και στη βενζίνη παραμένει στα επίπεδα του 0,20 ευρώ, η σημερινή κατάσταση με τους ανενημέρωτους αντιπροσώπους/πωλητές θα αλλάξει...
Άλλωστε αν κάποιος κάνει π.χ. 10.000 km τον χρόνο, το όφελος αγγίζει τα 2.000 ευρώ/χρόνο (δεδομένου φυσικά ότι διατηρείται αυτή η διαφορά τιμής του πετρελαίου από τη βενζίνη)
Νομίζω ότι αξίζει να περιμένουμε να δούμε και τα πετρελαιοκίνητα Nissan Juke, Nissan Qashqai F/L, Mitsubishi ASX που θα είναι κάτω από το 'απαγορευμένο' όριο των 1.929 κυβικών...
Επίσης, για αυτούς που αναζητούν πετρελαιοκίνητο μικρότερου κυβισμού, που να είναι σύμφωνο με Euro 5 και αυτόματο κιβώτιο -σύντομα(;)- θα είναι διαθέσιμο το Fiat Punto Evo 1.3 με 95ps...
Στην αναμονή είναι, ακόμα, η νέα σειρά Bluemotion της VW με πετρελαιοκινητήρα 1,3 για το Polo και 1,6 για το Golf και το Passat.
-
Ο χρήστης BugsBunny έγραψε:
Αν η διαφορά τιμής ανάμεσα στο πετρέλαιο και στη βενζίνη παραμένει στα επίπεδα του 0,20 ευρώ, η σημερινή κατάσταση με τους ανενημέρωτους αντιπροσώπους/πωλητές θα αλλάξει...Άλλωστε αν κάποιος κάνει π.χ. 10.000 km τον χρόνο, το όφελος αγγίζει τα 2.000 ευρώ/χρόνο (δεδομένου φυσικά ότι διατηρείται αυτή η διαφορά τιμής του πετρελαίου από τη βενζίνη)
τα μπερδεψες λιγο κουνελακι!!! τα 2000 € οφελος θα βγουν μετα απο 10.000 λιτρα και οχι χιλομετρα.
-
Έχεις δίκιο φίλε noe
Και αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση 10lt/100km, τότε το όφελος των 2.000 ευρώ θα έρθει μετά από 100.000km...
-
Ο χρήστης BugsBunny έγραψε:
Έχεις δίκιο φίλε noeΚαι αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση 10lt/100km, τότε το όφελος των 2.000 ευρώ θα έρθει μετά από 100.000km...
Συνολικα ομως με 10.000 λιτρα πετρελαιου θα κανεις 20% περισσοτερα χιλιομετρα απο οτι με 10.000 λιτρα βεζινης λογω χαμηλοτερης καταναλωσης. Αρα δεν ειναι μονο η διαφορα στην τιμη( περιπου 0,20 λεπτα τωρα και συντομα 0,25 ή και παραπανω)
-
Για να κάνουμε πιο πρακτικούς τους υπολογισμούς μας, ας υποθέσουμε:
- ότι ο βενζινοκινητήρας μας καίει: 10lt/100km
- ο αντίστοιχος πετρελαιοκινητήρας καίει 20% λιγότερο, δηλαδή: 8lt/100km
- ότι η τιμή της βενζίνης είναι: 1,30€/lt και του πετρελαίου: 1,10€/lt
Τότε, στα 100km θα θέλουμε 13€ αν χρησιμοποιούμε βενζίνη ή 8,8€ αν έχουμε πετρελαιοκινητήρα, άρα με το πετρέλαιο κερδίζουμε 4,2€/100km.
Οπότε, βάση των παραπάνω υποθέσεων για να έχουμε κέρδος 2.000€ θα πρέπει να κάνουμε 47.619km ή αν διανύουμε 15.000km/έτος, θα χρειαστούμε περίπου 3 χρόνια (με την επιφύλαξη, ότι δεν ξέρουμε πως θα κυμανθεί η διαφορά της τιμής βενζίνης-πετρελαίου στην τριετία).
-
Ο χρήστης BugsBunny έγραψε:
Για να κάνουμε πιο πρακτικούς τους υπολογισμούς μας, ας υποθέσουμε:- ότι ο βενζινοκινητήρας μας καίει: 10lt/100km
- ο αντίστοιχος πετρελαιοκινητήρας καίει 20% λιγότερο, δηλαδή: 8lt/100km
- ότι η τιμή της βενζίνης είναι: 1,30€/lt και του πετρελαίου: 1,10€/lt
Τότε, στα 100km θα θέλουμε 13€ αν χρησιμοποιούμε βενζίνη ή 8,8€ αν έχουμε πετρελαιοκινητήρα, άρα με το πετρέλαιο κερδίζουμε 4,2€/100km.
Οπότε, βάση των παραπάνω υποθέσεων για να έχουμε κέρδος 2.000€ θα πρέπει να κάνουμε 47.619km ή αν διανύουμε 15.000km/έτος, θα χρειαστούμε περίπου 3 χρόνια (με την επιφύλαξη, ότι δεν ξέρουμε πως θα κυμανθεί η διαφορά της τιμής βενζίνης-πετρελαίου στην τριετία).
Φίλε , εχεις οδηγησει πετρελαιοκίνητο? Ενα Laguna 1.5 110PS που νοίκιασα στο Βέλγιο σε 2500Κμ μου εδωσε μεση κατανάλωση 5,7λ/100κμ . Ποια 8? Σε τεστ των 4Τροχών 8.5 λιτρα καιει η ΒMW X3 2.0D μέσα στην κίνηση της Αθηνας όταν η αντιστοιχη Χ3 2.0i καιει 18λτ/100κμ , δηλαδη σχεδόν τα διπλά.
Ξέχωρα τώρα από την κατανάλωση , η αίσθηση της ροπής που παίρνεις από ενα diesel δεν παίζεται.
Το Laguna στα 80Km/h με έκτη , όταν πατουσα το γκάζι με κολλούσε πίσω..Και όλα αυτά με 110 άλογα..
Μην κρίνετε λοιπόν τα diesel βάση μόνο της κατανάλωσης , αλλα κοιτάξτε και την απόλαυση που σου δίνουν στην οδήγηση. Θα πρότεινα σε όσους δεν έχουν οδηγησει diesel να οδηγησουν πρώτα ενα και υστερα τα λέμε από την ιδια βάση. -
+1000
Είναι να απορείς κάποιες φορές για το ποια ταχύτητα έχεις στο κιβώτιο και πως τραβάει...
Διαθέσιμα Πετρελαιοκίνητα στην Ελληνική Αγορά