Jul 22, 2003, 5:26 AM

Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ένα παρεξηγημένο αξεσουάρ το οποίο όμως προσφέρει πάρα πολύ σε ενεργητική ασφάλεια είναι τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι.

Μη γελάτε, σκεφτείτε πόσα ατυχήματα έχουν γίνει επειδή ο οδηγός ήταν σκυμμένος και έπαιζε με το ηχοσύστημα αντί να έχει την προσοχή του στο δρόμο.

Εξαρτάται όμως από το πόσο εργονομική είναι η σχεδίασή τους. Για παράδειγμα, τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στα Citroen C3, Peugeot 206, 307 και στα Renault είναι πάρα πολύ σωστά και πραγματικά εξυπηρετούν πάρα πολύ, επιτρέποντας στον οδηγό να μην πάρει καν το χέρι του από το τιμόνι, καθώς με μια κίνηση ενός δαχτύλου έχει επιτύχει την επιθυμητή ρύθμιση. Αντίθετα, τα χειριστήρια τύπου πιεστικού (όχι ελκτικού) μπουτόν ΕΠΑΝΩ στο 'σώμα' του τιμονιού (βλέπε πρώιμες Citroen Xsara, Xantia, BMW κλπ) αποσπούν την προσοχή του οδηγού, καθώς τον αναγκάζουν να πάρει το χέρι του από τη στεφάνη του τιμονιού και να ψάξει ανάμεσα σε έναν αριθμό κουμπιών εκατέρωθεν του άξονα του τιμονιού. Ακόμα και τα διορθωμένα (ελκτικά πλέον) χειριστήρια στην Xantia II αποσπούν την προσοχή, γιατί, παρόλο που δεν απαιτούν τόσο μετακίνηση του χεριού από τη στεφάνη, εξακολουθούν να αναγκάζουν τον οδηγό να κοιτάξει στο τιμόνι για να βρει το σωστό χειριστήριο.

Μ'αυτό θέλω να πω ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που είναι δώρον άδωρον αυτό το χαρακτηριστικό.

Και πρέπει εδώ να πω ότι στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας εντάσσω κάθε ευκολία που βελτιώνει την ποσότητα ΚΑΙ την ποιότητα της πληροφόρησης που δέχεται ο οδηγός (δηλαδή όχι άχρηστες και άσχετες ενδείξεις, αλλά όσες πραγματικά θα τον βοηθήσουν να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου και της κατάστασης των διαφόρων του εξαρτημάτων, ενώ πάρα πολύ καλές ιδέες είναι τα υπέρυθρα συστήματα νυχτερινής όρασης, τα 'cornering lights' και τα head-up display) και μειώνει την ανάγκη απόσπασης της αυτοσυγκέντρωσης του οδηγού.