-
Δανείστηκα για λίγες μέρες ένα Seat Ibiza όχι το πρόσφατο αλλά το προηγούμενο σε 1400 με 85 ίππους με >120.000χλμ. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι τίποτα δεν μου έκανε εντύπωση! Δηλαδή δεν με ξένισε τίποτα (καλά, σχεδόν τίποτα!) και αυτό το θεωρώ σημαντικό για μένα που είμαι ψείρας και ψάχνομαι. Γενικά έχω παρατηρήσει ότι σε κάποια αυτοκίνητα (άλλης μάρκας και κατηγορίας από το δικό μου) μπαίνω και τα οδηγώ με άνεση σαν να τα ξέρω χρόνια ενώ άλλα με ξενίζουν, με ανησυχούν, πρέπει να σκέφτομαι τι να κάνω....
Αυτό με έκανε να σκεφτώ ότι ίσως υπάρχουν κάποιες 'σχολές' στο πως κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο. Εννοώ επιλογές των κατασκευαστών που κάνουν αυτοκίνητα με κάποια σταθερά χαρακτηριστικά ή συνδυασμό αυτών. Μερικά από αυτά μπορεί να είναι θέση/στάση/χειριστήρια/ αποστάσεις, κλίση τιμονιού/αίσθηση, υποβοήθηση τιμονιού και φρένων, θέση πενταλιών, διαδρομή, σύμπλεξη αποσύμπλεξη, κιβώτιο, στήσιμο στο δρόμο, άνεση και χίλιες άλλες λεπτομέρειες.
Από τη μία πλευρά θα έλεγε κανείς ότι θα ήταν βολικό όλα τα αυτοκίνητα να ήταν το ίδιο στον χειρισμό τους ώστε να μην ξενίζεται ο χρήστης. Από την άλλη όμως αυτό θα καταδίκαζε όποιον ήθελε κάτι διαφορετικό. Υπάρχει όμως ηθελημένα τέτοιος διαχωρισμός, επιλογή κάποιων χαρακτηριστικών στο σχεδιαστικό κατασκευαστικό επίπεδο; Υποθέτω πως υπάρχει μια κοινή γραμμή μέσα σε κάθε μάρκα αλλά τι γίνεται από μάρκα σε μάρκα; Εσείς τι λέτε; Έχετε ξεχωρίσει κάποια χαρακτηριστικά που πχ συναντώνται σε κάποιες μάρκες και όχι σε άλλες; Υπάρχουν κάποιες ομοειδείς μάρκες ως προς κάποια τέτοια χαρακτηριστικά; Μήπως τελικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν σου αρέσει το Α είναι πιθανό να σου αρέσει και το Β αλλά όχι το Γ; -
Δανείστηκα για λίγες μέρες ένα Seat Ibiza όχι το πρόσφατο αλλά το προηγούμενο σε 1400 με 85 ίππους με >120.000χλμ. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι τίποτα δεν μου έκανε εντύπωση! Δηλαδή δεν με ξένισε τίποτα (καλά, σχεδόν τίποτα!) και αυτό το θεωρώ σημαντικό για μένα που είμαι ψείρας και ψάχνομαι. Γενικά έχω παρατηρήσει ότι σε κάποια αυτοκίνητα (άλλης μάρκας και κατηγορίας από το δικό μου) μπαίνω και τα οδηγώ με άνεση σαν να τα ξέρω χρόνια ενώ άλλα με ξενίζουν, με ανησυχούν, πρέπει να σκέφτομαι τι να κάνω....
Αυτό με έκανε να σκεφτώ ότι ίσως υπάρχουν κάποιες 'σχολές' στο πως κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο. Εννοώ επιλογές των κατασκευαστών που κάνουν αυτοκίνητα με κάποια σταθερά χαρακτηριστικά ή συνδυασμό αυτών. Μερικά από αυτά μπορεί να είναι θέση/στάση/χειριστήρια/ αποστάσεις, κλίση τιμονιού/αίσθηση, υποβοήθηση τιμονιού και φρένων, θέση πενταλιών, διαδρομή, σύμπλεξη αποσύμπλεξη, κιβώτιο, στήσιμο στο δρόμο, άνεση και χίλιες άλλες λεπτομέρειες.
Από τη μία πλευρά θα έλεγε κανείς ότι θα ήταν βολικό όλα τα αυτοκίνητα να ήταν το ίδιο στον χειρισμό τους ώστε να μην ξενίζεται ο χρήστης. Από την άλλη όμως αυτό θα καταδίκαζε όποιον ήθελε κάτι διαφορετικό. Υπάρχει όμως ηθελημένα τέτοιος διαχωρισμός, επιλογή κάποιων χαρακτηριστικών στο σχεδιαστικό κατασκευαστικό επίπεδο; Υποθέτω πως υπάρχει μια κοινή γραμμή μέσα σε κάθε μάρκα αλλά τι γίνεται από μάρκα σε μάρκα; Εσείς τι λέτε; Έχετε ξεχωρίσει κάποια χαρακτηριστικά που πχ συναντώνται σε κάποιες μάρκες και όχι σε άλλες; Υπάρχουν κάποιες ομοειδείς μάρκες ως προς κάποια τέτοια χαρακτηριστικά; Μήπως τελικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν σου αρέσει το Α είναι πιθανό να σου αρέσει και το Β αλλά όχι το Γ; -
Δανείστηκα για λίγες μέρες ένα Seat Ibiza όχι το πρόσφατο αλλά το προηγούμενο σε 1400 με 85 ίππους με >120.000χλμ. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι τίποτα δεν μου έκανε εντύπωση! Δηλαδή δεν με ξένισε τίποτα (καλά, σχεδόν τίποτα!) και αυτό το θεωρώ σημαντικό για μένα που είμαι ψείρας και ψάχνομαι. Γενικά έχω παρατηρήσει ότι σε κάποια αυτοκίνητα (άλλης μάρκας και κατηγορίας από το δικό μου) μπαίνω και τα οδηγώ με άνεση σαν να τα ξέρω χρόνια ενώ άλλα με ξενίζουν, με ανησυχούν, πρέπει να σκέφτομαι τι να κάνω....
Αυτό με έκανε να σκεφτώ ότι ίσως υπάρχουν κάποιες 'σχολές' στο πως κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο. Εννοώ επιλογές των κατασκευαστών που κάνουν αυτοκίνητα με κάποια σταθερά χαρακτηριστικά ή συνδυασμό αυτών. Μερικά από αυτά μπορεί να είναι θέση/στάση/χειριστήρια/ αποστάσεις, κλίση τιμονιού/αίσθηση, υποβοήθηση τιμονιού και φρένων, θέση πενταλιών, διαδρομή, σύμπλεξη αποσύμπλεξη, κιβώτιο, στήσιμο στο δρόμο, άνεση και χίλιες άλλες λεπτομέρειες.
Από τη μία πλευρά θα έλεγε κανείς ότι θα ήταν βολικό όλα τα αυτοκίνητα να ήταν το ίδιο στον χειρισμό τους ώστε να μην ξενίζεται ο χρήστης. Από την άλλη όμως αυτό θα καταδίκαζε όποιον ήθελε κάτι διαφορετικό. Υπάρχει όμως ηθελημένα τέτοιος διαχωρισμός, επιλογή κάποιων χαρακτηριστικών στο σχεδιαστικό κατασκευαστικό επίπεδο; Υποθέτω πως υπάρχει μια κοινή γραμμή μέσα σε κάθε μάρκα αλλά τι γίνεται από μάρκα σε μάρκα; Εσείς τι λέτε; Έχετε ξεχωρίσει κάποια χαρακτηριστικά που πχ συναντώνται σε κάποιες μάρκες και όχι σε άλλες; Υπάρχουν κάποιες ομοειδείς μάρκες ως προς κάποια τέτοια χαρακτηριστικά; Μήπως τελικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν σου αρέσει το Α είναι πιθανό να σου αρέσει και το Β αλλά όχι το Γ; -
Αυτο που περιγραφεις ,και μιλωντας παντα για αυτοκινητα αλλου κατασκευαστη απο αυτο που οδηγαμε, το ενιωσα μονο οταν καβαλησα ενα renault megane πρωτης γενιας σε σχεση με τη zx.
-
Εννοείτε ότι υπάρχουν ομοιότητες. Ένα χοντρό παράδειγμα ο διακόπτης φώτων σε Γερμανικά και των κλόνων τους είναι περιστροφικός στο ταμπλώ ενώ στα Γιαπονεζοκορεάτικα είναι στριφτός στην κολώνα του τιμονιού μαζί με τα φλας. Επίσης η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος στα πρώτα είναι με λεβιέ που τον σηκώνεις και ρυθμίζεις την πλάτη με το βάρος σου στα δεύτερα έχει ροδέλα που την στρίβεις. Εξαίρεση αποτελούν ή καλύτερα αποτελούσαν οι Γάλλοι της Citroen που με κάτι GS , XM είχαν τις δικές τους μοναδικές ιδέες για την εργονομία που έμοιαζαν διαστημική τεχνολογία αλλά και στο πιο προσφατο C4 με τον σταθερό αφαλό τιμονιού. Φαντάζομαι το γεγονός ότι τα κρατάνε έτσι και δεν τα αλλάζουν έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν θέλουν να μπερδεύουν τους 'πιστούς' πελάτες που ξαναγοράζουν την μάρκα αλλά και το κόστος ανάπτυξης νέων ανταλλακτικών σε αντίθεση με το μικρότερο κόστος εξέλιξης ενός υπάρχοντος. Κλείνοντας θυμήθηκα την όπισθεν που εκεί και αν υπάρχουν σχολές. Πατητή ο ένας , τραβηχτό δαχτυλίδι ο άλλος, αριστερα από την δευτέρα ο άλλος, οι πιο πολλοί όμως κάτω από την πέμπτη (ή δίπλα από την έκτη στα πιο καινούργια).
-
οταν πρωτοπηρα μεταχ γερμανικο και πηγα για τεστ ντραιβ ο πωλητης με το που με ειδε να ψαχνομαι μου ειπε ευγενικα 'πως φαινεται οτι ειναι το πρωτο σου γερμανικο' και μου εκανε γρηγορη επιδειξη ιδιαιτεροτητων.
-
Πολύ ωραίο θέμα!
Αυτό που δεν μπορώ να ξεχάσω είναι η αίσθηση άψογης εργονομίας που ένοιωσα όταν μπήκα στη θέση οδήγησης ενός Golf Mk2 GTI σε ηλικία γύρω στα 15 μου χρόνια. Έμοιαζαν τα πάντα να είναι σχεδιασμένα γύρω από μένα! Θα πρέπει βέβαια να πω ότι ο οδηγός του είχε τον ίδιο σωματότυπο μ΄εμένα και ήταν 'γνώστης' της οδήγησης, άρα είχε κάνει τις σωστές ρυθμίσεις.
Το ίδιο άνετα ένοιωσα 25 χρόνια αργότερα όταν ευτύχησα να κάτσω στην αντίστοιχη θέση του δικού μου πλέον Golf Mk5 GTI, αφού έκανα εγώ τις ρυθμίσεις που ήθελα.
Προφανώς έχει να κάνει με με τα σωματομετρικά πρότυπα που χρησιμοποιούν οι Γερμανοί και έχουν αντιγράψει (ή τους έχουν παραχωρηθεί) τα 'αδελφά' εργοστάσια.
-
Ο χρήστης gakost έγραψε:
Εννοείτε ότι υπάρχουν ομοιότητες. Ένα χοντρό παράδειγμα ο διακόπτης φώτων σε Γερμανικά και των κλόνων τους είναι περιστροφικός στο ταμπλώ ενώ στα Γιαπονεζοκορεάτικα είναι στριφτός στην κολώνα του τιμονιού μαζί με τα φλας.Τα ακριβά γιαπωνέζικα (Lexus, Infiniti κτλ) αντιγράφουν τα Γερμανικά σε αυτό τον τομέα.
Επίσης τα Mercedes έχουν φλάς και καθαριστήρες στον αριστερό μοχλό. Ο μοχλός απο την άλλη μεριά είναι για το cruise control.
-
Ιταλική σχολή ακόμη και σε lancia y με υπερστροφή στο άφημα του γκαζιού. Με διαφορά ο καλύτερος τρόπος στριψίματος ( σε μπροστοκούνα).
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δανείστηκα για λίγες μέρες ένα Seat Ibiza . Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι τίποτα δεν μου έκανε εντύπωση!Αν ξαναγυρίζαν την ταινία, το equilibrium που ήταν κ καλά ένας κόσμος που δεν εγείρεται κανένα αίσθημα, το αμάξι είναι ένα:
Yaris mk2
Ασημί
Εταιρικό
Με πινακίδα ΙΖΚ -χχχχ -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δανείστηκα για λίγες μέρες ένα Seat Ibiza . Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι τίποτα δεν μου έκανε εντύπωση!Μπορώ να αναφέρω τα πιο κάτω σημεία που δεν με ξένισαν. Όλα όσα αναφέρω έχουν αποτελέσει σημεία 'ενδιαφέροντος' ή απορίας ή εκνευρισμού σε άλλα αυτοκίνητα που έχει τύχει να οδηγήσω.
- Μπες βγες όλα καλά δεν βρήκα πουθενά (αν και έπρεπε να μου πούνε ότι για να ανοίξει η πόρτα του συνοδηγού πρέπει να πατήσεις 2-3 φορές το άνοιγμα). Θέση στάση μια χαρά, μόλις ρύθμισα με το λεβιεδάκι που ήταν εκεί που περίμενα εμπρός πίσω και κλίση όλα καλά, ύψος δεν ασχολήθηκα (δεν πρόσεξα καν αν ρυθμίζεται). Η θέση δεν ήταν ούτε μαλακή ούτε σκληρή, βασικά την πρόταση αυτή την έγραψα όταν ξαναδιάβαζα τη δημοσίευση και συνειδητοποίησα ότι δεν έχω αναφέρει κάτι! Το τιμόνι όπου κι αν ήταν δεν το πείραξα (είχε ρυθμιστήρι). Η ζώνη είναι μακριά πίσω αλλά τρίπορτο είναι τι να κάνουμε.
- Ορατότητα νορμάλ προς όλες τις κατευθύνσεις, ούτε πολύ μικρό πίσω τζάμι ούτε πολύ προς τα εμπρός Α-pillars που εμποδίζουν στα σταυροδρόμια. Καθρέφτες εκεί που περίμενα και βλέπω αυτό που περίμενα. Χειριστήρια παραθύρων και καθρεφτών εκεί που περίμενα (άσχετα αν το δεξί παράθυρο δεν δούλευε και οι καθρέφτες ήταν χειροκίνητοι).
- Ταμπλώ λογικού σκούρου χρώματος, σκληρού πλαστικού ως φτωχού μοντέλου. Καντράν πάλι χωρίς σχόλια. Μείον η θέση των αλάρμ και το ανάποδο του δείκτη βενζίνης όπου το μηδέν είναι τέρμα δεξιά!
- Χειριστήρια: εκεί που τα δάχτυλά μου περίμεναν να βρούνε τα λεβιεδάκια εκεί ήταν. Σε άλλα αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά ή πολύ μακριά. Αλλά και η αίσθηση μετράει, ούτε πολύ σκληρά ούτε πολύ μαλακά, με καλή αίσθηση όταν κλειδώνουν αλλά χωρίς ενοχλητικό θόρυβο. Και να μπορείς να ρίξεις φλασιά χωρίς να σου μένει αναμμένο.... Διακόπτης φώτων κάτω αριστερά, κλιματισμού κάτω δεξιά, όλα εύκολα στη χρήση. Μέγεθος τιμονιού, πάχος αυτού, αντίσταση, αίσθηση όλα καλά.
- Πεντάλια: κι αυτά δεν με απασχόλησαν, δεν ήταν πιο δεξιά από όσο αντέχω και η απόσταση μεταξύ τους και μεταξύ αυτών και των γύρω τοιχωμάτων επαρκής. Διαδρομή αυτών, αντίσταση και δύναμη που απαιτείται οι αναμενόμενες. Μόνη παραφωνία η υπερβολική υποβοήθηση αλλά χωρίς την κακή on off αίσθηση άλλων, είχε ρυθμισιμότητα (εκτός από πολύ χαμηλές ταχύτητες). Μοχλός ταχυτήτων εκεί που περίμενε το χέρι μου, διαδρομές επίσης νορμάλ, αντίσταση οκ, αίσθηση και ακρίβεια καλή, η όπισθεν (πατητή) μου θύμισε τα νιάτα μου (σκαθάρι) και τη συνήθισα αμέσως.
- Ρίξιμο καθισμάτων για να πάει κάποιος πίσω ή πίσω καθισμάτων για να φορτώσεις πιο πολλά. Με απλό στην χρήση χειριστήριο που έφερε την αναμενόμενη αντίσταση και αποτελεσματικότητα.
- Θόρυβος, ηχομόνωση, ποιότητα κύλισης, άνεση, . Ναι μπορεί να υστερεί από το συνηθισμένο μου αυτοκίνητο που είναι άλλης κατηγορίας αλλά και πάλι δεν με ξένισε.
- Οδική συμπεριφορά, ουδέτερη, ελαφρά υποστροφική με εύκολη υπερστροφική διόρθωση. Κλίσεις μέτριες, πέρασμα από ανωμαλίες ελαφρά ξερό αλλά καθόλου δεν με απασχόλησε.
Εκτός από τα δύο τελευταία φαίνεται ότι τα περισσότερα άλλα πρέπει να χρεώνονται στην εργονομία και στις σωματομετρικές επιλογές. Ίσως γερμανικού τύπου αν και ξέρω γερμανικά ακόμα και του ιδίου γκρουπ ή και μάρκας που δεν ανταποκρίθηκαν. Πόσο προσπαθεί ο κάθε κατασκευαστής να διατηρήσει το ύφος του; Και πως το καταφέρνει; Υπάρχουν ειδικές συνταγές ή κάποιοι δοκιμαστές λένε κάντο πιο έτσι ή πιο αλλιώς;
Πόσο δύσκολο είναι για κάποιον συνηθισμένο σε διαφορετικό πρότυπο να εξοικειωθεί; Άραγε υπάρχουν μερικά ειδικά πρότυπα και άλλα πιο φιλικά τα οποία μπορεί να συνηθίσεις πιο εύκολα. -
η lancia ειναι αυτη που μου αρεσει σε εργονομια!
αρχικα μου αρεσει ο τροπος στησιματος του σαλονιου, με αποτελεσμα να υπαρχει πολυ καλος χωρος και στους πισω επιβατες.
η αισθηση πολυτελειας επισης ειναι κατι που με κερδιζει!
οι μοχλοι πισω απο το τιμονι ηταν παρα πολυ καλα σχεδιασμενοι, οπως και στην κονσολα το ολο στησιμο ηταν ετσι φτιαγμενο, ωστε ο οδηγος να μπορει ανετα να χειριζεται καθε χειριστηριο!τα καθισματα των lancia ειναι κατι που με κερδιζει παρα πολυ, το ολο στησιμο τους ειναι παρα μα παρα πολυ ανετο!
και το ανοιγμα στις πορτες, στην delta MK2 που ανοιγε σε γωνια ~90 μοιρες!
-
Πεφτω απο τα σύννεφα που σου αρέσει τόσο πολύ.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...Υπάρχει όμως ηθελημένα τέτοιος διαχωρισμός, επιλογή κάποιων χαρακτηριστικών στο σχεδιαστικό κατασκευαστικό επίπεδο; Υποθέτω πως υπάρχει μια κοινή γραμμή μέσα σε κάθε μάρκα αλλά τι γίνεται από μάρκα σε μάρκα; Εσείς τι λέτε; Έχετε ξεχωρίσει κάποια χαρακτηριστικά που πχ συναντώνται σε κάποιες μάρκες και όχι σε άλλες; Υπάρχουν κάποιες ομοειδείς μάρκες ως προς κάποια τέτοια χαρακτηριστικά; Μήπως τελικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν σου αρέσει το Α είναι πιθανό να σου αρέσει και το Β αλλά όχι το Γ;Από την δική μου εμπειρία κάθε αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει είχε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και μου άφηνε και αντίστοιχες εντυπώσεις. Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν αφορούν μόνο την οδηγική αίσθηση. Δεν εστιάζω μόνο εκεί και δεν με απασχολεί μόνο το 'τιμόνι' ή το 'φρένο' ή η ανάρτηση.
Από εκεί και πέρα αυτοκίνητα του ιδίου κατασκευαστή είχαν πανομοιότυπα χαρακτηριστικά είτε αυτά ήταν του 1990 είτε του 2010, κάποια από τα οποία ήταν αρνητικά, κάποια θετικά και κάποια ουδέτερα που παρέμεναν σταθερά στο χρόνο. -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Πεφτω απο τα σύννεφα που σου αρέσει τόσο πολύ.Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Πεφτω απο τα σύννεφα που σου αρέσει τόσο πολύ.Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
-
αν αντι για το 'lancia' εντωμεταξυ εβαζες οποιοδηποτε μαρκα στη θεση του παλι βγαζει νοημα μια χαρα..
-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
αν αντι για το 'lancia' εντωμεταξυ εβαζες οποιοδηποτε μαρκα στη θεση του παλι βγαζει νοημα μια χαρα..οπως???
για το skoda ή το fiat δεν μπορω να πω τα ιδια... το καθε αμαξι εχει τα δικα του χαρακτηρηστικα! ειδικα για τους χωρους πισω σε κεφαλι-γονατα (για το fabia) και για το ανοιγμα των θυρων (ιδιαιτερα στο punto).
να μην μιλησω για το καντραν του fabia που σε ταξιδι βραδυ παθαινες πονοκεφαλο οπως και να ρυθμιζες τον φωτισμο!
βεβαια η ποιοτητα κυλισης του ισως ηταν η καλυτερη και απο τα 3! αλλα σαν φτερο στον ανεμο απο αισθηση στον δρομο!για την οδηγηση τους δεν μπορω να πω για κανενα απο τα 3 κατι το ιδιαιτερο... το ενα 3κυλινδρο, τα αλλα 2 8βαλβιδα!
-
Οι σχολές πάνε με τη χώρα γενικότερα και το κάθε group και φίρμα ειδικότερα
Και βέβαια υπάρχουν διαφορές σε οδηγική συμπεριφορά και εργονομία και πολλές φορές θέλεις καιρό να συνηθίσεις την οποία μετάβαση
-
Παντως κατεβαινοντας απο το ignis και μπαινοντας στο forester,ναι μεν ειναι μεγαλη η αποσταση το ενα απο το αλλο αλλα εχουν την ιδια φιλοσοφια σε πολλα πραγματα.
Απο αυτα τα δυο τωρα αμα μπεις στην mercedes ε εκει ειναι αλλος κοσμος τελειως και θελει συνηθεια.
Για καποιο λογο τα πιο user friendly αυτοκινητα νομιζω ειναι τα γαλλικα παντως.
Υπάρχουν κατασκευαστικά "σχολές" ;