-
Νομίζω το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται όχι τόσο σε σταθερό αέρα οπότε απλά στρίβεις ελαφρά για να πας ίσια, πιθανόν και υποσυνείδητα όπως σε δρόμο με έντονη αποχετευτική κλίση, αλλά στις ριπές όπως και σε προσπέρασμα νταλίκας όπου η ένταση του αέρα μεταβάλλεται απότομα και σημαντικά.
Ο γνωστός αεροδυναμικός συντελεστής έχει σχέση με την προς τα εμπρός κίνηση του αυτοκινήτου σε σχέση με το αέρα και όχι με την πλάγια.... Για αυτό έχει και λίγη σημασία η αναφορά του αεροδυναμικού συντελεστή... (και όπως αφήνουν να εννοηθεί οι προηγούμενοι η επίτευξη καλού Cx απαιτεί σχεδίαση που επιδρά μάλλον αρνητικά σε πλάγιο αέρα).
Η κατανομή βάρους, οι σχετικές (εμπρός πίσω) σκληρότητες αναρτήσεων και σχετικές ρυθμίσεις, σχετικές προσφύσεις ελαστικών, η μετάδοση κίνησης και η κατανομή επιφανειών (εμπρος πίσω και πάνω κάτω) όλα παίζουν το ρόλο τους στην ευπάθεια.
Τα βαριά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ευπαθή λόγω αδράνειας.
Τα στέισον και τα ψηλά είναι πιο ευαίσθητα. Με χαμηλό ανοιχτό αυτοκίνητο θυμάμαι ότι τον αέρα τον άκουγα και τον ένιωθα στα μαλλιά αλλά ενώ περίμενα την αντίδραση από το αυτοκίνητο για να διορθώσω με το τιμόνι δε γινόταν τίποτα, το αυτοκίνητο βράχος!
Τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα σε γενικές γραμμές κρατιούνται στην πορεία τους καλύτερα από τα πισωκίνητα.
Τα παλιά σκαθάρια ήταν ευπαθή, την ελαφριά μούρη την έπαιρνε ο αέρας. -
Oxi den douleuo stin Lancia, alla exo Lancia....kalo!
Apantisi sto fylo Onyx:
H dynamiki tou autokinitou einai ena POLY megalo kefalaio kai den dynatai na analy8ei se ena forum, gia diaforous logous.
Ta station einai PIO sta8era se plagious anemous. Bebaios kai metakinountai alla i antidrasi apo ton odigo einai mikroteri.
To gnorizo auto apo proto xeri giati ta metrao sti syragga, alla kai giati etsi prokyptei apo tin analysi ton ropon kai dynameon.Sosto omos oti to baros paizei rolo, kai i timi tou kai i katanomi tou. Ena autokinito opos anefera prohgoumenos me to kentro barous tou piso apo to kentro piesis einai anepi8imito, gia auto kai oi Skarabaioi, ta MGF, kai otidipote paromoio exei entones antidraseis se plagious APOTOMOUS anemous.
Oso gia ta pisokinita, genika opoiadipote parenoxlisi apo to plai ta bazei se dyskolies. H piso kinisi pou oloi agapame, exei xeiroteri kateu8intikotita apo oti i mprosta kinisi. Exei omos alla yper, pou den einai tou parontos.
Gia opoion apisto, as dokimasei na sproksei to klassiko karotsaki Laikis agoras, kai as prospa8isei na to trabiksei....to 2o poli pio eukolo.
Akribos to idio symbainei kai me ta autokinita. Bebaios o ka8e kataskeuastis akolou8ei tis dikes tou lyseis, oste na meiosei ta arnitika.
Gia ton kyrio me to Avensis pantos, to mono pou mporo na po einai oti den exei kanena problima kai aplos as pigenei pio siga se auta ta simeia.
dystyxos den lynetai me aplo tropo auto to 'problima'.
Einai poliploko kai ekei fainetai poioi kataskeuastes dinoun poli simasia se
tetoia zitimata. Oi Germanoi einai ligo pio prosektikoi logo tou oti i Germaniki agora apeu8inetai se agorastes pou mporoun na odigisoun xoris oria stis Autobahn, kai pano apo ta 140 poso mallon sta 240 oi aerodynamikes dynameis einai poly megales.Eksairesi apotelese to Audi TT, to opoio arxikos eixe sobarotato problima logo sximatos.
-
Και μια πρακτική συμβουλή ... άν νιώθετε ότι το αυτοκίνητο 'χάνεται' λόγο πλευρικών ανέμων ακόμα και σε 'λογικές' ταχύτητες (120-130 χλμ) τότε απλά, μισο-κατεβάστε τα μπροστινά τζάμια και κατεβάστε τελείως τα πίσω ... Αποτέλεσμα: πολύς θόρυβος, μεγάλη ανακατοσούρα, μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, ΑΛΛΛΑ σαφώς μεγαλύτερη ευστάθεια και μικρότερες μετατοπίσεις λόγω πλευρικών ριπών ανέμου ... Το γιατί συμβαίνει αυτό εξηγήτε απ όσα έγραψαν οι συνφορουμιστές παραπάνω ... Αποτέλεσμα εγγυημένο !!!
-
Apantisi sto parapano.
To katebasma ton para8yron mporei na boh8isei aplos otan ksafnika dexteis mia rypi sta 160, einai sxedon adynato na prolabeis na katebaseis para8yra tin ora pou paleueis me to timoni.
Parolauta NAI mporei na kanei diafora. P.x. ena autokinito pou epireazetai poli opos ena MGF. MR2 klp, me tin koukoula kato kai ta para8yra kato exoun poli kaliteri eusta8eia. Exi na kanei me tin katanomi tis pleurikis dynamis.
-
Tα όσα αναφέρεις έχουν σχέση με την κατεύθυνση κίνησης (θα αντιστρέφονταν αν κινούμασταν με όπισθεν) η με το ποιος άξονας είναι υπεύθυνος με την αλλαγή διεύθυνσης (θα αντιστρέφονταν σε ένα αυτοκίνητο στο οποίο θα έστριβαν μόνο οι πίσω τροχοι)?
-
Nikola,
eimaste kai synonomatoi,
den mporo na katalabo ti 8eleis na peis, alla oxi den mporeis na peis oti pigenontas me opis8en eksomoioneis ena emprostokinito me ena pisokinito. H geometria tis mprostinis anartisis me tin gonia kaster kai to systima dieu8inseos, prosdidoun alli symperifora.
Bebaia ksekinise to 8ema auto apo tous plagious anemous kai mpainoume se alla zitimata. Me xara mou na sas liso oses apories exete, an bebaia gnorizo kai ego.
H dynamiki tou autokinitou einai ena poli megalo kefalaio to opoio DEN ginetai na anly8ei sto Forum. Einai poliploko kai den mporoume na genikologoume, px. h piso kinisi einai kaki i kali.
-
Δεν εκφράστηκα καλά... θα γίνω πιο συγκεκριμένος.
Γενικά είναι καλύτερο η κίνηση να είναι εμπρός και το κέντρο πίεσης πίσω από το κέντρο βάρους. Τί θα γινόταν αν ένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούσε τον πίσω άξονα ως άξονα διεύθυνσης (έστριβαν οι πίσω ρόδες και οι μπροστά ήταν σταθερές) Υποθέτουμε ότι δεν αλλάζει τίποτε άλλο (ίδιες αναρτήσεις παντού, κατανομή βάρους 50-50 κλπ.)
Θα το επιθυμούσαμε και πάλι μπροσθιοκίνητο?
Το κέντρο πίεσης θα το θέλαμε πίσω από το κέντρο μάζας? -
Nikola,
Genika kai peran tis aerodynamikis, o piso aksonas tou autokinitou einai o kyrios KATEY8INTIRIOS aksonas, asxetws pou exei kinisei to autokinito.
Idanika 8eleis to piso aksona sta8ero, an kai poly exoun peiramatistei me troxous pou striboun ligo piso. Den einai panta kalo, alla exei kapoia pleonektimata ypo merikes syn8ikes.
Ta oximata pou exoun piso aksona pou stribei einai poli asta8i ALLA prosferoun poly megali eueliksia. Opote se taxitites mikres mporei na einai xrisimo, blepe CLARK kai ta peronofora, opou 8eleis megisti eueliksia se poli mikres taxitites.
Fantasou ton piso aksona san to pterygio enos aeroplanou, i to timoni mias barkas. Gia auto einai poli pio epikindino ena klatarisma sto piso aksona para sto mprosta, para tin anti8eti gnomi pou exei o perissoteros kosmos.
Ena klatarisma sto piso aksona 8a 8esei to autokinito se AMESI peristrofi (tet a ke) eno ena klatarisma empros mporei na kratisi to aytokinito se eu8eia, isos xoris timoni, alla den 8a xasei ton mpousoula o odigos amesos. Panta loipon prosexoume ta lastixa mas, den kabalame pezodromia kai lakoubes kai meta pame E8niki me 200.
Oso gia to kentro pieseos, pali idanika to 8eleis piso apo to kentro barous alla auto einai dyskolo se autokinita paragogis, opou to kentro piesis eiani ligo pio mprosta. Exo anaferei parapano tous tomeis pou epireazoun to autokinito stous palgious anemous.
Den mporo na gino pio analytikos dioti den ginetai na eksigi8oun ennoies se ba8os meso forum.
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Nikola,...
Fantasou ton piso aksona san to pterygio enos aeroplanou, i to timoni mias barkas. Gia auto einai poli pio epikindino ena klatarisma sto piso aksona para sto mprosta, para tin anti8eti gnomi pou exei o perissoteros kosmos.Ena klatarisma sto piso aksona 8a 8esei to autokinito se AMESI peristrofi (tet a ke) eno ena klatarisma empros mporei na kratisi to aytokinito se eu8eia, isos xoris timoni, alla den 8a xasei ton mpousoula o odigos amesos. Panta loipon prosexoume ta lastixa mas, den kabalame pezodromia kai lakoubes kai meta pame E8niki me 200.
...
Δεν είναι απόλυτο. Μου έχει σκάσει/κλατάρει πίσω ελαστικό στην κατηφόρα των Μεγάρων (προς Αθήνα) με 180+ στο κοντέρ και δεν έγινε τίποτα. Αν είχε γίνει προφανώς δεν θα έγραφα αυτή τη στιγμή. Έκοψα ταχύτητα, χωρίς φρενάρισμα πανικού, άναψα αλάρμ έκανα δεξιά και το άλλαξα.
-
...apolyto den einai tipota sto sympan, kai isoun tyxeros alla o piso aksonas exei tin idiotita pou anefera. Auto den to leo ego mono alla einai symperasmata apo polla test pou kanoun oi autokinitobiomixanies kai oi etairies elastikon se synergasia.
Oso gia tin dynamiki tou piso aksona ta pragmata einai opos ta anefera. Kai pali gia osous filous endiaferonte na meletisoun tin dynamiki tou autokinitou as to kanoun. Mixanologos oximaton eimai kai milao me basi tis spoudes mou kai tin epaggelmatiki mou peira.
Alli mia apodeiksi einai to tet-ake pou synepagetai ystera apo to spasimo tou pisou fterou se autokinita F1. Paroti trxoun se eu8eies , ean xasoun to piso ftero tous ksafnika, tote amesos mpainoun se peristrofi, se anti8esi me to anapodo, diladi ean xasoun to empros ftero.
To idio symnainei kai me ta piso lastixa, prin 3 meres eixe o Schumacher ena klatarisma piso troxou sto telos tis eu8eias stin Monza kai ton esteile sto toixo me 300! Bgike ekso kai ksaplose sto grasidi o an8ropos.
I empeiria sou itan i eksairesi oxi o kanonas, oxi epeidi NOMIZO alla epeidi etsi einai.
Filika
037
-
Θελει πραγματικα μεγαλη προσοχη και μειωση ταχυτητας κατω απο τα 100-120 για πιο μεγαλη σταθεροτητα.
-
Xαιρετώ όλους.
Αν και το thread είναι ... διετίας, δεν βρήκα άλλο σχετικό για την ερώτησή μου.Ξέρει κανείς που μπορούμε να βρούμε αποτελέσματα όσον αφορά την ευαισθησία των υπαρχόντων μοντέλλων στους πλευρικούς ανέμους;
Πολύ παλιά, έβαζαν οι 4Τροχοί κανένα συγκριτικό test, αλλά γιά τα αυτοκίνητα μετά το 2002 π.χ. δεν νομίζω να υπάρχει σχετικό άρθρο.
Ευχαριστώ όσους απαντήσουν.
-
φίλε αλφίστα καλως ήρθες στο φόρουμ!!!
Δεν νομίζω να είναι μετρήσιμη παράμετρος η ευαισθησία στους πλευρικούς ανέμους, οπότε δύσκολα θα βρεις τίποτα στους 4Τ πέραν από απλές αναφορές στα θετικά/αρνητικά ενός μοντέλου...
Πάντως τα σημερινά μοντέλα έχουν βελτιωθεί αφάνταστα σε αυτόν τον τομέα οπότε μην έχεις δισταγμό (εκτός αν ψάχνεις κάνα Άτος )
-
Ίσως θα ήταν καλύτερα να αφήσω τον αδερφό μου να το πει (lokatzis), αλλά δεν πειράζει, αν είναι απλά να με διορθώσει...
Πηγαίνοντας στην Κόρινθο για δουλειά με νοικιασμένο αυτοκίνητο της εταιρίας για την οποία δουλεύει μου είπε ότι στα 120-140 σε κάποια συγκεκριμένα σημεία της εθνική, αν έπεφτε σε ριπές αέρα, το αυτοκίνητο πήγαινε με +/- μισό μέτρο αριστερά δεξιά. Το αυτοκίνητο ήταν Daewoo Lanos αν θυμάμαι καλά και η έκφραση με την οποία το είχε χαρακτηρίσει ήταν ότι είναι επιεικώς απαράδεκτο.Προσωπικά έχω νοιώσει αρκετές φορές να με 'σπρώχνει' ο αέρας, ποτέ όμως δεν έχω χάσει τον έλεγχο/αλλάξει πορεία εξαιτίας του.
-
Παίζει ρόλο αν είναι προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο το αμάξι στους πλευρικούς ανέμους;
-
Ο χρήστης CARυοθραύστης έγραψε:
Παίζει ρόλο αν είναι προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο το αμάξι στους πλευρικούς ανέμους;Διαβασε ολο το θεμα.
Καπου το εχουν απαντησει.
Τα πισωκινητα επηρρεαζονται περισσοτερο. -
(κι εγώ αυτό πιστεύω βασικά...)
(αλλά ίσως να είχα και λάθος εντύπωση εγώ)
Δε διαβάζω μπαγιάτικα πράματα εγώ
-
Νεα γενια. Ολα ετοιμα τα θελετε...
-
Να συμπληρώσω ότι το 'Οδηγώντας' του ΚΚ έχει μια καλή ανάλυση αεροδυναμικής. Η έκδοση που έχω εγώ είναι αρκετά παλιά, αλλά και πάλι μπορείς να καταλάβεις πολλά πράγματα.
-
Eιχα 8εσει μια ερωτηση στο τοπικ 'Διαφορες Αποριες' που εμεινε αναπαντητη. Αυτη ηταν αν οι αεροτομες του στυλ EVO/STi παιζουν κα8ολου ρολο οταν ερχονται αντιμετωπες με πλευρικους ανεμους.
Πλευρικός άνεμος ...