-
Όλα τα άρθρα τους να τα διαβάζεις έχοντας υπόψη ότι τους αρέσουν τα χοντρά λάδια
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Τον Kouk δεν βλέπω να έχει αλλάξει κανένα λιπαντικό και ανησυχώ
Πλάκα, πλάκα μου κολλήσατε και μένα την αρρώστεια και θα πάω να τα ξαναλλάξω σε φίλο έχοντας διανύσει από την τελευταία αλλαγή που ήταν και η πρώτη 500 χλμ για να κυκλοφορεί μέσα ατόφιο motul. Να αλλάξω και φίλτρο?ΜΗΝ αλλάξεις λάδια, πετάς καλά λάδια.
-
Λεωνίδα το ίδια θα βάλω απλά να φύγουν τα υπολείματα από τα προηγούμενα. Κάπου το διάβασα εδώ νομίζω ο kouk το είχε πει αν δεν κάνω λάθος.
-
Μπορεί να έχεις γύρω στο 1 λίτρο (ανάλογα με το κινητήρα) από τα παλιά λάδια μέσα - δεν πειράζει. Ο κουκ έχει εθιστεί στις αλλαγές λαδιών και σκέφτεται διάφορες δικαιολογίες ώστε να αλλάζει τα λάδια κάθε 2 βδομάδες.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ο κουκ έχει εθιστεί στις αλλαγές λαδιών και σκέφτεται διάφορες δικαιολογίες ώστε να αλλάζει τα λάδια κάθε 2 βδομάδες. -
Πιστεύω πως υπάρχουν οι εξής τρόποι να μετρήσουμε την στάθμη του λαδιού σωστά.
-
Παρκαρισμένο όλο το βράδυ σε επίπεδη θέση. Σε αυτή την περίπτωση τα λάδια είναι κρύα - άρα πιάνουν λιγότερο όγκο, και επιπλέον έχουν καθίσει καλά κάτω στο κάρτερ.
-
Πάλι σε επίπεδη θέση αλλά με το αυτοκίνητο ζεστό. Π.χ. παρκάρουμε και μετά από 5-10 λεπτά. Σε αυτή την τα λάδια είναι ζεστά και δεν έχουν καθίσει. Από ότι καταλαβαίνω από τον δείκτη του forester - που έχει δύο ενδείξεις max - σε αυτή την περίπτωση θα είναι ποιο ψιλά ο δείκτης.
-
Βάζουμε μπρος και μετά από 1-2 λεπτά σβήνουμε και μετράμε. Έχουμε τα λάδια να μην έχουν καθίσει αλλά κρύα.
Μετά από αυτή την εισαγωγή πάμε τώρα στην διαπίστωσή μου: Όταν πηγαίνουμε στο συνεργείο για αλλαγή λαδιών, μετά την αλλαγή, έχουμε τα λάδια να μην έχουν κάτσει καλά αλλά ... κρύα λάδια. Κάτι σαν τον τρίτο τρόπο δηλαδή. Αν το manual του οχήματος μας (π.χ. Honda
Varadero) αναφέρει αυτόν τον τρόπο έχει καλώς.
Διαφορετικά, να η εξήγηση γιατί τα συνεργεία μας βάζουν σχεδόν πάντα παραπάνω λάδι.Εγώ γενικά προτιμώ τον πρώτο τρόπο αλλά ο σωστός είναι σίγουρα αυτός που αναφέρει το manual. Αν δεν αναφέρει προτιμώ λοιπόν τον 1ο τρόπο.
Συμπέρασμα : Δεν αφήνουμε το συνεργείο να μας πάει την στάθμη στο max, ζητάμε ποιο κάτω, π.χ. στο min και συμπληρώνουμε μόνοι μας την άλλη μέρα το πρωί.
Βέβαια, ο ποιο εύκολος τρόπος είναι ... να τους πάμε την απολύτως απαραίτητη ποσότητα Αν ξέρουμε ποια είναι αυτή
-
-
Μα υποτίθεται ( ) ότι τα συνεργία και ειδικά τα εξουσιοδοτημένα, γνωρίζουν πόσο λάδι πάιρνει ο κάθε κινητήρας και βάζουν την απαιτούμενη ποσότητα....σιγά μην κάθονται να μετράνε με τον δείκτη. Βέβαια εγώ τους πάω όπως λές, μόνο την απαιτούμενη ποσότητα...οπότε κάτι γίνεται!!
-
δε μου λετε...εχουν ημερομηνια ληξεως τα ορυκτελαια; ορυκτελαιο mobil super sae 15-50 που πρεπει να ειναι σιγουρα 7-8 ετων, φυλαγμενο σε σκιερό μερος και σφραγισμενο χανει τις ιδιοτητες του; καλυτερα θα ηταν να μην χρησιμοποιηθει;
-
ξαναποσταρω απορια που εγραψα σε αλλο θεμα:
Golf V 1.6 FSI
εκανα τωρα μια αλλαγη λαδιων. η αντιπροσωπεια χρησιμοποιησε 3 λιτρα Castrol 5-30 συν 0.5 λιτρο Shell Helix 5-30 που ειχα στο πορτ μπαγκαζ για περιπτωση συμπληρωματος. και τα δυο εχουν την 504.00 προδιαγραφη της VW.
Πειραζει που αναμιχτηκαν διαφορετικες μαρκες?
Ο τεχνικος συμβουλος μου ειπε οτι δεν πειραζει επειδη ειναι και τα δυο 5-30 αλλα θα ηθελα και τη δικη σας γνωμη -
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Μα υποτίθεται ( ) ότι τα συνεργία και ειδικά τα εξουσιοδοτημένα, γνωρίζουν πόσο λάδι πάιρνει ο κάθε κινητήρας και βάζουν την απαιτούμενη ποσότητα....σιγά μην κάθονται να μετράνε με τον δείκτη. Βέβαια εγώ τους πάω όπως λές, μόνο την απαιτούμενη ποσότητα...οπότε κάτι γίνεται!!Εχεις δίκιο αλλά έχεις σκεφτεί πόσοι μαθητευόμενοι - επιδοτούμενοι από ΟΑΕΔ υπάρχουν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία ;
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Συμπέρασμα : Δεν αφήνουμε το συνεργείο να μας πάει την στάθμη στο max, ζητάμε ποιο κάτω, π.χ. στο min και συμπληρώνουμε μόνοι μας την άλλη μέρα το πρωί.Βέβαια, ο ποιο εύκολος τρόπος είναι ... να τους πάμε την απολύτως απαραίτητη ποσότητα Αν ξέρουμε ποια είναι αυτή
Μα υποτίθεται ( ) ότι τα συνεργία και ειδικά τα εξουσιοδοτημένα, γνωρίζουν πόσο λάδι πάιρνει ο κάθε κινητήρας και βάζουν την απαιτούμενη ποσότητα....σιγά μην κάθονται να μετράνε με τον δείκτη. Βέβαια εγώ τους πάω όπως λές, μόνο την απαιτούμενη ποσότητα...οπότε κάτι γίνεται!!
Πάντα στην αλλαγή να βάζετε λάδι σύμφωνα με τη χωρητικότητα του κινητήρα. Οι δείκτες μπορεί να μην έχουν ακρίβεια ή να είναι από άλλο αμάξι (καταστροφή ).
-
Και αυτό που έχει μείνει μέσα πως το υπολογίζεις;
Θα μου πείς πως το έχει υπολογίσει ο κατασκευαστής όταν σου δίνει χωρητικότητα, άρα ... σωστός. -
Σου δίνει τρία νούμερα για το λάδι.
- Μετά από επισκευή κινητήρα πχ 4,4 λτρ.
- Αλλαγή λαδιών με φίλτρο πχ 3,5 λτρ.
- Αλλαγή λαδιών χωρίς φίλτρο πχ 3,1 λτρ.
-
Ο χρήστης The Butcher έγραψε:
ξαναποσταρω απορια που εγραψα σε αλλο θεμα:Golf V 1.6 FSI
εκανα τωρα μια αλλαγη λαδιων. η αντιπροσωπεια χρησιμοποιησε 3 λιτρα Castrol 5-30 συν 0.5 λιτρο Shell Helix 5-30 που ειχα στο πορτ μπαγκαζ για περιπτωση συμπληρωματος. και τα δυο εχουν την 504.00 προδιαγραφη της VW.
Πειραζει που αναμιχτηκαν διαφορετικες μαρκες?
Ο τεχνικος συμβουλος μου ειπε οτι δεν πειραζει επειδη ειναι και τα δυο 5-30 αλλα θα ηθελα και τη δικη σας γνωμηΑφού έχουν την ίδια προδιαγραφή 504.00 μάλλον είναι μικρό το κακό. Σίγουρα πάντως ίδια λάδια δεν είναι, που σημαίνει ότι για να είσαι σίγουρος καλό θα είναι να τα αλλάξεις πιο νωρίς.
Σου παραθέτω τα “ Typical properties “ & των 2.DATA Shell Helix Ultra VX & OMV Eco Extra
SAE Grade 5W-30
cst @ 40 C 70,5
cst @ 100 C 11,7
Viscosity Index 160
Sulphated Ash % ?
HTHS ?
Pour Point C -39
Flach Point C 245
Density 0,849
TBN ?
NOAK % ?DATA Castrol Edge
SAE Grade 5W-30
cst @ 40 C 73,4
cst @ 100 C 11,9
Viscosity Index 160
Sulphated Ash % 0,6
HTHS ?
Pour Point C ?
Flach Point C 209
Density 0,85
TBN 6
NOAK % ? -
Ο χρήστης saligaros_ έγραψε:
δε μου λετε...εχουν ημερομηνια ληξεως τα ορυκτελαια; ορυκτελαιο mobil super sae 15-50 που πρεπει να ειναι σιγουρα 7-8 ετων, φυλαγμενο σε σκιερό μερος και σφραγισμενο χανει τις ιδιοτητες του; καλυτερα θα ηταν να μην χρησιμοποιηθει;Δεν χαλάνε τα λάδια εκτός αν έχει οξειδωθεί, έχει ίζημα στο πάτο κλπ. (μπορεί να μην έχει χαλάσει).
Επίσης, σκέψου τι προδιαγραφές είχε τότε το λάδι.
-
Παίδες μία ερώτηση ...
Εχω μία Οκτάβια 1.8Τ και πριν λίγες ημέρες έβαλα βαλβολίνες Yacco BVX1000 75W90 ... το μπουκάλι πίσω γράφει μόνο API GL-5, ενώ στο site της Yacco αναφέρει API GL5/GL4 και μάλιστα αναφέρει ότι καλύπτει την VW 501.50.
Απ'ότι διαβάζω τα GL5 δεν είναι συμβατά λόγω κάποιου πρόσθετου που 'καταστρέφει' τα μπρούτζινα εξαρτήματα στο κιβώτιο ... ενώ τα GL5/GL4 είναι εντάξει ...
Τελικά μηπως ξέρει κάποιος αν οι συγκεκριμένες βαλβολίνες είναι GL5 ή GL5/GL4 και αν όντως τελικά υπάρχει πρόβλημα με τις GL5 για τα κιβώτια των 18Τ ;
ΤΙΑ
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
δε μου λετε...εχουν ημερομηνια ληξεως τα ορυκτελαια; ορυκτελαιο mobil super sae 15-50 που πρεπει να ειναι σιγουρα 7-8 ετων, φυλαγμενο σε σκιερό μερος και σφραγισμενο χανει τις ιδιοτητες του; καλυτερα θα ηταν να μην χρησιμοποιηθει;
Δεν χαλάνε τα λάδια εκτός αν έχει οξειδωθεί, έχει ίζημα στο πάτο κλπ. (μπορεί να μην έχει χαλάσει).
Επίσης, σκέψου τι προδιαγραφές είχε τότε το λάδι.
στον πατο δεν ειδα ιζημα..πως θα καταλαβω εαν εχει οξειδωθει; τα ορυκτελαια δεν εχουν τις ιδιες προδιαγραφες ή γινοντε καλυτερα με τα χρονια;
-
Σήμερα άλλαξα τα λάδια του αυτοκινήτου με Shell Helix Ultra 5-40. Είναι σε προσφορά αυτή την εβδομάδα και κοστίζουν 49
-
49 ευρώ τα πόσα λίτρα;
-
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
49 ευρώ τα πόσα λίτρα;Το μπουκάλι των 4 λίτρων. Εγώ χρειάστηκα ~3,3 και το υπόλοιπο φυσικά το πήρα για συμπλήρωμα (που ελπίζω να μη χρειαστεί...)
Υ.Γ. Για να μη σας βάζω σε τσάμπα 'τρέξιμο' η προσφορά ισχύει σε ένα πρατήριο στην Πάτρα (που ανήκει στη Shell), δε ξέρω αν ισχύει παντού όμως
Περι λιπαντικών γενικώς