Επειδή εκνευρίζομαι με αυτές τις ανοησίες του σύγχρονου μάρκετινγκ όπως αυτή:
Williams is also talking to several automakers about adapting the technology to production vehicles
διαβάστε το παρακάτω, από μιά παρουσίαση ενός καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου:
The lithium batteries are for sustained speeds, can store 15 times as much energy per pound as lead-acid batteries now used in conventional cars. For quick acceleration—a safety factor lacking in present electric-car designs—the nickel-cadmium batteries would cut in briefly, could zap the car from a standstill to 50 m.p.h. in 20 seconds. And for longer battery life between charges, the Amitron would have a 'regenerative braking system' to generate battery-charging power as the car is slowed.
Καταπλητική καινούρια τεχνολογία...
Μόνο που το άρθρο είναι του 1967!!! Και ολογράφως να μη νομίζει κανείς ότι είναι τυπογραφικό: χίλια εννιακόσια εξήντα επτά!!
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,899945,00.html
(και δεν νομίζω ότι είναι και το πρώτο, απλώς αυτό βρήκα πρόχειρο...)
Αντιλαμβάνομαι ότι η Φόρμουλα 1 αισθάνεται την υποχρέωση να παραστήσει δήθεν 'οικολογική ευαισθησία' και 'κοινωνική υπευθυνότητα', αλλά μην μας δουλεύουν ότι η τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας είναι καινούρια ή πρωτοποριακή!
Άλλωστε, από τη στιγμή που ορίστηκε ανώτατο όριο (!) στα kW που αποδίδονται, τελειώνει οποιαδήποτε συζήτηση επί της ουσίας...
*
Hint για λίγους: όταν κατεβαίνεις μιά ευθεία με 300χλμ/ώρα, όντως κουβαλάς τεράστια κινητική ενέργεια. Όμως, για να είσαι ανταγωνιστικός πρέπει να φρενάρεις όσο το δυνατόν πιό γρήγορα και αποτελεσματικά. Άρα, η κινητική σου ενέργεια θα πρέπει να απορροφηθεί από τα φρένα στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να φύγει προς το περιβάλλον σαν θερμότητα. Τί να περισσέψει ενεργειακά για να φορτίσουμε τις μπαταρίες; Μήπως να μειώσουμε την αποδοτικότητα των φρένων για να δουλέψουν τα ηλεκτρόφρενα; ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!!!!! Άρα, το μόνο που μένει είναι ένας πολύστροφος ελαφρύς ρότορας γεννήτριας που συμπλέκεται ΜΟΝΟ στο φρενάρισμα και πιάνει ό,τι πιάνει αποκλειστικά και μόνο από την (όποια) ταχύτητα των τροχών, στην ελάχιστη (ποσοστιαία) διάρκεια του φρεναρίσματος. Η ηλεκτρική ενέργεια που θα αποθηκεύσουμε είναι ανάλογη του χρόνου φρεναρίσματος και της ταχύτητας των πίσω τροχών, δηλαδή τρίχες κατσαρές σε σύγκριση με το έργο που παράγεται σε έναν ολόκληρο γύρο. Βλ. και 2ο Θερμοδυναμικό Αξίωμα, όποιος δεν κατάλαβε, ας μη με ρωτήσει για περαιτέρω εξηγήσεις γιατί απλώς θα μπερδευτεί περισσότερο*