Θα καταργηθεί το σκάλα; Όπως έγινε και πριν με το ράπιντ;
Δεν έχει καμία σχέση το Scala.
Ανήκει σε διαφορετική κατηγορία. Αυτή των Golf, 308, Leon, κτλ.
Θα καταργηθεί το σκάλα; Όπως έγινε και πριν με το ράπιντ;
Δεν έχει καμία σχέση το Scala.
Ανήκει σε διαφορετική κατηγορία. Αυτή των Golf, 308, Leon, κτλ.
Ασιατοαμερικανία όσον αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι.
Προφανώς βέβαια και στοχεύει περισσότερο σε αυτές τις αγορές, αλλά προσωπικά δεν με ελκύει τόσο πού αυτού του είδους η σχεδίαση.
Χειμερινό ταξίδι στην Ευρώπη (Ελβετία, Γαλλία, Γερμανία)
[Ακολουθεί σεντόνι]
Με αφορμή μία 4ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή για το Ευρωπαϊκό Κοινοβουλίο που θα πήγαινε η μικρή με το Λύκειο στο Στρασβούργο, καταφέραμε να διοργανώσουμε ένα παράλληλο ταξίδι και να πάμε και η υπόλοιπη οικογένεια (εγώ η γυναίκα και ο μικρός). Κλείσαμε λοιπόν ίδιες πτήσεις με της κόρης μου, αλλά διαφορετικό ξενοδοχείο εννοείται μιας και δεν θέλαμε να μπλέκουμε στα πόδια του Λυκείου και του παιδιού ούτε στο ελάχιστο και βγάλαμε ένα αντίστοιχο παράλληλο πρόγραμμα με αυτό που θα είχε το παιδί.
Στην πορεία φάνηκε καλή ιδέα και στον κουνιάδο μου, οπότε αποφάσισε να έρθει και αυτός και τέλος στην παρέα προστέθηκε και η αδερφή μου με τον ανηψιό μου, οπότε γίναμε ολόκληρο τσούρμο.
Αναχώρηση στις 14/02 πρωί πρωί από Ελ. Βενιζέλος με προορισμό τη Ζυρίχη.
Ξεκίνημα πουρνό πουρνό για Ελ. Βενιζέλος. Δεν πήραμε ταξί. Είχαμε κλείσει σε ιδιωτικό πάρκινγκ κοντά στο αεροδρόμιο με φύλαξη όλο το 24ωρο (ήταν και σκεπαστό με τέντες) 30€ το κάθε αυτοκίνητο για 5 ημέρες. Σε πάει μετά με βανάκι στο αεροδρόμιο. Πέντε λεπτά απόσταση. Τα ταξί ερχόντουσαν ακριβότερα.
Ο κυρίως προορισμός βέβαια όπως έγραψα ήταν το Στρασβούργο, αλλά επειδή θέλαμε να πάμε να δούμε τους Καταράκτες του Ρήνου και το Σαφχάουζεν και αυτό δε γινόταν με τρένα, βαλίτσες και μπαγκάζια στον ώμο, είχα κλείσει 9θέσιο μίνι βαν από το αεροδρόμιο της Ζυρίχης (Europcar) το οποίο θα παρέδιδα το απόγευμα στο αεροδρόμιο της Βασιλείας από όπου και θα παίρναμε το τρένο για Στρασβούργο.
Αν με ρωτήσετε γιατί 9θέσιο αφού ήμασταν έξι άτομα, ήθελα να είμαι σίγουρος ότι θα χωρέσει έξι βαλίτσες και έξι σακίδια.
Επίσης σε πιθανή ερώτηση γιατί το παρέδωσα στη Βασιλεία και όχι στο Στρασβούργο έτσι ώστε να γλιτώσω το τρένο, η απάντηση είναι ότι αν το παραδώσεις σε άλλη χώρα τετραπλασιάζεται σχεδόν το μίσθωμα οπότε από τα 340€ θα πήγαινε κοντά στα 1400€.
Να αναφέρω εδώ, ότι παρόλο που έχω ταξιδέψει εξωτερικό τρεις τέσσερις φορές, είναι η πρώτη φορά που θα οδηγούσα στους δρόμους της Ευρώπης.
Παραλαμβάνω λοιπόν ένα λευκό VW T9/αυτόματο/πετρέλαιο, φορτώνουμε όλα τα μπαγκάζια στο χώρο αποσκευών (τα χώρεσε όλα άνετα και έμεινε και κενό) και ξεκινάμε για μια σύντομη πρώτη στάση την πόλη της Ζυρίχης.
Κόψαμε μια βόλτα σε κάποια αξιοθέατα (Όπερα, λίμνη, κτλ) αλλά δυστυχώς μέσα από το βαν γιατί δεν υπήρχε πάρκινγκ ούτε για δείγμα (ήταν όλα γεμάτα και έπρεπε να περιμένεις για να μπεις) και δεν είχαμε και πολύ ώρα στη διάθεση μας.
Ήμουν και λίγο ψαρωμένος μιας και πρώτη φορά οδηγούσα ο ίδιος σε Ευρωπαϊκή χώρα. Έβγαζα φλας με το παραμικρό, πήγαινα σαν κότα και ήμουν και λίγο στην τσίτα με τη σήμανση και τους δρόμους μην κάνω καμιά μλκία.
Αφήνουμε τη Ζυρίχη και βάζουμε πλώρη για Σαφχάουζεν.
Εντυπωσιασμένος με τους δρόμους και το οδικό δίκτυο. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν πικακίδες στα αγγλικά πουθενά. Έτσι και δεν ξέρεις Γερμανικά, απλά προσπαθείς να μαντέψεις τι λέει η κάθε πινακίδα (εντάξει τα ονόματα τα καταλαβαίνεις). Το Τ6 βέβαια είχε GPS οπότε όλα καλά. Στη χειρότερη θα βάζαμε τη διαδρομή στο google maps του κινητού.
Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι στην Ελβετία τρως τρελή χρέωση στο κινητό αν θες να έχεις roaming. Η δική μου εταιρεία κινητής χρεώνει το πακέτο Roaming Pass για χώρες εκτός ΕΕ, 15€ την ημέρα.
Για το Τ6 δεν ξέρω τι κριτική να κάνω. Πολύ άνετο. Για την δουλειά που προορίζεται νομίζω ότι είναι μια χαρά και είχε και σχετικά καλές επιδόσεις αν και στην περισσότερη διαδρομή πήγαινα με 120 και στο τσακίρ κέφι μέχρι 140. Ανταποκρίθηκε όμως μια χαρά. Είχε και αισθητήρες παρακαρίσματος.
Επίσης δεν συνάντησα πουθενά το φαινόμενο σε Εθνική οδό να πηγαίνει κάποιος με 80 και 100 χλμ. Εγώ επί το πλείστον κινούμουν στην δεξιά λωρίδα και πηγαίναμε με 120χλμ.
Ξέχασα να αναφέρω ότι το αυτοκίνητο είχε ενσωματωμένη βινιέτα για τα διόδια η οποία περιελαμβάνονταν μέσα στο μίσθωμα.
Έπειτα από σαράντα λεπτά περίπου, άφιξη στο Σαφχάουζεν και τους καταράκτες του Ρήνου.
Πολύ όμορφο μέρος με πολλά ωραία τοπία.
Παρκάρω το αυτοκίνητο σε ένα πάρκινκγ που είχε για τους καταράκτες και κατεβαίνουμε για βόλτες και φωτογραφίες.
Κάτσαμε και φάγαμε σε ένα τύπου φαστ φουντ που είχε εκεί στην όλη εγκατάσταση γιατί η πείνα είχε χτυπήσει κόκκινα.
Πανάκριβα όλα. 5€ το μπουκαλάκι το νερό καθώς και οποιοδήποτε αναψυκτικό, τσάι, κτλ.
Τρεις μερίδες λουκάνικα με πατάτες, δύο coca cola και μία sprite 60€.
Αφήνουμε σιγά σιγά το Σαφχάουζεν μιας και είχε αρχίσει να απογευματιάζει και παίρνουμε το δρόμο για το αεροδρόμιο της Βασιλείας όπου θα παραδίδαμε το αυτοκίνητο και θα πέρναμε το τρένο για Στρασβούργο.
Η διαδρομή πολύ όμορφη (το μισό κομμάτι ήταν το ίδιο με το πήγαινε). Παντού λιβάδια και δάση.
Φτάνοντας όμως Βασιλεία και μέχρι το αεροδρόμιο η κίνηση ήταν απίστευτη. Φάγαμε μισή ώρα παραπάνω.
Εδώ να πούμε ότι το αεροδρόμιο δεν βρίσκεται στην Ελβετία αλλά στη μεριά της Γαλλίας και εξυπηρετεί ταυτόχρονα Ελβετία, Γαλλία και Γερμανία με τις μεγαλύτερες πόλεις κοντά του να είναι η Βασιλεία, η Μυλούζη και το Φράιμπουργκ.
Παρέδωσα το αυτοκίνητο στην Ελβετική πλευρά και πήραμε το λεωφορείο όπου σε πάει στο σταθμό των τρένων (πέντε λεπτά διαδρομή). Επειδή είχε βραδιάσει και ήταν όλα κλειστά, καταφέραμε με τη βοήθεια μιας πολύ ευγενικής Γαλλιδούλας να βγάλουμε εισιτήρια από το μηχάνημα.
Φτάσαμε Στρασβούργο κατά τις 20:30 ψιλοκομμάτια. Ευτυχώς το ξενοδοχείο ήταν γύρω στα 7 λεπτά περπάτημα από τον σταθμό.
Κάνουμε check in, παρατάμε τα πάντα στα δωμάτια όπως είναι και βγαίνουμε γρήγορα κουρασμένοι και λυσασσμένοι για φαγητό.
Τέτοια ώρα τέτοια λόγια βέβαια (είχε πάει 21:00+ ) και με την κούραση να μεγαλώνει, μπαίνουμε στο πρώτο μαγαζί που βρήκαμε ανοιχτό. Ήταν ένα μπεργκεράδικο που είχε κάτι μεγάλες οθόνες αφής όπου παράγγελνες αυτά που ήθελες, σου έδινε αριθμό προταιρεότητας και όταν ήταν έτοιμα πήγαινες και παραλάμβανες.
Τιμές σαφώς χαμηλότερες από Ελβετίας αλλά ακριβότερες από Ελλάδας.
Αγοράσαμε και μια εξάδα νερά του 1,5 λίτρου από ένα σούπερ μάρκετ με 3,40€. 1,50€ φθηνότερα από το ένα μικρό μπουκαλάκι νερό στην Ελβετία.
Φάγαμε και πίσω στο ξενοδοχείο για ντους και ύπνο.
Επόμενο πρωί 15/02 ξύπνημα και αρχικά πρωινό και καφέ στην boulangerie Paul σε ένα εμπορικό κέντρο που υπήρχε δίπλα στο ξενοδοχείο.
Έπειτα ξεκινήσαμε για τα αξιοθέατα της πόλης.
Πρώτη στάση ο καθεδρικός ναός. Πολύ μεγάλος, πολύ ψηλός και επιβλητικός. Κάποιοι τολμηροί ανέβηκαν και τα 330 στενά σκαλοπάτια μέχρι την κορυφή του, για να απολαύσουν τη θέα από ψηλά. Κάποιοι προτιμήσαμε να αράξουμε στην πλατεία και να χαζεύουμε τριγύρω.
Ο τολμηροί κατέβηκαν και δεν μπορούσαν να περπατήσουν.
Έπειτα, περιήγηση στην παλιά πόλη.
Τέλος, επίσκεψη στη μικρή Γαλλία. Πολύ γραφική με τα διάφορα κανάλια του ποταμού Ιλλ να τη διατρέχουν και την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.
Καθήσαμε για φαγητό στο Au Pont St. Martin, ένα εστιατόριο πάνω στο ποτάμι.
Έξι κυρίως πιάτα (παραδοσιακής Αλσατικής κουζίνας), μία Ταρτ Φλαμπέ (είναι κάτι σαν πίτσα αλλά παραδοσιακό της περιοχής), μία σαλάτα, δύο μπύρες ποτήρι 500ml, δύο ποτήρια κρασί, δύο αναψυκτικά και γλυκό στο τέλος, 170€.
Καλή η Αλσατική κουζίνα αλλά για εμένα όχι κάτι ιδαίτερο. Απλά ΟΚ.
Περάσαμε και μία τον Ρήνο προς την πλευρά της Γερμανίας για μια σύντομη βόλτα στην Κελ και επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.
Το βράδυ απλά βγήκαμε για φαγητό σε ένα Ιταλικό (L'Italien du Coin) δίπλα σχεδόν στο ξενοδοχείο.
Μας άρεσε πάρα πολύ. Τιμές γύρω στα 20-25€ το άτομο αλλά τρώγοντας καλά και με γλυκά στο τέλος. Ο σεφ μάλιστα ήταν 'Ελληνας.
Ααα, είδα και ένα Lynk & Co 01.
Την άλλη ημέρα 16/02 πήραμε το τρένο για να πάμε στην Κολμάρ.
Μισή ώρα απόσταση. Είναι στο μέσο της διαδρομής που είχαμε κάνει για να έρθουμε από Βασιλεία προς Στρασβούργο.
Απίστευτη κωμόπολη. Τρομερά γραφική. Σου έβγαζε ηρεμία και χαλαρότητα. Νομίζω θα μπορούσα να ζήσω εκεί.
Δυστυχώς φαγητό δεν φάγαμε και τόσο καλό γιατί λόγο εποχής, το μεσημέρι η πλειοψηφία των εστιατορίων έκλειναν και ξανά άνοιγαν το απόγευμα.
Φάγαμε σε ένα bistro (Le Bistrot) το οποίο έμενε ανοιχτό αλλά όχι κάτι σπουδαίο. Πολύ μέτριο.
Κάναμε και μια βόλτα στο ποτάμι με βαρκάκι και σιγά σιγά επιστροφή στο Στραβούργο.
Ξενοδοχείο για ξεκούραση και αργότερα πάλι στο Ιταλικό για βραδινό.
Είδα και ένα MG ηλεκτρικό στην Κολμάρ.
Η επόμενη ημέρα 17/02 ήταν η τελευταία.
Πετούσαμε το βράδι στις 21:00 από Φρανκφούρτη.
Αφού κάναμε check out στο ξενοδοχείο πήραμε τρένο για Καρλσρούη.
Εκεί είχα κανονίσει για δεύτερο μίνι βαν από Enterprise.Είχα κλείσει ένα Ford Tourneo 9θέσιο αλλά τελικά μας είχαν ετοιμάσει ένα Mercedes Vito. Αυτόματο/πετρέλαιο/navigation. Χώρεσε το ίδιο όλα τα μπαγκάζια στο χώρο αποσκευών. Επίσης αυτό εκτός από αισθητήρες παρακαρίσματος είχε και κάμερα. Εδώ λοιπόν κατάλαβα πόσο χάλια κάμερα έχει το 3008.
Μιλάμε για διαφορά σα να βλέπεις 4Κ και 720p ανάλυση.
Η τιμή ενοικίασης στη Γερμανία 100€ φθηνότερα από την Ελβετία. Το νοικιάσαμε στα 227€.
Φωτογραφία το Vito δυστυχώς ξεχάστηκα και δεν το έβγαλα, αλλά ήταν ακριβώς όπως αυτό στην παρακάτω φωτογραφία.
Το καβαλάμε και ξεκινάμε για Χαϊδελβέργη. Λέγαμε μήπως μπορούσαμε να σταματήσουμε και Μπάντεν Μπάντεν αλλά δυστυχώς δεν μας έπαιρνε η ώρα.
Εγώ έχω ξανά πάει Χαϊδελβέργη αλλά όλοι οι υπόλοιποι όχι, οπότε έκανα και τον ξεναγό.
Διαδρομή επίσης πάρα πολύ ωραία με δάση, λιβάδια και τέτοια.
Εθνική οδό τα ίδια. Η δεξιά λωρίδα πήγαινε με 120χλμ. Το Vito σούπερ άνετο.
Η Χαϊδελβέργη νομίζω ένα από τα πιο ωραία μέρη που έχει η Γερμανία.
Βρίσκω πάρκινγκ και βάζω το αυτοκίνητο και ξεκινάμε τη βόλτα. Λόγω του ότι ήταν Σάββατο γινόταν χαμός από κόσμο. Πανηγύρι κανονικό.
Φάγαμε σε ένα εστιατόριο με παραδοσιακή κουζίνα (Palmbräu Gasse).
Ακριβό για τα περισσότερα ελληνικά βαλάντια και για το δικό μας, όμως το φαγητό ήταν πολύ καλό και πλούσιο και σου σέρβιραν και ατομική σαλάτα σε ξεχωριστό μπώλ μαζί με κάθε κυρίως πιάτο.
Έξι κυρίως πιάτα (Σνίτσελ, λουκάνικα, κτλ) κάνα δύο πιάτα τύπου ορντέφ, μπύρες, κρασία και αναψυκτικά 190€.
Κατά τις 17:00 ξεκινάμε και παίρνουμε το δρόμο για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης.
Σε μία ωρίτσα ήμασταν εκεί.
Παρκάρω το Vito στο πάρκινγκ για τα νοικιάρικα, πετάω το κλειδί σε κάτι ειδικά κουτιά που έχουν οι εταιρείες ενοικίασης και προχωράμε για να αφήσουμε βαλίτσες, να πάρουμε καμία σοκολάτα από τα duty free (τα οποία είναι ακριβά ) και να επιβιβαστούμε όταν έρθει η ώρα για την επιστροφή.
Άφιξη στην Αθήνα στις 01:00 το βράδι.
Καλούμε το πάρκινγκ και έρχεται με το βανάκι και μας παίρνει.
Παίρνουμε και την μικρή μιας και το λύκειο γύρναγε με την ίδια πτήση και φτάνουμε σπίτι κατά τις 02:00. Όλο το τσούρμο φυσικά πείναγε και παραγγείλαμε σουβλακάρες, πατάτες, πίττες, αλοιφές και αναψυκτικά για επτά άτομα με 36 ευρουλάκια.
Κλείνοντας να πούμε ότι είναι ακριβές οι διακοπές για τον μέσο Έλληνα σε αυτές τις χώρες. Καλά για την Ελβετία δεν το συζητάμε.
Επίσης σε αυτοκίνητα και ξενοδοχεία πέραν του μισθώματος σου κρατάνε και εγγύηση την οποία επιστρέφουν όταν παραδίδεις τα αυτοκίνητα και όταν αφήνει το δωμάτιο.
Τα τρένα αναλόγως τη διαδρομή κόστισαν από 15 έως 25 ευρώ το άτομο και κάτι λιγότερο για τα παιδιά.
Ξέχασα να πω ότι ούτε στη Γαλλία, ούτε στη Γερμανία υπήρχαν πινακίδες στα αγγλικά.
Επίσης κάτι που πιθανόν πολλοί γνωρίζετε, σταματάνε παντού προκειμένου να περάσουν οι πεζοί.
Αυτά. Δεν ξέρω τι άλλο να γράψω γιατί το post έχει γίνει ήδη τεράστιο.
Να 'μαστε καλά και για επόμενα ταξίδια.
Το εσωτερικό πάντως είναι σχεδιαστικά κλάσεις ανώτερο από Peugeot, ...
Πως είναι κλάσεις ανώτερο δηλαδή;
Συγκρίνοντας απλά ένα rendering σε μία φωτογραφία;
Αν δεν κάτσει κανείς μέσα, δεν μπορεί να εκφέρει σαφή άποψη.
Εγώ για παράδειγμα γούσταρα τρελά το εσωτερικό του XC40 και τα εσωτερικά των Χ1 και Q3 μου φαίνονταν σχετικά καλά.
Ε, όταν έκατσα μέσα στο Peugeot 3008 όπου μέχρι εκείνη τη στιγμή το είχα δει μόνο σε φωτογραφίες και video, δεν μπορούσα να το πιστέψω. Τα εσωτερικά των X1 και Q3 ακαριαία σταμάτησαν να υπάρχουν στο μυαλό μου και του XC40 έπεσε σε δεύτερη μοίρα.
Μόλις δε κάποια στιγμή έκατσα και μέσα σε ένα CX 30 (όπου από τις φωτογραφίες δεν με τρέλαινε ιδιαίτερα) και είδα από κοντά την ποιότητα, το φινίρισμα και την αίσθηση που σου έδινε γενικά όντας καθισμένος στη θέση του οδηγού, τότε κατάλαβα ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ φωτογραφίας και πραγματικότητας.
Χειμερινή απόδραση στα Καλάβρυτα.
Τετραήμερο μεταξύ 09/12-12/12 όπου τα πράγματα ήταν ακόμη χαλαρά, οι πληρότητες όχι στο φουλ, οι τιμές πιο νορμάλ και δεν τραβάς την ταλαιπωρία να έχει κόσμο παντού, να περιμένεις όρθιος κάνα μισάωρο για να βρεις τραπέζι να κάτσεις να φας, να πιεις καφέ, κτλ.
Αναχώρηση λοιπόν 09/12 πρωί από Αθήνα για Καλάβρυτα.
Όπως πάντα, φουλ βενζίνη, φουλ μπαταρία, σχετικά φουλ μπαγκάζια και όλη η τετραμελής οικογένεια μέσα.
Εθνική οδό μέχρι την έξοδο για Καλάβρυτα σε Hybrid Mode, με ACC στα 140χλμ και ημιαυτόνομη οδήγηση ενεργοποιημένη.
Από εκεί και πέρα και μέχρι τα Καλάβρυτα σε Sport Mode. Την ευχαριστήθηκα την ανάβαση, παρόλο που εννοείται ότι πήγαινα εντελώς νορμάλ και οικογενειακά. Ωραία στρίβει το εργαλείο.
Μετά την άφιξη στο κατάλυμα, επίσκεψη πίσω στη μονή Μεγάλου Σπηλαίου και μετά Καλάβρυτα για φαγητό.
Το βράδυ Καλάβρυτα για χαλαρή βόλτα και βραδινό.
Δεύτερη ημέρα.
Μονή Αγίας Λαύρας και Ηρώο Εθνικής Παλιγγενεσίας (απίστευτη θέα).
Μου έκανε εντύπωση ότι το λιοντάρι είχε ακόμη ένα ποσοστό μπαταρίας (20%), ενώ σε άλλα ταξίδια συνήθως έχει φτάσει στο μηδέν την ημέρα του ταξιδιού και μετά λειτουργεί ως HEV με την ανάκτηση ενέργειας. Ίσως να συνέβαλαν σε αυτό η κοντινή σχετικά απόσταση από Αθήνα και το Sport Mode στην ανάβαση, μιας και σε αυτό το πρόγραμμα απ' ότι έχω παρατηρήσει δεν πηγαίνει ποτέ με σκέτο ηλεκτροκινητήρα όπως κάνει στο Hybrid.
Επιστροφή Καλάβρυτα και βόλτα με οδοντωτό μέχρι κάτω στο Διακοπτό και πάλι ανάβαση προς τα επάνω.
Αυτός που μας κατεύασε, μας έβγαλε τα άντερα. Νόμιζε ότι έχει συρμό του μετρό και έκανε διαδρομή Σεπόλια-Πανεπιστήμιο.
Την είχα ξανά κάνει τη διαδρομή με το τρενάκι αλλά πριν καμιά τριανταρία χρόνια περίπου.
Τρίτη ημέρα.
Επίσκεψη σε Σπήλαιο Λιμνών και κατόπιν Πλανητέρο.
Ωραία διαδρομή. Ελβετία σκέτη.
Από το ύψος της στροφής για το χιονοδρομικό και για όλη την κατάβαση μέχρι το Σπήλαιο, αλλά και κατόπιν μέχρι το Πλανητέρο, κινήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα (σε Hybrid Mode), παρόλο που η στάθμη στην μπαταρία έδειχνε πλέον μηδέν.
Ωραίο το Σπήλαιο Λιμνών. Δεν είχα ξανά πάει.
Εντάξει, το Πλανητέρο είναι μαγεία. Φάγαμε και την πέστροφα μας.
Επιστροφή κατά το απογευματάκι στα Καλάβρυτα. Την αναβάση εννοείται την έκανε με βενζινοκινητήρα, αλλά στην κατάβαση μέχρι τα Καλάβρυτα πήγε πάλι με ηλεκτροκινητήρα.
Τέταρτη ημέρα.
Μνημείο Σφαγής των Καλαβρύτων 1943, χαλαρή βόλτα στα Καλάβρυτα για λίγα ψώνια (μέλι, κάνα λουκάνικο , κτλ ) και επιστροφή στην Αθήνα κατά το απογευματάκι.
Η κατάβαση μέχρι την Εθνική σε Hybrid Mode, οπότε πάλι την έκανε αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα και μετά μέχρι Αθήνα το κλασικό ACC στα 140χλμ και ημιαυτόνομη οδήγηση.
Παρόλο που υπήρχε η δυνατότητα για φόρτιση στο κατάλυμα, δεν το φόρτισα καθόλου, μιας και την ημέρα ήμασταν στη γύρα και το βράδυ φοβόμουν για καμιά βροχή και δεν ήθελα να βρίσκεται στην πρίζα σε περίπτωση που δεν το έπαιρνα χαμπάρι.
Πρέπει να διαβάσω τι αναφέρει ο κατασκευαστής για φόρτιση σε περίπτωση βροχής, αλλά δεν ήθελα να το ρισκάρω ούτως ή άλλως.
Σε αυτή την εξόρμηση ήμουν κάπως πιο γαλαντόμος με το γκάζι και γενικά την οδήγηση και αν σκεφτεί κανείς και τις ορεινές διαδρομές, η κατανάλωση κυμάνθηκε σε σχετικά αποδεκτά επίπεδα.
Συνολική κατανάλωση τετραήμερου 7,9 l/100km
Αν είχα φορτίσει, εννοείται θα ήταν πολύ μικρότερο το νούμερο.
Είχα να πάω Καλάβρυτα πάρα πολλά χρόνια. Ωραία ήταν.
Υ.Γ. Δεν σας κρίβω ότι έχοντας διαβάσει τις τελευταίες σελίδες του topic και ανεβάζοντας την φωτογραφία από το μνημείο για το1943, μου ήρθε κακία και έκανα εικόνα στο μυαλό κάπου εκεί πίσω στη φώτο στους σταυρούς, το αδερφάκι PHEV του Γάτου.
Είναι κακία και ντρέπομαι αλλά μου ήρθε αυθόρμητα. Με το καλό να να επισκευαστεί και να το έχει στα χέρια του πάλι δυνατό.
#mono3008phevleme
Καλή Χρονιά!
Υγεία κι ευτυχία για όλους!
Σήμερα το απόγευμα βρεθήκαμε οικογενειακώς στο Μαρούσι κοντά στο Atrina για μια δουλειά που είχε η σύζυγος, οπότε εγώ με τα παιδιά είχαμε καμιά ώρα να σπαταλήσουμε.
Τους λέω "Θέλετε να πάμε να δούμε κάνα αυτοκίνητο"; Ο μικρός (6 χρονών) άλλο που δε θέλει όταν ακούει για αυτοκίνητα, αλλά και η μικρή (13 χρονών) ψιλογουστάρει.
Ξεκινήσαμε από Hyundai και είδαμε το Tuscon. Τους άρεσε αρκετά και η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα. Τους εντυπωσίασαν τα φώτα, το ταμπλό και οι χώροι.
Πάμε μετά στην Peugeot και βλέπουμε το 3008. Βλέπω παρόμοιο ενθουσιασμό και ξεκινάει ο κάτωθι διάλογος με την κόρη μου:
Βέβαια μετά, συμφώνησαν και τα δύο, ότι τα Volvo τους αρέσουν περισσότερο.
Πιο πολύ όμως τα XC70 και XC90.
Τέλος ρίξαμε και μια ματιά στη BMW και τη Χ1 πιο κάτω.
Μου λέει η μικρή:
Χαχαχα... (εντάξει... σίγουρα παιδί μου)
Πρώτο ταξίδι με το PHEV για πενθήμερες διακόπες στο χωριό.
Όπως έγραψα και στο προηγούμενο post, η οδήγηση στην Εθνική με AAC, μαζί με το αυτόνομο σύστημα και τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, είναι απόλαυση.
Αναχώρηση από Αθήνα την Τετάρτη το πρωί για Μύλους Φθιώτιδας (243χλμ).
Τεπόζιτο βενζίνης και μπαταρία γεμάτα. Προγραμμάτισα να κρατήσει και 20χλμ ηλεκτροκίνησης για τον προορισμό.
Το αυτοκίνητο τέρμα φορτωμένο με αποσκευές και συμπράγκαλα (η κυρά πάντα κουβαλάει όλο το σπίτι μαζί), συν εγώ και τα υπόλοιπα τρία μέλη της οικογένειας.
Στα 231χλμ Εθνικής οδού, επιλεγμένο Hybrid mode, καρφωμένο το ACC στα 140χλμ/ω και φυσικά κλιματιστικό. Όλη η διαδρομή με ελάχιστη κίνηση.
Όπου είχε κατηφόρα, έκοβε τον βενζινοκινητήρα και έβαζε ηλεκτροκίνηση, καθώς επίσης και στις περιπτώσεις που το ACC έβρισκε προπορευόμενο όχημα με μικρότερη ταχύτητα και φρέναρε, έως ότου ανοιχτώ στην αριστερή λωρίδα για να προσπεράσω.
Τα υπόλοιπα 12χλμ, ανάβαση στο χωριό (500μ υψόμετρο) σε Sport mode και κλιματιστικό.
Καθημερινά διαδρομή για 4 ημέρες (την πρώτη ημέρα δεν πήγαμε), από χωριό προς παραλία Γλύφας, για μπάνιο και πίσω (23+23 = 46χλμ).
Χαρακτηριστικό είναι ότι από την τρίτη ημέρα και μετά, παρόλο που η μπαταρία ήταν πλέον στο 0%, το 1/2 της κατάβασης προς την παραλία (περίπου 10χλμ από τα 23) τα έκανε με ηλεκτροκινητήρα, λόγω της ανάκτησης ενέργειας.
Στην επίστροφή βέβαια προς στο χωριό αυτό το ποσοστό ήταν πάρα πολύ μικρό.
Επίσης όλα τα ανέβα/κατέβα για μπάνιο, ήταν με το κλιματιστικό ανοιχτό, καθότι τα παιδιά μεγαλωμένα στην Αθήνα γαρ, φοβούνται κάθε λογής ζουζούνι, μέλισσες, σφήκες, μπάμπουρες, κτλ, το οποία και καλά μπορεί να μπουν στο αυτοκίνητο και να τα "φάνε".
Κάναμε και δύο αναβάσεις λίγο πιο πάνω από το χωριό, στο μοναστήρι του Αϊ Γιώργη.
Επιστροφή Κυριακή σούρουπο πάλι με Hybrid mode, ACC στα 140χλμ/ω, αυτόνομο σύστημα, διατήρηση λωρίδας και κλιματιστικό αλλά με κάμποση κίνηση αυτή τη φορά.
Παρεμπιπτόντως μια χαρά δουλεύουν τα παραπάνω συστήματα ακόμη και το βράδυ και μάλιστα ακόμη και σε κομμάτια που η Εθνική δεν φωτίζεται καθόλου.
Είχε τρελαθεί να ανάβει και να σβήνει αυτόματα τη μεγάλη σκάλα, κάθε φορά που ανίχνευε όχημα μπροστά ή απέναντι και τα παιδιά το είχαν βρει παιχνίδι ασχολιούνταν με αυτό. Χαχαχα...
Σύνολο πενθήμερου 667km και συνολική μέση κατανάλωση 7,9 l/100km.
@gatoz said in Peugeot 3008 2016:
θα παει λεει καποιος 'επιθεωρητης' στις 3 ή 4 γεναρη να δει τι μπορει να κανει,
Δεν ξέρω αλλά απο τις φωτό είναι σαν να είναι κομμένο το μπροστινό κομμάτι και να το έχεις κολλήσει με κάποιο άλλο αμάξωμα. Λες και δεν έχει συνέχεια (σχεδιαστικά μιλάμε) !!! Δεν ξέρω, περίεργος σχεδιασμός. ...... Το χρώμα αυτό δεν.... πολύ απλά.
Προσωπικά θεωρώ ότι σχεδιαστικά δεν το βοήθησαν το όχημα και γενικά δεν έχει σχέση με τα 208 κτλ στο συγκεκριμένο τομέα.
Πραγματικά έψαχνα να βρω τι ήταν αυτό που δεν μου άρεσε στις φώτο και το περιέγραψες σχεδόν ακριβώς.
Από τις σπάνιες περιπτώσεις που δεν με εντυπωσιάζει μοντέλο της Peugeot.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το νέο σήμα προέρχεται από το παρελθόν, νομίζω από δεκαετία 70 ή 60.
Από οδηγικής άποψης, εγώ προσωπικά δεν θα ξανά γύρναγα σε ΜΕΚ όπως τους ξέρουμε σήμερα για κανένα λόγο.
Η ομαλότητα, η λειτουργία, η απόκριση και η ευκολία του ηλεκτροκινητήρα δεν έχει καμία σχέση με αυτή του βενζινοκινητήρα.
Καλά για αυτόματο κιβώτιο δεν το συζητάω, ούτε σε βενζινοκίνητο πλέον μηχανικό συμπλέκτη ούτε πουθενά.
Τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης μπορεί να είναι ακόμη αρκετά σε όλους τους άλλους τομείς, αλλά για εμένα, σίγουρα δεν είναι στην οδήγηση και τη συμπεριφορά του κινητήρα και του αυτοκινήτου.
Αν και εφόσον η ηλεκτροκίνηση προχωρήσει και επικρατήσει, λογικά τα προβλήματα που υπάρχουν τώρα, όπως της αυτονομίας, του χρόνου και του χώρου φόρτισης, κτλ, σταδιακά θα βελτιώνονται.
Από άποψη οικολογίας δεν ξέρω τι κέρδος υπάρχει. Μελέτες τις Volvo αυτή τη στιγμή για τον συνολικό κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν δείχνουν και τόσο θεαματικά αποτελέσματα υπέρ του ηλεκτρικού έναντι ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα. Τουλάχιστον ως προς το παρόν. Στο μέλλον δεν ξέρω πως θα είναι.
Προσωπικά θεωρώ αυτή τη φούρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για άρον άρον στροφή στην ηλεκτροκίνηση ως υποκρισία σε μεγάλο βαθμό και πιθανότατα πίσω της κρύβονται και άλλα πράγματα και συμφέροντα τα οποία δεν γνωρίζουμε.
Από οικονομία αυτή τη στιγμή έτσι και μπορείς να φορτίζεις σπίτι σου, δεν το συζητάμε. Συντριπτική υπέρ του ηλεκτρικού.
Όλα αυτά βέβαια είναι ρευστά και στο μέλλον διάφορα πράγματα αλλάζουν, αλλά μιλάμε με τα δεδομένα του παρόντος.
Ο κόσμος προχωράει μπροστά και η εξέλιξη δεν σταματάει. Μπορεί να υπάρξουν και προτάσεις/εξελίξεις κινητήρων εσωτερικής καύσης οι οποίοι να έχουν μηδενικούς ρύπους, όπως το υδρογόνο ή κάτι άλλο.
Καλά να είμαστε όλοι να τα δούμε και να τα οδηγήσουμε.
Αν με ρωτάγατε αν θα αγόραζα το ένα και μοναδικό μου αυτοκίνητο σήμερα στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό, ακόμη και αν αυτό θα ήταν σε προσιτή τιμή, θα σας έλεγα όχι.
Όχι, γιατί σε ταξίδι με την οικογένεια μέσα, με αποσκευές, με κλιματισμό και με 130-140 χλμ στην εθνική, βγάζουν τα μισά χλμ από αυτά που αναφέρονται ως επίσημη αυτονομία.
Όχι, γιατί τα σημεία φόρτισης είναι προς το παρόν περιορισμένα μόνο στο μεγάλο κεντρικό οδικό δίκτυο και πόλεις.
Αν μιλάμε όμως για δεύτερο αυτοκίνητο, το οποίο θα χρησιμοποιούσα μέσα στην πόλη, τότε άνετα θα έπαιρνα.
Οπότε 3008 PHEV και τα μυαλά στα κάγκελα.
Γενικώς θεωρώ πως αυτή τη στιγμή PHEV και HEV είναι η καλύτερη λύση για Ελλάδα.
Το κακό είναι πως οι τιμές τους δεν αφορούν όλο τον κόσμο. Κομμάτι του Καπιταλισμού και αυτό.
Αυτό το Jazz... μιλάμε για σχεδιαστικό χάλι ολκής.
Έχει μολύνει όλα τα topic.
Λοιπόν, ακολουθεί σεντόνι από διακοπές.
Αναχώρηση 21/08/2022 από Αθήνα για Σκαφιδιά Ηλείας.
Όπως και στο προηγούμενο ταξίδι στο χωριό (για όσους έχουν διαβάσει το σχετικό post), το PHEV με φουλαρισμένο τεπόζιτο βενζίνης, φουλαρισμένη μπαταρία, φουλαρισμένο μέχρι τα μπούνια με αποσκευές και με την τετραμελή οικογένεια μέσα.
Εθνική οδό σε Hybrid Mode, με ACC στα 140χλμ, ημιαυτόνομη οδήγηση ενεργοποιημένη και κλιματισμό μέχρι το Αρτεμίσιο.
Στάση στο Αρτεμίσιο για καφέ, κατούρημα και απόλαυση της θέας.
Στο πάρκινγκ του ΣΕΑ Αρτεμισίου δεν υπάρχουν πλέον τα σκέπαστρα στο πάρκινγκ (δεν ξέρω γιατί τα έβγαλαν) οπότε ευκαιρία για δοκιμή της απομακρυσμένης ενεργοποίησης κλιματισμού. Τον ενεργοποίησα μέσω του App 5 λεπτά πριν αναχωρήσουμε και μόλις μπήκαμε στο αυτοκίνητο ήταν όλο δροσερό. Μια χαρά.
Συνέχεια προς τον προορισμό μας μέσω επαρχιακής ορεινής διαδρομής - Λεβίδι, Βλαχέρνα, Τριπόταμα, Λάμπεια(Δίβρη), Φολόη, Λάλα, Αρχαία Ολυμπία, Πύργο και τέλος Σκαφιδιά.
Αυτό το 2ο κομμάτι της διαδρομής έγινε βεβαίαως με μικρότερες ταχύτητες, χωρίς ACC και αυτόνομη. Σε κάποια κομμάτια με Hybrid Mode και σε άλλα με Sport Mode.
Ενδιάμεση στάση στο χωρίο των πεθερικών τη Νεμούτα (δίπλα στον Λάλα) για φαγητό.
Συνολική διαδρομή αναχώρησης διακοπών, 314χλμ και συνολική μέση κατανάλωση 7,4 l/100χλμ.
Όλες τις ημέρες των διακοπών, το αυτοκίνητο ως επί το πλείστον ήταν αραγμένο μιας και η παραλία από το κατάλυμα είναι 200μ.
Παρόλα αυτά έκανε κάποιες διαδρομές σε κοντινούς προορισμούς (Πύργο, Κατάκολο, Αρχαία Ολυμπία, γύρω περιοχές και χωριά) είτε για προμήθειες, είτε για βόλτες, είτε για φαγητό, καφέ, ποτό, κτλ.
Ενδιάμεσα υπήρχε η δυνατότητα στο κατάλυμα και το φόρτισα δύο φορές.
Σύνολο διαδρομών κατά τις διακοπές ενδιάμεσα, 186χλμ (Hybrid Mode) και συνολική μέση κατανάλωση 5 l/100χλμ.
Επιστροφή Αθήνα στις 03/09/2022, αυτή τη φορά μέσω Πάτρας.
Όπως και στο ταξίδι αναχώρησης, φουλαρισμένο τεπόζιτο βενζίνης, φουλαρισμένη μπαταρία, φουλαρισμένο μέχρι τα μπούνια με αποσκευές και φυσικά την τετραμελή οικογένεια μέσα.
Όλη η διαδρομή σχεδόν Εθνική οδό και λέω σχεδόν γιατί από Πύργο έως Πάτρα είναι αυτό το παλιό κομμάτι που βέβαια όλοι θυμόμαστε ότι κάπως έτσι ήταν παλιά όλες οι εθνικές.
Πλέον του έχουν βάλει ενδιάμεσα αυτά τα πλαστικά πορτοκαλί κολονάκια και υπάρχουν σημεία που πότε το ένα ρεύμα και πότε το άλλο, γίνονται μία λωρίδα. Δεν ξέρω τι θέλουν να κάνουν.
Από Πάτρα λοιπόν μέχρι Αθήνα, πάλι με ACC στα 140χλμ, (Hybrid Mode), ημιαυτόνομη οδήγηση ενεργοποιημένη και κλιματισμός.
Από Πύργο έως Πάτρα, τα ίδια αλλά με ACC στα 100χλμ.
Ενδιάμεση στάση στη ΣΕΑ Ψαθόπυργου.
Συνολική διαδρομή επιστροφής διακοπών, 317χλμ και συνολική μέση κατανάλωση πάλι 7,4 l/100χλμ.
Όπως έχει αναφέρει και ο γάτος, οι ηλεκτροκινητήρες του αυτοκινήτου εμπλέκονται μέχρι τα 135χλμ.
Από εκεί και πάνω μόνο ο βενζινοκινητήρας.
Σε διαδρομές λοιπόν όπως περιέγραψα πιο πάνω, επαρχιακές, ορεινές ή χαμηλών ταχυτήτων, η εμπλοκή τους ήταν αρκετή, οπότε έπεφτε και η κατανάλωση.
Στις Εθνικές οδούς που ήταν καρφωμένο στα 140χλμ, ήταν ελάχιστη η εμπλοκή. Μόνο σε περιπτώσεις που το ACC έκοβε κάτω από 135χλμ λόγω αργότερου προπορευόμενου οχήματος, κτλ.
Συνολικές διαδρομές διακοπών, 818χλμ και συνολική μέση κατανάλωση 6,9 l/100χλμ.
Το αυτοκίνητο σπέρνει μιλάμε.
Έχει πολύ δύναμη και πολλά γκάζια.
Επίσης κάνει πάρα πολύ άνετο ταξίδι.
Ιδίως με τα καλούδια ενεργοποιημένα στην Εθνική οδό το μόνο που κάνεις είναι να ακουμπάς και να στρίβεις το τιμόνι.
Η ημιαυτόνομη οδήγηση δουλεύει αρκετά καλά και βοηθάει πολύ στην άνεση. Φυσικά εννοείται ότι υπάρχει ως υποβοήθηση και πρέπει να έχει ο οδηγός τον έλεγχο. Υπάρχουν και σημεία που αναλόγως των συνθηκών απενεργοποιείται όπως πχ πάρα πολύ μεγάλες και κλειστές καμπές. Το καταλαβαίνεις αμέσως γιατί πέραν από την ένδειξη στην οθόνη, βαραίνει και το τιμόνι.
Την ορεινή διαδρομή που έκανα κατά την αναχώρηση, παρόλο που την έχω πέρασει τόσες φορές, ποτέ δεν έχω κάτσει να την εξερευνήσω περισσότερο.
Το Δρυοδάσος της Φολόης και η Δίβρη (Λάμπεια Όρη) είναι πάρα πολύ όμορφα και πρέπει να έχουν πολύ ωραίες διαδρομές για να εξερευνήσει κανείς.
Η τωρινή γενιά, είναι ότι πιο άσχημο και καγκούρικο έχουν βγάλει.
Ελπίζω το καινούργιο να πατάει σε άλλα σχεδιαστικά μονοπάτια.
@christostsp said in Peugeot 3008 2016:
Έχω την αίσθηση ότι το κυριότερο, αν όχι το μοναδικό επιχείρημα ορισμένων εκ των οπαδών της Peugeot, είναι η σχεδίαση. Η οποία είναι όντως εξαιρετική. Αλλά έως εκεί.
Aπο που προκύπτει ότι η μπαταρία ενός υβριδικού, οχι phev αλλά full hybrid όπως η CC, στοιχίζει 8000-9000€. Παρακαλώ στοιχεία....
Επισης παραβλεπετε κάποιοι ότι η Toyota, της οποίας μόνο οπαδός δεν είμαι απλά παραθέτω στοιχειώδεις και πασίγνωστες πληροφορίες που τις γνωρίζουν όλοι, δίνει 6 χρόνια εγγύηση στο αυτοκίνητο και 11 χρόνια (!!!) στην μπαταρία και όχι 2 όπως η Peugeot......(άραγε εάν χαλάσει η μπαταρία του PHEV Peugeot, που είναι μεγαλύτερη σε χωρητικότητα του Full Hybrid Τοyota πόσα θα δώσω;.... ;))
Μίλησα για κόστος 1ης έκδοσης CC σε σύγκριση με 1η 3008....ήτοι γύρω στα 33000 ευρώ...Αν μιλήσουμε για σύγκριση.... τιμών. Πάμε λοιπόν... Την ακριβή έκδοση CC (μάλιστα με 4x4 cvt) μπορεί κάποιος να την αποκτήσει με 40.000 €. Αντίθετα το phev 3008 ξεκινά από 47500€.....Ανόμοια πράγματα (full hybrid vs phev) , αλλά αφού τέθηκε συγκριτικο σχόλιο για το κόστος ας δούμε τους αριθμούς.
Το θέμα φορολόγησης ναι είναι ένα θέμα στην Ελλάδα, που είναι όμως πλήρως αναχρονιστικο... Δεν έχει εκσυχρονιστει να φορολογείται βάση τους ρύπους αλλά και ΚΥΡΙΌΤΕΡΑ με βάση το κόστος κτησης.... που θα ήταν πιο λογικό.
H Peugeot δίνει 8 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία.
Επίσης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του 408, η εγγύηση στα μηχανικά μέρη θα είναι 5 χρόνια, οπότε φαντάζομαι η ίδια εγγύηση θα ισχύσει για όλα τα νεα μοντέλα.
Όσο για τις τιμές, το PHEV 3008 δεν ξεκινάει από 47.500€ αλλά από 44.900€.
Αν στο ακριβό CC λοιπόν προσθέσουμε και τον φόρο πολυτελείας (μιας και μιλάμε για Ελλάδα) τότε φτάνει συνολικά κοντά στα 44.000€.
Επίσης τα PHEV δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας (τουλάχιστον ακόμη).
Και στη μία περίπτωση μιλάμε για HEV ενώ στην άλλη για PHEV όπου μπορείς μέσα στην πόλη να κινείσαι αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά και να βλέπεις καταναλώσεις από 0 έως και κάτω της μονάδας.
Προσωπικά έχω να πάω βενζινάδικο από τις αρχές Δεκεμβρίου που είχα φύγει ένα 4ήμερο.
Με επιλεγμένο mode το electric, βενζινοκινητήρα θα βάλει μόνο του καμιά φορά για λίγο, είτε γιατί πρέπει ανά διαστήματα να φορτίζει τις δύο βοηθητικές μπαταρίες ( δηλαδή την κλασική μπαταρία που γνωρίζουμε στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, απλά το PHEV έχει δύο τέτοιες), είτε όταν χρειάζεται να λειτουργήσει το σύστημα ψύξης της μπαταρίας ηλεκτροκίνησης αν αυτή έχει ζεσταθεί (συνήθως συμβαίνει μόνο σε αρκετά ζεστές ημέρες).
Ακόμη όμως και σε Hybrid να το έχεις, ελάχιστες φορές εμπλέκει τον βενζινοκινητήρα.
Η μπαταρία του είναι 13,2kWh.
Εμένα αυτή τη στιγμή με ένα παλιό σταθερό πρόγραμμα που είχα κάνει στη ΔΕΗ με 0,17 νυχτερινό και 0,22 ημερήσιο, μου έρχεται μια πλήρη φόρτιση περίπου 2,24€ και 2,90€ αντίστοιχα.
Μόλις τελειώσει το πρόγραμμα που έχω θα πάει πάλι σε κάποιο άλλο με αντίστοιχες τιμές.
Βγάζω περίπου μέσω όρο 45 χλμ με μία πλήρη φόρτιση. Δηλαδή μου έρχεται 0,049€ το χιλιόμετρο.
Μιλάμε για τιμές που μόνο σε PHEV και EV μπορείς να τις βρεις.
Να μην λέμε λοιπόν μόνο για την οικονομία που έχεις με τα HEV Toyota η οποία πραγματικά είναι πολύ καλή, αλλά έχει γίνει σημαία προς όλες τις κατευθύνσεις ενώ ουσιαστικά υπερτερεί μόνο σε σχέση με τους κλασικούς βενζινοκινητήρες.
Επίσης να τονίσουμε ότι όταν το PHEV είναι αφόρτιστο, λειτουργεί ακριβώς όπως ένα HEV.
Πλέον το 3008 θα εξοπλίζεται με τους νέους κινητήρες, όπου απ' ότι κατάλαβα είναι μια εξελιγμένη mild hybrid γενιά (μάλλον παρόμοιους φοράει και η Tonale), η οποία θα έχει τη δυνατότητα να κινεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά για πολύ μικρές αποστάσεις, καθώς επίσης και στα παρκαρίσματα ή σε ελιγμούς με πολύ μικρές ταχύτητες.
Για να δούμε και εκεί τη σύγκριση, που και πάλι δεν θα είναι η ίδια, μιας και μιλάμε για ένα εξελιγμένο mild hybrid σύστημα και όχι HEV.
Υ.Γ. Να σας πω επίσης ότι τα 59χλμ αυτονομίας που δίνει η Peugeot στο 3008 PHEV δεν τα έχει δει ποτέ κανείς.
Δεν ξέρω τι συνθήκες χρειάζονται, αλλά εγώ σε πολύ ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας περιβάλλοντος και με το πόδι στο γκάζι σαν να έχει από κάτω αυγό, το καλύτερο που έχω δει είναι 52χλμ και αυτό όχι πολλές φορές.
Η μπαταρία επηρεάζεται αρκετά από τις καιρικές συνθήκες, τον κλιματισμό και τον τρόπο οδήγησης (εγώ δε φημίζονται ιδιαίτερα για το ελαφρύ μου πόδι. Άλλωστε 300 άλογα είναι το άτιμο.)
Το χειμώνα με πέντε και οκτώ βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία, έχω δει μερικές φορές μετά από πλήρη φόρτιση να υπολογίζει ότι θα βγάλει περίπου 36 και 38 χλμ.
Υπό άλλες συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας τα 45 - 50 χλμ τα έχει άνετα (με ελαφρύ πόδι).