Το αυτοκίνητο το έχω εδώ και τρεις εβδομάδες και έχω κάνει αρκετές βόλτες. Όπως το είχα δοκιμάσει και σε test drive στον Μακρή στο Νέο Ηράκλειο, ο μόνος που με άφησε να το βγάλω στην Αττική Οδό!
Στην έκδοση Exclusive, δηλαδή στη μεσαία κατηγορία, με τιμή γύρω στα 25.000+€, είναι σαν να "κλέβεις εκκλησία". Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή value for money στην αγορά αυτή τη στιγμή, δεδομένων των χαρακτηριστικών του: ένα πλήρως υβριδικό SUV ιδανικό για οικογένειες. Γεμίζει με λίγο παραπανω απο 70 ευρώ τωρινές τιμές.
Πλεονεκτήματα
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του είναι η αστική και περιαστική οδήγηση, σε ταχύτητες από 20 έως 90 χλμ./ώρα. Σε αυτές τις συνθήκες, η μπαταρία δουλεύει υπερωρίες, φορτίζεται συνεχώς και κινείσαι ουσιαστικά ηλεκτρικά. Για παράδειγμα, αν ξεκινήσεις απο την Εθνική Οδό με σχεδόν πλήρη μπαταρία και βγεις στην έξοδο της πρώην Renault, μπορείς να φτάσεις Περισσό μόνο με μπαταρία. Είναι απίστευτο οτι μπορείς να περάσεις 2-3 περιοχές της Αθήνας χωρίς να καταναλώσεις καύσιμα.
Όσο έχεις μπαταρία, και σε ταχύτητες έως 90 χλμ./ώρα, όταν πατάς το γκάζι η επιτάχυνση είναι άμεση, χωρίς καθυστέρηση. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε περίπου 8 δευτερόλεπτα. Μέσα στην πόλη, οι επιταχύνσεις είναι εξαιρετικές: σε κολλάνε στο κάθισμα, ενώ παράλληλα η μπαταρία φορτίζεται ξανά κατά την πέδηση.
Ταξίδι και Κατανάλωση
Η τελική ταχύτητα φτάνει στα 183-184 χλμ./ώρα στο κοντέρ (κόφτης), ενώ το GPS δείχνει διαφορά μόλις 3-4 χλμ. Οι καταναλώσεις κυμαίνονται ως εξής:
120-125 χλμ./ώρα: 6-6,5 λ./100 χλμ.
130 χλμ./ώρα: 6,8-7+ λ./100 χλμ.
140 χλμ./ώρα: 8+ λ./100 χλμ.
100-118 χλμ./ώρα: 5,2-5,5 λ./100 χλμ.
Κάτω από 100 χλμ./ώρα: Οι καταναλώσεις είναι εξαιρετικά χαμηλές, λόγω της μπαταρίας.
Στο ταξίδι είναι άνετο, αλλά παρατηρούνται περιστασιακά περίεργες συμπεριφορές. Για παράδειγμα, αν πηγαίνεις με 120 χλμ./ώρα στις 2.700 στροφές, μπορεί ξαφνικά να ανεβάσει στις 3.500 για λίγα δευτερόλεπτα πριν επανέλθει. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν χρησιμοποιείς το cruise control μεταξύ 120-125 χλμ./ώρα. Η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική, καλύτερη από την Alfa Romeo 147 που είχα, και συγκρίσιμη με ένα Mini Countryman που οδηγησα πριν. Επισης οταν πας πχ με 120χλμ και πατας τερμα γκαζι, θέλει 1-2 δεπτερολεπτα για να ανεβαζει στροφές ο κινητηρας στις 5000+ για να επιταχυνει, δεν εχει δηλ την αμεση αισθηση της μπαταριας οταν κινείσαι με κατω απο 80 χμλ.
Συμπεριφορά στην Πόλη
Στις ανωμαλίες του δρόμου αναπηδάει λίγο περισσότερο από όσο θα ήθελα. Ένα Nissan Qashqai με 16άρες ζάντες είχε καλύτερη απόσβεση, αλλά γενικά οι 17άρες ζάντες και το 55άρι προφίλ των ελαστικών είναι αποδεκτά για την Αθήνα.
Θέματα με την Μπαταρία και τον Κλιματισμό
Στην πόλη και σε αστικές/περιαστικές διαδρομές, είναι πρακτικά αδύνατο να αδειάσει η μπαταρία, εκτός ισως αν οδηγείς πολύ επιθετικά πχ συνεχομενα 0-100 με κοκαλωμα στα φρενα για να μην προλαβει να φορτίσει, προσπαθησα να το κανω αλλα δεν τα καταφερα. Ωστόσο, όταν έχεις το Κλιματισμό ανοιχτό, ο κινητήρας λειτουργεί συνεχώς (σε ποσοστό 95%), με αποτέλεσμα να μην κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Χωρίς κλιματισμό αν η κατανάλωση είναι πχ 4-5 λ./100 χλμ., με air-condition ανεβαίνει στα 5,5-6 λ./100 χλμ. μιας και ναι μεν βοηθαει η μπαταρια αλλα ο κινητηρας ειναι μονιμα ανοιχτος έστω και στις 1300-1800 στροφές.
Στο ταξίδι όμως με κλιμα ανοιχτο, στην περιπτωση μου στους 28 βαθμους και στην ενταση 5/8 καταφερα στην ανοδο της Μαλακασας οδηγωντας με τερμα γκαζι καποια χμλ πισω να τερματισω την μπαταρια και να μου κολλήσει στα 140+ χμλ χωρις να μπορω να ανεβασω αλλο με την μπαταρια να εχει κολλησει στην μια μπαρα. Εκει λοιπον βρηκα την ευκαιρια και εκανα ολα τα τεστ που ειχα στο μυαλο μου.
Με τερμα γκαζι παλι εσβησα το clima αλλα και παλι εμεινε κολλημένο στα 140-145χμλ, δεν προλαβαινε δηλ ο κινητηρας να φορτίσει την μπαταρια. Αφησα λοιπον λιγο το γκαζι για 10-15 δεπτ και παλι το τερματισα και μου εφτασε μεχρι τα 160 και παλι σιγα σιγα εχανα χλμ μεχρι τα 155 και επεφτε. Αφησα λοιπον παλι το γκαζι και επεσα στα 120 και φόρτισε στις 2 μπαρες και εκει καταφερα με τερμα γκαζι και κλειστο κλιμα και εφτασα στα 170+χμλ αλλα επειδη μαλλον δεν είχε ανηφορα τα κρατησε χωρίς να χασει χλμ εστω και με μια μπαρα μπαταριας.
Οπως θα ειδατε και στο βιντεο ειχα αρκετη ωρα μια μπαρα στην μπαταρια και παρολλα αυτα στις στροφες της Υλικης και μετα, ημουν χαλαρα πανω απο 170 για αρκετη ωρα χωρίς να χασω αποδοση, παντα με κλειστο Κλιματισμό. Και στην Ευθεια της Θηβας παλι ήμουν με 170+ για αρκετη ωρα αλλα λογω καμερων εκοβα και ξανα ανεβαζα ΠΑΝΤΑ με κλειστο το clima.
Σε ένα δεύτερο ταξιδι που εκανα με την οικογενεια, απο την Αθηνα στο Καρπενησι, επιασα τα 140-150 για αρκετη ωρα χωρίς να χασω πουθενα δυναμη με κλιμα ανοιχτο. Και στις προσπερασεις αψογο και στην αναβαση στο χιονοδρομικό, δεν ειχα κανενα προβλημα πουθενα με απωλειες ισχύος. Αναβαση στο χιονοδρομικο με 3 ατομα ειχα περιπου 8l/100 καταναλωση και καταβαση 0! Νομιζω πηγε πανω απο 10χμλ μονο με μπαταρια, και μου πετουσε συνεχεια το μυνημα οτι δεν μπορει να κανει αναγεννηση ενεργειας καθως ειχε φουλαρει η μπαταρια στην καταβαση.
Συμπεράσματα
Είναι όντως δυνατό να εξαντλήσεις την μπαταρία σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης - παρατεταμενης τελικής με ανοιχτό κλιματισμό σε ελαφριά ανηφόρα η ισως και σε ευθεια. Ωστόσο, σε κανονικές συνθήκες, η απόδοση παραμένει εξαιρετική. Αστικα-περιαστικα, οι επιδόσεις/καταναλωσεις του είναι εξαιρετικές, ενώ στο ταξίδι παραμένει άνετο και ξεκούραστο, παρά τις ελαφρές ιδιαιτερότητες.
Επισης οτι και να λεμε για τα turbo και τις ΜΕΚ, η αμεση αποκριση της μπαταριας δεν παιζεται. Για εμενα πρεπει να βγαλουν (οι κινεζοι ποιοι αλλοι) ενα full υβριδικο diesel/βενζινης με 140-150 αλογα ΜΕΚ και αλλα 100hp μπαταριας και ετσι εχεις παντου οικονομια και επιδοσεις, και στην πολη και σε ταξιδι.
Ακόμα ηθελα να αναφερω οτι περυσι στα Μετεωρα ειχα παει με ενα plug in hybrid νοικιαρικο Ford Kuga 2500cc με 200+ αλογα νομιζω. Το οποιο ειχε τελικη τα 180+ χιλιομετρα!