-
Tα δύο-τρια τελευταία χρόνια παρακολουθώ (αλλά δεν συμμετέχω -αυτή είναι η πρώτη φορά) με ενδιαφέρον την πιο σημαντική προσφορά στο χώρο των αγώνων...
Tο Forum των 4Tροχών. Άσχετα με το τι πιστεύει ο καθένας για το ιστορικό περιοδικό, η ύπαρξη
του Forum δημιουργεί μια ευκαιρία να ανταλλάσουν απόψεις οι εμπλεκόμενοι στο
χώρο των αγώνων αυτοκινήτου, να αποκαλύπτουν τον εσωτερικό τους κόσμο, την μόρ-
φωσή τους, τις ανάγκες και τα όνειρά τους. Eνίοτε την πίκρα τους, αλλά και τα μικρο-
πολιτικά τους συμφέροντα. Tο 4ΤForum ως εφαρμοσμένη ιδέα στο χώρο των ελληνι-
κών αγώνων είναι η πρώτη σοβαρή συλλογική προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο
στο χώρο των αγώνων στη χώρα μας.Θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια χορηγών να κατασκευάσουμε ένα μοντέρνο, low tech αγωνιστικό αυτοκίνητο, με στόχους την αντοχή στη μακροχρόνια χρήση, την ευκολία επισκευών και την ευκολία εύρεσης ανταλλακτικών. Συγκεκριμένα το κόστος της έρευνας, της εξέλιξης, της αγοράς ειδικών εξαρτημάτων, της κατασκευής και συναρμολόγησης, θα καλυφθεί από δεκάδες μικροχορηγίες εταιριών από το χώρο του αυτοκινήτου, της μοτοσικλέτας, των λιπαντικών, των αξεσουάρ κ.λπ. μετά από ειδική πρόταση που θα θα τους απευθύνουμε. Το περιοδικό One Passion, θα έχει το ρόλο οργανωτή. Θα παραχωρήσει τα γραφεία του για τις συναντήσεις, θα προσφέρει υπολογιστές, οθόνες, συνδέσεις, προγράμματα και θα έχει επίσης τον ρόλο του εγγυητή και ταμία (trustee), για τα χρήματα ή τις προσφορές σε είδος, των μικροχορηγών, που θα δεχθούν να συνδέσουν το όνομά τους με αυτή την προσπάθεια.
Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου
http://www.onepassion.gr/grcΓιώργος Βαρίνος
gv_photopress@netone.gr -
Tα δύο-τρια τελευταία χρόνια παρακολουθώ (αλλά δεν συμμετέχω -αυτή είναι η πρώτη φορά) με ενδιαφέρον την πιο σημαντική προσφορά στο χώρο των αγώνων...
Tο Forum των 4Tροχών. Άσχετα με το τι πιστεύει ο καθένας για το ιστορικό περιοδικό, η ύπαρξη
του Forum δημιουργεί μια ευκαιρία να ανταλλάσουν απόψεις οι εμπλεκόμενοι στο
χώρο των αγώνων αυτοκινήτου, να αποκαλύπτουν τον εσωτερικό τους κόσμο, την μόρ-
φωσή τους, τις ανάγκες και τα όνειρά τους. Eνίοτε την πίκρα τους, αλλά και τα μικρο-
πολιτικά τους συμφέροντα. Tο 4ΤForum ως εφαρμοσμένη ιδέα στο χώρο των ελληνι-
κών αγώνων είναι η πρώτη σοβαρή συλλογική προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο
στο χώρο των αγώνων στη χώρα μας.Θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια χορηγών να κατασκευάσουμε ένα μοντέρνο, low tech αγωνιστικό αυτοκίνητο, με στόχους την αντοχή στη μακροχρόνια χρήση, την ευκολία επισκευών και την ευκολία εύρεσης ανταλλακτικών. Συγκεκριμένα το κόστος της έρευνας, της εξέλιξης, της αγοράς ειδικών εξαρτημάτων, της κατασκευής και συναρμολόγησης, θα καλυφθεί από δεκάδες μικροχορηγίες εταιριών από το χώρο του αυτοκινήτου, της μοτοσικλέτας, των λιπαντικών, των αξεσουάρ κ.λπ. μετά από ειδική πρόταση που θα θα τους απευθύνουμε. Το περιοδικό One Passion, θα έχει το ρόλο οργανωτή. Θα παραχωρήσει τα γραφεία του για τις συναντήσεις, θα προσφέρει υπολογιστές, οθόνες, συνδέσεις, προγράμματα και θα έχει επίσης τον ρόλο του εγγυητή και ταμία (trustee), για τα χρήματα ή τις προσφορές σε είδος, των μικροχορηγών, που θα δεχθούν να συνδέσουν το όνομά τους με αυτή την προσπάθεια.
Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου
http://www.onepassion.gr/grcΓιώργος Βαρίνος
gv_photopress@netone.gr -
Tα δύο-τρια τελευταία χρόνια παρακολουθώ (αλλά δεν συμμετέχω -αυτή είναι η πρώτη φορά) με ενδιαφέρον την πιο σημαντική προσφορά στο χώρο των αγώνων...
Tο Forum των 4Tροχών. Άσχετα με το τι πιστεύει ο καθένας για το ιστορικό περιοδικό, η ύπαρξη
του Forum δημιουργεί μια ευκαιρία να ανταλλάσουν απόψεις οι εμπλεκόμενοι στο
χώρο των αγώνων αυτοκινήτου, να αποκαλύπτουν τον εσωτερικό τους κόσμο, την μόρ-
φωσή τους, τις ανάγκες και τα όνειρά τους. Eνίοτε την πίκρα τους, αλλά και τα μικρο-
πολιτικά τους συμφέροντα. Tο 4ΤForum ως εφαρμοσμένη ιδέα στο χώρο των ελληνι-
κών αγώνων είναι η πρώτη σοβαρή συλλογική προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο
στο χώρο των αγώνων στη χώρα μας.Θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια χορηγών να κατασκευάσουμε ένα μοντέρνο, low tech αγωνιστικό αυτοκίνητο, με στόχους την αντοχή στη μακροχρόνια χρήση, την ευκολία επισκευών και την ευκολία εύρεσης ανταλλακτικών. Συγκεκριμένα το κόστος της έρευνας, της εξέλιξης, της αγοράς ειδικών εξαρτημάτων, της κατασκευής και συναρμολόγησης, θα καλυφθεί από δεκάδες μικροχορηγίες εταιριών από το χώρο του αυτοκινήτου, της μοτοσικλέτας, των λιπαντικών, των αξεσουάρ κ.λπ. μετά από ειδική πρόταση που θα θα τους απευθύνουμε. Το περιοδικό One Passion, θα έχει το ρόλο οργανωτή. Θα παραχωρήσει τα γραφεία του για τις συναντήσεις, θα προσφέρει υπολογιστές, οθόνες, συνδέσεις, προγράμματα και θα έχει επίσης τον ρόλο του εγγυητή και ταμία (trustee), για τα χρήματα ή τις προσφορές σε είδος, των μικροχορηγών, που θα δεχθούν να συνδέσουν το όνομά τους με αυτή την προσπάθεια.
Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου
http://www.onepassion.gr/grcΓιώργος Βαρίνος
gv_photopress@netone.gr -
Πολύ ενδιαφέρον. Είχα κάνει ένα σχετικό τόπικ πιο παλιά. Η βασική διαφορά ήταν πως εγώ πρότεινα ένα πλαίσιο κανονισμών για μια ελεύθερη κατηγορία αλλά η νέα αυτή πρόταση με το ενιαίο φαίνεται πιο εφικτή.
Εύχομαι τα καλύτερα.
-
Ο χρήστης GEORGE VARINOS έγραψε:
..............................Θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια χορηγών να κατασκευάσουμε ένα μοντέρνο, low tech αγωνιστικό αυτοκίνητο, με στόχους την αντοχή στη μακροχρόνια χρήση, την ευκολία επισκευών και την ευκολία εύρεσης ανταλλακτικών. ..................
Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου
http://www.onepassion.gr/grc' target='_blank' target='_blankΓιώργος Βαρίνος
gv_photopress@netone.gr' target='_blank' target='_blankΠολύ καλή ιδέα Γιώργο. Ίσως να έπρεπε να έχει γίνει από την εποχή που το συζητούσαμε με τον αείμνηστο Τεό Λαζάκη.… Αλλά ποτέ δεν είναι αργά!
Καλή επιτυχία εύχομαι.
Φιλικά
Γιάννης Λουκόπουλος - Speedy
-
Εξαιρετικη ιδεα. Μακαρι, και καλη επιτυχια.
Στη διαθεση σας αν μπορω καπου να βοηθησω.
Ισως ναχω καποιες παρατηρησεις, αλλά αυτη τη στιγμη ειναι...ιεροσυλια να ειπωθουν.
Χ.Π. -
Aν ηταν να πεις που θα τρεχει ....... καλυτερα μην πεις γιατρουλη μας ..
-
Στην...Καστελλα ρε!
-
Σσσσσσ θα νομισουν οτι υπονοεις κατι για την Βαλεντσια .......
-
Kαι στο φινάλε, δεν παίζει ρόλο ποιοί είμαστε. Eίμαστε αυτοί που θα κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
Συγνωμη για την ερωτηση αλλα ενα πραγμα δεν καταλαβα και ρωτω ...
Αφου εισαστε , εδω τους υπολοιπους , τι τους θελετε ?
Δεν μας βοηθατε να καταλαβουμε ..
Θελετε εθελοντες για την σχεδιαση και κατασκευη του πρωτοπυπου , απο εκει και περα ......θα κανετε κι εσεις εθελοντικη προσφορα στο σπορ ?
θα δινετε τα σχεδια στον οποιοδηποτε να το κατασκευασει με τις στανταρ προδιαγραφες που θα εχουν τεθει ?Θα το κατασκευαζετε εσεις και θα το πουλατε ?
Θα πωλειται σε κιτ το σασσι - αμαξωμα -αναρτηση επιτρεποντας μοτερ επιλογης ...
Δεν θα πωληται , αλλα θα ενοικιαζεται ? ...
Υπαρχουν αρχικες αποφασεις σας , κατι πιο συγκεκριμενο για το μελλον εχετε ?
Οπωσδηποτε θα πρεπει να εχετε κατασταλαγμενες ιδεες και προγραμμα πανω σε κατι που θελετε να βοηθησουν οι ανθρωποι εδω μεσα , ετσι δεν ειναι ?
Για την συνεχεια , ρωταω που νομιζω ειναι και η βαση για μια υγιη εξελιξη του εγχειρηματος .
Χ.Α.
-
Κύριε Χ.Α. είναι πολύ νωρίς για να απαντήσω σε όλα σας τα ερωτήματα, τα οποία έχουν business προσέγγιση. Το όλο project είναι μια αγνή ιδέα και δεν έχει business προσανατολισμό. Αν αποκτήσει είναι καταδικασμένο να αποτύχει για ευνόητους λόγους που τους γνωρίζετε όλοι. Ως ιδέα, έχει ορίζοντα δύο ετών αν και εφόσον βρεθούν οι απαιτούμενοι χορηγοί. Ο τρόπος κατασκευής των αυτοκινήτων 'παραγωγής' δεν μας απασχολεί αυτή τη στιγμή. Σίγουρα είναι ένα πρόβλημα που θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Αυτή τη στιγμή προέχει να λυθούν προβλήματα σχεδίασης και κατασκευής του πρωτοτύπου. Όταν θα φτάσουμε στην αξιολόγηση, όταν θα το έχουν οδηγήσει όλα τα περιοδικά, όταν θα το έχει αξιολογήσει (θετικά) ο ΣΟΑΑ, όταν το δείτε 'ζωντανό' στα ελληνικά σαλόνια αυτοκινήτου και όταν θα κάνουμε μια ημερίδα για οδηγική γνωριμία με κάθε ενδιαφερόμενο, τότε θα συζητήσουμε κάποιες ιδέες περί απόκτησής του. Αυτή η στιγμή απέχει τουλάχιστον 18 μήνες αν όλα ακολουθήσουν το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει.Όπως και να έχει, αν φτάσουμε σε αυτή τη στιγμή, εμείς την αποστολή μας θα την έχουμε φέρει σε πέρας. Θα έχουμε δημιουργήσει ένα πετυχημένο και ασφαλές λειτουργικό πρωτότυπο. Ωστόσο, υπάρχουν χιλιάδες πραγματικά ερωτήσεις. Θα παρακαλούσα εσάς, που είστε τόσο ενεργό μέλος αυτής της κοινότητας, αλλά και κάθε άλλον που θέλει να μάθει σχετικά με το Project, να παρακολουθεί το site. Αν υπάρξει κάποιο νέο ή κάποια εξέλιξη θα ανακοινωθεί εκεί και θα υπάρξει συμπληρωματικό post και στο forum.
Γιώργος Βαρίνος -
ο.κ. με καλυψατε κ. Γιωργο Βαρινο , φυσικα θα παρακολουθω το site και μακαρι να υπαρξει εξελιξη και αποτελεσμα καλο , και ποιος δεν θα το ηθελε αλλωστε .
-
Μπορεί να μην έχετε business προσανατολισμό, αλλά κρατήστε χρόνους, έξοδα, κόστη κλπ ώστε όταν αποκτήσει να μη χρειαστεί να τα ξανακάνετε.
Και δώστε έμφαση στο Documentation βάσει ISO προδιαγραφών. Δεν είναι δύσκολο και είμαι σίγουρο ότι τα έχετε σκεφτεί.Βέβαια έχω κάποιες ειλικρινείς απορίες:
- Γιατί απορρίπτετε το αλουμίνιο ως δομικό υλικό του σκελετού; Μια χαρά συγκολλείται και κολλιέται! Μου κάνει εντύπωση η επιλογή αγωνιστικού κιβωτίου πολύ υψηλού κόστους τη στιγμή που επιλέγεται συμβατικός σκελετός.
- Διάβασα ότι οι μεγάλες επιφάνειες προσφέρουν και άπλετο χώρο για χορηγούς. Δεν αυξάνει το κόστος πολύ όμως για ένα τελικό αγωνιστικό αυτοκίνητο; Αφήστε που τέτοια αεροδυναμική μορφή για για 180 ίππους είναι υπερβολική, κατ'εμέ. Βεβαίως, η επιφάνεια είναι μεγάλη και χωράει πολλες διαφημίσεις.
- Μου έκανε πολύ εντύπωση η αναφορά σε ψαλίδια από αυτοκίνητα όπως το RX-8. Γιατί όχι κάτι απλούστερο και φτηνότερο όπως MX-5? Ή ακόμη και παλαιότερα honda Civic? To ΜΧ-5 είναι το Νο.1 για τέτοια kit kar τουλάχιστον σε Αμερική. Οπότε ο αγωνιζόμενος θα μπορεί να βρει ανταλλακτικά φτηνότερα και ευκολότερα.
- Στα κόστη σας έχετε παραλείψει τα overheads... Επίσης το κόστος πιστοποιήσεων, ποιοτικού ελέγχου των προς παράδοση τεμαχίων, αποθήκης...
- Αγωνιστικό αυτοκίνητο low tech με σχετικά υψηλές επιδόσεις. ΟΚ, αλλά ένα παρμπρίζ 2000 Ευρώ και αμάξωμα 4000 Ευρώ, σημαίνει ΠΟΛΥ υψηλό κόστος επισκευών σε περιπτώσεις συγκρούσεων, οπότε η σύγκριση με το αμάξι Suzuki Swift με τα απείρως φτηνότερα ανταλλακτικά, είναι μάλλον βεβιασμένη και είναι σα να συγκρίνουμε πορτοκάλια με σταφύλια. Αφήστε που με κόστος 34000 Ευρώ (που μου φαίνεται πολύ μικρό) αγοράζει κανείς και άλλα, πολύ ελκυστικά αγωνιστικά αυτοκίνητα με 'προίκα' αν και μεταχειρισμένα... Εσείς προσφέρετε κάτι τελείως διαφορετικό, μην κάνετε άστοχες συγκρίσεις.
- Τέλος, η Βουλγαρία την οποία αναφέρετε... Έχει ανώτερη βιομηχανία μετάλλου από την Ελλάδα, έχουν εμπειρία από composites, το 1/3 του εργατικού κόστους και εκεί η αγωνιστική δραστηριότητα μοιάζει πιο ενδιαφέρουσα από ότι εδώ.
Κακώς την υποτιμάτε.
Παρόλα αυτά τολμάτε αυτό που όλοι μας ονειρευόμαστε αλλά... δεν τολμάμε να ξεκινήσουμε.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ! -
Κωστακη μας αφησες αφωνους........μακαρι να οδηγουσες οπως σκεφτοσουν.....
-
Ας αγοράσει κάποιος τα δικαιώματα του 106 ή του Saxo απο τις αντίστοιχες εταιρείες και ας αναλάβει να το αναπαράγει! ποιό LowBudget δεν γίνεται...
ή μήπως να βρίσκαμε μήτρες απο Escort Mk2 που δεν θα έχει πλέον δικαιώματα; ή ΑΕ86;αν και τα προβλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα δεν νομίζω οτι σχετίζονται άμεσα με το υψηλό κόστος...απο 'εργαλέια' καλά πάμε, χέρια δεν έχουμε! για να μήν ανοίξω τον ασκό του Αιόλου και μιλήσω για την αρχή που ηγείται του σπόρ...
σαν project πάντως είναι καλή ιδέα...έχω χάσει πολλούς ύπνους με κάτι τέτοια! ας χρησιμοποιήσουμε τουλάχιστον ο,τι γνώσεις υπάρχουν σε CAD/CAM και FEA σε ελληνικά μυαλά. Σίγουρα θα αξίζει τον κόπο
keep on -
Ο χρήστης konstantinos7 έγραψε:
Κωστακη μας αφησες αφωνους........μακαρι να οδηγουσες οπως σκεφτοσουν.....Βρε συνονόματε μην χαλάς το τόπικ.
-
Απάντηση στον kpsig της 02/09/08 13:00
Εύστοχα ερωτήματα. Δεν το απορίπτουμε (το αλουμίνιο) αλλά είναι δύσκολο σε κάθε έναν που θα κάνει μια μικροζημιά να το επιδιορθώσει, ή τουλάχιστον είναι πιο δύσκολο από το ατσάλινο. Θα πρόκειται για ενιαίο τύπο. Δεν θα παίζει ρόλο το υλικό κατασκευής του πλαισίου, εφόσον πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Στο θέμα του κιβωτίου δεν υπάρχουν κατασταλαγμένες ιδέες, όλες θα συζητηθούν στις 26 Σεπτεμβρίου στην πρώτη συζήτηση για το ΕΑΑ. Έχουν ήδη προσκληθεί 12 διακεκριμένοι μηχανολόγοι με μακρά εμπειρία, δέκα εξ αυτών, με περισσότερα από 25 χρόνια στο χώρο.
Μια πρώτη ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί σχεδόν αυτούσιο το powerplant μιας F3, (κινητήρας, χελώνα, κιβώτιο), ωστόσο θα ακουστούν και άλλες ιδέες γύρω από αυτό το θέμα.
Η αεροδυναμική είναι ένα σοβαρό θέμα που μας απασχολεί. Όταν θα έχουμε κατασταλάξει στο βασικό σχήμα που δεν θα υπερβαίνει τους 80 πόντους ύψος, θα προσπαθήσουμε (μέσω του Κου Τάκη Πουρναράκη) να προσεγγίσουμε τον κορυφαίο Έλληνα ειδικό στο θέμα, κο Νίκο Τομπάζη, να ρίξει μια ματιά στα προσχέδια και να μας πει μια γνώμη, ώστε να μας δώσει κάποιες σωστές κατευθύνσεις.
H (αρχική και θεωρητική πάντα) επιλογή των υποσασσί του RX8 έγινε για δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά στην ανάγκη μεγάλου σε μήκος μεταξονίου, που να μπορέσει να τοποθετήσει τον οδηγό με τα πόδια του πίσω από τον νοητό εμπρός άξονα και να χωρέσει το προαναφερθέν powerplant μιας F3. O δεύτερος αφορά την μακροβιότητα του συγκεκριμένου οχήματος. Για μερικά χρόνια θα το τρέχουμε με έναν απλό κινητήρα 180 ίππων. Μετά, ίσως αποφασίσουμε πως πρέπει να επιλέξουμε έναν πιο ισχυρό κινητήρα, που ίσως χρειάζεται περισσότερο χώρο στο πίσω τμήμα (άρα μεγάλο μεταξόνιο) και ικανότητα από το σύνολο πλαισίου, αναρτήσεων, ψαλιδιών, φρένων να διαχειριστούν μεγάλες σχετικά ιπποδυνάμεις. Η σχεδίαση των ψαλιδιών και η λειτουργία των αναρτήσεων των μοντέλων που αναφέρετε, αφορούν σαφώς μικρότερα μεταξόνια. Ωστόσο και αυτό το θέμα είναι υπό συζήτηση.
Στο θέμα των κοστολογίων θα λάβουμε υπόψη τις παρατηρήσεις σας.
Στη παρατήρηση 5 είστε πολύ αυστηρός. Το θέμα δεν είναι να πάρει κάποιος ένα αξιόλογο αγωνιστικό αυτοκίνητο και να τρέχει, γιατί μάλλον θα τρέχει μόνος του ή δεν θα μπορεί να στρίψει (θα πρέπει να βάλει όπισθεν) στην ανάβαση Δημητσάνας. Το θέμα είναι, να υπάρχουν 25 - 30 πανομοιότυπα αυτοκίνητα ώστε να υπάρχει πραγματικό racing spirit.
Στο θέμα των απείρως φθηνότερων ανταλλακτικών όπως χαρακτηριστικά αναφέρετε, της αγωνιστικής έκδοσης Cup του Suzuki Swift κάνετε λάθος. Πριν από λίγες ώρες είχα συζήτηση με τον κο Γιάννη Χαρωνίδη (Εμπορικό διευθυντή της Σφακιανάκης Α.Ε.) γύρω από αυτό ακριβώς το θέμα και δυστυχώς τα κοστολόγια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι σχεδόν απαγορευτικά για κάθε μορφή ενιαίου. Επαναλαμβάνω, του συγκεκριμένου Swift 1.6 με ειδικές προδιαγραφές Cup, (μέσα από το εργοστάσιο) για αγώνες ενιαίου τύπου σε όλες τις χώρες του κόσμου, όπως περιλαμβάνονται στην νέα φιλοσοφία της Suzuki με τον χαρακτηριστικό τίτλο 'Way of Life'.
Σχετικά με την τελευταία σας παρατήρηση, μόλις επέστρεψα από την Βουλγαρία. Είχαν... κάποτε ανώτερη βιομηχανία μετάλλου από την Ελλάδα. Μόλις ενημερώθηκα πως η μεγαλύτερη βιομηχανική μονάδα της χώρας αγοράστηκε από την... Χαλυβουργική, συμφερόντων της ελληνικής οικογένειας Αγγελόπουλου.
Σχετικά με την μεγαλύτερη εμπειρία της Βουλγαρίας σε composites δεν έχω στοιχεία. Γνωρίζω όμως πως μεγάλη εταιρία κατασκευής φουσκωτών σκαφών στην Ελλάδα, πήρε εργολαβία από την HDW (την εταιρία που κατασκευάζει στα ναυπηγεπία Σκαραμαγκά τα υπερσύγχρονα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, κλάσης 214 με τεχνολογία κυψελών υγρών καυσίμων) για την κατασκευή συγκεκριμένων, μεγάλων σε μέγεθος πάνελ από ίνες άνθρακα. Τα πάνελ παραδόθηκαν και οι μεγάλοι φούρνοι αυτή την στιγμή υπολειτουργούν... Επειδή έχω επισκευτεί την Pagani Automobili S.p.A. και έχω δεi τους δύο φούρνους που έχει, πιστεύω πως ο φούρνος της ελληνικής εταιρίας φουσκωτών μας καλύπτει πλήρως, για την κατασκευή τμημάτων του ΕΑΑ, αν τελικά αποφασίσουμε πως τα τμήματα αυτά πρέπει να κατασκευαστούν από ίνες άνθρακα.
Το εργατικό κόστος ειδικευμένων μηχανολόγων -της Βουλγαρίας- βρίσκεται στο 1 προς 1 με την Ελλάδα. Βρισκόταν στο 1 προς 4 μέχρι το 2004. Από το 2004 μέχρι σήμερα ο βασικός μισθός έχει αυξηθεί κατά 400%. (Πηγή, ο κος Λευτέρης Αγγανάκης, Γενικός Διευθυντής της Μυρκατ (Миркат ООД), αποκλειστικής αντιπροσωπείας του ομίλου Σφακιανάκη Α.Ε. στην Βουλγαρία).
Και τέλος η αγωνιστική δραστηριότητα είναι πιο ενδιαφέρουσα, αλλά πάσχει τρομερά στο θέμα της ποιότητας. Υπάρχουν μοντέρνα αγωνιστικά, στα χέρια μιας μικρής ελιτ που δεν ξεπερνά τις δέκα μονάδες.
Ελπίζω να σας κάλυψα.
Θα παρακαλούσα και εσάς -όπως και τον κο APR, που τον ευχαριστώ για την απάντησή του- που είστε επίσης πολύ ενεργό μέλος αυτής της κοινότητας, αλλά και κάθε άλλον που θέλει να μάθει σχετικά με το Project, να παρακολουθεί το site. Αν υπάρξει κάποιο νέο ή κάποια εξέλιξη θα ανακοινωθεί εκεί και θα υπάρξει συμπληρωματικό post και στο forum. -
Very happy to offer my support / advise / feedback on the engine side of things. Count me in on this venture. About time too.
Sorry about the english input, but that's all my keyboard allows. -
Tην Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου έγινε η πρώτη συζήτηση για το Eλληνικό
Aγωνιστικό Aυτοκίνητο.Συζητήθηκαν δεκάδες ιδέες, από κάρτ με αναρτήσεις μέχρι κανονικό
supercar που να μπορεί να τρέξει στο πρωτάθλημα GT μαζί με το Audi R10
και το Peugeot 908. Όταν τελικά... προσγειωθήκαμε, με τη βοήθεια της
ατόπου απαγωγής, καταλήξαμε σε μερικές πιο εφαρμόσιμες ιδέες, που υπό
προϋποθέσεις είναι δυνατόν να γίνουν πραγματικότητα.Διαφωνήσαμε σε πάρα πολλά πράγματα κατά την διάρκεια της βραδιάς,
'ταξιδέψαμε' σε φοβερά και τρομερά topic, εξωτικών softwear ρευστομηχανικής,
αεροναυπηγηκής, marketing και εξισώσεων κινηματικής ρευστών (όπως... Η έννοια του πεδίου. Υλικές και Χωρικές Συντεταγμένες. Μέθοδοι περιγραφής πεδίων ροής. Χρονικές παράγωγοι. Το πεδίο της ταχύτητας. Επιτάχυνση Ροής. Ρυθμοί Ροής Μάζας και Όγκου. Γραφική Παράσταση Πεδίων Ροής. Είδη ροής. Η ροϊκή συνάρτηση και άλλα τέτοια ενδιαφέροντα...) αλλά στο τέλος όλοι συμφωνήσαμε πως πρέπει...-
Να έχει καθαρόαιμο σχήμα GT, (κατά προτίμηση από κάποιον αναγνωρισμένο Έλληνα σχεδιαστή)
-
Να έχει πλαίσιο χωροδικτύωμα από χαλύβδινους σωλήνες, χώρο για δύο θέσεις,
κινητήρα στο κέντρο με ισχύ 200-220 ίππων που να καταλήγει στους πίσω τροχούς μέσω ενός αγωνιστικού κιβωτίου ταχυτήτων και βάρος όχι περισσότερο από 800 κιλά. -
Να βρούμε τρόπο, να μας βοηθήσουν οι συντελεστές της Ελληνικής Formula Student (http://www.formulastudent.com' target='_blank) που τους αξίζουν πολλά μπράβο, αφού έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά και έχουν διακριθεί -φυσικά- στο εξωτερικό.
Στο τραπέζι έπεσαν και άλλες δεκάδες ιδέες για την επιλογή κινητήρα.
Στεκόμαστε στις τρεις πιο αξιόλογες. O πιο ταιριαστός κινητήρας είναι ο
ατμοσφαιρικός δίλιτρος του Honda Type R. O πιο οικονομικός, αν δεν
υπάρχει χορηγός κινητήρα και πρέπει κάποιος να τον αγοράσει μόνος του
και να βρίσκει στη πορεία ανταλλακτικά, είναι, ο 1.8 T της VAG, που τον συναντάμε στις
εταιρίες VW, Audi, Seat, Skoda και τέλος ο πιο επαναστατικός, αλλά
ταυτόχρονα και ο πιο σκληροπυρηνικά «αγωνιστικός» είναι ο Renesis High
Power της Mazda με ελάχιστο βάρος και ελάχιστο όγκο.Θυμίζω πως το project έχει κατεύθυνση ενιαίου.
Όταν... θα εγκριθεί, θα βρούμε ένα τρόπο να κατασκευαστούν 25+5 από αυτά.Λοιπόν, επειδή το θέμα θα προχωρήσει μόνον αν καταφέρουμε να αντλήσουμε
τα απαραίτητα κεφάλαια από τους πολλούς χορηγούς που σκοπεύουμε να
καλέσουμε σε αυτή την προσπάθεια... αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε
-κρατηθείτε- τρια πρωτότυπα.
Aν δεν τα καταφέρουμε (να αντλήσουμε τα απαραίτητα κεφάλαια) δεν θα έχει
πολύ σημασία τι ιδέες και όνειρα είχαμε.Το όλο project αναλύεται ως εξής:
Mια κεντρική ιδέα. Ένα βασικό πλαίσιο, ένα όμοιο εξωτερικό σχήμα (από τον Έλληνα σχεδιαστή) και
διάφορες επιλογές κινητήρων, αναρτήσεων και διαμορφώσεων σε modul σχεδίαση.
Το ένα εξάρτημα, να μπορεί να ταιριάξει από το ένα πρωτότυπο σε κάποιο άλλο.
Έτσι ναι μεν έχουμε 3 πρωτότυπα, αλλά αν αναλύσει κανείς τα επιμέρους τμήματά τους, είναι σαν
να έχουμε τριάντα, αφού θα μπορούμε να κάνουμε διάφορους συνδυασμούς...
Όποια ιδέα και πρόταση αν έχετε σίγουρα θα υπάρχει ένας συνδυασμός που θα σας καλύπτει.Ξεκινάμε
{1} Ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό, με ball joints, διπλά -hand made- ψαλίδια
εμπρός και πίσω, δύο θέσεις, κινητήρα VAG (σε βάσεις από Teflon) και
μικρές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης (από μικρά χωροδικτυώματα
μικρών σε διατομή σωλήνων, που σε περίπτωση βίαιου ατυχήματος θα
καταρρεύσουν πρώτα, αφού απορροφίσουν σημαντική από την ενέργεια
της πρόσκρουσης) εμπρός, πίσω και στα πλάγια.
Mε slick ελαστικά, γυμνό racing εσωτερικό από αλουμινένιες επίπεδες
επιφάνειες και στο πίσω μέρος μια μεγάλη fixed αεροτομή.Συνεχίζουμε
{2} Ένα light «αγωνιστικό» με έτοιμες λύσεις άκρων και αναρτήσεων από
κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής (με silent blocks), κινητήρα από Honda Type R
(στηριζόμενο σε βάσεις από σκληρό ελαστικό), μικρές ζώνες ελεγχόμενης
παραμόρφωσης εμπρός, πίσω και θωρακισμένα τύπου NASCAR πλευρά. Eσωτερικό
όσο πιο πολιτισμένο γίνεται -με ταμπλό από Type R, πάντα στο racing
spirit αλλά από επαγγελματία ταπετσέρη. Λάστιχα radial παραγωγής και
απουσία πίσω αεροτομής.Kαι καταλήγουμε
{3} ένα καθαρόαιμο -μονοθέσιο- αγωνιστικό, με το κάθισμα στο κέντρο του
αυτοκινήτου, με ball joints, διπλά -hand made- ψαλίδια εμπρός και πίσω
-ίδια με το {1}- κινητήρα Renesis High Power (σε βάσεις από Teflon) και
μικρές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης εμπρός, πίσω και στα πλάγια. Mε
slick ελαστικά, γυμνό racing εσωτερικό από αλουμινένιες επίπεδες
επιφάνειες και στο πίσω μέρος μια μεγάλη ρυθμιζόμενη αεροτομή.Eπειδή τα βασικά στοιχεία και των τριών είναι όμοια, οι κινητήρες θα
εδράζονται σε υποπλαίσια τα οποία θα ταιριάζουν στις ίδιες βάσεις στο
πλαίσιο παρ' όλο που θα στηρίζουν διαφορετικούς κινητήρες. Στο {2} οι
πλάγιες ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, θα αντικατασταθούν από
θωρακισμένο πρόσθετο χωροδικτύωμα τύπου Nascar.Προβλήματα; Xιλιάδες... Eρωτήσεις; Eκατομμύρια...
Πως θα βρεθούν λύσεις;Ένα γνωμικό αναφέρει.
Eρώτηση: Πώς τρώμε έναν ελέφαντα;
Aπάντηση: Κομματάκι, κομματάκι...Σ.Σ. Περιμένουμε τις προτάσεις σας. Mην κάνετε ερωτήσεις, κάνετε
προτάσεις. Aν θέλετε κάποια επαγγελματική εμπλοκή, μη διστάσετε να στείλετε mail. (gv_photopress@netone.gr' target='_blank)
Στο στυλ, είμαι ο τάδε και μπορώ αν θέλετε να σας κατασκευάσω -για
παράδειγμα- τα πλαίσια. Για την εργασία μου θέλω την αμοιβή τάδε ή θα
σας πω όταν δω τα σχέδια.Ή στο στυλ, παιδιά έχω ταπετσέρη που μπορεί να το κάνει αυτό που λέτε...
είναι ο τάδε, το τηλέφωνό του είναι αυτό... , τον έχω ήδη ενημερώσει.Ιδού η Ρόδος Κύριοι...
-
-
νομιζω οτι στο θεμα μοτερ το να βρεις 25+5 ρενεσις μαζντα που να ειναι ολα στην ιδια καλη κατασταση αξιοπιστα με μικρη συντηρηση και σε ανεκτα πλαισια τιμης ακουγεται σαν ανεκδοτο με αλβανο οδηγο αγωνων...
θεωρω οτι η μονη αξιοπιστη και οικονομικη λυση ειναι τα μοτερ vag Που υπαρχουν σε αφθονια αλλα χρειαζεται μεγαλη προσοχη στο σφραγισμα συγκεκριμενων κομματιων ωστε να εξασφαλιστει η ''ιση'' αποδοση και των 25...επισης η ομοιγενης και ροπατη λειτουργια του ισως σας γλυτωσει απο ενα δαπανηρο σχεσατο σαζμαν που ειναι απαραιτητο σε ενα ατμοσφαιρικο μοτερ.ασχετα με το τελικο αποτελεσμα καθε τετοια προσπαθεια αξιζει συγχαρητηριων και ειναι κατι διαφορετικο στο βοθρο που λεγεται ελληνικοι αγωνες αυτοκινητου και ο οποιος βοθρος εχει καταφερει να ''χωνεψει'' καθε τετοια παρομοια προσπαθεια στο παρελθον...
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ