-
Σήμερα το πρωί στην Ν.Ε.Ο. Κορίνθου - Αθηνών (ρεύμα προς Αθήνα) στο ύψος των Αγίων Θεοδώρων, ενώ κινούμασταν σε σχετικά πυκνή ροή πλήθος οχημάτων και στις 3 λωρίδες με ταχύτητες γύρω στα 130-140 χλμ (με όριο τα 130) βλέπω σε κάποιο σημείο στη Λ.Ε.Α. βανάκι και περιπολικό της ΕΛΑΣ παρκαρισμένα και 3-4 αστυνομικοί έξω (άνδρες-γυναίκες) και μια γυναίκα αστυνομικός με την κάμερα-ραντάρ ανά χείρας να σημαδεύει στα αυτοκίνητα.
Σε ότι με αφορά πήγαινα με 135 χαω σε εκείνο το σημείο, άρα τυπικά είχα υπερβεί το όριο.Νομίζω για ένα 5-10% πάνω από το όριο ιδίως σε εθνική οδό- είναι κάπως πιο ανεκτικοί στο να βεβαιώσουν παράβαση. Δηλ. με όριο 130 πήγαινες 135,εσύ ήσουν κάτω κι από 5%, δε νομίζω ότι σου βεβαίωσαν παράβαση.
-
Φίλε panormus772 γενικά υπάρχει αυτή η φήμη περί ανοχής της τροχαίας σε περιπτώσεις τόσο μικρών υπερβάσεων ορίων ταχύτητας, ωστόσο επειδή αυτό είναι κάτι 'άτυπο' ποτέ δεν ξέρεις τι τελικά μπορεί να παιχτεί καθώς αν θέλουν έχουν κάθε δικαίωμα να σου βεβαιώσουν παράβαση και για 5 χαω υπέρβαση του ορίου.
Η ερώτησή μου είχε κυρίως να κάνει με το ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται όταν κάνουν έλεγχο ταχύτητας με κινητό συνεργείο και ραντάρ χειρός. Αν δηλ. σταματάνε επιτόπου σε περίπτωση βεβαίωσης παράβασης, ή αν δεν παίζει ρόλο αυτό και μπορεί να σου την 'ρίξουν' και χωρίς να σε έχουν σταματήσει, όπως συμβαίνει με τις σταθερές ¨κάμερες¨' της τροχαίας.
-
Πάντως τα 135 κοντερίσια είναι σίγουρα κάτω από 130 πραγματικά το ταχύμετρο πάντα δείχνει παραπάνω.
Με ραντάρ χειρός άμα δεν σε σταματήσει το μπλόκο παρακάτω δεν σου έρχεται καμιά κλήση γιατί δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό στοιχείο της παράβασης.
Οι μόνες που έρχονται ταχυδρομικά είναι από τα φωτογραφικά ραντάρ και ο λόγος είναι ότι εκεί υπάρχει η φωτογραφία σαν απόδειξη.
-
Τα 135 χαω που ανέφερα ήταν πραγματικά, όχι κοντερίσια, καθώς το αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC) έχει ένα κρυφό μενού όπου φαίνεται μεταξύ άλλων και η πραγματική ταχύτητα η οποία είναι μεγαλύτερη από εκείνη που φαίνεται στο ταχύμετρο, και το οποίο είχα ενεργοποιήσει (στην περίπτωσή μου στο ταχύμετρο έβλεπα 140 χαω).
-
Την τελευταία φορά (προ διμήνου) πήγαινα με 150 κοντερίσια, και δεν με σταμάτησαν. Αλλά ακόμα δεν έχω ησυχάσει ότι δεν θα μου έρθει στο σπίτι...
Μια άλλη φορά είδα το μπλόκο καθυστερημένα, και λέω 'την πάτησα'. Αλλά αμέσως με πέρασε ένας με πατημένα 170-180 και σταμάτησαν αυτόν.
Η γυναίκα μου ήταν πιο τυχερή (ναι, το πατάει περισσότερο από μένα). Είχαν σταματήσει ήδη πολλά ΙΧ και δεν κοιτούσαν τον δρόμο!
-
Τα τελευταία χρόνια ταξιδεύω πάντα εντός των ορίων ταχύτητας με αποτέλεσμα να ταξιδεύω πολύ πιο ξεκούραστα και 20-30% πιο οικονομικά, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν είναι αρκετά τα 120 άντε 130 km/h και ποιο το κέρδος των 10-20 ή παραπάνω χιλιομέτρων την ώρα; πέρα απ΄ τις πιθανές κλήσεις, το κέρδος σε χρόνο είναι ασήμαντο... τελευταία φορά που το πάτησα ήταν το '16 εκτός Ελλάδος, σε ολοκαίνουριο κομμάτι δρόμου σε νυχτερινό ταξίδι ατέλειωτης ευθείας 500+ χιλιομέτρων, με καινούριο το Μάζντα μου που ήθελα να τεστάρω, τσίμπησα 2-3 τικετάκια και ησύχασα
Καταλαβαίνω να παρασυρθεί ή να γουστάρει κάποιος γρήγορα στροφιλίκια, αλλά στον αυτοκινητόδρομο δεν έχει κανένα νόημα...
-
Τα τελευταία χρόνια ταξιδεύω πάντα εντός των ορίων ταχύτητας με αποτέλεσμα να ταξιδεύω πολύ πιο ξεκούραστα και 20-30% πιο οικονομικά, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν είναι αρκετά τα 120 άντε 130 km/h και ποιο το κέρδος των 10-20 ή παραπάνω χιλιομέτρων την ώρα; πέρα απ΄ τις πιθανές κλήσεις, το κέρδος σε χρόνο είναι ασήμαντο... τελευταία φορά που το πάτησα ήταν το '16 εκτός Ελλάδος, σε ολοκαίνουριο κομμάτι δρόμου σε νυχτερινό ταξίδι ατέλειωτης ευθείας 500+ χιλιομέτρων, με καινούριο το Μάζντα μου που ήθελα να τεστάρω, τσίμπησα 2-3 τικετάκια και ησύχασα
Καταλαβαίνω να παρασυρθεί ή να γουστάρει κάποιος γρήγορα στροφιλίκια, αλλά στον αυτοκινητόδρομο δεν έχει κανένα νόημα...
Για εμένα με τα παιδιά πίσω αυτό το τεταρτάκι στα 200 χιλιόμετρα ανάμεσα στα 120 (1 ώρα 40 λεπτά) και στα 140 και κάτι ψιλά (1 ώρα 25 λεπτά) μπορεί να με γλιτώσει από αρκετή γκρίνια χωρίς να εκτινάζει την κατανάλωση του diesel. Για παραπάνω χιλιόμετρα προφανώς ενισχύεται το κέρδος, οπότε ο καθένας κάνει μια ανάλυση κόστους οφέλους και αποφασίζει.
Φυσικά, αν θέλει να είναι νομοταγής έστω και για 10 επιπλέον (140 από 130) χλμ/ώρα, δεν το συζητάμε, σεβαστό.
-
Για εμένα με τα παιδιά πίσω αυτό το τεταρτάκι στα 200 χιλιόμετρα ανάμεσα στα 120 (1 ώρα 40 λεπτά) και στα 140 και κάτι ψιλά (1 ώρα 25 λεπτά) μπορεί να με γλιτώσει από αρκετή γκρίνια χωρίς να εκτινάζει την κατανάλωση του diesel. Για παραπάνω χιλιόμετρα προφανώς ενισχύεται το κέρδος, οπότε ο καθένας κάνει μια ανάλυση κόστους οφέλους και αποφασίζει.
Φυσικά, αν θέλει να είναι νομοταγής έστω και για 10 επιπλέον (140 από 130) χλμ/ώρα, δεν το συζητάμε, σεβαστό.
Για εμένα που κάνω 350χλμ πηγαίνοντας στο χωριό, με σώζει (γιατί δεν είναι μόνο το πόση ώρα θα μείνουν τα παιδιά μέσα στο αμάξι δεμένα στα καθίσματα, αλλά και η ώρα που θα κάνεις να τους ετοιμάσεις φαγητό ή να στήσεις παρκοκρέβατα κλπ κλπ), οπότε ας πηγαίνει την κατανάλωση από τα 7λτ/100χλμ στα 8λτ/100χλμ. Προτιμώ να είναι ήρεμα τα παιδιά μου από τα 5-10-20 € που θα γλιτώσω.
-
Νομίζω παρατηρεί κανείς τον κοινό κρίσιμο παράγοντα...
-
Δεν είναι τόσο κρίσιμη διαφορά το αν σετάρεις το cruise control 10-15-20 χλμ παραπάνω, η διαφορά πραγματικής μέσης ωριαίας ταχύτητας αν υπολογιστεί από καταγραφικό από πόρτα σε πόρτα (με τα σταμάτα-ξεκίνα διοδίων και των όποιοων φαναριών στις εξόδους-εισόδους αφετηρίας και προορισμού κλπ.) δεν θα φτάνει καν το τεταρτάκι που περιγράφεται, αμελητέος χρόνος σε κάθε περίπτωση για να υποστηρίξει είτε τα 120 είτε τα 140 σαν κέρδος χρόνου, καθώς οτιδήποτε όπως μια επιπλέονστάση για τσίσα ή καφέ ή π.χ. τσιγάρο, έχει αποσβέσει αυτό το χρόνο.
Νομίζω είναι ψυχολογικό το κίνητρο να δικαιολογήσουμε την παραπάνω ταχύτητα, κι σε εμένα άλλες εποχές ήταν δύσκολο να κρατιέμαι γύρω στα όρια, αλλά με τον καιρό συνειδητοποίησα πως είναι πιο 'ψυχοθεραπευτικές' οι αγχολυτικές ιδιότητες του ταξιδιού σε λιγάκι χαμηλότερες ταχύτητες (λιγάκι χαμηλότερος θόρυβος, τα όμορφα τοπία περνάνε λίγο πιο αργά γύρω οπότε τα απολαμβάνει με καμιά εξτρά ματιά και ο οδηγός, λίγο μεγαλύτερο περιθώριο αντίδρασης στις μαλ@κίες των ακατάλληλων οδηγών και άλλων απροσδόκητων του δρόμου, ακόμη και λίγο πιο συχνά διαλείματα για καφεδάκι ή ξεμούδιασμα) ώστε και πιο ξεκούραστος να φτάνω και το ταξίδι να φχαριστιέμαι και σαν παράπλευρο όφελος να γίνεται και μια μικρή οικονομία καυσίμου, που εντάξει, μπορεί να τα τρώμε παγωτά στη στάση αλλά τουλάχιστον απολαμβάνουμε το ταξίδι περισσότερο.
Ίσως είναι και θέμα ηλικίας, δεν ξέρω, θεωρώ πλέον όμως λανθασμένη την και καλά 'αίσθηση ελευθερίας' ή ότι κάποιοι ξεδίνουν πατώντας το λίγο παραπάνω, καθώς καθιστά το ταξίδι πιο κοπιαστική υπόθεση.. Και εννοείται δε λέμε να πηγαίνει κάποιος με 90 στην Εθνική, απλά να μην ξεπερνά κατά πολύ τα συνήθη όρια...
-
Δεν είναι τόσο κρίσιμη διαφορά το αν σετάρεις το cruise control 10-15-20 χλμ παραπάνω, η διαφορά πραγματικής μέσης ωριαίας ταχύτητας αν υπολογιστεί από καταγραφικό από πόρτα σε πόρτα (με τα σταμάτα-ξεκίνα διοδίων και των όποιοων φαναριών στις εξόδους-εισόδους αφετηρίας και προορισμού κλπ.) δεν θα φτάνει καν το τεταρτάκι που περιγράφεται, αμελητέος χρόνος σε κάθε περίπτωση για να υποστηρίξει είτε τα 120 είτε τα 140 σαν κέρδος χρόνου, καθώς οτιδήποτε όπως μια επιπλέονστάση για τσίσα ή καφέ ή π.χ. τσιγάρο, έχει αποσβέσει αυτό το χρόνο.
Οι υπόλοιπες καθυστερήσεις «από πόρτα σε πόρτα» είναι οι ίδιες και ανεξάρτητες από την μέση ταχύτητα. Το τεταρτάκι είναι ενδεικτικό στα 200 χλμ που συνήθως κάνω χωρίς στάση . Στα 350 χλμ που αναφέρει συνμοφορουμίτης η διαφορά 120 με 140 είναι 25 λεπτά στις 2½ ώρες με 140. Γενικότερα, η διαφορά από 120 στα 140 εξασφαλίζει χρόνο ίσο με το 1/6 (ένα έκτο) του τελικού χρόνου και είναι, επαναλαμβάνω, ανεξάρτητη από τυχόν στάσεις και καθυστερήσεις και άρα ίδιος για τις ίδιες στάσεις και καθυστερήσεις. Γενικά εξασφαλίζεται χρόνος ίσος με την μεγαλύτερη ταχύτητα μείον την μικρότερη προς την μικρότερη (π.χ. από 120 στα 150 χλμ είναι ένα τέταρτο του χρόνου ή 25%, δεν το λες και λίγο).
-
Εγω εχω διαπιστωσει οτι στα 140 (πραγματικά) εχεις την αισθηση οτι κινησε γρηγορα στους δρομους μας. (Φαρδος δρομου)
Στα 130 νιωθεις οτι κατι λειπει αλλα ......οκ.
Στα 110 νομιζεις πας πολυ αργα.
Ναι σε μεγαλα ταξιδια το 15 λεπτο ανα 100 χλμ ειναι πολυ ουσιαστικα.
Με αυτοκινητα του C Segment των τελευταιων 15 ετων.
Απο την αλλη με το acc παιδια αλλαζουν ολα. Ειναι τοσο ξεκούραστο και οικονομικο, που το βαζεις 120 χλμ/ωρα και το ταξιδι γινεται σαν να βλεπεις ταινια με τα τοπια της διαδρομης. Περνας απλ τις ιδιες διαδρομες και νομιζεις οτι δεν τις ηξερες, βλεπεις τοσα πολλα που δεν τα κοιτουσες.
Χωρις αυτο (ιδιαιτερα αν το ρυθμισεις σε μεγαλη αποσταση απο τον εμπροσθιο και νιωθεις ασφαλεια) εισαι μονιμως υποσυνείδητα σε εγρήγορση για να διατηρείς την αποσταση. Αυτο κουραζει τον εγκεφαλο παρα πολυ.
-
Το ξαναέγραψα λίγο πιο σύνθετα πριν, λίγο συντομότερη διαδρομή δεν σημαίνει και λιγότερη κούραση, από ένα σημείο και μετά για να κερδηθούν τα 10 ή 20 λεπτά της ώρας, αυξάνεται η κούραση του οδηγού, απολαμβάνει λιγότερο το ταξίδι, πληρώνει λίγο παραπάνω καύσιμο, ρισκάρει και κάποια τσουχτερή κλήση αν είναι γκαντέμης, προσωπικά καταλήγω πως δεν υπάρχει κανένα όφελος (δηλαδή π.χ. 2 ώρες διαδρομής με όλα τα παραπάνω αρνητικά , αντί για 2ώρες κι ένα τέταρτο πιο ξεκούραστα πιο φθηνά και πιο σίγουρα... σπεύδω βραδέως, αν θεωρείται βραδυπορία το 120-130 χαω).
Παλιότερα είχα κι εγώ πολύ διαφορετική ψυχολογία και ταξίδευα με πολύ υψηλότερες ταχύτητες, θεωρώ όμως πλέον πως τότε έκανα λάθος... (και το αστείο είναι πως τώρα οδηγώ πολύ καλύτερα αυτοκίνητα που μπορούν να υποστηρίξουν τις μεγαλύτερες ταχύτητες που δεν τις χρειάζομαι).
-
Σήμερα κουμπωνεις μια εκταρα σε ένα σύγχρονο (μικρό)μεσαίο και ταξιδευεις με 160 με περίπου 3500rpm, ξεκούραστα με καλύτερη ηχομόνωση, και βέβαια 'οικονομικά'. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τα κάνεις αυτά σε δρόμους που ξέρεις ώστε να σηκώνεις το πόδι όπου χρειάζεται.
Σίγουρα το να πλακωθεις σε αυτοκινηδρομο που δεν χρησιμοποιείς συχνά ώστε να ξέρεις μπλοκα-καμερες είναι αγχωτικό, καλύτερα με το όριο τότε.
Εγώ τα συνδυάζω όλα (αργα-σβελτα-γρηγορα) ανάλογα με το αυτοκίνητο και τη διάθεση. Όλα έχουν τη χάρη τους.
-
**Καταλαβαίνεις τι σου λέμε??? **
Το ότι τρέχουμε με 140 (συν πλην 20, δεν πάω με 14ο κολλημένα , δεν γίνεται) σε ταξίδι δεν έχει να κάνει με εμάς, αλλά με μικρά πιτσιρίκια που δεν γίνεται να είναι 2-3 ώρες μέσα στο αμάξι (βαριούνται, πιάνονται, θέλουν να κουνηθούν να παιξουν κλπ κλπ) και ότι στον προορισμό υπάρχουν διαδικασίες που αφορούν τα παιδιά και που πρέπει να γίνουν εντός συγκεκριμένων χρονικών πλαισίων!!!
Στο 1ο ταξίδι στο χωριό (Άρτα) από Αθήνα, επειδή ήταν έξοδος Πάσχα και κάναμε 4+ ώρες το παιδί (είχαμε μόνο 1 τότε) δεν κοιμήθηκε όλο το βράδυ γιατί δεν ήταν σε κρεβάτι στις 22:00 αλλά στις 22:15!!! και στην επιστροφή έμεινε νηστική επειδή δεν έφαγε το γιαούρτι της στις 19:00, αλλά στις 19:15!!! Οπότε** το τέταρτο είναι κρίσιμο!!! **
Στα @@ μου αν θα κουραστώ παραπάνω ή αν θα κάψω 20€ παραπάνω αν είναι να είναι ήρεμα τα παιδιά!!!
-
Καλά, σε εμάς δεν ήταν και δεν είναι τόσο ακριβή στις ώρες τους, αλλά σε αυτό το τέταρτο μπορεί να προλάβουν να έχουν ξυπνήσει και να φάμε τέτοια γκρίνια που θα ευχόμασταν να πήγαινα με 180, όχι με 140...
-
Αν η λύση για τους οικογενειάρχες και με το νού τους στα μικρά παιδιά τους είναι οι ταχύτητες 140-150 ή και παραπάνω, πάω πάσο...
-
Αν η λύση για τους οικογενειάρχες και με το νού τους στα μικρά παιδιά τους είναι οι ταχύτητες 140-150 ή και παραπάνω, πάω πάσο...
Εντάξει είναι παράνομες, αλλά - σοβαρά τώρα - θεωρούνται υπερβολικές (μέχρι τα 150, μην το παρακάνουμε κιόλας) για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους μας;
-
Οι διαφορές ταχυτήτων τις οποίες συζητάμε δεν είναι τεράστιες έτσι κι αλλιώς... μόνο η αεροδυναμική αντίσταση αλλάζει πολύ πάνω από τα 120-130 και παρατηρούνται οσα είπαμε πριν (επιπλέον θόρυβος, κατανάλωση κλπ.)
Ως προς το 'παράνομες' θα ήθελα να ακούσω το διάλογο με τον κρυμμένο στρουμφ με το ραντάρ ανα χείρας...
'τρέχω να προλάβω το γάλα του μικρού, κύριε πόλιτσμαν !'
(αν είναι μικρο-πατέρας, μπορεί και να σε συμπονέσει...)
-
Ως προς το 'παράνομες' θα ήθελα να ακούσω το διάλογο με τον κρυμμένο στρουμφ με το ραντάρ ανα χείρας...
'τρέχω να προλάβω το γάλα του μικρού, κύριε πόλιτσμαν !'
(αν είναι μικρο-πατέρας, μπορεί και να σε συμπονέσει...)
Σε ερωτήσεις σε στρουμφ που με σταμάτησαν ' εσύ, ειλικρινά, με πόσα πας εδώ ?' η κλήση από υπερβολική ταχύτητα και 80€ έγινε υπαστή σε 2πλη διαχωριστική και 15€
και σε άλλη περίπτωση (περίοδος με μπλόκα αγροτών, χωρίς μικρή και γύρναγα από μνημόσυνο) 'γυρνάω από μνημόσυνο και πρέπει να προλάβω το Κεφαλόβρυσο ανοιχτό και κλείνει στις 12:00' με άφησε χωρίς κλήση.
τις άλλες 2 φορές που με γράψανε σε εθνική με γράψανε κανονικά, αφού παραδέχτηκαν ότι και αυτοί θα πηγαίνανε με όσα και εγώ.
στα 16 χρόνια που οδηγώ 4 φορείς κλήση σε εθνική, 3 για παρκάρισμα (οι δυο πηγαίνοντας κάποιον σε νοσοκομείο, οπότε σβήστηκαν) και 1 για αλκοόλ (με όριο 0,25 βρήκαν 0,26).
σε συζήτηση με γνωστό τροχαιοστρουμφ μου είπε 'αν δεν εχουμε εντολές 'φέρτε τόσα σε πρόστιμα', σε αυτοκινητόδρομο δεν σταματάμε κάτω από 150, σε παλιές εθνικές κάτω από 100-110 και στις εθνικές μεστά στα χωριά κάτω από 65-70' κάπου εκεί παίζω και εγώ. Και όχι γιατί θα με γράψουν αλλιώς, αλλά εκεί ξέρω ότι κατά 90% έχω τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου (πάντα υπάρχει και ένας αστάθμητος παράγοντας)
Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.