-
Λοιπόν παίδες, το ερώτημα -που προέκυψε μεταξύ αστείου και σοβαρού σε άλλο thread- είναι το εξής:
Αν θέλαμε βελτιώνοντας έναν κινητήρα να πετύχουμε ιπποδύναμη μεγαλύτερη από 100 bhp στο λίτρο και ροπή μεγαλύτερη από 85 lb ft στο λίτρο, ποια μέθοδο θα επιλέγαμε και γιατί;
-
Λοιπόν παίδες, το ερώτημα -που προέκυψε μεταξύ αστείου και σοβαρού σε άλλο thread- είναι το εξής:
Αν θέλαμε βελτιώνοντας έναν κινητήρα να πετύχουμε ιπποδύναμη μεγαλύτερη από 100 bhp στο λίτρο και ροπή μεγαλύτερη από 85 lb ft στο λίτρο, ποια μέθοδο θα επιλέγαμε και γιατί;
-
Λοιπόν παίδες, το ερώτημα -που προέκυψε μεταξύ αστείου και σοβαρού σε άλλο thread- είναι το εξής:
Αν θέλαμε βελτιώνοντας έναν κινητήρα να πετύχουμε ιπποδύναμη μεγαλύτερη από 100 bhp στο λίτρο και ροπή μεγαλύτερη από 85 lb ft στο λίτρο, ποια μέθοδο θα επιλέγαμε και γιατί;
-
οπα
το μπερδεψες
αν θες και ροπη ή πας στα φιδια ή ξεχνας το 4πεταλουδο !!!-αν πηγαινα να μου το φτιαξουν...
με την σκεψη, τη λογικη, την καρδια, με ολα...
κομπρεσσορα σε μεγαλο 6κυλινδρο-2.5- (και τετρακινηση)αν παλι δεν υπαρχουν τα κυβικα (
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Κομπρέσσορα - για να τον βάζουν Mercedes, BMW, κλπ κάτι ξέρουνI call that the easy way out.
-
Aν και ψήφισα ατμόσφαιρα, πιστεύω ότι αυτό το ερώτημα δε μπορεί να απαντηθεί γενικά, αλλά μόνο όταν μιλάμε για συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Π.χ. ένα 106 ή ένα Saxo εννοείται ότι θα το έκανα 4πετάλουδο, ενώ σε μια BMW όπως λές και στο topic, ταιριάζει πιο πολύ ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής.
Αντίστοιχα άλλα αυτοκίνητα σηκώνουν 'τούρμπισμα'.Το να ψηφίζουμε για ατμόσφαιρα/τούρμπο/κομπρέσσορα είναι σαν να χωριζόμαστε σε Ιταλόφιλους/Γαλλόφιλους/Γερμανόφιλους κτλ.
Δηλαδή ανούσιος διαχωρισμός ανάμεσα σε άτομα που στην ουσία όλα γουστάρουν το ίδιο πράγμα: την αυτοκίνηση. -
KAi δεν το δίνεις να πάρεις άλλο αυτοκίνητο; Πιστεύω πως το να κάνεις τόσα λεφτά βελτίωση είναι ασύμφορο...
-
I call that the easy way out.
[list:23lwhl8o]Οσα δε φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια [/list:u:23lwhl8o]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
I call that the easy way out.
[list:1cclt9gb]Οσα δε φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια [/list:u:1cclt9gb]
hahaha kai akoma me sumpiesti h turbo taleporiountai.
-
hahaha kai akoma me sumpiesti h turbo taleporiountai.
[list:2jp74mpy]Χαχαχαχα.....ξυνω τις μασχαλες [/list:u:2jp74mpy][list:2jp74mpy]Δε μου λες........αμα βαλουμε μοτερ type-r σε μια C180(δε μιλω για 200αρια και βαλε.........θρηνος )θα ξεκιναει?Η θα πρεπει να βαλουμε και οβερ οπισθεν? [/list:u:2jp74mpy][list:2jp74mpy]Δεν ξερω αν ειδες το μοτερ απ το corrado που ειναι του........καμποσα χρονακια και 8VALVE αλλα εντελως πληροφοριακα.........225 Nm στα 3χιλιαρικα [/list:u:2jp74mpy][list:2jp74mpy]Απο hondakia ποσο?[/list:u:2jp74mpy][list:2jp74mpy]ποσοοοοοοοοοοοοοο?[/list:u:2jp74mpy][list:2jp74mpy]χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα[/list:u:2jp74mpy][list:2jp74mpy]Αστο μεγαλε.......tilt [/list:u:2jp74mpy]
-
Kefatos se blepo gia flame war.
Asto aderfe. Poli taleporimeno topic. To exoume bare8h oloi mas.
Eise killer to kseroume.
-
Kefatos se blepo gia flame war.
[list:2355j26y]Κefatos, molis gyrisa ap to...........veropoylo [/list:u:2355j26y]>Asto aderfe. Poli taleporimeno topic. To exoume bare8h oloi mas.
Eise killer to kseroume.
[list:2355j26y]opos leme.........gazofonias? [/list:u:2355j26y]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
αμα βαλουμε μοτερ type-r σε μια C180(δε μιλω για 200αρια και βαλε.........θρηνος )θα ξεκιναει?Η θα πρεπει να βαλουμε και οβερ οπισθεν? [/list]Μάκη δεν είσαι αντικειμενικός σε αυτό.
Έχω οδηγήσει Type R με 900χλμ στο οδόμετρο, και τράβαγε με έκτη από το ...ρελαντί.
Τελοσπάντων, ας μην αρχίσουμε πάλι τις μάταιες αντιπαραθέσεις πάνω στην φιλοσοφία του κάθε κατασκευαστή...
-
Μάκη δεν είσαι αντικειμενικός σε αυτό.
[list:28l3weya]Απο 2λιτρα και 800kg βαρος?[/list:u:28l3weya]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Δεν ξερω αν ειδες το μοτερ απ το corrado που ειναι του........καμποσα χρονακια και 8VALVE αλλα εντελως πληροφοριακα.........225 Nm στα 3χιλιαρικα [/list][list:2mb2fzrz]Απο hondakia ποσο?[/list:u:2mb2fzrz][list:2mb2fzrz]ποσοοοοοοοοοοοοοο?[/list:u:2mb2fzrz][list:2mb2fzrz]χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα[/list:u:2mb2fzrz][list:2mb2fzrz]Αστο μεγαλε.......tilt [/list:u:2mb2fzrz]Γι'αυτό ΑΠΕΣΥΡΕ η VAG τον 1.8Τ όλων των εκδόσεων; Κινητήρας 4ετίας δηλ...Πετάμε ένα turbo πάνω σε ένα παμπάλαιο μπλοκ. Γίνεται φοβερός κινητήρας (δε διαφωνώ σε αυτό), αλλά από ρύπους...μετά βίας περνάμε τα όρια.Ενώ οι άλλοι...εκείνοι οι..οι...αλητήριοι με τα σχιστά μάτια...βγάλαν 120 άλογα στο λίτρο με προδιαγραφές ρύπων ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΕΣ!
Μέχρι τα 2 λίτρα ο Ιάπωνας δεν παίζεται...και σε λίγο 'ερχόμαστε' και με 2.2 στο S2000.Ανεβαίνει σιγά σιγά το έυρος. Στο τέλος μόνο τα θηρία των 4 και λίτρων θα μείνουν για τους Γερμανούς.
Στους Αμερικάνους κοροιδέυουμε/τε εμείς/εσείς οι 'Ευρωπαίοι' τέτοιες χωρητικότητες, αλλά τελικά αυτές θα μας/σας μείνουν να 'περηφανεύεστε'
Υ.Γ:Τα παραπάνω είναι με χιουμοριστικό ύφος και πειραχτική διάθεση.Ελπίζω να μην παρεξηγηθούν. -
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Μάκη δεν είσαι αντικειμενικός σε αυτό.
[list:1985689j]Απο 2λιτρα και 800kg βαρος?[/list:u:1985689j]
Βλέπεις που σου λέω ότι δεν είσαι αντικειμενικός; Του αφαίρεσες 400 κιλά....1210 είναι. Και έχει ροπή 202Νm.
-
Το έχουμε ξανασυζητήσει το θέμα σχετικά πρόσφατα.
Πιστεύω πως ο τρόπος που επιλέγουμε να βγάλουμε τη δύναμη, εξαρτάται από το αυτοκίνητο και τις συνθήκες. Σε συνθήκες αγώνα, ατμόσφαιρα για δικίνητα που δίνει ομαλότερη λειτουργία και έλεγχο του σπιναρίσματος, τούρμπο για τετρακίνητα που λόγω της ροπής βοηθάει στον έλεγχο τους.
Σε συνθήκες δρόμου, ένα mild τούρμπο ή κομπρέσσορας είναι πιο 'κόσμια'από ένα θορυβώδες τετραπετάλουδο.
-
Ela re paidia. Ti asxoliosaste tora. Akrh den bgenh.
Diladi blepo o tupos meta apo tsagiasma pou troi klegete kai leei exo power alla einai se tanks.
An den leei olo to package aneksartitos proeleushs den tsoulai.
-
Μάκη δεν είσαι αντικειμενικός σε αυτό.
Έχω οδηγήσει Type R με 900χλμ στο οδόμετρο, και τράβαγε με έκτη από το ...ρελαντί.
Τελοσπάντων, ας μην αρχίσουμε πάλι τις μάταιες αντιπαραθέσεις πάνω στην φιλοσοφία του κάθε κατασκευαστή
Βλέπεις που σου λέω ότι δεν είσαι αντικειμενικός; Του αφαίρεσες 400 κιλά....1210 είναι. Και έχει ροπή 202Νm.
[list:3eg5qq88]200Nm στις..............εξαρες? [/list:u:3eg5qq88][list:3eg5qq88]Δηλ αν καποιος θελει να εκμεταλευτει την ελαστικοτητα του μοτερ, πολυ απλα.............βαραει κοφτες [/list:u:3eg5qq88]>Γι'αυτό ΑΠΕΣΥΡΕ η VAG τον 1.8Τ όλων των εκδόσεων; Κινητήρας 4ετίας δηλ...Πετάμε ένα turbo πάνω σε ένα παμπάλαιο μπλοκ. Γίνεται φοβερός κινητήρας (δε διαφωνώ σε αυτό), αλλά από ρύπους...μετά βίας περνάμε τα όρια.Ενώ οι άλλοι...εκείνοι οι..οι...αλητήριοι με τα σχιστά μάτια...βγάλαν 120 άλογα στο λίτρο με προδιαγραφές ρύπων ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΕΣ!
Μέχρι τα 2 λίτρα ο Ιάπωνας δεν παίζεται...και σε λίγο 'ερχόμαστε' και με 2.2 στο S2000.Ανεβαίνει σιγά σιγά το έυρος. Στο τέλος μόνο τα θηρία των 4 και λίτρων θα μείνουν για τους Γερμανούς.
Στους Αμερικάνους κοροιδέυουμε/τε εμείς/εσείς οι 'Ευρωπαίοι' τέτοιες χωρητικότητες, αλλά τελικά αυτές θα μας/σας μείνουν να 'περηφανεύεστε'
Υ.Γ:Τα παραπάνω είναι με χιουμοριστικό ύφος και πειραχτική διάθεση.Ελπίζω να μην παρεξηγηθούν.[list:3eg5qq88]Μπαμπη.......δε πας καθολου καλα, ετσι? [/list:u:3eg5qq88][list:3eg5qq88]Η VAG αντικαθιστα ενα μοτερ που η βαση του ως τεχνολγια εχει απ το πρωτο GTI .Οταν μια εταιρια εξελισει και δεν αντοκαθιστα καθε τρεις και μια γιατο αυτο που βγαζει πολυ απλα...γερασε, τοτε μιλαμε για τεχνολογια και προοδο Αυτο επισης σημαινει οτι οι μηχανικοι αυτης της φιλοσοφιας βλεπουν τουλαχιστον 20 χρονια μπροστα απ τη στιγμη που εφαρμοζουν στην πραξη μια τεχνολογια και αυτο φενεται στο χρονο Το μοτερ αυτο οπως και πολλα αλλα εχει αποδειξει την αξια του σε αποδοση αλλα και θεμα βελτιωσης, πολυ απλα....τερας αξιοπιστιας και αποδοσης Το επομενο βημα ειναι...........αμεσος ψεκασμος καυσιμου..........να δειτε τι εχει να προηγηθει [/list:u:3eg5qq88][list:3eg5qq88]Υπομονη [/list:u:3eg5qq88][list:3eg5qq88]OYZO μπορεις να μας αναφερεις τις τεχνολογικες εξελιξεις της honda απ το...........1970 ας πουμε εως ΤΩΡΑ?[/list:u:3eg5qq88][list:3eg5qq88]V-TEC.............Παρακατω [/list:u:3eg5qq88][list:3eg5qq88]Α και που εισαι.......μη σε τρακαρει κακομοιρη μου 'τανκς' με το γκαζοτενεκε που οδηγας, θα φτασει η μουρη στα κωλια [/list:u:3eg5qq88]
-
Μάκη, νομίζω ότι ο OUZO έχει Prelude. Δεν είναι γκαζοτενεκές. Αντίθετα, είναι αξιοπρεπέστατο και έχει και ενεργητική τετραδιεύθυνση, μηχανική ή ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, ανάλογα με την έκδοση.
Ωστόσο, θα συμφωνήσω ότι:
- Για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα Honda Civic δε βάζανε σωστά τα άλογά τους στο δρόμο.
- Συνήθως, ήταν αυτοκίνητα που απαιτούσαν στροφάρισμα μέχρι τα μπούνια.
Όμως, το Type-R είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο, με επιδόσεις και κρατήματα που το βάζουν στην κορυφή της κατηγορίας και μακάρι η Alfa Romeo ή η Lancia να βγάζανε κάτι τέτοιο.
Τώρα, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας:
Η κάθε λύση έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της.
- Τούρμπισμα:
Εδώ έχουμε δυο ξεχωριστές προσεγγίσεις. Η μία είναι το ελαφράς μορφής τούρμπισμα, το πολύ - ανάλογα και με τις αντοχές της εισαγωγής - 0.5 bar, με διατήρηση εργοστασιακής σχέσης συμπίεσης και χωρίς καθόλου άνοιγμα του μοτέρ. Μικρών διαστάσεων τουρμπίνα, στενός αυλός εισαγωγής, βαρβάτο intercooler, πιθανότατα και ψυγείο λαδιού δια τον φόβον των ιουδαίων, ενώ αντικαθιστούμε και την εξάτμιση από καταλύτη και πίσω για να μην έχουμε πρόβλημα backpressure. Έχουμε συνήθως αύξηση ροπής και ιπποδύναμης μέχρι και 50% και μια αρκούντως γεμάτες καμπύλες στο δυναμόμετρο, ενώ οι επιδόσεις παίρνουν προφανώς τα πάνω τους. Αυτή η λύση εφαρμόζεται σε μοτέρ όλων των κυβισμών, αν και υπάρχουν αντιρρήσεις, καθώς υπάρχει γενικά μια προτίμηση - για λόγους μακροζωΐας του κινητήρα - να υπάρχουν μπεκ λίπανσης (ελπίζω να το λέω σωστά Μάκη) στο κάτω μέρος των εμβόλων και αυτά να είναι σφυρήλατα.
Η δεύτερη προσέγγιση στο τούρμπισμα θέλει μεγαλύτερη τουρμπίνα, υψηλότερη πίεση, σφυρήλατα έμβολα, μείωση συμπίεσης, επαναπρογραμματισμό εγκεφάλου, και, γενικά, είναι πολύ μπελαλίδικη. Εκεί βέβαια βλέπουμε συνήθως μεγάλη βελτίωση των επιδόσεων, αλλά υπάρχει μια τάση ο κινητήρας να τεμπελιάζει χαμηλά.
Από την άλλη, το τούρμπισμα εμφανίζει και κάποιες ιδιαιτερότητες που δεν είναι πάντα επιθυμητές. Μπορεί να υπάρχει υστέρηση, βίαιο ξέσπασμα (ό,τι χειρότερο μπορεί να σου τύχει είναι βίαιο τούρμπισμα σε στροφή), εμφάνιση ανεπαρκούς ελκτικής πρόσφυσης, μεγάλες μεταβολές των επιδόσεων ανάλογα με τη θερμοκρασία και την υγρασία του περιβάλλοντος κλπ. Ακόμη, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος για τον κινητήρα από τα αυξημένα θερμικά φορτία.
-
Ατμοσφαιρική βελτίωση. Εκκεντροφόροι, αύξηση σχέσης συμπίεσης, τετραπετάλουδα, επαναπρογραμματισμός... Ωραία όλα αυτά. Άγριοι εκκεντροφόροι, τετραπετάλουδο... Αλλά με τη ροπή - ιδίως χαμηλά - τι γίνεται; Και ποιος θα επαναπρογραμματίσει τον εγκέφαλο; Χμμμμ...
-
Κομπρέσσορας. Ό,τι πρέπει για μεγάλα μοτέρ (από 1600-1800 κυβικά και πάνω), δεν τρελαίνεται για πολύ υψηλές στροφές, αλλά τραβάει πάρα πολύ καλά.
Κόστος; Σε όλες τις περιπτώσεις, θα κληθείτε να βάλετε το χέρι αρκετά βαθιά στην τσέπη αν είναι να γίνει σωστή δουλειά κι όχι αρκουδιές, ενώ πρέπει να βρείτε και σοβαρό άνθρωπο, πράγμα λίγο δύσκολο. Και μην ξεχάσετε να βελτιώσετε λίγο και την ανάρτηση και τα φρένα, μια και φτιάχνετε το μοτέρ.
Βελτίωση "τρίτου σταδίου" - οι επιλογές;