-
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
Μήπως έφταιγε που έχω ελεύθερο φίλτρο αέρα της pipercross και 'πνιγόταν' στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο χώρο του κινητήρα...???? (λέω μήπως...)
ε ναι ρε φιλε. δεν ειναι και viper με 8000 κυβικα
ειπαμε.....Δεν νομίζω να ανέφερα πουθενά οτι εχώ ή οτι απαιτώ να έχω με το FΑΒΙΑΚΙ μου επιδόσεις μιας VIPER...!!!
So.....να το εκλάβω ώς ειρωνικό το σχόλιο σου....????
Για να χαλαρώνουμε.......
-
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
So.....να το εκλάβω ώς ειρωνικό το σχόλιο σου....????
Για να χαλαρώνουμε.......
χαλαρωσε πλακα ηταν!!
Θα πρεπει να αναβαθμισουμε το φορουμ να ειναι με videoconference, γιατι ολο παρεξηγησεις γινονται! -
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
So.....να το εκλάβω ώς ειρωνικό το σχόλιο σου....????
Για να χαλαρώνουμε.......
χαλαρωσε πλακα ηταν!!
Θα πρεπει να αναβαθμισουμε το φορουμ να ειναι με videoconference, γιατι ολο παρεξηγησεις γινονται!FABIAMANIAC, προσοχή στα emoticons (φατσούλες). Μπορούν να μας δείξουν αν κάποιος (εν προκειμένου ο mkiii) αστειεύεται ή ειρωνεύεται.
-
Μια μικρή επισήμανση μόνο:
Τα καυσαέρια που μετράνε οι κατασκευαστές προκειμένου να περνούν τα αυτοκίνητα παραγωγής τις νόρμες της Ευρώπης ΔΕΝ μπορούν να μετρηθούν με τους αναλυτές που έχουν τα συνεργεία. Συγκεκριμένα δεν μετράνε καυσαέρια στο ρελαντί και στις 2500στροφές γιατί εκεί μετράμε περιεκτικότητα κατα όγκο. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η ΜΑΖΑ των καυσαερίων που παράγονται κατα την κίνηση και λειτουργία του οχήματος (άλλωστε είναι πλέον υποχρεωτικό στις διαφημίσεις να αναγράφονται τα γρ/χλμ του CO που βγάζει το κάθε αυτοκίνητο) και πράγματι μπορούν να ελέγξουν απόλυτα τους ρύπους με το ηλεκτρονικό γκάζι γιατί το ανοίγουν όσο θέλουν αυτοί και όχι όσο θέλουμε εμείς.
Τώρα η απόκριση δεν τους ενδιαφέρει τόσο γιατί αν το αμάξι δεν περνάει τις νόρμες απλά δεν βγαίνει στην παραγωγή! Γενικά ό,τι καινούργιο βγαίνει γίνεται ΜΟΝΟ για τους ρύπους και τίποτε άλλο.
Το αν είναι πιο αξιόπιστο από την ντίζα δεν το νομίζω γιατί ποτέ δεν έχω δει ντίζα να σπάει αλλά και αν ακόμα σπάσει το καταλαβαίνεις αμέσως γιατί δεν πατιέται! Αν χαλάσει το ηλ γκάζι δεν το καταλαβαίνεις αμέσως και ιδιαίτερα αν είσαι στην μέση μιας διασταύρωσης και χρειάζεται να φύγεις γρήγορα και χάσεις ξαφνικά την ισχύ σου....βρίζεις και γκάζια και την στιγμή που το πήρες!
Φιλικά -
Σιγά μη σκευτούν εμάς οι εταιρίες,το 1% του αγοραστικού κοινού.
Τα σημερινά αυτοκίνητα σχεδιάζονται για τους γονείς μας,την αδερφή μας και του λοιπούς άσχετους με την αυτοκίνηση.Οπότε ποιος θα προσέξει το ηλεκτρονικό γκάζι όταν τους πουν οτι έχει τεράστια οικονομία ή έχει 6 αερόσακους.Μήπως ξέρουν κιόλας τι είναι το ηλεκτρονικό γκάζι; -
Ο χρήστης PG220 έγραψε:
Σιγά μη σκευτούν εμάς οι εταιρίες,το 1% του αγοραστικού κοινού.
Τα σημερινά αυτοκίνητα σχεδιάζονται για τους γονείς μας,την αδερφή μας και του λοιπούς άσχετους με την αυτοκίνηση.Οπότε ποιος θα προσέξει το ηλεκτρονικό γκάζι όταν τους πουν οτι έχει τεράστια οικονομία ή έχει 6 αερόσακους.Μήπως ξέρουν κιόλας τι είναι το ηλεκτρονικό γκάζι;αυτο το ποστ θα πρεπει να ειναι απο εδω και περα η εισαγωγη καθε παλιου και καινουργιου τοπικ!!!
εμεις μιλαμε και τα ακουμε....παλι εμεις...καυσαερια και αεροσακοι. αυτο ειναι το μελλον.....(???)
-
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
καυσαερια και αεροσακοι. αυτο ειναι το μελλον.....(???)Γιατί τόση απαισιοδοξία. Όσο υπάρχουν ανήσυχοι μηχανικοί που τους τρώνε τα χέρια τους η αυτοκίνηση δεν πεθαίνει. Περνάμε πιστεύω ένα μεταβατικό στάδιο στο οποίο πέσανε απότομα πολλά ηλεκτρονικά χωρίς να προλάβουν οι εταιρίες να τα κάνουν σπιρτόζικα ιδιαίτερα στα μικρού και μεσαίου κόστους αυτοκίνητα στην προσπάθεια τους να μην μείνουν πίσω σε αυτή την ανόητη κούρσα εξοπλισμών. Τα ίδια δεν συνέβησαν τα πρώτα χρόνια εξάπλωσης των καταλυτών; Ποιος ασχολείται σήμερα μαζί τους γκρινιάζοντας ότι είναι σαν να χάσανε 200 κυβικά οι κινητήρες ή τι άσχημα που μυρίζουν (θυμάστε τα Renault 19 και τις χαρές που κάναμε όταν αναγκαστικά κολλούσαμε πίσω τους) ή να μετράμε τα χιλιόμετρα να μην φτάσουν τα 100.000 γιατί θα πρέπει να τους αλλάξουμε και πόσα άλλα.
Τίποτα δεν γίνεται σε μια μέρα. -
Μανωλη(?) δεν διαφωνω, αλλα πλεον εκλειπουν τα σχετικα φτηνα και σβελτα αυτοκινητα. Δεν ειμαι Fun αλλα πχ δεν θα ηθελα να εξαφανιστουν τα σαξοραλλα πχ. Καταλαβες το πνευμα μου? Πλεον τα ενδοιαφεροντα αμαξια θα οριζονται περι τα 30000 ευρω....Και αμα....
Δες πως σκοτωσε η Τoyota την celica....και η ρενω το 2.0 κλειο. Το γεμισαν ηλεκτρονικα και σου λεει αμα σου αρεσει....Ευτυχως που υπαρχει και η BMW και ας ειναι ακριβη..... -
Η αποκριση τοθ ηλεκτρονικου γκαζιου εχει να κανει αποκλειστικα κ μονο με την ρυθμιση αλλα και απο την ταχυτητα επικοινωνιας του ολου συστηματος.Βεβαια ειναι απαραιτητο σε αυτοκινητα με ESP αλλα δεν εχει να κανει με τους ρυπους κτλ. Δηλαδη οταν πατας τερμα γκαζι το συστημα θα αποφασισει ποτε θα ανοιξει ολο?Δεν νομιζω εκτος βεβαια αν επεμβει το ESP αντισπιν κτλ.Βεβαια στα περισσοτερα αυτοκινητα μεχρι στιγμης υπαρχει ελλειπης αποκριση.Σε μερικα χρονια ομως?
Θυμαστε τα πρωτα ABS με τι ταχυτητες δουλευαν οι υπλογιστες τους?ΚΑΜΜΙΑ σχεση με τα σημερινα. -
Όπως έγραψα και πριν τα ΠΑΝΤΑ έχουν σχέση με τα καυσαέρια. Ό,τι καινούργιο βγαίνει στους κινητήρες έχει ως αποκλειστικό στόχο να μειώσει τους εκπεμπόμενους ρύπους(λέγε με εξελιγμένες μονάδες ελέγχου του κινητήρα,EGR, άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο και άλλα).Αλλιώς και το απλό το καρμπυρατεράκι την ίδια δουλειά κάνει και είναι απλούστερο στην κατασκευή. Δεν είναι λίγα τα μοντέλα που βγήκαν από την παραγωγή εξαιτίας των καυσαερίων. Πρέπει να περνάνε τις νόρμες για τις εκπομπές των καυσαερίων αλλιώς τέρμα. Ακόμα και όταν πατάς τέρμα γκάζι δεν κάνει το έντονο εμπλουτισμό του μίγματος με βενζίνη απότομα αλλά πιο προοδευτικά με το ηλεκτρονικό γκάζι αφού ελέγχει και το άνοιγμα της πεταλούδας και όχι μόνο το μίγμα που θα αναγκαστεί από τον οδηγό να δώσει.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Ακόμα και όταν πατάς τέρμα γκάζι δεν κάνει το έντονο εμπλουτισμό του μίγματος με βενζίνη απότομα αλλά πιο προοδευτικά με το ηλεκτρονικό γκάζι αφού ελέγχει και το άνοιγμα της πεταλούδας και όχι μόνο το μίγμα που θα αναγκαστεί από τον οδηγό να δώσει.Χμμμ, να τι κάνουν τα τσιπαρίσματα (στα μη turbo)! Προφανώς αλλάζουν την απόκριση του συστήματος (κάνουν λιγότερο αναίσθητη την πεταλούδα και το αβάνς) και αυξάνουν την ποσότητα βενζίνης!
-
Πάρε ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρονικό γκάζι. Βγάλε το φίλτρο του και κοίτα την πεταλούδα. Βάλε έναν φίλο σου να ανοίξει τον διακόπτη και όταν του το ζητάς εσύ να πατάει το γκάζι. Θα δεις ότι ανοίγει αμέσως! Δεν καθυστερεί. Θέλω να πω πως ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ όταν το αυτοκίνητο κινείται δεν ανοίγει γρήγορα. Δεν υστερεί σε ταχύτητα η μονάδα ελέγχου, δεν θα μπορούσε άλλωστε μιας και είναι συγχρονη με ταχύτατους μικροελεγκτές.
Αν μπορεί κάποιος να επέμβει σαφώς και θα μπορούσε να μειώσει την ένταση του φαινομένου την καθυστέρησης στην απόκριση. Μπορεί να βγάλουν πιο καινούργιο FIRMWARE οι εταιρείες και να αναβαθμίζεις το υπάρχον στο μέλλον ποιος ξέρει. -
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Θέλω να πω πως ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ όταν το αυτοκίνητο κινείται δεν ανοίγει γρήγορα.Ενδιαφέρουσα παρατήρηση αλλά δεν μας δίνει στοιχεία για το τι κάνει εν κινήσει με ταχύτητα. Ίσως να ανοίγει η πεταλούδα αλλά να καθυστερεί ή έγχυση βενζίνης ή ίσως να αργεί η αύξηση του αβάνς.
Κακούργα κενωνία.... -
Και φτάνουμε στο Valvetronic της BMW που όχι μόνο δεν ξέρεις τι αλλάζει όταν πατάς το γκάζι αλλά ίσως ούτε οι μηχανικοί δεν ξέρουν ακριβώς!
Από site βελτιωτή BMW:
'Μελετάμε τους κινητήρες με Valvetronic, αλλά δεν έχουμε ακόμα βρει κάτι. Δεν φαίνεται να είναι εύκολη δουλειά.' -
Άσε το σύστημα αυτό δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με όσα ξέραμε μέχρι τώρα για τα αυτοκίνητα, και φυσικά με ό,τι συζητάμε εδώ.
Καταρχήν ΔΕΝ έχει πεταλούδα. Όταν πατάς γκάζι μεταβάλεται το πόσο θα ανοίξουν οι βαλβίδες. Υπάρχουν σχετικές σελίδες για το σύστημα αυτό στο δίκτυο που έχουν σχήματα και εξηγούν πώς δουλεύει. Ψάξτε λίγο. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος την λειτουργία του αλλά σημαντικότερα το ΓΙΑΤΙ κατασκευάστηκε και ποιους σκοπούς εξυπηρετεί αυτό το σύστημα.
Άλλο σύστημα που θα δούμε να έρχεται σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα είναι ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου που ήδη χρησιμοποιείται από διάφορες εταιρείες. Μπορεί να καίει μίγμα με αναλογία μέχρι και 30 προς 1 ενώ όταν το απαιτούν οι συνθήκες να αλλάζει τον τρόπο και χρόνο ψεκασμού επαναφέροντας την γνωστή 14,7 προς 1.
Όλα αυτά βέβαια μπορεί κάποιος να τα βρει στο δίκτυο και να καταλάβει πώς δουλεύουν γι'αυτό δεν θα αναφερθώ σε περισσότερες λεπτομέρειες. -
Εμ, μια απορια -βασικα επιβεβαιωση- θελω να εκφρασω. Γκολφ ΜΚ4 του 98 εχει ηλεκτρογκαζο? Πλακωθηκα με ενα μηχανικο σημερα... Στο νετ δεν εχω βρει τπτ και επισης θελω να μαθω απο ποια χρονολογια αρχισε να μπαινει στα αυτοκινητα. Εχω την εντυπωση στα πολυ καινουργια.
-
Ντίζα, ηλεκτρονικό από 01-02 και μετά
-
Πάντως στο XSARA όταν έκανα πρόγραμμα, ο προγραμματιστής βελτίωσε και την απόκριση του ηλεκτρόγκαζου με μία πατέντα τύπου sprint booster, απευθειας στον χάρτη της ECU όμως...
Το φοβερό είναι ότι αν αφήσεις τώρα καλοκαίρι το αμάξι στον ήλιο και το πάρεις να ξεκινήσεις ενώ έχει 50οC, ο εγκέφαλος κόβει τόση αβάνς που αν βάλεις και κλιματισμό, σχεδόν δεν πάει.......
Όταν διαβάζαμε το πρόγραμμα της ECU διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ολόκληρη σειρά από χάρτες (καμμιά 20αρια) που αφορούν κόψιμο αβανς λόγω υψηλής θερμοκρασίας περιβάλλοντος...!!!!Συνολικό ο BOSCH του XSARA έχει 116 χάρτες (και μιλάμε για έναν όχι εξαιρετικά σύγχρονο εγκέφαλο) Φανταστείτε μια ποιο καινούργια ECU.... θα χάνετε η μπάλα (π.χ. BMW με valvetronic)
-
Η αναγκη για περισσοτερους και πιο πολυπλοκους χαρτες πηγαζει απο την ικανοτητα του εκαστοτε αυτοκινητου και φυσικα των επιμερους μερων του να ανταπαξελθουν σε δυσκολες συνθηκες.
Τι θελω να πω, σκεψου οτι το αυτοκινητο μου που ειναι ΜΥ03 εχει πολυ πιο εξελιγμενο εγκεφαλο απο καθε EVO ακομη και το τελευταιο 9αρι κι ο κυριος λογος ειναι το top mount intercooler σε αντιθεση με τα EVO που το εχουν μπροστα και κατα συνεπεια εχουν παντα καλυτερη ψυξη.
Φυσικα οσο περισσοτερα υποσυστηματα εχει οπως ABS, ESP, ASR κλπ επιβαρυνουν ακομη περισσοτερο με πινακες (αυτο που λες χαρτες) την ECU.
Και βεβαια επιπλεον εξαρταται ποσο καλη δουλεια εχει κανει καθε εταιρεια στον τομεα αυτο, απλα μου φαινεται απιθανο μιας κι εχω προγραμματισει καμποσα αυτοκινητα (μονο Subaru) να εχει 20 (!!!) χαρτες για κοψιμο αβανς λογω θερμοκρασιων εισαγωγης δηλαδη τι λενε οι 19 χαρτες περαν του compensation που κανει σε καποιο ποσοστο πχ -20% στην ταδε θερμοκρασια εισαγωγης;
Ισως εχει κοψιμο αβανς λογω αλλων παραμετρων (πχ hi detonation kai low detonation maps) αλλα αποκλειεται να εχει πανω απο δυο τρεις χαρτες για μειωση-προστασια απο θερμοκρασιες εισαγωγης σε οτι εχει να κανει με αβανς, μαλλον δεν καταλαβες καλα αυτο που σου ειπε ο προγραμματιστης σου!
Πιεστευω εννοεις τους βοηθητικους συνολικα χαρτες. -
εγω εχω παντως μια διλιτρη z4 και εχω ξενερωσει τρελα με το θεμα ηλεκτρονικο γκαζι...
υπαρχει σωτηρια???μπορουμε να αλλαξουμε κατι και αν ναι πιστευετε οτι εχει πολλες αρνητικες επιπτωσεις???
PS καταντησα να προτιμω να παιρνω e30 και να απολαμβανω καλυτερα το πατιλικι απ το ζετακι μου....
Ηλεκτρονικό Γκάζι.