Ο χρήστης afonic έγραψε:
Πάντως ένα σύστημα δισκοφρένων πίσω ανεβάζει την τιμή περίπου στα 1000euro. Τουλάχιστον τόσο κόστισαν στο Astra που τα έβαλα εξτρά...
Πολλά λες. Δεν έχει σχέση η τιμή σαν έξτρα (περιελάμβανε και εγκατάσταση τουλάχιστον?) με κόστος σαν πρώτη ύλη και κατασκευή από το εργοστάσιο.
Πολλά λέω? Νομίζεις! Μετά από κονέ κατάφερα και μου μείωσαν την τιμή στα 700euro μαζί με την τοποθέτηση.
Και ξέρεις γιατί είναι ακριβά? Γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα και τα φέρνουν με ειδική παραγγελία από εξωτερικό. Το κιτ εκτός των άλλων περιλαμβάνει και το ειδικό συρματόσχοινο καθώς και κάποια καλώδια για το ABS.
Προς medst98
Περίμενα το ΚΙΤ περίπου 3 μήνες από Γερμανία, τελικά ήρθε με την περέμβαση τρίτου και το έβαλα σε ειδικό συνεργείο της Opel γιατί το εξουσιοδοτημένο που πήγαινα δεν το εμπιστευόμουνα ιδιαίτερα...
Με ταμπούρα απλά καταλάβαινα ότι το κύριο φρενάρισμα έπεφτε στους μπροστινούς τροχούς το οποίο σε μεγάλες ταχύτητες γινόταν αισθητό στους επιβάτες. Το φρένο είχε σπογγώδη αίσθηση ενώ το ABS έμπαινε πολύ συχνά σε ξαφνικό φρενάρισμα. Τέλος η χρήση του φρένου ήταν περισσότερο συχνή.
Με τους δίσκους πίσω τα παραπάνω χάθηκαν εντελώς και το ABS μπαίνει μονο όταν πρέπει. Φυσικά το αυτοκίνητο απέκτησε σφυρίγματα, τρίξιμο κατά την εκκίνηση με όπισθεν σε χαμηλές θερμοκρασίες, αύξηση κόστους συντήρησης (τακάκια-δίσκοι, μπρος-πίσω).
Επίσης το αυτοκίνητο απέκτησε περισσότερο απόλυτο φρενάρισμα το οποίο σε ακαριαίο φρενάρισμα με μέτρια ελαστικά προκαλεί στιγμιαίο μπλοκάρισμα τροχών, έναρξη ABS, απεμπλοκή και δυστυχώς πιθανότητα τρακαρίσματος με μπροστινό αυτοκίνητο. Ειδικά με ελαφρύ πάγο κάτω, το αυτοκίνητο σε απαλό φρενάρισμα γλυστράει με το ABS να παίζει αρνητικό ρόλο αφού κατά την απεμπλοκή δεν αφήνει το αυτοκίνητο να σταματήσει.
Από την δική μου εμπειρία, πιστεύω πλέον ότι για αυτοκίνητα στα 1400/1600cc, με ιπποδυνάμεις μέχρι 110 άλογα η λύση δίσκοι-ταμπούρα ίσως να είναι καλύτερη λύση για Ελληνικούς δρόμους και ταχύτητες μέχρι 160-170χαω. Την αντίθετη άποψη είχα στην Γερμανία όπου οι δρόμοι έχουν πορώδη υφή και το ελαστικό αποκτά καλύτερη πρόσφυση και τριβή στο οδόστρωμα οπότε το ακαριαίο φρενάρισμα έχει την μορφή τριβής και όχι γλυστρίματος.
Πολλά λέω ε? Σόρυ ...