-
Πάντως παιδιά, καλά και χρυσά τα 15+ ετών σαπακια μας, αλλά η συντήρησή τους πονάει.
Το ένα φτιάχνεις, το παραδίπλα χαλάει. Επειδή κρατούσα αρχείο με την ετήσια συντήρηση δεν είχα πέσει ποτέ κάτω από τα 500€ (τις καλές χρονιές). Μην αναφέρω τις χαμένες ώρες στα συνεργεία (εννοείται όχι σε επίσημα).
Πρέπει να τα λαμβάνουμε όλα υπόψιν.
(Χοντρικά για μένα, το αυξημένο κόστος της μικτής, ισοφαριζεται από το μειωμένο κόστος των βλαβών, γύρω στα 300€) -
Έτσι είναι, πείτε σε εμένα που πηγαίνω τα διάφορα παλιά αυτοκίνητα συγγενών στα συνεργεία. Ευτυχώς βαριουνται να οδηγούν και έτσι έχω πολλά αυτοκίνητα να μοιράζω χιλιόμετρα. Μετά την πανδημία και την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. Δεν ξέρω αν έχετε εικόνα της αγοράς αλλά τα εργοστάσια καταργούν κωδικούς για αυτοκίνητα 15 ετών και άνω.
Συνεχώς χαλάνε..συνέχεια όμως. Κάτω όχι από 500- αλλά 700 ευρώ δεν πέφτεις το έτος. Πάντα εφόσον κινούνται. Διότι υπάρχει και η φάση του το "οδηγώ για 2000 χλμ το έτος και δεν μου βγάζει τίποτα" είναι σκυλί αξιοπιστίας κτλ
Ή να τα αφήνουν ερείπια και να λενε πως είναι μια χαρά.
Να ρωτήσω πόσοι αλλάζετε αμορτισέρ, ελατήρια, βάσεις αμορτισέρ, συνεμπλοκ σε αυτοκίνητα με 150Κ χιλιόμετρα; το ξέρετε ότι είναι απαραίτητα;
-
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν εχω αλλάξει ούτε δίσκο πλατο ακόμα.Για εξοπλισμό ασφαλείας φυσικά και υστερεί στα ηλεκτρονικά βοηθήματα των σημερινών αλλά πρέπει να ψάξει πολύ κανείς να βρει αυτοκίνητο με 9 αερόσακους σε νορμαλ τιμή ακόμα και σήμερα.
Όσον αφορα την κατανάλωση μέσα στην πόλη ναι προφανώς και κοστίζει να κυκλοφορείς με 1,5 τόνο αλλά στο ταξίδι που τουλάχιστον στα mild η μπαταρία δεν προσφέρει καθόλου πέρα από έξτρα βοήθεια στις προσπεράσεις δεν είναι μεγάλη η διαφορά σε ταχύτητες μέχρι τα 140 τουλάχιστον.
Η διαφορά είναι αμελητέα.Αν το πατήσεις και το mild θα κάψει πολύ,έκανα ταξίδι με το vitara χωρίς τα παιδιά,σε ταχύτητες αρκετα πάνω από τα όρια και έφτασε τα 9 και κάτι για πλάκα.Τα παραμύθια που κάποιοι πάνε με 140-150 και καινε 5αρια οπως γράφουν κάποιοι στην ομάδα κατόχων στο fb πχ είναι απλά παραμύθια .
Εννοείται ότι τα αυτοκίνητα σήμερα είναι τεχνολογικά πιο προηγμένα,αυτό έλειπε,αλλά οι διάφορες δεν είναι τόσο ακραίες όσο περιγράφουν κάποιοι.
Εξαιρούνται τα φουλ υβριδικά που δεν έχω εικόνα πλην του Crv που και αυτό στο test drive αν το πάταγες έκαιγε τον πάτο του.Στην πολη όντως η κατανάλωση του ήταν αστεία! -
Το θέμα, έχω καταλήξει και πιστεύω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό.
Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι στα αυτοκίνητά μας, έχει τελειώσει ο κύκλος ζωής τους, ριχνουνε λεφτά πάντα με την ελπίδα, ότι θα είναι τα τελευταία, ότι θα τα επαναφέρουμε στην εργοστασιακή τους κατάσταση! Και όλα αυτά επειδή, έχουμε απλά δεθεί με αυτά, τα αγαπάμε ρε γμτ 🥰
Μιλάτε σε τύπο, που έριξε 1.000 για γενικό σέρβις σε carina2 (25 ετών) απλά επειδή του θύμιζε τον πατέρα του, τραγικά λάθη (ακόμα θα γελάνε στην αντιπροσωπεία τα μαστορια με εμένα..)
Αν μας παίρνει, αλλαγή max στα 10 χρόνια, show them no mercy!
-
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν εχω αλλάξει ούτε δίσκο πλατο ακόμα.Για εξοπλισμό ασφαλείας φυσικά και υστερεί στα ηλεκτρονικά βοηθήματα των σημερινών αλλά πρέπει να ψάξει πολύ κανείς να βρει αυτοκίνητο με 9 αερόσακους σε νορμαλ τιμή ακόμα και σήμερα.
Όσον αφορα την κατανάλωση μέσα στην πόλη ναι προφανώς και κοστίζει να κυκλοφορείς με 1,5 τόνο αλλά στο ταξίδι που τουλάχιστον στα mild η μπαταρία δεν προσφέρει καθόλου πέρα από έξτρα βοήθεια στις προσπεράσεις δεν είναι μεγάλη η διαφορά σε ταχύτητες μέχρι τα 140 τουλάχιστον.
Η διαφορά είναι αμελητέα.Αν το πατήσεις και το mild θα κάψει πολύ,έκανα ταξίδι με το vitara χωρίς τα παιδιά,σε ταχύτητες αρκετα πάνω από τα όρια και έφτασε τα 9 και κάτι για πλάκα.Τα παραμύθια που κάποιοι πάνε με 140-150 και καινε 5αρια οπως γράφουν κάποιοι στην ομάδα κατόχων στο fb πχ είναι απλά παραμύθια .
Εννοείται ότι τα αυτοκίνητα σήμερα είναι τεχνολογικά πιο προηγμένα,αυτό έλειπε,αλλά οι διάφορες δεν είναι τόσο ακραίες όσο περιγράφουν κάποιοι.
Εξαιρούνται τα φουλ υβριδικά που δεν έχω εικόνα πλην του Crv που και αυτό στο test drive αν το πάταγες έκαιγε τον πάτο του.Στην πολη όντως η κατανάλωση του ήταν αστεία!Συγκρίνεις suv με χαμηλό αυτοκίνητο. Η αεροδυναμική είναι γεωμετρικό μεγεθος. Στα πολλά χιλιόμετρα μεγιστοποιεί την αντίσταση της. Θες να σου πω 15ετων suv πόσο ξοδεύει; έχω ένα κατά νου. Στα 150χλμ/ωρα περνά τα 14-15 λίτρα!
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν εχω αλλάξει ούτε δίσκο πλατο ακόμα.Για εξοπλισμό ασφαλείας φυσικά και υστερεί στα ηλεκτρονικά βοηθήματα των σημερινών αλλά πρέπει να ψάξει πολύ κανείς να βρει αυτοκίνητο με 9 αερόσακους σε νορμαλ τιμή ακόμα και σήμερα.
Όσον αφορα την κατανάλωση μέσα στην πόλη ναι προφανώς και κοστίζει να κυκλοφορείς με 1,5 τόνο αλλά στο ταξίδι που τουλάχιστον στα mild η μπαταρία δεν προσφέρει καθόλου πέρα από έξτρα βοήθεια στις προσπεράσεις δεν είναι μεγάλη η διαφορά σε ταχύτητες μέχρι τα 140 τουλάχιστον.
Η διαφορά είναι αμελητέα.Αν το πατήσεις και το mild θα κάψει πολύ,έκανα ταξίδι με το vitara χωρίς τα παιδιά,σε ταχύτητες αρκετα πάνω από τα όρια και έφτασε τα 9 και κάτι για πλάκα.Τα παραμύθια που κάποιοι πάνε με 140-150 και καινε 5αρια οπως γράφουν κάποιοι στην ομάδα κατόχων στο fb πχ είναι απλά παραμύθια .
Εννοείται ότι τα αυτοκίνητα σήμερα είναι τεχνολογικά πιο προηγμένα,αυτό έλειπε,αλλά οι διάφορες δεν είναι τόσο ακραίες όσο περιγράφουν κάποιοι.
Εξαιρούνται τα φουλ υβριδικά που δεν έχω εικόνα πλην του Crv που και αυτό στο test drive αν το πάταγες έκαιγε τον πάτο του.Στην πολη όντως η κατανάλωση του ήταν αστεία!Συγκρίνεις suv με χαμηλό αυτοκίνητο. Η αεροδυναμική είναι γεωμετρικό μεγεθος. Στα πολλά χιλιόμετρα μεγιστοποιεί την αντίσταση της. Θες να σου πω 15ετων suv πόσο ξοδεύει; έχω ένα κατά νου. Στα 150χλμ/ωρα περνά τα 14-15 λίτρα!
Γνωστα τα αεροδυναμικά,πιο πολύ η αναφορά έγινε σε εξοπλισμό και κόστη σε βλάβες που γράφετεΣε αυτα που έχω εγώ τουλάχιστον η επιβάρυνση από την χειρότερη αεροδυναμική αντισταθμίζεται από τις πολύ χαμηλότερες στροφές του κινητήρα λόγω 5ταχυτου vs 6ταχυτου κιβωτίου.
Η ένσταση μου είναι ότι δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτά .Υπάρχουν χρεπια 8ετιας και αυτοκίνητα 20ετιας που ακόμα στέκονται άνετα δίπλα στα σημερινά. -
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν εχω αλλάξει ούτε δίσκο πλατο ακόμα.Για εξοπλισμό ασφαλείας φυσικά και υστερεί στα ηλεκτρονικά βοηθήματα των σημερινών αλλά πρέπει να ψάξει πολύ κανείς να βρει αυτοκίνητο με 9 αερόσακους σε νορμαλ τιμή ακόμα και σήμερα.
Όσον αφορα την κατανάλωση μέσα στην πόλη ναι προφανώς και κοστίζει να κυκλοφορείς με 1,5 τόνο αλλά στο ταξίδι που τουλάχιστον στα mild η μπαταρία δεν προσφέρει καθόλου πέρα από έξτρα βοήθεια στις προσπεράσεις δεν είναι μεγάλη η διαφορά σε ταχύτητες μέχρι τα 140 τουλάχιστον.
Η διαφορά είναι αμελητέα.Αν το πατήσεις και το mild θα κάψει πολύ,έκανα ταξίδι με το vitara χωρίς τα παιδιά,σε ταχύτητες αρκετα πάνω από τα όρια και έφτασε τα 9 και κάτι για πλάκα.Τα παραμύθια που κάποιοι πάνε με 140-150 και καινε 5αρια οπως γράφουν κάποιοι στην ομάδα κατόχων στο fb πχ είναι απλά παραμύθια .
Εννοείται ότι τα αυτοκίνητα σήμερα είναι τεχνολογικά πιο προηγμένα,αυτό έλειπε,αλλά οι διάφορες δεν είναι τόσο ακραίες όσο περιγράφουν κάποιοι.
Εξαιρούνται τα φουλ υβριδικά που δεν έχω εικόνα πλην του Crv που και αυτό στο test drive αν το πάταγες έκαιγε τον πάτο του.Στην πολη όντως η κατανάλωση του ήταν αστεία!Συγκρίνεις suv με χαμηλό αυτοκίνητο. Η αεροδυναμική είναι γεωμετρικό μεγεθος. Στα πολλά χιλιόμετρα μεγιστοποιεί την αντίσταση της. Θες να σου πω 15ετων suv πόσο ξοδεύει; έχω ένα κατά νου. Στα 150χλμ/ωρα περνά τα 14-15 λίτρα!
Δεν χρειάζεται ξέρω το forester που μπορεί να ξεπεράσει και τα 20,έχω ξεκινήσει με γεμάτο ρεζερβουάρ από Πειραιά και έφτασα Καλαματα με λαμπάκι.
-
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν εχω αλλάξει ούτε δίσκο πλατο ακόμα.Για εξοπλισμό ασφαλείας φυσικά και υστερεί στα ηλεκτρονικά βοηθήματα των σημερινών αλλά πρέπει να ψάξει πολύ κανείς να βρει αυτοκίνητο με 9 αερόσακους σε νορμαλ τιμή ακόμα και σήμερα.
Όσον αφορα την κατανάλωση μέσα στην πόλη ναι προφανώς και κοστίζει να κυκλοφορείς με 1,5 τόνο αλλά στο ταξίδι που τουλάχιστον στα mild η μπαταρία δεν προσφέρει καθόλου πέρα από έξτρα βοήθεια στις προσπεράσεις δεν είναι μεγάλη η διαφορά σε ταχύτητες μέχρι τα 140 τουλάχιστον.
Η διαφορά είναι αμελητέα.Αν το πατήσεις και το mild θα κάψει πολύ,έκανα ταξίδι με το vitara χωρίς τα παιδιά,σε ταχύτητες αρκετα πάνω από τα όρια και έφτασε τα 9 και κάτι για πλάκα.Τα παραμύθια που κάποιοι πάνε με 140-150 και καινε 5αρια οπως γράφουν κάποιοι στην ομάδα κατόχων στο fb πχ είναι απλά παραμύθια .
Εννοείται ότι τα αυτοκίνητα σήμερα είναι τεχνολογικά πιο προηγμένα,αυτό έλειπε,αλλά οι διάφορες δεν είναι τόσο ακραίες όσο περιγράφουν κάποιοι.
Εξαιρούνται τα φουλ υβριδικά που δεν έχω εικόνα πλην του Crv που και αυτό στο test drive αν το πάταγες έκαιγε τον πάτο του.Στην πολη όντως η κατανάλωση του ήταν αστεία!Συγκρίνεις suv με χαμηλό αυτοκίνητο. Η αεροδυναμική είναι γεωμετρικό μεγεθος. Στα πολλά χιλιόμετρα μεγιστοποιεί την αντίσταση της. Θες να σου πω 15ετων suv πόσο ξοδεύει; έχω ένα κατά νου. Στα 150χλμ/ωρα περνά τα 14-15 λίτρα!
Γνωστα τα αεροδυναμικά,πιο πολύ η αναφορά έγινε σε εξοπλισμό και κόστη σε βλάβες που γράφετεΣε αυτα που έχω εγώ τουλάχιστον η επιβάρυνση από την χειρότερη αεροδυναμική αντισταθμίζεται από τις πολύ χαμηλότερες στροφές του κινητήρα λόγω 5ταχυτου vs 6ταχυτου κιβωτίου.
Η ένσταση μου είναι ότι δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτά .Υπάρχουν χρεπια 8ετιας και αυτοκίνητα 20ετιας που ακόμα στέκονται άνετα δίπλα στα σημερινά.Τα δικά μου είναι ένα από αυτά, τα παλαιά, αλλά πίστεψέ με πλήρωνα πάρα πολλά για να είναι σαν καινούργια. Γονάτισα οικονομικά. Για αυτό και μου τα ζητούν ως μεταχειρισμενα. Διότι νομίζουν ότι θα τα δώσω για ενα κομμάτι ψωμί ενώ όλα πάνω τους είναι καινούργια. Είναι η παγίδα που έχω πέσει μέσα. Διότι ο άλλος δεν αναγνώριζει το κόστος να το φέρω το αυτοκίνητο κατά 95-98% στην εργοστασιακή του κατάσταση και θέλει να το αγοράσει σαν το χρέπι του διπλανού.
Πλέον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. Καταργούνται κωδικοί σε αυτοκίνητα 15 ετων!!!
Η προσωπική μου εμπειρία μου δείχνει ότι ο κόσμος θεωρεί το όχημα του πως δεν έχει τίποτα και είναι μια χαρά, μέχρι ας πούμε να οδηγήσει ένα που συντηρείται σωστά και να καταλάβει πόσο έχει χαλαρώσει και διαλυθεί το δικό του.
-
Συμφωνω σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο και φυσικά ακόμα πιο επικίνδυνο είναι που κανείς δεν αλλάζει λάστιχα στην ώρα του!
-
Όντως. Στα 30Κ -40Κ χλμ το πολύ πρέπει να αλλάζονται. Ένας τρόπος να το καταλάβει κανείς είναι ο θόρυβος από τον πίσω άξονα όπου συνήθως έχει ελάχιστη μόνωση τροχασμου. Τα λάστιχα κάνουν έναν ήχο σαν να χρειάζεται το αυτοκίνητο αλλαγή ρουλεμάν. Τότε ξέρεις ότι τα λάστιχα έφτασαν στο όριο τους ως γόμα ενώ μπορεί οι αυλακώσεις να είναι σε καλό επίπεδο
-
H Το γιώτα καταργούσε και κωδικούς στη δεκαετία π.χ κορόλες...
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
.
Να ρωτήσω πόσοι αλλάζετε αμορτισέρ, ελατήρια, βάσεις αμορτισέρ, συνεμπλοκ σε αυτοκίνητα με 150Κ χιλιόμετρα; το ξέρετε ότι είναι απαραίτητα;
Όταν φτάσει τόσα χιλιόμετρα ο μεσος Έλληνας το δίνει στο παιδί του και παίρνει καινούργιο για πάρτη του.
-
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν μας ειπες μοντελο. Μισα τα λες
-
Α. Και @lap αν τους πεις για διάρκεια ζωής καταλύτη ε; Γέλιο.
-
Για τους καταλύτες δεν ξέρω ρε παιδιά, τους ελέγχεις με το ΚΤΕΟ.
Το σκέφτομαι συχνά πυκνά.
Εμένα μια περίοδο ένα παλαιό αυτοκίνητο που οδηγούσα βελτιωνόταν ανά ΚΤΕΟ, εστω ελάχιστα. Όχι μόνο ήταν κάτω από τα ανώτατα όρια του κατασκευαστή αλλά μερικές φορές και καλύτερα από τα κατώτερα!!!. Έβαζα πάντα καλές βενζίνες με πρόσθετα.Ούτε σκουριά άκουγαν, χτυπώντας τους ούτε έβγαζε ντουμάνια. Ίσως διότι κάποιες φορές το έφτανα σε κόφτες και καθάριζαν.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Για τους καταλύτες δεν ξέρω ρε παιδιά, τους ελέγχεις με το ΚΤΕΟ.
Το ποιο;
Δεν ξέρω τι γίνεται με τα μικροσωματίδια, στην πορεία της ζωής τους, αλλά οι καταλύτες είχαν χρόνο/απόσταση ζωής.Εγώ μόνο μια φορά άλλαξα καταλύτη, κι αυτό επειδή τον κοπάνησα και βούλωσε.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Να ρωτήσω πόσοι αλλάζετε αμορτισέρ, ελατήρια, βάσεις αμορτισέρ, συνεμπλοκ σε αυτοκίνητα με 150Κ χιλιόμετρα; το ξέρετε ότι είναι απαραίτητα;
Εγώ. Το θέμα ανάρτηση είναι το χούι μου.
-
Για τα μικροσωματίδια δεν υπάρχει φίλτρο στα παλιά αυτοκίνητα. Τα ρουφάμε όλοι μας.
Για τον καταλύτη πόσες φορές είχα ρωτησει στον έλεγχο καυσαερίων αν θα πρέπει να τον αλλάξω και μου τους έβγαζαν άψογους.
-Βρε παιδιά έφτασε τα χιλιόμετρα του θέλει αλλαγή,
-όχι μια χαρά είναι.
-
@alexandros-k said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@antonmone said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Δεν υπάρχουν κανόνες και σίγουρα δεν είναι ολα έτσι όπως τα λέτε.Εγώ με αυτοκίνητο 1.8 ατμοσφαιρικό που έκλεισε 13 χρόνια και 320.000 χλμ που κάνει σίγουρα 3.500 χλμ το μήνα,ακόμα πληρώνω μόνο σέρβις και αναλώσιμα.
Δεν μας ειπες μοντελο. Μισα τα λες
Mitsubishi τι άλλο;
-
This post is deleted!
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά