-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
σε κάποια βιβλία έχω δει συντελεστή τριβής ολίσθησης και συντελεστή στατικής τριβής!
Μου φαίνεται παράξενο αλλά ισχύει?Ναι, οι δύο αυτοί συντελεστές υπάρχουν και είναι διαφορετικοί μεταξύ τους.
Ο συντελεστής στατικής τριβής αφορά εν προκειμένω την τριβή ενός σταθερού τροχού στο έδαφος, ενώ ο συντελεστής ολίσθησης αφορά την τριβή ενός τροχού που κινείται. Πρακτικά η στατική τριβή είναι μεγαλύτερη από την τριβή ολίσθησης, γι' αυτό και χρειάζεται μεγαλύτερη δύναμη για να αρχίσει να περιστρέφεται ο τροχός απ' ότι απλά για να περιστρέφεται.Καλημερα λογω ειδικότητας (Φυσικος) η στατικη τριβη ειναι οριακη τριβη, δηλαδη ειναι το οριο πριν γινει τριβη ολισθησης. Δεν αφορα σταθερο τροχο αλλα αποτελει την ελαχιστη δυναμη που πρεπει να υπαρχει για να μην κυλισει ο τροχος ειναι βεβαια οπως αναφερεις μεγαλυτερη απο την τριβη ολίσθησης.
-
Ο χρήστης RADIOACTIVE έγραψε:
σε κάποια βιβλία έχω δει συντελεστή τριβής ολίσθησης και συντελεστή στατικής τριβής!
Μου φαίνεται παράξενο αλλά ισχύει?Ναι, οι δύο αυτοί συντελεστές υπάρχουν και είναι διαφορετικοί μεταξύ τους.
Ο συντελεστής στατικής τριβής αφορά εν προκειμένω την τριβή ενός σταθερού τροχού στο έδαφος, ενώ ο συντελεστής ολίσθησης αφορά την τριβή ενός τροχού που κινείται. Πρακτικά η στατική τριβή είναι μεγαλύτερη από την τριβή ολίσθησης, γι' αυτό και χρειάζεται μεγαλύτερη δύναμη για να αρχίσει να περιστρέφεται ο τροχός απ' ότι απλά για να περιστρέφεται.Καλημερα λογω ειδικότητας (Φυσικος) η στατικη τριβη ειναι οριακη τριβη, δηλαδη ειναι το οριο πριν γινει τριβη ολισθησης. Δεν αφορα σταθερο τροχο αλλα αποτελει την ελαχιστη δυναμη που πρεπει να υπαρχει για να μην κυλισει ο τροχος ειναι βεβαια οπως αναφερεις μεγαλυτερη απο την τριβη ολίσθησης.
Σωστός! Αυτό εννοούσα, απλά δε μου αρέσαν ποτέ οι ορισμοί... προτιμούσα πάντα την πράξη.
-
Κατά κανόνα σε ίδια επιφάνεια με όλες τις συνθήκες κοινές από τη μεγαλύτερη προς την μικρότερη τιμή έχουμε, στατική τριβή – τριβή κύλισης – τριβή ολίσθησης.
-
Χωρίς αντισπίν το αυτοκίνητο ακολουθεί καλύτερα την τροχιά που του υποδεικνύεις (ειδικά στις εξόδους των στροφών) απ' ότι με το αντισπιν on που δεν επιτρέπει καθόλου ολίσθηση του εσωτερικού τροχού;
Ή είναι ιδέα μου;
Μιλάμε για καταστάσεις χωρίς υποστροφή αδράνειας και όχι για ανεξέλεγκτο σπινάρισμα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αυτά τα συστήματα είναι φοβερό μπέρδεμα [με τα αρχικά]. Υπάρχει το ESC (yaw control - ελέγχει ταχύτητα περιστροφής) δηλαδή προσπαθεί να κάνει το αμάξι να πηγαίνει εκεί που στρίβεις το τιμόνι και το ESP (rollover control - ελέγχει κατακόρυφη επιτάχυνση ή πόσο γέρνει το αμάξι). Και τα δύο αυτά συστήματα είναι προγραμματισμένα να μη σε αφήνουν να φτάνεις τα όρια του αυτοκινήτου (κόβουν γκάζι και σπινθήρα). Επίσης, επειδή οι κατασκευαστές φοβούνται να μην κάνει τούμπες κάποιο αμάξι τους και αποκτήσουν κακό όνομα, στήνουν τα αμάξια με πάρα πολύ υποστροφή και χρησιμοποιούν το ESP προσπαθώντας να καλύψουν (τυχόν) κακή σχεδίαση ανάρτησης.Η σειρά με την οποία ενεργούν είναι η εξής:
ABS
μείωση δύναμης κινητήρα [traction control, antispin]
ESP
ESC -
Άλλο ρώτησα.
-
Ναι αλλά μπορείς να δεις ότι το αντισπιν δεν ενεργεί όταν το αμάξι δεν πηγαίνει εκεί που δείχνει το τιμόνι (έχει άλλο σύστημα γι αυτή τη δουλειά το οποίο μπορεί να υπάρχει ή όχι ανεξάρτητα με την ύπαρξη του αντισπίν).
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ναι αλλά μπορείς να δεις ότι το αντισπιν δεν ενεργεί όταν το αμάξι δεν πηγαίνει εκεί που δείχνει το τιμόνι (έχει άλλο σύστημα γι αυτή τη δουλειά το οποίο μπορεί να υπάρχει ή όχι ανεξάρτητα με την ύπαρξη του αντισπίν).Αναφέρομαι αποκλειστικά στην επίδραση του σπιναρίσματος.
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Χωρίς αντισπίν το αυτοκίνητο ακολουθεί καλύτερα την τροχιά που του υποδεικνύεις (ειδικά στις εξόδους των στροφών) απ' ότι με το αντισπιν on που δεν επιτρέπει καθόλου ολίσθηση του εσωτερικού τροχού;Ή είναι ιδέα μου;
Μιλάμε για καταστάσεις χωρίς υποστροφή αδράνειας και όχι για ανεξέλεγκτο σπινάρισμα.
Η 147 μου με αντισπίν off δίνει την εντύπωση ότι μπορείς να κλείσεις την τροχιά σου στην έξοδο της στροφής και πατώντας το γκάζι και το κάνει κιόλας αν την εμπιστευτείς και το δοκιμάσεις. Με αντισπίν on έχεις μόνο το τιμόνι για να κατευθύνεις το αυτοκίνητο.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Χωρίς αντισπίν το αυτοκίνητο ακολουθεί καλύτερα την τροχιά που του υποδεικνύεις (ειδικά στις εξόδους των στροφών) απ' ότι με το αντισπιν on που δεν επιτρέπει καθόλου ολίσθηση του εσωτερικού τροχού;
Ή είναι ιδέα μου;
Μιλάμε για καταστάσεις χωρίς υποστροφή αδράνειας και όχι για ανεξέλεγκτο σπινάρισμα.
Η 147 μου με αντισπίν off δίνει την εντύπωση ότι μπορείς να κλείσεις την τροχιά σου στην έξοδο της στροφής και πατώντας το γκάζι και το κάνει κιόλας αν την εμπιστευτείς και το δοκιμάσεις. Με αντισπίν on έχεις μόνο το τιμόνι για να κατευθύνεις το αυτοκίνητο.
Aυτή την εντύπωση έχω και γω. Τα λάστιχά μου θα με μισήσουν γι' αυτό, φοβάμαι (όχι πως έχει μείνει και πολύ απ' το πλαϊνό των Exalto)
-
Συζητάτε για το πως επηρεάζει το αντισπίν στις στροφές; ένα σύστημα που ΚΟΒΕΙ το γκάζι;
(σα να κόβεις λίγο γκάζι) -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Συζητάτε για το πως επηρεάζει το αντισπίν στις στροφές; ένα σύστημα που ΚΟΒΕΙ το γκάζι;
(σα να κόβεις λίγο γκάζι)Συζητάμε για το πως επηρεάζει το ΣΠΙΝΑΡΙΣΜΑ το στρίψιμο. Το αντισπίν ανεφέρθηκε ως αντιπαράδειγμα, θέλοντας να εξετάσουμε την συμπεριφορά χωρίς καθόλου σπινάρισμα.
-
Το σπινάρισμα σε εμπροστοκίνητο σου σπαταλά δύναμη μια και δεν τη βάζεις κάτω και σου βγάζει τρελά μούτρα. Και μόνος σου το γκάζι αφήνεις για να ξανά βρεις την χαμένη πρόσφυση οπότε απλά το κάνει αντί για σένα. Αντίθετα σε πισωκίνητο σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσεις την τροχιά σου αν δεν υπερβάλεις και φτάσεις σε έντονη υπερστροφή ισχύος κλπ. Φυσικά τα συστήματα αυτά εξελίσσονται και τα νέα δείγματα αφήνουν λίγο να παίξεις πριν σε βάλουν στη θέση σου με αποτέλεσμα αν δεν κάνεις μεγάλη ατσαλοσύνη να μένουν σχετικά αθέατα.
-
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
Μην πας να το γκαζώσεις βέβαια σε στροφή γιατί παίζει να σου βγει σε Νουρέγιεφ η όλη προσπάθεια.Στο 'ασε' γυρνανε οι κώλοι,όχι στο 'πάτα'.
-
Και στο στρίψε λίγο παραπάνω το τιμόνι με πατημένο γκάζι προκύπτει το εξής...
Αν τύχει να οδηγήσεις yaris δοκίμασε να το πιέσεις σε καμπή...
-
Ο χρήστης bladerasas έγραψε:
να σου πω την αληθεια, χθες που κοιταξα τιμες , ηταν υψηλοτερες απο αυτες που περιμενα.οποτε ξαναγυρναω στα μεταχειρισμενα(κατι πιο οικονομικο απο την 147)Δεν αξίζει να αλλάξεις αμάξι ΜΟΝΟ επειδή καίει πολύ. Τα λεφτά που θα χάσεις στην αλλαγή είναι πολύ περισσότερα από τις βενζίνες.
-
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
Και στο στρίψε λίγο παραπάνω το τιμόνι με πατημένο γκάζι προκύπτει το εξής...[img]http://17gym-perist.att.sch.gr/BOULES2.JP
Αν τύχει να οδηγήσεις yaris δοκίμασε να το πιέσεις σε καμπή...
Δεν μπορω να φανταστω πώς το εννοεις το 'παραπάνω στριψιμο' του τιμονιού.Αν κανεις κασκαντεριλίκια,φυσικά (οτι και να οδηγεις) και τιμωρείσαι.Το γιάρις φταιει αν στριβεις όσο να'ναι το τιμόνι;
-
Το Yaris, όπως και η Corolla (για τα άλλα Toyota δεν γνωρίζω) έχουν λόγω στησίματος υπερστροφικές τάσεις. Αυτές μπορεί να είναι διασκεδαστικές όταν το 1000άρι πετάει κώλο φεύγοντας από φανάρι αλλά και ανατριχιαστικές όταν σε καμπές νιώθεις το πίσω μέρος να ελαφρώνει υπερβολικά (χωρίς να πατάς φρένο ή να αφήνεις γκάζι) όσο πας να αυξήσεις ταχύτητα.
Αν βρεις ευκαιρία βάλε χέρι σε Yaris αλλά προσοχή.... -
Για το προηγούμενο γιάρις επιβεβαιώνω και εγώ. Αρκετά ευαίσθητη ουρά...
Η κορόλλα όμως, τόσο η προηγούμενη όσο και η τωρινή όχι και τόσο... η προηγούμενη αρκετά υποστροφική μου έχει φανεί, η τωρινή έτσι και έτσι με τάση παλι την υποστροφή.
-
Πρωτη φορα στη ζωή μου ακούω να γυρνανε κώλοι απο προσθιοκίνητα με το γκαζι πατημένο.Η μονη περίπτωση που θα μπορούσα να το δικαιολογησω θα ήταν με 'κρεμασμενο' κινητηρα (χωρις δυναμη πλέον ειναι σαν να αφησες)
Ας τοποθετηθει και κανενας ακομα
ΣΤΡΙΒΟΝΤΑΣ