-
Ο χρήστης amazing έγραψε:
Μετά από κάποια ποστ που έχω δει τώρα τελευταία,πρέπει να ομολογήσω ότι είμαι φαν του kouliscdΚι εγώ θαυμάζω το γούστο σου.
-
Ο χρήστης mak έγραψε:
Και τιθεται το ερωτημα....τοσο bitter ηταν το διαζυγιο με τη Ford ή απλα οι Ιαπωνες ειναι τοσο ξεροκεφαλοι? Περαν απο την προσπαθεια διαιτας και τις λοιπες τεχνολογιες skyactiv, ποσο πιο απλο θα ηταν να παρουν τον εξελιγμενο απο Ford-Volvo 2.0 direct injection, turbo ecoboost ο οποιος ουσιαστικα βασιζεται πανω στον 2.0 MZR/(duratec)? ....τους χαλανε δηλαδη τα 240 αλογα, euro5 και προφανως χωρις πολλες μετατροπες για να τον τοποθετησουν πανω στην πλατφορμα τους?
Το έχω ξαναγράψει και το επισήμανε σε προηγούμενο post και ο dstou, σκοπός της mazda με τους skyactiv είναι η επίτευξη όσο to δυνατόν χαμηλότερης κατανάλωσης και ρύπων αναλογικά με την ιπποδύναμη και όχι η επίτευξη απόλυτης ιπποδύναμης αναλογικά με τον κυβισμό. Μιλάμε για μια νέα γενιά κινητήρων που σκοπό έχει να διατηρηθεί στην πρώτη γραμμή όχι μόνο σήμερα (euro5) αλλά και στο μέλλον (euro 6). Επομένως δεν είναι θέμα ξεροκεφαλιάς αλλά επιλογής στόχων που δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν με περαιτέρω εξέλιξη των MZR. Τα χαρακτηριστικά απόδοσης στην πλατφόρμα του CX-5 επιβεβαιώνουν πως ο στόχος επετεύχθη καθώς είτε ο 2.0λτ βενζίνης είτε ο 2.2λτ ντίζελ έχουν κορυφαία αναλογία κατανάλωσης-ρύπων αναλογικά με την ιπποδύναμή τους (Βενζινοκινητήρας 2.0lt: 165hp/210nm, 6.0lt/100km, 139g/km CO2 - Ντιζελοκινητήρας 2.2lt: 150-175hp/380-420nm, 4.5lt/100km, 119g/km CO2).
Τα νουμερα δεν τους επιβεβαιωνουν παντως. Βλεποντας τα προσφερομενα πακετα απο τον ανταγωνισμο, οι στοχοι μπορουσαν να επιτευχθουν με πιο 'απλο' τροπο, ειδικα σε συνδυασμο με την ελαφρυνση της πλατφορμας Skyactiv, και με λιγοτερο ρισκο σε μια δυσκολη οικονομικα, ειδικα γι αυτους περιοδο, απλως ακολουθοντας την ταση.
Για παραδειγμα ο 2.0Τ detuned της bmw (πρωτος διδαξας mega κολωτουμπας σε σχεση με το τουρμπο) για την νεα 3αρα εχει 184hp/270Nm, 144g/km CO2. Δεδομενου του τροπου με τον οποιο βγαζει ενας τουρμπο κινητηρας τη δυναμη στο δρομο, μιλαμε για χαωδης διαφορα επιδοσεων με ελαχιστη υστερηση σε CO2. Και επειδη πριν εφερα σαν παραδειγμα τον 2.0lt Ecoboost, ακομα και ο 1.6Τ Ecoboost, ο οποιος κι αυτος πιθανοτατα να προερχεται απο τους MZR-Duratec, βγαζει 180hp/240Nm, 139CO2...και μπορω να συνεχισω τη λιστα με πολλα αλλα τουρμπο, ακομα και με τον θου κυριε μακρυα απο εδω 1.4 tsi (160hp/240Nm, 146CO2 και 139CO2 με το dsg) που βρισκεται ηδη αρκετα χρονια στην αγορα..Οσο για την καλυψη των μελλοντικων απαιτησεων σε καυσαερια απο αυτα τα μοτερ (EU6 κτλ), παλι λαθος νομιζω το βλεπουν οι τις Μαζντα (αν το βλεπουν ετσι οπως αναφερεις)...Ειναι σαφες οτι ολοι οι κατασκευαστες, κι οχι μονο οι Ευρωπαιοι, προσανατολιζονται στις υβριδικες λυσεις με προοπτικη την πληρη ηλεκτροκινηση, που οσο χαμηλη καταναλωση να καταφερει να εχει ενας skyactiv, δεν θα μπορει να ειναι χαμηλοτερη απο αυτα, και ως τωρα η Μαζντα (αν δεν κανω λαθος) δεν εχει δωσει καθολου βαρος.
Με δεδομενα ολα τα παραπανω οι Skyactiv μου φαινονται ηδη old news..Κι οταν το μαγαζι ειναι μικρο σε ενα ακρως ανταγωνιστικο περιβαλλον, αναλωνεται σε αμφιβολου αποτελεσματικοτητας τεχνολογιες, το μελλον προδιαγραφεται (δυστυχως) δυσκολο...
-
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Τα νουμερα δεν τους επιβεβαιωνουν παντως. Βλεποντας τα προσφερομενα πακετα απο τον ανταγωνισμο, οι στοχοι μπορουσαν να επιτευχθουν με πιο 'απλο' τροπο, ειδικα σε συνδυασμο με την ελαφρυνση της πλατφορμας Skyactiv, και με λιγοτερο ρισκο σε μια δυσκολη οικονομικα, ειδικα γι αυτους περιοδο, απλως ακολουθοντας την ταση.
Για παραδειγμα ο 2.0Τ detuned της bmw (πρωτος διδαξας mega κολωτουμπας σε σχεση με το τουρμπο) για την νεα 3αρα εχει 184hp/270Nm, 144g/km CO2. Δεδομενου του τροπου με τον οποιο βγαζει ενας τουρμπο κινητηρας τη δυναμη στο δρομο, μιλαμε για χαωδης διαφορα επιδοσεων με ελαχιστη υστερηση σε CO2. Και επειδη πριν εφερα σαν παραδειγμα τον 2.0lt Ecoboost, ακομα και ο 1.6Τ Ecoboost, ο οποιος κι αυτος πιθανοτατα να προερχεται απο τους MZR-Duratec, βγαζει 180hp/240Nm, 139CO2...και μπορω να συνεχισω τη λιστα με πολλα αλλα τουρμπο, ακομα και με τον θου κυριε μακρυα απο εδω 1.4 tsi (160hp/240Nm, 146CO2 και 139CO2 με το dsg) που βρισκεται ηδη αρκετα χρονια στην αγορα..Οι παραπάνω τιμές για τους TSi και τους Ecoboost πια αμαξώματα αφορούν? Το CX-5 είναι SUV και η σύγκριση για να έχει αξία θα πρέπει να είναι με αυτοκίνητα με αντίστοιχα αμαξώματα. Το Tiguan λοιπόν με τον TSi των 1,4λτ και των 160hp έχει εκπομπες Co2 178g/km και κατανάλωση 7,6 lt/100km. Από τα Ford, το Mondeo(μιας και αναμένεται το Kuga με τον 1.6 ecoboost) που είναι ότι πλησιέστερο σε βάρος παρόλο που δεν είναι SUV(βλ. αεροδυναμική) με τον 1.6t ecoboost (160hp) εχει εκπομπες Co2 149g/km και κατανάλωση 6,4 lt/100km. Στο Kuga πορφανώς θα είναι λίγο χειρότερα τα νούμερα. Τέλος η Χ1 με τον κινητήρα 2.0t των 184hp εχει εκπομπές Co2 165g/km και κατανάλωση 7,1 lt/100km(αν και μιλάμε για άλλου επιπέδου επιδόσεις). Δεν νομίζω λοιπόν ότι χωράει συζήτηση για τον αν από άποψη οικονομίας (θεωρητικά τουλάχιστον) πιάνουν τους στόχους τους και κατά πόσο είναι κορυφαίοι. Και όλα αυτά συγκρινόμενοι με τους καλύτερους στο είδος κινητήρες. Αν κάνεις τις συγρκρίσεις και στους αντίστοιχους Diesel πάλι στο ίδιο συμπερασμα καταλήγεις.
http://www.volkswagen.gr/gr/el/model/tiguan/Engine/1_4_tsi_150ps.html
http://www.bmw.gr/x/x1/2009/allfacts/engine/technical_data.html
http://www.ford.gr/Cars/CarsCO2FuelConsumptionΟσο για την καλυψη των μελλοντικων απαιτησεων σε καυσαερια απο αυτα τα μοτερ (EU6 κτλ), παλι λαθος νομιζω το βλεπουν οι τις Μαζντα (αν το βλεπουν ετσι οπως αναφερεις)...Ειναι σαφες οτι ολοι οι κατασκευαστες, κι οχι μονο οι Ευρωπαιοι, προσανατολιζονται στις υβριδικες λυσεις με προοπτικη την πληρη ηλεκτροκινηση, που οσο χαμηλη καταναλωση να καταφερει να εχει ενας skyactiv, δεν θα μπορει να ειναι χαμηλοτερη απο αυτα, και ως τωρα η Μαζντα (αν δεν κανω λαθος) δεν εχει δωσει καθολου βαρος.
Κάνεις λάθος, η Mazda ήδη είναι σε συζητήσεις με την Toyota με σκοπό την συναργάσια για μελλοντικά υβριδικά οχήματα. Επίσης εξελίσει ήδη συστήματα ανάκτησης ενέργειας τα οποία θα τα δούμε στο νέο mazda6.(βλ. i-ELOOP)
http://www.mazda.com/publicity/release/2011/201111/111125a.html
Με δεδομενα ολα τα παραπανω οι Skyactiv μου φαινονται ηδη old news..Κι οταν το μαγαζι ειναι μικρο σε ενα ακρως ανταγωνιστικο περιβαλλον, αναλωνεται σε αμφιβολου αποτελεσματικοτητας τεχνολογιες, το μελλον προδιαγραφεται (δυστυχως) δυσκολο...
Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό επίπεδο τα πράγματα πάντα θα είναι δύσκολα. Παρόλο αυτά οι ενέργειες της Mazda δείχνουν να είναι στο σωστό δρόμο (βλ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ/απόδοση).
-
mak σωστα, τα νουμερα του ecoboost και tsi ειναι για C-Hatch..νομιζα οτι αντιστοιχα τα νουμερα της Μαζντα ηταν για το νεο ελαφρωμενο 6 (ειμαστε και στο τοπικ αυτο αλλωστε ). Τα νουμερα της bmw παντως μια χαρα συγκριτικα ειναι, εφοσον μιλαμε για 1475kg οχημα (στον ευρωπαικο κυκλο, η αεροδυναμικη δεν παιζει τοσο μεγαλο ρολο).
Αντιστοιχα βεβαια για να εχει αξια η συγκριση οπως λες, καλο θα ηταν να βλεπαμε τις τιμες του 2.0skyactiv σε τετρακινητο οπως του Τiguan/Kuga κι οχι σε δικινητο, ωστε να εκτιμησουμε τι διαφορα εχουν...παντως δεν εντυπωσιαζομαι, και οπως ανεφερα και πριν, πιο πολυ προβληματιζομαι σε σχεση με την ποιοτητα καυσιμων που θα απαιτειται λογω της υψηλης συμπιεσης. Επιπλεον επειδη η τεχνολογια skyactiv δεν αφορα μονο τους κινητηρες αλλα και μεταδοση, πλαισιο, σασσι, δεν ειναι τοσο προφανες ποση απο αυτη τη μειωση τελικα οφειλεται στη βελτιωση τους*. Και ακομα περισσοτερο, αν θα μπορουσαν με υπερτροφοδοτηση και λιγοτερα κυβικα, να πετυχουν το ιδιο ή και καλυτερο αποτελεσμα, και σε τι κοστος!Φυσικα το i-Eloop, μου φαινεται να ειναι πολυ περισσοτερο προς τη σωστη κατευθυνση (με βαση την ταση που επικρατει), το ιδιο και η συμπραξη με την Toyota (οικονιμιες κλιμακας, know how..), παρα τα skyactiv μοτερ.
Για ολα βεβαια το μελλον θα δειξει και καλο θα ειναι να της βγουν τουλαχιστον καποιες απο τις επιλογες της της Μαζντα...κριμα να κλεισει κι αλλη αξιολογη εταιρεια (βλ Saab)..
*Το παρακατω το λεει η ιδια η Μαζντα...
Theoretically, if the compression ratio is raised from 10:1 to 15:1, the thermal efficiency will improve by roughly 9%. However, one of the reasons preventing the spread of high compression ratio gas engines is the large torque drop due to knocking.
Δηλαδη ποσο ειναι στο 14:1 που τελικα κατεληξαν? Συγκριτικα παντως η Ford -και τη χρησιμοποιω λογω συγγενειας των κινητηρων με τους MZR- δηλωνει 20% βελτιωση στην καταναλωση και 15% σε CO2 με τους ecoboost (προφανως βεβαια συγκρινοντας αντιστοιχης αποδοσης κι οχι κυβικων μοτερ τους..) -
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
....Σέβομαι τους προβληματισμούς σου και δεν πιστεύω ότι η mazda τετραγώνισε τον κύκλο και τα νέα μοτερ θα καίνε αέρα. Αυτό όμως που πιστεύω είναι ότι θα είναι από τα πλέον οικονομικά (μεταξύ άλλων) και αυτός είναι ο στόχος. Η BMW και η VW (μιας και τις αναφέραμε) κατασκευάζουν αυτή τη στιγμή κινητήρες πρότυπα. Αν η 'μικρή' mazda καταφέρει να είναι ανταγωνιστική απέναντι στους καλύτερους του είδους είναι από μόνο του επιτυχία. Μένει βέβαια όλα αυτά να αποδειχθούν και στην πράξη. Πάντως πέρα από τα στοιχεία και τα νούμερα είμαι υπέρ της καινοτομίας και σέβομαι πολύ της εταιρείες που τολμούν να κάνουν κάτι διαφορετικό και πάνε μια ιδέα λίγο παραπέρα είτε αυτό λέγεται skyactiv, TSi, multiair, wankel, V-tec, DSG, Toyota hybrid, nissan leaf, και άλλα πολλά.
Υ.Γ: Προς θεού, δεν τίθεται ζήτημα να κλείσει η mazda. H Saab ήταν μια εταιρεία χρόνια στάσιμη με πολύ λίγες πωλήσεις και γι'αυτό έκλεισε. Η mazda πουλάει σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο, έχει πλάνο-προοπτικές και ισχυρό brand name σε αρκετές μεγάλες αγορές. Πιθανόν να χρειαστεί να κάνει κάποια συνεργασία στο μέλλον όπως είχε κάνει παλαιότερα με την Ford αλλά δεν υπάρχει λόγος καταστροφολογίας.
-
Υπάρχει κάποια ενημέρωση αν το νέο mazda 6 θα βγαίνει με skyactive -ή έστω συμβατικό- κινητήρα 1,8;
-
Όχι, δεν υπάρχει ακόμα ενημέρωση για κινητήρα 1,8λτ. Έχουμε καιρό όμως μέχρι την παρουσίασή του.
-
εχθες πηγα μεχρι το Προκοπι στην Ευβοια ετσι για να αναψω ενα κερακι και να παρω και λιγο μελι......
πανε-ελα με 4 ατομα,στην εθνικη σταθερα με 130χλμ εκαψα 16λιτρα.....
καθολου ασχημα νομιζω -
Τσιμπημένη μου φαίνεται
Αλήθεια πώς μέτρησες ακριβώς τα 16 λίτρα . Φούλαρες, πήγες ήρθες και ξαναφούλαρες .
-
Ο χρήστης sprsk έγραψε:
Τσιμπημένη μου φαίνεταιΑλήθεια πώς μέτρησες ακριβώς τα 16 λίτρα . Φούλαρες, πήγες ήρθες και ξαναφούλαρες .
Γιατί σάμπως ξέρουμε τα συνολικά χλμ και θες να μάθεις και τον τρόπο μέτρησης;
-
Το μέλι το έβαλες στο τσάϊ που σε κέρασαν στο δρόμο;
-
Να μην είναι 240 χιλιόμετρα ?.... θα είναι.
-
Στο 6αρι του φαδερ ο συμπλεκτης τριζει. Ειναι υδραυλικος ομως, οποτε ντιζα δεν παιζει, ξερουμε τπτ?
Επισης κανενα καλο συνεργειο στην αθηνα (θα βολευε καπου στο εμπα της αθηνας απο καβαλας) για εναν γενικο ελεγχο?
-
Τρομπακι του συμπλέκτη λογικά.
Sent from my GNex using smoke signals.
-
Με γράσσο για ρουλμάν στρώνει εντελώς.
-
To οποιο μπαινει πού ακριβως?
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Τσιμπημένη μου φαίνεται
Αλήθεια πώς μέτρησες ακριβώς τα 16 λίτρα . Φούλαρες, πήγες ήρθες και ξαναφούλαρες .
Γιατί σάμπως ξέρουμε τα συνολικά χλμ και θες να μάθεις και τον τρόπο μέτρησης;
Πάω στο δάσος κάνω τόσο κόπο να τις στήσω και εσύ πας με ένα ξυλάκι και μου τις χαλάς ...
Ντροπή σου -
Ο χρήστης sprsk έγραψε:
Τσιμπημένη μου φαίνεταιΑλήθεια πώς μέτρησες ακριβώς τα 16 λίτρα . Φούλαρες, πήγες ήρθες και ξαναφούλαρες .
ναι,ετσι το μετρησα,εφυγα φουλ και με το που γυρισα το ξαναγεμισα εχοντας κανει 248χλμ οπου τα μισα περιπου ειναι εκτος εθνικης και σε δρομο με στροφες-ανηφορες-κατηφορες+κανα 10' σταματα-ξεκινα στην Αρτακη
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
To οποιο μπαινει πού ακριβως?Στο τρομπάκι του συμπλέκτη (αν είναι αυτή η αιτία του κρρρ-κρρρ που ακούς πάντα), το οποίο βρίσκεται πάνω στο κέλυφος του κιβωτίου στο χώρο του κινητήρα. Στο Swift, ούτε που θυμάμαι πόσες φορές το έχω γρασσάρει, αφού το ξεβιδώσω από τη θέση του. Ό,τι μου έκαναν και στην αντιπροσωπία δηλαδή, όσο το πήγαινα εκεί.
-
Χώρις να ειμαι βεβαιος, ακουγεται μεσα απ την καμπινα.
Δεν ανοιξα βεβαια καπω...
MAZDA 6