-
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7075171
Συνιστάται Magnatec 10W-40 A3/B4 (a, c)
a. Επιλογές για το ιξώδες λαδιού κινητήρα, μοντέλα 2000 και μεταγενέστερα: βενζινοκινητήρες -45°C έως 45°C, 0W-30/40, -30°C έως 45°C, 5W-30/40, -30°C έως 50°C, 5W-50, -20°C έως 45°C, 10W-30/40, -20°C έως 50°C, 10W-50, -15°C έως 45°C, 15W-30/40, -15°C έως 50°C, 15W-50, -5°C έως 45°C, 20W-30/40, -5°C έως 50°C; 20W-50. Λάδια εξοικονόμησης ενέργειας ή το 0W-30 πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε κινητήρες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη συγκεκριμένη χρήση
b. Σύσταση κατασκευαστή, EPX 75W-80
c. Εναλλακτικές προτάσεις, -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Οτι ισως το 30 ειναι πολύ χαμηλό γι αυτό το μοτέρ;Sent from my Nexus 4 using 3
ειναι χαμηλο,αυτο το αυτοκινητο εαν το πας εθνικη για μερικα λεπτα στα 180-200 βλεπεις ευκολα 120 βαθμους στα λαδια.Σε πιστα ειχα καταφερει μεχρι και 140 καλοκαιρι(motul 300v 5w40)Οποτε μαλλον του ειναι λιγο το w30.
-
Bάλε 30άρι με 240.000 χλμ. είναι ότι πιο υγιεινό.
-
Έπρεπε να βάζει 60άρι να τον έχει γ@μήσει εξαρχής τον κινητήρα...
140C γενικά είναι το πάνω όριο, + ότι με 30άρι θα έχει πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
Ούτε εγώ νομίζω πως θα έχει θέμα με 30άρι, όμως το να βάζεις out of spec λάδι είναι ένα ρίσκο.
Θα προτιμούσα όμως 0W-40 από 5W-40. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Bάλε 30άρι με 240.000 χλμ. είναι ότι πιο υγιεινό.λες 30αρι υπολογιζοντας την καποια φθορα?
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Έπρεπε να βάζει 60άρι να τον έχει γ@μήσει εξαρχής τον κινητήρα...
140C γενικά είναι το πάνω όριο, + ότι με 30άρι θα έχει πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
Ούτε εγώ νομίζω πως θα έχει θέμα με 30άρι, όμως το να βάζεις out of spec λάδι είναι ένα ρίσκο.
Θα προτιμούσα όμως 0W-40 από 5W-40.Νικολα ειχα δοκιμασει καποια της shell racing 10-60(π α ν α κ ρ ι β α) μιας και υπηρχε ελλειψη στον λαδα μου αυτα που εβαζα παντα,και το αυτοκινητο αυτο ανεβαζε θερμοκρασιες λαδιου του αρκετα μεγαλες για πλακα.Δουλευε παντου +10 βαθμους σε ιδιες συνθηκες.Τα πεταξα στα 500 χλμ, μοτουλακι 5-40 και επανηλθε στα φυσιολογικα του πλαισια.
-
Με τέτοιες θερμοκρασίες το 30 είναι ακατάλληλο και δεν σηκώνει και πολλή συζήτηση.
Αλλά τότε θα έπρεπε να λέει ακριβώς αυτό. Η απορία μου είναι γιατί τα λέει σαν λάδια οικονομίας. Μήπως είναι παλιός χαρακτηρισμός των 30αριών (άσχετα από το αν είναι Α3 ή όχι); -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
E αν το πας ετσι, τοτε να βαζουν ολοι βαλβολινες για να ειναι καλυμμενοι.
Επειδή οι βαλβολίνες είναι παρεξηγημένες στο θέμα αυτό και μερικοί επειδή διαβάζουν πχ 75-90 και λένε πωπω παχύ να υπενθυμίσω ότι είναι διαφορετικός ο τρόπς μέτρησης/ονοματοδότησης και ότι οι βαλβολίνες σαν ιξώδες είναι περίπου 40άρια.... (αν κάνω λίγο λάθος διορθώστε με αλλά νομίζω ότι η βασική ιδέα ισχύει).
Το SAE crankcase είναι το λάδι μηχανής και το SAE gear οι βαλβολίνες
-
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
Bάλε 30άρι με 240.000 χλμ. είναι ότι πιο υγιεινό.
λες 30αρι υπολογιζοντας την καποια φθορα?
To είπα χαριτολογώντας, ναι με την φθορά των 240.000 χλμ δεν πάμε σε λεπτότερο, αλλά σε λίγο παχύτερο, αυτή είναι η άποψη μου μετά από προσωπική εμπειρία, γιατί εδώ όσοι προτείνουν λάδια δεν έχουν πάρει κινητήρες στο χέρι, ούτε έχουν λερώσει τα χεράκια τους ούτε έχουν μετρήσει διάκενα, ούτε έχουν δεί ζημιές από διάφορες αιτίες, όλα by the book τα λένε αλλά δεν είναι πάντα έτσι, καλές οι αναλύσεις και τα manual αλλά αν δεν θέσεις τον δάκτυλο επί των τύπων των ύλων να έχεις προσωπική άποψη όλα φαίνονται αλλιώς από μακρυά και αποστασιοποιημένα, και δεν θέλω να θίξω κανέναν προσωπικά, αλλά λίγο ξανακοίταγμα όταν προτείνουν νεράκια σε μοτέρ με πολλά χλμ δεν θα έβλαπτε.
Δεν αναφέρομαι σε μοτέρ με λιγότερα από 120-150.000 χλμ.αλλά πέρα από αυτά, είναι τρελό σε κινητήρα με 240.000 χλμ να προτείνεις από 40άρι να πάει σε 30άρι, μόνο άσχετοι τα λένε αυτά, και δεν είναι μόνο η φθορά του κινητήρα, μαζί με αυτόν φθείρετε και η αντλία λαδιού που δεν λειτουργεί όπως όταν είναι καινούργια, θα έχει τις διαρροές τις λόγω φθοράς και αυτή, οπότε δεν θα έχουμε ούτε την ίδια πίεση ούτε την ίδια παροχή ιδιαίτερα μετά τους 100c, ή ξέρουμε τι λέμε ή δεν ξέρουμε, με τα ξένα μοτέρ δεν παίζουμε.
-
Λάδι 0w-5 πότε θα βγει? Κάτι 0w-20 ή -30 μου φαίνονται πασέ τώρα.
-
Ο βασικότερος λόγος που επιταχύνει τη φθορά της αντλίας λαδιού, είναι το χοντρό λάδι. Τρώει τρελό ζόρισμα σε κάθε εκκίνηση και δουλεύει σε υψηλότερες πιέσεις με ζεστό το λάδι. Αν βάλεις πιο χοντρό λάδι για να καλύψεις τις φθορές της, το 'μπραφ' θα έρθει πολύ νωρίς.
Αλλά και για τον κινητήρα, αυτό που μας νοιάζει είναι η ροή λιπαντικού. Πίεση μετράμε γιατί δεν είναι εύκολο να μετρήσουμε ροή. Με φθαρμένη αντλία και πιο χοντρό λάδι, θα ανέβει η πίεση αλλά αυτό που σε νοιάζει, η ροή δηλαδή, μειώνεται.**Άρα αν η αντλία έχει φθαρεί και βάλεις πιο χοντρό λάδι κάνεις κακό και στην αντλία και στον κινητήρα.
**
@dstou 0W-5 υπάρχουν αλλά είναι ακριβά και γενικά δεν έχουν προδιαγραφές για νορμάλ μοτέρ/μακρά διαστήματα αλλαγών λαδιού. Παρ'όλα αυτά...Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Από το BITOG το πείραμα ενός ιδιοκτήτη με GOLF IV 1,9 diesel και 400.000+ χιλιόμετρα που προσπαθεί να αυξήσει την οικονομία καυσίμου χωρίς να καταστρέψει τον κινητήρα. Συνοπτικά τα διαστήματα αλλαγής λαδιών του είναι ανά 40.000χλμ (έχει πρόσθετο φίλτρο λαδιού) και με αρκετό TBN υπόλοιπο στις αναλύσεις του, ενώ πλέον για οικονομία καυσίμου χρησιμοποιεί 0W-5 (!) λάδι χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα!
Όλα αυτά στη ζέστη και τη σκόνη της Αριζόνα!
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 694&page=1
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 365&page=1 -
Μπορείς να μου εξηγήσεις πως το χοντρό λάδι τρώει την αντλία περισσότερο ? Μπας και το καταλάβω. Ξέρεις τι εννοούμε
φαγωμένη αντλία και από που είναι οι διαρροές της που είναι μεγαλύτερες από το και λεπτότερο λάδι ? εν προκειμένω και η μείωση της ροής της.Το επιχείρημα σου δηλαδή βασίζεται σε αναγνώσεις στο net, μάλλον δεν έχεις πιάσει αντλία λαδιού στα χέρια σου για να δείς τις φθορές και από προέρχονται, έτσι δεν είναι ?
Όπως μας τα λες, τα παχύτερα λάδια έχουν μέσα σμυρίδι και τρώνε τις αντλίες, αν κατάλαβα καλά, η αυξημένη ροή ενός υγρού δεν επιφέρει μεγαλύτερη φθορά στα υλικά που ακουμπάει όπως ρέει, τα βαρύτερα υγρά προκαλούν τη φθορά. Καλό αυτό, θα το έχω υπόψιν από εδώ και στο εξής.
Για τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχονται στα λάδια όπως πχ ψευδάργυρος και άλλα, καμμία αναφορά αν προκαλεί φθορά, μόνο τι έκανε το Αμερικανάκι στην Αριζόνα, ΟΚ, όπως τα λες είναι.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Λάδι 0w-5 πότε θα βγει? Κάτι 0w-20 ή -30 μου φαίνονται πασέ τώρα.http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=11&pcid=1
http://lucasoil-motor.com/en/synthetic/131-synthetic-racing-only-sae-0w-5-motor-oil-.html -
Ε,αφού υπάρχει 0w/5.......να πάμε σε 0w/0......αμ πώς! !!!!!
-
@Quadra: Άλλο τρώει το λάδι την αντλία και άλλο τρώει ζόρι η αντλία
@Madwalker : Αυτά τα λάδια προφανώς κάνουν ότι μπορούν για τις μέγιστες επιδόσεις χωρίς να δίνουν όμως ιδιαίτερη σημασία στην αντοχή τους. Ο άλλος στο BITOG προφανώς κάνει ένα πείραμα εν γνώση του αλλά πάει καλά
Originally Posted By: azsynthetic
I currently have over 24K miles on my second run with NEO 0W5. Everything is normal and the fuel economy is getting a hair better by thinning the NEO out with Red Line 2WT race oil. I should go over 300K miles on my car sometime next week. If there is something wrong with my engine as we speak then I have no idea what it is since there is no symptom that I can hear, see, or feel. I should have a 35K UOA sometime in May 2014. Stay tuned.Προσωπικά, I am staying tuned
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
@Quadra: Άλλο τρώει το λάδι την αντλία και άλλο τρώει ζόρι η αντλίαΔηλαδή αν τρώει ζόρι τι παθαίνει ? ανοίγει η βαλβίδα της ? ε! και ? έχεις παρατηρήσει με το όργανο ακόμα και σε 50άρι σε κρύο καιρό το πρωϊ με κρύο κινητήρα πότε ανοίγει και πότε κλείνει ?
Μήπως θα σπάσει ? ¨η τρώει ζόρι για το πρώτο 5λεπτο και αυξάνει την κατανάλωση κατά 0.0003 του λίτρου ?Εγώ μιλάω για τις φθορές της και πόσο επηρεάζεται η ροή και η πίεση με το λεπτό λάδι, για πες ! Ξέρεις ?
Μιλάμε πάντα για πολύ δουλεμένο κινητήρα,έχω αναφέρει τα χλμ, όχι για σημερινό καινούργιο.
-
Δυναμικη των ρευστων : Το ιξωδες καθοριζει το ειδος της ροης η οποια ροη εξαρταται και απο την ταχυτητα,την πυκνοτητα του ρευστου σε κλειστο αγωγο,δηλαδη αν θα ειναι συνεχομενη η στροβιλωδης,Εδω ομως εχουμε να κανουμε οτι το λιπαντικο αλλαζει συνεχως ρευσοτητα απο την εκκινηση ως την κανονικη θερμοκρασια λειτουργιας με οτι αυτο συννεπαγεται για τα παραπανω.
Η αντλια λαδιου στην ουσια δεν παθαινει τιποτα αυτο που αλλαζει ειναι ολα τα παραπανω. -
H αντλία φθείρεται και οι κατασκευαστές όταν ανοίγεται ο κινητήρας έχουν οδηγίες μέτρησης και δίνουν τιμές για τα διάκενα της.
Επίσης το λιπαντικό αυτό δεν είναι ελαιόλαδο, αλλά περιέχει εκτ'ός από τα δικά του πρόσθετα μεταλλικά στοιχεία
( ψευδάργυρο, αντιμόνιο, μολυβδαίνιο, κλπ οργανικά και ανόργανα πρόσθετα ) μεταφέρει και τα υποπροϊόντα της καύσης τα οποία αιωρούνται στο λάδι λόγω των ειδικών πρόσθετων, όλα αυτά τα στοιχεία την φθείρουν, αν δεν το δέχεστε ότι υπάρχει φθορά στην αντλία λαδιού που μειώνει την απόδοση της, δεν είναι δικό μου πρόβλημα. -
Εννοω απο την διαφορα του ιξωδες.
-
Ο χρήστης Nikos204 έγραψε:
Εννοω απο την διαφορα του ιξωδες.Εγώ δεν μίλησα για φθορά λόγω ιξώδους, αλλά για γενική φθορά σε δουλεμένο κινητήρα, το λεπτό λάδι σε κινητήρες με πάνω από 200.000 χλμ δεν είναι το ίδιο προστατευτικό στα κουζινέτα και λόγω της φθοράς της αντλίας.
Αυτό είπα, είπα επίσης ότι είναι λάθος να προτείνουμε λεπτότερο λάδι από αυτό που πρότεινε τότε ο κατασκευαστής σε τέτοιους κινητήρες, δηλαδή με πολλά χλμ στην πλάτη τους. Δεν είναι ατομική φυσική για να γίνει κατανοητό, ότι σε ένα ζόρισμα αυτός ο κινητήρας θα χτυπήσει τα κουζινέτα του.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]