-
To μέτρο δεν είναι του Παπαθανασίου.
Είναι της πλειοψηφίας των κρατών της ΕΕ και του το σέρβιρε ο διαβόητος ΣΕΑΑ ο οποίος κάνει lobbying εδώ και καιρό για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού και του τέλους ταξινόμησης αλλά και των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ.
Γενικά η κατεύθυνσή του είναι σωστή διότι λαμβάνει υπόψη το δυναμικό εκπομπών των οχημάτων, σύλληψη προωθημένη και εξωγαλαξιακή σε σχέση με τους φορολογίσιμους ίππους που ταλανίζουν την αγορά εδώ και 3 δεκαετίες.
Δεν είναι τέλειο διότι δεν λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές εκπομπές του κάθε οχήματος, ήτοι αυτές που προκύπτουν από το γινόμενο των δυνητικών εκπομπών ανά χλμ. επί τα διανυθέντα χλιόμετρα.
Ούτε αυτό όμως δεν είναι σωστό διότι δεν λαμβάνει υπόψη τον τρόπο και τον τόπο οδήγησης των οχημάτων. Δύο ακριβώς ίδια αυτοκίνητα, στα χέρια δύο εντελώς διαφορετικών οδηγών, σε διαφορετικά μέρη, θα έχουν τελείως διαφορετικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Από το συγκεκριμένο σύστημα, αν εφαρμοστεί τυφλά, ωφελούνται τα πετρελαιοκίνητα γιατί εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα κοινά βενζινοκίνητα. Εξαιτίας όμως των υπόλοιπων βλαβερών ρύπων που έχουν, σε ορισμένες περιπτώσεις σε κάποιες χώρες, υπάρχουν άλλοι φόροι και διατάξεις για τον περιορισμό τους.Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει τέλειο σύστημα πουθενά στον κόσμο, απλά υπάρχουν συστήματα λιγότερο ή περισσότερο προβληματικά.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Εξαιτίας όμως των υπόλοιπων βλαβερών ρύπων που έχουν, σε ορισμένες περιπτώσεις σε κάποιες χώρες, υπάρχουν άλλοι φόροι και διατάξεις για τον περιορισμό τους.Ακριβώς αυτό
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Όσο πιο παλιό τόσο υψηλότερα τέλη
ΑΝΑΜΕΣΑ στα άλλα εξετάζεται και η σημαντική αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών, τα οποία είναι είτε παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (έχουν καταλύτη πρώτης γενιάς) είτε συμβατικά (χωρίς καταλύτη). Η επιβάρυνση θα είναι κλιμακωτή, ανάλογα με την ηλικία του οχήματος. Για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα ηλικίας 10 έως 15 ετών θα καταβάλλουν αυξημένα τέλη κατά 50 ευρώ σε σχέση με τα τέλη με τα οποία επιβαρύνονται σήμερα (ένα Ι.Χ 1.600 κυβικών θα πληρώνει 252 ευρώ, αντί για 202 ευρώ). Ένα όχημα 25 ετών θα επιβαρύνεται με αυξημένα τέλη κατά 150 ευρώ σε σχέση με τα σημερινά (για ένα Ι.Χ. 25 ετών και 1.600 κυβικών εκατοστών τα τέλη θα αυξηθούν στα 352 ευρώ από τα 202 ευρώ).
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&c ... Id=4526938
Δηλαδη τα αμαξια του 1999 ειναι με οξειδωτικο καταλυτη;Απο το 1992 τουλαχιστον υπαρχουν οι τριοδικοι.
-
Καλά, μη βιάζεστε.
Είναι προφανές ότι οι ανακοινώσεις έγιναν τσάτρα πάτρα. Όταν καταλάβουν τις μπούρδες τους (τα υβριδικά είναι η πρώτη παπάτζα ) πιστεύω να ανασκευάσουν.
Δλδ τί θέλει να μας πει, ότι βενζινοκίνητα euro3 είναι χειρότερα από πετρέλαιο 10ετίας? -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Καλά, μη βιάζεστε.
Είναι προφανές ότι οι ανακοινώσεις έγιναν τσάτρα πάτρα. Όταν καταλάβουν τις μπούρδες τους (τα υβριδικά είναι η πρώτη παπάτζα ) πιστεύω να ανασκευάσουν.
Δλδ τί θέλει να μας πει, ότι βενζινοκίνητα euro3 είναι χειρότερα από πετρέλαιο 10ετίας?τι εννοείς... γιατί να μη πληρώνουν τα υβριδικά? ειναι το lexus μη ρυπογόνο?
-
Η κουβέντα για τα υβριδικά είναι πολύ μικρότερης σημασίας απ' ότι της δίνετε.
Αν δεν απατώμαι τα υβριδικά εξαιρούνται των τελών κυκλοφορίας μόνο για τα 3 πρώτα χρόνια της κυκλοφορία τους. -
5
Eγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλοι οξειδωτικοί και τριοδικοί καταλύτες -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Καλά, μη βιάζεστε.
Είναι προφανές ότι οι ανακοινώσεις έγιναν τσάτρα πάτρα. Όταν καταλάβουν τις μπούρδες τους (τα υβριδικά είναι η πρώτη παπάτζα ) πιστεύω να ανασκευάσουν.
Δλδ τί θέλει να μας πει, ότι βενζινοκίνητα euro3 είναι χειρότερα από πετρέλαιο 10ετίας?Το ΕΥΑ είναι τέτοιο??
-
Η Εύα είναι πρέπει να είναι euro 3, αλλά δεν μπορώ να βρώ κάτι στο νετ.
Ούτε η άδεια πρέπει να λέει κάτι.
Αν κάποιος ξέρει πως βρίσκεις την κατη΄γορία σου ας μας πει -
H τράτα σου λογικά θα είναι στην ίδια κατηγορία με κανένα wartsila.
-
Αντιπαρέρχομαι τις προκλησεις και αναφέρω ότι μάλλον είναι euro 2.
Λογικά η τουότα με τον vvti έπιασε τις προδιαγραφές του euro3 όταν έκανε το FL το 2000 -
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Όσο πιο παλιό τόσο υψηλότερα τέλη
ΑΝΑΜΕΣΑ στα άλλα εξετάζεται και η σημαντική αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών, τα οποία είναι είτε παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (έχουν καταλύτη πρώτης γενιάς) είτε συμβατικά (χωρίς καταλύτη). Η επιβάρυνση θα είναι κλιμακωτή, ανάλογα με την ηλικία του οχήματος.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&c ... Id=4526938Ελπίζω αυτά να είναι απλώς ευσεβείς πόθοι των εισαγωγέων και όχι οι απόψεις τεχνοκρατών και πολιτικών του υπουργείου!
Δεν μπορεί να θέλουν να διευρύνουν το έλλειμμα, για το οποίο άρχισαν να μας γδέρνουν με τους νέους ειδικούς φόρους-εισφορές κτλ. Δεν μπορεί να θέλουν να εξοντώσουν (ξανά) το μόνο παραγωγικό κομμάτι της χώρας στο αυτοκίνητο, τα συνεργεία επισκευών αυτοκινήτου! Δεν μπορεί να θέλουν να εξοντώσουν τον φτωχό που αγοράζει ή διατηρεί ένα παλιό αυτοκίνητο!
Στην Αμερική αν το αυτοκίνητο δεν πέρναγε τον 2-ετή έλεγχο καυσαερίων, εφόσον έκανες επισκευή πάνω από 500 δολλάρια και δεν λυνόταν το πρόβλημα έπαιρνες κανονικά άδεια κυκλοφορίας για άλλα 2 χρόνια. Κοινωνικό μέτρο του άγριου καπιταλισμού πριν 15 χρόνια. Εδώ τι παίζει ?
-
@ drifter
Για τα υβριδικά δεν απάντησες. Τι θιεωρείς ότι πρέπει να γίνει?
Να μετράει η τεχνολογία ή το αποτέλεσμα? -
Κατ' αρχήν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ. Να συγκροτηθεί επιστημονική επιτροπή ανεξαρτήτων ειδικών και να κάνει τις προτάσεις.
Τα τέλη οφείλουν να αντανακλούν με συγκεκριμένους συντελεστές
1 Την κατανάλωση καυσίμου
2 Τις εκπομπές ρύπων (αλλά όχι μόνον τις εκπομπές CO2)
3 Την υπόλοιπη περιβαλλοντική επιβάρυνση (διαστάσεις οχήματος, βάρος)
4 Το επίπεδο προδιαγραφών Euro 3, 4, 5 (δεν τους έφτιαξε για πλάκα η ΕΕ)
5 Τα κυβικά του κινητήραΤυχόν θέσπιση τελών με μόνον τους ρύπους είναι εξωπραγματική και δεν αντανακλά την συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση
Επίσης να θεσπιστεί αντικίνητρο για τα άνευ καταλύτη αυτοκίνητα αν θέλουμε να τα δούμε κάποτε εκτός κυκλοφορίας. -
Κάποτε η φορολογία πάνω από 1.100cc ήταν εξωπραγματική. Αγόραζες λοιπόν 1.100 και την ίδια μερα στην αντιπροσωπεία σου άλλαζαν τη μηχανή με 1.600. Μετά την 1.100 την έβαζαν αυτοί που είχαν αγοράσει 900άρια, κ.ο.κ.
Τώρα τα πράγματα είναι πιό απλά, θα αλλάζει η χαρτογράφηση. Θα αναπτυχθεί και μία πιό hi-tech γενειά μηχανικών!
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
@ drifter
Για τα υβριδικά δεν απάντησες. Τι θιεωρείς ότι πρέπει να γίνει?
Να μετράει η τεχνολογία ή το αποτέλεσμα?Γιά εξηγησέ μου τί εννοείς αποτέλεσμα και τα συζητάμε.
προφανώς δεν είναι ίδια ένα prius με μια GS, και προφανώς υπάρχουν υβριδικά και υβριδικά.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
@ drifter
Για τα υβριδικά δεν απάντησες. Τι θιεωρείς ότι πρέπει να γίνει?
Να μετράει η τεχνολογία ή το αποτέλεσμα?Γιά εξηγησέ μου τί εννοείς αποτέλεσμα και τα συζητάμε.
προφανώς δεν είναι ίδια ένα prius με μια GS, και προφανώς υπάρχουν υβριδικά και υβριδικά.
ψηφίζω ότι πρέπει να μετράει το αποτέλεσμα
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Αντιπαρέρχομαι τις προκλησεις και αναφέρω ότι μάλλον είναι euro 2.
Λογικά η τουότα με τον vvti έπιασε τις προδιαγραφές του euro3 όταν έκανε το FL το 2000Πάρ'τα!
Για τα υβριδικά IIRC η απαλλαγή είναι για 5ετία και ΙΜΟ σωστά πρέπει να αλλάξει το καθεστώς γιατί αυτή τη στιγμή ένα RX450h θεωρείται πιο 'οικολογικό' από ένα Daihatsu Cuore Αυτό δεν είναι hybrid, είναι hybris!
-
Η τωρινή νομοθεσία για τα υβριδικά είναι καθαρά λόγος για να μην πληρώνουν τέλη αμάξια όπως τα 2 Lexus και η νέα Mercedes (δεν ξέρω αν έχει βγει στο εμπόριο)...
Είναι προφανές ηλίθιο να πληρώνεις για το iQ τέλη που είναι μισός κεφτές αμάξι και για το διπλάσιο σε όγκο και πολλαπλάσιο σε ίππους/κυβικά 400h, τίποτα...Οπότε:
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
ψηφίζω ότι πρέπει να μετράει το αποτέλεσμα+1
ΥΓ: Συν ότι οι έλληνες 'δεν ξέρουν' ότι micro hybrid λένε και τα... mini cooper πχ που έχουν start/stop.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
@ drifter
Για τα υβριδικά δεν απάντησες. Τι θιεωρείς ότι πρέπει να γίνει?
Να μετράει η τεχνολογία ή το αποτέλεσμα?Γιά εξηγησέ μου τί εννοείς αποτέλεσμα και τα συζητάμε.
προφανώς δεν είναι ίδια ένα prius με μια GS, και προφανώς υπάρχουν υβριδικά και υβριδικά.Το αποτέλεσμα είναι το ...αποτέλεσμα!
Δεν έχει να κάνει ούτε με κατασκευαστικές παραμέτρους ούτε με ονόματα τεχνολογιών που υποδηλώνουν -και καλά- 'ευαισθησία στο περιβάλλον'.Τι λες?
Τέλη κυκλοφορίας