-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Κάθε 3-4 χρόνια τα ίδια λέμε... μην τα κατεβάζουμε αμάσητα όλα.
Οι έμποροι έχουν φρίξει με τις αναδουλειές
-
Έχει ενδιαφέρον το βιβλίο του τούρκου υπεξ Νταβούτογλου με τίτλο Στρατηγικό Βάθος. Δες και αυτό
-
Ακομα δεν πιστευετε τον παλιό?
-
http://www.defencenet.gr/defence/index. ... Itemid=131
Ορισμένα πράγματα είναι ακατανόητα....
Από την άλλη θα αγοράσουμε Eurofighter και M346 και FREMM και ΒΜP-3 (φτου)... -
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10973&Itemid=131Ορισμένα πράγματα είναι ακατανόητα....
Από την άλλη θα αγοράσουμε Eurofighter και M346 και FREMM και ΒΜP-3 (φτου)...Εγώ πάλι δε βλέπω να παίρνουμε τπτ απ΄ όλα αυτά. Εκτός κι αν υπάρξει κάποιο πακέτο στήριξης των Ευρωπαίων που θα μας τα ..πουλήσουν μετά (αφού μας σώσουν).
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10973&Itemid=131Ορισμένα πράγματα είναι ακατανόητα....
Από την άλλη θα αγοράσουμε Eurofighter και M346 και FREMM και ΒΜP-3 (φτου)...Οπως ειπε και ο Danaos... εχουμε τις καλυτερες προθεσεις να τα αγορασουμε! Οταν θα εχουμε λεφτα... Το πιθανοτερο που βλεπω να υλοποιητε εντος 2010 ειναι τα BMP-3 και αυτα γιατι τους τραιναρουμε ηδη κανα 2 χρονια μου φαινεται!
Fremm, οι διαπραγματευσεις ανετα και εκει μπορει να κρατησουν καμια διετια... να τους ψησουμε το ψαρι στα χειλη προτου τα παρουμε...
Για αεροπλανα, τα εκπαιδευτικα μας καινε ειναι η αληθεια λιγακι... δεν ξερω τι θα κανουνε, ομως απο 4ης γενιας... νομιζω πως εδω θα ισχυσει πληρως το ουκ αν λαβεις παρα του μη εχοντος!
Και βασικα μου φαινεται πως θα επρεπε να ριξουμε ακυρο στο Eurofighter για πολιτικους λογους, ακυρο στο Rafale για επιχειρησιακους λογους και να δουμε ξανα την ιστορια με το JSF και τι ψαρια πιανει πλεον... εχει και τα FMS τα οποια ειναι super δελεαστικα για την περιπτωση μας. Ισως να μην ειναι το καλυτερο, αλλα απο το τιποτα...
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10973&Itemid=131
Ορισμένα πράγματα είναι ακατανόητα....
Από την άλλη θα αγοράσουμε Eurofighter και M346 και FREMM και ΒΜP-3 (φτου)...Και βασικα μου φαινεται πως θα επρεπε να ριξουμε ακυρο στο Eurofighter για πολιτικους λογους, ακυρο στο Rafale για επιχειρησιακους λογους και να δουμε ξανα την ιστορια με το JSF και τι ψαρια πιανει πλεον... εχει και τα FMS τα οποια ειναι super δελεαστικα για την περιπτωση μας. Ισως να μην ειναι το καλυτερο, αλλα απο το τιποτα...
Το JSF πόσο καλό θα είναι σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής; Ακόμα και να μην φτάσουμε στο απεφευκταίο σενάριο και μόνο για τις καθημερινές αναχαιτίσεις και εμπλοκές θέλεις κάτι πιο ευέλικτο. Αυτοί που το ανάπτυξαν έχουν και κάτι καλύτερο για αερομαχίες. Σε εμάς δλδ. θα αποσύρονται σιγά-σιγά τα Α-7, για κρούση θα έχουμε κάποιες εκδόσεις των f16 και για αεροπορική υπεροχή το ΝΜΑ.
-
+1 για το Eurofighter, Rafale, Saab, Sukhoi ή οποιοδήποτε θα μας δώσουν πηγαίους κώδικες και δουλειές στην Ελληνική αμυντική βιομηχανία.
Τους αμερικανούς δε τους εμπιστεύομαι γιατί οποτεδήποτε τεθεί το δίλλημα εμείς ή οι απέναντι θα διαλέξουν 7 στις 10 τους απέναντι.
@corsair
Γιατί βρε δε σ΄ αρέσει το Eurofighter; Για φαντάσου το και με το 'καλό' ραντάρ...Τώρα τελευταία αρχίζει και μ΄ αρέσει και το Saab/Sukhoi. Είναι τόσο φτηνά και ανοιχτοί στις διαπραγματεύσεις που θα μπορούσαμε να τα πάρουμε και για εκπαιδευτικά!
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10973&Itemid=131
Ορισμένα πράγματα είναι ακατανόητα....
Από την άλλη θα αγοράσουμε Eurofighter και M346 και FREMM και ΒΜP-3 (φτου)...Και βασικα μου φαινεται πως θα επρεπε να ριξουμε ακυρο στο Eurofighter για πολιτικους λογους, ακυρο στο Rafale για επιχειρησιακους λογους και να δουμε ξανα την ιστορια με το JSF και τι ψαρια πιανει πλεον... εχει και τα FMS τα οποια ειναι super δελεαστικα για την περιπτωση μας. Ισως να μην ειναι το καλυτερο, αλλα απο το τιποτα...
Το JSF πόσο καλό θα είναι σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής; Ακόμα και να μην φτάσουμε στο απεφευκταίο σενάριο και μόνο για τις καθημερινές αναχαιτίσεις και εμπλοκές θέλεις κάτι πιο ευέλικτο. Αυτοί που το ανάπτυξαν έχουν και κάτι καλύτερο για αερομαχίες. Σε εμάς δλδ. θα αποσύρονται σιγά-σιγά τα Α-7, για κρούση θα έχουμε κάποιες εκδόσεις των f16 και για αεροπορική υπεροχή το ΝΜΑ.
Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα. Το JSF στην συμβατική διαρύθμιση (την μη VSTOL έκδοση δηλαδή) είναι καλούστσικο σε κλειστές αερομαχίες αλλά αρκετά κατώτερο του Α/Φ που αντικαθιστά, του F16.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10973&Itemid=131
Ορισμένα πράγματα είναι ακατανόητα....
Από την άλλη θα αγοράσουμε Eurofighter και M346 και FREMM και ΒΜP-3 (φτου)...Και βασικα μου φαινεται πως θα επρεπε να ριξουμε ακυρο στο Eurofighter για πολιτικους λογους, ακυρο στο Rafale για επιχειρησιακους λογους και να δουμε ξανα την ιστορια με το JSF και τι ψαρια πιανει πλεον... εχει και τα FMS τα οποια ειναι super δελεαστικα για την περιπτωση μας. Ισως να μην ειναι το καλυτερο, αλλα απο το τιποτα...
Το JSF πόσο καλό θα είναι σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής; Ακόμα και να μην φτάσουμε στο απεφευκταίο σενάριο και μόνο για τις καθημερινές αναχαιτίσεις και εμπλοκές θέλεις κάτι πιο ευέλικτο. Αυτοί που το ανάπτυξαν έχουν και κάτι καλύτερο για αερομαχίες. Σε εμάς δλδ. θα αποσύρονται σιγά-σιγά τα Α-7, για κρούση θα έχουμε κάποιες εκδόσεις των f16 και για αεροπορική υπεροχή το ΝΜΑ.
Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα. Το JSF στην συμβατική διαρύθμιση (την μη VSTOL έκδοση δηλαδή) είναι καλούστσικο σε κλειστές αερομαχίες αλλά αρκετά κατώτερο του Α/Φ που αντικαθιστά, του F16.
δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα του. Παίρνει μικρό φορτίο (σύνολο) και έχει πολύ ψηλά κόστη συντήρησης.
Το Rafale δεν υστερεί επιχειρησιακά. -
Γιατί κολλάτε στα radar των αεροσκαφών; Στο κλειστό περιβάλλον του Αιγαίου το radar είναι άχρηστο σε μεγάλες αποστάσεις, ίσως και επικίνδυνο αφού το μαχητικό δεν έχει κάτι βασικό που έχουν οι σταθμοί εδάφους: πληροφορίες διευκρίνισης στόχου. Το IFF transponder, για όσα μαχητικά το έχουν, δεν προσφέρει ασφαλή διευκρίνιση, καθώς οι κώδικες SIF υποκλέπτονται άμεσα μετά την εφαρμογή τους. Βολές 'blue-on-blue' δεν είναι κάτι ευχάριστο, ειδικά αν είσαι σε ένα Α-7 που επιστρέφει χτυπημένο και χωρίς καύσιμα, μόνο και μόνο για να φάει έναν AMRAAM πάνω από τη Λήμνο.
Οι σύγχρονες τακτικές εναέριας μάχης περιορίζουν στο ελάχιστο τη χρήση radar και επιβάλλουν την εκμετάλλευση των data links (Link-16 και, μελλοντικά, Link-22) για την απόκτηση tactical awareness από τα πληρώματα, προκειμένου να μην ανιχνεύεται το μαχητικό από την ηλεκτρονική 'υπογραφή' του. To radar ανάβει μόνο στην τελική φάση της προσβολής, ίσως και καθόλου αν το μαχητικό φέρει βλήμα που μπορεί να συνεργαστεί με τον υπολογιστή του αεροσκάφους για να 'κλειδώσει' στο στόχο πριν την εκτόξευση.
-
Βασικά περιμένουμε, όπως ξέρεις καλύτερα, ότι οι σταθμοί εδάφους των νησιών δεν θα επιζήσουν μια και αποτελούν High value assets, οπότε σου μένει η ηπειρωτική χώρα και τα Erieye. Για το trasponder συμφωνώ, αλλά έχω την εντύπωση ότι όλα τα καινούρια α/φ χρησιμοποιούν Interoggator Τα δρομολόγια προσβολής και επιστροφής περιμένω να είναι δεδομένα κι όχι πετάω στα τυφλά. Άλλωστε θα έχουν ήδη δημιουργηθεί Killing boxes, τα οποία θα είναι γνωστά στους πιλότους.
Τα ραντάρ που συγκρίνουμε είναι κυρίως μηχανικά από την μία με ηλεκτρονικά που διαθέτουν παθητική ή ενεργή διάταξη φάσης από την άλλη, με σαφώς μεγαλύτερη αντοχή σε ECM. Νομίζω ότι αποδείχτηκε σε δοκιμές προσομοίωσης η ανωτερώτητα ενός καλύτερου ραντάρ σε βολές BVR ειδικά σε σενάριο αναχαίτισης α/φων κρούσης(F-4 AUP με APG-65 εναντίων Μ2000 με RDM-3).
Για IDM k Link16 συμφωνώ απόλυτα, εδώ ήδη οι δοκιμές Iris-t με JHMS των νέων F16 δεν αφήνουν περιθώρια για οτιδήποτε σε κλειστές εμπλοκές. -
Ο χρήστης stam69 έγραψε:
Γιατί κολλάτε στα radar των αεροσκαφών; Στο κλειστό περιβάλλον του Αιγαίου το radar είναι άχρηστο σε μεγάλες αποστάσεις, ίσως και επικίνδυνο αφού το μαχητικό δεν έχει κάτι βασικό που έχουν οι σταθμοί εδάφους: πληροφορίες διευκρίνισης στόχου. Το IFF transponder, για όσα μαχητικά το έχουν, δεν προσφέρει ασφαλή διευκρίνιση, καθώς οι κώδικες SIF υποκλέπτονται άμεσα μετά την εφαρμογή τους. Βολές 'blue-on-blue' δεν είναι κάτι ευχάριστο, ειδικά αν είσαι σε ένα Α-7 που επιστρέφει χτυπημένο και χωρίς καύσιμα, μόνο και μόνο για να φάει έναν AMRAAM πάνω από τη Λήμνο.Οι σύγχρονες τακτικές εναέριας μάχης περιορίζουν στο ελάχιστο τη χρήση radar και επιβάλλουν την εκμετάλλευση των data links (Link-16 και, μελλοντικά, Link-22) για την απόκτηση tactical awareness από τα πληρώματα, προκειμένου να μην ανιχνεύεται το μαχητικό από την ηλεκτρονική 'υπογραφή' του. To radar ανάβει μόνο στην τελική φάση της προσβολής, ίσως και καθόλου αν το μαχητικό φέρει βλήμα που μπορεί να συνεργαστεί με τον υπολογιστή του αεροσκάφους για να 'κλειδώσει' στο στόχο πριν την εκτόξευση.
το προβληματακι ειναι το see first, shoot first... και δεδομενου του Stealthiness του JSF χρειαζεσαι σιγουρα ενα καλο ρανταρ!
-
Ο χρήστης DANAOS_master έγραψε:
@corsair
Γιατί βρε δε σ΄ αρέσει το Eurofighter; Για φαντάσου το και με το 'καλό' ραντάρ...Αν με διαβαζες καλυτερα... δεν ειπα ποτε πως δεν μου αρεσει! Ειπα, για πολιτικους λογους να φαει ακυρο... Στηριξη αυτοι, στηριξη και μεις... Ετσι παει το πραγμα!
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα του. Παίρνει μικρό φορτίο (σύνολο) και έχει πολύ ψηλά κόστη συντήρησης.
Το Rafale δεν υστερεί επιχειρησιακά.Υστερει ή θα υστερεί στο αμεσο μελλον...
Ας ξεκινησουμε με το τεμεκ stealthiness, στο οτι δεν ειναι καλυτερο του EF εκει που μας πονα, δεν ειναι φτηνο, δεν το εχει προτιμησει κανεις η σημειωσε μια πωληση νομιζω... αρα ειναι doomed to fail! Επίσης ολοι ξερουμε το support των Γαλλων, τις πολλες προτασεις αναβαθμισεις (ειρωνευομαι full), και το οτι θα μας χρεωνουν οσα τους λειπουν...Ας μην παμε γυρευοντας... ιδιες μλκιες ξανακαναμε και με αλλα οπλικα συστηματα... πρεπει καποτε να μαθαινουμε!
Ειναι οι αλλοι παναγιες? ΟΧΙ... αλλα ισχυει το μη χειρον βελτιστον!
@ all: Οπως προειπα... δεν ειμαι fan του JSF, και η αγορα του μπορει να προκριθει σαν πολιτικη επιλογη, και ειναι καλυτερη του τιποτα η των F16 των οποιων η πλατφορμα πλεον δειχνει τα ορια της. Μην ξεχνατε τα FMS των Αμερικανων τα οποια ειναι ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ για μας τωρα που ειμαστε σε απιστευτα στριμοκωλη κατασταση!
-
Το ομορφότερο αεροσκάφος με την καλύτερη διαμόρφωση για την περίπτωση μας...μισή ώρα πτήσης πάνω από την Λάρισα και καλύπτει το μισό Αιγαίο
Το ξέρω έχει αποσυρθεί είναι πανάκριβο σε συντήρηση κλπ κλπ αλλά είμαι ερωτευμένος μαζί του -
Ο χρήστης corsair έγραψε:
δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα του. Παίρνει μικρό φορτίο (σύνολο) και έχει πολύ ψηλά κόστη συντήρησης.
Το Rafale δεν υστερεί επιχειρησιακά.Υστερει ή θα υστερεί στο αμεσο μελλον...
Ας ξεκινησουμε με το τεμεκ stealthiness, στο οτι δεν ειναι καλυτερο του EF εκει που μας πονα, δεν ειναι φτηνο, δεν το εχει προτιμησει κανεις η σημειωσε μια πωληση νομιζω... αρα ειναι doomed to fail! Επίσης ολοι ξερουμε το support των Γαλλων, τις πολλες προτασεις αναβαθμισεις (ειρωνευομαι full), και το οτι θα μας χρεωνουν οσα τους λειπουν...Ας μην παμε γυρευοντας... ιδιες μλκιες ξανακαναμε και με αλλα οπλικα συστηματα... πρεπει καποτε να μαθαινουμε!
Ειναι οι αλλοι παναγιες? ΟΧΙ... αλλα ισχυει το μη χειρον βελτιστον!
@ all: Οπως προειπα... δεν ειμαι fan του JSF, και η αγορα του μπορει να προκριθει σαν πολιτικη επιλογη, και ειναι καλυτερη του τιποτα η των F16 των οποιων η πλατφορμα πλεον δειχνει τα ορια της. Μην ξεχνατε τα FMS των Αμερικανων τα οποια ειναι ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ για μας τωρα που ειμαστε σε απιστευτα στριμοκωλη κατασταση!
Έως τα 0.8 Μαχ και τα 10.000 πόδια το Ραφαλ είναι πτητικά καλύτερο του EF. Αλλά δεν είναι εκεί η ουσία, τελικά και δεν χρειάζεται να αναλωθούμε, είναι μυωπικό.
Τα FMS των Αμερικανών απλά είναι γλειφιτζούρι για το χαζό παιδάκι που για άλλη μια φορά θα πάρει κάτι που δεν θα του προσδώσει απολύτως κανένα πλεονέκτημα από τον γείτονα, που θα έχει τα ίδια πράματα σε μεγαλύτερους αριθμούς.
Και όσον αφορά τα Made in USA, αποδεδειγμένα ποτέ δεν έχουν δώσει ποιοτικό πλεονέκτημα (το αντίθετο μάλιστα στην περίπτωση των F-16 με το απαράδεκτο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου-μια από τις πιο αισχρές συγκαλύψεις κακού υλικού εδώ και δεκαετίες). -
ποιο είναι το FMS?
-
Ο χρήστης stam69 έγραψε:
Γιατί κολλάτε στα radar των αεροσκαφών; Στο κλειστό περιβάλλον του Αιγαίου το radar είναι άχρηστο σε μεγάλες αποστάσεις, ίσως και επικίνδυνο αφού το μαχητικό δεν έχει κάτι βασικό που έχουν οι σταθμοί εδάφους: πληροφορίες διευκρίνισης στόχου. Το IFF transponder, για όσα μαχητικά το έχουν, δεν προσφέρει ασφαλή διευκρίνιση, καθώς οι κώδικες SIF υποκλέπτονται άμεσα μετά την εφαρμογή τους. Βολές 'blue-on-blue' δεν είναι κάτι ευχάριστο, ειδικά αν είσαι σε ένα Α-7 που επιστρέφει χτυπημένο και χωρίς καύσιμα, μόνο και μόνο για να φάει έναν AMRAAM πάνω από τη Λήμνο.Οι σύγχρονες τακτικές εναέριας μάχης περιορίζουν στο ελάχιστο τη χρήση radar και επιβάλλουν την εκμετάλλευση των data links (Link-16 και, μελλοντικά, Link-22) για την απόκτηση tactical awareness από τα πληρώματα, προκειμένου να μην ανιχνεύεται το μαχητικό από την ηλεκτρονική 'υπογραφή' του. To radar ανάβει μόνο στην τελική φάση της προσβολής, ίσως και καθόλου αν το μαχητικό φέρει βλήμα που μπορεί να συνεργαστεί με τον υπολογιστή του αεροσκάφους για να 'κλειδώσει' στο στόχο πριν την εκτόξευση.
Αυτό που αναφέρεις για τη ζεύξη (data links) είναι ιδιαίτερα σημαντικό αλλά παρεμβάλλεται με εκπομπή ισχυρού θορύβου, καθιστώντας τη προβληματική σε μεγάλες αποστάσεις.
Για ανίχνευση με ραντάρ: Τι εννοείς μεγάλες αποστάσεις? Δηλαδή το RDY του Μ2000-5 δεν προσφέρει πλεονεκτήματα σε μεγάλες αποστάσεις? Με τις κατάλληλες τακτικές σαφώς και έχεις πολύ μεγάλο πλεονέκτημα με καλό ραντάρ που διακρίνει στόχους και ιχνηλατεί σε μεγάλες αποστάσεις και έχει τα κατάλληλα βλήματα (μπορείς να μάθεις τις τακτικές/αποτελεσματικότητα στις δοκιμές στο Ιόνιο των Μ2000-5 από ότι καταλαβαίνω...). Η χρήση των ραντάρ σε εναέρια μάχη δεν περιορίζεται τόσο πολύ όσο αφήνεις να εννοηθεί. Σε αποστολές εναντίων πλοίων και επίγειων στόχων, ναι. Σαφώς και ορισμένα αεροσκάφη έχουν φανταστικά συστήματα καταγραφής και ανάλυσης εκπομπών ραντάρ (ραφάλ, σε αντίθεση με το EF) και με την παρουσία τους επιβάλλεται ο περιορισμός χρήσης ραντάρ από τον αντίπαλο, αλλά δεν περιορίζεται η χρήση τόσο που αξία ενός ισχυρού ραντάρ να υποβαθμίζεται. -
Ο χρήστης famas έγραψε:
Βασικά περιμένουμε, όπως ξέρεις καλύτερα, ότι οι σταθμοί εδάφους των νησιών δεν θα επιζήσουν μια και αποτελούν High value assets, οπότε σου μένει η ηπειρωτική χώρα και τα Erieye. Για το trasponder συμφωνώ, αλλά έχω την εντύπωση ότι όλα τα καινούρια α/φ χρησιμοποιούν InteroggatorOK, αλλά μην περιμένεις σε πραγματική κατάσταση να πετάει κανένας με αναμμένο IFF >Τα δρομολόγια προσβολής και επιστροφής περιμένω να είναι δεδομένα κι όχι πετάω στα τυφλά.
Στη θεωρία ναι, αλλά στην πράξη ο καθένας γυρνάει από όπου μπορεί, του επιτρέπει ο καιρός, τα καύσιμα, η κατάσταση του αεροσκάφους κλπ.>Άλλωστε θα έχουν ήδη δημιουργηθεί Killing boxes, τα οποία θα είναι γνωστά στους πιλότους.
Για τους πιο πάνω και άλλους λόγους, τα kill boxes μπορεί να έχουν αλλάξει από την ώρα που έφυγες από τη βάση.>Τα ραντάρ που συγκρίνουμε είναι κυρίως μηχανικά από την μία με ηλεκτρονικά που διαθέτουν παθητική ή ενεργή διάταξη φάσης από την άλλη, με σαφώς μεγαλύτερη αντοχή σε ECM. Νομίζω ότι αποδείχτηκε σε δοκιμές προσομοίωσης η ανωτερώτητα ενός καλύτερου ραντάρ σε βολές BVR ειδικά σε σενάριο αναχαίτισης α/φων κρούσης(F-4 AUP με APG-65 εναντίων Μ2000 με RDM-3).
Για IDM k Link16 συμφωνώ απόλυτα, εδώ ήδη οι δοκιμές Iris-t με JHMS των νέων F16 δεν αφήνουν περιθώρια για οτιδήποτε σε κλειστές εμπλοκές.
Για τις BVR, δες τι γράφω παρακάτω περί tactical awareness. Το IDM δεν έχει καμμία σχέση με το Link-16 σε επιχειρησιακή αξιοποίηση.>Αυτό που αναφέρεις για τη ζεύξη (data links) είναι ιδιαίτερα σημαντικό αλλά παρεμβάλλεται με εκπομπή ισχυρού θορύβου, καθιστώντας τη προβληματική σε μεγάλες αποστάσεις.
Ποια συχνότητα θα παρεμβάλλεις; Το Link-16 παρουσιάζεται ως 'λευκός θόρυβος' στην περιοχή συχνοτήτων του IFF, με αναπήδηση συχνότητας κάθε 13 μsec. Πρέπει να ξέρεις τον αλγόριθμο αναπήδησης και να κάνεις spot παρεμβολή, κατευθυντικά προς αυτόν που εμπέμπει εκείνη τη στιγμή αλλά σε μερικά msec θα εκπέμπει άλλος.>
Για ανίχνευση με ραντάρ: Τι εννοείς μεγάλες αποστάσεις? Δηλαδή το RDY του Μ2000-5 δεν προσφέρει πλεονεκτήματα σε μεγάλες αποστάσεις? Με τις κατάλληλες τακτικές σαφώς και έχεις πολύ μεγάλο πλεονέκτημα με καλό ραντάρ που διακρίνει στόχους και ιχνηλατεί σε μεγάλες αποστάσεις και έχει τα κατάλληλα βλήματα (μπορείς να μάθεις τις τακτικές/αποτελεσματικότητα στις δοκιμές στο Ιόνιο των Μ2000-5 από ότι καταλαβαίνω...). Η χρήση των ραντάρ σε εναέρια μάχη δεν περιορίζεται τόσο πολύ όσο αφήνεις να εννοηθεί. Σε αποστολές εναντίων πλοίων και επίγειων στόχων, ναι. Σαφώς και ορισμένα αεροσκάφη έχουν φανταστικά συστήματα καταγραφής και ανάλυσης εκπομπών ραντάρ (ραφάλ, σε αντίθεση με το EF) και με την παρουσία τους επιβάλλεται ο περιορισμός χρήσης ραντάρ από τον αντίπαλο, αλλά δεν περιορίζεται η χρήση τόσο που αξία ενός ισχυρού ραντάρ να υποβαθμίζεται.
Ναι ΟΚ, το καλό radar βλέπει μακριά αλλά το μαχητικό δεν μπορεί να κάνει identification ('Τι είναι αυτό που βλέπω;') ούτε battle management ('Ποιός εμπλέκει αυτόν που βλέπω; Πρέπει να τον εμπλέξω ή να τον αφήσω στο Γιάννη;'). Ο χειριστής θα έχει ευρεία εικόνα του πεδίου της μάχης 120 μοίρες μπροστά του (χωρίς διευκρίνιση όμως) και καμμιά ιδέα τι γίνεται πίσω του. Δεν θα ξέρει τις διαταγές ελέγχου των SAM ('Να περάσω από κει ή θα φάω κανένα βλήμα;'), αν είναι ανοιχτό το αεροδρόμιό του ή ο διάδρομος βγάζει καπνούς ('Μου φτάνουν τα καύσιμα για πίσω; Σε πόση ώρα θα εγκαταλείψω την περιπολία;') και άλλα πολλά.
Μην μένετε στην όμορφη σιλουέτα του μαχητικού στις φωτογραφίες και στο λόγο ώσης προς βάρος. Οι αεροπορικές επιχειρήσεις δεν είναι αυτό που παρουσιάζει στα προσπέκτους η Lockheed-Martin, ούτε ηλεκτρονικό παιχνίδι 'βλέπω τον αντίπαλο-πατάω το κουμπί-πάμε στον επόμενο'. Το μαχητικό μόνο του δεν κάνει επιχειρήσεις.-
Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)