-
Ο χρήστης Marios93 έγραψε:
Γιατί το manual λέει 10-40 ..έχει και 200+χχλμ στη πλάτη το μοτέρ...το 0-40 δε θα ήταν υπερβολή?
Εκτός αυτού ξέρω ότι όσο μεγαλύτερο το εύρος στο ιξώδες τόσοι περισσότεροι νi παράγοντες που δεν είναι και τόσο καλόΣίγουρα υπάρχουν δυνατά 5-40. Το shell πρέπει να είναι ένα από αυτά. Ισχύει αυτό που λες με το εύρος. Το πόσα βελτιωτικα ιξωδους έχει το κάθε λάδι εξαρτάται και από το τι βάση χρησιμοποιείται.
Μονο 10-40 συνιστά? Το mobil 1 0-40 fs είναι πολύ καλο αλλα το εχουν λεπτυνει σε σχέση με το παρελθόν. Αναλύσεις το παρουσιαζουν να διατηρεί σχεδόν το ίδιο ιξωδες και αν θυμάμαι καλά σε καποιες παρουσιάζει και ανοδο -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Ευχαριστω για τις πληροφορίες. Αυτό που μου ειπες ότι πλησιαζει σε 50αρι το mobil δεν μου άρεσε γιατί ο κατασκευαστής λέει να αποφεύγουμε 50αρι λόγο μεταβλητού χρονισμού . Παρά μόνο σε έκτακτη ανάγκη για συμπλήρωμα. Οικονομικά με συμφέρει πολύ το divinol multilight που είναι και 5λιτρο και θα συνεχίσω να το βάζω μέχρι να δω κάτι στραβό όπως είδα με τα φουλ συνθετικά της ενεος. Βέβαια ο κινητήρας παρά τα 250.000 είναι διαμάντι μέσα στους εκκεντροφορους .
Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Με αλλαγές στα 10.000κμ λογικά σε καλύπτει.
Άκυρο γράφει κανενός το βιβλίο ποσες ωρες ρελαντί θεωρούνται αντιξοες συνθήκες?Δημοσίευσηαπό MONMAN2 » 11/09/17 19:16
Οι επιπτώσεις στα λιπαντικά από την οδήγηση στη πόλη σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, χαμηλών ταχυτήτων και παρατεταμένης λειτουργίας σε στάση επεξηγούνται σε αυτό το φυλλάδιο της Ford , αφορά τους Power Stroke Diesel κινητήρες της άλλα έχει νομίζω σημασία και ενδιαφέρων .https://www.fleet.ford.com/truckbbas/no ... TIMESS.pdf
Τι θεωρεί η Ford λειτουργία σε δύσκολες συνθήκες κυκλοφορίας
-ρελαντί πάνω από 10 λεπτά ανά ώρα οδήγησης
-συχνή λειτουργία σε χαμηλές στροφές του κινητήρα
-κίνηση με λιγότερο από 40 χλμ την ώρα (25 MPH)και τέλος αναφέρει ένα νούμερο που το έψαχνα καιρό
Κάθε ώρα ρελαντί αντιστοιχεί με 40 χιλιόμετρα άρα 1000 ώρες είναι σαν 40.000 χλμ στο οδόμετρο!
– One hour of idle time, is equal to approximately 25 miles of drivingΠάρτε λοιπόν χρονόμετρο και μετρήστε πόση ώρα ρελαντί δουλεύετε το dieselάκι σας κάθε μέρα και κλάψτε - την ακούει και το dpf σε αυτές τις συνθήκες - διπλό κλάμα
Φυσικά τα βενζινοκίνητα είναι χειρότερα για τα περιπολικά της αστυνομίας με τους V8 η Ford λέει ότι 1 ώρα ρελαντί αντιστοιχεί με 50 χιλιόμετρα
http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... er=2776363
-
Επειδή το μυαλό των περισσότερων που συζητάνε για λάδια τριγυρνάει στους κυλίνδρους, η προσοχή σε κινητήρες 200Κ+ χλμ πρέπει να πάει κάτω στα κουζινέτα, εκεί πρέπει να δοθεί η μέγιστη προσοχή αφού σε αυτά τα χλμ έχουν μεγαλώσει τα διάκενα της αντλίας λαδιού, όπως και των κουζινέτων. οπότε τα πολύ λεπτόρευστα λάδια δεν είναι ότι καλύτερο για την υγεία τους, απλά σκεφτείται το και αυτό και τι σημαίνει για τα κουζινέτα ένα λεπτόρευστο λάδι κατακαλόκαιρο σε μοτέρ με αυτά τα χλμ.
Αν κάποιος είχε όργανο θερμοκρασίας και πίεσης λαδιού από καινούργιο το μοτέρ του θα έβλεπε ότι στο ρελαντί και στους 100c το λάδι το όργανο της πίεσης θα ήταν καρφωμένο εκεί που λέει ο κατασκευαστής, μετά από 2000Κ+ χλμ είναι ζήτημα αν στις ίδιες συνθήκες κουνιέται το όργανο, αυτό μας λέει ότι υπάρχει φθορά σε κουζινέτα και αντλία λαδιού και τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα για τον στρόφαλο, τι μπιέλες και τους εκκεντροφόρους εκεί ψηλά που το λάδι θα φθάνει σε μειωμένη ποσότητα και άρα χαμηλότερη πίεση.
Υπόθεση για σκέψεις.
-
Κάθε χρόνο περίπου 10 φορές το αμαξι μένει ρελαντί (συνήθως καλοκαίρι) πίσω απο μηχανήματα χωματουργικα(+σκονη) για κανενα 7ωρο περίπου. Δηλαδή αντιστοιχουν σε 3500κμ
@Quadra21 εννοείς οτι απο 0w40 θα πρέπε να παμε προς κατι πιο κοντά στο 50 ή να μην πέσουμε κατω απο 40? -
Σε κινητήρες με πάνω από 200Κ χλμ καλό είναι το 10-40, αν όμως ο κινητήρας ζορίζεται οδηγώντας ζωηρά για αρκετή ώρα ειδικά αν είναι turbo με μεγάλη πίεση κοντά στο 1bar+ το 40 ίσως να μην είναι αρκετό, ο κυριότερος λόγος αφάλειας είναι οι συχνότερες αλλαγές λαδιού, γύρω στα 5-7000 χλμ, ένα φρέσκο λάδι που δεν έχουν αρχίσει να αλλοιώνονται τα πρόσθετα του είναι προτιμ΄.οτερο από ένα κορυφαίο που θα μείνει μέσα στον κινητήρα για 15.000 χλμ και θα είναι λάδι με βενζίνη ανατατεμένο και αλλοιωμένο από το blow by ενός κινητήρα με τόσα χλμ.
-
21quadra το αμάξι είναι ένα ταπεινό ατμόσφαιρικο fiat bravo 1.2 16v ούτε τουρπο ούτε τπτ...οπότε κατά την άποψη σ να μην πάω σε 5-40 και να μείνω στο 10-40.
Ότι και αν έβαζα ακόμα και το κορυφαίο πάλι στα 7.5κ χιλιόμετρα θα το άλλαζα -
W202 AMG ναι για το bravo δίνει ΜΟΝΟ 10-40 .για το που το και το στιλο βέβαια με τον ίδιο κινητήρα δίνει και 5-40.
Στο fiat.forum οι περισσότεροι λένε ότι για 16v μοτέρ προτείνετε το 5-40 όπως και ότι η φιατ άλλαξε τις οδηγίες του manual και πλέον προτείνει 5-40 για όλη τη σειρά fire.
21quadra κατάλαβα τι εννοείς με το θέμα των κουζινετων αλλά η διαφορά του 5-40 με το 10-40 είναι μόνο για τα 5,10 πρώτα λεπτά μέχρι να ζεσταθούν και τα δύο σωστά??
Από κει και πέρα είναι ίδια.
Θεωρείς αυτόν το χρόνο τόσο επιζήμιο? -
Ο χρήστης Marios93 έγραψε:
W202 AMG ναι για το bravo δίνει ΜΟΝΟ 10-40 .για το που το και το στιλο βέβαια με τον ίδιο κινητήρα δίνει και 5-40.
Στο fiat.forum οι περισσότεροι λένε ότι για 16v μοτέρ προτείνετε το 5-40 όπως και ότι η φιατ άλλαξε τις οδηγίες του manual και πλέον προτείνει 5-40 για όλη τη σειρά fire.
21quadra κατάλαβα τι εννοείς με το θέμα των κουζινετων αλλά η διαφορά του 5-40 με το 10-40 είναι μόνο για τα 5,10 πρώτα λεπτά μέχρι να ζεσταθούν και τα δύο σωστά??
Από κει και πέρα είναι ίδια.
Θεωρείς αυτόν το χρόνο τόσο επιζήμιο?H καταστροφή ενός κουζινέτου είναι θέμα λίγων δευτερολέπτων αν συμβεί η κακιά στιγμή, στο ξεκίνημα που έχουν καθίσει τελείως τα λάδια όλη τη νύχτα καλό είναι να υπάρχει ένα καλό - μαξιλάρι - λαδιού ανάμεσα στα μέταλλα των κουζινέτων στον στρόφαλο και στα κομβία των μπιελών όπως και στα κομβία των εκκεντροφόρων τα οποία είναι συνήθως διαμορφωμένα στο αλουμίνιο του καπακιού, γιατί εκεί αν υπάρξει αστοχία τότε αλλάζουμε καπάκι, εκεί δεν υπάρχει αλλαγή κουζινέτων, αυτό για τις πρώτες στροφές του κινητήρα μέχρι η αντλία να κυκλοφορήσει το λάδι, ο χρόνος ποικίλει από 2-4¨ανάλογα την φθορά των κουζινέτων, κατά την διάρκεια του κρύου ξεκινήματος προέρχονται και οι μεγαλύτερες φθορές στους κινητήρες όπου όλα είναι στεγνά και έχουν - καθίσει - τα μέταλλα ερχόμενα - σχεδόν - σε επαφή.
Μια αντλία λαδιού που έχει λειτουργήσει για 200Κ+ χλμ δεν είναι και στην καλύτερη της κατάσταση, η πιέση του λαδιού στον κινητήρα προέρχεται από την ικανοποιητική ροή της αντλίας λαδιού, όταν είναι φθαρμένη έχει διαροές ανάμεσα στα γρανάζια ή στους λοβούς της και στο κέλυφος της ανάλογα αν είναι γραναζωτή ή λοβωτή, έχει επίσης διαρροές από τα πρόσωπα στα καπάκια που πατάνε τα γρανάζια ή οι λοβοί της, ως εκ τούτου έχει και μειωμένη ροή, άρα μειωμένη πίεση αφού την πίεση την δημιουργεί η ροή που στραγγαλίζεται στα κουζινέτα, μειωμένη ροή = μειωμένη πίεση, επίσης είναι λάθος των μηχανικών που σε αντλίες λαδιού με πολλά χλμ βάζουν μια ροδέλλα στο ελατήριο της ανακουφιστικής βαλβίδας προφορτώνοντας το και το μόνο που κάνουν είναι να αυξήσουν τις εσωτερικές διαρροές στην αντλία λαδιού γιατί δεν ανοίγει πια εύκολα η ανακουφοστική βαλβίδα
Στα κρύα πρωινά αν υπάρχει όργανο πίεσης του λαδιού, όχι λαμπάκι, θα δείς ότι στις πρώτες στροφές του κινητήρα το όργανο δείχνει πίεση και απότομη πτώση πίεσης, αυτό διαρκεί περίπου 0.5-1΄γιατί τα κρύα λάδια ανεβάζουν την πίεση στην αντλία αφού δεν μπορούν να περάσουν ελεύθερα από τα μικρά διάκενα των κουζινέτων και ανοίγει η ανακουφιστική βαλβίδα της αντλίας, αυτό συμβαίνει πάντα όταν το μοτέρ έχει λίγα χλμ και αντλία λαδιού σε καλή κατάσταση είτε υπάρχει όργανο για να το βλέπει ο οδηγός είτε όχι, σε φθαρμένους κινητήρες η μεγάλη πίεση σπάει ομαλότερα λόγω της εσωτερικής διαρροής της αντλίας και των φθαρμένων κουζινέτων όπου το λάδι περνάει ευκολότερα λόγω μεγαλύτερων διάκενων από την φθορά, οπότε και να υπάρχει όργανο δεν φαίνεται τίποτα αφού δεν υπάρχει απότομη πτώση πίεσης.
Στους μεγάλους κινητήρες για την αποφυγή της φθοράς του ξεκινήματος υπάρχει ηλεκτρική αντλία λαδιού για να σηκώνει την πίεση του λαδιού και μετά βάζουν μπροστά τον κινητήρα, φαντάσου αυτό σε μικρότερη βέβαια κλίμακα στους δικούς μας κινητήρες, γιατί σε μια μεσογειακή χώρα που σπάνια έχει 0c να βάλει 5 και όχι 10 σε ένα παλιό φθαρμένο κινητήρα ? Ποιό θα είναι το πρακτικό του κέρδος ?
Βέβαια ο καθένας κάνει ότι θέλει, έτσι ?
-
Παίδες για το μοτέρ ο κάθε κατασκευαστής δίνει κάποιες μετρήσεις με τις οποίες θεωρούνται περίπου σαν καινούργια. Εννοώ διάκενα κλπ. Φυσιολογικά θα μείνουν έτσι για όλο το διάστημα χρήσης τους.
Ό,τι άλλο γράφεται εδώ μέσα για αλλαγές ανά 5 ή 7 χιλιάδες χιλιόμετρα είναι ίσως συμβουλές για τελειωμένα μοτέρ, με την αυστηρή έννοια. Μοτέρ δηλαδή που μπορεί χοντρικά να δουλεύουν ας πούμε οκ, αλλά αν τα μετρήσεις είναι εκτός προδιαγραφών.
Οι περισσότεροι εδώ μέσα ΔΕΝ εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία!
...και όποτε ένα μοτέρ μπαίνει σε αυτήν την κατηγορία το τέλος είναι κοντά ούτως ή άλλως.
και τέλος δεν εννοώ να ξεράσει τα λάδια ραγίζοντας κύλινδρο. Τέλος εννοώ και την ανάγκη της οποιαδήποτε ανακατασκευής.Ένα μοτέρ με 200.000χλμ. και νορμάλ χρήση μπορεί κάλλιστα να είναι εντός προδιαγραφών.
Μπορεί ακόμη και ένα μοτέρ 1.600.000χλμ. και τεχνολογία (μοτέρ και λαδιού) δεκαετίας του 80. http://www.mobil1.com.hk/performance/miles.aspx
Οπότε για άλλη μια φορά να πούμε ακολουθείτε τις οδηγίες αφού τις διαβάσετε προσεκτικά.
Σημερινό αμάξι που να θέλει αλλαγή λαδιού πριν το έτος/15.000χλμ. δεν υπάρχει (αναφέρομαι σε μαζικής παραγωγής και όχι για χώρες με χάλια βενζίνες)
Σας προκαλώ δηλαδή να μου βρείτε ένα. -
Συμβουλεύω τους επαϊοντες που μιλάνε μέσα από γραπτά και φωτό του facebook των καφενείων και των βιβλίων των κατασκευαστών να κάνουν μια βόλτα σε μερικά ρεκτιφιέ να δούν διάφορα μοτέρ καινούργια και - τελειωμένα - και να μάθουν στην πραγματική ζωή από τι και πως παθαίνουν σημαντικές βλάβες τα μοτέρ, γιατί καλά σπουδαία και απαραίτητα τα βιβλία αλλά η θεωρία πρέπει να συμβαδίζει και με την πραγματικότητα και κάθε οδηγός σκέφτεται, οδηγεί και φροντίζει διαφορετικά το αμάξι του και την τσέπη του, είναι προτιμότερες 2 αλλαγές στα 7.500 χλμ με λάδι αξίας 10€ το λίτρο από μια αλλαγή στα 15.000 χλμ με αξία λαδιού 20€ το λίτρο, το γιατί είναι αυτονόητο και θα φανεί μετά τις 120.00 - 150.000 χλμ.
Η αναφορές μου είχαν σαν βάση τα μοτέρ με 200Κ+ χλμ, άρα όποια αναφορά για καινούργια μοτέρ είναι εκ του πονηρού και για την δημιουργία εντυπώσεων.
-
Ο quadra είναι πολύ μεγάλος μάγκες, το νου σας και το νουνού σας.
Αυτό το τροπάρι ακολουθώ και εγώ,δηλαδή αλλαγή στις 7,500 με 8,000 χλμ (για diesel) και μέσα είναι κουφέτο το μοτέρ.
Μια φορά θυμάμαι το άφησα γύρω στις 10,000 και έκανε συνεχείς αναγεννήσεις το φίλτρο dpf. Χώρια που το λάδι ήταν πίσσα σκέτη, black κατράμι.Το λυπήθηκα το μοτέρ με τέτοιο χάλι λάδι.Ακριβώς όπως τα γράφεις φίλε μου. Άλλο η θεωρία και τα βιβλία και άλλο η πράξη και εμπειρία. Και μάλιστα εμπειρία από Ελληνικά μοτέρ σε Ελληνικούς δρόμους.
Να περνάτε καλά όλοι.
-
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing]
Εδώ έχω μία πρώτη απόπειρα σύγκρισης σε βασικά χαρακτηριστικά σε 10W-40. Όποιος θέλει μπορεί να μου στέλνει τα στοιχεία που βρίσκει για το 10W-40 που βρήκε στοιχεία, και να τα περάσω ώστε να έχουμε ένα σχετικά πλήρες excelάκι! -
Στη συζήτηση να προσθέσω ότι και τα 'βιβλία' θέλουν κριτική ερμηνεία.
Οι εταιρείες λιπαντικών έχουν εν γένει πάρει τις προδιαγραφές των αυτοκινητοβιομηχανιών και αν ψάξεις σου βγάζει τον τύπο λαδιού που ταιριάζει στο μοντέλο σου. Αν συγκρίνεις όμως ένα σπορ κινητήρα που μπαίνει ο ίδιος σε ευρείας χρήσης hatchback και σε ένα roadster, βλέπεις ότι στο πρώτο δίνει 5w30 και στο δεύτερο 5w40 (συνήθως με σημείωση ότι για βαρειά χρήση η αλλαγή να γίνεται σε 7.500km/6μήνες και για normal χρήση 15.000 km/12 μήνες).
Προφανώς για το αμάξωμα που είναι εν γενει συμβατικής χρήσης σου προτείνει το ιδανικό λάδι για χαμηλή κατανάλωση και στο άλλο το απολύτως απαραίτητο για προστασία. To 5w40 έχει HTHS: High Temperature High Shear Viscosity >3.5 mPa.s. Αδιαφορεί αν εσύ οδηγείς το hatchback για οικονομία ή αναζητάς την απόδοση του κινητήρα.
Επιπλέον το manual του hatchbak, που παίρνει κι άλλους 2 πιο συμβατικούς κινητήρες, μπορεί να επιτρέπει πολλά ιξώδη, από 5w30 έως 20w50, αλλά αυτό που βγαίνει πάντα στα databases είναι το λεπτότερο (για οικονομία). Το 5w30 για τον σπορ κινητήρα δεν συνιστάται πάνω από θερμοκρασία περιβάλλοντος 15C, αλλά αυτη η λεπτομέρεια έχει 'χαθεί' στα databases. Το κερασάκι στη τούρτα είναι να σου συνιστά η αντιπροσωπεία το 5w30 - που αποφάσισε να διακινεί - αδιαφορώντας για τον κλίμα της Ελλάδας.
Επομένως ότι καταλαβαίνουμε οι ίδιοι ... -
Θα κάνω μια παράθεση από την σελίδα 358 αυτού του νήματος. Γιατί η ιστορία (δηλαδή ο Quadra) επαναλαμβάνεται...
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
...
Μας δείχνεις μια φωτό από το μοτέρ σου μου έχει ΜΟΝΟ 14.000 χλμ και θέλεις να μας πείς τι ? Πως περίμενες να είναι ένα μοτέρ ακόμα ουσιαστικά άστρωτο ? Έλα πάλι με νέα φωτό μετά από 200.000 χλμ να συζητήσουμε.Τα link με τις φώτο δυστυχώς δε λειτουργούν στο δικό μου post αλλά ευτυχώς τις έχω και τις παραθέτω.
**Το μοτέρ ήδη τότε βεβαίως δεν είχε μόνο 14.000χλμ. αλλά κοντά 150.000χλμ. **όπως βλέπω ότι έγραφα τότε.
Αλλαγές λαδιών έκανα ανά 2 έτη που συνήθως ήταν στα ~25.000χλμ. και σίγουρα είχα χιλιομετρικό υπόλοιπο από το service computer (αλλά με έπιανε η διετία).Οπότε αν θέλετε το μοτέρ σας να φαίνεται αστρωτο ενώ έχει 150.000χλμ/10 έτη στην πλάτη του...
ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Αυτό δεν το λέω εγώ. Το λέει ο Quadra όπως βλέπετε από πάνω. -
Δεν φαινεται καμια φωτογραφια
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Θα κάνω μια παράθεση από την σελίδα 358 αυτού του νήματος. Γιατί η ιστορία (δηλαδή ο Quadra) επαναλαμβάνεται......
Μας δείχνεις μια φωτό από το μοτέρ σου μου έχει ΜΟΝΟ 14.000 χλμ και θέλεις να μας πείς τι ? Πως περίμενες να είναι ένα μοτέρ ακόμα ουσιαστικά άστρωτο ? Έλα πάλι με νέα φωτό μετά από 200.000 χλμ να συζητήσουμε.Τα link με τις φώτο δυστυχώς δε λειτουργούν στο δικό μου post αλλά ευτυχώς τις έχω και τις παραθέτω.
**Το μοτέρ ήδη τότε βεβαίως δεν είχε μόνο 14.000χλμ. αλλά κοντά 150.000χλμ. **όπως βλέπω ότι έγραφα τότε.
Αλλαγές λαδιών έκανα ανά 2 έτη που συνήθως ήταν στα ~25.000χλμ. και σίγουρα είχα χιλιομετρικό υπόλοιπο από το service computer (αλλά με έπιανε η διετία).Οπότε αν θέλετε το μοτέρ σας να φαίνεται αστρωτο ενώ έχει 150.000χλμ/10 έτη στην πλάτη του...
ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Αυτό δεν το λέω εγώ. Το λέει ο Quadra όπως βλέπετε από πάνω.Φίλε μου,και απόλυτο δίκιο να έχεις.........ΔΕΝ αλλάζω λάδια κάθε 2 χρόνια ή 25000χλμ. Ακριβώς στα μισά,και σε χρόνο και σε χλμ. Στην τελική χάνω 30€ το χρόνο σε σχέση με εσένα. Μην το κουράζεις άλλο.
-
Όταν υπάρχει service computer βοηθάει πολύ.
-
Ford fiesta 2013 1,25 80ps νοικιαρικο, ανα 10.000κμ το αλλαζουν λαδια. Βέβαια το νοικιαρικο ίσως να παίζει σημαντικό ρολο σε αυτή την απόφαση.
-
Μια φορα το χρονο η σε 15000. Ουτε σε 7500 ουτε καθε 6 μηνες
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Φίλε μου,και απόλυτο δίκιο να έχεις.........ΔΕΝ αλλάζω λάδια κάθε 2 χρόνια ή 25000χλμ. Ακριβώς στα μισά,και σε χρόνο και σε χλμ. Στην τελική χάνω 30€ το χρόνο σε σχέση με εσένα. Μην το κουράζεις άλλο.Εσύ κάνε ό,τι θέλεις. Χάνεις πολύ περισσότερα από 30 ευρώ (που για άλλους μπορεί να είναι 50 ή και 80).
Χάνεις χρόνο (πολλοί πρέπει να πάρουν άδεια από τη δουλειά για το σέρβις)
Κινδυνεύεις με κάποιο σφάλμα (σε πόσους δεν έσφιξαν καλά τη βίδα στο κάρτερ με αποτέλεσμα να μείνουν από λάδια λίγο μετά το σέρβις...)
και βέβαια, ό,τι και να νομίζεις, δεν κάνεις 'ό,τι καλύτερο' για το αυτοκίνητό σου (αλλά αυτό είναι το λιγότερο).Εδώ είναι οι εικόνες. Ελπίζω αυτό να λειτουργεί.
https://www.evernote.com/shard/s52/clie ... ick%2BNote
edit: Να προσθέσω ότι τα λάδια στο μοτέρ φαίνονται κατράμι στο δείκτη λαδίου (το οποίο δε σημαίνει τίποτα περισσότερο από το ότι το λάδι κάνει τη δουλειά του). Τα λάδια μου μαυρίζουν ήδη από τα 500 χιλιόμετρα και πέρνουν σχεδόν το τελικό χρώμα στα 1000-2000 χιλιόμετρα. Η φώτο είναι περίπου από το μέσο του διαστήματος αλλαγής των λαδιών μου.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]