-
Είναι πολύ σωστό να λέμε ότι το βάρος της απόδειξης ανήκει σε αυτόν που ισχυρίζεται κάτι. Όμως, εδώ είναι το θέμα:
Ο πιστός μιας θρησκείας απλά ΠΙΣΤΕΥΕΙ. Η πίστη σε έναν, δυο, τρεις, κλπ. θεούς δεν σηκώνει απόδειξη. Είναι κάτι που ο πιστός το νομίζει, το πιστεύει, χωρίς να ψάχνει για αποδείξεις. Το θεωρεί δεδομένο, ασχέτως του αν δεν υπάρχει απόδειξη καμία περί τούτου.
Κι εδώ βρίσκεται η διαφορά του Έλληνα (και του Έλληνα Εθνικού θρησκευτή) από τον χριcτιανό/Ιουδαίο/Μωαμεθανό, καθώς ο Έλληνας γνωρίζει ότι οι θεοί του ήσαν ηγετικές μορφές, ΑΝΘΡΩΠΟΙ της παναρχαιότητας, που έπαιξαν κάποιο ρόλο στη διαμόρφωση του πολιτισμού του κατά τις απαρχές του. Και αργότερα, σ'αυτούς τους ανθρώπους αποδόθηκαν θεϊκές τιμές, ενώ, ανάλογα με τη δράση τους, τους αποδόθηκε ο συμβολισμός κάποιων αξιών και δυνάμεων, καθώς και της συμπαντικής ισορροπίας. Δεν θεωρεί ότι μπορούν να παραβιάσουν (πόσο μάλλον κατά βούλησιν) τους φυσικούς νόμους ή να 'ξεβρακώσουν' την επιστήμη ή ότι... μπορούν να 'δημιουργήσουν κάτι εκ του μη όντος', κάτι που αντίκειται ΚΑΙ στην αρχή της διατήρησης της μάζας και της ενέργειας ΚΑΙ στην Ελληνική φιλοσοφία. Ούτε, προφανώς, έχει την αυταπάτη ότι... είναι ο 'περιούσιος λαός' ή ότι ο θεός της ερήμου (πείτε τον όπως θέλετε: γιαχβέ, ιεχωβά, αλλάχ) του έχει αναθέσει τη διάδοση της θρησκείας διά πυρός και σιδήρου ή ότι οι 'άπιστοι' είναι... 'σατανιστές' ή 'υπάνθρωποι'. Ούτε, βεβαίως, είναι δυνατόν ποτέ ο Έλληνας να πιστεύει σε μπαμπούλες τύπου 'Σατανά' ή σε μαγείες, αγυρτείες και δεισιδαιμονίες (π.χ. εικόνες που δακρύζουν ή στάζουν βυσσινάδα - συγγνώμη, εννοώ αίμα - ή θαυματουργά κομμάτια 'τίμιο ξύλο' και θεραπευτικά λείψανα αγίων κλπ), που εξευτελίζουν κάθε έννοια πολιτισμού και νόησης, επιστρέφοντας τον άνθρωπο στην εποχή της απόλυτης αγραμματοσύνης, του τρόμου απέναντι στη φύση και στον τοτεμισμό.
Είμαι απολύτως αντίθετος με την ιδέα των... 'θεόπνευστων' βιβλίων και της 'εξ αποκαλύψεως αλήθειας'. Και με όλο αυτό που έγραψα, βγάζοντας στην άκρη τις εξηγήσεις για το πώς σκέφτεται ο Έλληνας (άθεος ή Εθνικός) θέλω να πω ότι τελικά, η θεολογία σε καμία περίπτωση δεν έχει το δικαίωμα να αποκαλείται 'επιστήμη' ούτε να εντάσσεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς απλούστατα, αντί να βασίζει, όπως όλες οι επιστήμες, την ύπαρξή της στην απόδειξη και τεκμηρίωση, τη βασίζει στην πίστη σε κάτι που είπε κάποιος, ισχυριζόμενος ότι του το'πε ο 'θεός'.
Αν θέλουμε να υπάρχει κάτι σχετικό με θρησκεία στα πανεπιστήμια, ναι, υπάρχει οδός: Η επιστήμη της θρησκειολογίας και της ιστορίας των θρησκειών, η οποία θα εξετάζει και τον ιστορικό/πολιτικό/κοινωνικό ρόλο της εκάστοτε θρησκείας, αδιαφορώντας παγερά για τυχόν 'διαμαρτυρίες' του εκάστοτε ιερατείου.
-
Σαν άθεοι δεν έχουμε καμία υποχρέωση να αποδείξουμε την μή-ύπαρξη του θεού. Το βάρος της απόδειξης πέφτει στους πιστούς.
Τώρα να κάνω το δικηγόρο του 'οξαποδώ'.... ρε παιδιά μπορεί να μην έχουν ούτε όρεξη ούτε ανάγκη να αποδείξουν την ύπαρξη του Θεού, απλά να το πιστεύουν και να ζουν με μια σημαντική έγνοια λιγότερη από τους υπόλοιπους που έχουν τις ανησυχίες αυτές.
Δικαίωμά τους και δεν υπάρχει λόγος να τους κοροϊδεύει κανείς ούτε να τους υποτιμά.
Δεν μιλώ προσωπικά, παρά σαν τρίτος στην αντιπαράθεση/συζήτηση... -
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Σαν άθεοι δεν έχουμε καμία υποχρέωση να αποδείξουμε την μή-ύπαρξη του θεού. Το βάρος της απόδειξης πέφτει στους πιστούς.
Τώρα να κάνω το δικηγόρο του 'οξαποδώ'.... ρε παιδιά μπορεί να μην έχουν ούτε όρεξη ούτε ανάγκη να αποδείξουν την ύπαρξη του Θεού, απλά να το πιστεύουν και να ζουν με μια σημαντική έγνοια λιγότερη από τους υπόλοιπους που έχουν τις ανησυχίες αυτές.
Δικαίωμά τους και δεν υπάρχει λόγος να τους κοροϊδεύει κανείς ούτε να τους υποτιμά.
Δεν μιλώ προσωπικά, παρά σαν τρίτος στην αντιπαράθεση/συζήτηση...το να μην έχει κάποιος τέτοιες εγνοιες όπως και το να μην είναι πλήρες 'πολιτικό όν' τον καθιστά ΑΧΡΗΣΤΟ, ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΑΠΛΩΣ ΖΩΩΝ (αβουλος εμβιος οργανισμός)
-
Παιδια πιστευω οτι η συζητηση αυτη ειναι πολυ μεγαλη και πολυ βαρια για να γινει μεσα σε ενα φορουμ για αυτο και εγω με την σειρα μου λεω καλυτερα να συνεχησουμε το θεμα παρουσιαζοντας στοιχεια για εφεβρεσεις του αρχαιου ελληνικου πολιτισμου και να αφησουμε την θρεισκια απεξω αφου ακρη δεν προκειτε να βρουμε οσο και να το συζηταμε μεσα στο φορουμ.
παρεπιπτοντος μην σας μπερδευει το panoscorfu Αντρεας λεγομαι
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
-Ο Θεός υπάρχει
-Που το ξέρεις;
-Το λεει το ευαγγέλιο
-Και γιατι το ευαγγέλιο αποτελεί απόδειξη;
-Γιατι είναι... Θεόπνευστο. Όπερ έδει δείξαι, υπαρχει Θεος- Συγγνώμη κύριε, συγγνώμη, τί κάνετε εδώ;
- Mια χαρά, ευχαριστώ, εσείς;
- Βρε, γιατί σπάτε το αμάξι λέω ...
- Τι 'γιατί'; Γιατί έχει αθηναϊκές πινακίδες.
- Και σπάτε το αμάξι μόνο και μόνο επειδή έχει αθηναϊκές πινακίδες;
- Ναι.
- Τι 'Ναι' παιδί μου; Τι 'ναι' ... τι το κακό έχουν οι αθηναϊκές πινακίδες;
- Είναι αθηναϊκές.
- Ε και;
- Τι 'Ε και'; Πρέπει να τα σπάμε.
- Ποιος το λέει αυτό βρε άνθρωπέ μου;
- Ε, όλος ο κόσμος το λέει άνθρωπέ μου.
- Ποιοι όλοι το λένε δηλαδή;
- Ε, όλοι: Ο Μπάμπης ο Σουγιάς, ο Κώστας ο Γκοτζίλας, ο Πέτρος ο Μπαλντάς, ο Πεταλούδας ο Νίκος ...
- Και τι λένε όλοι αυτοί;
- Όλοι λένε αυτοί ότι 'όπου δεις αυτοκίνητο με αθηναϊκές πινακίδες, πρέπει να το σπας'.
- Ναι, αλλά ΓΙΑΤΙ ρωτάω!
- ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ Α Θ Η Ν Α Ι Κ Ε Σ Π Ι Ν Α Κ Ι Δ Ε Σ !!!
- Βρε άη στο διάολο ρε!
- Στο διάολο εσύ ρε .... γ@μώ τις πινακίδες του ρε ...
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
το να μην έχει κάποιος τέτοιες εγνοιες όπως και το να μην είναι πλήρες 'πολιτικό όν' τον καθιστά ΑΧΡΗΣΤΟ, ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΑΠΛΩΣ ΖΩΩΝ (αβουλος εμβιος οργανισμός)ΘΑΝΑΤΟΣ, λοιπόν, σε όλους αυτούς. Θα λύσουμε έτσι και όλα τα προβλήματα της Γης, αφού θα μείνουμε και λίγοι. Αλήθεια, μην ξεχάσουμε να κρατήσουμε μερικούς άνδρες και γυναίκες με σωστό DNA (αφού τους λοβοτομήσουμε), για να τους χρησιμοποιήσουμε για αναπαραγωγή. ΙΔΟΥ, οι Νέοι Θεοί.
Αυτό, μαζί με τα γραμμένα στις τελευταίες σελίδες, είναι το συνταρακτικότερο ντοκιμαντέρ του πολιτισμού ΜΑΣ. -
Ο χρήστης dourou έγραψε:
το να μην έχει κάποιος τέτοιες εγνοιες όπως και το να μην είναι πλήρες 'πολιτικό όν' τον καθιστά ΑΧΡΗΣΤΟ, ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΑΠΛΩΣ ΖΩΩΝ (αβουλος εμβιος οργανισμός)
Ναι, για μερικούς είναι ένα ΑΧΡΗΣΤΟ, ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΑΠΛΩΣ ΖΩΩΝ, που έχει τα ίδια δικαιώματα με όλους μας και πιθανότητα μπορεί να είναι και πιο ευγενικό καθώς και να σε σώσει μια μέρα που εσύ θα έχεις ανάγκη, ή ακόμα καλύτερα να είναι η γυναίκα που θα γίνει σύντροφός σου.
Από πότε λοιπόν εξηγείστε μου κάποιος που πιστεύει σε κάποια θρησκεία (δε μιλάμε για κολλημένους φανατικούς που θέλουν να κάψουν μάγισσες) δεν είναι πλήρες πολιτικό όν;
Απλά στην προσπάθεια μας να γίνουμε εξαιρετικά προοδευτικοί όταν δεν υπάρχει αρκετά ψύχραιμη σκέψη περνάμε στην αντίθετη πλευρά και φτάνουμε να δείχνουμε στοιχεία που προσπαθούμε υποτίθεται μέσω της προοδευτικότητάς μας να εξορκίσουμε (ρατσισμός).
Είμαι ανοιχτός στον ευγενή και παραγωγικό διάλογο/αντίλογο... -
Ο χρήστης ililias έγραψε:
το να μην έχει κάποιος τέτοιες εγνοιες όπως και το να μην είναι πλήρες 'πολιτικό όν' τον καθιστά ΑΧΡΗΣΤΟ, ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΑΠΛΩΣ ΖΩΩΝ (αβουλος εμβιος οργανισμός)
ΘΑΝΑΤΟΣ, λοιπόν, σε όλους αυτούς. Θα λύσουμε έτσι και όλα τα προβλήματα της Γης, αφού θα μείνουμε και λίγοι. Αλήθεια, μην ξεχάσουμε να κρατήσουμε μερικούς άνδρες και γυναίκες με σωστό DNA (αφού τους λοβοτομήσουμε), για να τους χρησιμοποιήσουμε για αναπαραγωγή. ΙΔΟΥ, οι Νέοι Θεοί.
Αυτό, μαζί με τα γραμμένα στις τελευταίες σελίδες, είναι το συνταρακτικότερο ντοκιμαντέρ του πολιτισμού ΜΑΣ.Μουσική υπόκρουση: Πως το λέγανε εκείνο το τραγουδάκι των Μόντυ Πάιθον... α, ναι, 'Welcome to the Nazi Party'...
-
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Τώρα να κάνω το δικηγόρο του 'οξαποδώ'.... ρε παιδιά μπορεί να μην έχουν ούτε όρεξη ούτε ανάγκη να αποδείξουν την ύπαρξη του Θεού, απλά να το πιστεύουν και να ζουν με μια σημαντική έγνοια λιγότερη από τους υπόλοιπους που έχουν τις ανησυχίες αυτές.
Δικαίωμά τους και δεν υπάρχει λόγος να τους κοροϊδεύει κανείς ούτε να τους υποτιμά.
Δεν μιλώ προσωπικά, παρά σαν τρίτος στην αντιπαράθεση/συζήτηση...Εννοείται οτι μπορούν να πιστεύουν ότι θέλουν. Να μην κάνουν όμως public policy με βάση τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
-
Προτού αρχίσουμε να εκτοξεύουμε ανόητες κατηγορίες περί ρατσισμού και ναζισμού, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι αυτά τα ιδεολογικά περιττώματα (μισαλλοδοξία, ρατσισμός κλπ) βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ΜΟΝΟΝ σε ανθρώπους που 'δεν την ψάχνουν' και 'δεν έχουν ανησυχίες' και 'δεν θέλουν να έχουν βαθύτερες έγνοιες' και, βεβαίως, πιστεύουν ό,τι βλακεία τους αμολύσεις, αρκεί να έχει επάνω ένα σύμβολο της θρησκείας τους και έναν ισχυρισμό ότι το είπε ο τάδε ή ο δείνα 'θεός'.
Και είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα της δημοκρατίας - εδώ θα συμφωνήσω με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη - ότι αυτοί οι άνθρωποι, οι ρηχοί, οι έτοιμοι να πιστέψουν ότι ο γάιδαρος πετάει, εφόσον αυτός που το λέει είναι μέλος της πολιτικής ή θρησκευτικής ελίτ, που δεν περνάνε ό,τι ακούν από κόσκινο και ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να το πράξουν, οι έτοιμοι να φανατιστούν με δυο λέξεις μόνο και να εξαπολύσουν πογκρόμ και να κάψουν βιβλία, ναούς, θέατρα κι ανθρώπους, έχουν πολιτικά δικαιώματα και, μέσω της κατευθυνόμενης και εξαγοραζόμενης ψήφου τους, διαμορφώνουν το πολιτικό γίγνεσθαι, ανεβάζοντας στην εξουσία υπανθρώπους όπως τον Κλέωνα, τον Αλκιβιάδη, τον Χίτλερ και τον Μπους.
Αυτό πρέπει να έχει κανείς έστω κι ένα δράμι μυαλό για να το σκεφτεί, καθώς και τη βούληση να ενεργοποιήσει όσο μυαλό διαθέτει και να μη φορά τις 'προοδευτικές' παρωπίδες του καραφασισταριού που λέγεται διεθνισμός και επιτάσσει την αφομοίωση λαών και πολιτισμών σε έναν κυκεώνα άχρωμο, άγευστο και άοσμο, όπου κανένας λαός και κανένας άνθρωπος δεν θα διαφέρει από τον άλλο, δεν θα έχει ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ.
-
Λευκωσία
Εντυπωσιακό κεφάλι αγάλματος που ανήκει στη θεά Αφροδίτη έφεραν στο φως οι ανασκαφές στην αρχαία Αμαθούντα, κοντά στη Λεμεσό.
Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, είναι η πρώτη φορά στα 27 χρόνια ανασκαφής στο χώρο που ανακαλύπτεται κάτι τόσο όμορφο και περίτεχνο, με τόσο εντυπωσιακές λεπτομέρειες.
Οι προσπάθειες των αρχαιολόγων της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών επικεντρώνονται τώρα στον εντοπισμό του υπόλοιπου αγάλματος, που υπολογίζεται ότι πρέπει να έχει ύψος 70 εκατοστών, μέγεθος ασυνήθιστο για την εποχή.
Το άλλο μοναδικό στο είδος του εύρημα της Αμαθούντας είναι άγαλμα του Ηρακλή με το λιοντάρι, ύψους τεσσάρων και πλάτους δύο μέτρων, βάρους 14 τόνων, το οποίο χάθηκε από το χώρο το 1860. Το άγαλμα εντοπίστηκε στο Μουσείο της Κωνσταντινούπολης, από το οποίο το Κοινοτικό Συμβούλιο Αγίου Τύχωνα προτίθεται να το διεκδικήσει.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Προτού αρχίσουμε να εκτοξεύουμε ανόητες κατηγορίες περί ρατσισμού και ναζισμού, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι αυτά τα ιδεολογικά περιττώματα (μισαλλοδοξία, ρατσισμός κλπ) βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ΜΟΝΟΝ σε ανθρώπους που 'δεν την ψάχνουν' και 'δεν έχουν ανησυχίες' και 'δεν θέλουν να έχουν βαθύτερες έγνοιες' και, βεβαίως, πιστεύουν ό,τι βλακεία τους αμολύσεις, αρκεί να έχει επάνω ένα σύμβολο της θρησκείας τους και έναν ισχυρισμό ότι το είπε ο τάδε ή ο δείνα 'θεός'.Άρα, ΘΑΝΑΤΟΣ. Εναλλακτικά (σε εξαιρετικές περιπτώσεις, βλέπε άνωθεν) λοβοτομή.
Και είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα της δημοκρατίας - εδώ θα συμφωνήσω με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ...
Άρα, όχι δημοκρατία.
Αυτό πρέπει να έχει κανείς έστω κι ένα δράμι μυαλό για να το σκεφτεί, καθώς και τη βούληση να ενεργοποιήσει όσο μυαλό διαθέτει και να μη φορά τις 'προοδευτικές' παρωπίδες του καραφασισταριού που λέγεται διεθνισμός και επιτάσσει την αφομοίωση λαών και πολιτισμών σε έναν κυκεώνα άχρωμο, άγευστο και άοσμο, όπου κανένας λαός και κανένας άνθρωπος δεν θα διαφέρει από τον άλλο, δεν θα έχει ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ.
Τελικά, θέλουμε το διαφορετικό? Γιατί εγώ κατάλαβα ότι θέλαμε να μείνουμε μόνοι μας.......
-
Άλλα λέει η γιαγιά μου, άλλα ακούν τ'αυτιά μου. Ή δεν καταλαβαίνεις τι έχω γράψει ή τεχνηέντως τα διαστρεβλώνεις με άλλους σκοπούς.
Μίλησα ποτέ για λοβοτομή; ΟΧΙ. Άλλωστε, η λοβοτομή κάνει τον άνθρωπο βλάκα.
Ούτε μίλησα για κατάργηση της δημοκρατίας. Αν και ο κοινοβουλευτισμός δεν είναι δημοκρατία, αλλά μια καλοστημένη φάρσα που στην πραγματικότητα είναι εκλεγομένη ολιγαρχία της εκάστοτε πλουτοκρατίας ή της εκάστοτε επίδοξης πλουτοκρατίας.
Εγώ μιλώ για καταπολέμηση της αγραμματοσύνης, για μόρφωση και για το να έχει ο καθένας τη δική του σκέψη και να θεωρεί δεδομένο ότι, για να λάβει αποφάσεις για τον εαυτό του και για τον τόπο του, πρέπει ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ και ΝΑ ΤΗΝ ΨΑΧΝΕΙ ΤΗΝ ΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ.
ΑΥΤΟ είναι δημοκρατία: ένα σύνολο ενεργών πολιτών, που ασχολούνται με τα κοινά, ασχολούνται με τη σκέψη, γνωρίζουν τι συμβαίνει, περνούν όσα ακούν από το φίλτρο του μυαλού τους και κατόπιν αποφασίζουν, χωρίς να μπαίνει στη μέση το ελέω θεού ή κληρονομικότητος 'γόητρο' της πολιτικής/θρησκευτικής ελίτ ('μα το είπε ο ΤΑΔΕ!', 'μα το είπε ο ΔΕΙΝΑ!', 'μα το είπε ο... θεός!'), αλλά με κριτήριο το κοινό καλό, σε ένα πλαίσιο όπου οι άρχοντες είναι αιρετοί και ανακλητοί και λογοδοτούν στους πολίτες - εν πλήρει αντιθέσει με όσα συμβαίνουν σήμερα.
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο διασφαλίζεται η ετερότητα και η ιδιαιτερότητα του ατόμου και της κοινωνικής ομάδας, άρα, επεκτείνοντάς το και στη διεθνή κοινότητα, και των λαών.
Και, βέβαια, όποιοι δεν θέλουν να είναι ενεργοί πολίτες, ας το πουν 'ξέρετε ρε παιδιά, κάντε λογαριασμό εσείς, εμάς δε μας νοιάζει, δε θέλουμε έγνοιες, δε μας αρέσει', οπότε ας παραιτηθούν από το δικαίωμα του εκλέγειν/εκλέγεσθαι και του συναποφασίζειν για τα κοινά.
Γιατί δεν είναι δυνατόν κάποιος που αδιαφορεί για τα πάντα ξαφνικά να γίνεται επαΐων κάθε τέσσερα χρόνια και να πάει να ψηφίζει κάτι που ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ να ψηφίσει, χωρίς να το έχει σκεφτεί ο ίδιος ούτε για μια στιγμή σε οποιαδήποτε παράμετρο.
Η δημοκρατία, βλέπεις, μολονότι σε εκφυλισμένες καταστάσεις (δημαγωγία --> οχλοκρατία ή, έτι χείρον, ολιγαρχία συνδυασμένη με δημαγωγία) δίνει εξουσία (όση χρειάζονται συγκεκριμένα άτομα για να εξυπηρετήσουν τα φαύλα συμφέροντά τους) σε έναν άβουλο, αγράμματο και ηλίθιο όχλο (π.χ. ο όχλος που έστειλε τον Γιεσουά μπεν Παντέρα στο σταυρικό θάνατο, ο όχλος που έστειλε τον Αναξαγόρα και τον Φειδία στην εξορία, ο όχλος που ψήφισε τον Χίτλερ, ο όχλος που αναθεμάτισε τηι εντολήι της εκκληcίας τον Ελευθέριο Βενιζέλο, ο όχλος που μετείχε στην Εκπαραθύρωση της Πράγας κλπ), για να λειτουργήσει σωστά, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΥΣ.
Θες να έχεις δικαίωμα συμμετοχής στα κοινά; Φρόντισε το μυαλό σου να δουλεύει. Αν δεν θες, μη συμμετέχεις. Και μην διαμαρτύρεσαι που, για να ληφθούν σωστές αποφάσεις, απαιτούνται σκεπτόμενοι άνθρωποι, ούτε να αμολάς ανόητες και εκ του πονηρού κατηγορίες περί 'ρατσισμού'.
Υ.Γ. Φυσικά, αν κάποιος 'μη προβληματιζόμενος' αργότερα αποφασίσει να θέσει την κρίση του σε λειτουργία και να γίνει ενεργός, σκεπτόμενος, κρίνων και κρινόμενος πολίτης, ικανός να συναποφασίζει, είναι πάντα ευπρόσδεκτος.
-
Ο χρήστης dourou έγραψε:
τα μαθηματικα μας διδασκουν καποιες εννοιες. ίσως να αρχίσω από εκεί
0 (μηδεν) μια πολύ πιο περίεργη και δυσνόητη οντότητα στο σύνολο των αριθμών. Εκφράζει την μη ύπαρξη τίνος όπου η ύπαρξή του είναι δυνατή
1 (μη μηδέν) ο μικρότερος πρώτος αριθμός ο οποίος εκφράζει την ύπαρξη και την αριθμεί ως μονάδα
άπειρο: η έννοια του μη αριθμήσιμου, μη πεπερασμένου στοιχείου όταν αυτό μπορεί να αριθμηθεί τμηματικά ή να περιγραφεί από μερικώς εμφανή παράσταση.
μιγαδικό επίπεδο: το σύνολο των πραγματικών αριθμών, των ριζών τους και όλων των αριθμών οι οποίοι σχηματίζονται από πράξη πρόσθεση πραγματικού αριθμού με ρίζα αρνητικού πραγματικού ή αντιθετου αυτής.
επίπεδο: κάθε σύνολο στοιχείων που προσδιορίζονται πλήρως και μονοσήμαντα από 2 και μόνον μεταβλητές.
οριζοντας γεγονότων: το σύνολο των παρατηρούμενων ή δυνητικά παρατηρήσιμων μεταβλητών και των μεταβολών τους σε περιορισμένο ή άπειρο χώρο.η εξίσωση που παρέβαλα εκφράζει το επίπεδο του μιγαδικού χρόνου.
Η έννοια της μιγαδικής χρονικότητας αναιρεί την γραμμική- χριστιανική θεώρηση του χρόνου. Μια κίνηση μπροστά ή πίσω στον χρόνο είναι δυνατή με την 'απλή' ταλάντωση της μεταβλητής του χρόνου επί και εκτός της γραμμής του παρατηρούμενου ορίζοντα γεγονότων.
Εφόσον η 'αρχέγονη έκρηξη' είναι μία μετάβαση ιδιοτήτων της μιγαδικής χρονικότητας στον οριζοντα γεγονότων στον οποιο βαδίζουμε, και οχι τόσο μονοσήμαντα όσο νομίζουμε... δεν μπορεί να θεωρηθεί αρχή. Η αρχή χρειάζεται αφέτη. Το άπειρο όμως; Είναι πιο άπειρο και παντοδύναμο από οποιονδήποτε θρησκευτικό ορισμό της Θεϊκότητας διότι εκτείνεται στο μηδέν και το 'πλην' και πέραν αυτών. Ο ορισμός καθεαυτός και η περιγραφή της Θείας οντότητας είναι ανθρωπογεννής. Εκφράζει το ίδιο δεος και την ίδια ΑΓΝΟΙΑ, ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ και ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΑ της ανθρώπινης ματαιοδοξίας με τους ολύμπιους θεούς και τα πανάρχαια ξόανα. Είναι απλοϊκές ή περίτεχνες προσπάθειες να καθησυχαστούν οι πνευματικές αναζητήσεις του εργατικού δυναμικού. Οπερ έδει δείξαι, δεν υπάρχει Θεός.Όσο για την γελοιότητα της παράθεσης μίας τυχαίας συνάρτησης, η οποία εν πράγματι είναι F=c^2.γ. m0 /(c^2- V^2) ως επιχείρημα, ενώ η εξίσωση που παρέθεσα ήταν επεξηγηματική.... σχόλιο ουδέν. Μήπως πρεπει να αρχίσεις από την αναθεωρημένη έκτη (ή εβδομη δε θυμάμαι) έκδοση του εύκολου 'χρονικό του χρόνου' και βλέπουμε;
Υ.Γ. Η θρησκευτικότητα κάνει κακό στην πνευματικότητα. Αντίδοτα είναι η σκέψη και η διανόηση... ανακαλύψτε τα!
Κατ'αρχήν, το 'χρονικό του χρόνου' το έχω διαβάσει πριν αρκετά χρόνια (όχι ολόκληρο ομολογώ ) . Μάλλον δεν έχεις πιάσει το νόημα της συνάρτησης που παρέθεσα. Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να περιμένεις μέσα από μια συνάρτηση να προκύπτει η αναγκαίοτητα της θεϊκότητας. Θεωρείς δεδομένο ότι ο άνθρωπος κατέχει τα πάντα και άρα έχει τη δυνατότητα να διαπιστώσει την ύπαρξη του Θεού μέσα από τις συναρτήσεις; Να μου επιτρέψεις να διαφωνώ, νομίζω δικαιούμαι...
Δεν περιγράφει κανένας (ούτε ο Χριστιανισμός ) την ουσία του Θεού, παρά μόνο κάποιες από τις ενέργειές του, για το λόγο αυτό δε στέκει το επιχείρημα ότι προσδίδουμε στο Θεό τα δικά μας χαρακτηριστικά για να χαρακτηρίσουμε το σύμπαν ανθρωποκεντρικό. Οι φυσικοί νόμοι γιατί ισχύουν; Αυτό δεν μπορεί να το απαντήσει η Επιστήμη, μπορεί μόνο να τους παρατηρεί και να τους καταγράφει. Δεν νιώθω την ανάγκη να αποδείξω σε οποιονδήποτε ότι υπάρχει Θεός, νομίζω η απάντηση στο ερώτημα της ύπαρξης ή όχι του Θεού είναι προσωπική για τον καθένα.
Επίσης μην θεωρείς ότι η σκέψη είναι αποκλειστικά δικό σου προνόμιο, ούτε ότι αυτοί που σκέφτονται διαφορετικά από σένα δεν σκέφτονται, αυτό είναι τουλάχιστον αφελές. Δηλαδή όποιος βλέπει τα πράγματα διαφορετικά από ότι τα βλέπεις εσύ δεν τα βλέπει καθόλου. Πολύ έξυπνο...
Όσον αφορά το μάθημα για τις μαθηματικές έννοιες, ευχαριστώ μου χρειαζόταν... -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Εγώ μιλώ για καταπολέμηση της αγραμματοσύνης, για μόρφωση και για το να έχει ο καθένας τη δική του σκέψη και να θεωρεί δεδομένο ότι, για να λάβει αποφάσεις για τον εαυτό του και για τον τόπο του, πρέπει ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ και ΝΑ ΤΗΝ ΨΑΧΝΕΙ ΤΗΝ ΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ.Φίλε, αυτό αρκούσε να πούμε από την αρχή. Καθώς επίσης, ότι το μεγαλύτερο δώρο της φύσης (η του θεού ) είναι ακριβώς αυτή η διαφορετικότητα της σκέψης του καθενός. Δεν μπορούμε να περιμένουμε όλοι να σκέπτονται σαν εμάς, έτσι? Και ούτε θα μας άρεσε, άλλωστε! Αυτό, φαντάζομαι συμφωνείς, δεν τους καθιστά ηλίθιους η άχρηστους η ό,τι άλλο.
-
Κατ'αρχάς, εγώ προσωπικά δεν έχω πει ποτέ ότι κάποιος είναι άχρηστος επειδή δεν προβληματίζεται και το έχω επαναλάβει πάρα πολλές φορές. Αλλά δεν μου φαίνεται καθόλου λογικό ή αρμόζον ένας άνθρωπος που δεν ασχολείται με κάποιον τομέα ξαφνικά να αποκτά άποψη στον τομέα αυτόν.
Θα μιλήσω, όπως κι ο Στέφανος (dourou) με όρους φυσικής, αλλά και Ελληνικής φιλοσοφίας: Τίποτα δεν δημιουργείται εκ του μη όντος. Όπως αυτό ισχύει στα έμβια όντα, στην ύλη, σε ο,τιδήποτε, έτσι ισχύει και στη νόηση, στην άποψη και στη διαμόρφωση άποψης.
Η άποψη διαμορφώνεται κατόπιν σκέψεως, κατόπιν προβληματισμού και εσωτερικής (συσκέφθηκα με τον εαυτό μου, που έλεγε ο Ακάλυπτος) και εξωτερικής (συζήτηση με άλλους) νοητικής διεργασίας. ΔΕΝ δέχομαι ότι έχει άποψη κάποιος που του είπε ο τάδε ή ο δείνα 'ψήφισε αυτό'.
Και προτιμώ αυτοί οι άνθρωποι, που δεν προβληματίζονται και δεν έχουν άποψη για τα κοινά, να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους και τους άλλους και να πουν 'αφού δεν ασχολούμαστε, για όσο καιρό δεν ασχολούμαστε, παραιτούμαστε του δικαιώματός μας να συναποφασίζουμε'. Και, βεβαίως, να το επανενεργοποιήσουν όταν, και αν, κάποτε αποφασίσουν να ασχοληθούν σοβαρά.
Το βέλτιστον βέβαια θα ήταν να ασχολούμαστε όλοι με τη φιλοσοφία και με τα κοινά και να έχουμε ο καθένας τη δική του άποψη, τη δική του κοσμοθέαση, μέσω της μορφώσεως, του προβληματισμού, του διαλόγου και της σκέψης. Αυτό εγώ εύχομαι να γίνει κάποτε, αν και φοβάμαι ότι θα αργήσει, λόγω και της αποθάρρυνσης που υφιστάμεθα (ο ωχαδερφισμός) και της πνευματικής οκνηρίας μας.
Θα θέσω όμως έναν άλλο προβληματισμό αυτήν τη στιγμή, που έρχεται πλησιέστερα στη νοοτροπία του Στέφανου:
Ο προβληματισμός και η νόηση είναι αυτό που διαφοροποιεί εν τέλει τον άνθρωπο από τα άλλα ζώα.
Θα ήθελα εδώ την άποψη όσο το δυνατόν περισσοτέρων.
-
Σωστά όλα αυτά, αλλά η πολλη διανόηση κάνει ορισμένους να σκέφτονται 'εγώ είμαι ο έξυπνος και όλοι οι άλλοι είναι τα ζώα'.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Σωστά όλα αυτά, αλλά η πολλη διανόηση κάνει ορισμένους να σκέφτονται 'εγώ είμαι ο έξυπνος και όλοι οι άλλοι είναι τα ζώα'.Εύγε!
Είχα γράψει ένα post χιλίων λέξεων για να πω αυτό που εσύ συνοψίζεις σε μία φράση!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Σωστά όλα αυτά, αλλά η πολλη διανόηση κάνει ορισμένους να σκέφτονται 'εγώ είμαι ο έξυπνος και όλοι οι άλλοι είναι τα ζώα'.
Εύγε!
Είχα γράψει ένα post χιλίων λέξεων για να πω αυτό που εσύ συνοψίζεις σε μία φράση!
Ελπίζω μόνο με αυτό να μην εννοείτε ότι η λύση είναι 'λιγότερη διανόηση' γιατί τότε θα πρέπει να κάτσω να γράψω ένα post χιλίων λέξεων και βαριέμαι!
-
Εννοούμε ότι η διανόηση είναι ασύμβατη με την έπαρση και την αλαζονεία. Και αυτό για μένα είναι αυταπόδεικτο.
Ένα συνταρακτικό ντοκιμαντέρ του πολιτισμού ΜΑΣ