-
Οφείλουμε να θυμηθούμε, ή να το μάθουμε αν δεν το έχουμε σοβαρά υπόψη μας, ότι τα ατυχηματα κοστίζουν στο κράτος πολύ.
Τόσο από τις καταστροφές που προκαλούνται στις υποδομές (μπαρριέρες, οδοστρώματα, πινακίδες, φανάρια, κράσπεδα κτλ) όσο κι από τα κόστη περίθαλψης των τραυματισμών και τις αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων.
Μιλάμε για τεράστια ποσά, που μας διαφεύγουν όταν λέμε απλά 'δε βλάπτω κανέναν άλλον, μόνο τον εαυτό μου'.
Είναι ένας ακόμα λόγος να μας 'κυνηγάνε' για να μην τρέχουμε.
Φυσικά, το κάνουν με λάθος τρόπο, σε λάθος σημεία, σε λάθος στιγμές, απλά τονίζω άλλη μια παράμετρο που προκαλεί αυτή την πολιτική της τροχαίας. -
Ο χρήστης kantoniou έγραψε:
Η οδήγηση είναι κάτι που απαιτεί μεγάλη ευθύνη, είτε είσαι στα 200, είτε στα 50. Αυτό είναι αυτονόητο. Περιπτώσεις ψυχασθενών ή υποψηφίων αυτοχείρων ή απλώς μη υπεύθυνων οδηγών θα υπάρχουν σε όλο το φάσμα των χιλιομέτρων, και οι συνέπειες των πραξέων τους μπορούν να είναι το ίδιο καταστροφικές, είτε στα 60km/h, -όπου άνετα σκοτώνεις άνθρωπο- είτε στα 200km/h. Στα 200km/h όμως σε εντελώς άδειο δρόμο, ο μόνος που μπορείς να σκοτώσεις είναι ο εαυτός σου. Και αυτό το καθιστά λιγότερο ηθικά κολάσιμο σε σύγκριση με το να θέτεις σε κίνδυνο τους γύρω σου, πηγαίνοντας με 60 στην πόλη π.χ. σε στενά, όπου μπορεί να γίνει η στραβή και να πληρώσουν τρίτοι.
Αλλά και πάλι δεν απαιτώ από τον όποιον μπάτσο να το κατανοήσει αυτό.Σ'αυτη τη διαπιστωση συμφωνω. Λιγοτερο ομως κολασιμη, οπως σωστα γραφεις.
Για την υποχρεωτικη χρηση της ζωνης τι αποψη εχεις; Εννοω ειναι ηθικα αδικαιολογητη, επειδη η μη-χρηση μπορει να βλαψει μονο τον εαυτο σου;
Και μια γενικη (=δεν απευθυνεται μονο σ'εσενα) παρατηρηση:
Η συνεχης απαξιωση του επιπεδου του προσωπικου της Τροχαιας συλληβδην, περα απο το εγγενες σφαλμα που καθε γενικευση συνεπαγεται, αποδυναμωνει σοβαρα την αποψη οτι ειναι δυνατο να εφαρμοστει στην Ελλαδα μια διαφοροποιημενη, αναλογα με τις συνθηκες, εκτιμηση των συνθηκων διαπραξης μιας παραβασης.Για τη μη χρήση της ζώνης, είναι τεράστια συζήτηση, αλλά κλίνω περισσότερο, προς το ότι δεν είναι λογικό να είναι ποινικά κολάσιμη, για τον ίδιο λόγο. Δεν νοείται σε ένα σύγχρονο καθεστώς η ύπαρξη απαγορεύσεων, που να θέτουν σε αμφισβήτηση την ελευθερία σου να κάνεις ό,τι θες με την πάρτη σου (χωρίς να θέτεις σε κίνδυνο τρίτους).
Δεν χρειάζεται να απαξιώσω το προσωπικό της Τροχαίας. Οι μέθοδοι του, η αγένειά του, ο 'ρόλος του εισπράκτορα' δίνουν από μόνα τους το στίγμα.
Φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως παντού. -
Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
Καλά ρε είμαστε σοβαροί? Επί 15 σελίδες μιλάμε για το ότι κάποια αυτοκίνητα πρέπει να τα αφήνουμε να φεύγουν με 250 και να μην τα γράφουμε?OXI.
αυτο που συζηταμε ειναι οτι καποια ΤΑΧΥΤΗΤΑ, αναλογα με τις ΣΥΝΘΗΚΕΣ, μπορει να ειναι ασφαλης ή επικινδυνη. Αυτο γιατι η ΤΑΧΥΤΗΤΑ απο μονη της, ΔΕΝ λεει τιποτα απολυτως. Οταν λοιπον ενα ΣΤΑΘΕΡΟ οριο καλειται να επιβαλει ασφαλεια στην μετακινηση η οποια γινεται με ΑΣΤΑΘΕΙΣ συνθηκες (αρα ειναι συμβιβασμος μεταξυ του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ασφαλους σε καποιες συνθηλες και του ΑΝΕΠΙΠΤΡΕΠΤΑ ΧΑΜΗΛΟΥ σε καποιες αλλες), ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΡΙΟΛΗΣ πρεπει να κρινει αν το ΣΤΑΘΕΡΟ αυτο οριο, αντικατοπτριζει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΗ ταχυτητα στις ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ συνθηκες.
και δεν εννοω να τον αφησουν ενω πηγαινε με 21τοσα. Μιλαμε γενικα.
Pai Mei
Δεν σου εδειξαν επιεικια γιατι ηταν φωτορανταρ το οποιο γραφει πανω με ποσα πηγαινες.Και κατι τελευταιο για το κολασιμο του να μην φορας ζωνη: Λες οτι θα επρεπε να εχεις την ελευθερια να κανεις οτι γουσταρεις αμα αυτο επηρεαζει μονο την παρτη σου. Μεσα και εγω μαζι σου. ΑΛΛΑ το να μην φορας ζωνη, σε περιπτωση ατυχηματος, ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΕΣΕΝΑ...
-
Η αστάθεια στις συνθήκες είναι και ο βασικός λόγος που τα όρια είναι κάπως πιό συντηρητικά απ'όσο θα θέλαμε.
Στη Γαλλία εφαρμόζεται κατά τόπους το σύστημα των μεταβλητών ορίων ταχύτητας, με ηλεκτρονικές πινακίδες. Αυτό έχει σχέση κυρίως με τις καιρικές συνθήκες (ομίχλη, βροχή, παγετός κτλ).
Το ίδιο και στην Αγγλία, πιό περιορισμένα.
Αλλά σε κάθε περίπτωση, τα όρια των 120km/h-140Km/h είναι αποτέλεσμα χρόνιων ερευνών των οποίων τα ευρήματα δεν είναι δυνατό να αμφισβητούνται ελαφρά τη καρδία.
Kατ'εμέ, σε αυτοκινητόδρομο, τα 120km/h σε στεγνό οδόστρωμα είναι ολίγον υπερβολικά, αλλά τα 140km/h είναι ό,τι πρέπει (αν συνυπολογίσουμε ότι για αρκετή ώρα θα είμαστε στα +10 με +20).
Δεν είναι δικές μου θεωρίες, αλλά όρια που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και θεωρώ σωστότερα, με την κατάλληλ ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΔΟΜΗ.Επειδή βλέπω, όμως, ότι το θέμα 'Όρια Ταχύτητας' έχει επεκταθεί σε 3 topics με σχεδόν την ίδια ροή συζήτησης, μήπως να αποφασίσουμε να περιοριστούμε σε ένα από αυτά?
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Και κατι τελευταιο για το κολασιμο του να μην φορας ζωνη: Λες οτι θα επρεπε να εχεις την ελευθερια να κανεις οτι γουσταρεις αμα αυτο επηρεαζει μονο την παρτη σου. Μεσα και εγω μαζι σου. ΑΛΛΑ το να μην φορας ζωνη, σε περιπτωση ατυχηματος, ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΕΣΕΝΑ...Σωστότατος, κατά τη δική μου λογική.
Για το θέμα της ταχύτητας, νομίζω ότι οι φίλοι μας οι τροχαίοι θα έπρεπε να νοιάζονται περισσότερο για άλλες τοποθεσίες (κατοικημένες περιοχές κυρίως, αλλά και επικίνδυνα σημεία σε εθνικές και επαρχιακές - εκεί που έχει τα πολλά εκκλησάκια) και για άλλες παραβάσεις, όπως παράνομες προσπεράσεις κλπ. για να μάθουμε να τους σεβόμαστε περισσότερο. Αν το έκαναν αυτό, δεν θα χρειαζόταν καμιά αναπροσαρμογή (εκτός από λίγα πραγματικά σημεία) στα όρια ταχύτητας και η ασφάλεια θα προαγόταν. Ούτε κριτική με βάση το αυτοκίνητο και τις ικανότητες του οδηγού χρειάζεται, άλλο που δεν είναι σχεδόν με τίποτα εφικτή. Αν ο Pai Mei και ο Kacey και οποιοσδήποτε άλλος θέλει να πηγαίνει με 140 στις στροφές των Τεμπών, να υπάρχει κάποιος εκεί που θα τους πάρει τα διπλώματα και να μην ξαναοδηγήσουν ποτέ τους. Τα 180 όμως σε δρόμους στυλ Λάρισας και Πιερίας δεν θα πειστώ εύκολα ότι είναι απείρως πιο επικίνδυνα από τα 60 στο στενό κάτω από το σπίτι μου ή τα 200+ στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Η δική μου λογική είναι να μην κυνηγηθούν ποτέ (ή έστω πολύ σπάνια) τα 180 της Λάρισας και της Πιερίας, αλλά αντίθετα να ενταθούν τα μέτρα στις υπόλοιπες τοποθεσίες και στις υπόλοιπες παραβάσεις.
Από τη στιγμή όμως που γνωρίζουμε ότι τη στήνουν στα 'εύκολα' και 'εισπρακτικά' σημεία, ό,τι κάνουμε είναι υπό πλήρη ευθύνη μας. Πινακίδες και πρόστιμο; Πινακίδες και πρόστιμο! Ας προσέχαμε, αφού δεν μπορούμε να συνασπιστούμε για να προωθήσουμε τις ιδέες μας...
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Pai Mei
Δεν σου εδειξαν επιεικια γιατι ηταν φωτορανταρ το οποιο γραφει πανω με ποσα πηγαινες.Aυτό, που πρέπει να κοιτάξω, είναι αυτό που είπε προηγουμένως ο cmarin.
Αν δηλαδή, δικαιούται να βεβαιώσει παράβαση, από τη στιγμή που δεν υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα ότι 'η ταχύτητα ελέγχεται με ηλεκτρονικά μέσα'. -
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Aυτό, που πρέπει να κοιτάξω, είναι αυτό που είπε προηγουμένως ο cmarin.
Αν δηλαδή, δικαιούται να βεβαιώσει παράβαση, από τη στιγμή που δεν υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα ότι 'η ταχύτητα ελέγχεται με ηλεκτρονικά μέσα'.Nομίζω ότι κάπου είχα διαβάσει πως αυτό είναι παράνομο, αλλά ψαξε το εσύ, μην είχα ακούσει τίποτε άλλο και εχω μπερδευτεί.
-
Ε, ρίξε μια ματιά από τον τελευταίο κόμβο μέχρι το σημείο που σε έγραψαν...
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Ε, ρίξε μια ματιά από τον τελευταίο κόμβο μέχρι το σημείο που σε έγραψαν...Αυτό θα το κάνω έτσι κι αλλιώς.
Η απορία μου είναι το αν νομιμοποιείται να με γράψει, σε περίπτωση που δεν υπάρχει πινακίδα. -
Νομίζω πως όχι, Pai Mei. Έχω την εντύπωση ότι πρέπει να είσαι ενήμερος ότι στο συγκεκριμένο σημείο η ταχύτητα ελέγχεται με τεχνικά μέσα.
-
Pai Mei, κανένα ατύχημα με 214 (χτύπα ξύλο!) δεν θα επηρεάσει μόνο εσένα.
Καταρχήν δεν ήσουν με δικό σου αυτοκίνητο
Κατά δεύτερο, το δικό σου ρεύμα ήταν άδειο. Το απέναντι όμως ? Με 214 αν γίνει η στραβή, σου εγγυάται κανείς πως δεν θα καταλήξεις από την άλλη ?
Και τέλος, με 214 αν γίνει η στραβή είναι εξαιρετικά πιθανό πως θα γίνουν ζημιές και στο δρόμο, τα διαχωριστικά κτλ. Οπότε έχει κόστος άμεσο για το κράτος (εκτός από το έμμεσο κόστος των ανθρώπινων απωλειών).
Δυστυχώς, πολύ σπάνια στη σύγχρονη κοινωνία κάνουμε κάτι που επηρεάζει εμάς και μόνο εμάς...Για να μη δίνω λάθος εντυπώσεις: ναι, έχω πάει πολλές φορές και με 214 και με περισσότερα Αλλά ήξερα 2 πράγματα (α) ήμουν ΣΙΓΟΥΡΑ λιγότερο ασφαλής απ΄ όσο αν πήγαινα με 124, δηλ. αύξανα το ρίσκο μου (β) ήμουν διατεθειμένος να υποστώ τις συνέπειες αυτού του αυξημένου ρίσκου, μεταξύ των οποίων να με πιάσουν και να μου κόψουν τον κώλο (και καλά θα έκαναν, από την πλευρά τους).
Για τις πινακίδες έχεις δίκιο, είναι άδικο να τιμωρείται το αυτοκίνητο... Dura lex, sed lex όμως.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Ε, ρίξε μια ματιά από τον τελευταίο κόμβο μέχρι το σημείο που σε έγραψαν...
Αυτό θα το κάνω έτσι κι αλλιώς.
Η απορία μου είναι το αν νομιμοποιείται να με γράψει, σε περίπτωση που δεν υπάρχει πινακίδα.Αυτό σου είπα απο την πρώτη μέρα που έγραψες ότι σε γράψανε!
-
Στο συγκεκριμενο σημειο δεν υπαρχει αντιθετο ρευμα και το διαχωριστικο ειναι απο τσιμεντο....
Νομιζω οτι στο συγκεκριμενο σημειο υπαρχει ταμπελακι για τα ρανταρ αλλα ψαξτο. Να εισαι παρατηρητικος διοτι ειναι αρκετα μικρα τα ταμπελακια αυτα στα συγκεκριμενα σημεια...
Το κακο ειναι οτι κραζετε το 214 και οχι το που επιασε αυτη την ταχυτητα..
Μπορει εκει τα 214 στην χειροτερη να σκοτωναν αυτον αμα ο δρομος ηταν οντως αδειος ενω τα 50 εξω απο ενα σχολειο να σκοτωναν αρκετους περισσοτερους...
Παλι ασχολουμαστε με το δεντρο και δεν κοιταμε το δασος.... -
Κοίτα έξω απο σχολείο και με 20 να πηγαίνεις αν χαζεύεις η ζαιδεύεις το μπουτάκι της διπλανής σου μπορεί να σκοτώσεις κανα παιδάκι που θα περάσει αέρα το δρόμο, δεν είπε κανείς όχι αλλά με 214 πραγματικά χλμ.......ποιος σου λέει ότι δεν θα περάσει το στηθαίο? Στην Κατεχάκη που δεν έχει τσιμέντο αλλά σκέτες μπαριέρες ξέρεις πόσες φορές έχω δει αμάξια στο αντίθετο? και ορισμένες φορές με τις ρόδες στον αέρα?
-
Αν δεν εχει πινακιδα, το ρανταρ ειναι παρανομο. Αλλα ειμαι σχεδον σιγουρος οτι εχει, για το σταθερο ρανταρ που στηνουν σε μπλοκο συνηθως στα διοδια (αν καταλαβα καλα το που εγινε το σκηνικο).
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Και τέλος, με 214 αν γίνει η στραβή είναι εξαιρετικά πιθανό πως θα γίνουν ζημιές και στο δρόμο, τα διαχωριστικά κτλ. Οπότε έχει κόστος άμεσο για το κράτος (εκτός από το έμμεσο κόστος των ανθρώπινων απωλειών).Νass, αυτό άστο, τα 'χω πληρώσει, κι εγώ, κι εσύ, και όλοι μας προκαταβολικά όλα αυτά, και θα συνεχίζουμε να πληρώνουμε. Και μέσω φορολογίας και μέσω διοδίων. Τα λεφτά που έχουμε πληρώσει είναι πολλαπλάσια του κόστους συντήρησης (της ποιάς;;) του δρόμου.
@ ratanplan, με συγχωρείς, δεν το είχα δει.
Τέλος πάντων παίδες, είπα ότι είχα να πω, σε άλλα συμφωνούμε, σε άλλα διαφωνούμε, από τη μέρια μου λήγει η κουβέντα αυτή.
-
Στην κατεχακη σιγουρα δεν πρεπει να πηγαινεις με 214...
(Α στρωσανε το ενα ρευμα κιολας! ασχετο)Το μπετο στην ΕΟ μαλλον κιμα θα σε κανει παρα θα περασεις απεναντι..
Στην κατεχακη συνηθως τρωνε και καμια τουμπα...
-
Νέα Εθνική Οδός Ηρακλείου-Αγίου Νικολάου, ρεύμα προς Ηράκλειο, μετά τις στροφές του Κακού Όρους, έξω απ' το ΚΤΕΟ (και τον Γρηγόρη - προσοχή σ' αυτό)...
Μετά τις γρήγορες στρφές, έχει κάτω βαμμένα όρια 50 χλμ/ώρα και έτσι πάντα κόβω. Όχι βέβαια 50, γύρω στα 80-90... Έτσι ήμουν και απόψε. Ξαφνικά μπροστά μου, χτυπάει φλας τον μπροστινό. Ώπα, εδώ είμαστε, λέω. Βλέπω την Octavia παρκαρισμένη μπροστά από φορτηγάκι, τσιμπάω φρένο και πέφτω στα 80 κοντερίσια. Ε, λέω, του πούστη... παρακάτω;;; (μαλακία, ξέρω... στα 20 έπρεπε να κόψω, αφού είχα και το περιθώριο και τους είχα δει)
Την ώρα που μπαίνω στο οπτικό πεδίο, με 80, το τονίζω, με περνάει αέρα ένας τύπος από αριστέρα μου, χτυπάει το φλας (προφανώς ήμασταν και οι 2 μέσα στο κάδρο).
Και ρωτώ τώρα εγώ...
α) Αν όντως ήταν στα 50 ρυθμισμένο το μηχάνημα, τον ήπια και καλό να μου κάνει. Πόσο είναι η ταρίφα;
β) Μετράει για κάθε όχημα στην ίδια φωτό ξεχωριστή ταχύτητα, ή με έγραψαν ότι πήγαινα με όσα ο τύπος που με προσπέρασε; Γιατί σ' αυτή την περίπτωση, θα πάω δικαστήριο. Αν είναι να πληρώσω κλήση για οδήγηση με 80 χαω στην ευθεία της Ε.Ο., με όριο 50, θα την πληρώσω και θα τους φτύσω κιόλας! Αλλά αν είναι να με γράψουν ότι πήγαινα με 120, θα πάω δικαστήριο γιατί ΔΕΝ πήγαινα με τόσα, ο άλλος πήγαινε!Σ' αυτή την περίπτωση τι γίνεται; Σας έχει τύχει;
Και σας παρακαλώ, το πρόστιμο πόσο είναι; Πόσο καιρό μετά έρχεται το ραβασάκι;
btw, ήταν η πρώτη μου και με τσούζει, όχι επειδή με έγραψαν, αλλά επειδή ΕΙΔΑ ΤΟ ΦΛΑΣ, ΕΙΔΑ ΤΗΝ OCTAVIA ΚΑΙ Ο Μ-Α-Λ-Α-Κ-Α-Σ ΔΕΝ ΕΚΟΨΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΜΕ 10 ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ, ΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΟΥΜΕ!!! Δεν με πειράζει η κλήση, με πειράζει που πιάστηκα μαλάκας!!!
-
Αφού σε προσπερνάει ο άλλος εσύ μπορούσες να τρέχεις όσο θέλεις. Η κάμερα θα γράψει την ανώτατη ταχύτητα, του άλλου και όχι τη δική σου. Εσύ πήγαινες με... 50.
-
Όντως, αν βρίσκεται άλλο όχημα δίπλα σου κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι στόχευσε εσένα κι όχι τον άλλο. Εκτός αν είναι ο robocop ή ο Κάλλλαχαν.
Με εγραψαν στον Αυτοκινητοδρομο με 121χλμ.!