-
Όλοι ξέρουμε ότι τα νούμερα κατανάλωσης που δίνουν οι κατασκευαστές
είναι πλασματικά - μετρημένα σε ιδανικές συνθήκες.
Αυτό όμως δεν παίζει ρόλο αν κάνετε συγκρίσεις μεταξύ τους, γιατί όλοι
τα ίδια 'ψέματα' λένε.
**- Αν ψάχνεστε μεταξύ παρεμφερών μοντέλων (1.4..1.6 κλπ) δεν παίζει ρόλο
ουσιαστικά η διαφορά μεταξύ των μοντέλων**
Παράδειγμα
a) Το C4 1.6 έχει (δήθεν) κατανάλωση μικτού κύκλου 7.1lt/100χλμ
b) Το Opel Meriva 1.6 έχει (δήθεν) κατ. μικτού κύκλου 6.7lt/100χλμΤί σημαίνει η διαφορά 0.4lt?
Αν κάνετε 15000χλμ το χρόνο, η διαφορά C4-meriva είναι μόλις
(0.4/100)15000(0.93) = 55 Euro το χρόνο !!!**
2. Αν αναρρωτιέστε μεταξύ ενός 1600 και ενός 1100 πάλι η διαφορά
δεν είναι και πολύ μεγάλη.**Παράδειγμα
a) Το C4 1.6 έχει (δήθεν) κατανάλωση μικτού κύκλου 7.1lt/100χλμ
b) Το ΚΙΑ picanto 1.1 έχει (δήθεν) κατ. μικτού κύκλου 4.9lt/100χλμΑν κάνετε 15000χλμ το χρόνο η διαφορά είναι
((7.1-4.9)/100)15000(0,93) = **300 Euro το χρόνο **Δηλαδή ... π@π@αρια δεν είναι καμιά απίστευτη διαφορά μεταξύ
c4 1.6 και picanto, μην τρελαθούμε τελικά...Για όλα φταίνε οι ... οικολόγοι τελικά ?
- Αν ψάχνεστε μεταξύ παρεμφερών μοντέλων (1.4..1.6 κλπ) δεν παίζει ρόλο
-
Όλοι ξέρουμε ότι τα νούμερα κατανάλωσης που δίνουν οι κατασκευαστές
είναι πλασματικά - μετρημένα σε ιδανικές συνθήκες.
Αυτό όμως δεν παίζει ρόλο αν κάνετε συγκρίσεις μεταξύ τους, γιατί όλοι
τα ίδια 'ψέματα' λένε.
**- Αν ψάχνεστε μεταξύ παρεμφερών μοντέλων (1.4..1.6 κλπ) δεν παίζει ρόλο
ουσιαστικά η διαφορά μεταξύ των μοντέλων**
Παράδειγμα
a) Το C4 1.6 έχει (δήθεν) κατανάλωση μικτού κύκλου 7.1lt/100χλμ
b) Το Opel Meriva 1.6 έχει (δήθεν) κατ. μικτού κύκλου 6.7lt/100χλμΤί σημαίνει η διαφορά 0.4lt?
Αν κάνετε 15000χλμ το χρόνο, η διαφορά C4-meriva είναι μόλις
(0.4/100)15000(0.93) = 55 Euro το χρόνο !!!**
2. Αν αναρρωτιέστε μεταξύ ενός 1600 και ενός 1100 πάλι η διαφορά
δεν είναι και πολύ μεγάλη.**Παράδειγμα
a) Το C4 1.6 έχει (δήθεν) κατανάλωση μικτού κύκλου 7.1lt/100χλμ
b) Το ΚΙΑ picanto 1.1 έχει (δήθεν) κατ. μικτού κύκλου 4.9lt/100χλμΑν κάνετε 15000χλμ το χρόνο η διαφορά είναι
((7.1-4.9)/100)15000(0,93) = **300 Euro το χρόνο **Δηλαδή ... π@π@αρια δεν είναι καμιά απίστευτη διαφορά μεταξύ
c4 1.6 και picanto, μην τρελαθούμε τελικά...Για όλα φταίνε οι ... οικολόγοι τελικά ?
- Αν ψάχνεστε μεταξύ παρεμφερών μοντέλων (1.4..1.6 κλπ) δεν παίζει ρόλο
-
Όλοι ξέρουμε ότι τα νούμερα κατανάλωσης που δίνουν οι κατασκευαστές
είναι πλασματικά - μετρημένα σε ιδανικές συνθήκες.
Αυτό όμως δεν παίζει ρόλο αν κάνετε συγκρίσεις μεταξύ τους, γιατί όλοι
τα ίδια 'ψέματα' λένε.
**- Αν ψάχνεστε μεταξύ παρεμφερών μοντέλων (1.4..1.6 κλπ) δεν παίζει ρόλο
ουσιαστικά η διαφορά μεταξύ των μοντέλων**
Παράδειγμα
a) Το C4 1.6 έχει (δήθεν) κατανάλωση μικτού κύκλου 7.1lt/100χλμ
b) Το Opel Meriva 1.6 έχει (δήθεν) κατ. μικτού κύκλου 6.7lt/100χλμΤί σημαίνει η διαφορά 0.4lt?
Αν κάνετε 15000χλμ το χρόνο, η διαφορά C4-meriva είναι μόλις
(0.4/100)15000(0.93) = 55 Euro το χρόνο !!!**
2. Αν αναρρωτιέστε μεταξύ ενός 1600 και ενός 1100 πάλι η διαφορά
δεν είναι και πολύ μεγάλη.**Παράδειγμα
a) Το C4 1.6 έχει (δήθεν) κατανάλωση μικτού κύκλου 7.1lt/100χλμ
b) Το ΚΙΑ picanto 1.1 έχει (δήθεν) κατ. μικτού κύκλου 4.9lt/100χλμΑν κάνετε 15000χλμ το χρόνο η διαφορά είναι
((7.1-4.9)/100)15000(0,93) = **300 Euro το χρόνο **Δηλαδή ... π@π@αρια δεν είναι καμιά απίστευτη διαφορά μεταξύ
c4 1.6 και picanto, μην τρελαθούμε τελικά...Για όλα φταίνε οι ... οικολόγοι τελικά ?
- Αν ψάχνεστε μεταξύ παρεμφερών μοντέλων (1.4..1.6 κλπ) δεν παίζει ρόλο
-
Δεν ξέρω αν η απλοϊκή ανάλυσή σου zardoz είναι σκόπιμη, πάντως ακόμη κι έτσι 'μπάζει'. Άντε να δεχτώ ότι μεταξύ παρόμοιων (ιπποδύναμης, βάρους, κυλινδρισμού κ.λπ.) μοντέλων δεν έχει τόσο νόημα η διαφορά στην κατανάλωση, ειδικά όμως στη σύγκριση 1100αριού με 1600άρι είσαι 'φάουλ'.
Αν δεις, το Picanto με την ονομαστική κατανάλωση θα κάψει (4,9/100)*15000=735 ευρώ. Πέραν του ότι τα 300 ευρώ (330 για την ακρίβεια) ΕΙΝΑΙ σημαντικό ποσό (και αφορούν μόνο τμήμα του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου), όταν κάποιος πληρώνει 700κάτι ευρώ το χρόνο, καλείται να πληρώσει 1065 χωρίς κάποιο άλλο σημαντικό κέρδος, τότε είναι όντως χαζομάρα.
Οι οικολόγοι φταίνε για πολλά, αλλά όχι για το θέμα κατανάλωση.
-
μονο που συνηθως με το μικρο αν πας ταξιδια θα τα πληρωσεις θες δε θες τα χρηματα της βενζινας του 1600αριου αφου θα πας συνεχως με περισσοτερες στροφες, δοκιμασμενο σε πολλα αυτοκινητα, μεχρις ενος σημειου κυβικων φυσικα και δεν μιλαμε για καποια πολυ οικονομικα μοντελα αλλα για τον ογκο των οχηματων...
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Δεν ξέρω αν η απλοϊκή ανάλυσή σου zardoz είναι σκόπιμη, πάντως ακόμη κι έτσι 'μπάζει'.Το σημείο που μπάζει (και φαίνεται) είναι στο πόσο σημαντικά
είναι αυτά τα 300Ε/χρόνο για κάποιον.Υπέθεσα
α) ότι για κάποιον που αναρωτιώταν μεταξύ πχ Focus 1.6TI/VCT
και Citroen C4 τα 50Ε/χρόνο είναι τίποτεβ) ότι για κάποιον που αναρρωτιέται ΜΕΓΑΛΟ ή ΜΙΚΡΟ? η διαφορά
στη βενζίνη δεν είναι τόσο μεγάλη (300Ε/χρόνο) όσο η ταλαιπωρία
για παρκάρισμα (με το μεγάλο) ή η ζάλη στα ταξίδια (με το μικρό) -
§
Και κάτι ακόμα:
Η οικονομική διαφορά προκύπτει και από τον τύπο:
Αν
Α = Χιλιόμετρα που διανύεις το χρόνο,
Β = Η διαφορά στην κατανάλωση μεταξύ δύο μοντέλων σε λτ ανά 100 χλμ,
Γ = Η μέση τιμή του λίτρου,
Δ = Η συνολική οικονομική διαφορά,Τότε: Δ = (ΑΒΓ)/100
Παραδείγματα:
Α=20.000
Β=1
Γ=1
Δ=200Α=20.000
Β=2
Γ=1
Δ=400Α=30.000
Β=2
Γ=1
Δ=600Το επίσης υποκειμενικό είναι το ποσοστό του ΜΗΝΙΑΙΟΥ οικογενειακού/ατομικού σου εισοδήματος στο οποίο αντιστοιχεί αυτό το ποσό (το Δ=200, Δ=300, Δ=600)...
§
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
§Και κάτι ακόμα:
Η οικονομική διαφορά προκύπτει και από τον τύπο:
Αν
Α = Χιλιόμετρα που διανύεις το χρόνο,
Β = Η διαφορά στην κατανάλωση μεταξύ δύο μοντέλων σε λτ ανά 100 χλμ,
Γ = Η μέση τιμή του λίτρου,
Δ = Η συνολική οικονομική διαφορά,Τότε: Δ = (ΑΒΓ)/100
Παραδείγματα:
Α=20.000
Β=1
Γ=1
Δ=200Α=20.000
Β=2
Γ=1
Δ=400Α=30.000
Β=2
Γ=1
Δ=600Το επίσης υποκειμενικό είναι το ποσοστό του ΜΗΝΙΑΙΟΥ οικογενειακού/ατομικού σου εισοδήματος στο οποίο αντιστοιχεί αυτό το ποσό (το Δ=200, Δ=300, Δ=600)...
§
Καλημέρα.
Απολύτως σωστός στις επισημάνσεις.....
-
Και φυσικά αν το πάρουμε οικονομετρικά, η συνεχής μεταβολή (αύξηση πάντα, για μείωση δεν το συζητάμε) του Γ, δηλαδή της μέσης τιμής του λίτρου επηρεάζει αρκετά το Δ, δηλαδή την οικονομική διαφορά. Πόσο μάλλον αν αρχίσουμε να συζητάμε και για τις αμόλυβδες των + οκτανίων, που έχουν μια τάση διακύμανσης κατά τι μεγαλύτερη τις περισσότερες φορές, λόγω μεγαλύτερου ποσοστού πρώτης ύλης. Όπως χαρακτηριστικά άκουσα από υπάλληλο των διυλιστηρίων, 'αν οι super unleaded ανεβαίνουν λιγότερο από τις απλές, κάποιος έκανε σοβαρή υπερτιμολόγηση (ή νοθεία, στη χειρότερη περίπτωση)...'
Zardoz, πάντως μπράβο για το θέμα που έθεσες...να το προσθέσουμε στα πορίσματα της έρευνας κατανάλωσης;
-
Απο καθαρά οικονοική οπτικη γωνια για τις μετακινησεις εντος πολεως θα επρεπε να αγοραζει καποιος το οικονομικώτερο σε καυσιμα αυτοκινητο γιατι ποιός ο λογος να πηγαίνεις απλώς απο το ενα σημείο στο άλλο και να σου κοστιζει ακριβώτερα???. Φυσικά με αυτο το σκεπτικό οποιος τον εξυπηρετεί η μετακινηση με τα ΜΜΜ θα πρεπει να τα χρησιμοποιεί σε καθε ευκαιρία. Η μετακινηση δε πανω απο ενα τοννο σιδήρου για την μεταβαση ενός ατόμου απο ενα σημείο σε άλλο μάλλον αντιοικονομική δείχνει. Δεν ειμαι τοσο πολύ οικολογος αλλα και η μολυνση επηρεάζει τη ζωή μας και τα υγρά καυσιμα στη μορφή που τα ξερουμε τελειώνου σε 40 -50 χρόνια!!!
-
Βλέπουμε λοιπόν ότι όντως η διαφορά της τάξεως του μισού λίτρου δεν είναι και τόσο σημαντική. Τι γίνεται όμως όταν η διαφορά ξεπερνάει τα 5-8 λίτρα και ειδικά, όταν το αυτοκίνητο που καταναλώνει περισσότερο απαιτεί βενζίνη περισσότερων οκτανίων=ακριβότερη; Εκεί μιλάμε για περίπου διπλάσιο κόστος χρήσης, το οποίο ασφαλώς είναι πολύ σημαντικό.
-
Θεωρώ τη χρήση οχημάτων μεγάλης κατανάλωσης εκεί που δεν υπάρχει λόγος (σπορ αυτοκίνητα, τζιπ, λιμουζινάρες κλπ κλπ μέσα στην κίνηση) αντικοινωνική συμπεριφορά. Δεν με ενδιαφέρει πόσο κοστίζει, υπο την έννοια ότι αν οδηγείς cayenne πιστεύω ότι χέστηκες αν δώσεις ένα χιλιάρικο παραπάνω για βενζίνη, αλλά όταν αυτή ή βενζίνη θα μπορούσε να κινήσει 10 σκούτερ και 10 ανθρώπους αντί για έναν, για εμένα κάνει τον οδηγό του cayenne ολίγον εγωιστικό γαϊδουράκι.
Η επιλογή καθημερινού οχήματος με μικρή κατανάλωση (και η περιορισμένη χρήση, έτσι; ) είναι στάση ζωής και όχι προϊόν οικονομοτεχνικής μελέτης ΙΜΗΟ.
Όχι μόνο στην καθημερινή κατανάλωση βενζίνης αλλά και στο ρεύμα, στα υλικά συσκευασίας, στα πλαστικά, στα χαρτιά κλπ κλπΑν, τώρα έχεις ένα αυτοκίνητο, το οποίο έχει ειδική χρήση (κατ'επέκτση και περιορισμένη) είτε σπορ είναι αυτο το οποίο θα το κάνεις ένα ταξίδι ή ένα 'γύρο', είτε τζιπ που θα πάρεις το βουνο, είτε κλασσικό που θα βγει μια φορά το μήνα προφανώς και δεν έχει πολλή ουσία η χαμηλή κατανάλωση. Η καθημερινή μετακίνηση, όμως, έχει και παραέχει...
-
Λοιπόν, ώρα να το χοντρύνουμε!!
Η Σπορτβάγκον που έχω (2400 κυβικά τουρμποντήζελ) βγάζει 140 ίππους, ίδιους με την 1800άρα βενζίνης.
Εμένα μου καίει (πραγματική κατανάλωση) κάτι λιγότερο από 7 λίτρα/100 χμ.
Η 1800άρα καίει κάπου στα 12.Η ΔΙΑΦΟΡΑ λοιπόν είναι γύρω στα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Στα 100.000 χιλιόμετρα λοιπόν, που (αυθαίρετα) το θεωρώ το μέσο όρο των χιλιομέτρων που θα κάνει κάποιος με το αμάξι, η διαφορά είναι 5.000 λίτρα.
Με σημερινές τιμές μιλάμε για 5.000 ευρώ διαφορά στον κύκλο ζωής του αμαξιού (100.000 χμ), για αμάξια με ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά στην κατανάλωση, και ίδια τα υπόλοιπα.
Το κατά πόσον τα 5.000 ευρώ είναι αξιόλογη διαφορά φυσικά εξαρτάται από την αρχική διαφορά τιμής (πχ το οικονομικό μπορεί να έχει νέας τεχνολογίας κινητήρα, που κοστίζει 6.000 ευρώ παραπάνω... ), αλλά και τις προτιμήσεις του καθενός (τι κι αν το Πούντο Τζι Τι έκαιγε τα άντερά του; Έτσι που πήγαινε χαλάλι! )Υ.Γ. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα πρέπει να είσαι βλάξ, η ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ οπαδός της ροπής για να πάρεις το ντήζελ στην Ελλάδα, μιας και θα δώσεις τα μαλλιοκέφαλά σου σε φόρους, τέλη κλπ, που θα ισοσταθμίσουν τα 5.000 ευρώ, ΧΩΡΙΑ που θα έχεις δώσει περισσότερα λεφτά στην αγορά (ακόμα και της 1900άρας ντήζελ) λόγω μεγαλύτερης τιμής των πετρελαιοκίνητων...
-
εγώ με παρομοιο σκεπτικο βάζω v-power κι όχι απλή 95άρα. Στα 20 ευρώ απλή αμόλυβδης βαζώ μόνο 200-300 ml περισσότερα από v-power... αν υπολογίσουμε πως με 6 περίπου λίτρα κάνει 100 χιλιόμετρα τότε δεν χάνω ουσιαστηκά τίποτα.
Όσον αφορά τα παραπάνω που γράφετε στην θεωρια ακούγονται ωραία, αλλά βάλε ενα C4 1.6 κι ένα Picanto 1.1 ή ακόμη κι ενα 13άρι με το Picanto μέσα στην πολή και δεν νομίζω να κάψουν σε καμία περίπτωση το ίδιο... Σε ταξίδι δεν το στζητάω καν. Το Civic Type-R σε μία γρήγορη βόλτα Φάληρο - Σούνιο - Φάληρο και 30 ευρώ... To ίδιο και το 13άρι μοτερ των Accent και Getz
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Υ.Γ. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα πρέπει να είσαι βλάξ, η ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ οπαδός της ροπής για να πάρεις το ντήζελ στην Ελλάδα, μιας και θα δώσεις τα μαλλιοκέφαλά σου σε φόρους, τέλη κλπ, που θα ισοσταθμίσουν τα 5.000 ευρώ, ΧΩΡΙΑ που θα έχεις δώσει περισσότερα λεφτά στην αγορά (ακόμα και της 1900άρας ντήζελ) λόγω μεγαλύτερης τιμής των πετρελαιοκίνητων...
Άσε που θα πληρώσει την διαφορά και σε αντλίες καυσίμου! (γύρω στα 1500 ευρώ δεν πάει η λυπητερή από τη χρήση καλής ποιότητας καυσίμου; )
-
νομίζω ότι είναι ατυχές να αναφερόμαστε στις τιμές κατανάλωσης που παραθέτουν οι κατασκευαστές..Ας κάνουμε τους ίδιους υπολογισμούς (διαφορά κόστους μεταξύ δυο αυτοκινήτων διαφορετικών κατηγοριών) με γνώμονα όμως την κατανάλωση που παραθέτουν οι 4Τ στα τεστς τους. Λοιπόν ας πάρουμε το Toyota Aygo (7.5 l/100km) και το Citroen C4 1.6 (12.1 lt/10km) διαφορά μεταξύ τους 4.6 lt/100km. Για 15000 το χρόνο προκύπτει 690 λίτρα διαφορά (~650Ε) !! Για μένα σίγουρα δεν είναι ασήμαντη. Για κάποιους αυτή η διαφορά είναι ένα μηνιάτικο!
-
Να προσθέσω ένα στοιχείο στο παράδειγμα του zardoz μιας και αναφέρθηκε στο C4 1.6. Το δικό μου στα 12500 χλμ που έχω κάνει έχω 8.3 ltr/100 με χρήση 40% πόλη και 60% έξω.
-
zardoz μπορει στο αμαξι του ενός και του αλλου να φαινεται μικρη η διαφορα, οι οικολογικες οργανωσεις ομως συνηθως παιρνουν υποψη τους ΟΛΑ τα αυτοκινητα που κυκλοφορουν και εκει (συγκεντρωτικα) οι διαφορες ειναι οντως τεραστιες.
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
zardoz μπορει στο αμαξι του ενός και του αλλου να φαινεται μικρη η διαφορα, οι οικολογικες οργανωσεις ομως συνηθως παιρνουν υποψη τους ΟΛΑ τα αυτοκινητα που κυκλοφορουν και εκει (συγκεντρωτικα) οι διαφορες ειναι οντως τεραστιες.Σαφώς οι οικολόγοι έχουν δίκιο, μεγαλύτερες καταναλώσεις = μεγαλύτερες εκπομπές CO2
Αλλά εγώ μιλούσα για την κατανάλωση ως κριτήριο επιλογής είτε μεταξύ
-
'παρεμφερών μοντέλων' όπου πρακτικά δεν έχει νόημα το να κοιτάς την κατανάλωση, είτε
-
'αντιδιαμετρικών μοντέλων' όπου άλλα ζητήματα (ταξίδια, παρκάρισμα πόλης, χώροι) έχουν
τελικά μεγαλύτερη αξία από κάποια χρήματα το χρόνο.
Ναι αν έπαιρνες diesel ή αν κάποιος πάρει το RX8 με wankel θα δεί τεράσια διαφορά αλλά
αυτά είναι ακραίες περιπτώσεις -
-
Οντως αν δεν εχεις υπερ-αναπτυγμενη οικολογικη και κοινωνικη συνειδηση δεν συμφερει ιδιαιτερα σε προσωπικο επιπεδο να βαλεις ως κριτηριο την καταναλωση.
Και φυσικα διλημμα RX8 ή Λαγκουνα diesel δεν υπαρχει στην πραξη.Οι οικολογικες οργανωσεις, ομως ζητανε ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ να δωσουν κινητρα γιατι σε κρατικο επιπεδο υπαρχει διαφορα.
Ελα ομως που τα κρατη τα συμφερει αυξημενη καταναλωση γιατι α) παιρνουν περισσοτερους φορους και β) ενισχυονται τα κερδη των εταιριων (που μοιαζει να ειναι το βασικο μελημα των ευρω-αμερικανικων κυβερνησεων)
Γιατί ΔΕΝ πρέπει να σας πολυ-ενδιαφέρει η κατανάλωση ! ! ! !