-
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει μια δήλωση οδηγού αγώνων (etcc, Tarquini) που έλεγε ότι 'η ροπή σε κάνει να νιώθεις καλά, η ιπποδύναμη είναι αυτή που κερδίζει τους αγώνες!'Στον αντίποδα υπάρχει μια αμερικάνικης προέλευσης 'παροιμία' που λέει ότι 'η ιπποδύναμη πουλάει αυτοκίνητα, η ροπή κερδίζει αγώνες'.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει μια δήλωση οδηγού αγώνων (etcc, Tarquini) που έλεγε ότι 'η ροπή σε κάνει να νιώθεις καλά, η ιπποδύναμη είναι αυτή που κερδίζει τους αγώνες!'
Στον αντίποδα υπάρχει μια αμερικάνικης προέλευσης 'παροιμία' που λέει ότι 'η ιπποδύναμη πουλάει αυτοκίνητα, η ροπή κερδίζει αγώνες'.
Το είπες μόνος σου αμερικάνικη!
-
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Το είπες μόνος σου αμερικάνικη!Υποθέτεις δηλαδή ότι οι Αμερικάνοι δεν ξέρουν τι λένε όταν μιλάνε για αμάξια, σωστά;
Επίσης, τι ελπίδες πιστεύεις ότι θα είχε ένα ατμοσφαιρικό WRC με 400 ίππους και 25kgm ροπή απέναντι στα υπάρχοντα;
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Το είπες μόνος σου αμερικάνικη!
Υποθέτεις δηλαδή ότι οι Αμερικάνοι δεν ξέρουν τι λένε όταν μιλάνε για αμάξια, σωστά;
Επίσης, τι ελπίδες πιστεύεις ότι θα είχε ένα ατμοσφαιρικό WRC με 400 ίππους και 25kgm ροπή απέναντι στα υπάρχοντα;
Α) Δεν υποθέτω τίποτα...
Β) Θ'απαντήσω στην ερώτηση με μια ερώτηση. Πόσα αυτοκίνητα ξέρεις που μπορούν να 'πιάσουν' το Type R με έχει 200 hp και μόνο 20 kg ροπή? Σε πίστα ή δρόμο?
Πιστεύω πως η ροπή είναι ωφέλιμη σε πολύ κλειστά κομμάτια δρόμου όπου χρειάζεσαι το μπαμ για να ξεκολλήσεις, αλλά από 'κεί και πέρα αναλαμβάνει η ιπποδύναμη δουλειά...Όπως είπα προσωπικά προτιμώ τον καλύτερο συνδυασμό με παραχωρήσεις και στα δύο, όμως πιστεύω ότι τα λόγια του πρωταθλητή ETCC έχουν κάποια αξία...
-
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Α) Δεν υποθέτω τίποτα...Αυτό δεν είναι απάντηση.
Φαντάζομαι ότι το αρχικό σου σχόλιο εξέφραζε μια ειρωνική διάθεση. Η οποία όμως δεν έχει, κατά τη γνώμη μου, εφαρμογή στην πραγματικότητα.
Β) Θ'απαντήσω στην ερώτηση με μια ερώτηση. Πόσα αυτοκίνητα ξέρεις που μπορούν να 'πιάσουν' το Type R με 200 hp και μόνο 20 kg ροπή? Σε πίστα ή δρόμο?
Εννοείς σε επιταγχύνσεις στην ευθεία, και σε ρεπρίζ; Γιατί, μην ξεχνάς ότι μιλάμε για κινητήρες. Η απάντηση λοιπόν στη δική σου ερώτηση είναι 'πολλά'. Στην κατηγορία του, για παράδειγμα, το Cupra R του πίνει το αίμα στις ενδιάμεσες επιταγχύνσεις. Χωρίς αυτό να αποδεικνύει τίποτα.
Η αναφορά μου στα WRC αφορούσε τις συνθήκες (πολλές και ποικίλες) που έχουν να αντιμετωπίσουν στο δρόμο αυτά τα αυτοκίνητα. Νομίζω ότι είναι πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από ένα TransAm, ας πούμε.
Τελειώνοντας, είμαστε σύμφωνοι ως προς την προτίμηση σε έναν κινητήρα που θα είναι πιο 'ισορροπημένος' ως προς τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Φαντάζομαι ότι το αρχικό σου σχόλιο εξέφραζε μια ειρωνική διάθεση. Η οποία όμως δεν έχει, κατά τη γνώμη μου, εφαρμογή στην πραγματικότητα.Κατα τη γνώμη σου όπως και να'χει πιστεύω ότι σε μια χώρα που ο μικρότερος κινητήρας είναι 3.0 λίτρα δεν μπορούν έχουν άποψη σχετικά με την έλλειψη ιπποδύναμης...
Έκανα αυτή την προσθήκη στο post μου 'Πιστεύω πως η ροπή είναι ωφέλιμη σε πολύ κλειστά κομμάτια δρόμου όπου χρειάζεσαι το μπαμ για να ξεκολλήσεις, αλλά από 'κεί και πέρα αναλαμβάνει η ιπποδύναμη δουλειά...
'Αν πχ στη θέση του Cupra (που έχει 25 άλογα παραπάνω) βάλεις το απλό 1.8 Τ με 180 άλογα και 24 kg ροπή θεωρείς ότι τα αποτελέσματα στην πράξη θα είναι τα ίδια?
Ή πράξη δεν έχει να κάνει με μετρήσεις ρεπρίζ πχ 60 - 100 km αλλά από πχ 3000 rmp μέχρι κόφτη *... Σίγουρα το πρώτο θα ξεκολλάει πιο έυκολα, όσο εύκολα όμως θα μαζεύει το δευτερο όσο η ιπποδύναμή του ανεβαίνει...*Εκτός πια κι αν όλες οι πίστες έχουν ευθείες 50-100 μέτρων...
Νομίζω επίσης ότι το Cupra έχει την ίδια επιτάχυνση με το Type R και σε 0-100 και στο χιλιόμετρο κλπ Οκ σίγουρα είναι βαρύτερο αλλά καταλήγει να έχει καλύτερη αναλογία κιλά ανα ίππο...
-
Στο θέμα που λέτε νομίζω πολύ καλό παράδειγμα ήταν η σύγκριση στην πίστα δύο αρκετά ίδιων αυτοκινήτων του Focus RS και Civic R από 4Τ. Στις καμύλες ήταν ορατό το πλεονέκτημα που είχε το υπερσυμπιεσμένο σε ρεπρίζ από στροφές κλπ της μικρής πίστας των Μεγάρων.
Επίσης είχα δει κάπου ότι για κοινά αυτοκίνητα θέλουμε ροπή χαμηλά ενώ για μηχανοκίνητο αθλητισμό τη ροπή τη θέλεις ιδανικά στη μέγιστη ισχύ! Φαίνεται πως με τα κατάλληλα κιβώτια κλπ τους προσφέρει καλύτερες επιταχύνσεις και απότομη αύξηση της ισχύος εκεί ψηλά όπου έτσι κι αλλιώς πάνε για να βρούνε την μέγιστη ισχύ.
-
Τα WRC έχουν γύρω στα 50 κιλά ροπή, όχι 25.
-
Τα WRC εχουν περιορισμο ιπποδυναμης αλλα οχι ροπης.
Γι αυτο και εχουν ριξει εκει το βαρος τους γιατι στους hp δεν εχουν περιθωρια -
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Επίσης, τι ελπίδες πιστεύεις ότι θα είχε ένα ατμοσφαιρικό WRC με 400 ίππους και 25kgm ροπή απέναντι στα υπάρχοντα;...σίγουρης νίκης με διαφορά
θα πρέπει μόνο να βάλουν κοντίτερο κιβώτιο
ο τροχός δεν καταλαβαίνει αν τα κιλά τις ροπής που παίρνει προέρχονται από μεγάλη ροπή στο στρόφαλο ή κοντή σχέση μετάδοσης... -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Τα WRC έχουν γύρω στα 50 κιλά ροπή, όχι 25.Κανείς δεν είπε ότι έχουν 25. Πάντως όχι εγώ, διάβασε πιο προσεκτικά το post όπου μιλάω για υποθετικό **ατμοσφαιρικό **κινητήρα
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Τα WRC έχουν γύρω στα 50 κιλά ροπή, όχι 25.
Κανείς δεν είπε ότι έχουν 25. Πάντως όχι εγώ, διάβασε πιο προσεκτικά το post όπου μιλάω για υποθετικό **ατμοσφαιρικό **κινητήρα
My bad! Δεν είδα τη λέξη 'ατμοσφαιρικό'. Πάντως, για να βγάζει 400 άλογα απο 25 κιλά ροπής, πρέπει να φτάνει στις 11400 στροφές (αν οι υπολογισμοί μου είναι σωστοί)
-
Πόσο πιο γρήγορο είναι ένα αυτοκίνητο καθορίζεται από την ισχύ του κινητήρα του και μόνο. Τώρα αν ένας κινητήρας βγάζει τη ροπή χαμηλά απλά κάνει το αυτοκίνητο πιο ευκολοδήγητο. Σκεφτείτε τους κινητήρες της F1 καθώς και όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ... τα οδηγούν στον κόφτη πάντα γιατί εκεί περίπου αποδίδουν την μέγιστη ισχύ. Όσον αφορά το κομμάτι οτι οι ροπάτοι κινητήρες είναι για τις στροφές και αυτοι που βγάζουν πιο πολλά άλογα είναι για την ευθεία αυτό δεν ευσταθεί. Απλά άν δεν είσαι πολύ καλός οδηγός και δεν κατεβάσεις σχέση/εις πριν τη στροφή ο ατμοσφαιρικός (με τη λίγη ροπή χαμηλά) θα σε κρεμάσει ενώ ο τουρμπάτος όχι... και έτσι δίνεται αυτή η λανθασμένη αντίληψη... Πάντα ο κινητήρας που έχει τη μεγαλύτερη ισχύ έιναι πιο γρήγορος και κάνει το αυτοκίνητο πιο δυνατό. Αυτό που είπε ο predator νομίζω πως τα λέει όλα χωρίς περιττολογίες. >ο τροχός δεν καταλαβαίνει αν τα κιλά της ροπής που παίρνει προέρχονται από μεγάλη ροπή στο στρόφαλο ή κοντή σχέση μετάδοσης...
-
Ο χρήστης Asimov έγραψε:
Καλα, εγω γερμανικο εχω και γερμανικο θα ξαναπαιρνα, αλλα μην τρελαθουμε κιολας οτι ξερουν μονο οι γερμανοι να φτιαχνουν κινητηρες. Μηπως οι Alfa φτιαχνονται στο... Βολφσμπουργκ και δεν το ‘ξερα? Η μηπως οι λογης-λογης FSI, PSI, PDI κλπ κλπ εχουν καμια σχεση με τους παλιους –εστω- twin spark.......?????[list:1eqe537v]Ε δε χαρακτηριζονται και για τη ροπατη λειτουργεια τους οι alfa kαι ειδικα οι twin spark.Odhghsa mia 156 1,8 kai κατω απ τις 3500rpm ηταν νεκριδι.Ευχαριστω δε θα παρω[/list:u:1eqe537v]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Καλα, εγω γερμανικο εχω και γερμανικο θα ξαναπαιρνα, αλλα μην τρελαθουμε κιολας οτι ξερουν μονο οι γερμανοι να φτιαχνουν κινητηρες. Μηπως οι Alfa φτιαχνονται στο... Βολφσμπουργκ και δεν το ‘ξερα? Η μηπως οι λογης-λογης FSI, PSI, PDI κλπ κλπ εχουν καμια σχεση με τους παλιους ?εστω- twin spark.......?????
[list:1hqkzia8]Ε δε χαρακτηριζονται και για τη ροπατη λειτουργεια τους οι alfa kαι ειδικα οι twin spark.Odhghsa mia 156 1,8 kai κατω απ τις 3500rpm ηταν νεκριδι.Ευχαριστω δε θα παρω[/list:u:1hqkzia8]
Ενώ ο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ 1.8 20V του VAG είναι τέρας ροπής;
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Καλα, εγω γερμανικο εχω και γερμανικο θα ξαναπαιρνα, αλλα μην τρελαθουμε κιολας οτι ξερουν μονο οι γερμανοι να φτιαχνουν κινητηρες. Μηπως οι Alfa φτιαχνονται στο... Βολφσμπουργκ και δεν το ‘ξερα? Η μηπως οι λογης-λογης FSI, PSI, PDI κλπ κλπ εχουν καμια σχεση με τους παλιους ?εστω- twin spark.......?????
[list:249uhhag]Ε δε χαρακτηριζονται και για τη ροπατη λειτουργεια τους οι alfa kαι ειδικα οι twin spark.Odhghsa mia 156 1,8 kai κατω απ τις 3500rpm ηταν νεκριδι.Ευχαριστω δε θα παρω[/list:u:249uhhag]
Ενώ ο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ 1.8 20V του VAG είναι τέρας ροπής;
Απλή παράθεση στοιχείων , που μάλλον θολώνει τα νερά !!!
Alfa 156 1,8 TS , 140 bhp at 6500rpm , 16,6 kgm at 3900rpm
(vw group) 1,8 20v , 125 bhp at 6000rpm , 17,3 kgr at 4200rpmΤο θέμα είναι το διάγραμμα ροπής
Eίναι γραμμικό ή έχει peak και πρίν/μετά τίποτε ???Αποστόλης.
Υ.Γ. χωρίς να έχω πρόχειρα τα διαγράμματα ροπής των δύο κινητήρων,
μάλλον του γερμανικού είναι γραμμικό ενώ του ιταλικού όχι , αυτό φαίνεται
και απο την μέγιστη ισχύ που αποδίδουν / σε πόσες στροφές. -
Η πολλή ροπή σε κάνει και χαμογελάς νιώθοντας άρχοντας
η μεγάλη ιπποδύναμη σου προκαλεί υπερένταση και ινδιάνικο κοκκίνισμα
Έτσι λέμε και καμία βλακεία να περνά η ώρα.
Α, και μιας και κάπου αναφέρθηκε η σύγκριση 1,8 twin Spark με 1.8 20V του γκρουπ Βαγκ... ΕΛΕΟΣ.... Το δεύτερο είναι ανύπαρκτο σε σχέση με το πρώτο και υπερτερεί από τις 1000 έως τις 2500 στροφές... -
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
... Πάντα ο κινητήρας που έχει τη μεγαλύτερη ισχύ έιναι πιο γρήγορος και κάνει το αυτοκίνητο πιο δυνατό. ...Lord_Rutherford διαφωνώ μαζί σου, γιατί η ροπή εκφράζει τη δύναμη που ασκείται από τα ελαστικά στο οδόστρωμα, επομένως και τη μεγαλύτερη επιτάχυνση.
Η ιπποδύναμη δείχνει το πόσο μεγάλη τελική έχει το αμάξι σε συνδυασμό ασφαλώς με άλλους παράγοντες.Γενικά πιστεύω πως ένα αμάξι με μεγαλύτερη ροπή από ένα άλλο(παρόμοιο), θα είναι και πιο γρήγορο.
Δεν είναι απόλυτο βέβαια αυτό, γιατί παίζει μεγάλο ρόλο η κατανομή της ροπής σε σχέση με τις στροφές και όχι μόνο η μέγιστη τιμή της. -
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
Πάντα ο κινητήρας που έχει τη μεγαλύτερη ισχύ έιναι πιο γρήγορος και κάνει το αυτοκίνητο πιο δυνατό.Κοίτα να δεις βρε παιδί μου... Κι εγώ που νόμιζα ότι οι δυνατοί κινητήρες κάνουν τα αυτοκίνητα πιο γρήγορα!
-
τα ντιζελ τοτε που βγαζουν κατι τερατωδης ροπες παιδια γιατι δεν επιταχυνουν σα διαολια???
(θα δειτε οτι οσα ΝΤΙΖΕΛ εχουν ιδια ιποδυναμη με βενζινοκινητα βγαζουν παρομοιες τιμες επιταχυνσης... ΑΣΧΕΤΩΣ ροπης...)
Ιπποδύναμη ή ροπή;