-
Τα μικροσωματίδια από τα φρένα και λάστιχα είναι αισθητά υψηλό ποσοστό του συνόλου. Δες το ξανά.
Δεν διαβάζεις. Ακόμα και με τα scr συστήματα όπου όντως βελτιώθηκε αισθητά η κατάσταση τα diesel οχήματα στις ρεαλιστικές δοκιμές περνούν τα όρια του euro που έχουν εγκριθεί. Στα βαριά οχήματα τα σύστημα scr υπαρχοθν εδώ και 15 έτη. Αργότερα ήρθε στα ιχ.
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Που όμως δυστυχώς θα συνεχίσουν να είναι έτσι και τα επόμενα χρόνια, καθώς δεν υπάρχει στην πράξη υποκατάστατο του ντίζελ γι αυτή τη χρήση. Βλέπουμε κάθε μέρα κόσμο με καινούρια euro6, με υβριδικό, με Τέσλα, με Αμί, με πατίνια, αλλά έχετε δει ποτέ να περνάει δίπλα σας ηλεκτρικό φορτηγό διανομών ή τσαπάκι;
Προσωπικά έχω δει ηλεκτρικά μικρά φορτηγάκια. Έχουν πλάκα διότι περιμένεις να κάνει θόρυβο και φεύγει αθόρυβα. Πλεον σε πολλές πόλεις τα λεωφορεία είναι ηλεκτρικα. Στα φορτηγά και στα βαριά οχήματα όπως έχω ποσταρει, αλλά κανείς δεν τα διαβάζει και απλά λέει τα δικά του, έχουν εξελίξει νέα σύστημα που όντως έχουν εκπληκτικά αποτελέσματα στην μείωση των Nox αλλά δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχω δει να την βάζουν στα ιχ.
-
Τα νέα συστήματα στα φορτηγά είναι σχεδόν σαν τα αμάξια απλά πιο μεγάλα.
-
Όχι, δεν διαβάζεις ούτε εσύ που θα έπρεπε να τα διαβάζεις. Δεν μιλάω για την κλασική μορφή του scr
-
Ποια είναι η μη κλασική μορφή του SCR που έχουν στα φορτηγά ;
-
@civil357 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Διαβάζω για αμίαντο και δε ξέρω αν αναφερόμαστε στο ίδιο υλικό με το οποίο είναι γεμάτη η χώρα. Αν δηλαδή το ίδιο υλικό χρησιμοποιείται και κάπου στην αυτοκίνηση.
Αν και επιμένω αν , μιλάμε για τον γνωστό αμίαντο που χρησιμοποιείται και στο αμιαντοτσιμέντο ή ως υλικό θερμομόνωσης και χωρισμάτων , τότε οι μελέτες της Ε.Ε. θα "τρόμαζαν" ,μπροστά στην έκταση της εφαρμογής του υλικού στη χώρα μας.
Το εν λόγω υλικό λοιπόν στη χώρα υπάρχει σε πάρα πολλά σχολεία, νοσοκομεία και λοιπά κτίρια. Σε στέγες αποθηκών ( κυρίως ) αλλά και σπιτιών, σε χωρίσματα , σε καμινάδες ( σχεδόν οι περισσότερες) και .... σε σωλήνες ύδρευσης.
Για να απομακρυνθεί με ασφάλεια , το κόστος είναι τεράστιο, και οι διαδικασίες είναι πολύ αυστηρές. Φανταστείτε ότι το υλικό πακετάρετε και στέλνετε σε ελάχιστους αδειοδοτημένους χώρους που υπάρχουν στην Γερμανία και τη Νορβηγία. Υπάρχει μητρώο εταιριών ( ελάχιστες) , οι οποίες μόνο αυτές μπορούν να διαχειριστούν το υλικό στη χώρα μας ( προσωρινή αποθήκευση και εξαγωγή όπως έγραψα). Ελάχιστοι ιδιώτες το απομακρύνουν με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Αν το βρείτε κάπου πεταμένο και σε τρίμματα , μην τον πλησιάζετε καν που λέει ο λόγος. Για το γνωστό ελλενίτ γράφω.
Δε συμψηφίζω με την αυτοκίνηση , αλλά το πρόβλημά μας με τον αμίαντο στις χρήσεις που αναφέρω είναι πολύ μεγαλύτερο!
Αυτός είναι!
Το λέω χρόνια, αν θέλουμε να δούμε κάποια αλλαγή πρέπει να ξεκινήσουμε με τα επαγγελματικά (μεταφορές/φορτηγά/ταξί).
Και 500.000 ηλεκτρικά να βάλεις άμεσα στην Ελλάδα να κάνουν γύρω γύρω, ούτε θα κουνηθούν οι δείκτες..και δεν αναφέρομαι καν σε ουτοπίες να έχουμε όλοι φωτοβολταϊκά στο κεφάλι μας ή να τερματιστεί η καύση του λιγνίτη, που δεν είναι καν σοβαρό καύσιμο..
-
Το είχα ποσταρει και είχα κάνει και αναφορά σε νέες μορφές αντιρυπαντικης τεχνολογίας με σκοπό να βελτιώσουν την απόδοσή του συστήματος, την μειωση στην εμμεση παραγωγή ρύπων από την χρήση scr, και στη βελτίωση της αξιοπιστίας του συστήματος με αποφυγή της οξείδωσης . Κανείς δεν με διαβάζει τελικά.
-
Παιδιά το έχω ξαναπεί είμαστε οι τελευταίοι στα πάντα γιατί συνεχίζετε να έχετε και να μεταδίδετε τον ίδιο τρόπο σκέψης. Φαίνεται και εδώ μέσα. Είστε και εσείς μια γενιά Ελλήνων που επαναλαμβάνουν τον ίδιο τρόπο προσέγγισης σε κάθε θέμα.
Εμείς φταίμε όχι οι άλλοι. Αυτή η μιζέρια και η αδυναμία συγκέντρωσης σε ένα θέμα.Όταν συζητούμε για ένα θέμα βάζουμε στεγανά και ξεκινούμε την ανάλυση από το γενικό στο ειδικό. Δεν πεταγομαστε σε διάφορα άλλα θέματα προκειμένου να συμψηφίσουμε διάφορα γεγονότα όπως μας βολεύουν. Δεν βγαίνει άκρη έτσι. Αυτή η νοοτροπία είναι παντού σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής μας ζωής. Σταματήστε επιτέλους να συμψηφιζετε, ας μιλήσουμε μονάχα για το θέμα που ανοίγουμε τη συζήτηση και για το ποια είναι μια πιθανή λύση.
Όχι ότι εμείς θα δώσουμε λύση εδώ μέσα, αλλά φαίνεται πως είναι η προσέγγιση σε αυτά.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το είχα ποσταρει και είχα κάνει και αναφορά σε νέες μορφές αντιρυπαντικης τεχνολογίας με σκοπό να βελτιώσουν την απόδοσή του συστήματος, την μειωση στην εμμεση παραγωγή ρύπων από την χρήση scr, και στη βελτίωση της αξιοπιστίας του συστήματος με αποφυγή της οξείδωσης . Κανείς δεν με διαβάζει τελικά.
Ποια είναι η νέα τεχνολογία ; Το solid ammonia;
Ναι , δεν ξέρω τι γίνεται στο retrofit αλλά καινούργια φορτηγά και λεωφορεία σήμερα το 2022 δεν χρησιμοποιούν κάτι τέτοιο.
Η είδηση είναι από το 2016 εντωμεταξύ , αν είχε μαζική εφαρμογή θα είχε γίνει γνωστό. -
Ήταν ως εφαρμόσιμη ιδέα στα προγράμματα ανάπτυξης και καινοτομίας της ε.ε. και δοκιμάστηκε στην πράξη με εξαιρετικά αποτελέσματα σε αστικα λεωφορεία. Συνεπώς υπάρχει τουλάχιστον μια τεχνολογία που υπόσχεται καλύτερη απόδοση από το πεπαλαιωμένο πλέον scr σύστημα. Σε επιβατικά οχήματα δεν έχει δοκιμαστεί.
Άρα, όταν συζητούμε στο τοπικό νήμα για το μέλλον των diesel στις μεταφορές με φορτηγά και λεωφορεία όπως έκανε νύξη ο πιλιουριτης, μπορούμε να πούμε πως υπάρχει διαθέσιμη τεχνολογία που έχει δοκιμαστεί με εξαιρετικά αποτελέσματα προκειμένω να συνεχιστεί η χρήση του diesel. Άρα, όντως δεν αποκλείεται να συνεχίσει το diesel στις μετακινήσεις των βαρέων οχημάτων απλά με χρήση διαφορετικών αντιρυπαντικων τεχνολογιών. Αυτό το τόσο απλό. Απορώ ώρες ώρες πως είτε εγώ δεν τα εξηγώ καλά είτε εσείς δεν τα πιάνετε...
-
Το συγκεκριμένο σύστημα αυτή την στιγμή (2022) δεν υπάρχει σε εφαρμογή από φορτηγό/λεωφορείο βιομηχανίες. Από κει και πέρα δεν είναι μόνο το θέμα της αμμωνίας , ο καταλύτης θέλει συγκεκριμένες θερμοκρασίες για να λειτουργήσει σωστά.
-
Ναι, αλλά δεν έχει τις άλλες παραλευρους ρυπους από την αυξημένη θερμοκρασία κατά τον ψεκασμό ουρίας.
Διάβασε το, και αν θες ανέλυσε το μας παραπάνω. -
δεν ξερω τι λετε, το πρωι ανεβαινα τον κηφισσο και ενα πουντο ξεφτιλλισμενο στην αριστερη με κατι πιτσιρικαδες μεσα εβγαζε ντουμανια εποχης μπλουμπιρντ. τρομερη βρωμα. τρομερη.
εστριβα για λυματα αλλιως θα τους εφτανα να δω πινακιδα να τους καρφωσω. στα λυματα καλυτερα μυριζε απο τον καρκινο που σπορπαγανε -
Εγώ κάνω το εξής απλό όταν πετυχαίνω τέτοια ντουμάνια. Σταματώ στην άκρη μέχρι να φύγουν. Μπαίνω στο φόρουμ, μαλώνω, και μετά όταν καθαρίσει η ατμοσφιαρα συνεχίζω. Διότι δεν είναι μόνο ότι το αναπνέω και μου έρχεται να κάνω εμετό είναι ότι η βρομια κολλάει στην οροφή και στα καθίσματα ως ρύπος και εγώ το θέλω ωραίο και καθαρό το αυτοκινητακι μου.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Εγώ κάνω το εξής απλό όταν πετυχαίνω τέτοια ντουμάνια. Σταματώ στην άκρη μέχρι να φύγουν. Μπαίνω στο φόρουμ, μαλώνω, και μετά όταν καθαρίσει η ατμοσφιαρα συνεχίζω. Διότι δεν είναι μόνο ότι το αναπνέω και μου έρχεται να κάνω εμετό είναι ότι η βρομια κολλάει στην οροφή και στα καθίσματα ως ρύπος και εγώ το θέλω ωραίο και καθαρό το αυτοκινητακι μου.
που ακριβως κανεις ακρη στον κηφισσο?
-
Εντάξει εκεί την τρως στη μαπα ή πας αργά για να φύγουν. Αλλά σε άλλους δρόμους όπου μπορώ σταματώ τους αφήνω να φύγουν. Ιδιαίτερα αν βγάζουν μαύρο νοτυμανι με καμμένο λάδι μου έρχεται λυποθυμια.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Εντάξει εκεί την τρως στη μαπα ή πας αργά για να φύγουν. Αλλά σε άλλους δρόμους όπου μπορώ σταματώ τους αφήνω να φύγουν. Ιδιαίτερα αν βγάζουν μαύρο νοτυμανι με καμμένο λάδι μου έρχεται λυποθυμια.
Καμμένο λάδι δεν βγαίνει άσπρο, μαύρο βγαίνει;
-
Οχι...για την ακρίβεια γκρι....
Το μαύρο είναι από το diesel και γίνεται μίξη με το καμμένο λάδι και βγαίνει γκρι. Αν το μυρίσεις σε δευτερόλεπτα σου έρχεται να κάνεις εμετό και σε πιάνει ημικρανία.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Ναι, αλλά δεν έχει τις άλλες παραλευρους ρυπους από την αυξημένη θερμοκρασία κατά τον ψεκασμό ουρίας.
Διάβασε το, και αν θες ανέλυσε το μας παραπάνω.Δεν ξέρω τι απάντηση θες.
Η εταιρεία αυτή έβγαζε retrofit συστήματα για Euro 2-3-4 ίσως και 5 λεωφορεία. Τα Euro 6 έχουν SCR και μάλλον δεν έχουν πρόβλημα.
Τελικά η εταιρεία έκλεισε γιατί εκτός από τα πιλοτικά projects και κάποια άλλα με κρατική επιχορήγηση (Λονδίνο, Κοπεγχάγη) οι υπόλοιποι προτιμούσαν να αλλάξουν με καινούργια ή ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Οι κατασκευαστές λεωφορείων δεν φαίνεται ασχολούνται, χρησιμοποιούν τα κλασσικά συστήματα με υγρό. -
Τα euro6 φορτηγα δεν έχουν θέματα με οξειδώσεις στα δοχεία adblue;
Πάντως σύμφωνα με τους υπεύθυνους της ανάπτυξης αυτού του συστήματος, μπορούν να καταπολεμήσουν τα Nox χωρίς τον ψεκασμό ουρίας σε περιβάλλον υψηλής θερμοκρασίας το οποίο εν τέλη παράγει και άλλους ρύπους του θερμοκηπίου. Δηλαδή με την προσπάθεια να μειώσουν τα Νοx, με τον παραδοσιακό τρόπο παράγονται περισσότεροι ρύποι. Ενώ αποφεύγεται όπως είπες η απαραίτητη υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας των συστημάτων κάτι που όταν συμβαίνει μειώνει περαιτέρω την απόδοση των diesel κινητήρων.
Το ότι δεν μπήκε σε παραγωγή ή δεν το ζήτησαν οι κατασκευαστές να το χρησιμοποιήσουν έχει να κάνει με την διάθεση του, δικαιωματα , περαιτέρω δοκιμές κτλ. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον και με το νέο euro7 όπου ίσως θέσει πιο αυστηρά όρια στα Nox όπως και σε αλλους ρύπους του θερμοκηπίου στα φορτηγά.
Δηλαδή είναι μια υπαρκτή τεχνολογία στο σήμερα, και αντιπροτείνει λύσεις στα παράπλευρα προβλήματα των scr συστημάτων.
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά