-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Mεταξύ ένός σύγχρονου μικρομεσαίου 1,5 τόνου και μαούνας 2,5 τόνων εγώ στοιχηματίζω υπέρ του μικρομεσαίου.Έπρεπε να έβλεπες το ισοπεδωμένο Golf V που ο οδηγός του άλλαξε λωρίδα (κάκιστα) απότομα μπροστά σε Tuareg που ερχόταν με πολλά, στην ΑΟ.
Έγινε 200-300 μέτρα μπροστά μου. Η σχετική τους ταχύτητα δεν πρέπει να υπερέβαινε αυτήν ενός crash test, και συγκρούστηκαν στην ευθεία. Το Tuareg έπαθε μεγάλη ζημιά, αλλά από το Golf δεν έμεινε τίποτα, πλην του χώρου του κινητήρα. Αυτά από όσα είδα εν τάχει. Ελπίζω να έζησε ο άνθρωπος, αν και όπως είπα το λάθος ήταν δικό του.
-
Krusenstern
μαλλον εννοουσε παλιοτερες δυομισατονες μαουνες... και οχι αρματα μαχης ala Tuareg... -
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Krusenstern
μαλλον εννοουσε παλιοτερες δυομισατονες μαουνες... και οχι αρματα μαχης ala Tuareg...Nαι ακριβώς!
Όπως το περιγράφεις είναι σχεδόν σα να καβάλησε το Touareg το Golf, οπότε δεν είναι να απορεί κανείς που το μόνο που έμεινε είναι ο κινητήρας.
Γενικά ο κίνδυνος που δημιουργούν τα SUV είναι μεγάλος στους υπόλοιπους 'μη προνομιούχους'.
-
Υπήρχαν 2,5τονα ΙΧ παλαιότερα;
Εξαιρώ τις αμερικανιές φυσικά.Τέσπα, νομίζω ότι το EuroNCAP είναι αρκετά ξεκάθαρο σε αυτό το θέμα: 'It is essential that no attempt is made to compare the ratings between cars in different segments or mass groups. The frontal crash test aims to measure the performance of the car impacting another car of similar mass.'
Ήτοι, το μετωπικό crash test ΔΕΝ ΕΞΑΓΕΙ συμπεράσματα για συγκρούσεις μεταξύ αυτοκινήτων από διαφορετικές κατηγορίες ή με μεγάλη διαφορά μάζας. Άρα, και που το συζητάμε, απλώς δεν έχει νόημα.
Στην πράξη, πολλοί αστάθμητοι παράγοντες υπεισέρχονται στην εξίσωση, και βέβαια το βάρος από μόνο του δεν κάνει τη διαφορά, αλλά πίστεψέ με, αν έπρεπε να συγκρουστώ μετωπικά και να διαλέξω μεταξύ Touareg και Golf, μεταξύ μιας καλά εξελιγμένης μαούνας και ενός καλού μικρομεσαίου δηλαδή, δεν θα ήθελα να βρίσκομαι στο Golf.
Αυτό επ ουδενί δεν σημαίνει ότι ΓΕΝΙΚΩΣ θεωρώ ένα πελώριο SUV πιο ασφαλές ΣΥΝΟΛΙΚΑ από ένα καλό μικρομεσαίο. Και χειρότερα στρίβει, και χειρότερα φρενάρει, και χειρότερη αλλαγή πορείας κάνει, και πιο εύκολα επηρεάζεται από πλευρικό άνεμο, και, και, και... εν ολίγοις, πάσχει στην ενεργητική ασφάλεια. Αυτή θα σου χρειαστεί συχνότερα, και αυτή θα σου σώσει τη ζωή πρωτίστως.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Γενικά ο κίνδυνος που δημιουργούν τα SUV είναι μεγάλος στους υπόλοιπους 'μη προνομιούχους'.
Επι αυτου του ζητηματος παντως, το Euroncap ηδη εχει αναλαβει δραση σχετικα με την σχεδιαση του μπροστα μερους των SUV. Τα αποτελεσματα θα τα δουμε στο μελλον...
-
Πρώτα απ' όλα εξαρχής η ερώτηση αφορούσε τα κλασσικά αμερικάνικα SUV των 2+ τόνων που αμφιβάλλω αν θα παίρνουν 3 αστέρια στα crash test και όχι τα σύγχρονα SUV.
Φυσικά δηλαδή και ένα Touareg έχει το πάνω χέρι σε ενδεχόμενη σύγκρουση με ένα μικρομεσαίο, καθώς έχει το πλεονέκτημα της πολύ μεγαλύτερης μάζας σε αντίστοιχα μελετημένο πλαίσιο. Αφού δηλαδή πέφτοντας σε τοίχο παρά τα 2300 κιλά του (πρακτικά δηλαδή με πολύ μεγαλύτερη κινητική ενέργεια σε σχέση με ένα μικρομεσαίο) μπορεί και προστατεύει τους επιβάτες του όπως ένα μικρομεσαίο με το μισό βάρος, είναι απόλυτα λογικό πέφτοντας στο μικρομεσαίο απλά να το λιώσει.
Όσον αφορά το παράδειγμά σου περί του αποτελέσματος της σύγκρουσης Touareg-Golf να σου πω ότι το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό δεδομένου ότι το βάρος στη δομική μελέτη δίδεται στην εμπρόσθια και πλάγια σύγκρουση και όχι στην οπίσθια σύγκρουση.
Όταν τράκαρε ο αδερφός μου πέφτοντας με +40 ή και περισσότερο με το Renault 19 σε Peugeot 106 GTi απλά ευχαριστούμε το θεό που δεν καθόταν κανένας στο πίσω κάθισμα του GTi. Το Renault πήρε καπώ, φτερό, ψυγείο, προφυλακτήρα, φανάρι, κτλ, θόλο όμως δεν πήρε (άσχετα το ότι κάηκε από κάποια σπίθα που δημιουργήθηκε), στο Peugeot απ' την άλλη όμως τσάκισε το πάτωμα, η οροφή, οι πίσω και οι μεσαίες κολώνες, ξεκόλλησε το πίσω κάθισμα και πετάχτηκε μπροστά, γενικά έλιωσε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Πρακτικά δηλαδή η ασφάλεια που προσφέρει ένα αυτοκίνητο σε σύγκρουση στο πίσω μέρος είναι ελάχιστη σε σχέση με αυτή που σου προσφέρει από μπροστά. -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Υπήρχαν 2,5τονα ΙΧ παλαιότερα;
Εξαιρώ τις αμερικανιές φυσικά.Τέσπα, νομίζω ότι το EuroNCAP είναι αρκετά ξεκάθαρο σε αυτό το θέμα: 'It is essential that no attempt is made to compare the ratings between cars in different segments or mass groups. The frontal crash test aims to measure the performance of the car impacting another car of similar mass.'
Το τεστ από το 5th gear με το Renault Modus που διάλυσε ένα παλιό τεράστιο Volvο το έχετε δεί ;;; υπάρχει στο youtube σε videάκι
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Υπήρχαν 2,5τονα ΙΧ παλαιότερα;
Εξαιρώ τις αμερικανιές φυσικά.Τέσπα, νομίζω ότι το EuroNCAP είναι αρκετά ξεκάθαρο σε αυτό το θέμα: 'It is essential that no attempt is made to compare the ratings between cars in different segments or mass groups. The frontal crash test aims to measure the performance of the car impacting another car of similar mass.'
Το τεστ από το 5th gear με το Renault Modus που διάλυσε ένα παλιό τεράστιο Volvο το έχετε δεί ;;; υπάρχει στο youtube σε videάκι
Όλα τα λεφτα αυτο το βιντεάκι, δεν ξέρεις σε ποιο αμάξι να ποντάρεις.
-
-
double post
-
Όπως σωστά παρατηρούν οι σχολιαστές του βίντεο, αν έβαζαν ένα ρενώ της ηλικίας του βόλβο στο τεστ, τα αποτελέσματα θα ήταν συντριπτικά υπέρ της μαούνας. Σημασία έχει να συγκρίνεις αυτοκίνητα ίδιας εποχής, αφού τα πλαίσια και οι μηχανισμοί απορρόφησης της ενέργειας της σύγκρουσης διαρκώς εξελίσσονται. Έτσι λοιπόν, το να βάλει κάποιος πχ ένα 500άρι να τρακάρει με μια BMW 20ετίας δεν θα δείξει τίποτα, πλην του ότι ένα παλιό αυτοκίνητο έχει χάλια παθητική ασφάλεια με τα σημερινά δεδομένα.
-
Σε τεστ πάντως polo 9Ν με phaeton, το πολάκι τα είχε πάει ανέλπιστα καλά.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Όπως σωστά παρατηρούν οι σχολιαστές του βίντεο, αν έβαζαν ένα ρενώ της ηλικίας του βόλβο στο τεστ, τα αποτελέσματα θα ήταν συντριπτικά υπέρ της μαούνας. Σημασία έχει να συγκρίνεις αυτοκίνητα ίδιας εποχής, αφού τα πλαίσια και οι μηχανισμοί απορρόφησης της ενέργειας της σύγκρουσης διαρκώς εξελίσσονται. Έτσι λοιπόν, το να βάλει κάποιος πχ ένα 500άρι να τρακάρει με μια BMW 20ετίας δεν θα δείξει τίποτα, πλην του ότι ένα παλιό αυτοκίνητο έχει χάλια παθητική ασφάλεια με τα σημερινά δεδομένα.Mα αυτό ήθελαν να δείξουν!
Ότι ναι μεν το βάρος είναι προτέρημα αλλά η πρόοδος τα τελευταία χρόνια στην παθητική ασφάλεια είναι σημαντικότερη.
Το νόημα είναι 'αγοράστε καινούργιο μικρό παρά παλαιό μεγάλο αν ζητάτε ασφάλεια'
-
Αλλά ταυτόχρονα ισχύει το 'πάρτε μεγάλο σύγχρονο και όχι μικρό σύγχρονο αν σας ενδιαφέρει η παθητική ασφάλεια'. Δεν βλέπω να τη βγάζει καθαρή ένα 5οο σε σχέση με ένα νέο Passat, κι ας είναι και τα δυο 5άστερα. Δεν θα γίνει λιώμα μεν, αλλά δύσκολα θα διατηρηθεί ανέπαφη η καμπίνα του πρώτου.
-
Το πρόβλημα με τα SUV σε σχέση με ένα ταπεινό κοντό αυτοκινητάκι είναι η 'ασυμβατότητα' υψών προφυλακτήρα. Πάντως σε τρακάρισμα Espace με Discovery προηγούμενης γενιάς στο fifth gear το σύγχρονο 5άστερο πολυμορφικό απλά ξεφτίλισε το παλίο ( σε όλα του ) τζίπ
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Αλλά ταυτόχρονα ισχύει το 'πάρτε μεγάλο σύγχρονο και όχι μικρό σύγχρονο αν σας ενδιαφέρει η παθητική ασφάλεια'. Δεν βλέπω να τη βγάζει καθαρή ένα 5οο σε σχέση με ένα νέο Passat, κι ας είναι και τα δυο 5άστερα. Δεν θα γίνει λιώμα μεν, αλλά δύσκολα θα διατηρηθεί ανέπαφη η καμπίνα του πρώτου.Λογικότατο μιας και στα crash test έχει να αντιμετωπίσει το βάρος του, ενώ απέναντι σε ένα Passat έχει να αντιμετωπίσει και το βάρους του Passat (δηλαδή την κινητική ενέργεια που είχε πριν το τρακάρισμα) και τη συνδυασμένη ταχύτητά τους.
Αν η μετωπική γινόταν με 60 χλμ/ώρα αθροιστική ταχύτητα το ότι το Passat είναι πιο βαρύ δε σημαίνει δηλαδή ότι το 500αράκι θα έλιωνε μιας και η δύναμη του τρακαρίσματος θα ήταν μικρότερη απ' ότι σε ένα crash test σε τοίχο με 64 χλμ/ώρα.
Σημασία έχει δηλαδή ότι στη μετωπική συνήθως η αθροιστική ταχύτητα είναι πολύ μεγαλύτερη αυτής ενός crash test και όσο πιο δυσανάλογα είναι τα μεγέθη των δύο αυτοκινήτων τόσο το τρακάρισμα προσεγγίζει για το μικρό αυτοκίνητο ένα crash test σε σταθερό αντικείμενο αλλά με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα απ' ότι στα τεστ του EURONCAP. Τα αποτελέσματα λοιπόν είναι αποκαρδιωτικά.
-
Ιδου:
Τρακάρισμα ΙΔΙΩΝ αυτοκινήτων με 30mph, όπου όμως το ένα είναι
'διορθωμένο' μετά από τρακάρισμα. Για όσους εμπιστεύονται τον
έμπορο της γειτονιάς.To 1ο είναι μεταχειρισμένο Focus I (του 2000) από μια 'προσεχτική
ιδιωκτήτ(ρια), που δεν καπνίζει και το πρόσεχε σαν τα μάτια της'.
Το αυτοκίνητο είναι πεντακάθαρο και ουσιαστικά λάμπει μέσα και έξω.Το 2ο είναι ένα όμοιο focus I του 2002 χωρίς χιλιόμετρα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Γενικά ο κίνδυνος που δημιουργούν τα SUV είναι μεγάλος στους υπόλοιπους 'μη προνομιούχους'.Γενικά η νοοτροπία όσων παίρνουν γιγάντια SUV για καβαλάνε πεζοδρόμια και να τα μοστράρουν στην Κρήνη και το Κολωνάκι είναι επικίνδυνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αν ρωτήσεις τον κόσμο γιατί προτιμάει τα SUV, 9 στους 10 θα σου πουν κάτι απο τα παρακάτω
Εγώ νιώθω πιο ασφαλής έτσι...
Εγώ θέλω να κάθομαι πιο ψηλά και να αισθάνομαι 'άρχοντας' στο δρόμο...
Εμένα έτσι μου αρέσει, και πολλά παρόμοια....
Ελάχιστοι απο όσους τα αγοράζουν, θα πατήσουν έστω και μία φορά χώμα. Τι να λέμε τώρα...
-
Nιώθουν πιο ασφαλείς και έχουν οπτικό πεδίο... εις βάρος της ασφάλειας και του οπτικού πεδίου των άλλων.
Αnyway, κάποια στιγμή θα έρθει και στην Ελλάδα η φορολόγηση ανάλογα με τις εκπομπές CO2 οπότε αρκετά πράγματα θα μπουν στη θέση τους.
Αν και έως τότε μάλλον θα μπορούν νόμιμα να πάρουν ως diesel
-
Αυτό όμως είναι ακόμα πιο συγκλονιστικό... Crash test επιμηκυμένης λιμουζίνας από το Fifth Gear:
Επίσης, σ'αυτό το βιντεάκι μας δείχνουν ότι μάλλον το βαρύτερο αυτοκίνητο δεν έχει πάντα το πλεονέκτημα έναντι του ελαφρύτερου σε μια σύγκρουση...
Crash Tests-Αποτελεσματα Euroncap