-
Το έχετε αναρωτηθεί ποτέ? Πόσο πραγματικά κοστίζουν αυτά τα υλικά από τα οποία θα θέλαμε όλοι να είναι φτιαγμένα τα αυτοκίνητά μας?
Ισχύει (και αν ναι σε ποιό βαθμό) ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι δέσμια των βιομηχανιών σιδηρομεταλλεύματος για τις επιλογές της?Οι τιμές που βρήκα για καθαρό αλουμίνιο ήταν 1500-2000 δολλάρια ο τόννος. Το τιτάνιο αντίστοιχα ήταν περίπου 10000 δολλάρια ο τόννος. Το μαγνήσιο είναι λίγο πιο ακριβό από το αλουμίνιο (δεν βρήκα συγκεκριμένη τιμή)
Υπάρχει αυξημένο κόστος επεξεργασίας αυτών των υλικών για τοποθέτηση σε ένα αυτοκίνητο σε σχέση με τον σίδηρο και τον χυτοσίδηρο? (το μαγνήσιο πχ. πρέπει να μπει σε καλούπι αλουμινίου για να τοποθετηθεί στον κινητήρα γιατί 'αντιδρά' σε άμεση επαφή με καύσιμο αν δεν κάνω λάθος)
Αν δεν υπάρχει άλλο κρυφό κόστος γιατί να μην υπάρχει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε κοινά αυτοκίνητα?
Και γιατί οι ζάντες από τιτάνιο να περιορίζονται σε πολύ ειδικά μοντέλα όπως η F360 CS (ούτε καν στην απλή Ferrari!!!)
Πόσο έκαναν οι ζάντες (από μαγνήσιο νομίζω?) της deltona? Θυμάμαι ήταν εξωφρενικό ποσό...Τέλος τί γινεται με τις ίνες από συνθετικά υλικά? Το κόστος εκτοξεύεται λόγω της επεξεργασίας του υλικού ώστε να φτάσει σε τελική μορφή (που όντως απαιτει ακριβό εξοπλισμό) ή είναι πολύ ακριβή και η ίδια η πρώτη ύλη (που έρχεται σε μορφή κλωστής!)?
-
Το έχετε αναρωτηθεί ποτέ? Πόσο πραγματικά κοστίζουν αυτά τα υλικά από τα οποία θα θέλαμε όλοι να είναι φτιαγμένα τα αυτοκίνητά μας?
Ισχύει (και αν ναι σε ποιό βαθμό) ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι δέσμια των βιομηχανιών σιδηρομεταλλεύματος για τις επιλογές της?Οι τιμές που βρήκα για καθαρό αλουμίνιο ήταν 1500-2000 δολλάρια ο τόννος. Το τιτάνιο αντίστοιχα ήταν περίπου 10000 δολλάρια ο τόννος. Το μαγνήσιο είναι λίγο πιο ακριβό από το αλουμίνιο (δεν βρήκα συγκεκριμένη τιμή)
Υπάρχει αυξημένο κόστος επεξεργασίας αυτών των υλικών για τοποθέτηση σε ένα αυτοκίνητο σε σχέση με τον σίδηρο και τον χυτοσίδηρο? (το μαγνήσιο πχ. πρέπει να μπει σε καλούπι αλουμινίου για να τοποθετηθεί στον κινητήρα γιατί 'αντιδρά' σε άμεση επαφή με καύσιμο αν δεν κάνω λάθος)
Αν δεν υπάρχει άλλο κρυφό κόστος γιατί να μην υπάρχει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε κοινά αυτοκίνητα?
Και γιατί οι ζάντες από τιτάνιο να περιορίζονται σε πολύ ειδικά μοντέλα όπως η F360 CS (ούτε καν στην απλή Ferrari!!!)
Πόσο έκαναν οι ζάντες (από μαγνήσιο νομίζω?) της deltona? Θυμάμαι ήταν εξωφρενικό ποσό...Τέλος τί γινεται με τις ίνες από συνθετικά υλικά? Το κόστος εκτοξεύεται λόγω της επεξεργασίας του υλικού ώστε να φτάσει σε τελική μορφή (που όντως απαιτει ακριβό εξοπλισμό) ή είναι πολύ ακριβή και η ίδια η πρώτη ύλη (που έρχεται σε μορφή κλωστής!)?
-
Το έχετε αναρωτηθεί ποτέ? Πόσο πραγματικά κοστίζουν αυτά τα υλικά από τα οποία θα θέλαμε όλοι να είναι φτιαγμένα τα αυτοκίνητά μας?
Ισχύει (και αν ναι σε ποιό βαθμό) ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι δέσμια των βιομηχανιών σιδηρομεταλλεύματος για τις επιλογές της?Οι τιμές που βρήκα για καθαρό αλουμίνιο ήταν 1500-2000 δολλάρια ο τόννος. Το τιτάνιο αντίστοιχα ήταν περίπου 10000 δολλάρια ο τόννος. Το μαγνήσιο είναι λίγο πιο ακριβό από το αλουμίνιο (δεν βρήκα συγκεκριμένη τιμή)
Υπάρχει αυξημένο κόστος επεξεργασίας αυτών των υλικών για τοποθέτηση σε ένα αυτοκίνητο σε σχέση με τον σίδηρο και τον χυτοσίδηρο? (το μαγνήσιο πχ. πρέπει να μπει σε καλούπι αλουμινίου για να τοποθετηθεί στον κινητήρα γιατί 'αντιδρά' σε άμεση επαφή με καύσιμο αν δεν κάνω λάθος)
Αν δεν υπάρχει άλλο κρυφό κόστος γιατί να μην υπάρχει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε κοινά αυτοκίνητα?
Και γιατί οι ζάντες από τιτάνιο να περιορίζονται σε πολύ ειδικά μοντέλα όπως η F360 CS (ούτε καν στην απλή Ferrari!!!)
Πόσο έκαναν οι ζάντες (από μαγνήσιο νομίζω?) της deltona? Θυμάμαι ήταν εξωφρενικό ποσό...Τέλος τί γινεται με τις ίνες από συνθετικά υλικά? Το κόστος εκτοξεύεται λόγω της επεξεργασίας του υλικού ώστε να φτάσει σε τελική μορφή (που όντως απαιτει ακριβό εξοπλισμό) ή είναι πολύ ακριβή και η ίδια η πρώτη ύλη (που έρχεται σε μορφή κλωστής!)?
-
Δεν ξέρω για τα υλικά που αναφέρεις αλλα θυμάμαι οτι ειχα διαβάσει για ανθρακονήματα οτι στοιχίζουν γύρω στα 200 ευρώ το κιλό! Παλιά μετετρεπαν τις οικονομίες τους σε χρυσό τώρα συμφέρει να τις μετατρέπεις σε ανθρακονήματα!
-
Ζάντες από τιτάνιο δεν έχω ακούσει να υπάρχουν.
Οι ζάντες μαγνησίου δεν είναι ποτέ καθαρό μαγνήσιο γιατί το υλικό αυτό είναι εύφλεκτο και η επαφή του με τον αέρα το μετατρέπει σε σκόνη. Τα κράματα μαγνησίου που χρησιμοποιούνται περιέχουν μεγάλο ποσοστό αλουμινίου. Μια ζάντα 'μαγνησίου' κοστίζει περί τα 1000 εβρω και πάνω ανάλογα με τις διαστάσεις..
Οι μπιέλες τιτάνιου που χρησιμοποιώ κοστίζουν περί τα 1000 εβρω η μια. -
Δεν βγάζεις άκρη έτσι επειδή το κόστος ποικείλει απο κράμα σε κράμα και ανάλογα ποικείλει το κόστος (και η δυνατότητα) κατεργασίας.
Δεν κάνουν όλα τα υλικά για όλες τις δουλειές, το τιτάνιο πχ είναι πιο βαρύ απο αλουμίνιο και μάλλον δεν θα ήτανε το κατάλληλο υλικό για ζάντες.
-
Το κοστος ποικιλει αναλογα με τα κραματα
Τα εξωτικα αυτα υλικα θελουν και εξειδικευμενες διαδικασιες κατεργασιες και κατασκευης των εξαρτηματων (οχι ολα αλλα καποια απο αυτα)
Τελος, βρες τιμη για το ατσαλι και μετα απαντησες μονος σου στην ερωτηση για πιθανη εκτεταμενη χρηση αλουμινιου. -
Για το ανθρακόνημα..
Υπάρχουν διαφορετικης ποιότητας ινες οι οποιες κατηγοριοποιουνται αναλογα με τα βαρη τους/μοναδα εμβαδουΕπειδη αυτην την περιοδο θα φτιαξω για το 106 μου καλυματα στις πορτες (στη θεση των ταπετσαριων) απο ανθρακόνημα, αρκει να σας πώ οτι με περιπου 50 ευρώ παιρνω 2 τ.μ ανθρακονημα (ινες) +ρυτινες
Το κοστος του υλικου δεν ειναι τεραστιο (αναλογως βεβαια τη χρήση και το βαρος του). Ομως πέρα παο αυτο πληρώνει κανεις και τη διεργασία (μορφοποιηση, φουρνος κλπ)
-
Το αλουμίνιο, πρώτον είναι ακριβό σαν υλικό (γιατί είναι ενεργοβόρα η μέθοδος εξόρυξής του) και δεύτερον δεν είναι τόσο εύκολο να υποστεί κατεργασίες, γιατί έχει την τάση να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, λόγω της μικρής του ελαστικότητας και δε συγκολλάται με απλό και φτηνό τρόπο (δεν είναι τυχαίο που στα αεροπλάνα προτιμούν ακόμα τα πιτσίνια...). Τέλος, το αλουμίνιο δεν έχει απεριόριστο όριο αντοχής σε κόπωση, όπως ο χάλυβας. Γι αυτό και τα αεροπλάνα τα 'αποσύρουν' μετά από κάποιον αριθμό ωρών πτήσης (για να μη σπάσουν στον αέρα). Όλα τα παραπάνω δεν το κάνουν ιδανικό για μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Λίγοι το έχουν τολμήσει, όπως προφανώς θα ξέρεις, και αυτό με μεγάλο κόστος (αλλά και συμβιβασμούς).
Αλουμίνιο,μαγνήσιο,τιτάνιο και εξωτικά υλικά-Πόσο κοστίζουν?