-
Χρήστος Λάππας
SPITFIRE
Όρια και πλαγιολισθήσεις βλέπω να γράφετε! Είπα μερικές φορές πριν ότι μιλάω για φυσιολογικό ρυθμό αναγνώρισης μέτριου οδηγού, όχι πλαγιολισθήσεις με Μ5 στις φιστικιές! Άσε που δεν εννοούσα τέτοιες πίστες, αλλά τις άλλες, που χρησιμοποιούν οι σχολές οδηγών για τα πρώτα μαθήματα. Πίστα μπορείς να πας και χωρίς να φτάνεις στο όριο, απλά να φαίνεται ότι έχεις τον αέρα του αυτοκινήτου. Και αυτό είναι ένα μέτρο που απλά θα επιταχύνει τον εγκλιματισμό του 'νέου' στις οδηγικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει.Ωραίο και αυτό με τη διαδρομή 40 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη.
Για τη νοοτροπία με τα 27 σφηνάκια και τα παραβιασμένα στοπ, δεν έχω να πω τίποτα άλλο παρά αστυνόμευση...
-
- Σ κάθε μπλόκο να υπάρχει μια αυτοκινούμενη υδραυλική πρέσα. Σε αυτή θα καταστρέφονται αυτομάτως:
παπάκια delivery χωρίς φώτα
παπάκια με οικεγενειακό τρικάβαλο (το παιδί σφηνωμένο στη μέση)
πάσης φύσεως δίκυκλα τα οποία έχουν κρυμμένη/μουτζουρωμένη/σπασμένη πινακίδα ώστε να μην φαίνεται ο αριθμός κυκλοφορίας
- Σ κάθε μπλόκο να υπάρχει μια αυτοκινούμενη υδραυλική πρέσα. Σε αυτή θα καταστρέφονται αυτομάτως:
-
Καλό θα ήταν να τοποθετηθούν και αυτόματα οπλικά συστήματα που θα παρακολουθούν την κίνηση στις εθνικές οδούς(ιδιαίτερα σε μέρες έντονου φόρτου). Θα εντοπίζουν οχήματα που κινούνται απελπιστικά αργά (70 στην εθνική;;;) και θα αναλαμβάνουν δράση. Δεν θα μένει τίποτα για να μην μαζεύουν συντρίμια και δημιουργείται επιπλέον πρόβλημα.
Θα μειωθούν τα μποτιλιαρίσματα στις εθνικές... -
Ρε θηρία, μήπως πρέπει να πάτε υποψήφιοι πλανητάρχες;
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Η υποχρεωτική εξέταση των υποψηφίων οδηγών σε πίστα είναι υπερβολή κατά την γνώμη μου. Το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών δεν θα χρειαστεί ποτέ τέτοιες ικανότητες γιατί δεν πιέζει αρκετά το αυτοκίνητο του ώστε να το φέρει σε καταστάσεις που χρειάζονται γνώσεις πλαγιολίσθησης.Αν πρέπει να κάνουμε κάτι στις εξετάσεις, είναι να προσομοιάσουμε τις συνθήκες που σίγουρα θα αντιμετωπίσει ο νέος οδηγός στην ζωή του. Πιο συγκεκριμένα, πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει η πρακτική εξέταση και να συμπεριλαμβάνει μια μέρα κατά την οποία ο υποψήφιος θα πρέπει να διανύσει 40 χιλιόμετρα μέσα στην Αθήνα σε ώρες αιχμής (εκτός Αττικής οδού, και ποταμιού) και μία άλλη μέρα στην οποία θα πρέπει να διανύσει μια απόσταση 300 χιλιομέτρων στο επαρχιακό δίκτυο και σε αυτοκινητόδρομους.
- Συμφωνώ κι εγώ ότι δε χρειάζεται να εξετάζουμε τις 'αγωνιστικές' ικανότητες του κόσμου.
Αλλά κάποιες βασικές καταστάσεις δε μπορεί να μην εξετάζονται.
Π.χ. όταν είχα κάνει το Safetrack στα Μέγαρα θυμάμαι υπήρχαν δύο ασκήσεις-τεστ σε βρεγμένο οδόστρωμα. Και οι δύο εκτελούνταν σε ταχύτητα 60 χιλιομέτρων (φυσιολογικότατη για κίνηση σε αστικό δίκτυο). Στην πρώτη έπρεπε να στρίψεις φρενάροντας στην Κ1. Φρένα πατούσες τελευταία στιγμή, σχεδόν μόλις άρχιζε το στρίψιμο. Η άσκηση γινόταν με και χωρίς ABS, ώστε να διαπιστώνεται και η διαφορά από τον οδηγό.
Η δεύτερη άσκηση ήθελε φρενάρισμα πάνω σε αποφυγή εμποδίου (σειρά με κώνους) και σταμάτημα πριν φτάσεις σε καθορισμένο σημείο (άλλη σειρά με κώνους). Επίσης με και χωρίς ABS.
Αυτές οι καταστάσεις δεν έχουν σχέση με αγωνιστική οδήγηση αλλά τις θεωρώ πολύ καθημερινές και μπορεί να τύχουν σε όλους, ειδικά τη στιγμή που αρχίζει να βρέχει και οι δρόμοι γλιστράνε υπερβολικά.
Και ένας γύρος σε μια πίστα σε συγκεκριμένο όριο χρόνου δεν είναι κακή ιδέα, αλλά φυσικά δε μιλάμε για χρόνους αγωνιστικού επιπέδου. Πρέπει όμως να αναγκάζει τον οδηγό να τρέξει σε μια φάση με 120km/h στην ευθεία και να στρίψει περίπου με 60km/h σε κάποιες στροφές. Δεν είναι δα κι υπερβολικό αυτό νομίζω.
Έτσι κι αλλιώς, και στους αυτοκινητόδρομους ουσιαστικά υπάρχει κατώτατο όριο ταχύτητας, όταν ο κανονισμός λέει ότι 'απαγορεύεται η κίνηση σε οχήματα που δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν ταχύτητες πάνω από 5οkm/h' (δεν αναφέρεται στον οδηγό, αλλά προφανώς υπονοεί ότι πρέπει να κινείσαι με πάνω από 50)
- Συμφωνώ 1000% για τη δοκιμή της πορείας εντός πόλης. Βέβαια, τα 40 χιλιόμετρα στην πόλη μπορούν να γίνουν 30 και τα 300 του αυτοκινητόδρομου να γίνουν 100, γιατί λόγω κόστους σε χρήμα και χρόνο αποκλείεται να εφαρμοστούν τέτοιες ρυθμίσεις.
- Συμφωνώ κι εγώ ότι δε χρειάζεται να εξετάζουμε τις 'αγωνιστικές' ικανότητες του κόσμου.
-
'Οντως η παράμετρος του κόστους και της διαθεσιμότητας των πιστών είναι ένα σημαντικότατο θέμα γιατί σκεφτείτε από τους περίπου 100.000 ανθρώπους που παίρνουν κάθε χρόνο δίπλωμα μερικοί από τους οποίους μένουν στην Μάνη ή στην Φλώρινα να πρέπει να τρέχουν σε πίστες προκειμένου να βγάλουν δίπλωμα. Επίσης ένας νέος 18άρης οδηγός είναι δυνατόν μαθαίνοντας τεχνικές ελέγχου πέρα από το όριο της πρόσφυσης, να 'ψηθεί' και να κάνει 'ταρζανιές' όντας κάτοχος διπλώματος, τις οποίες δεν θα έκανε εάν δεν του τις είχαν μάθει. Όμως η εκμάθηση των βασικών αρχών της κίνησης ενός οχήματος, πέρα από τα όρια της πρόσφυσης, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ έστω και στη σημερινή εποχή των ESP & ABS. Όταν ήμουν νέος οδηγός στις πρώτες μικροεξόδους και τετακέ, δεν πρόλαβα να κάνω ούτε κιχ από τον πανικό ! Εάν οι νέοι οδηγοί είχαν ξεπεράσει αυτό το στάδιο του πανικού, στη φάση της εκπαίδευσης σε απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες σίγουρα θα θρηνούσαμε λιγότερους νεκρούς κάθε χρόνο...
Α και κάτι άλλο: μία λύση για την πάταξη του λαδώματος στις εξετάσεις οδήγησης είναι η παροχή της δυνατότητας επανεξέτασης χωρίς επιπλέον κόστος. Υπάρχουν εξεταστές που σε κόβουν με ηλίθιες δικαιολογίες επειδή δεν τα πήραν. Άμα ξέρει ο άλλος πως μπορεί να κάνει 5-10 βόλτες με πατέρα ή φίλο σε ελεγχόμενες συνθήκες, να γίνει καλύτερος και να πάρει δίπλωμα με το σπαθί του και χωρίς να χρεωθεί επιπλεόν, θα το κάνει!
-
Ξανά-μανά: Πίστα δεν είναι μόνο τα Μέγαρα, οι Σέρρες και το Αιγίνιο...υπάρχουν κάτι πίστες σε κάθε πόλη (αλάνες με άσφαλτο σε στυλ πίστας, αν το θέλετε) που πάνε οι Σχολές Οδηγών και κάνουν τα πρώτα μαθήματα σε αυτούς που δεν έχουν ξανακαθήσει ποτέ στη θέση του οδηγού. Για τους Θεσσαλονικείς, μια τέτοια βρίσκεται δίπλα στην Οπελ του Mediterranean και υπάρχουν και άλλες πολλές τέτοιες, ακόμα και στη Φλώρινα, που το είχα ακούσει...
-
Phaethon
Το έπιασες το νόημα που έλεγα για ολοκλήρωση σε καθορισμένο χρόνο πιστεύω...Άλλο αγωνιστική οδήγηση, άλλο ένα πιο ανώδυνο ξεψάρωμα και μια εκμάθηση βασικών κινήσεων στην οδήγηση. -
Μακάρι κάποτε να εφαρμοστεί, λοιπόν.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Phaethon
Το έπιασες το νόημα που έλεγα για ολοκλήρωση σε καθορισμένο χρόνο πιστεύω...Άλλο αγωνιστική οδήγηση, άλλο ένα πιο ανώδυνο ξεψάρωμα και μια εκμάθηση βασικών κινήσεων στην οδήγηση.Νομίζω το κύμα υπέρ αυτού του μέτρου είναι μεγάλο!
Και θα ήταν γενικά μια καλή ιδέα να κάνουμε μια οργανωμένη πρόταση γι'αυτό και άλλα που συμφωνούμε οι φίλοι της αυτοκίνησης.
Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο?
-
Τι μπορεί να γίνει με τους οδηγούς που ενώ μαθαίνουν και εξετάζονται με mini, yaris, seicento κ.λ.π. καβαλάνε μετά τις μαούνες και τα τζίπ και αλλού πατούν και αλλού βρίσκονται ?
-
Nα γίνει κατι σε στυλ
-0 εως 3 χρονια κατοχης διπλώματος : Χ αλογα
-3 και 6 : ~2χ αλογα
-6 και ~: απεριοριστα. -
Τα άλογα δεν φτάινει, η βλακεία φταίει, οπότε αυτό που λες Ηλία δεν νομίζω ότι θα αλλάξει την κατάσταση.
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Phaethon
Το έπιασες το νόημα που έλεγα για ολοκλήρωση σε καθορισμένο χρόνο πιστεύω...Άλλο αγωνιστική οδήγηση, άλλο ένα πιο ανώδυνο ξεψάρωμα και μια εκμάθηση βασικών κινήσεων στην οδήγηση.Νομίζω το κύμα υπέρ αυτού του μέτρου είναι μεγάλο!
Και θα ήταν γενικά μια καλή ιδέα να κάνουμε μια οργανωμένη πρόταση γι'αυτό και άλλα που συμφωνούμε οι φίλοι της αυτοκίνησης.
Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο?
Αυτό μήπως να το γράψεις στο 'προτάσεις κλπ. για τους 4Τ';
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Phaethon
Αυτό μήπως να το γράψεις στο 'προτάσεις κλπ. για τους 4Τ';Δεν ξέρω αν το περιοδικό θα έχει κάποια επίδραση, δεδομένου ότι κάθε λίγο και λιγάκι βλέπω τον Καββαθά να παραπονιέται στην τηλεόραση ότι οι αρμόδιοι φορείς δεν του δίνουν σημασία όταν συσκέπτονται περί οδικής ασφάλειας.
Αλλά ξέρετε τί βλέπω να γίνεται? Θα αρχίσουν να τρώγονται πίστες και φορείς για το ποιός θα κάνει τις πιό συμφέρουσες συμφωνίες, θα έχουμε το Safetrack και άλλα 10 παρόμοια που θα φυτρώσουν να πλακώνονται, κτλ κτλ.
Από την άλλη, μια οικονομική ενίσχυση τέτοιου τύπου στις πίστες ίσως δίνει κάποια ελπίδα για την βελτίωση της υποδομής τους... τί να πεις... -
Δεν με ενοχλεί καθόλου να 'ξεφυτρώσουν' και άλλες πίστες ...
-
stubos
Ελπίζω να γνωρίζεις για τι πίστες συζητάμε, φίλε μου και να μην ονειρεύεσαι υψηλές προδιαγραφές, γιατί θα απογοητευθείς άμεσα.Phaethon
Όντως, κάτι θα βρούμε για να κολλήσει η όποια πρωτοβουλία. -
Εχεις δίκιο, αλλά κάθε εναλλακτική είναι καλοδεχούμενη και σαν αιθεροβάμων πιστεύω οτι βοηθάει μεσω του ανταγωνισμού στην βελτίωση όλων.
-
Ωραίο ποστ! ειδικά το 'αιθεροβάμων'...
ΚΟΚ ΑΠΟ ΕΜΑΣ