-
λοιπόν.. το πρόβλημα έχει ως εξής.. σκέφτομαι να αγοράσω το golf 4Motion.. και μελετώντας λίγο τον συμπλέκτη που διαθέτει (τον Haldex) κατάλαβα πως κεντρικός υπολογιστής ανιχνεύει την διαφορά κίνησης μεταξύ των μπρός και πίσω τροχών και ανάλογα κατανέμει την κίνηση. Εύκολο να καταλάβεις τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάνουν πρόσφυση σε μια ανηφόρα. Αλλά δύσκολο να καταλάβω τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάσουν πρόσφυση σε μια κατηφόρα.. Τότε οι εμπρός επιβραδύνουν σε σχέση με τους πίσω -αφού γλιστρούν- και τελικά τι κάνει ο συμπλέκτης... δεν ξέρω.. απλά δεν λειτουργεί και αφήνει το ABS και το ESP να κάνουν τη δουλειά... αυτή είναι και η απορία μου.. γιατί το επικίνδυνο στην οδήγηση στο χιόνι είναι στην κατηφόρα... και εκεί αν δεν βοηθά ο συνεκτικός συμπλέκτης τότε απλά δεν χρειάζεται.. και είναι τσάμπα λεφτα...
Άραγε αξίζει ο Hadlex;; -
λοιπόν.. το πρόβλημα έχει ως εξής.. σκέφτομαι να αγοράσω το golf 4Motion.. και μελετώντας λίγο τον συμπλέκτη που διαθέτει (τον Haldex) κατάλαβα πως κεντρικός υπολογιστής ανιχνεύει την διαφορά κίνησης μεταξύ των μπρός και πίσω τροχών και ανάλογα κατανέμει την κίνηση. Εύκολο να καταλάβεις τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάνουν πρόσφυση σε μια ανηφόρα. Αλλά δύσκολο να καταλάβω τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάσουν πρόσφυση σε μια κατηφόρα.. Τότε οι εμπρός επιβραδύνουν σε σχέση με τους πίσω -αφού γλιστρούν- και τελικά τι κάνει ο συμπλέκτης... δεν ξέρω.. απλά δεν λειτουργεί και αφήνει το ABS και το ESP να κάνουν τη δουλειά... αυτή είναι και η απορία μου.. γιατί το επικίνδυνο στην οδήγηση στο χιόνι είναι στην κατηφόρα... και εκεί αν δεν βοηθά ο συνεκτικός συμπλέκτης τότε απλά δεν χρειάζεται.. και είναι τσάμπα λεφτα...
Άραγε αξίζει ο Hadlex;; -
λοιπόν.. το πρόβλημα έχει ως εξής.. σκέφτομαι να αγοράσω το golf 4Motion.. και μελετώντας λίγο τον συμπλέκτη που διαθέτει (τον Haldex) κατάλαβα πως κεντρικός υπολογιστής ανιχνεύει την διαφορά κίνησης μεταξύ των μπρός και πίσω τροχών και ανάλογα κατανέμει την κίνηση. Εύκολο να καταλάβεις τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάνουν πρόσφυση σε μια ανηφόρα. Αλλά δύσκολο να καταλάβω τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάσουν πρόσφυση σε μια κατηφόρα.. Τότε οι εμπρός επιβραδύνουν σε σχέση με τους πίσω -αφού γλιστρούν- και τελικά τι κάνει ο συμπλέκτης... δεν ξέρω.. απλά δεν λειτουργεί και αφήνει το ABS και το ESP να κάνουν τη δουλειά... αυτή είναι και η απορία μου.. γιατί το επικίνδυνο στην οδήγηση στο χιόνι είναι στην κατηφόρα... και εκεί αν δεν βοηθά ο συνεκτικός συμπλέκτης τότε απλά δεν χρειάζεται.. και είναι τσάμπα λεφτα...
Άραγε αξίζει ο Hadlex;; -
ίσως σου λυθούν απορίες εδώ:
-
ευχαριστώ πολύ.. και η πλάκα είναι πως αυτό ακριβώς διάβαζα αυτή την στιγμή... είναι γεγονός πως το 4Motion έρχεται 2ο.. αλλά εμένα με ενδιαφέρει η τετρακίνηση για το χειμώνα και για τα χιόνια.. για βόλτα στα χιονοδρομικά ώστε να αποφεύγω τις αλυσίδες.. αλλά είναι σίγουρο πως η τετρακίνηση βοηθά στην ανηφόρα.. αλλά αν είναι για την κατηφόρα να βάλεις αλυσίδες γιατι η τετρακίνηση δεν 'κρατά'... τότε να τη βράσω... και αυτή και τα χρήματα της.. οπότε με ενδιαφέρει να λύσω αυτή τη μικρή τεχνική λεπτομέρεια.. έστειλα email στην αμερική στην Haldex... και μου απάντησαν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και ότι υπάρχει μια πολύπλοκη συνεργασία μεταξύ Haldex, ABS & ESP.. και ότι το αυτοκίνητο έχει δοκιμαστεί στη φιλανδία και στη σουηδία κτλ...κτλ... χωρίς κανένα πρόβλημα.. αλλά δεν με κατατόπησαν πρακτικά.. για αυτό και περιμένω εμπειρίες και γνώμες από 'πραγματικές' συνθήκες...
-
Πως εννοείς το 'να σε σώσει η τετρακίνηση στην κατηφόρα'; Αν κατεβαίνεις τέζα μια παγωμένη κατηφορική διαδρομή, ό,τι και να'χεις θα βγεις από τον δρόμο.
Σε πραγματικές συνθήκες (με χιόνια και πάγους) είναι σούπερ πάντως.
-
Απενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά και τσαρουχώνοντας το φρένο (σε όλα τα αυτοκίνητα) θα έχεις τη μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης σε χιονισμένο δρόμο.
Αν έχεις χειμερινά λάστιχα ή αλυσίδες δεν πρόκειται πουθενά να σε πάρει η κατηφόρα - σε δρόμο, όχι σε κανένα γκρεμό.
-
δηλαδή για να καταλάβετε... αυτό που ρωταω είναι... ο Haldex όταν το αυτοκίνητο καταβαίνει μια χιονισμένη κατηφόρα μεταφέρει κίνηση και σους 4 τροχούς και άρα κρατάνε και οι 4 τροχοί.. ή αφήνει την κίνηση μόνο στους δύο εμπρόσθιους τροχούς ( αφού δεν υπάρχει 'σπινάρισμα' μπροστά) οπότε και όλο το βάρος του αυτοκινήτου 'πέφτει' στους μπροστινούς τροχούς και άρα είναι πιθανότερο να γλιστρήσει αφού φορτίζονται μόνο 2 και όχι 4 τροχοί.. να το πώ κι αλλιώς.. αν είχε κάποιος ένα καλό 4Χ4 μπορούσε να κλειδώσει την κίνηση 50:50 οπότε κρατάνε και οι 4 τροχοί.. αυτό όμως δεν γίνεται στον haldex.. και ξαναρωτώ.. στην γλιστερή κατηφόρα τελικά η τερτακίνηση λειτουργεί ή όχι;;; ... και όποιος δεν μπερδευτηκε ... συγχαρήτηρια .. πρέπει να έιναι πολύ συγκροτημένο μυαλό...
-
Με ένα σετ χιονολάστιχα έχεις την καλύτερη πρόσφυση.
Προσωπικά έχω δεί 4κίνητο Audi να περπατά ανετότατα σε χιόνι-πάγο χωρίς αλυσίδες.
Ο τρόπος που συνεργάζονται Haldex,ESP,ABS είναι λίγο δύσκολο να αναλυθεί μιας και ουσιαστικά αναφέρσαι στον αλγόριθμο σύμφωνα με τον οποίο γίνεται η διαχείρηση της κίνησης. Αμφιβάλω εαν γνωρίζει κάποιος τόσες λεπτομέρειες (ανακοινώσιμες).
Πρακτικά πιστεύω ότι με ένα καλό σετ λάστιχα θα είσαι οκ.
-
Στον Haldex πάντα υπάρχει ένα ποσοστό εμπλοκής και των πίσω τροχών, συνεπώς και στην περίπτωση της 'χιονισμένης κατηφόρας' που αναφέρεις ο συμπλέκτης θα μεταφέρει κάποιο ποσοστό ροπής στον πίσω άξονα - το ποσοστό αυτό θα καθορίζεται από το πώς αντιλαμβάνεται την κατάσταση η μονάδα διαχείρησης του Haldex.
-
Στο φρενάρισμα όλα τα αυτοκίνητα είναι 4x4. Αφού όλα τα αυτοκίνητα έχουν φρένα και στους 4 τροχούς. Θες να πας αργά στη χιονισμένη κατηφόρα; Βάλε 1η, τράβα και το χειρόφρενο στην 1η σκάλα κι έχεις μόνιμο φρένο σε όλους τους τροχούς. Τι σημασία έχει πού δίνει τη ροπή ο Haldex;
-
σχωρέστε με, αλλα τον χειμώνα πέρσυ που πήρα της φιλης το A4-Q στην Φιλανδία, το αμάξι (τρόπος μετάδοσης και συμπεριφορά) ηταν χειρότερο και απο ενα μπροστοκίνητο Civic σε γρήγορη διαδρομή στο δάσος.
Το Haldex για μένα δεν συγκρίνετε με την τετρακίνηση της Subaru. -
Ο χρήστης sokos έγραψε:
σχωρέστε με, αλλα τον χειμώνα πέρσυ που πήρα της φιλης το** A4-Q** στην Φιλανδία, το αμάξι (τρόπος μετάδοσης και συμπεριφορά) ηταν χειρότερο και απο ενα μπροστοκίνητο Civic σε γρήγορη διαδρομή στο δάσος.
Το Haldex για μένα δεν συγκρίνετε με την τετρακίνηση της Subaru.Το Α4Q έχει Torsen ... δεν έχει haldex.
Ίσως των Subaru η τετρακίνηση να είναι καλύτερη σε χιόνια ... όμως είναι θέμα ρύθμισης και επιλογών του κατασκευαστή. -
Τορσεν σίγουρα έχει το Subie πίσω, μιλάμε για αίσχος ο τρόπος που συμπεριφερόταν στις στροφές το Audi..
Mου φαίνετε παράξενο να είχε Τορσεν το 1.8 Quattro '00
-
Ο χρήστης sokos έγραψε:
σχωρέστε με, αλλα τον χειμώνα πέρσυ που πήρα της φιλης το A4-Q στην Φιλανδία, το αμάξι (τρόπος μετάδοσης και συμπεριφορά) ηταν χειρότερο και απο ενα μπροστοκίνητο Civic σε γρήγορη διαδρομή στο δάσος.
Το Haldex για μένα δεν συγκρίνετε με την τετρακίνηση της Subaru.Καμμία τετρακίνηση δεν συγκρίνεται με αυτή της subaru πόσο μάλλον το haldex που δεν είναι γνήσια τετρακίνηση.
Το θέμα είναι και πόσο φιλική είναι αυτή για το μέσο χρήστη... -
Haldex σε VAG έχουν μόνο τα Leon, Golf, Bora, Passat (?), Beetle, A3, TT, Octavia. Επίσης τραβόντας το χειρόφρενο έστω και μια σκάλα ή όταν επεμβαίνει το ESP, ο Haldex βγαίνει εκτός. Οσο για τη σύγκριση Torsen με Torsern, έχει διαφορά η υλοποίηση όχι μόνο ανάμεσα σε Α4 και STi, αλλά ακόμα και ανάμεσα STi με EVO.
Τώρα όσον αφορά το ποιό είναι καλύτερο, γνησιότερο, βολικότερο, οικονομικότερο, πέρα από off-topic σ'αυτό το θέμα είναι από κάποιο σημείο και πέρα υποκειμενικό για τον καθένα.
-
Ο χρήστης nasos έγραψε:
Haldex σε VAG έχουν μόνο τα Leon, Golf, Bora, Passat (?), Beetle, A3, TT, Octavia. Επίσης τραβόντας το χειρόφρενο έστω και μια σκάλα ή όταν επεμβαίνει το ESP, ο Haldex βγαίνει εκτός. Οσο για τη σύγκριση Torsen με Torsern, έχει διαφορά η υλοποίηση όχι μόνο ανάμεσα σε Α4 και STi, αλλά ακόμα και ανάμεσα STi με EVO.Το κεντρικό διαφορικό στα subaru δεν είναι torsen. Είναι ένα δικής τους σχεδίασης, περιορισμένης ολίσθισης κεντρικό διαφορικό με ένα σιλικονούχο υλικό το οποίο ανάλογα με τη διαφορά περιστρoφής των πίσω και των μπροστινών τροχών κατανέμει ανάλογα τη ροπή.
Υπό Κ.Σ. είναι στο 50:50...
Φυσικά και είναι ανώτερο από ένα torsen κεντρικό διαφορικό.
Για τo EVO δε γνωρίζω λεπτομέρειες. -
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Στο φρενάρισμα όλα τα αυτοκίνητα είναι 4x4. Αφού όλα τα αυτοκίνητα έχουν φρένα και στους 4 τροχούς. Θες να πας αργά στη χιονισμένη κατηφόρα; Βάλε 1η, τράβα και το χειρόφρενο στην 1η σκάλα κι έχεις μόνιμο φρένο σε όλους τους τροχούς. Τι σημασία έχει πού δίνει τη ροπή ο Haldex;Νομίζω πως υπάρχει μια διαφορά ανάμεσα στο να 'μεταφέρω' απλά τους πίσω τροχούς και στο να μεταδίδω και κίνηση σ'αυτούς, όχι στο θέμα του φρεναρίσματος αλλά στο θέμα της πρόσφυσης. Ειδικά αν ένα αυτοκίνητο έχει χειμερινά λάστιχα ή αλυσίδες, οι πίσω τροχοί λόγω της κίνησής τους θα 'σκάβουν' πιο αποτελεσματικά το χιόνι και θα εξασφαλίζεται καλύτερη πρόσφυση. Δεν ξέρω αν πρακτικά έχει και τόσο μεγάλη διαφορά αλλά τουλάχιστον θεωρητικά κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει.
Για το Passat που αναφέρθηκε πιο πάνω, νομίζω -πάλι- πως έχει τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άρα θα έχει Torsen και όχι Haldex.
-
Νομιζω πως το μεγαλυτερο κοματι για να εξασφαλισεις την κινηση σε χιονι παγο κατα την γνωμη μου ειναι τα λαστιχα.
Να πω πραγματικη εμπειρια απο περυσι το χειμωνα στο χιονοδρομικο στην Βασιλιτσα, παω να ξεκινησω σε ανηφορα με παγο με το STi 04 με μπλοκε διαφορικα παντου και με λαστιχα τα bridgestone 040 το αποτελεσμα @@ ,
απλα εμενα στο ιδιο σημειο να σπινιαρουν και οι 4 τροχοι και το αμαξι να κουνιεται 10-15 ποντους δεξια αριστερα μονο, ενω ο φιλος που ηταν μαζι με το yaris και φοροντας χιονολαστιχα ξεκινησε κανονικα με λιγο σπινιαρισμα.
Για αυτο λοιπον θεωρω οτι ο haldex θα κανει μια χαρα την δουλεια του αν εχει τα καταλληλα λαστιχα για αυτες τις συνθηκες. -
Ο χρήστης VIRSS έγραψε:
Για το Passat που αναφέρθηκε πιο πάνω, νομίζω -πάλι- πως έχει τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άρα θα έχει Torsen και όχι Haldex.
το παλιό Passat ναι, το νέο όχι αφού είναι Golf V, άρα Haldex.
Golf 4Motion.. αξίζει ο Haldex;;