-
Διαβάστε εδώ την περιπέτεια που είχα με μια ζάντα αλουμινίου που αναγκάστηκα να την επισκευάσω.
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic. ... &start=960
Ξέρετε κάτι για το αν επισκευάζονται σωστά χωρίς να χάνουν κάτι από τα χαρακτηριστικά τους? (π.χ. να χάνουν σε αντοχή, πίεση, καταπόνηση, υψηλές θερμοκρασίες κτλ)....
-
Διαβάστε εδώ την περιπέτεια που είχα με μια ζάντα αλουμινίου που αναγκάστηκα να την επισκευάσω.
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic. ... &start=960
Ξέρετε κάτι για το αν επισκευάζονται σωστά χωρίς να χάνουν κάτι από τα χαρακτηριστικά τους? (π.χ. να χάνουν σε αντοχή, πίεση, καταπόνηση, υψηλές θερμοκρασίες κτλ)....
-
Διαβάστε εδώ την περιπέτεια που είχα με μια ζάντα αλουμινίου που αναγκάστηκα να την επισκευάσω.
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic. ... &start=960
Ξέρετε κάτι για το αν επισκευάζονται σωστά χωρίς να χάνουν κάτι από τα χαρακτηριστικά τους? (π.χ. να χάνουν σε αντοχή, πίεση, καταπόνηση, υψηλές θερμοκρασίες κτλ)....
-
δεν ειναι αλουμινιου, ειναι κραματα .... οποτε μην τρελενεσαι......
και δεν ειναι αναγκη να λες : *Ακούστε τώρα που θα θάψω λίγο την εδώ μας Φόρντ.. (Ξάνθης)... *
εισαι λαθος......
-
Είναι στα πλαίσια πιστεύω ενός γενικά χαρωπού πόστ... Με προβλημάτισε, όμως, που δεν ανέφεραν καθόλου αυτήν την εκδοχή. Αντίθετα όταν χρειάστηκε να κάνω ευθυγράμμιση, μου είπαν 'Δεν αναλαμβάνουμε, θα πάς εκεί κτλ...'
-
Η συμπεριφορά της αντιπροσωπείας δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή.
Προφανώς ήθελαν να πουλήσουν ζάντες.Επειδή όμως υπάρχουν και καλές αντιπροσωπείες Ford δεν πρέπει να τις βάζουμε όλες στο ίδιο τσουβάλι.
Στην Ford Car Center είχα αφήσει πριν 1 μήνα το οικογενειακό Focus I για service και -επί τη ευκαιρία- ευθυγράμμιση.
Κατά την παραλαβή με πληροφόρησαν ότι η ευθυγράμμιση ήταν αδύνατο να γίνει λόγω στραβών ζαντών.
Μού είπαν απλώς ότι θέλουν ίσιωμα - ούτε λόγος για αγορά καινούργιων! -
το μονο αρνητικο με τη επισκευη των ζαντων ειναι οτι αδυνατιζουν το χειλακι στο εξωτερικο μερος της ζαντας
-
Υπάρχουν διαφόρων ειδών ζάντες αναλόγως του τρόπου κατασκευής τους:
-
Οι πιο φθηνές κατασκευάζονται από κράμα Αλουμινίου AlSi12 με περιεκτικότητα σε Πυρίτιο περίπου 12% και μικρές προσθήκες σε Τιτάνιο για εκλέπτυνση κόκκων και Στρόντιο ή Νάτριο για τροποποίηση της δομής και αύξηση των μηχανικών χαρακτηριστικών (αντοχή σε θραύση και ελαστικότητα). Η παραγωγή τους γίνεται σε μηχανές χύτευσης βαρύτητας ή χαμηλής πίεσης, ακολουθεί μηχανουργική κατεργασία σε cnc εργαλειομηχανές, χημική κατεργασία και ηλεκτροστατική βαφή.
-
Η αμέσως καλύτερη ποιότητα κατασκευάζεται από κράμα Αλουμινίου AlSi7Mg ή σύμφωνα με αμερικανικές προδιαγραφές κράμα Α356. Οι ζάντες αυτές επίσης παράγονται με χύτευση, έχουν χαμηλότερο ποσοστό Πυριτίου και μικρή περιεκτικότητα σε Μαγνήσιο. Μετά τη χύτευση υπόκεινται σε θερμική κατεργασία Τ6 που τους δίνει καλύτερη αντοχή από την πρώτη κατηγορία αλλά έχουν και υψηλότερο κόστος.
-
Για ακόμη καλύτερη ποιότητα χυτεύεται το μπροστά μέρος και ένα άμορφο κομμάτι από το στεφάνι. Κατόπιν με μια μέθοδο θερμής διαμόρφωσης (rim rolling) κατασκευάζεται όλο το στεφάνι όπου πατά το ελαστικό. Η μέθοδος αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι δεν έχει καθόλου πόρους και επιτυγχάνονται πολύ μικρά πάχη (π.χ. 4 mm). Ακολουθεί συνήθως και θερμική κατεργασία. Τυπικά παραδείγματα ζάντες της BBS ή ΟΖ Superleggera.
-
Διαιρούμενες ζάντες αποτελούμενες από το κεντρικό χυτό τμήμα με τις ακτίνες και ένα ή δύο στεφάνια που έχουν διαμορφωθεί από φύλλο αλουμινίου. Επίσης χρησιμοποιούνται στεφάνια από ανοξείδωτο χάλυβα με πολύ υψηλή αντοχή. Οι ζάντες αυτές έχουν αστρονομικές τιμές.
-
Τέλος υπάρχουν ζάντες από κράμα Μαγνησίου που είναι ακόμη ελαφρύτερο από το Αλουμίνιο και έχει σχεδόν ίδια αντοχή. Η χύτευση Μαγνησίου όμως είναι εξαιρετικά δύσκολη και ακριβή γιατί αναφλέγεται. Επιπλέον παρουσιάζουν το μειονέκτημα της φθοράς λόγω τριβών. Χρησιμοποιούνται πολύ σε αγώνες.
Η επισκευή ζαντών καλό είναι να αποφεύγεται. Αν έχει στραβώσει έχει χαθεί η ελαστικότητά της. Σίγουρα είναι εύκολο με μια υδραυλική πρέσσα να την ξαναφέρει κανείς αλλά στην επόμενη λακούβα η ζάντα δεν θα έχει πια την αρχική ελαστικότητα και θα σπάσει βίαια. Το φαινόμενο λέγεται σκλήρυνση λόγω ενδοτράχυνσης. Είναι σαν ένα σύρμα που υφίσταται κάμψη, την πρώτη φορά αντέχει, μετά όμως έχει σκληρύνει και σπάει.
Αν επιπλέον έχει δημιουργηθεί κάποιο εξόγκωμα και το πάρουμε στον τόρνο, σίγουρα στο συγκεκριμένο σημείο αδυνατίζουμε τη ζάντα, δημιουργούμε πρόβλημα στη ζυγοστάθμιση (αφού η ζάντα δεν έχει γύρω-γύρω τη ίδια μάζα) και πιθανόν να έχουμε και πρόβλημα αεροστεγανότητας (όσο πιο λεπτό το χυτό τόσο περισσότεροι πόροι έρχονται στην επιφάνεια). Τέλος σε συμβατικούς τόρνους μηχανουργείων δύσκολα θα επιτευχθεί η ακρίβεια των cnc τόρνων που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία.
Τέλος αυτό που είναι τελείως απαράδεκτο είναι η συγκόλληση. Το Αλουμίνιο είναι πολύ δύσκολο να συγκολληθεί και η ποιότητα είναι συνήθως χάλια. Η αντοχή πάει περίπατο και σε τόσο κρίσιμο εξάρτημα του αυτοκίνητου ανεξέλεγκτη συγκόλληση (χωρίς ακτίνες κλπ) είναι εγκληματική.
-
-
Ο χρήστης bacchus έγραψε:
Υπάρχουν διαφόρων ειδών ζάντες αναλόγως του τρόπου κατασκευής τους:..............
wow αυτό ήταν ωραίο για 1ο post ! Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες...
-
Ο χρήστης bacchus έγραψε:
Η επισκευή ζαντών καλό είναι να αποφεύγεται.Aυτό είναι το ρεζουμέ ενός κατατοπιστικότατου post.Κάπως έτσι ξέρω κι εγώ ότι έχουν τα πράγματα και γι αυτό εξέφρασα εξ' αρχής τις επιφυλάξεις μου στο Ford forum στον JimClark.
-
Mε μία μικρή διόρθωση : oι ζάντες Μαγνησίου τείνουν να απαγορευτούν απο τους αγώνες και δεν χρησιμοποιούνται πολύ (ήδη στα ράλλυ απαγορεύονται αρκετό καιρό) για τον λόγο ακριβώς της ανάφλεξης.
-
Πριν κάποια χρόνια είχα ένα περιστατικό και εγώ με το Swift GTi που είχα. Εσκασα σε ένα πεζοδρόμιο, μετά από ένα παράνομο κλείσιμο από δεξιά. Είχα 14άρες ζάντες της BSA. Η μπρος δεξιά έσκασε με δύναμη στο 'κοφτερό' πεζοδρόμιο. Φυσικά εκτός των άλλων έσκασε το ελαστικό και στράβωσε η ζάντα.
Εκεί που τις είχα βάλει μου είπαν ότι δεν υπάρχει λόγος αγοράς νέας. Επισκευάστηκε η ίδια με πολύ χαμηλό κόστος (5000δρχ) και ευτυχώς δεν παρουσίασε κάτι, τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια που είχα το αυτοκίνητο.
-
Υπαρχει αυτη η δυνατοτητα για μικρογδαρσιματα απο τα πεζοδρομια ???? Ευχαριστω.
-
Ο χρήστης Giannnis έγραψε:
Υπαρχει αυτη η δυνατοτητα για μικρογδαρσιματα απο τα πεζοδρομια ???? Ευχαριστω.Ναι, γνωρίζω ότι οι ζάντες βάφονται κιόλας, οπότε το πρόβλημά σου λύνεται. Αλλά δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο, οικονομικά πάντα.
Αυτή τη στιγμή που συζητάμε, έχω μία ζάντα κράματος από το Fiesta (τις 5-άκτινες των trend) για επισκευή, από μια παλιά μου επαφή με πεζοδρόμιο. Επίσης, έχω και αυτή:
http://img133.imageshack.us/img133/9285/dsc03117me2.jpgπου πρέπει να πάει για φτιάξιμο. Καλά, σε σχέση με αυτό το χάος, η άλλη μου είχε απλώς ένα γδάρσιμο, αλλά τέλος πάντων. Να εμπιστευτώ την πρώτη για τη μάνα μου και αυτή που βλέπετε στη φωτογραφία, εάν και εφόσον μου πουν ότι επισκευάζεται για ρεζέρβα, ή να πάρω μία καινούρια στη μαμά και να κάνω ρεζέρβα τη δική μου παλιά, κάνοντας ζαρντινιέρα αυτή της φωτό;
-
Ευχαριστω. Χθες παρατηρησα το πρωτο γδαρσιματακι στην μια ζαντα του CRV αλλα ειναι μικρο ακομα....Εχει ο Θεος (και τα πεζοδρομια...)
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Υπαρχει αυτη η δυνατοτητα για μικρογδαρσιματα απο τα πεζοδρομια ???? Ευχαριστω.
Ναι, γνωρίζω ότι οι ζάντες βάφονται κιόλας, οπότε το πρόβλημά σου λύνεται. Αλλά δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο, οικονομικά πάντα.
Αυτή τη στιγμή που συζητάμε, έχω μία ζάντα κράματος από το Fiesta (τις 5-άκτινες των trend) για επισκευή, από μια παλιά μου επαφή με πεζοδρόμιο. Επίσης, έχω και αυτή:
http://img133.imageshack.us/img133/9285/dsc03117me2.jpgπου πρέπει να πάει για φτιάξιμο. Καλά, σε σχέση με αυτό το χάος, η άλλη μου είχε απλώς ένα γδάρσιμο, αλλά τέλος πάντων. Να εμπιστευτώ την πρώτη για τη μάνα μου και αυτή που βλέπετε στη φωτογραφία, εάν και εφόσον μου πουν ότι επισκευάζεται για ρεζέρβα, ή να πάρω μία καινούρια στη μαμά και να κάνω ρεζέρβα τη δική μου παλιά, κάνοντας ζαρντινιέρα αυτή της φωτό;
Φτιάχτη και βάλτη πίσω.
Στο Ηράκλειο υπάρχει ένας που μπορεί να επιδιορθώνει ζάντες χωρίς ζέσταμα. Του είχα πάει ζάντα από ένα Corsa που είχα παλιά που είχε ράγισμα-χαράδρα 0,5cm μετά από επαφή με πεζοδρόμιο. Έκανε καλή δουλειά, να φανταστείς ούτε ίχνος αέρα δεν έχανε μετά. Βέβαια, δεν είναι και φτηνός... Για περισσότερα pm. -
Ο χρήστης maranx έγραψε:
Φτιάχτη και βάλτη πίσω.
Στο Ηράκλειο υπάρχει ένας που μπορεί να επιδιορθώνει ζάντες χωρίς ζέσταμα. Του είχα πάει ζάντα από ένα Corsa που είχα παλιά που είχε ράγισμα-χαράδρα 0,5cm μετά από επαφή με πεζοδρόμιο. Έκανε καλή δουλειά, να φανταστείς ούτε ίχνος αέρα δεν έχανε μετά. Βέβαια, δεν είναι και φτηνός... Για περισσότερα pm.Ευχαριστω.Εχεις pm.
-
Έσκασε το πίσω λάστιχο και στράβωσε λίγο η BBS ζάντα κοντά στα Σφακιά. Παρόλο που μετά το καινούριο λάστιχο φαινόταν το στράβωμα της ζάντας, στο ταξίδι δεν το καταλαβαίνω καθόλου (κάνουν καλή ζυγοστάθμιση στις Μοίρες).
Να αφήσω τη ζάντα όπως είναι ή να την επιδιορθώσω; Δεν χάνει αέρα ούτε έχει πρόβλημα ζυγοστάθμισης.
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Αυτή τη στιγμή που συζητάμε, έχω μία ζάντα κράματος από το Fiesta (τις 5-άκτινες των trend) για επισκευή, από μια παλιά μου επαφή με πεζοδρόμιο. Επίσης, έχω και αυτή:
http://img133.imageshack.us/img133/9285/dsc03117me2.jpgΤα πιό πολλά στραβώματα σαν αυτό στην φωτογραφία οφείλονται σε χαμηλή πίεση αέρα. Όταν το αυτοκίνητο πέσει σε λακούβα, το λάστιχο διπλώνει τελείως με αποτέλεσμα να βρίσκει η ζάντα απευθείας στην άσφαλτο. Γενικά, όσο πιο χαμηλό το προφίλ, τόσο μεγαλύτερη πίεση βάζουμε ωστε να αποφύγουμε τα στραβώματα.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Αυτή τη στιγμή που συζητάμε, έχω μία ζάντα κράματος από το Fiesta (τις 5-άκτινες των trend) για επισκευή, από μια παλιά μου επαφή με πεζοδρόμιο. Επίσης, έχω και αυτή:
http://img133.imageshack.us/img133/9285/dsc03117me2.jpgΤα πιό πολλά στραβώματα σαν αυτό στην φωτογραφία οφείλονται σε χαμηλή πίεση αέρα. Όταν το αυτοκίνητο πέσει σε λακούβα, το λάστιχο διπλώνει τελείως με αποτέλεσμα να βρίσκει η ζάντα απευθείας στην άσφαλτο. Γενικά, όσο πιο χαμηλό το προφίλ, τόσο μεγαλύτερη πίεση βάζουμε ωστε να αποφύγουμε τα στραβώματα.
Γιάννη μου, αυτός ο τροχός ανέβηκε ένα ρείθρο κ κατέληξε σε ένα χωράφι από έξοδο που είχε η μάνα μου, ποιος ξέρει με πόσα; Δεν είχαν τίποτα οι πιέσεις της, απλά ήταν ΣΦΟΔΡΟΤΑΤΗ η σύγκρουση! Διορθώνεται αξιόπιστα η ζημιά;
Επισκευή ζάντας αλουμινίου