Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ABS & ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. ABS & ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 2 / 6
    Περί αυτοκίνησης
    34
    111
    452
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      michelle last edited by

      Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
      Εντάξει δεν είναι ανάγκη να είμαστε Scumacher για να μπορούμε να ελένγχουμε την πίεση στοπεντάλ του φρένου. Αν κάτσεις να ασχοληθείς λιγάκι το μαθαίνεις. Οσο για τον πανικό, εκεί δεν φταίνε τα φρένα αλλά ο οδηγός που πανικοβάλεται. Ψυχραιμια, η οποία έρχεται απο την εμπειρία. Ψυχραιμία που χρειάζεται όχι μόνο για να φρενάρεις.

      .....

      Δεν είμαι κατά του ABS. Απλά μερικές φορές είναι χειρότερο απ'οτι χωρίς. Μερικές φορες.

      Συμφωνούμε απόλυτα!

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • N
        nass last edited by

        Επειδή πολλά λέμε, προτείνω στους 4Τ να κάνουν ακριβώς αυτό το τεστ: να πάρουν ένα αυτοκίνητο τελευταίας γενιάς με δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS και να μετρήσουν αποστάσεις ακινητοποίησης από τα 20 ή τα 10 χλμ/ώρα με και χωρίς το ABS, σε στεγνό, βρεγμένο και γλιστερή άσφαλτο.

        Θυμάμαι πάντως που είχαν κάνει μια δοκιμή στις Σέρρες και έβαλαν τον Κόρακα (δεν είναι βέβαια Schumacher αλλά είναι ένας από τους 'καλούς' Ελληνες οδηγούς αγώνων, χωρίς αμφιβολία, θα έλεγα, καλύτερος από το 99% των οδηγών στους δρόμους και, άντε, από το 90% των οδηγών στο Forum ) να φρενάρει με και χωρίς ABS (από πολλά χιλιόμετρα) και μόνο σε μία-δύο περιπτώσεις (και με 'τυχαίο' και όχι συστηματικό τρόπο) πέτυχε καλύτερη απόσταση ακινητοποίησης από το 'τσαρούχωμα' με ABS.

        Σε σχέση με το παράδειγμα αυτό, και με τα όσα αναφέρονται παραπάνω, ρωτάω τα εξής:

        1. Οταν μιλάμε για φρενάρισμα από τα 10-20 χλμ/ώρα, πρόκειται σίγουρα για πολύ μικρό χρόνο μέχρι το εμπόδιο (αλλιώς δεν τίθεται θέμα, προλαβαίνουμε να σταματήσουμε). Δηλ. αν σε φρενάρισμα από τα 120 μιλάμε για 1-2 sec, σε φρενάρισμα από τα 10-20 χλμ/ώρα μιλάμε για ολικό χρόνο άντε το πολύ 0.3-0.5 sec (και πολύ λέω). Υπενθυμίζω πως ελάχιστος ανθρώπινος χρόνος αντίδρασης (πχ. αθλητές 100 m στην εκκίνηση, οδηγοί dragster) θεωρείται το 0.1 sec. Ας πούμε πως αντιδρούμε τόσο γρήγορα... Δηλαδή ρε παιδιά, θα πετύχετε το τέλειο 'στο όριο του μπλοκαρίσματος' φρενάρισμα σε 0.2-0.4 sec ? Τι να πω, μακάρι... αλλά πολύ αμφιβάλω, θα μου επιτρέψετε.

        2. Αν η απάντηση στο παραπάνω είναι 'όχι, αλλά καλύτερα θα φρενάρει με το να μπλοκάρει συνεχώς παρά το πάτα-άσε του ABS', τότε τίθεται σε ευθεία αμφιβολία η ορθή κρίση των μηχανικών που σχεδίασαν το σύστημα. Θέλω να πω πως αν η παραπάνω πρόταση ισχύει (το ξέρουμε πως ισχύει μόνο σε χώμα/χιόνι, ΟΚ), αυτό σίγουρα θα το είχαν διαπιστώσει με τις εργαστηριακές τους μετρήσεις οι σχεδιαστές και θα είχαν βάλει (εύκολο είναι) αυτόματη απενεργοποίηση στις μικρές ταχύτητες (όπως έχουν βάλει σε κάποια 4x4 που είπε και ο meco). Δεν το έχουν κάνει, άρα θεωρώ πως το έχουν δοκιμάσει και ξέρουν πως δεν ισχύει

        Οπότε από τα παραπάνω αντιλαμβάνομαι πως η όλη συζήτηση γίνεται για το ποσοστό εκείνο των οδηγών που μπορούν μέσα σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο να φρενάρουν τέλεια χωρίς να μπλοκάρουν. ΟΚ τότε.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • Y
          yandr last edited by

          Ο χρήστης Michelle έγραψε:
          [Κλασική περίπτωση 'θεοποίησης' της τεχνολογίας, κατ' εμέ! Διάβασε για τον τρόπο λειτουργίας των σύγχρονων ABS, θυμίσου λίγο τη φυσική του Λυκείου, 'παίξε' και λίγο στα Μέγαρα με μερικά διαφορετικά μεταξύ τους αμάξια, αν έχεις τη δυνατότητα, και μετά το συζητάμε για τους 'ειδικούς αισθητήρες' που διαθέτουν μόνο ο Σουμάχερ κλπ...

          Ξέρω αρκετούς που το έχουν 'χώσει' επειδή πίστευαν ότι με το ABS θα φρενάρουν 'σα Σουμάχερ και ακόμα καλύτερα'... Ειλικρινά ελπίζω να μη γίνεις ένας απ' αυτούς!

          Αν είχες περιοριστεί στην πρώτη παράγραφο θα μπορούσα να συμφωνήσω, αλλά όμως προτίμησες να εκφράσεις υποθέσεις και προτροπές 'μη γίνεις σαν και αυτούς κ.λπ'.

          Ίσως θα έπρεπε να το θέσω διαφορετικά. Πιστεύω ότι ούτε ο Σουμάχερ δεν μπορεί να φρενάρει καλύτερα χωρίς ABS στους ελληνικούς δρόμους οδηγώντας ένα 'φυσιολογικό' αυτοκίνητο παραγωγής.

          Αν ξέρεις πολλούς που τα έχουν χώσει με ABS, εγώ ξέρω αυτόν που μου την έχωσε από πίσω και δεν είχε ABS. Μάλιστα η σύγκρουση ήταν τόσο μικρή, που αν είχε φρενάρει 20 εκατοστά πιο γρήγορα (= αν είχε τσαρουχώσει τα ABS) δεν θα του βαράγανε +2 στο Bonus Malus και δεν θα με έστελνε για αλλαγή προφυλακτήρα.

          Βέβαια στην Ελλάδα γνωρίζουμε ότι όλοι οι οδηγοί είναι μία κλάσση πάνω από Σουμάχερ (εφόσον παίζουν και στα Μέγαρα μπορεί να είναι και δύο κλάσσεις καλύτεροι) οπότε δεν χρειάζονται ABS. Ακόμη και εάν οι δύο ρόδες συναντήσουν διαφορετική τρηβή (πρόχειρα μπαλώματα στο δρόμο) θα το σώσουν, δεν θα πανικοβληθούν, θα καταφέρουν να σκεφτούν και να ελέγξουν με ακρίβεια χιλιοστών το πόδι τους και θα υπολογίσουν με ευκολία την πιθανή κόποση ή φθορά στο σύστημα πέδησης ώστε να επιτύχουν το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΕΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ!

          Εμ τι, σας τους άχρηστους τους Σουμάχερ είναι που σε κάθε δοκιμαστικό γύρο φρενάρει διαφορετικά και για αυτό κάνει διαφοερτικούς χρόνους;
          Εδώ μιλάμε για ακρίβεια χιλιοστού, τέτοιο επίπεδο οι Έλληνες.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • S
            spiros19 last edited by

            Ειλικρινα δεν εχν μπει σε αμαξι που με ταχυτητεσ

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • T
              takinen last edited by

              Να συμπληρώσω στα λεγόμενα του nass πως ο Σουμάχερ και ο κάθε πιλότος F1 πολύ θα ήθελε να έχει ABS αλλά δεν του το επιτρέπουν οι κανονισμοί.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • T
                techadmin admin last edited by

                Πάντως σε φρενάρισμα πανικού από τα 70-80χαω με το πεντάλ τσαρουχωμένο και το ABS να λειτουργεί καθ'όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος παρατήρησα ότι κέρδισα μέτρα περισσότερο στο τέλος του φρεναρίσματος (άρα στη μικρή ταχύτητα) παρά στην αρχή. Εκεί που δηλαδή περίμενα ότι δεν θα προλάβω να σταματήσω και θα εμβολίσω τον μπροστινό μου με το ρυθμό που επιβράδυνε το αυτοκίνητο, τελικά σταμάτησα κανα-δυο εκατοστά από τον προφυλακτήρα του.

                Συμπέρασμα: το ABS ίσως είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό και σωτήριο στις μικρές ταχύτητες παρά στις μεγάλες, που έτσι κι αλλιώς πιο δύσκολα μπλοκάρουν εντελώς οι τροχοί.

                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                • P
                  petros last edited by

                  To ABS είναι σωτήριο (δοκιμασμένα πράγματα, όπως έχω αναφέρει σε άλλο post). Η δε εξέλιξή του ραγδαία τα τελευταία χρόνια (δεν έχει καμία σχέση η λειτουργία ενός σύγχρονου ABS με το αντίστοιχο σύστημα προ πενταετίας).

                  Κατ' εμέ το μόνο 'πρόβλημα' (?) δεν έχει να κάνει με το ABS, αλλά με το αποτέλεσμά του. Πιο συγκεκριμένα δε σε παίρνει χαμπάρι ο μπροστινός σου !!! Κι αυτό γιατί δε στριγγλίζουν τα λάστιχα.
                  Στο περιστατικό που είχα στην Κηφισίας, κατάλαβα τι σημαίνει αυτό. Είχα φρενάρει από τα 80 σαν τον τρελό, μερικά εκατ. από τον προφυλακτήρα του προπορευόμενου κι εκείνος δεν πήρε πρέφα απολύτως τίποτε. Αν με είχε 'ακούσει' θα μπορούσε να κινηθεί μισό με ένα μέτρο. Βέβαια θα μου πείτε ότι από τα 80 χωρίς ABS δε σε σώνει το ένα μέτρο. Το ξέρω, κι απλώς αναφέρω το περιστατικό ως παρατήρηση (έως σήμερα έχω γλιτώσει τουλάχιστον δύο φορές από τρακάρισμα γιατί 'άκουσα' τον πίσω μου να φρενάρει).

                  Επίσης κάποιος ανέφερε για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Είναι η αλήθεια ότι η ελληνική άσφαλτος αποτελεί το μεγαλύτερο πεδίο δοκιμών των πιο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και πολλές φορές καταφέρνει να τα υπερνικήσει! Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η στροφή στα δικαστήρια (κάτω από τη γέφυρα προς Αλεξάνδρας). Εκεί, στρίβουν τρόλεϋ και λεωφορεία. Η άσφαλτος-γυαλί είναι τόσο κακοπαθημένη, ώστε έχει αποκτήσει τόσα καρούμπαλα, τα οποία κυριολεκτικά τρέλαναν τις προάλλες το ABS του 206. Φρέναρα από 50 και λειτούργησε τόσο πολύ το ABS που ήταν σα να μη φρενάρω καθόλου και σταμάτησα τελικά μισό μέτρο μετά το φανάρι!!!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • S
                    silvertommy last edited by

                    Εχουμε ξεφύγει λίγο και φτάνουμε σε υπερβολές των δεκάτων του χιλιοστού και των μέτρων που χρειάζεται να σταματήσει ένα αυτοκίνητο απο τα δέκα χιλιόμετρα.

                    Ενας καλός οδηγός ξέρει και μπορεί να προβλέπει καταστάσεις οριακών φρεναρισμάτων. Αν μέσα στην κίνηση είσαι συνέχεια στην τσίτα και φρενάρεις οριακά ή δεν προσέχεις, τότε κανένα ABS δε σε σώζει. Πιθανότατα απο τα δέκα χλμ. με μπλοκαρισμένους τροχούς να φρενάρεις και καλύτερα. Απο τα δέκα χλμ. δεν μπορείς να κάνεις ελιγμούς αποφυγής. Στα δέκα χλμ. μεγαλύτερο ρόλο παίζει ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού παρά τα φρένα.

                    Το ABS είναι ένα ΒΟΗΘΗΜΑ. Οπως και αυτά που ελέγχουν σπινιαρίσματα και φρενάρουν τροχούς ή κόβουν κινητήρα. Οσοι θέλουν ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ πολύ καλά κάνουν. Οσοι δεν τα θέλουν είναι γιατί προτιμούν να έχουν τον έλεγχο αυτοί και αν την πάθουν θα ξέρουν οτι αυτοί φταίνε και όχι τα ηλεκτρονικά ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ. Είναι για αυτούς που θέλουν να ακούνε μουσική τέρμα να χαζεύουν και να τα περιμένουν όλα απο ένα ηλεκτρονικό σύστημα. Προσωπικά εγώ προτιμώ να οδηγώ το αυτοκίνητο μου και όχι να με πηγαίνει αυτό. Γιαυτό και δεν έχει κανένα βοήθημα παρά του ABS που δεν γινόταν αλλιώς και ένα μπλοκέ.

                    Τελοσπάντων η ιδέα του ABS είναι να καταφέρεις να κάνεις ελιγμό αποφυγής εμποδίου χρησιμοποιώντας τη μέγιστη δυνατή πέδηση και όχι να σε σταματήσει απο τα δέκα χλμ. σε 0,5 δεύτερα.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • T
                      thevoice last edited by

                      Ο χρήστης takinen έγραψε:
                      Να συμπληρώσω στα λεγόμενα του nass πως ο Σουμάχερ και ο κάθε πιλότος F1 πολύ θα ήθελε να έχει ABS αλλά δεν του το επιτρέπουν οι κανονισμοί.

                      Καμία σχέση Δημήτρη! Αν το χρειαζόταν, όπως γράφτηκε πιο πάνω, θα το είχε όπως έχει το anti-spin για την καλύτερη επιτάχυνση.

                      Να εξηγήσω: To ABS προορίζεται για να σώζει 'καταστάσεις πανικού' όπου ο οδηγός ούτε έχει την ψυχραιμία να φρενάρει σωστά, ούτε την ικανότητα να ελέγξει τους τροχούς του ξεχωριστά αν ο δρόμος γλιστράει, και απλά 'τσαρουχώνει' το φρένο.

                      Το ABS δουλεύει 'καταλαβαίνοντας' το μπλοκάρισμα σε οποιονδήποτε από τους τροχούς του αυτ/του και ελευθερώνοντας (στιγμιαία) τα αντίστοιχα τακάκια του φρένου - διαδικασία που επαναλαμβάνεται αρκετές φορές το δευτερόλεπτο μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί ή να ελευθερώσουμε το πεντάλ του φρένου. Άρα στην ουσία έχουμε δεκάδες (ή εκατοντάδες, ανάλογα με την περίπτωση) μπλοκαρίσματα και ξεμπλοκαρίσματα των τροχών, πράγμα που συνεπάγεται και πρόωρη φθορά των ελαστικών. Δεν τα κάνουμε 'τετράγωνα' βέβαια, όπως με το πλήρες μπλοκάρισμα, αλλά, παρόλα αυτά τα φθείρουμε. Το γεγονός είναι ότι το φρενάρισμα με συνεχή μπλοκαρίσματα και ξεμπλοκαρίσματα των τροχών απέχει πολύ από το ιδανικό - σε συνθήκες 'πίστας'.

                      Ο Schumacher (και γενικά οι οδηγοί αγώνων πίστας) ξέρουν ποιό είναι το οριακό φρενάρισμα πριν επέλθει μπλοκάρισμα των τροχών τους και αυτό πράττουν στο 99% των περιπτώσεων. Τσαρουχώνοντας το φρένο και φρενάροντας μονίμως με ABS (1) ο ικανός οδηγός δεν θα μπορούσε να επιτύχει το ιδανικό φρενάρισμα και (2) τα λάστιχά τους θα κρατούσαν πολύ λιγότερο λόγω των συνεχών μπλοκαρισμάτων του φρεναρίσματος με ΑΒS.

                      Πρότασή μου... Διαβάστε τα τεχνικά άρθρα γύρω από τη λειτουργία αντίστοιχων συστημάτων και δοκιμάστε τα εκ του ασφαλούς πριν καταλήξετε σε 'κανόνες'.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • S
                        silvertommy last edited by

                        Ο χρήστης Petros έγραψε:
                        Η άσφαλτος-γυαλί είναι τόσο κακοπαθημένη, ώστε έχει αποκτήσει τόσα καρούμπαλα, τα οποία κυριολεκτικά τρέλαναν τις προάλλες το ABS του 206. Φρέναρα από 50 και λειτούργησε τόσο πολύ το ABS που ήταν σα να μη φρενάρω καθόλου και σταμάτησα τελικά μισό μέτρο μετά το φανάρι!!!

                        Εκεί θα σταματούσες πιό γρήγορα αν δεν είχες ABS.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • M
                          michelle last edited by

                          Ο χρήστης yandr έγραψε:
                          Ίσως θα έπρεπε να το θέσω διαφορετικά. Πιστεύω ότι ούτε ο Σουμάχερ δεν μπορεί να φρενάρει καλύτερα χωρίς ABS στους ελληνικούς δρόμους οδηγώντας ένα 'φυσιολογικό' αυτοκίνητο παραγωγής.

                          Τώρα το έθεσες πιο σωστά, τουλάχιστον αν μιλάμε για Σουμάχερ σε κατάσταση πανικού!!

                          Αν ξέρεις πολλούς που τα έχουν χώσει με ABS, εγώ ξέρω αυτόν που μου την έχωσε από πίσω και δεν είχε ABS. Μάλιστα η σύγκρουση ήταν τόσο μικρή, που αν είχε φρενάρει 20 εκατοστά πιο γρήγορα (= αν είχε τσαρουχώσει τα ABS) δεν θα του βαράγανε +2 στο Bonus Malus και δεν θα με έστελνε για αλλαγή προφυλακτήρα.

                          Υποθέτεις...

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • Y
                            yandr last edited by

                            Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
                            Είναι (σσ. το ABS) για αυτούς που θέλουν να ακούνε μουσική τέρμα να χαζεύουν και να τα περιμένουν όλα απο ένα ηλεκτρονικό σύστημα.

                            Δεν καταλαβαίνω πως συνδέεται η δυνατή μουσική με το ABS. Μπορεί να έχεις βέβαια κάποιες προσωπικές εμπειρίες, αλλά σίγουρα στερείται λογικής αυτό το επιχείρημα. Προσωπικά το ABS με έχεις γλιτώσει 3 φορές από τρακάρισμα (χαμηλής έντσης πάντως) και δεν έχω παρά μόνο θετικά λόγια να πω για το σύστημα. Στις πολύ χαμηλές ταχύτητες μου δίνει την αίσθηση ότι φρενάρει σε μεγαλύτερη απόσταση, όμως κατά τα άλλα χαίρομαι ιδιαιτέρως που θα γίνει υποχρεωτικό σύστημα για τα νέα αυτοκίνητα και πιστεύω ότι θα συμβάλει στην αποφυγή συγκρούσεων, ειδικά σε κακές καιρικές συνθήκες αλλά και σε μικροτρακαρίσματα (υποθέτω ότι αν επιχειρήσεις να φρενάρεις από 120 σε 3 μέτρα δεν σε σώζει κανένα σύστημα).

                            Θα πρέπει τώρα να καθόμαστε και να συζητάμε εάν είναι καλό ή όχι το ABS; Δε νομίζω ότι το θέμα επιδέχεται σοβαρής αμφισβήτησης. Ίσως θα μπορούσαμε να συζητάμε σε ποιες περιπτώσεις εμφανίζονται κάποιες αδυναμίες, κάτι που θα είχε όντως ενδιαφέρον.

                            Προσωπικά εγώ προτιμώ να οδηγώ το αυτοκίνητο μου και όχι να με πηγαίνει αυτό.

                            Δε νομίζω ότι συζητάμε για κάποιο σύστημα αυτόματης οδήγησης. Το ABS απλά βοηθάει στο φρενάρισμα. Αυτή η άποψη μου θυμίζει το παλιό γνωστό 'men do it with keyboards'. Αν είναι να μην σε πηγαίνει, βγάλε υδραυλικά και ηλεκτρονικά συστήματα, αναρτήσεις κ.λπ. για να πηγαίνει όπου ακριβώς το στρίβεις. Χωρίς κανένα σύστημα μεταξύ πετάλ/τιμονιού και ρόδας

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • S
                              stefanos147 last edited by

                              Έντάξει καλή η θεωρία περί λειτουργίας του ABS και αξιοποίησης της πρόσφυσης, αλλά πάντα ή πράξη είναι που έχει τον τελευτσίο λόγο. Είπαμε καλό,χρυσό και άγιο το ABS αλλά έχει και όρια. Δοκιμάστε να φρενάρετε από μικρή ταχύτητα με ένα μέτριο (όχι κακό) ABS σε ανώμαλο δρόμο και μετά πείτε αν μπορείτε να φρενάρετε καλύτερα με αυτό ή χωρίς.Δεν είναι τέλειο το σύστημα,έχει αρκετά σημεία να βελτιώσει ακόμα. Και όσον αφορα στη δυνατότητα ελιγμού, τί να την κάνεις σε μικρές ταχύτητες (

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • N
                                nass last edited by

                                Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
                                Εχουμε ξεφύγει λίγο και φτάνουμε σε υπερβολές των δεκάτων του χιλιοστού και των μέτρων που χρειάζεται να σταματήσει ένα αυτοκίνητο απο τα δέκα χιλιόμετρα.

                                Γιατί, λίγα ατυχήματα έχουν αποφευχθεί για 1 μέτρο ή και λιγότερο ? Αν στο 1 μέτρο δεν είναι αυτοκίνητο αλλά πεζός ?

                                Ενας καλός οδηγός ξέρει και μπορεί να προβλέπει καταστάσεις οριακών φρεναρισμάτων.

                                Πάντα ? Δηλαδή εσύ (που προφανώς θεωρείς τον εαυτό σου 'καλό οδηγό' ) είσαι πάντοτε σε εγρήγορση, δεν είσαι ποτέ κουρασμένος, απασχολημένος - σκεπτικός, δεν σου αποσπά ποτέ στιγμιαία την προσοχή κάτι κτλ. κτλ. ? Το βρίσκω δύσκολο να το πιστέψω, συγνώμη...

                                Πιθανότατα απο τα δέκα χλμ. με μπλοκαρισμένους τροχούς να φρενάρεις και καλύτερα.

                                Ναι αλλά δεν απαντάς στο εξής: γιατί δεν το ξέρουν αυτό οι μηχανικοί των αυτοκινητοβιομηχανιών ώστε να απενεργοποιούν το ABS στις χαμηλές ταχύτητες ?

                                Οσοι δεν τα θέλουν είναι γιατί προτιμούν να έχουν τον έλεγχο αυτοί και αν την πάθουν θα ξέρουν οτι αυτοί φταίνε και όχι τα ηλεκτρονικά ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ.

                                Οταν οι επιπτώσεις ενδεχόμενα επεκτείνονται σε τρίτους, και ιδιαίτερα σε πεζούς, ποδηλάτες και λοιπούς 'αδύναμους', θα προτιμούσα ο εγωισμός να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Ιδιαίτερα μάλιστα αν είναι υπό αίρεση (που είναι, αν δεν σε λένε Σουμάχερ, ΜακΡέι ή, έστω, Κύρκο ) η ποιότητα αυτού του 'ελέγχου'.

                                Είναι για αυτούς που θέλουν να ακούνε μουσική τέρμα να χαζεύουν και να τα περιμένουν όλα απο ένα ηλεκτρονικό σύστημα.

                                Μήπως τα ισοπεδώνεις όλα ?

                                Στο κάτω-κάτω, η ECU του αυτοκινήτου σου 'ηλεκτρονικό βοήθημα' δεν είναι ?

                                Προσωπικά εγώ προτιμώ να οδηγώ το αυτοκίνητο μου και όχι να με πηγαίνει αυτό.

                                Και εγώ! Αλλά είμαι αρκετά ρεαλιστής για να ξέρω πως το αυτοκίνητό μου θα φρενάρει καλύτερα και με περισσότερο έλεγχο με το ABS παρά χωρίς αυτό. Αν εσύ νομίζεις πως τα καταφέρνεις καλύτερα από το ABS σε όλες τις συνθήκες (λίγα - πολλά χλμ., βροχή ή στεγνό ή γλυστερό), υποκλίνομαι (θα ήθελα βέβαια να δω με στοιχεία που το στηρίζεις αυτό), αλλά επίτρεψέ μου να σου υπενθυμίσω το παράδειγμα του Κόρακα που ανέφερα παραπάνω

                                Τελοσπάντων η ιδέα του ABS είναι να καταφέρεις να κάνεις ελιγμό αποφυγής εμποδίου χρησιμοποιώντας τη μέγιστη δυνατή πέδηση και όχι να σε σταματήσει απο τα δέκα χλμ. σε 0,5 δεύτερα.

                                Σωστό και αυτό. Και λέω πως το πετυχαίνει καλύτερα από οποιονδήποτε από εμάς.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • S
                                  silvertommy last edited by

                                  Φίλε nass δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν. Αυτές είναι οι απόψεις μου. Βλέπω το αυτοκίνητο σαν ένα μέσο διασκέδασης πιο πολύ παρά δουλειάς. Επιλέγω άλλο αυτοκίνητο για δουλειά και άλλο για διασκέδαση. Το Abs χρειάζεται, όπως και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στο αυτοκίνητο της δουλειάς. Για το αυτοκίνητο της διασκέδασης τα θεωρώ όλα αυτά περιτά μιας και ο πρωταρχικός σκοπός είναι η διασκέδαση πράγμα πυ σημαίνει ότι όταν οδηγώ είμαι εκεί και πουθενά αλλού. Στις περιπτώσεις που είμαι κουρασμένος δεν έχω διάθεση κλπ. επιλέγω να πηγαίνω συντηρητικά με αποστάσεις απο το λεγόμενο όριο και έτσι να μην κινδυνεύω εγώ ούτε κανείς.

                                  Χωρίς να θεωρώ το εαυτό μου τέλειο και χωρίς να θεοποιώ Σουμάχερ, ΜακΡέι ή, έστω, Κύρκο προσπαθώ συνέχεια να μαθαίνω και να προσέχω.

                                  Μην ακούγοντας μουσική δυνατά πετυχαίνεις να ακούς πότε ένα λάστιχο πιέζεται στη στροφή ή πότε είναι έτοιμο να μπλοκάρει σε ένα φρενάρισμα.

                                  Εγραψα πιο πάνω ότι δεν είμαι κατά του ABS, απλά μερικές φορές δεν το θέλω.

                                  Απλά ποτέ δεν αφήνομαι στα διάφορα συστήματα για να με σώσουν. Αυτά διευκολύνουν τον οδηγό. Απο μόνα τους δεν σώζουν, τουλάχιστο δε φτάσαμε εκεί ακόμα.

                                  Α και τα λάστιχα μου δεν στριγκλίζουν ποτέ. Είναι η σωστή ευθυγράμιση, η σωστή πίεση, το σωστό καμπερ που δεν αφήνουν το πλαινό του ελαστικού να φτάσει στην άσφαλτο και να γλυστρίσει. Αλήθεια, ξέρει κανείς άλλο λόγο γιατί στριγγλίζουν τα λάστιχα ?

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • F
                                    filandos last edited by

                                    Ο χρήστης stefanos147 έγραψε:

                                    Και όσο για την F1, εκεί πιστεύω ότι το ABS θα δυσκόλευε τους οδηγούς αντί να τους βοηθά. Για σκεφτείτε το λίγο. Στη διάρκεια του αγώνα ο οδηγός βρίσκεται στο μέγιστο βαθμό ετοιμότητας. Διαθέτει προφανώς ότι πιο άμεσο σε αίσθηση (όχι μόνο από τα φρενα αλλά και τις αναρτήσεις του) και φυσικά έχει άψογα φρένα. Επίσης ξέρει ότι οδηγεί σε οδόστρωμα τέλειο και σχεδόν με ομοιόμορφη πρόσφυση παντού.Ε, δε νομίζω ότι είναι και πολύ δύσκολο να φρενάρει έχοντας τον απόλυτο έλεγχο του φρεναρίσματος... Εσείς τι λέτε; Ούτε το αναπάντεχο (σε σχέση με το δρόμο) έχει να αντιμετωπίσει ούτε τίποτα. Δε νομίζω ότι το ABS θα βοηθούσε...

                                    Κατά την ταπεινή προσωπική μου γνώμη, η παραπάνω σκέψη μου φαίνεται λίγο αφελής. (Ζητάω συγνώμη προκαταβολικά αν σε θίγει αυτό)

                                    Δυστυχώς δεν θυμάμαι που το άκουσα ή το διάβαζα: Ένας οδηγός της φόρμουλα 1 περιεγραφε την διαδικασία επιτάχυνσης στην έξοδο από την στροφή σαν να ισορροπείς σε τεντωμένο σκοινί. Για να ισορροπίσεις παίζεις με το γκάζι και το τιμόνι. (τώρα βέβαια βοηθάει και το traction control). Επίσης είπε ότι αν η διαδικασία της επιτάχυσνης είναι να προσπαθίσεις να ισορροπίσεις σε τεντωμένο σκοινί, τότε το φρανάρισμα είναι σαν να πέφτεις από ψηλά και να προσπαθείς να ισορροπίσεις σε τεντομένο σκοινί!!!

                                    Πιστεύω ότι το φρανάρισμα από 300 σε 80 για μια κλειστή με δευτέρα είναι από τα πιο δύσκολα σημεία ενός αγώνα. Είναι εκεί που χάνονται ή κερδίζονται τα χιλιοστα του δευτερολέπτου. Οι οδηγοί θα πετύχαιναν το τέλειο φρενάρισμα με πολύ μεγάλη ευκολία, αν είχαν ABS, αλλά τότε και λιγότερο ικανοί απο αυτους θα μπορούσανε να κάνουν late braking πιο εύκολα. Και τότε ξεχάστε τα προσπεράσματα στα φρένα, όταν όλοι θα μπορούν να φρενάρουν το ίδιο αποτελεσματικά.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • T
                                      thanosm last edited by

                                      Εγώ πιστεύω πως αν πραγματικά επιτρεπόταν κάθε αυτοκίνητο της F1 και όχι μόνο να έχει abs στην διαθεσή του θα το είχε.Ελα όμως που δεν επιτράπηκε ακόμα?Γιατί?άλλο θέμα
                                      Ατυχές παράδειγμα ο παραλληλισμός με τον Σουμάχερ και τα φρένα του.......
                                      Αν ρε παιδιά το abs δεν ήταν ικανό να αποτρέπει τα δυσάρεστα δεν θα κυκλοφορούσε αλλά ούτε θα το εξελίσανε μέχρι και 5η γεννιά....
                                      Φυσικά υπάρχουν και ειδικές περιπτώσεις ανικανότητάς του αλλά ελάχιστες και οι οποίες πρέπει να επισημαίνονται

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • S
                                        stefanos147 last edited by

                                        finlandos κανένα πρόβλημα. Μια παρέα είμαστε και συζητάμε.

                                        Ίσως να έχεις δίκιο σε αυτό που λές. Πράγματι είναι δύσκολο ένα φρενάρισμα 300-80 όπως λες, αλλά αυτό που θέλω να πω έιναι λίγο διαφορετικό. Ο οδηγός της F1 έχει ανα πάσα στιγμή γνώση και έλεγχο όλων των παραμέτρων της οδήγησης και από πριν ξέρει που και πόσο θα φρενάρει (εντάξει εξαιρούνται η εκκίνηση και τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα).Δεν ΑΙΦΝΙΑΖΕΤΑΙ.Για αυτό και λέω ότι δεν χρειάζεται το ABS,σε αντίθεση με την καθημερινή οδήγηση στους δρόμους, όπου το απρόοπτο καραδοκεί. Άσε που συχνά ο δρόμος έχει τα μαύρα του τα χάλια και επιπλέον ποτέ ο οδηγός δεν είναι σε τέλεια κατάσταση (κούραση, νεύρα, αφηρημάδα....). Εξ'ου και η σύγκριση με την F1 που έκανα. Αν κάπου διαφωνείς ή έχεις να προσθέσεις κάτι, ευχαρίστως να σε ακούσω ( διαβάσω )

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • K
                                          kokosmech last edited by

                                          Παιδιά λυπάμαι .... αλλά και πάλι θα διαφωνήσω μερικώς.

                                          Με την έννοια οριακό φρενάρισμα εννοώ/κατανοώ/επιθυμώ φρενάρισμα πως λέμε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας κάπως ανάλογα με το μπλοκάρισμα/κύλιση.

                                          Θεωρώ πως το οριακό φρενάρισμα (όχι σε καλή πρόσφυση) έχει λίγο (ελάχιστο) μλοκάρισμα μετά κλυλιση,μετά μπλοκάρισμα...κάπως έτσι.

                                          ακριβώς και για αυτόν τον λόγο πιστέυω πως είναι λίγοι αυτοί που το καταφέρνουν σε συνθήκες πανικού, και σίογυρα ΟΧΙ ο μέσος οδηγός (όπως είμαστε οι περισσότεροι)

                                          Ακόμα το παραπάνω επισημαίνω ότι αναφέρεται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Με καλή πρόσφυση δεν νομίζω πως το ABS αυξάνει ούτε μισό μέτρο την απόσταση.(τa γ γενιάς ABS)

                                          Επίσης τα τελευτάια 5 χρόνια, ε΄χω οδηγήσει και σε οριακές συνθήκες καμιά δεκαριά αυτοκίνητα με ABS. Δυστυχώς δεν έχω νοιώσει ποτέ ότι κάποιο απο αυτά έχει κάνει οριακό φρενάρισμα σε ολισθηρό δρόμο. Έχω την αίσθηση ότι όλα αποσυμπλέκουν την δαγκάνα αρκετά νωρίς. Αντιθέτως στον ίδιο δρόμο(ολισθηρό) αυτοκίνητα χωρίς ABS έχω την αίσθηση ότι σταματούν πιο αποτελεσματικά.

                                          [/quote]

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • K
                                            kokosmech last edited by

                                            Ο χρήστης Michelle έγραψε:

                                            γ) σε γλυστερό δρόμο (γυαλί που λέμε....) ένας έμπειρος οδηγός με 'σωστό' οριακό φρενάρισμα είναι πολύ πιθανό να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απο ένα αυτοκίνητο με ABS. ¨Ομως με το ABS θα έχει τον έλεγχο (κατευθυνσημότητα) του οχήματος ανα πάσα στιγμή, ενώ χωρίς το ABS είναι αμφίβολο...

                                            michelle , μάλλον δεν το πρόσεξες καλά, το αντίθετο έγραψα!!!:είναι πολύ πιθανό να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απο ένα αυτοκίνητο με ABS.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 2 / 6
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr