-
Φασιστικό από μια άποψη είναι, αλλά έτσι λειτουργεί ο (όχι τέλειος) κόσμος.
Ο κάθε ένας θα δίνει κατά την ικανότητά του και θα λαμβάνει κατά την ανάγκη του γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι.
Αμελητέο ποσό το μεγαλύτερο τμήμα ενός μισθού...? τί να πώ!
Ο φοιτητής των 300 ευρώ υπάρχει και παραυπάρχει και από την εμπειρία μου αποτελεί το 20-40% των μη Αθηναίων φοιτητήν στην Αθήνα.
Αυτοί που κάθονται στις καφετέριες δεν είναι γενιά των 700 ευρώ αλλά η γενιά της γονικής παροχής. Μην τους συγχέεις.Ο φόρος θα έχει την έννοια της 'τιμωρίας' όσων επιμένουν με το αυτοκίνητο να μποτιλιαρίζουν τους ανεπαρκείς δρόμους της Αθήνας σε σχέση όσους επιλέγουν μια μεγαλύτερη ταλαιπωρία κινούμενοι με ΜΜΜ μην επιβαρύνοντας την πόλη.
Στο κέντρο πας με το μηχανάκί?
...επικίνδυνο! -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ο φόρος θα έχει την έννοια της 'τιμωρίας' όσων επιμένουν με το αυτοκίνητο να μποτιλιαρίζουν τους ανεπαρκείς δρόμους της Αθήνας σε σχέση όσους επιλέγουν μια μεγαλύτερη ταλαιπωρία κινούμενοι με ΜΜΜ μην επιβαρύνοντας την πόλη.Αφού γέμισε η πόλη αυτοκίνητα λοιπόν, με τις ευλογίες του κράτους που άλλο δε θέλει από το να τσεπώνει τέλη κυκλοφορίας και φόρους από καύσιμα από όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα, προτείνεις να έρθει να μας επιβάλλει μία ακόμα 'τιμωρία' που θα μποτιλιάρουμε τους ανεπαρκείς δρόμους της Αθήνας. Είμαι της άποψης ότι αρκετές τιμωρίες έχουμε μαζέψει, πρέπει κάποια στιγμή να μας δώσουν και κίνητρα - κάτι πολύ πιο δύσκολο και 'ακριβό' για το επίπεδο των φορέων μας.
Κίνητρα λοιπόν- Για μικρότερου μήκους αυτοκίνητα
- Για μικρότερης κατανάλωσης αυτοκίνητα
- Για λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου στην πόλη, μεταφραζόμενο σε
--Συνεπέστερα ΜΜΜ, με προδιαγεγραμμένους χρόνους αφίξεων στις στάσεις
--Διαδρομές ΜΜΜ περιφερειακές που να καλύπτουν μετακινήσεις μεταξύ δήμων χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνεις στο κέντρο
--Φιλικότερες ρυθμίσεις για το ποδήλατο (επιτέλους!)
Και αν θες κάτι παραπάνω, για την ανεπάρκεια των δρόμων, προτείνω πολύ απλά να εφαρμοστούν οι νόμοι για την παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα στις κεντρικές αρτηρίες. Μόνο εκεί αρκεί!!! Κινούμενος σε Υμηττού, Φιλολάου, Ούλοφ Πάλμε και Κάρπου κάθε μέρα σχεδόν, βλέπω ότι το 40-50% της χωρητικότητας του δρόμου χάνεται συνεχώς από μερικούς διπλοπαρκαρισμένους. Αν φύγουν αυτοί αμέσως θα έχεις 100% επαρκέστερους δρόμους!! Για να μη μιλήσουμε για δρόμους όπως η Βουλιαγμένης που ένα!! μόνο όχημα σταματημένο στο περίπτερο του Αγ. Ιωάννη δημιουργεί πήξιμο χιλιομέτρων πίσω του επειδή μειώνει τη χωρητικότητα του δρόμου κατά 33% για 4 μόνο μέτρα...
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Φασιστικό από μια άποψη είναι, αλλά έτσι λειτουργεί ο (όχι τέλειος) κόσμος.
Ο κάθε ένας θα δίνει κατά την ικανότητά του και θα λαμβάνει κατά την ανάγκη του γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι.
Αμελητέο ποσό το μεγαλύτερο τμήμα ενός μισθού...? τί να πώ!
Ο φοιτητής των 300 ευρώ υπάρχει και παραυπάρχει και από την εμπειρία μου αποτελεί το 20-40% των μη Αθηναίων φοιτητήν στην Αθήνα.
Αυτοί που κάθονται στις καφετέριες δεν είναι γενιά των 700 ευρώ αλλά η γενιά της γονικής παροχής. Μην τους συγχέεις.Ο φόρος θα έχει την έννοια της 'τιμωρίας' όσων επιμένουν με το αυτοκίνητο να μποτιλιαρίζουν τους ανεπαρκείς δρόμους της Αθήνας σε σχέση όσους επιλέγουν μια μεγαλύτερη ταλαιπωρία κινούμενοι με ΜΜΜ μην επιβαρύνοντας την πόλη.
Στο κέντρο πας με το μηχανάκί?
...επικίνδυνο!Εμένα στο έτος μου, και γενικότερα και σε άλλα το πολύ να ήταν το 10% φοιτητές των 300 ευρώ. Και λέω το πολύ!
Βέβαια τι σημαίνει 300 ευρώ; Σημαίνει ότι σου περισσεύουν 300 ευρώ για να φάς; Ε οκ ας δουλέψει κάπου να τα κάνει 600, τι να πώ!
Επίσης για τους 700άριδες, τα 35ευρώ είναι μόνο το 5% του μισθού, οπότε ΝΑΙ είμαι αμεληταίο.Και πάλι δεν καταλαβαίνω πώς βρίσκεις 'ποιούς' να τιμωρήσεις! Αμα θέλεις να κάνεις ένα σωστό μέτρο, βάλε διόδια. Αλλίως δεν γίνεται.
Με το μηχανάκι πάω. Δεν το θεωρώ και πολύ επικίνδυνο, ειδικά στο κέντρο. Εκτός κέντρου για μένα είναι πιο επικίνδυνα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Πολύ απλά θα ενισχυθεί η κίνηση με τα ΜΜΜ. Σαν κάθε μέρα να είναι 'μέρα χωρίς αυτοκίνητο' όπου τα ΜΜΜ είναι δωρεάν.
Πέραν του ότι είναι μια σημαντική ενίσχυση για τα χαμηλότερα εισοδήματα, που δε διαθέτουν ούτως ή άλλως αυτοκίνητο.Εγώ συμφωνώ με τον Σκύλο80. Το πρόβλημα των ΜΜΜ δεν είναι το κόστος χρήσης. Κάθε 20 (ή 22? δεν θυμάμαι) Σεπτεμβρίου δηλαδή που είναι δωρεάν αυξάνεται η χρήση των ΜΜΜ;
Το πρόβλημα τους είναι ότι σε ορισμένες διαδρομές δεν βολεύουν καθόλου, στη Θεσσαλονίκη ειδικά είναι ότι χάρη στην των τοπικών κοτζαμπάσηδων έχει τορπιλιστεί το έργο του ΟΑΣΘ, και το κυριότερο πρόβλημα είναι ο κάλος στον εγκέφαλο όσων επιμένουν να κινούνται με το αυτοκίνητο ακόμα και όταν οι διαδρομές των ΜΜΜ θα τους βόλευαν.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο το κόστος των ΜΜΜ είναι ανάλογο της απόστασης.
Η δωρεάν μετακίνηση με τα ΜΜΜ είναι ανεφάρμοστη. Τόσο για λόγους κόστους όσο και για το κύριο λόγο ότι δεν μπορεί μία κοινωνική ομάδα να χρηματοδοτεί κατά τόσο άμεσο τρόπο μία άλλη. Ο κάτοικος του χωριού Α που δεν έχει ΜΜΜ γιατί να πληρώσει παραπάνω για να έχει ο Αθηναίος/Θεσσαλονικιός/.... δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης!!
Ακόμα και στη ΕΣΣΔ τα ΜΜΜ τα πλήρωνες (έστω και με ένα καπίκι...)
Aν διαβάσεις το αρχικό κείμενο, αναφέρθηκα σε επιβάρυνση μόνον όσων χρησιμοποιούν αυτοκίνητο στην Αθήνα. Για να κινηθεί δηλαδή ένα αυτοκίνητο στο λεκανοπέδιο θα πληρώνει αυξημένα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα και θα εφοδιάζεται με σήμα διαφορετικών χαρακτηριστικών.
Νομίζω πως υπάρχουν περιπτώσεις που μέσα μαζικής μεταφοράς είναι δωρέαν. Νομίζω στο Σαν Φρανσίσκο το τραμ είναι δωρεάν και πρέπει να υπάρχουν και άλλα παραδείγματα.
...και να μην υπάρχουν, νομίζω πως μπορούμε να πρωτοτυπήσουμε και σε κάτι καλό για μια φορά!Και τι θα με εμπόδιζε να αγοράσω το όχημα με πινακίδες Ημαθίας και να το κυκλοφορώ στην Αθήνα ή να το αγοράσω στο όνομα της πεθεράς μου που διαμένει στα Τρίκαλα.
Για τα υπόλοιπα έχουν απαντήσει άλλοι.....
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Σε πληροφορώ ότι το κόστος των 2 ευρώ μιας διαδρομής με επιστροφή κάνει πολλούς με μισθό 700 ευρώ να το σκεφτούν και να το διπλοσκεφτούν.
Ένα τέτοιο μέτρο θα βοηθήσει πάρα πολύ τους χαμηλόμισθους και τους φοιτητές.
Πιθανώς, τουλάχιστον στην αρχή, να μην κάνει πολλούς να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο σίγουρα όμως θα αυξήσει την κινητικότητα αυτών των ανθρώπων που δεν έχουν χρήματα για αυτοκίνητο.
Σε βάθος χρόνου, το δωρεάν ουδείς το εμίσησε, θα κερδίσει και αρκετούς κατόχους αυτοκινήτου, ειδικά αν συνδυαστεί με πραγματική αστυνόμευση όλων των λεωφορειολωρίδων.Σαφώς και το καλύτερο είναι η βελτίωση των ΜΜΜ, όσο αυξάνεται όμως η χρήση των ΜΜΜ τόσο αυξάνεται και η πίεση για τη βελτίωσή τους.
Άραγε πόσο θα κόστιζε στο Υπ. Μεταφορών να μπει ένας πομπός GPS σε όλα τα λεωφορεία και να ανεβάσουν σελίδα που να δείχνει τη θέση τους και την ταχύτητα με την οποία κινούνται? ...το να έχουν οθόνη που θα το δείχνει σε κάθε στάση ΟΚ, κοστίζει και μάλλον δε θα μακροημερεύσει.Ό,τι είναι καλό για την τσέπη μας συνήθως είναι και για την εθνική οικονομία. Όσο λιγότερα αυτοκίνητα τόσο λιγότερα εισαγώμενα καύσιμα, λιγότεροι ρύποι, μικρότερο μποτιλιάρισμα κλπ.
Πέραν του ότι η αυξημένη κινητικότητα ισούται με ποιότητα ζωής και αυξημένη οικονομική δραστηριότητα.-
Το Παρίσι έχει κόστος εισιτηρίου πολλαπλάσιο αυτού της Αθήνας για μία απόσταση 5 χιλιόμετρων. Και μάλιστα υψηλότερο και σε αναλογία με τους λόγους των εισοδημάτων. Όμως καθώς σε καλύπτει παντού χρησιμοποιείται από τους Γάλλους. Πλέον αυτού η κάρτες απεριόριστων διαδρομών είναι αρκετά φθηνότερες.
-
Η κίνηση της Κυβέρνησης την Άνοιξη να μειώσει κατά 10% το κόστος των μηνιαίων και ετήσιων καρτών ήταν αυτό που θέλεις. Πρακτικά με την είσοδο δε, και των καρτών για σπουδαστές (με μειωμένο κόστος) έλυσε προβλήματα μετακίνησης εφόσον οι προορισμοί καλύπτονται από ΜΜΜ. Και πάλι όμως δεν είδαμε διαφορά εφόσον δεν υπάρχει επαρκές δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς.
-
Ο Έλληνας έχει αποδείξει με την συμπεριφορά του ότι το τζάμπα το γουστάρει. Παραμένει όμως το θέμα του ποιος και πως πληρώνει τη νύφη. Ακόμα και αν τελικά με κάποιο τρόπο βρούμε λύση με το επιπλέον κόστος (που δεν είναι ευκαταφρόνητο, καθώς πρέπει να υπερβαίνει τα 400 εκατ ευρώ με δικούς μου υπολογισμούς) πρέπει να σκεφτούμε ότι ο κάτοικος Γλυφάδας (πχ) που δουλεύει στο Λαγονήσι, και που καλώς δεν καλύπτεται με ΜΜΜ, ή ο κάποιος που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και έχει το ΙΧ για μετακινήσεις εκτός πόλης θα επιβαρυνθούν για να τραβήξουμε την κυρία Κατίνα και τον κυρ Μήτσο από το τιμόνι (αν αυτό ποτέ συμβεί).
-
Για το θέμα του GPS δεν χρειάζεται. Όλα τα ΕΙΧ, ΕΔΧ, ΦΔΧ κ.λπ. έχουν RF πομπούς (που δεν σου λέω ) για άλλους λόγους. Το θέμα άπτεται όμως σε προστασία περί προσωπικών δεδομένων και ΔΕΝ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό που αναφέρεις. Αντίστοιχα για τα ΜΜΜ με εξαίρεση τα μέσα μαζικής τροχιάς που λόγω τρόπου λειτουργίας γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται.
*5. Ότι είναι καλό για την τσέπη μας δεν είναι καλό για την οικονομία. Η κατακόρυφη πτώση των τιμών του πετρελαίου έχει ως αποτέλεσμα μείωση περί το 50% στα έσοδα από τα υγρά καύσιμα μέσω του ΦΠΑ. Η μείωση της αγοράς καυσίμων το ίδιο. Η μείωση της ανάγκης αγοράς μικρών κουβάδων το ίδιο καθώς χάνονται λεφτά από φόρους δασμούς και οτιδήποτε έχει σχέση με την αγορά, συντήρηση και διατήρηση αυτών των αγαθών. Κυνικά μιλώντας αυτό που χαίρεται περισσότερο ο Αλογοσκούφης είναι όταν η κατανάλωση ανά χιλιόμετρο αυξάνεται κατακόρυφα καθώς γνωρίζει ότι πρόκειται για μία ανελαστική δαπάνη για αυτούς που την χρειάζονται και συνεπάγεται περισσότερο χρήμα για το επόμενο Βατοπέ(αι)διο (ή Κοσκωτάδικο ή S300άδικο, ή ψηφιακές συνδέσεις ΟΤΕ για να μιλήσουμε για μερικά από τα σκάνδαλα που αφορούν αγορές και προμήθειες πριν πάμε στην αρχαία Ελληνική Ιστορία).
- Επίσης η αυξημένη κινητικότητα δεν συνεπάγεται και μεγαλύτερη ανάπτυξη. Σήμερα οι μεταφορές επηρεάζουν και μόνον κάποιους κλάδους. Τα κινητά στα μποτιλιαρίσματα παίρνουν φωτιά και το πρόβλημα της μειωμένης παραγωγικότητας απαλύνεται. Αυτό που μειώνεται είναι ο ελεύθερος χρόνος οπότε δημιουργούνται και ψυχολογικά προβλήματα άρα περισσότερες επισκέψεις στον Ψυχολόγο (αυτές είναι κατά κύριο λόγο μαύρες) και περισσότερα ψυχοφάρμακα (αυτά είναι με απόδειξη) άρα ακόμα περισσότερο χρήμα στα Δημόσια Ταμεία και κατ' επέκταση αύξηση του ΑΕΠ. Απλά η αύξηση αυτή εμφανίζεται στον τομέα των Υπηρεσιών.*
ΥΣ Τα σε italics έχουν και χιουμοριστικό περιεχόμενο......
-
-
Οι πινακίδες δεν παίζουν ρόλο. Αν δεν έχεις το ειδικό αυτοκόλητο για τα (αυξημένα) τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνεις πρόστιμο.
Τα έσοδα του ΟΑΣΑ πέρισυ ήταν 180 εκατομμύρια με έξοδα σχεδόν 600 εκατομμύρια (επιχορήγηση από το δημόσιο 400+ εκ.) ενώ τα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας το 2009 (πανελλαδικά) υπολογίζονται στo 1000-1100 εκατομμύρια.
Τα ποσά δηλαδή δεν είναι πολύ μεγάλα και μπορούν εύκολα να προέλθουν από μια αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας όσων αυτοκινήτων κυκλοφορούν (μποτιλιαρίζουν και ρυπαίνουν) την Αθήνα. -
Δέν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί το μέτρο αυτό να δράσει αποτρεπτικά στη χρήση ΙΧ στην πόλη. Ίσα ίσα, απο τη στιγμή που έχεις ήδη καταβάλει το χαράτσι ηθικά τουλάχιστον σου δίνει ένα επιπλέον κίνητρο να χρησιμοποιήσεις το ΙΧ.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Οι πινακίδες δεν παίζουν ρόλο. Αν δεν έχεις το ειδικό αυτοκόλητο για τα (αυξημένα) τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνεις πρόστιμο.Τα έσοδα του ΟΑΣΑ πέρισυ ήταν 180 εκατομμύρια με έξοδα σχεδόν 600 εκατομμύρια (επιχορήγηση από το δημόσιο 400+ εκ.) ενώ τα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας το 2009 (πανελλαδικά) υπολογίζονται στo 1000-1100 εκατομμύρια.
Τα ποσά δηλαδή δεν είναι πολύ μεγάλα και μπορούν εύκολα να προέλθουν από μια αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας όσων αυτοκινήτων κυκλοφορούν (μποτιλιαρίζουν και ρυπαίνουν) την Αθήνα.Στο bold. Που σημαίνει ότι εισάγεις έναν περιορισμό κυκλοφορίας στον κάτοικο της Α πόλης που έρχεται στην Αθήνα για δουλειές. Κάτι σαν και αυτό που έκανε ο κόκκινος Ken στο Λονδίνο με αποτέλεσμα να χάσει τη Δημαρχία για τον crazy Boris.
Λαμβάνοντας τα οικονομικά στοιχεία σου ζητούνται περί το 40% των τελών κυκλοφορίας. Αν τώρα περιοριστούμε στους κατοίκους των Αθηνών που κατέχουν το 50% του στόλου αυτό συνεπάγεται μία μέση αύξηση κατά 80%. Ήτοι για τον κάτοχο ενός 2.0lt περί τα 300 ευρώ το έτος επιβάρυνση στο ίδιο ύψος με την ετήσια κάρτα απεριόριστων διαδρομών. Αν τώρα το μοιράσουμε κεφαλικά σημαίνει ότι στα 2.5 εκατομμύρια οχήματα το ποσό ανέρχεται στα 160 ευρώ ανά όχημα.
ΥΣ. *Τα έσοδα του ΟΑΣΑ για το 2008 αναμένονται περί τα 300 εκατ €. Τα 400 εκατ. € είναι η εκτίμηση για το 2009 όταν και θα έχουμε μεγάλη αύξηση της κίνησης λόγω της εισόδου νέων σταθμών του Μετρό (κόκκινη και κίτρινη γραμμή) και της αύξησης κατά 25% το κόστους του εισιτήριου (1 €) που θα οδηγήσει σε αύξηση στο σύνολο κατά 33%.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Δέν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί το μέτρο αυτό να δράσει αποτρεπτικά στη χρήση ΙΧ στην πόλη. Ίσα ίσα, απο τη στιγμή που έχεις ήδη καταβάλει το χαράτσι ηθικά τουλάχιστον σου δίνει ένα επιπλέον κίνητρο να χρησιμοποιήσεις το ΙΧ.Ειδικά όταν το αντικίνητρο ακινησίας είναι διαρκές. Όταν πρέπει να αποσβέσω 600 ευρώ τέλη αντί για 378 ευρώ θα προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω όλο και περισσότερο το IX καθώς το σχετικό κόστος της βενζίνης θα φαντάζει ακόμα μικρότερο.
-
να σου δωσω το δικό μου να φτιάξεις τον μέσο όρο που θέλεις?
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Δέν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί το μέτρο αυτό να δράσει αποτρεπτικά στη χρήση ΙΧ στην πόλη. Ίσα ίσα, απο τη στιγμή που έχεις ήδη καταβάλει το χαράτσι ηθικά τουλάχιστον σου δίνει ένα επιπλέον κίνητρο να χρησιμοποιήσεις το ΙΧ.
Ειδικά όταν το αντικίνητρο ακινησίας είναι διαρκές. Όταν πρέπει να αποσβέσω 600 ευρώ τέλη αντί για 378 ευρώ θα προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω όλο και περισσότερο το IX καθώς το σχετικό κόστος της βενζίνης θα φαντάζει ακόμα μικρότερο.
Για αυτό το λόγο θα μπορούσε να πει κανείς ότι σου αυξάνει από την άλλη το κόστος συντήρησης... Για να πάψεις να το έχεις...
Γιατί αν αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, το πάρκινγκ γίνει ανύπαρκτο ή ακριβό, τότε θα σταματήσεις να κατέχεις και 2ο αυτοκίνητο εντός πόλης, και θα έχεις μονο τα μέσα κυκλοφορίας...
μάλλον θέλει να χτυπήσει την ιδέα του 2ου αυτοκινήτου πχ κατηγορίας γκολφ, πόλο εντός πόλης. Γιατί τα σμαρτάκια μια χαρά τέλη έχουν... αν και το παρκινγκ και σε αυτά ίδιο ειναι... Γενικότερα πιστεύω πως θέλει να καταργήσει την ιδέα 'έχω 3 αυτοκίνητα και ας κάθονται...'
-
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
μάλλον θέλει να χτυπήσει την ιδέα του 2ου αυτοκινήτου πχ κατηγορίας γκολφ, πόλο εντός πόλης. Γιατί τα σμαρτάκια μια χαρά τέλη έχουν... αν και το παρκινγκ και σε αυτά ίδιο ειναι... Γενικότερα πιστεύω πως θέλει να καταργήσει την ιδέα 'έχω 3 αυτοκίνητα και ας κάθονται...'
Τότε το πιο εύκολο πράγμα θα ήταν να δίνει κίνητρα ώστε με την απόσυρση 2 οχημάτων τα τέλη για το νέο όχημα να μην πληρώνονται για 5 έτη. Ένα ακόμα πιο εύκολο πράγμα είναι να καταργήσει το δακτύλιο που αναγκάζει κάποιους να συντηρούν 2 οχήματα.
-
ή να αγοράζουν υβρικό λεχους που βασικά καει πολύ γιατι τα σκίζουν.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
μάλλον θέλει να χτυπήσει την ιδέα του 2ου αυτοκινήτου πχ κατηγορίας γκολφ, πόλο εντός πόλης. Γιατί τα σμαρτάκια μια χαρά τέλη έχουν... αν και το παρκινγκ και σε αυτά ίδιο ειναι... Γενικότερα πιστεύω πως θέλει να καταργήσει την ιδέα 'έχω 3 αυτοκίνητα και ας κάθονται...'
Τότε το πιο εύκολο πράγμα θα ήταν να δίνει κίνητρα ώστε με την απόσυρση 2 οχημάτων τα τέλη για το νέο όχημα να μην πληρώνονται για 5 έτη. Ένα ακόμα πιο εύκολο πράγμα είναι να καταργήσει το δακτύλιο που αναγκάζει κάποιους να συντηρούν 2 οχήματα.
Ωραίες σκέψεις, ειδικά για το δακτύλιο που πλέον όντως είναι παρωχημένο μέτρο.
Σχετικά με το θέμα της κυκλοφορίας στην Αθήνα αυτοκινήτων άλλων περιοχών, θα μπορούσε από τα διόδια των εθνικών οδών να πωλείται και 'εισιτήριο' εισόδου στην Αθήνα για όσους δεν έχουν πληρώσει τα αυξημένα τέλη διάρκειας πχ. 1-2 εβδομάδες ή κάτι αντίστοιχο.
-
Μια μηνιαία φοιτητική κάρτα για όλα τα μέσα στοιχίζει 18 ευρώ, άρα το να λέμε ότι υπάρχει 'πρόβλημα' για το κόστος είναι τουλάχιστον αστείο.
Στα λοιπά, συμφωνώ απόλυτα με τον Χρήστο.
Επανερχόμενος κιόλας στο αρχικό μας ζήτημα, έτσι προβλέπεται να γίνει το μετρό μας:
http://www.ametro.gr/page/default.asp?id=48&la=1# -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Σχετικά με το θέμα της κυκλοφορίας στην Αθήνα αυτοκινήτων άλλων περιοχών, θα μπορούσε από τα διόδια των εθνικών οδών να πωλείται και 'εισιτήριο' εισόδου στην Αθήνα για όσους δεν έχουν πληρώσει τα αυξημένα τέλη διάρκειας πχ. 1-2 εβδομάδες ή κάτι αντίστοιχο.
Μπορείς να βάλεις διόδια-'εισητήριο εισόδου' σε όλες τις εισόδους της πόλης; Είναι εντελώς ανέφικτο! Άντε βάζεις στην Ελευσίνα και τις Αφίδνες (που πρέπει να τροποποιήσεις για να πληρώνουν και στην είσοδο). Αν εγώ έρχομαι από βορρά και θέλω να πάω στη Πελοπόννησο, γιατί να πληρώσω; Για να το χοντρύνουμε ακόμα περισσότερο, πες ότι στην επιστροφή πάω από Ελευσίνα-Θήβα για συντομότερη διαδρομή και 2 διόδια λιγότερα. Πάλι θα πληρώσω, για να έχω τη τιμή να πατήσω στην ιερή άσφαλτο του νομού Αττικής;
Αν τώρα το εισητήριο δεν το πληρώνεις σε κάθε πέρασμα αλλά έχει διάρκεια όπως σημειώνεις, θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος στους δρόμους για όσους δεν το πληρώνουν (λχ. αθηναίοι με 'διεύθυνση κατοικίας' στο πατρικό σπίτι στο Κατάκωλο).
Για κάθε λεπτομέρεια του συστήματος που προτείνεις, μπορώ να σου αναδείξω χίλια προβλήματα που δημιουργεί ή σημεία που μπορεί να πάει στραβά! Και ακόμα δεν έχουμε ούτε ένα στοιχείο που να δείχνει ότι αυτό που προτείνεις θα αυξήσει τη χρήση των ΜΜΜ!
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο το κόστος των ΜΜΜ είναι ανάλογο της απόστασης.Όχι πάντα, εξαρτάται.
Στη Ν.Υόρκη το κόστος του subway είναι σταθερό ($2), ότι διαδρομή και να διανύσεις, όσες γραμμές και να αλλάξεις.
Πληρώνεις όταν μπαίνεις και αυτό που πλήρωσες παύει να ισχύει μόνο όταν βγεις.Ανάλογο της απόστασης είναι βέβαια το κόστος για τον προαστιακό π.χ.
Γενικά, το θέμα των ΜΜM καλό είναι να το προσαρμόζουμε πάντα στην πόλη για την οποία μιλάμε και στις ειδικές συνθήκες και ανάγκες που υπάρχουν σε αυτή.
ΥΓ: Καλώς σας βρήκα, νέο μέλος εδώ, αν και βρίσκομαι μερικές χιλιάδες μίλια μακριά από τους περισσότερους!
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Μπορείς να βάλεις διόδια-'εισητήριο εισόδου' σε όλες τις εισόδους της πόλης; Είναι εντελώς ανέφικτο! Άντε βάζεις στην Ελευσίνα και τις Αφίδνες (που πρέπει να τροποποιήσεις για να πληρώνουν και στην είσοδο). Αν εγώ έρχομαι από βορρά και θέλω να πάω στη Πελοπόννησο, γιατί να πληρώσω; Για να το χοντρύνουμε ακόμα περισσότερο, πες ότι στην επιστροφή πάω από Ελευσίνα-Θήβα για συντομότερη διαδρομή και 2 διόδια λιγότερα. Πάλι θα πληρώσω, για να έχω τη τιμή να πατήσω στην ιερή άσφαλτο του νομού Αττικής;
Αν τώρα το εισητήριο δεν το πληρώνεις σε κάθε πέρασμα αλλά έχει διάρκεια όπως σημειώνεις, θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος στους δρόμους για όσους δεν το πληρώνουν (λχ. αθηναίοι με 'διεύθυνση κατοικίας' στο πατρικό σπίτι στο Κατάκωλο).
Για κάθε λεπτομέρεια του συστήματος που προτείνεις, μπορώ να σου αναδείξω χίλια προβλήματα που δημιουργεί ή σημεία που μπορεί να πάει στραβά! Και ακόμα δεν έχουμε ούτε ένα στοιχείο που να δείχνει ότι αυτό που προτείνεις θα αυξήσει τη χρήση των ΜΜΜ!
Διαφωνώ.
Φυσικά και μπορείς.
Κλείνεις όλες τις εισόδους και βάζεις διόδια σε Μεσογείων, Κηφησίας, Συγγρού, Πατησίων, Αθηνάς, Πειραιώς κ.λπ.Δεν μιλάμε να μπούν διόδια σε ΟΛΟ τον νομό, μιλάμε στο να μπούν διόδια για το κέντρο της πόλης, που είναι ουσιαστικά ο Δήμος Αθηναίων. Άντε ίσως και λίγο πιο έξω.
Δές αυτό http://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge.
Βάλε ένα διόδιο 10 ευρώ το αυτοκινητάκι, να δούμε τι ωραία που θα γίνει η πόλη. Όμως παράλληλα φτιάξε ικανά πάρκινγκ σε μετρό και αφετηρίες λεοφωρείων και επένδυσε στα ΜΜΜ. -
Ο χρήστης skous έγραψε:
Μπορείς να βάλεις διόδια-'εισητήριο εισόδου' σε όλες τις εισόδους της πόλης; Είναι εντελώς ανέφικτο! Άντε βάζεις στην Ελευσίνα και τις Αφίδνες (που πρέπει να τροποποιήσεις για να πληρώνουν και στην είσοδο). Αν εγώ έρχομαι από βορρά και θέλω να πάω στη Πελοπόννησο, γιατί να πληρώσω; Για να το χοντρύνουμε ακόμα περισσότερο, πες ότι στην επιστροφή πάω από Ελευσίνα-Θήβα για συντομότερη διαδρομή και 2 διόδια λιγότερα. Πάλι θα πληρώσω, για να έχω τη τιμή να πατήσω στην ιερή άσφαλτο του νομού Αττικής;
Αν τώρα το εισητήριο δεν το πληρώνεις σε κάθε πέρασμα αλλά έχει διάρκεια όπως σημειώνεις, θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος στους δρόμους για όσους δεν το πληρώνουν (λχ. αθηναίοι με 'διεύθυνση κατοικίας' στο πατρικό σπίτι στο Κατάκωλο).
Για κάθε λεπτομέρεια του συστήματος που προτείνεις, μπορώ να σου αναδείξω χίλια προβλήματα που δημιουργεί ή σημεία που μπορεί να πάει στραβά! Και ακόμα δεν έχουμε ούτε ένα στοιχείο που να δείχνει ότι αυτό που προτείνεις θα αυξήσει τη χρήση των ΜΜΜ!
Διαφωνώ.
Φυσικά και μπορείς.
Κλείνεις όλες τις εισόδους και βάζεις διόδια σε Μεσογείων, Κηφησίας, Συγγρού, Πατησίων, Αθηνάς, Πειραιώς κ.λπ.Δεν μιλάμε να μπούν διόδια σε ΟΛΟ τον νομό, μιλάμε στο να μπούν διόδια για το κέντρο της πόλης, που είναι ουσιαστικά ο Δήμος Αθηναίων. Άντε ίσως και λίγο πιο έξω.
Δές αυτό http://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge.
Βάλε ένα διόδιο 10 ευρώ το αυτοκινητάκι, να δούμε τι ωραία που θα γίνει η πόλη. Όμως παράλληλα φτιάξε ικανά πάρκινγκ σε μετρό και αφετηρίες λεοφωρείων και επένδυσε στα ΜΜΜ.Σε λιγότερο από 2 χρόνια θα έχουν εκδοθεί τουλάχιστον 400,000 ελευθέρας εισόδου στο κέντρο της Αθήνας έναντι του ποσού των 150 ως 200 ευρώ ανά έτος ώστε κάποιοι έξυπνοι να συνεχίζουν να παίζουν στην πλάτη μας παιγνιδάκια.
Ακόμα και αν ολοκληρωθεί το σύνολο των έργων του Μετρό (όπως εμφανίζονται στη γνωστή σελίδα) η τοποθέτηση διοδίων το μόνο που θα πετύχει στη χώρα αυτή είναι να δημιουργήσει ακόμα έναν τρόπο για κάποιους έξυπνους να αποκτήσουν χρήμα με βρώμικο τρόπο. Πάντως κακά τα ψέματα η Γραμμή 4 είναι απολύτως απαραίτητη όπως και η δημιουργία της πρώτης δακτυλοειδούς γραμμής για την ένωση των διάφορων γραμμών μεταξύ τους.
Το συγκεκριμένο μέτρο δε, (congestion charge) σύντομα θα αποτελεί παρελθόν αλλιώς θα αποτελέσει για 50 χρόνια παρελθόν στο Λονδίνο Δήμαρχος των torries...
Σε κοινωνίες με σοβαρότητα (λέγεμε Σουηδία) όπου οι πολίτες δεν νιώθουν ότι κάποιοι τους κλέβουν η είσοδος στη πόλη πληρώνεται.
Πάντως μία λύση θα ήταν πάρκινγκ κατά μήκος των στάσεων του Μετρό με αυξανόμενο κόστος όσο πλησίαζε κάποιος στο Κέντρο της Πόλης και με αυξανόμενη χωρητικότητα όσο απομακρύνομαστε από το κέντρο της πόλης. Αν το κόστος στάθμευσης είναι της τάξης των 2~3 ευρώ την ημέρα δεν βλέπω το λόγο κάποιος που δουλεύει στο κέντρο να επιλέξει την στάθμευση έξω από το γραφείο του.
Αστικές συγκοινωνίες και Επεκταση Μετρό