Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει με την απόφαση για επέκταση των πρατηρίων διάθεσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και τη ευρεία διάθεσή του στο κοινό για χρήση σε παντός τύπου οχήματα. Μέχρι τώρα μόνο στους δύο σταθμούς ανεφοδιασμού της ΕΘΕΛ στην Αττική μπορούσε κανείς να το προμηθευτεί.
Προς το παρόν είναι πολύ λίγα τα οχήματα που μπορούν να το κάψουν, αναμένονται περισσότερα ιδιαίτερα σε επαγγελματικά το επόμενα χρόνια.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Οικονομία
Χαμηλοί ρύποι σε αιθάλη και μικροσωματίδια
Χαμηλό διοξείδιο
Μακροζωία κινητήρα
Μικρή διακύμανση σε ποιότητα καυσίμου
Μηδαμινές δυνατότητες αλλοίωσης/νόθευσης
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Δεξαμενές αποθήκευσης σε πίεση περί τις 250 ατμ.
Μικρή ενεργειακή πυκνότητα, μικρή αυτονομία
Μεγαλύτερη αρχική τιμή για το όχημα
Λιγότερες δυνατότητες άντλησης έμμεσων φόρων από το κράτος λόγω της χαμηλής τιμής
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
ΙΧ: Οικονομία στα καύσιμα ως 66%
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@pegasus.grΤην αεριοκίνηση φαίνεται ότι θα επιλέξουν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2013, καθώς η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) στις μεγάλες πόλεις του εθνικού οδικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Βόλου, ενώ παράλληλα προωθείται η χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων σε συνεργασία με διάφορους δήμους στην ελληνική επικράτεια.
Οσον αφορά στη μείωση του κόστους χρήσης, ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης και μέχρι 33% έναντι του ντίζελ.
Οπως επισήμαναν τα στελέχη της ΔΕΠΑ κατά τη διάρκεια εκδήλωσης παρουσίασης της αεριοκίνησης, το αμέσως επόμενο διάστημα η βασική υποδομή για την τροφοδότηση φυσικού αερίου κίνησης αναμένεται να εμπλουτιστεί με ένα νέο σταθμό ανεφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (compressed natural gas ή εν συντομία CNG) στη Θεσσαλονίκη, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, καθώς και με άλλους δύο αντίστοιχους σταθμούς στην Κηφισιά και τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ενισχύοντας έτσι σημαντικά τη διεύρυνση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα.
Η ανάπτυξη ενός δικτύου ανεφοδιασμού με οκτώ πρατήρια έως τα τέλη του έτους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ το 2014 έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση ακόμα 4-6 πρατηρίων. Παράλληλα, μεγάλο ενδιαφέρον επιδεικνύουν και εταιρείες με στόλους επαγγελματικών οχημάτων, ταξί και φορτηγά για τη χρήση του φυσικού αερίου κίνησης.
Η ΔΕΠΑ, τα τελευταία χρόνια, δραστηριοποιείται στη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής για την τροφοδοσία οχημάτων με φυσικό αέριο, ώστε σήμερα να έχει καταφέρει να τροφοδοτεί περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Η ΔΕΠΑ διαθέτει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Ανω Λιοσίων. Η δυναμικότητά τους ανέρχεται στα 5.000 κυβικά μέτρα/ώρα (Nm3/h), κατατάσσοντάς τους ανάμεσα στους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.
Μάλιστα, από τον Σεπτέμβριο του 2010, ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27199&subid=2&pubid=113081555