Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Yaris D4D, leon TDi, I30 CRDi
    1. Home
    2. Κατασκευαστές και Μοντέλα
    3. Yaris D4D, leon TDi, I30 CRDi
    • 1 / 1
    Κατασκευαστές και Μοντέλα
    8
    14
    98
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • O
      ounkas last edited by

      Καλησπερα μετα απο αρκετο ψαξιμο και αναζητηση εχω καταληξει στα εξης τρια diesel (Yaris D4D, leon TDi, I30 CRDi)
      Θα ηθελα τις γνωμες σας,ειδικα απο κατοχους των συγκεκριμενων.Αν ειστε ευχαριστημενοι κλπ.
      Μεσα στο ετος μαλλον θα προβω σε αγορα ενος εκ των τριων.Μιλαω παντα για καινουριο.
      Εχω ηδη δει εκδοσεις,εξοπλισμους κλπ και στα 3.
      Η αληθεια ειναι πως δυσκολευομαι να καταληξω σε ενα απο αυτα ,γι αυτο ανοιγω κ το θεμα αλλωστε.
      Ευχαριστω εκ των προτερων για τη βοηθεια και τη συμμετοχη.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • O
        ounkas last edited by

        Καλησπερα μετα απο αρκετο ψαξιμο και αναζητηση εχω καταληξει στα εξης τρια diesel (Yaris D4D, leon TDi, I30 CRDi)
        Θα ηθελα τις γνωμες σας,ειδικα απο κατοχους των συγκεκριμενων.Αν ειστε ευχαριστημενοι κλπ.
        Μεσα στο ετος μαλλον θα προβω σε αγορα ενος εκ των τριων.Μιλαω παντα για καινουριο.
        Εχω ηδη δει εκδοσεις,εξοπλισμους κλπ και στα 3.
        Η αληθεια ειναι πως δυσκολευομαι να καταληξω σε ενα απο αυτα ,γι αυτο ανοιγω κ το θεμα αλλωστε.
        Ευχαριστω εκ των προτερων για τη βοηθεια και τη συμμετοχη.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • A
          astronautis last edited by

          Νομίζω ότι είμαι πολύ κοντά στο δίλημμα του φίλου που άνοιξε το θέμα. Προσπαθώ να κάνω μια τελική επιλογή ανάμεσα σε i30 / Leon και κάθε φορά που τα βλέπω αλλάζω γνώμη...

          Είναι και το θέμα της τιμής, αρχικά δεν το έλεγα να πάω πάνω από τα 14Κ και τώρα με βλέπω να παίζε μεταξύ 15,5 για το ι30 και 18 για το λεοντα..

          Σαν εξοπλισμό, νομίζω ότι το Leon είναι υπερεξοπλισμένο, στο i30 υπάρχουν μερικά πράγματα που μου λείπουν, αλλά μπορώ να ζήσω και χωρίς αυτά.
          Σε χώρους μου φάνηκαν ισοδύναμα, σε οδική συμπεριφορά μάλλον πάω προς το Leon αλλά από την άλλη η έλλειψη 6ης μήπως οδηγεί την κατανάλωση πιο ψηλά από το i30?
          Τέλος με απασχολεί πολύ το θέμα της αξιοπιστίας: δεν έχω ιδέα πόσο αξιόπιστος ο diesel κινητήρας της Hyundai είναι, ενώ για το Seat δεν βρήκα καμιά αναφορά....

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • O
            ounkas last edited by

            Μιας και τα οδηγησα και τα 3 πριν καταληξω..Θα σου πω οτι τελικα πηρα τον λεοντα στην εκδοση style.
            Ναι ειναι πιο ακριβο απο το i30 αλλα εχει κ 15 αλογα περισσοτερα που 'φαινονται' σε ολο το ευρος..
            Για την καταναλωση μη το φοβασαι που δεν εχει 6η θα δεις πολυ καλα νουμερα.Η διαφορα απο τα 6ταχυτα ειναι αμελητεα.
            οσο για την αξιοπιστια μιας κ στο σεατ εχω 5 χρονια εγγυηση με το αναλογο αντιτιμο αλλα και η χιουνται δινει 5 (χωρις αντιτιμο) δε νομιζω να χεις θεμα.
            Αν δεν εχεις θεμα με τα 90 αλογα κ την καπως τσιμπημενη καταναλωση λογω βαρους του i30 παρε το i30..
            Αν θελεις να σαι πιο ανετος σε ρεπριζ ταξιδιου κλπ κ ενδεχομενως να χεις ελαφρως καλυτερη τιμη μεταπωλησης,χτυπα το λεον.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • I
              iroc last edited by

              μια χαρα αξιοπιστο ειναι το ι30.. ΑΝ παρεις ντιζελ παρε με 6αρι σασμαν,γιατι τα μικρα ντιζελ εχουν μικρο ευρος οφελημης λειτουργιας,επομενος θελεις να εχεις πολλες ταχυτητες για να αλλαζεις..
              το ι30 ειναι οσο βαρυ ειναι και ο ανταγωνισμος..+ οτι εχει καλητερη γεωμετρια αναρτησεων.
              για το γιαρις ουτε λογος,αφου ειναι ατυχης η συγκριση του..αλλη κατηγορια...

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • B
                burbos last edited by

                ... I 30 αν θες και την γνωμη μου. Δεν νομίζω να εχει δώσει ποτε μεχρι τώρα δείγματα αναξιοπιστίας μηχανικά το γκρουπ Hyundai/Kia σε αντίθεση με το Vag group. Φτηνο σχετικά σέρβις και γενικά απροβληματιστο. Απο οδική συμπεριφορά δεν εχει και πολλά να ζηλέψει απο το Leon ειδικα αν βάλεις στην εξίσωση την σημαντικότατη διαφορα τιμής. Ο κινητήρας ναι στο λεω που το εχω θα ήθελα ενα κλικ παραπάνω. Απο την αλλη λιγοτερα κυβικα και αυτόματα χαμηλότερα κοστη σήματα εφορίες , ασφάλειες. Σε αυτες τις εποχές πρέπει να τα κοιτάς όλα. Κοντολογης σταθμησε ποιο θα σου τραβάει πιο πολλά λεφτα απο το πορτοφολι ποιο σου αρέσει εμφανισιακα (Αυτό βλέπεις καθε μέρα) και πιο σου αρέσει σε συνολο.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • realzeus
                  realzeus last edited by

                  Οδηγικα ειναι πολυ ανωτερο το Λεον, αν αυτο παιζει καποιο ρολο στην επιλογη.

                  Sent from my Neo V using Tapatalk.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • G
                    ggab last edited by

                    Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
                    Οδηγικα ειναι πολυ ανωτερο το Λεον, αν αυτο παιζει καποιο ρολο στην επιλογη.

                    Sent from my Neo V using Tapatalk.

                    Στο ''πολυ ανωτερο'' να βαλουμε και το γδουπο απο τα κοπανηματα της αναρτησης;;;;;

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • B
                      burbos last edited by

                      φιλε Realzeus πως ακριβώς ορίζεις το ανώτερο...και ποιο συγκεκριμένα το ΠΟΛΥ;;; Πχ εχει μετρηθει οτι εχει καλύτερες , ξερω εγω αποσβεσεις σε ανωμαλίες, πιο καλό φρενάρισμα κρατημα σε συγκεκριμένα τεστ με συγκεκριμμένες ταχυτητες;; Το ρωτάω καλοπροαίρετα γιατί μπορώ να δεχτώ το να εχει με κάποια στοιχεία καλύτερα αποτελεσματα. Αλλα το ΠΟΛΥ ειδικά στην εποχή μας το βρισκω υπερβολικό το λιγοτερο... Αλλωστε αν δεν εχει κάποια συν με σχεδον 2500 πάνω θα ήταν το λιγότερο κοροιδια.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • realzeus
                        realzeus last edited by

                        Το Leon έχει αναρτήσεις που προσδίδουν καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και πιο σπορτιβ συμπεριφορά. Επίσης το τιμόνι του είναι πιο επικοινωνιακό. Αυτά αντανακλώνται φυσικά και στις διάφορες μετρήσεις (σλάλομ κλπ).

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • B
                          burbos last edited by

                          ...κατανοητο αυτο που λες . Αυτό σημαινει στην πράξη οτι το ένα φευγει απο το δρομο και σε σκοτωνει ενω το αλλο οχι .. η απλα το ενα σου δινει αισθηση να ..παιξεις περισοτερο ενω το άλλο δεν σου βγάζει αυτή την σιγουρια;; Γιατί αν είναι ετσι , που εχω την αισθηση πως προς τα εκει πρεπει να ειναι η αληθεια ισως σε ενα οικογενειακο αμαξι που απευθύνεται στον μεσο οδηγο, και μην βαυκαλιζόμαστε οι περισσοτεροι εκει καπου ειμαστε ποιοτικα, να είναι προτιμώτερο ενα αυτοκινητο τετοιας κατηγορίας που να μην να σε οδηγεί σε περίεργες ατραπους του στυλ ...με παιρνει να το ζορίσω λίγο παραπάνω τρενο ειναι!!!. Αν το καλοσκεφτείς ενα είδος παθητικής ασφάελειας ειναι και αυτο. Τονίζω σε αμαξι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ. Τα σπόρ ειναι αλλο θέμα..

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • realzeus
                            realzeus last edited by

                            Επικίνδυνο κανένα δεν είναι. Απλά ανάμεσα σε αυτά τα 3, το Leon έχει το προβάδισμα. Ότι και να οδηγούμε φυσικά πρέπει να γνωρίζουμε τα δικά μας και τα δικά του όρια, αλλά καλύτερα τα όρια να είναι όσο πιο υψηλά γίνεται. Ένα test drive θα αποκαλύψει ποιο αυτοκίνητο αρέσει/ταιριάζει στον καθένα.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • A
                              andreas61971 last edited by

                              Ισα ίσα ένα τέτοιο αυτοκίνητο που προορίζεται να καλύψει οικογενειακές ανάγκες, και συνήθως είναι φορτωμένο με τρία-τέσσερα άτομα και αποσκευές θα πρέπει ακόμη περισσότερο να διαθέτει καλή οδική συμπεριφορά, όχι για να τρέχει και να βουτάει με περισσότερα στις στροφές αλλά για να αποφύγεις τον άλλο που σταμάτησε πάνω στην στροφή να κάνει την ανάγκη του. Και επειδή απευθύνεται σε οδηγούς με νορμάλ οδηγικές ικανότητες όπως λένε όταν συμβεί αυτό θα πρέπει να συγχωρεί το λάθος του οδηγού και όχι να τον τιμωρεί.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • B
                                burbos last edited by

                                συμφωνα με τα λεγόμενα του Realzeus κανένα πλεον συγχρονο δεν τιμωρεί τον οδηγο. Και για να ιντριγκάρω την συζητηση δεν νομίζω τα τεστ των διαφόρων περιοδικών να γινονται με τις λεγομενες συνθηκες. Κοινως ΔΕΝ φορτώνουν πορτ μπαγκαζ και βαζουν 1-2 γλανάκια και πεθερά (sic) στο πίσω κάθισμα. Οποτε πρέπει να κραταμε μια επιφύλαξη για την πραγματικη συμπεριφορα των οχηματων με φουλ σχεδόν φορτιο μιας και αλλαζει δραματικά η δυναμικη του αυτοκινητου η κατανομη βαρους ανα αξονα και χιλια δυό άλλα...

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • A
                                  aea4tf admin moderator last edited by

                                  Δοκιμή του Περιοδικού, τεύχος 512, Απρίλιος 2013:

                                  Seat Leon 1.6 TDI - Hyundai i30 1.4 CRDi

                                  Το Leon βγάζει την αθλητική περιβολή, αλλάζει χαρακτήρα και επιχειρεί να επιβληθεί στη μικρομεσαία κατηγορία, εκεί όπου το Hyundai i30 διεκδικεί αλλαγή των ισορροπιών.

                                  ΜΕΧΡΙ πρόσφατα ο όμιλος VAG είχε δημιουργήσει σαφή διαβάθμιση του «ύφους» των κλώνων του στη μικρομεσαία κατηγορία: το Golf να αποτελεί σημείο αναφοράς, το Α3 να εστιάζει στην πολυτέλεια, το Leon στη σπορτίφ διάθεση (οτιδήποτε και αν σημαίνει πλέον αυτός ο χαρακτηρισμός) και το Octavia στην πρακτικότητα. Σήμερα, όμως, ο Όμιλος παραβιάζει τα όρια, με την έβδομη γενιά του Golf να πλησιάζει το Α3, έχοντας ενισχύσει το «πολυτελές» στο χαρακτήρα του, τη στιγμή που το Leon φοράει ένα πιο σοβαρό προσωπείο, επιχειρώντας να μιμηθεί τη συνταγή του Golf, αποτάσσοντας το μανδύα της εναλλακτικής πρότασης. Με λίγα λόγια, συνδυασμοί και υπολογισμοί του μάρκετινγκ, για να πουλήσει καθρεφτάκια στους ιθαγενείς. Η Seat ποντάρει στο ευρύ κοινό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο, «σοβαρό» χαρακτήρα για το Leon, κάνοντας έτσι σαφή τη στόχευση στην καρδιά των οικονομικά πιο προσιτών στρωμάτων της κατηγορίας. Εκεί ακριβώς όπου οι Κορεάτες κερδίζουν έδαφος και εξελίσσονται σε δυνατούς παίκτες με άποψη και, κυρίως, ουσία, οπότε το Leon βρίσκει μπροστά του το Hyundai i30 και, στην περίπτωσή μας, υπό το πρίσμα της πετρελαιοκίνησης, που σήμερα αποτελεί αιχμή του δόρατος σε επίπεδο πωλήσεων.

                                  Αλλαγή πλεύσης
                                  Θα μπορούσαμε να πούμε πως, πρακτικά, η μόνη αμετάβλητη παράμετρος στη συνολική θεώρηση του Leon είναι η υιοθέτηση της κοινής βάσης με τους Γερμανούς συγγενείς (λες και δεν υπήρχε!_ Κ. Κ.), με το «ισπανικό» αυτοκίνητο να είναι το τρίτο κατά σειρά που «χτίστηκε» επάνω στη νέα πλατφόρμα του MQB, επωφελούμενο από τα πλεονεκτήματα που τη συνοδεύουν. Με άλλα λόγια, το Leon είναι ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ, παρά το συνολικά μικρότερο μήκος του, το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά σχεδόν 80 χλστ. και, σε συνδυασμό με την προσεγμένη χωροταξική διαμόρφωση, προσφέρει σημαντικό όφελος σε διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Συγκεκριμένα, η απόσταση για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 14 χλστ., ενώ η αντίστοιχη αύξηση του πλάτους κατά 17 χλστ. δίνει περισσότερο «αέρα» στους ώμους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας. Και ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 40 λίτρα, φθάνοντας τα 380 και κατατάσσοντας το Leon στα κορυφαία της κατηγορίας στον τομέα.
                                  Οι παραπάνω αλλαγές, που ουσιαστικά συνδέονται με την υιοθέτηση της πλατφόρμας MQB, δεν είναι βέβαια οι μόνες. Η αντίστοιχα σημαντική διαφοροποίηση τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε κατασκευαστικό επίπεδο υποδηλώνει σε μεγάλο ποσοστό και τη στροφή που έχει συντελεστεί στο χαρακτήρα και τον προσδιορισμό του νέου μοντέλου. Οι αρχικές διαπιστώσεις έρχονται από τις επιλογές που αποτυπώνονται στη σιλουέτα του Leon, όπως είναι η αντικατάσταση των καμπυλών του προηγούμενου μοντέλου από περισσότερο τονισμένες ακμές, τόσο στη μάσκα όσο και στα πλαϊνά, με τα χαρακτηριστικά πλέον νεύρα που έχουμε γνωρίσει και στο Ibiza. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτά τα στοιχεία ενισχύουν το «δυναμισμό» της εικόνας, εάν όμως έλειπαν ορισμένες επεμβάσεις που λειτουργούν αντίθετα προς αυτό. Τέτοιες είναι το ελαφρώς πιο υπερυψωμένο και περισσότερο απότομο τελείωμα της οροφής αλλά και η τοποθέτηση των χειρολαβών για τις πίσω πόρτες στην κλασική θέση επάνω σε αυτές, και όχι καμουφλαρισμένα στην τρίτη κολόνα, όπως στην προηγούμενη γενιά - με άλλα λόγια... πιάσ’ το σχεδιαστικό αυγό και κούρευ’ το.
                                  Οι επιλογές οδηγούν σε ένα πιο συμβατικό και κλασικό αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά εν μέρει δικαιολογούνται από το γεγονός πως πλέον η 5θυρη έκδοση δε θα κουβαλάει όλο το βάρος της αντιπροσώπευσης του μοντέλου. Για πρώτη φορά το Leon θα αποκτήσει και 3θυρη έκδοση, η οποία θα καλύπτει τη σπορτίφ και δυναμική διάσταση. Ωστόσο, πιο απτή και σαφώς πιο ουσιαστική είναι η αλλαγή που έχει συντελεστεί σε ένα από τα αδύναμα, μέχρι σήμερα, σημεία του Leon, με τη Seat να καταφέρνει μια σημαντική αναβάθμιση του εσωτερικού σε ποιοτικό επίπεδο. Ταυτόχρονα με την πιο αυστηρή εικόνα, που συμβαδίζει με τα γερμανικά σχεδιαστικά πρότυπα, στο ίδιο μήκος κύματος ακολουθεί και η ποιότητα των υλικών, με κυρίαρχο στοιχείο τα μαλακά πλαστικά στη μεγάλη ενιαία επιφάνεια του ταμπλό και τις επενδύσεις, καθώς και το φινίρισμα, που δεν έχει να ζηλέψει από αυτό των εκ Γερμανία συγγενών, με μόνη διαφορά το λιγότερο εντυπωσιακό διάκοσμο. Πάντως, κανένα παράπονο δεν υπάρχει πλέον και σε επίπεδο εργονομίας, με την κυριότερη βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν να προέρχεται από την τοποθέτηση ψηλά στην κεντρική κονσόλα της στάνταρντ multimedia οθόνης αφής, από την οποία γίνεται, μεταξύ άλλων, ο έλεγχος του ηχοσυστήματος, των επιμέρους ρυθμίσεων λειτουργίας του αυτοκινήτου, του trip computer αλλά και του συστήματος πλοήγησης στις εκδόσεις που το διαθέτουν.
                                  Στην αντίπερα όχθη, το πλήρως εξευρωπαϊσμένο i30 κερδίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων, όντας μεταξύ των πιο ελκυστικών αισθητικά προτάσεων της κατηγορίας, χάρη στο επιθετικό ύφος της «αθλητικής» σιλουέτας του. Θετική είναι η πρώτη εντύπωση και στο ευχάριστο αισθητικά εσωτερικό, με την αντίστοιχη του Leon ποιοτική αίσθηση αλλά και την προσεγμένη εργονομία. Το κορεατικό αυτοκίνητο κερδίζει πόντους και σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης, καθώς προσφέρει ανάλογες δυνατότητες ρύθμισης με το Leon, η οποία όμως είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη (χωρίς αυτό να επηρεάζει την περιφερειακή ορατότητα), με τα εμπρός καθίσματα να είναι πιο φαρδιά και με καλύτερη πλευρική στήριξη. Ταυτόχρονα, το i30 πλεονεκτεί σε χρηστικότητα, καθώς διαθέτει πολλές πρακτικές και ευρύχωρες θήκες στο ταμπλό, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και στις πόρτες. Και χωροταξικά, όμως, προσφέρει αντίστοιχα ικανοποιητικό «αέρα» για τα πόδια και πλάτος για τους πίσω επιβάτες, αλλά θα φιλοξενήσει ευκολότερα και τρίτο πίσω επιβάτη, χάρη στο ουσιαστικά ανύπαρκτο κεντρικό τούνελ. Αντίθετα, στο Leon το τελευταίο είναι αρκετά ψηλό, κλέβοντας πολύτιμο χώρο. Σε ό,τι αφορά το χώρο αποσκευών, προκύπτει ουσιαστική ισοπαλία, με αυτόν του i30 να αγγίζει την επίσης εξαιρετική για την κατηγορία τιμή των 378 λίτρων, έχοντας μάλιστα μια αντίστοιχα εκμεταλλεύσιμη διαμόρφωση με αυτήν του Leon.

                                  Σύγκλιση
                                  Δεν είναι μακριά η εποχή που η συμμετοχή των κορεατικών προϊόντων στην ίδια εξίσωση με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό ήταν εκτός συζήτησης. Σήμερα, όμως, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως οι Κορεάτες έχουν την πιο εντυπωσιακή πορεία εξέλιξης των τελευταίων ετών, που επιτρέπει να αντιμετωπίζουν την οποιαδήποτε σύγκριση επί ίσοις όροις. Σχεδιασμένο στη Γερμανία και κατασκευασμένο στην Τσεχία, το i30 δηλώνει εξαρχής τη στόχευσή του στην ευρωπαϊκή αγορά, συνδυάζοντας τα ποιοτικά στάνταρντ με αντίστοιχα υψηλών προδιαγραφών τεχνολογικές λύσεις, την ώρα που αρκετοί κατασκευαστές, στο βωμό της μείωσης του κόστους, προβαίνουν σε εκπτώσεις.
                                  Θα σταθούμε στον τομέα της ανάρτησης, όπου το i30 σε όλες τις εκδόσεις συνοδεύεται από τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Από την άλλη, ο γερμανικός όμιλος για τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB διαθέτει δύο εναλλακτικές, με τις χαμηλότερες σε ιπποδύναμη εκδόσεις να αποχωρίζονται την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που ήταν στάνταρντ στα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς, για τη λιγότερο ακριβή λύση του ημιάκαμπτου άξονα που βρίσκουμε και στο πετρελαιοκίνητο Leon. Από εκεί και πέρα, εστιάζοντας στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, που σήμερα αποτελούν αιχμή στην εγχώρια αγορά, το i30 συνδυάζεται αποκλειστικά με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων και με 22,4 χλγμ. ροπής, την ώρα που το Leon, στη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση, φιλοξενεί τον γνωστό 1.600άρη TDi, που, με επιπλέον 15 ίππους και 3,1 χλγμ. ροπής, του δίνει και σαφές πλεονέκτημα σε επίπεδο ισχύος. Εν μέρει αυτή η διαφορά εξομαλύνεται από το γεγονός πως η κορεατική πρόταση συνοδεύεται από 6άρι κιβώτιο, με πιο πυκνή και κοντή κλιμάκωση σε σχέση με του αρκετά μακρύ κιβωτίου 5 σχέσεων του Leon.
                                  Ωστόσο, αυτό δεν αποδεικνύεται αρκετό για να στερήσει από το Leon ένα καθαρό προβάδισμα σε επιδόσεις από στάση αλλά και εν κινήσει, όπως είναι τα 2,6 δλ. υπέρ του ισπανικού μοντέλου στη διαδικασία του «0-100» αλλά και οι διαφορές στις ρεπρίζ, που είναι μικρότερες με τους κινητήρες στη μεσαία κλίμακα στροφών και αυξάνονται καθώς αυτές ανεβαίνουν. Σε μεγάλο βαθμό οι αριθμοί αποτυπώνουν και την εικόνα σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των δύο κινητήρων, με τον TDi να αποδεικνύεται περισσότερο εύρωστος και πιο «γεμάτος» από χαμηλά, χωρίς σημαντική πτώση της απόδοσης και στις πιο ψηλές στροφές, σε αντίθεση με τον μικρότερο 1.400άρη της Hyundai, που δείχνει να ξυπνά κοντά στις 2.000 σ.α.λ., με το πρακτικά ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του να περιορίζεται μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός του i30 θα χρειαστεί να καταφεύγει συχνότερα στον εύχρηστο και ακριβή επιλογέα, ώστε ο κινητήρας να διατηρείται σε αυτήν την περιοχή, με το αντίτιμο όμως της λειτουργίας σε σχετικά πιο ψηλές στροφές να εξαργυρώνεται με την υψηλότερη κατανάλωση. Η μέση τιμή της για το i30 κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., όταν η αντίστοιχη του Leon, που ευνοείται σε αυτό και από την πιο μακριά κλιμάκωση, αγγίζει τα 6,7 λίτρα/100 χλμ. Θα σημειώσουμε πως ο κινητήρας της Hyundai ξεπερνά και τα 100 γρ. εκπομπών CO2/χλμ., γεγονός που συνεπάγεται πως το i30 επιβαρύνεται και με την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, σε αντίθεση με το Leon.
                                  Ο λόγος από εκεί και πέρα στον τρόπο που τα δύο μοντέλα πατούν στο δρόμο, εκεί δηλαδή που η προηγούμενη γενιά του Leon έκρυβε και το πιο δυνατό χαρτί της, εκφράζοντας και την πιο σπορ διάσταση της κατηγορίας. Σήμερα η διαφοροποίηση (όχι μόνο σε επίπεδο προδιαγραφών, αλλά και στον προσδιορισμό του μοντέλου, όπως άλλωστε υποστηρίζουν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Seat) έχει επιφέρει και μια ανάλογη αλλαγή σε ό,τι αφορά το ύφος και τον οδηγικό χαρακτήρα. Δεν αναφερόμαστε σε δεδομένα που μπορούν να εκφραστούν με απόλυτα κριτήρια, όπως είναι η εν γένει απόλυτα ολοκληρωμένη εικόνα των δυναμικών χαρακτηριστικών. Βασικό στοιχείο είναι η συμπαγής αίσθηση της κύλισης, που πλέον συγκρίνεται άμεσα με αυτήν του αδελφού Golf, ενώ πλαίσιο και ανάρτηση διαχειρίζονται με ευκολία την ισχύ της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, εξασφαλίζοντας μια ουδέτερη συμπεριφορά, ακόμα και υπό πίεση.
                                  Πρακτικά, μόνο σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα, και συνήθως έπειτα από υπερβολή, οι εμπρός τροχοί θα σπάσουν τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, οδηγώντας στην επέμβαση του ESP, ενώ το πίσω μέρος έχει αποβάλει το ελαφρύ, ελεγχόμενο γλίστρημα της προηγούμενης γενιάς, ακολουθώντας πλέον αυστηρά την προκαθορισμένη τροχιά. Μάλιστα, η λίγο πιο σφιχτή αίσθηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης σε σχέση με του Golf επιβεβαιώνεται τόσο από την πιο ζωντανή απόκριση στις εντολές του τιμονιού, με την ικανοποιητική πληροφόρηση, όσο και από τις μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος, με αντίτιμο όμως την πιο απότομη απόσβεση, ειδικά της πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
                                  Με αντικειμενικά κριτήρια, δύσκολα θα μπορέσεις να του προσάψεις κάποιο αρνητικό στοιχείο, αφού το οδηγικό του προφίλ, έχοντας κερδίσει σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, αποδεικνύεται αντίστοιχα αποτελεσματικό σε σχέση με του προκατόχου του. Πλέον, όμως, ο χαρακτήρας του έχει γίνει περισσότερο τυπικός, χάνοντας αυτήν την αίσθηση πως το «φοράς» - κάτι που η προηγούμενη γενιά είχε την ικανότητα να μεταφέρει στον οδηγό ακόμα και στις πιο ταπεινές εκδόσεις της, ως μέρος της πιο σπορ διάθεσης, που σήμερα έχει δώσει τη θέση της στην πιο politically correct ποιοτική προσέγγιση. Από τη μεριά του, το i30 φαίνεται πως ποντάρει σε στοιχεία άνεσης και χρηστικότητας που συμβαδίζουν με έναν περισσότερο τονισμένο οικογενειακό χαρακτήρα. Κάτι που, άλλωστε, φανερώνει και η επιλογή των πιο μαλακών ρυθμίσεων της ανάρτησης, χάρη στις οποίες τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης, που σε μεγάλο βαθμό ευνοούνται και από την πιο «σοφιστικέ» πίσω ανάρτηση, συνδυάζονται με την άνεση αλλά και την πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Αυτή η επιλογή δεν επιδρά αρνητικά στην εικόνα των καλά ζυγισμένων χαρακτηριστικών, με το i30 να αποδεικνύεται ελαφρώς πιο υποστροφικό έναντι του Leon, αλλά σε κάθε περίπτωση προοδευτικό και προβλέψιμο, ακόμα και υπό πίεση.
                                  Αντίστοιχα, το τιμόνι ικανοποιεί με την ταχύτητα και την ακρίβειά του, όμως η δυνατότητα της κατ’ επιλογή μεταβλητής υποβοήθησης (Comfort, Normal, Sport) δεν προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα σε επίπεδο πληροφόρησης, με την αίσθηση που μεταφέρεται στον οδηγό να είναι περισσότερο τεχνητή σε σχέση με αυτήν του Leon. Πρακτικά, το μόνο ουσιαστικά μελανό σημείο εστιάζεται στην απόδοση των φρένων, που, παρά τη γραμμική αίσθηση του μεσαίου πεντάλ αλλά και την αντοχή στη σκληρή χρήση, δεν ικανοποιούν σε απόλυτες τιμές ακινητοποίησης, γεγονός που εν μέρει δείχνει να οφείλεται στο περισσότερο ευαίσθητο ABS.

                                  Κοινοί στόχοι
                                  Ποτέ μη λες ποτέ και, αν οι προηγούμενες γενιές των δύο μοντέλων δεν άφηναν το παραμικρό υπονοούμενο για απευθείας αντιπαράθεση, σήμερα τα δεδομένα επαναπροσδιορίζονται, οπότε η αναβάθμιση και οι αλλαγές τόσο σε ουσία όσο και σε φιλοσοφία φέρνουν το Leon και το i30 απέναντι στον ίδιο στόχο. Με τίμημα τον αποχωρισμό από τα «σπορ» στοιχεία που διαφοροποιούσαν και το χαρακτήρα του, το Leon έχει αποκτήσει πιο συντηρητική προσέγγιση, που όμως συνοδεύεται από μια ουσιαστική αναβάθμιση των μέχρι πρότινος αδυναμιών του, διαμορφώνοντας έτσι μια εύστοχη πρόταση χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα. Με ποιότητα που πλέον αγγίζει την ανώτερη κλίμακα της κατηγορίας, με γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και κορυφαίο χώρο για αποσκευές αλλά και με ένα απόλυτα ισορροπημένο πακέτο επιδόσεων και οδηγικών χαρακτηριστικών στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, το Leon συγκεντρώνει τις περισσότερες ψήφους σε αυτήν την αναμέτρηση.
                                  Ωστόσο, το i30 προβάλλει έναν ισχυρό αντίλογο, που σίγουρα δυσκολεύει την επιλογή, αφού πλέον δεν είναι μόνο το ισχυρό οικονομικό κίνητρο που δελεάζει. Η κορεατική πρόταση διαθέτει ποιότητα ικανή να σταθεί σε αυστηρή κριτική, συνδυάζει την εξαιρετική χωροταξική διαμόρφωση με την εργονομία και την πρακτικότητα, ενώ προσφέρει ένα ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ με σαφή εστίαση στην άνεση, οπότε πρακτικά η βασικότερη αναντιστοιχία προκύπτει από την έλλειψη ενός πιο ανταγωνιστικού κινητήρα με δυνατότητες ανάλογες του υπόλοιπου συνόλου._ 4Τ

                                  TO ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
                                  Η ιδιαίτερα ελκυστική τιμολογιακή πολιτική παραμένει ένα από τα δυνατά χαρτιά του Hyundai i30, με την 5θυρη βασική έκδοση Classic 1.4 Diesel να ξεκινά από τα 14.990 ευρώ, έχοντας όμως βασικές ελλείψεις, όπως τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και το ηχοσύστημα. Επιλογή μας, λοιπόν, είναι η επόμενη και σαφώς ολοκληρωμένη έκδοση Comfort των 15.540 ευρώ, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, ABS, ESP, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα και ηχοσύστημα.
                                  Από τη μεριά του, το Leon παρουσιάζει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού από τη βασική του κιόλας έκδοση Reference, που κοστίζει 18.200 ευρώ (η Seat παρέχει σε αυτήν την τιμή επιπλέον προσφορά 700 ευρώ), η οποία μεταξύ άλλων διαθέτει επτά αερόσακους, ABS, ESP, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και παράθυρα, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και δερμάτινο τιμόνι.

                                  SEAT LEON
                                  ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ/ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
                                  ΚΑΤΑ/ΑΠΩΛΕΙΑ ΣΠΟΡΤΙΦ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

                                  HYUNDAI i30
                                  YΠΕΡ/ΤΙΜΗ/ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ/ΧΩΡΟΙ
                                  ΚΑΤΑ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ

                                  ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

                                  • Η ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΟΥ i30
                                  • Η ΕΥΧΡΗΣΤΗ ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ ΣΤΟ LEON

                                  ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

                                  • Η ΠΙΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ LEON
                                  • H ΤΕΧΝΗΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΣΤΟ i30

                                  ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ

                                  • ΕΝΑ 6άρι ΚΙΒΩΤΙΟ ΣΤΟ LEON
                                  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΟΞΥΤΗΤΑ ΣΤΑ ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ i30
                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • First post
                                    Last post
                                  • 1 / 1
                                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                    • ΕΛΛΑΔΑ
                                    • ΚΟΣΜΟΣ
                                    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                  • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                    • TEST
                                    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                    • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                    • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                    • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                  • VIDEO
                                    • 4TTV
                                    • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                    • ΑΓΩΝΕΣ
                                    • CANDID CAMERA
                                  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                    • ΛΕΞΙΚΟ
                                  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                    • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                  • ΑΓΩΝΕΣ
                                    • FORMULA 1
                                    • WRC
                                    • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                  • ΤΙΜΕΣ
                                  • 4T CLASSIC
                                    • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                    • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                    • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                  • ΑΓΟΡΑ
                                    • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                  • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                    • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                    • ΑΓΩΝΕΣ
                                    • CLASSIC
                                  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                  • MENU
                                  • ΤΙΜΕΣ
                                  • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                  • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                  • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                  • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                  • ΚΟΚ

                                  logo footer

                                  coty











                                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                  • ΑΓΩΝΕΣ
                                  • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                  • CLASSIC
                                  • ΤΙΜΕΣ
                                  • VIDEO
                                  • FORUM
                                  4T FORUM
                                  4T LIBRARY
                                  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                  • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                  Powered by nxcode.gr