-
Σήμερα πήγα για τακτικό σέρβις το αυτοκίνητο (Opel Αstra H GTC 1.8, κινητήρας Z18XE). Εργασίες που έγιναν: αλλαγή λάδια και φίλτρο λαδιού, αλλαγή φίλτρο αέρα κινητήρα, αλλαγή μπουζί (γνήσια) και αλλαγή υγρά φρένων. Όπως περιεργαζόμουν τα παλιά μπουζί παρατήρησα ότι το ένα από τα 4 είχε ελάχιστα ίχνη ξεραμένου λαδιού στο σπείρωμα προς την πλευρά της πορσελάνης. Η ακίδα ωστόσο ήταν πεντακάθαρη από ίχνη λαδιού (όπως και στα υπόλοιπα 3). Δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία, άλλωστε και ο μηχανικός που ασχολήθηκε δεν μου είπε κάτι. Όταν πήγα σπίτι και άνοιξα καπώ να ρίξω μια ματιά στο χώρο του κινητήρα με την ησυχία μου, είδα ότι σε κάποια σημεία στην ένωση του καπακιού βαλβίδων ("ψευτοκάπακου") με την κυλινδροκεφαλή (προφανώς από τη φλάντζα του καπακιού) υπάρχουν ίχνη λαδιού, κυρίως από την μπροστά δεξιά και πλάι πλευρά όπως κοιτάμε από έξω τον κινητήρα. Με το δάχτυλο που έπιασα σε 1-2 σημεία υπάρχει μια ανεπαίσθητη λαδίλα/γλίτσα (δάκρυα λαδιού μαζί με σκόνη), ωστόσο δεν είδα πουθενά εμφανείς πιτσιλιές από λάδι σε γειτονικά εξαρτήματα ή ακόμα και πασαλείμματα από λάδια. Να πω εδώ ότι το μοτέρ έχει 245.000χλμ, δεν έχω διαπιστώσει κάποιο εμφανές θέμα λειτουργίας, λάδια δεν καίει κάτι αισθητό (ούτε 1 γραμμή δεν πέφτουν από αλλαγή σε αλλαγή, συνήθως κάθε 8-10.000χλμ) ενώ επίσης ρελαντί κρατά σταθερό (μόνο κάποιες πολύ λίγες φορές, κυρίως όταν το σβήσω μετά από κάποια ώρα λειτουργίας και το ξαναβάλω μπροστά μετά από λίγο, έχω δει να κάνει αρχικά 1-2 αστάθειες στις στροφές, του στιλ: ανεβάζει πχ 1500 στροφές, πέφτει αμέσως, ξανανεβάζει, ξαναπέφτει και σταθεροποιείται από κει και πέρα σαν να είναι όλα καλά).
Λογικά πρέπει να υπάρχει κάποιο θέμα με τη φλάντζα του καπακιού βαλβίδων, με 16 χρόνια στην πλάτη του μοτέρ και με 245.000χλμ δεν είναι φαντάζομαι παράλογο να έχει κάπου ξεραθεί και να δακρύζει λάδια.
Από την εμπειρία σας, το σενάριο φυσιολογικής φθοράς φλάντζας είναι το πιθανότερο; Αν ναι, πρέπει άμεσα να το πάω συνεργείο για αλλαγή αυτής της φλάντζας; Εφόσον λειτουργήσει κάποιο διάστημα το μοτέρ σε αυτή την κατάσταση ενδέχεται να χτυπήσει κάποια σοβαρότερη ζημία στον κινητήρα; Ξαναλέω, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον δεν έχω κάποιο αισθητό θέμα. Να πω επίσης ότι και το ψυκτικό είναι εντάξει στο δοχείο και σαν ποσότητα και σαν χρώμα/όψη, ενώ και στο κρυφό μενού (τα Astra H έχουν μια λειτουργία που εμφανίζει πολλές τιμές από μετρήσεις από διάφορους αισθητήρες στην κεντρική οθόνη) που μπαίνω αρκετά συχνά και τσεκάρω θερμοκρασίες ψυκτικού δεν έχω δει κάτι περίεργο σε θερμοκρασίες. -
Αν ειναι απο τη φλαντζα ψευτοκαπακου δεν παθαινει κατι , μην ανησυχεις
-
Ορίστε και μια φωτό όπου φαίνεται ότι δεξιά κυρίως στον κινητήρα υπάρχει μια "γλίτσα" από ίχνη λαδιού και σκόνη:
https://ibb.co/d2W1CBG -
Κι έτσι να το αφήσεις δεν έχει πρόβλημα.
Αλλιώς βάζεις μια ιμιτασιον φλάντζα ψευτοκαπακου με 20 - 30 ευρώ και καθάρισες.
Εμένα σε φιέστα 2009 άρχισε να δακρύζει λάδι στο ψευτοκαπακο μετά από επίσκεψη σε συνεργείο για έλεγχο διακενων βαλβίδων.
Ούτε ένα ψευτοκαπακο δε μπορούν να επανατοποθετησουν οι άχρηστοι. -
Η ιμιτασιόν φλάντζα κοστίζει γύρω στα 13 ευρώ και η γνήσια γύρω στα 30. με τα εργατικά ας πούμε σύνολο 40-70 ευρώ.
Το θέμα είναι αν εφόσον ξεκίνησε να δακρύζει επιδεινωθεί με τον καιρό, οπότε καλύτερα να την αλλάξω άμεσα και δεύτερον, αν υπάρχει ορατή πιθανότητα με την αφαίρεση κι επανατοποθέτηση του καπακιού να γίνει κάποια ζημία (πχ να προκληθεί ρωγμή στο καπάκι το οποίο είναι πλαστικό αν δεν κάνω λάθος), οπότε μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, εφόσον δεν είναι σοβαρή η διαρροή, ίσως δεν αξίζει να ρισκάρω την όποια επέμβαση. -
θα προτεινα να το αφησεις ετσι μεχρι να αρχισει να δακριζει κανονικα λαδι...
-
@athanas25 said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
θα προτεινα να το αφησεις ετσι μεχρι να αρχισει να δακριζει κανονικα λαδι...
Πιστεύεις ότι είναι απλά θέμα χρόνου να αυξηθεί η διαρροή λαδιού (οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να ασχοληθώ με αλλαγή της φλάντζας) ή (από την εμπειρία σου, αν γνωρίζεις βέβαια) υπάρχει και η πιθανότητα να παραμείνει ως έχει τώρα και να μην επεκταθεί;
-
@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
Πιστεύεις ότι είναι απλά θέμα χρόνου να αυξηθεί η διαρροή λαδιού (οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να ασχοληθώ με αλλαγή της φλάντζας) ή (από την εμπειρία σου, αν γνωρίζεις βέβαια) υπάρχει και η πιθανότητα να παραμείνει ως έχει τώρα και να μην επεκταθεί;
Μπορείς να αλλάξεις την φλάντζα στο επόμενο σερβις που θα κάνεις . Μπορεί να μην είναι κάτι σημαντικό αλλά για να έχεις το μυαλό σου ήσυχο κάνε την αλλαγή
-
@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
Η ιμιτασιόν φλάντζα κοστίζει γύρω στα 13 ευρώ και η γνήσια γύρω στα 30. με τα εργατικά ας πούμε σύνολο 40-70 ευρώ.
Το θέμα είναι αν εφόσον ξεκίνησε να δακρύζει επιδεινωθεί με τον καιρό, οπότε καλύτερα να την αλλάξω άμεσα και δεύτερον, αν υπάρχει ορατή πιθανότητα με την αφαίρεση κι επανατοποθέτηση του καπακιού να γίνει κάποια ζημία (πχ να προκληθεί ρωγμή στο καπάκι το οποίο είναι πλαστικό αν δεν κάνω λάθος), οπότε μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, εφόσον δεν είναι σοβαρή η διαρροή, ίσως δεν αξίζει να ρισκάρω την όποια επέμβαση.Η γνήσια μπορεί να κοστίζει πολύ περισσότερο ανάλογα το αυτοκίνητο.
Η Φορντ για παράδειγμα δε δίνει σκέτη φλάντζα αλλά σετ με ψευτοκαπακο. Ούτε ρώτησα πόσο έκανε. -
Εντωμεταξυ σοβαρούς ελέγχους κάνουν στα service
-
Mην σκαλίζεις κάτι που δεν ξέρεις πως θα συμπερίφερθεί ...
Τα πλαστικά πολυμερίζονται με τα χρόνια και λίγο παραπάνω σφίξιμο μετά την τοποθέτηση της νεας φλάτζας μπορεί να το αχρηστέψει ...
'Οταν πια η κατασταση με την αποροή λαδιού γίνει ανυπόφορη τότε κρίνεις και πράττεις ανάλογα.
Σε καταλαβαίνω πάντως ! -
Μη βιαστείς αφού δε δακρύζει λάδι δεν είναι κάτι επείγον, ούτε θα έχεις πρόβλημα. Καλό είναι όμως να την ελέγχεις ανά διαστήματα και να προγραμματίσεις να την αλλάξεις. Με εμπειρία από αντίστοιχη εργασία σε Hyundai γνωστών δεν ήταν κάτι δύσκολο ή επίφοβο.
-
@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
@athanas25 said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
θα προτεινα να το αφησεις ετσι μεχρι να αρχισει να δακριζει κανονικα λαδι...
Πιστεύεις ότι είναι απλά θέμα χρόνου να αυξηθεί η διαρροή λαδιού (οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να ασχοληθώ με αλλαγή της φλάντζας) ή (από την εμπειρία σου, αν γνωρίζεις βέβαια) υπάρχει και η πιθανότητα να παραμείνει ως έχει τώρα και να μην επεκταθεί;
σιγουρα σιγα σιγα θα αρχισει να βγαζει περισοτερο λαδι...
λαστιχο ειναι που οσο περναει ο καιρος ξερενετε και αυτος ειναι ο λογος που αρχιζει και βγαζει λαδι...σε ποσο χρονο θα δακριζει αρκετα δεν μπορει να το ξερει κανεις...
αν δεν θες να το βλεπεις ετσι αλλαξε την στο επομενο σερβις, αν δεν θες να δωσεις τα λεφτα τωρα μπορεις να το αφησεις για αργοτερα...
παντος ειναι κατι που γινετε σε ολα τα αμαξια με τον χρονο ασχετως μαρκας, αλλα πιο συντομα αλλα αργοτερα,οποτε δεν κατι που πρεπει να σε ανησυχει... -
@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
Σήμερα πήγα για τακτικό σέρβις το αυτοκίνητο (Opel Αstra H GTC 1.8, κινητήρας Z18XE). Εργασίες που έγιναν: αλλαγή λάδια και φίλτρο λαδιού, αλλαγή φίλτρο αέρα κινητήρα, αλλαγή μπουζί (γνήσια) και αλλαγή υγρά φρένων. Όπως περιεργαζόμουν τα παλιά μπουζί παρατήρησα ότι το ένα από τα 4 είχε ελάχιστα ίχνη ξεραμένου λαδιού στο σπείρωμα προς την πλευρά της πορσελάνης. Η ακίδα ωστόσο ήταν πεντακάθαρη από ίχνη λαδιού (όπως και στα υπόλοιπα 3). Δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία, άλλωστε και ο μηχανικός που ασχολήθηκε δεν μου είπε κάτι. Όταν πήγα σπίτι και άνοιξα καπώ να ρίξω μια ματιά στο χώρο του κινητήρα με την ησυχία μου, είδα ότι σε κάποια σημεία στην ένωση του καπακιού βαλβίδων ("ψευτοκάπακου") με την κυλινδροκεφαλή (προφανώς από τη φλάντζα του καπακιού) υπάρχουν ίχνη λαδιού, κυρίως από την μπροστά δεξιά και πλάι πλευρά όπως κοιτάμε από έξω τον κινητήρα. Με το δάχτυλο που έπιασα σε 1-2 σημεία υπάρχει μια ανεπαίσθητη λαδίλα/γλίτσα (δάκρυα λαδιού μαζί με σκόνη), ωστόσο δεν είδα πουθενά εμφανείς πιτσιλιές από λάδι σε γειτονικά εξαρτήματα ή ακόμα και πασαλείμματα από λάδια. Να πω εδώ ότι το μοτέρ έχει 245.000χλμ, δεν έχω διαπιστώσει κάποιο εμφανές θέμα λειτουργίας, λάδια δεν καίει κάτι αισθητό (ούτε 1 γραμμή δεν πέφτουν από αλλαγή σε αλλαγή, συνήθως κάθε 8-10.000χλμ) ενώ επίσης ρελαντί κρατά σταθερό (μόνο κάποιες πολύ λίγες φορές, κυρίως όταν το σβήσω μετά από κάποια ώρα λειτουργίας και το ξαναβάλω μπροστά μετά από λίγο, έχω δει να κάνει αρχικά 1-2 αστάθειες στις στροφές, του στιλ: ανεβάζει πχ 1500 στροφές, πέφτει αμέσως, ξανανεβάζει, ξαναπέφτει και σταθεροποιείται από κει και πέρα σαν να είναι όλα καλά).
Λογικά πρέπει να υπάρχει κάποιο θέμα με τη φλάντζα του καπακιού βαλβίδων, με 16 χρόνια στην πλάτη του μοτέρ και με 245.000χλμ δεν είναι φαντάζομαι παράλογο να έχει κάπου ξεραθεί και να δακρύζει λάδια.
Από την εμπειρία σας, το σενάριο φυσιολογικής φθοράς φλάντζας είναι το πιθανότερο; Αν ναι, πρέπει άμεσα να το πάω συνεργείο για αλλαγή αυτής της φλάντζας; Εφόσον λειτουργήσει κάποιο διάστημα το μοτέρ σε αυτή την κατάσταση ενδέχεται να χτυπήσει κάποια σοβαρότερη ζημία στον κινητήρα; Ξαναλέω, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον δεν έχω κάποιο αισθητό θέμα. Να πω επίσης ότι και το ψυκτικό είναι εντάξει στο δοχείο και σαν ποσότητα και σαν χρώμα/όψη, ενώ και στο κρυφό μενού (τα Astra H έχουν μια λειτουργία που εμφανίζει πολλές τιμές από μετρήσεις από διάφορους αισθητήρες στην κεντρική οθόνη) που μπαίνω αρκετά συχνά και τσεκάρω θερμοκρασίες ψυκτικού δεν έχω δει κάτι περίεργο σε θερμοκρασίες.Δέν είναι κάτι τρομερό , προτίμησε γνήσια φλάντζα καπακιού βαλβιδών , ή καλή εμπορίου πάνω απο 40€ δέ πιστεύω να έχει.
Επειδή και εγω είμαι κάτοχος ενός Corsa C ρίξε μια ματιά στην βαλβιδα πίεσης λαδιου , δακρύζει και πολλές φορές λαδωνει πλεξούδα , αισθητήρες λ και τέλος εγκέφαλο . Είναι συχνό θέμα στά μοτέρ τουλάχιστον Z12, Z14 -
Κάτι παραπάνω από ένα χρόνο μετά, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα πάω το αμάξι σε συνεργείο για αλλαγή της φλάντζας καπακιού βαλβίδων.
Ο μηχανικός που μίλησα και είχε δει προ μηνός το αμάξι μου είπε ότι ίσως χρειαστούν και αλλαγή οι 2 τσιμούχες εκκεντροφόρων.
Επιπλέον επειδή τσεκάροντας το αμάξι από κάτω (ανυψωμένο στους γρύλους), είδαμε να έχει "δακρύσει" από λάδια και το κάρτερ, μάλλον θα κατεβάσει και κάρτερ για να βάλει φλαντζόκολλα, ενώ λόγω παλαιότητας του αυτοκινήτου/μοτέρ (17 χρόνια, 262.000 χλμ κινητήρα) μου είπε ότι θέλει να λύσει και το πλαστικό κάλυμμα του σετ ιμάντα εκκεντροφόρου για να τσεκάρει μήπως υπάρχει κάποια διαρροή και από την τσιμούχα στροφάλου (πλευρά "καθρέπτη" αν δεν κάνω λάθος) καθώς αν υπάρχει θέμα και από εκεί, μπορεί να γίνει ζημιά στους ιμάντες.
Βέβαια, εγώ ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω εντοπίσει στογόνες λαδιού εκεί που παρκάρω το αμάξι (ενδεικτικά το αναφέρω), οπότε θέλω να πιστεύω ότι λογικά δεν υπάρχει θέμα με πιθανή διαρροή από τσιμούχα στροφάλου.
Πως σας φαίνονται τα παραπάνω; -
@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
Κάτι παραπάνω από ένα χρόνο μετά, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα πάω το αμάξι σε συνεργείο για αλλαγή της φλάντζας καπακιού βαλβίδων.
Ο μηχανικός που μίλησα και είχε δει προ μηνός το αμάξι μου είπε ότι ίσως χρειαστούν και αλλαγή οι 2 τσιμούχες εκκεντροφόρων.
Επιπλέον επειδή τσεκάροντας το αμάξι από κάτω (ανυψωμένο στους γρύλους), είδαμε να έχει "δακρύσει" από λάδια και το κάρτερ, μάλλον θα κατεβάσει και κάρτερ για να βάλει φλαντζόκολλα, ενώ λόγω παλαιότητας του αυτοκινήτου/μοτέρ (17 χρόνια, 262.000 χλμ κινητήρα) μου είπε ότι θέλει να λύσει και το πλαστικό κάλυμμα του σετ ιμάντα εκκεντροφόρου για να τσεκάρει μήπως υπάρχει κάποια διαρροή και από την τσιμούχα στροφάλου (πλευρά "καθρέπτη" αν δεν κάνω λάθος) καθώς αν υπάρχει θέμα και από εκεί, μπορεί να γίνει ζημιά στους ιμάντες.
Βέβαια, εγώ ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω εντοπίσει στογόνες λαδιού εκεί που παρκάρω το αμάξι (ενδεικτικά το αναφέρω), οπότε θέλω να πιστεύω ότι λογικά δεν υπάρχει θέμα με πιθανή διαρροή από τσιμούχα στροφάλου.
Πως σας φαίνονται τα παραπάνω;Πέραν κάποιας φλάντζας που μπορεί να δημιουργήσει θέμα στον ιμάντα χρονισμού όλα τα άλλα είναι περιττά. Άντε και το ψευτοκαπακο για να είναι καθαρό από εκεί και κάτω.
-
@w202-amg said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
Κάτι παραπάνω από ένα χρόνο μετά, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα πάω το αμάξι σε συνεργείο για αλλαγή της φλάντζας καπακιού βαλβίδων.
Ο μηχανικός που μίλησα και είχε δει προ μηνός το αμάξι μου είπε ότι ίσως χρειαστούν και αλλαγή οι 2 τσιμούχες εκκεντροφόρων.
Επιπλέον επειδή τσεκάροντας το αμάξι από κάτω (ανυψωμένο στους γρύλους), είδαμε να έχει "δακρύσει" από λάδια και το κάρτερ, μάλλον θα κατεβάσει και κάρτερ για να βάλει φλαντζόκολλα, ενώ λόγω παλαιότητας του αυτοκινήτου/μοτέρ (17 χρόνια, 262.000 χλμ κινητήρα) μου είπε ότι θέλει να λύσει και το πλαστικό κάλυμμα του σετ ιμάντα εκκεντροφόρου για να τσεκάρει μήπως υπάρχει κάποια διαρροή και από την τσιμούχα στροφάλου (πλευρά "καθρέπτη" αν δεν κάνω λάθος) καθώς αν υπάρχει θέμα και από εκεί, μπορεί να γίνει ζημιά στους ιμάντες.
Βέβαια, εγώ ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω εντοπίσει στογόνες λαδιού εκεί που παρκάρω το αμάξι (ενδεικτικά το αναφέρω), οπότε θέλω να πιστεύω ότι λογικά δεν υπάρχει θέμα με πιθανή διαρροή από τσιμούχα στροφάλου.
Πως σας φαίνονται τα παραπάνω;Πέραν κάποιας φλάντζας που μπορεί να δημιουργήσει θέμα στον ιμάντα χρονισμού όλα τα άλλα είναι περιττά. Άντε και το ψευτοκαπακο για να είναι καθαρό από εκεί και κάτω.
Δε θα διαφωνήσω μαζί σου. Το θέμα είναι ότι πέρα από την αντικατάσταση της φλάντζας του λεγόμενου ψευτοκάπακου, για να διαπιστωθεί τυχόν διαρροή από τσιμούχα που θα μπορούσε (δυνητικά) να προκαλέσει ζημία στο σετ ιμάντα χρονισμού, θα πρέπει να αφαιρεθεί το σετ ιμάντα με το γρανάζι εκκεντροφόρου (τσιμούχες των 2 εκκεντροφόρων) καθώς και το γρανάζι στροφάλου (τσιμούχα "καθρέπτη" στροφάλου).
Οπότε σε αυτή την περίπτωση μιλάμε αναγκαστικά για χρέωση εργατικών αντικατάστασης σετ χρονισμού (γύρω στα 80 ευρώ) συν τα εργατικά της αντικατάστασης φλάντζας ψευτοκάπακου και πάει λέγοντας.
Και για να κλείσει το κεφάλαιο διαρροών λαδιού, με βάση τα λεγόμενα του μηχανικού στο συνεργείο, κανονικά θα πρέπει να ελεγχθεί και η φλάντζα στροφάλου από την πλευρά του κιβωτίου, δηλαδή κατέβασμα κιβωτίου, το οποίο ωστόσο δεν σκοπεύω να ζητήσω να γίνει (αλλάχθηκε σετ δίσκος/πλατώ αντλία/ρουλεμάν προ 6μήνου σε άλλο συνεργείο, όπου δεν μου ανέφεραν τίποτα για διαρροή από εκείνη την πλευρά, κι ενώ υπήρχε ήδη κανά χρόνο μικρή διαρροή λαδιού από το ψευτοκάπακο).
Σε ότι αφορά το κάρτερ, με περίπου δεδομένο ότι πιθανότατα υπάρχει κι από εκεί μια μικρή διαρροή (που τυπικά δεν αναμένεται να προκαλέσει κάποιο περαιτέρω πρόβλημα στον κινητήρα, αλλά ωστόσο δεν είναι κι ότι καλύτερο να είναι πασαλειμένο λάδια το κάρτερ σε μόνιμη βάση), η όποια επισκευή (νομίζω κατέβασμα κάρτερ και τοποθέτηση φλαντζόκολλας καθώς έχω την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο δεν στεγανοποιεί με κάποια φλάντζα) θα συνδυαστεί και με αλλαγή λαδιών (που πάντως είναι έτσι κι αλλιώς για αλλαγή, λόγω χρόνου/χλμ από την τελευταία αλλαγή τους).
"Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H