-
Ατμόσφαιρα και άγιος ο Θεός! Καλύτερο στροφάρισμα, δύναμη ψηλά, ήχος, γραμμικότερη απόδοση. Όπως λέει και ο Σ.Χ. τα turbo είναι καλά για λύσεις που παλιά ονομάζαμε φορολογικά ατού.
-
σχετικα με εμπειρειες απο turbo μοτερ να πω δυο πραγματα μιας και εχω turbo μοτερ εδω και 8 χρονια.
το πρωτο ηταν ο γνωστος 1.8 20VT στην εκδοση 180 ιππων (seat leon).το μοναδικο προβλημα που αντιμετωπισα στα 6 χρονια που το ειχα ηταν μια αντλια νερου στο πρωτο εξαμηνο.περαν αυτου τιποτα αλλο μεχρι και την τελευταια μερα ηταν οπως την πρωτη μερα. τα περιπου 40000 χιλ απο τα σχεδον 100000 που εκανα με αυτο ηταν αρκετα πιεσμενα σε προσωπικη αγαπημενη διαδρομη.
βεβεαια εννοειτε παντα ευλαβικο ζεσταμα ( οχι μονο ο δεικτης νερου να παει στο 90 αλλα επιπλεον 4 - 5 λεπτα να φτασει και το λαδι σε κανονικη θερμοκρασια) κρυωμα στο ρελαντι παντα και βεβαια λαδι φιλτρο ανα 5000 - 6000 χιλ.
το δευτερο μοτερ που εχω τωρα ειναι ο 2.0 TFSI σε εκδοση 200 ιππων περιπου 1.5 χρονο και 25000 χιλ. αψογος.αν το ψαξεις σε προδιαγραφες το μοτερ αυτο και ο 1,8 ο παλιος σκυλια ειναι τωρα αν οι περισσοτεροι δεν τους φτανουν τα αλογα και αρχιζουμε προγραμματακια κτλ. μετα βγαινουν οι βρωμες οτι τα turbo δεν ειναι αξιοπιστα....
σιγουρα σε βαθος χρονου θα θες καποια στιγμη τουρμπινα αλλα αν εισαι ενταξει στο κομματι ζεσταμα κρυωμα και λαδι θα παει πολυ πολυ αργα.
μην θεωρηθει οτι αποριπτω τα ατμοσφαιρικα απλα για την ελληνικη πραγματικοτητα μοτερ που να εχει αποδοση τριλιτρου ατμοσφαιρικου μονο ετσι μπορω να εχω σε αγορα και χρηση.... -
από REALZEUS » 02/02/09 0:21
Όπως λέει και ο Σ.Χ. τα turbo είναι καλά για λύσεις που παλιά ονομάζαμε φορολογικά ατού.Είπε ο Σ.Χ. τέτοιο πράγμα? Εκπλήσσομαι.
Οι 4Τ δεν δοξολογούσαν τα τούρμπο πριν κάμποσα χρόνια?
Παλιά έλεγε φορρολογικό ατού το Golf C 1.050, Nissan Cherry 1.0 (Volos), Citroen BX Atout, BMW 315 κ.α. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
από REALZEUS » 02/02/09 0:21
Όπως λέει και ο Σ.Χ. τα turbo είναι καλά για λύσεις που παλιά ονομάζαμε φορολογικά ατού.Είπε ο Σ.Χ. τέτοιο πράγμα? Εκπλήσσομαι.
Οι 4Τ δεν δοξολογούσαν τα τούρμπο πριν κάμποσα χρόνια?
Παλιά έλεγε φορρολογικό ατού το Golf C 1.050, Nissan Cherry 1.0 (Volos), Citroen BX Atout, BMW 315 κ.α.Ναι το έχει πει αλλά αναφερόταν σε supercars. Δεν είναι τυχαίο ότι Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche (Carrera GT), McLaren,BMW M κλπ επιμένουν σε ατμοσφαιρικά πολύστροφα σύνολα. Βέβαια για πιο καθημερινά αυτοκίνητα δεν απορρίπτω τα τούρμπο αν και θεωρώ ότι η κορυφή της αυτοκίνησης είναι τα μεγάλα πολύστροφα ατμοσφαιρικά.
-
Ο χρήστης ckosm έγραψε:
Nαι εσύ μάλλον με κατάλαβες ... Γιά βοήθησε με λίγο να σε καταλάβω και εγώ σε παρακαλώ...!!!Ελπίζω να φταίει ο διακριτικός χαρακτήρας μου και όχι τα γεράματα που ξεχνάς...!
Αν δεν σου λέει κάτι και το Δημήτρης άπο GTC... ενεργοποίησε τα pm σου να ξεκινήσουμε τη συνεδρία...!Και εσύ θερμοσίφωνα ...??? Παλαιότερης (20VT) ή νεώτερης τεχνολογίας (TFSI), αν πέφτω μέσα ...??? Μάλλον το 2ο υποθέτω για να λες ότι στροφάρουν άνετα μέχρι 7000rpm...???
Kαι εγώ Leon Cupra 2.0 TFSI έχω τον τελευταίο 1.5 χρόνο και στο στροφόμετρο βλέπω άνετα 7500rpm χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής στα 18.000km που έχει κάνει (1 φορά συνεργείο στα 15.000km για το τυπικό ετήσιο service και απολύτως τίποτε άλλο) ...
Να δούμε περί αξιοπιστίας μακροπρόθεσμα, αν και απ' ότι ακούγεται τα μοτέρ αυτά είναι 'γαιδούρια' (αν δεν φάνε κανένα άκυρο προγραμματισμό με φτωχά μίγματα και τρελλές πιέσεις τούρμπο) ...!!!Και εγώ θερμοσίφωνα...! (μα καλά δεν θυμάσαι που είχε πρωτοαναφερθεί ο όρος?) Επίσης δύοτιφισάει, περιτριγυρισμένο απο μπόλικο αλουμίνιο, και 'τσιμπημένο' απο γνωστό γερμανικό οίκο (αυτόν με τα ωραία, τα ψηλά, τα παλικάρια )...
Μέχρι στιγμής (20 μήνες, 30.000χλμ και με τον 1 χρόνο όχι 'μαμά') δεν έχουμε ούτε κίχ...
Είδωμεν... -
Ο χρήστης ckosm έγραψε:
Και εσύ θερμοσίφωνα ...??? Παλαιότερης (20VT) ή νεώτερης τεχνολογίας (TFSI), αν πέφτω μέσα ...??? Μάλλον το 2ο υποθέτω για να λες ότι στροφάρουν άνετα μέχρι 7000rpm...???
Kαι εγώ Leon Cupra 2.0 TFSI έχω τον τελευταίο 1.5 χρόνο και στο στροφόμετρο βλέπω άνετα 7500rpm χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής στα 18.000km που έχει κάνει (1 φορά συνεργείο στα 15.000km για το τυπικό ετήσιο service και απολύτως τίποτε άλλο) ...
Να δούμε περί αξιοπιστίας μακροπρόθεσμα, αν και απ' ότι ακούγεται τα μοτέρ αυτά είναι 'γαιδούρια' (αν δεν φάνε κανένα άκυρο προγραμματισμό με φτωχά μίγματα και τρελλές πιέσεις τούρμπο) ...!!!7500???τι προγραμμα του εχεις και ποσα αλογα εισαι???
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
7500???τι προγραμμα του εχεις και ποσα αλογα εισαι???E ναι, και φυσικά έχει πρόγραμμα το αυτοκίνητο και ο κόφτης (7000rpm) είναι μετατοπισμένος, αλλά 7500rpm στο στροφόμετρο είναι περίπου 7200rpm πραγματικά ...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
από REALZEUS » 02/02/09 0:21
Όπως λέει και ο Σ.Χ. τα turbo είναι καλά για λύσεις που παλιά ονομάζαμε φορολογικά ατού.Είπε ο Σ.Χ. τέτοιο πράγμα? Εκπλήσσομαι.
Οι 4Τ δεν δοξολογούσαν τα τούρμπο πριν κάμποσα χρόνια?
Παλιά έλεγε φορρολογικό ατού το Golf C 1.050, Nissan Cherry 1.0 (Volos), Citroen BX Atout, BMW 315 κ.α.Ναι το έχει πει αλλά αναφερόταν σε supercars. Δεν είναι τυχαίο ότι Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche (Carrera GT), McLaren,BMW M κλπ επιμένουν σε ατμοσφαιρικά πολύστροφα σύνολα. Βέβαια για πιο καθημερινά αυτοκίνητα δεν απορρίπτω τα τούρμπο αν και θεωρώ ότι η κορυφή της αυτοκίνησης είναι τα μεγάλα πολύστροφα ατμοσφαιρικά.
οι μακλαρεν και ποσρσε στις δυνατες τους εκδοσεις αυτη τη στιγμη δεν ειναι ατμοσφαιρα,η bmw ειναι σε καλο δρομο
και αν το παμε στο το πιο τερας απο ολα,τη veyron, εχει τουρμπο και μαλιστα 4
δε ξερω για ποιο λογω να θεωρουνται οι ατμοσφαιρικοι η κορυφη της αυτοκινησης,αντικειμενικα ειναι πιο αδυναμοι και το μονο τους πλεονεκτημα ειναι η μη υπαρξη lag..
το οτι τους προωθουν οι κατασκευαστες supercar βεβαια κατι σημαινει,αλλα ειμαι βεβαιος οτι οι ιδιοι θα μπορουσαν αντιστοιχα να προωθουν τα τουρμπο..απλα ετσι ειναι αυτη τη στιγμη η μοδα και επικρατει η πεποιθηση οτι η ατμοσφαιρα και το στροφαρισμα στο θεο ειναι ο απολυτος ορισμος της σπορ οδηγησης.τα τουρμπο και ας ειναι καλυτερα μπαινουν και στα ταξι
προκειμενου να διατηρησουν τον ελιτισμο αυτων των αυτοκινητων επιμενουν στο να κυνηγανε αλογα ανεβαζοντας τα κυβικα και τον κοφτη..
εχετε χαρη που δε βγηκε το R8 tfsi...θα κλαιγανε μανουλες -
Ο χρήστης morpheus έγραψε:
Αν δεν σου λέει κάτι και το Δημήτρης άπο GTC... ενεργοποίησε τα pm σου να ξεκινήσουμε τη συνεδρία...!
O Morpheas που υπέγραφες τότε αν δεν απατώμαι ...??? Ναι και φυσικά σε θυμάμαι, αλλά που να το συνδυάσω (το nickname χρησιμοποιείται αρκετά)...? Που είχαμε πρωτοβρεθεί και στα Μέγαρα (αρχές 2003) και εσύ ήσουν με Αlfa 147-1.6... ... Είδες πάλι καλά 'η ηλικία'...???
Και εγώ θερμοσίφωνα...! (μα καλά δεν θυμάσαι που είχε πρωτοαναφερθεί ο όρος?) Επίσης δύοτιφισάει, περιτριγυρισμένο απο μπόλικο αλουμίνιο, και 'τσιμπημένο' απο γνωστό γερμανικό οίκο (αυτόν με τα ωραία, τα ψηλά, τα παλικάρια )...
Μέχρι στιγμής (20 μήνες, 30.000χλμ και με τον 1 χρόνο όχι 'μαμά') δεν έχουμε ούτε κίχ...
Είδωμεν...2.0 TFSI με πολύ αλουμίνιο.., δηλαδή ΤΤ ας πούμε...? Και γερμανικός οίκος με ψηλά παληκάρια ...? Μάλλον ΑΒΤ και 240-245ps...? Μπράβο
*Τα προσωπικά pm τα έχω ενεργοποιήσει αλλά δεν ξέρω γιατί δεν μου βγαίνει η επιλογή στα ονόματα των χρηστών και επίσης στον Πίνακα ελέγχου μέλους μου βγάζει ανεξήγητα ότι δεν είμαι εξουσιοδοτημένος να στέλνω pm...??? Λίγη βοήθεια στον ηλικιωμένο ... *
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
από REALZEUS » 02/02/09 0:21
Όπως λέει και ο Σ.Χ. τα turbo είναι καλά για λύσεις που παλιά ονομάζαμε φορολογικά ατού.Είπε ο Σ.Χ. τέτοιο πράγμα? Εκπλήσσομαι.
Οι 4Τ δεν δοξολογούσαν τα τούρμπο πριν κάμποσα χρόνια?
Παλιά έλεγε φορρολογικό ατού το Golf C 1.050, Nissan Cherry 1.0 (Volos), Citroen BX Atout, BMW 315 κ.α.Ναι το έχει πει αλλά αναφερόταν σε supercars. Δεν είναι τυχαίο ότι Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche (Carrera GT), McLaren,BMW M κλπ επιμένουν σε ατμοσφαιρικά πολύστροφα σύνολα. Βέβαια για πιο καθημερινά αυτοκίνητα δεν απορρίπτω τα τούρμπο αν και θεωρώ ότι η κορυφή της αυτοκίνησης είναι τα μεγάλα πολύστροφα ατμοσφαιρικά.
οι μακλαρεν και ποσρσε στις δυνατες τους εκδοσεις αυτη τη στιγμη δεν ειναι ατμοσφαιρα,η bmw ειναι σε καλο δρομο
και αν το παμε στο το πιο τερας απο ολα,τη veyron, εχει τουρμπο και μαλιστα 4
δε ξερω για ποιο λογω να θεωρουνται οι ατμοσφαιρικοι η κορυφη της αυτοκινησης,αντικειμενικα ειναι πιο αδυναμοι και το μονο τους πλεονεκτημα ειναι η μη υπαρξη lag..
το οτι τους προωθουν οι κατασκευαστες supercar βεβαια κατι σημαινει,αλλα ειμαι βεβαιος οτι οι ιδιοι θα μπορουσαν αντιστοιχα να προωθουν τα τουρμπο..απλα ετσι ειναι αυτη τη στιγμη η μοδα και επικρατει η πεποιθηση οτι η ατμοσφαιρα και το στροφαρισμα στο θεο ειναι ο απολυτος ορισμος της σπορ οδηγησης.τα τουρμπο και ας ειναι καλυτερα μπαινουν και στα ταξι
προκειμενου να διατηρησουν τον ελιτισμο αυτων των αυτοκινητων επιμενουν στο να κυνηγανε αλογα ανεβαζοντας τα κυβικα και τον κοφτη..
εχετε χαρη που δε βγηκε το R8 tfsi...θα κλαιγανε μανουλεςH Veyron δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια χαζή υπερβολή με τεράστιο βάρος. Η Ferrari FXX βγάζει 900 άλογα από 6300 ατμοσφαιρικά κυβικά και ζυγίζει 1100 κιλά! Αυτό ειναι κατόρθωμα! Τα ατμοσφαιρικά δεν ασθμαίνουν στις ψηλές σαν τα τούρμπο που κρεμάνε και αυτό είναι πολύ σημαντικό στην πολυ γρήγορη-αγωνιστική οδήγηση. Για αυτό και θεωρούνται η κορυφή της αυτοκίνησης, για αυτό και τα περισσότερα supercars είναι ατμοσφαιρικά. Η κορυφαία Porsche όλων των εποχών (Carrera GT) ήταν ατμοσφαιρική, το ίδιο και το κορυφαίο Audi (R8 V10)! Εάν γυρίσουν στα turbo είναι, κατά δήλωση των υπευθύνων εξέλιξης τους, λόγω downsizing για περιορισμό των ρύπων και μόνο. Θλιβερό κατ' εμέ...
-
Αν πράγματι ξαναγυρίσουν στο turbo λόγω ρύπων δεν είναι θλιβερό. Είναι ευχής έργον.
Το θλιβερό είναι να γυρίσουν λόγω μόδας. Και τους έχω πολύ ικανούς για κάτι τέτοιο, τα δε τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών θα βρουν πάλι εκατόν δύο πιστευτούς λόγους γι' αυτή την στροφή (περιορισμού των ρύπων συμπεριλαμβανομένων). -
η FXX δεν ειναι αυτοκινητο δρομου, προοριζεται μονο για πιστα και απαγορευεται να κυκλοφορει εκτος αυτης(σε αντιθεση με την MC12 που αν και αγωνιστικο μπορει να βγαινει στους δρομους).
η FXX ακομα και στην πιστα ποσα χλμ νομιζεις οτι μπορει να κανει χωρις να τα παιξει ο κινητηρας της ή χωρις να χρειαστει να κανει πανακριβες επισκευες? αρα οχι μονο δε μιλαμε για 'κανονικο' αυτοκινητο, δε μιλαμε καν για αυτοκινητοοσο για την porsche μπορει η gt να ηταν κεντρομηχανη και ατμοσφαιρικη,ανθρακονηματινη, συλεκτικη,targa και γω δε ξερω τι, ομως επειδη η τεχνολογια προχωραει και επειδη οι ανθρωποι της πορσε θα επιμενουν μεχρι τελους στην αποψη τους να βαζουν τον κινητηρα σε λαθος μερος,σε πληροφορω οτι η τωρινη GT2 την εχει για πρωινο,οπως και η 430 scuderia την enzo
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
η FXX δεν ειναι αυτοκινητο δρομου, προοριζεται μονο για πιστα και απαγορευεται να κυκλοφορει εκτος αυτης(σε αντιθεση με τη MC12 που αν και αγωνιστικο μπορει να βγαινει στους δρομους).
η FXX ακομα και στην πιστα ποσα χλμ νομιζεις οτι μπορει να κανει χωρις να τα παιξει ο κινητηρας της ή χωρις να χρειαστει να κανει πανακριβες επισκευες.αρα οχι μονο δε μιλαμε για 'κανονικο' αυτοκινητο, δε μιλαμε καν για αυτοκινητοοσο για την porsche μπορει η gt να ηταν κεντρομηχανη και ατμοσφαιρικη,ανθρακονηματινη, συλεκτικη,καμπριο και γω δε ξερω τι ομως επειδη η τεχνολογια προχωραει και επειδη οι ανθρωποι της πορσε θα επιμενουν μεχρι τελους στην αποψη τους να βαζουν τον κινητηρα σε λαθος μερος,σε πληροφορω οτι η τωρινη GT2 την εχει για πρωινο,οπως και η 430 scuderia την enzo
H FXX μπορεί άνετα να γίνει road legal (κάτι μικρες προσθήκες στα φώτα και αλλαγές στην εξάτμιση θέλει μόνο) και παιρνει άδεια. Μάλιστα ένας Ελβετός την κυκλοφορεί και τρομοκρατεί Veyron. Θα ψάξω link αν θες. Σίγουρα μια Ferrari δεν είναι για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα αλλά με σωστή συντήρηση αντέχει για χρήση σαββατοκύριακου.
H Carrera GT κατά δήλωση της ίδιας της Porsche είναι κατά 5 δεύτερα πιο γρηγορη στο Ring από την GT2 ενώ είναι κα σαφώς ταχύτερη στην ευθεία. Η Ferrari δηλώνει ότι η Scuderia είναι στο (σχετικά σφιχτό - παίζει μεγάρο ρόλο αυτό) Fiorano το ίδιο γρήγορη με την Enzo και αυτό με ηλεκτρονικά και ελαστικά 6 ετών νεότερα! Όμως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία είναι πολύ πιο αργή στην ευθεία (40+ χιλιόμετρα τελικής και 2 δεύτερα στο 0-1000) ενώ και σε πολλά τεστ η Enzo με τα πεπαλαιωμένα ελαστικά είναι πολυ πιο γρήγορη στην πίστα (Top Gear πχ). Αυτό όμως είναι άσχετο καθώς είναι και οι 2 αμτοσφαιρικές. lol
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
δε ξερω για ποιο λογω να θεωρουνται οι ατμοσφαιρικοι η κορυφη της αυτοκινησης,αντικειμενικα ειναι πιο αδυναμοι και το μονο τους πλεονεκτημα ειναι η μη υπαρξη lag..
το οτι τους προωθουν οι κατασκευαστες supercar βεβαια κατι σημαινει,αλλα ειμαι βεβαιος οτι οι ιδιοι θα μπορουσαν αντιστοιχα να προωθουν τα τουρμπο..Ένας σημαντικότατος παράγοντας, ανώτερος όλων είναι η οδηγησιμότητα, η ομοιογένεια και το να περνά ομαλά η δύναμη (όσο αυτό είναι εφικτό σε αυτές τις ιπποδυνάμεις).
Μπορεί λοιπόν κάποτε μια F40 με τα 2.900κεκ της και τα 2 της τούρμπο να απέδιδε σχεδόν 500 άλογα, αλλά για να την οδηγήσεις έπρεπε το επώνυμο σου να λήγει σε -nen και να έχεις κρύβεις μέσα στο παντελόνι σου κατι μπάλες ΝΑ. Εδώ καλά καλά να την ξεκινήσουν δεν μπορούσαν. Σήμερα μια 430 είναι ευκολοδήγητη(ας μου επιτραπεί ο όρος). Κάποτε στην F1 απέδιδαν 1500 ίππους. Σήμερα με τους μισούς και ατμοσφαιρικοί κιόλας γυρίζουν στις πίστες ακόμη πιο γρήγορα. Τα θηρία της θρυλικής Group B απέδιδαν παραπάνω απο 500 ίππους. Σήμερα φιμωμένα με στα 300 γυρίζουν στις ειδικές πολυ πιο γρήγορα.Να είσαι σίγουρος ότι πλεον σήμερα όλοι μπορούν να δώσουν άλογα, δεν μπορούν όλοι να τα βάλουν να πατούν όμως. Σίγουρα η υπερτροφοδότηση αυτό το δυσχεραίνει.
-
ναι για αυτο ακομα και σε πιο γηινα μοντελα μπορουμε να πουμε οτι 'αποφευγεται' η χρηση τουρμπο σε πισω κινηση και οπου εχει αρχισει να γινεται, γινεται κυριως με την χρηση πολλων ηλεκτρονικων βοηθηματων(βλεπε bmw).
παρολα αυτα ενα μεγαλο πολυκυλινδρο μοτερ με χαμηλη πιεση(δηλαδη σχεδον καθολου lag) μεγιστη ροπη σχεδον απο το ρελαντι ως τον κοφτη που να βγαζει ομοιομορφα τη δυναμη του ειναι για μενα το ιδανικο!
να δινει και καμια 50-60αρια αλογα πιο παν απο το αντιστοιχων κυβικων ατμοσφαιρικο και να εχει φυσικα αρκετα περισσοτερη ροπη!!!
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
ναι για αυτο ακομα και σε πιο γηινα μοντελα μπορουμε να πουμε οτι 'αποφευγεται' η χρηση τουρμπο σε πισω κινηση και οπου εχει αρχισει να γινεται, γινεται κυριως με την χρηση πολλων ηλεκτρονικων βοηθηματων(βλεπε bmw).
παρολα αυτα ενα μεγαλο πολυκυλινδρο μοτερ με χαμηλη πιεση(δηλαδη σχεδον καθολου lag) μεγιστη ροπη σχεδον απο το ρελαντι ως τον κοφτη που να βγαζει ομοιομορφα τη δυναμη του ειναι για μενα το ιδανικο!Και επειδή βαριέμαι να γράφω ήμουν σίγουρος ότι θα το πας εδώ από μόνος σου και για αυτό δεν συνέχισα το κείμενο.
Aν γινόταν αυτό τότε και τη λειτουργία ενός moteur θα κατέστρεφες και τίποτα ιδιαίτερο δεν θα ήταν.
Πάρε σαν παράδειγμα τον V8 της 430 των 4.3 λίτρων. Αποδίδει 490-510 ίππους ατμοσφαιρικά.
Αν δεχθεί light biturbo και οι στροφές απο τίς 8.700 θα κατέβουν, θα αποκτήσει 100 ίππους επιπλέον και επομένως δεν θα είναι το τοπ των τοπ μοτερ. Μετά θα βγει ο professeur και θα μας λέει γιατί να κοστίζει 265.000 μια 430 την ώρα που με 100 χήνες κάνεις την ίδια με ένα GTR -
Για να αποκτήσεις έναν state of the art moteur 'οπως είναι ο V8 4.3 αλλά σε τούρμπο και αν αυτός ο κατασκευαστής λέγεται Ferrari θα πρέπει να έχεις έναν το πολύ μέχρι 3λιτρο και να αποδίδεις τουλάχιστον 600 άλογα.
Με την ομοιογένεια να πηγαίνει περίπατο μάλλον. -
συμφωνω με ολα οσα γραφεις (εκτος απο το σχολιο για προφεσσορα ),απλα για μενα αυτη ειναι η σωστοτερη χρηση του τουρμπο.
και ευτυχως καποιοι το χρησιμοποιουν ετσι.τωρα η ferrari εννοειται πως θελει να ξεχωρισει και για αυτο αν εφτιαχνε τουρμπο μπορει πολυ να πηγαιναν στο χωμα(βλεπε gt2, για να θυμομαστε ποιοι φτιαχνουν ακομα σκοτωστρες και ας ειναι καλοι στο marketing ).
αλλα και το να κυνηγας στροφαρισμα στο θεο ,ασχετα με το τι το θεωρω εγω, ειναι αποτελεσμα μοδας που προερχεται απο τους αγωνες μιας και ηταν η μονη λυση με τη καταργηση των τουρμπινων και τον περιορισμο των κυβικων να βγαλουν αλογα.με το να μεταφερθει αυτο και στα αυτοκινητα παραγωγης,εδωσε σε καποιους την αισθηση οτι ειναι πιο αγωνιστικο πιο καθαροαιμο και αλλες τετοιες βλακεις,αλλα ακομα και στην F1 αμα τους αφηναν αμολυτους ολοι στη τουρμπινα θα κατεφευγαν σαν ευκολη λυση και πιο αποδοτικη λυση
τελος δε μπορω να το θεωρησω περισσοτερο αξιοπιστο ενα αυτοκινητο που στροφαρει στις 8 και 9 χιλιαδες απο ενα αλλο που δουλευει το πολυ ενα bar
-
To turbo ειναι αποτελεσματικη και οικονομικη λυση για τις μικρομεσαιες κατηγοριες.
Οταν τα λεφτα ομως δεν ειναι θεμα, οι ατμοσφαιρικοι κινητηρες ειναι αυτοι που
πραγματικα πρωταγωνιστουν.
Εχουν τον χαρακτηρα και την απολυτη ρυθμισιμοτητα που λειπει ακομα και
απο τα αριστης λειτουργιας ακριβα turbo συνολα. -
Σε μεγάλους κυβισμούς 5 λίτρων κτλ η υπερτροφοδότηση δεν είναι απαραίτητη καθώς εκεί υπάρχει ήδη η ροπή. Το τούρμπο χρειάζεται σε μικρότερους κυβισμούς για να φτάσουν να αποδίδουν παραπλήσια με τους μεγάλους. Για παράδειγμα η BMW 335 με το τούρμπο της αποδίδει σαν ένα καλό 4 λιτρό ++ μοτέρ. Η υπερτροφοδότηση ενός 5 λιτρού θα γινότανε για να φτάσουμε ποιον κινητήρα? Έναν... 7λιτρο???
Όσο χαμηλώνουν όμως οι κυλινδρισμοί γίνεται απαραίτητη κατά την άποψή μου. Καλός ο VTEC με τα 240 άλογα αλλά τι να τον κάνω αν πρέπει να ταξιδεύω στην εθνική με 120 χλμ/ώρα και 4000++ στροφές λόγω υπερβολικά κοντών σχέσεων. Μόνο στην πίστα βγάζεις γούστα ή σε κόντρα από φανάρι σε φανάρι.
Ρεαλιστικά τα τούρμπο είναι πολύ καλύτερη λύση για την απλή, καθημερινή μετακίνηση ενός μέσου οδηγού που πέρα από τις κόντρες και τις τελικές στην εθνική ενδιαφέρεται και για την άνετη μετακίνησή του, την κατανάλωση σε χαλαρούς ρυθμούς, την περίσια ροπής από χαμηλά, και και και...
Καλές οι πόρσε και οι φεράρι, τι γίνεται όμως όταν έχουμε ένα πχ tsi 120 απέναντι σε ένα πολύ καλό ατμοσφαιρικό (πχ auris 1.6)? Όσοι έχουν οδηγήσει τούρμπο ξέρουν πως οι επιδόσεις έχουν τόση σχέση όσο η νύχτα με τη μέρα. Και μιλάω για αίσθηση και άνετη οδήγηση, όχι μόνο για νούμερα...
Όπως και να το κάνουμε αλλιώς είναι να ανεβαίνεις την ανηφόρα της καρδίας (όσοι από θεσ/νίκη ξέρουνε) με 120, 6η και 2500 στροφές χωρίς καν να ασχολείσαι με κιβώτια και θα με πάρει δε θα με πάρει κι αλλιώς με 5η και το πόδι βυθισμένο στο πεντάλ μπας και κρατήσει, ωχ πέφτουμε, κατέβασμα σε 4η και 4500 στροφές!
Υπερπλήρωση ή Ατμοσφαιρα ?