-
Ο χρήστης pk33 έγραψε:
Τα εργοτασιακά φώτα ξένου έχουν φακό (οχι κάτοπτρο)Δεν είναι 100% απόλυτο αυτό, υπάρχουν και εργοστασιακά xenon με κατοπτρικό φωτιστικό σώμα.
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
ο προβολέας ξένου είναι εντελώς διαφορετικός από τον προβολέα αλογόνου. Δν αλλάζει μόνο η λάμπα.
Ο προβολέας αλογόνου, στηρίζεται στην ανάκλαση του φωτός από το κάτοπτρο που υπάρχει πίσω και γύρω από τη λάμπα. Η λάμπα κάθεται στο κέντρο της έλλειψης που σχηματίζει το κάτοπτρο. Αν τώρα αλλάξει η λάμπα και μπει λάμπα ξένου τότε η λάμπα δεν είναι στο κέντρο, με αποτέλεσμα η ανάκλαση του φωτός από το κάτοπτρο να μην είναι πλέον κατευθυνόμενη αλλά τυχαία και να τυφλώνει τους άλλους.
Τα εργοτασιακά φώτα ξένου έχουν φακό (οχι κάτοπτρο) και αυτόματο σύστημα πλύσης και ρύθμισης δέσμης. Αν δεν δουλεύει κάτι από τα 2 συστήματα, πάλι τυφλώνουν. Σιγά όμως μην κάθονται οι νεόπλουτοι κάγκουρες να ασχολούνται με τα 2 αυτά συστήματα. Αυτοί βλέπουν στο δρόμο, οι άλλοι οδηγοί ας εξαφανιστούν.για την ακρίβεια , τουλάχιστον στα Opel το φανάρι εάν κάτι έχει πρόβλημα ( μηχανισμός ρύθμισης ύψους δέσμης ή κάτι άλλο ) σβήνει και ανάβει ο αντίστοιχος προβολέας ομίχλης μέχρι να πας στο συνεργείο. Εάν πάθει κάτι ο αισθητήρας που ελέγχει την βύθιση του αυτοκινήτου τότε τα φανάρια κατεβαίνουν στην χαμηλότερη θέση ενώ εάν πάθει κάτι το πλυστικό τα φανάρια συνεχίζουν να δουλεύουν κανονικά.
Αντε να δω ποτε θα τα βαλω και εγω. Μαζεψα τα παντα, μου λειπουν τα φανάρια AFL και βουουρρρ. Ελπίζω στο ποταμι να συνεχιζουν να το αναλαμβανουν.
-
-
συνήθως δύσκολα θα βρεις προβολέα με φακό με λάμπες αλογόνου.
-
Λοιπον εγω παλια ειχα ενα Smart Roadster (το χαμηλο που λετε) ΧΩΡΙΣ ΧΕΝΟΝ. Περα απ'το οτι αρκετα αμαξια με στραβωναν το βραδυ μια φορα ειχε παει να με 'πατησει' ενα Η2 στο Π.Φαληρο. Αγιο ειχα που ειμαι εδω και postαρω αυτη τη στιγμη.
Εγω θα αναφερθω σε δυο αυτοκινητα τα οποια εχω τωρα.
i) Eνα Grand Vitara καινουριο με ΧΕΝΟΝ απο το εργοστασιο (με πλυστικα φανων και αυτοματο ρυθμιστη υψους) για το οποιο ποτε κανεις δε μου εχει κανει παραπονο.
ii) και το αλλο ειναι ενα παλιο NISSAN στο οποιο εχω βαλει aftermarket ΧΕΝΟΝ. Εις γνωση μου σε αυτο το αμαξι δεν αναβω ποτε μεγαλη σκαλα σε δρομο που δεν ειμαι μονος μου. Το αμαξι αυτο λοιπον λογω ελειψης αυτοματου ρυθμιστη υψους εχουμε ρυθμισει τα φωτα του να 'βαρανε' νορμαλ μπροστα και τολμαω να πω και ενα κλικ πιο χαμηλα απο το κανονικο υψος που εχουν ολοι οι υπολοιποι. Μεχρι στιγμης ουτε σε αυτο μου εχουν κανει παραπονα οτι εχω στραβωσει καποιονΕμενα προσωπικα 'μαμα' ΧΕΝΟΝ δε με εχει στραβωσει, ουτε σε SUV ουτε σε Smart, ποτε διοτι το φως που βγαζει ειναι μεν πιο εντονο απο μια κανονικη λαμπα αλλα δε κατανταει τοσο κουραστικο γιατι ειναι ΛΕΥΚΟ και οχι ΜΠΛΕ που εχουν σχεδον ολα τα aftermarket (μαζι με το δικο μου).
Αρα κατα βαση, για εμενα, το προβλημα ειναι μονο στα aftermarket XENON και ειδικα σε λαμπες 'πολλων κεριων' οπως μετριουνται αλλωστε αυτα.... -
Δηλαδή πώς μπορεί να σου παραπονεθεί ο απέναντι που τυφλώνεις.... να κάνει επιτόπου, να σε κυνηγήσει, να σε κλείσει ή να σε πετύχει σε κανένα φανάρι και να σου πει τις απόψεις του....
Κι όμως τα πιο φωτεινά δεν είναι αυτά που μπλεδίζουν αλλά τα πιο χαμηλών βαθμών χρωματικής θερμοκρασίας. Αυτά που βάζουν μαμά είναι τα πιο φωτεινά και η διαφορά είναι σημαντική.
Η διαφορά φωτεινότητας σε σχέση με αλογόνου είναι γύρω στις 2,5 φορές δεν είναι λίγο παραπάνω.... αν το φας στα μάτια το καταλαβαίνεις χωρίς καμιά αμφιβολία ότι σε τυφλώνει!! -
Ο χρήστης Only Japan έγραψε:
Εμενα προσωπικα 'μαμα' ΧΕΝΟΝ δε με εχει στραβωσει, ουτε σε SUV ουτε σε SmartΚαλό το ότι δε σε έχει στραβώσει smart με xenon γιατί.... smart με μαμά xenon δεν υπάρχει
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δηλαδή πώς μπορεί να σου παραπονεθεί ο απέναντι που τυφλώνεις.... να κάνει επιτόπου, να σε κυνηγήσει, να σε κλείσει ή να σε πετύχει σε κανένα φανάρι και να σου πει τις απόψεις του....Όπως και όταν ο άλλος έχει ξεχάσει τα μεγάλα φώτα. Τους κάνεις σινιάλο.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Κι όμως τα πιο φωτεινά δεν είναι αυτά που μπλεδίζουν αλλά τα πιο χαμηλών βαθμών χρωματικής θερμοκρασίας. Αυτά που βάζουν μαμά είναι τα πιο φωτεινά και η διαφορά είναι σημαντική.Ακριβώς! Ο λόγος είναι οτι τα 'μπλέ' ξένον είναι ίδια ακριβώς με τα απλά, με τη διαφορά οτι έχουν φίλτρα που κόβουν τα κόκκινα και πράσινα μήκη κύματος του φάσματος εκπομπής. Επομένως η συνολική φωτεινή ενέργεια είναι μειωμένη.
Επίσης το ανθρώπινο μάτι είναι πιό ευαίσθητο στα μεγάλα μήκη κύματος κυρίως (κόκκινα, πορτοκαλί) οπότε θέλεις πολλαπλάσια φωτεινή ενέργεια για να δείς το ίδιο με μια μπλέ λάμπα απ ότι με μια πορτοκαλί.
Δέν είναι τυχαίο οτι ΟΛΑ τα εργοστασιακά ξένον έχουν θερμοκρασία ελάχιστα μεγαλύτερη απο αυτη των απλών αλογόνων.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Ακριβώς! Ο λόγος είναι οτι τα 'μπλέ' ξένον είναι ίδια ακριβώς με τα απλά, με τη διαφορά οτι έχουν φίλτρα που κόβουν τα κόκκινα και πράσινα μήκη κύματος του φάσματος εκπομπής. Επομένως η συνολική φωτεινή ενέργεια είναι μειωμένη.Αυτό είναι εντελώς λάθος. Το φάσμα εκπομπής στις λάμπες HID είναι γραμμικό και εξαρτάται από το μίγμα αερίων που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής τους. Πράγματι, όσο αυξάνεται η ισοδύναμη θερμοκρασία χρώματος μειώνεται η απόδοση τους, αλλά όχι για το λόγο που περιγράφεις. Αυτό ισχύει για τις καγκούρικες λάμπες πυράκτωσης 'xenon look'.
Επίσης το ανθρώπινο μάτι είναι πιό ευαίσθητο στα μεγάλα μήκη κύματος κυρίως (κόκκινα, πορτοκαλί) οπότε θέλεις πολλαπλάσια φωτεινή ενέργεια για να δείς το ίδιο με μια μπλέ λάμπα απ ότι με μια πορτοκαλί.
Περίπου. Τη νύχτα βλέπουμε κυρίως με τα ραβδία, τα οποία έχουν μέγιστη ευαισθησία στο πράσινο.
-
Με όλα αυτά θυμήθηκα μια μέρα που οδηγούσα στα γιάννενα σε δρόμο αρκετά σκοτεινό και με λίγη κίνηση και έρχεται αντίθετα ένα καγκούρι με civic και aftermarket xenon. Με είχε τυφλώσει τόσο πολύ που νόμισα πως είχε προβολείς του κάνω νόημα με τους δικούς μου προβολείς και τότε ανάβει του δικούς του προβολείς.
2-0 ο τύπος. -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ακριβώς! Ο λόγος είναι οτι τα 'μπλέ' ξένον είναι ίδια ακριβώς με τα απλά, με τη διαφορά οτι έχουν φίλτρα που κόβουν τα κόκκινα και πράσινα μήκη κύματος του φάσματος εκπομπής. Επομένως η συνολική φωτεινή ενέργεια είναι μειωμένη.
Αυτό είναι εντελώς λάθος. Το φάσμα εκπομπής στις λάμπες HID είναι γραμμικό και εξαρτάται από το μίγμα αερίων που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής τους. Πράγματι, όσο αυξάνεται η ισοδύναμη θερμοκρασία χρώματος μειώνεται η απόδοση τους, αλλά όχι για το λόγο που περιγράφεις. Αυτό ισχύει για τις καγκούρικες λάμπες πυράκτωσης 'xenon look'.
Επίσης το ανθρώπινο μάτι είναι πιό ευαίσθητο στα μεγάλα μήκη κύματος κυρίως (κόκκινα, πορτοκαλί) οπότε θέλεις πολλαπλάσια φωτεινή ενέργεια για να δείς το ίδιο με μια μπλέ λάμπα απ ότι με μια πορτοκαλί.
Περίπου. Τη νύχτα βλέπουμε κυρίως με τα ραβδία, τα οποία έχουν μέγιστη ευαισθησία στο πράσινο.
Έχεις δίκιο και στα 2. Τα μπλέ ξένον έχουν διαφορετική χημική σύσταση και όχι φίλτρα. Πάντως ισχύει οτι βγάζουν λιγότερο φώς απο τα χαμηλής θερμοκρασίας ξένον:
http://www.lamptech.co.uk/Spec Sheets ... ltinon.htm
To satisfy this market Philips introduced this higher colour temperature 6000K lamp whose dose contains indium iodide to create extra blue light. Some 25% lumens are sacrificed which deters few end users, but does mean that the lamps are not street-legal in Europe or the USA. Consequently they are intended primarily for sale to the Asian aftermarket.
-
Το κακό με τα after-market φώτα xenon έχει παραγίνει...
Ο κάθε μπαστουνόβλαχος κάγκουρας, βάζει ότι Κινέζικα xenon βρήκε στο E-bay ή του έβαλε το 'μαστόρι' της γειτονιάς, αδιαφορώντας για το αν τυφλώνει τους άλλους.
Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει επίσημη νομοθεσία που να απαγορεύει τα aftermarket xenon που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές?
Στα ΚΤΕΟ τα αυτοκίνητα αυτά περνούν κανονικά τον έλεγχο?ΥΓ Εργοστασιακά xenon δεν με έχουν ενοχλήσει ποτέ.
-
Ο χρήστης Arkady έγραψε:
Το κακό με τα after-market φώτα xenon έχει παραγίνει...Ο κάθε μπαστουνόβλαχος κάγκουρας, βάζει ότι Κινέζικα xenon βρήκε στο E-bay ή του έβαλε το 'μαστόρι' της γειτονιάς, αδιαφορώντας για το αν τυφλώνει τους άλλους.
Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει επίσημη νομοθεσία που να απαγορεύει τα aftermarket xenon που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές?
Στα ΚΤΕΟ τα αυτοκίνητα αυτά περνούν κανονικά τον έλεγχο?ΥΓ Εργοστασιακά xenon δεν με έχουν ενοχλήσει ποτέ.
+1
-
Ο χρήστης Arkady έγραψε:
Το κακό με τα after-market φώτα xenon έχει παραγίνει...Ο κάθε μπαστουνόβλαχος κάγκουρας, βάζει ότι Κινέζικα xenon βρήκε στο E-bay ή του έβαλε το 'μαστόρι' της γειτονιάς, αδιαφορώντας για το αν τυφλώνει τους άλλους.
Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει επίσημη νομοθεσία που να απαγορεύει τα aftermarket xenon που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές?
Στα ΚΤΕΟ τα αυτοκίνητα αυτά περνούν κανονικά τον έλεγχο?ΥΓ Εργοστασιακά xenon δεν με έχουν ενοχλήσει ποτέ.
λοιπόν η κατάσταση με τα aftermarket xenon έχει γίνει ανυπόφορη...το παράλογο είναι ότι τα έχουν βάλει και όλοι οι ταρίφες που κινούνται εντός φωτισμένης και κατοικημένης περιοχής (πόλη) στραβώνοντας κυριολεκτικά και τους μπροστά και τους απέναντι...για το αν είναι νόμιμα: ΕΊΝΑΙ ΠΑΡΆΝΟΜΑ.- χωρίς δεύτερη κουβέντα, εκτός των εργοστασιακών όλα τα άλλα είναι παράνομα...ούτε ΚΤΕΟ μπορούν να περάσουν και κάθε τροχαίος θα πρέπει τουλάχιστον να τους γράφει αν όχι επιτόπου αφαίρεση πινακίδων...
τα φωτα Xenon υποχρεωτικά πρέπει να συνοδεύονται απο autoleveling μηχανισμο και πλυστικη μηχανή των φώτων για αυτό και όλα τα εργοστασιακά έχουν και πλυστικό φώτων και δεν έχουν ρυθμιστικό του ύψους της δέσμης... ώρες ώρες σκέφτομαι να πάω να καταθέσω μια μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία ώστε να δοθεί εντολή να το ψάξουν μπας και βγεί τίποτε γιατί αν περιμένω από αυτό που λέγεται κράτος ........... -
Ο χρήστης stelios.k έγραψε:
για το αν είναι νόμιμα: ΕΊΝΑΙ ΠΑΡΆΝΟΜΑ.- χωρίς δεύτερη κουβέντα, εκτός των εργοστασιακών όλα τα άλλα είναι παράνομα...ούτε ΚΤΕΟ μπορούν να περάσουν και κάθε τροχαίος θα πρέπει τουλάχιστον να τους γράφει αν όχι επιτόπου αφαίρεση πινακίδων...Αν λοιπόν απευθυνθούμε στην τροχαία, δίνοντας τον αριθμό κυκλοφορίας του εκάστοτε κάγκουρα η τροχαία θα ασχοληθεί να του δώσει κλήση ή να προχωρήσει σε αφαίρεση πινακίδων? Εν ολίγοις, θα βγει κάποιο ουσιώδες αποτέλεσμα απευθυνόμενοι στην τροχαία ή οι τροχαίοι θα κάνουν την πάπια?
-
Περνανε κτεο κανονικα παντως....
-
Ο χρήστης melos86 έγραψε:
Περνανε κτεο κανονικα παντως....Κανονικά ή 'με το αζημίωτο'?
-
Κανονικά (στα ιδιωτικά τουλάχιστον). Αν δεν πρόκειται να σε περάσει το ένα ΚΤΕΟ πας σε άλλο...
-
Τελικά αυτό το γνωρίζει κανένας? Έχει τύχει να απευθυνθεί στην Τροχαία περί αυτού?
Ο χρήστης Arkady έγραψε:
Αν λοιπόν απευθυνθούμε στην τροχαία, δίνοντας τον αριθμό κυκλοφορίας του εκάστοτε κάγκουρα η τροχαία θα ασχοληθεί να του δώσει κλήση ή να προχωρήσει σε αφαίρεση πινακίδων? Εν ολίγοις, θα βγει κάποιο ουσιώδες αποτέλεσμα απευθυνόμενοι στην τροχαία ή οι τροχαίοι θα κάνουν την πάπια?
Καταργειστε τα xenon