-
Ναι, αν έχει λογική τιμή, αν έχει λογικό χρόνο παράδοσης (στο δικό μου είχε 6 μήνες και δεν την πήρα) και αν καπνίζεις στο αυτοκίνητο.
-
Στην A-class έχω ηλιοροφή full-length. Το προτέρημα είναι ακόμα πιο 'ορατό' στους επιβάτες στο πίσω κάθισμα που έχουν θέα και στον ουρανό. Κάθε φορά που μπαίνει κάποιος στο αυτοκινητάκι λέει και ένα αυθόρμητο 'wow' με το concept. Για μένα είναι ΟΚ, εξάλλου είναι πάνω απο το κεφάλι μου και δεν την βλέπω.
Το καλοκαίρι σε χτυπάει ο ήλιος την ημέρα οπότε την έχεις κλειστή, το βράδυ όμως είναι φίνα . -
Το καταμεσήμερο είναι κάπως ενοχλητική (αν την έχεις ανοιχτή). Όμως, νωρίς το πρωί και από το απόγευμα μέχρι το επόμενο πρωί είναι πολύ ωραία, είτε πλήρως ανοιχτή είτε ανακλινόμενη – αναλόγως της ταχύτητας.
Για τις εργοστασιακές δεν έχουν ακουστεί προβλήματα στεγανότητας, παρά μόνο σε ελάχιστα μοντέλα. Αεροδυναμικοί θόρυβοι υπάρχουν, αλλά είναι ελάχιστοι και σε πολύ μεγάλες ταχύτητες (>150). Εκεί όμως, μάλλον σε απασχολεί περισσότερο ο θόρυβος του κινητήρα κ.α. Επίσης, προσθέτει και κάποιο βάρος (λόγω ενίσχυσης της οροφής), αλλά κατά τη γνώμη μου αμελητέο σε σύγκριση με τα πλεονεκτήματά της. Πολύ σημαντικό είναι να δεις αν έχει χειροκίνητο μηχανισμό κλεισίματος εκτάκτου ανάγκης (αν π.χ. δεν δίνει ρεύμα η μπαταρία ή χαλάσει το μοτέρ). Στο δικό μου ανοίγεις τη βάση που είναι οι διακόπτες χειρισμού και έχει μία υποδοχή που βάζεις ένα μανιβελάκι (στο δίνει από τη μάνα του) και γύρνα γύρνα την κλείνεις.
Αρκετά με τα αρνητικά! Πάμε στα θετικά. Κατ' αρχάς, 'ανοίγει' ο χώρος των επιβατών και ειδικά οι πίσω νιώθουν μεγάλη ευεξία. Αν έχεις σταθμεύσει το αυτοκίνητο σε ελεγχόμενο πάρκινγκ το καλοκαίρι (που δεν κινδυνεύεις από κακόβουλα άτομα δηλαδή), μπορείς να την ανοίξεις ελάχιστα ως ανακλινόμενη και έτσι ο ζεστός αέρας να βγαίνει κατ’ ευθείαν με αποτέλεσμα να μη γίνεται το αυτοκίνητο φούρνος. Πολύ μεγάλα τα οφέλη στον εξαερισμό, ακόμα και σε κίνηση που έχεις δίπλα φορτηγά ή ταξί. Στην περίπτωση αυτή, αν άνοιγες παράθυρο μετά θα έβγαινες ένα τόνο πιο σκούρος απ' τα καυσαέρια. Μπορείς να την έχεις ανοικτή (ως ανακλινόμενη) ακόμα και σε μέτρια βροχή χωρίς προβλήματα. Δεν έχει τα γνωστά προβλήματα των παραθύρων (θόρυβος, ρεύματα αέρα μέσα στο αυτοκίνητο, σκόνη που κάθεται παντού) ενώ επίσης με το να έχεις κλειστά παράθυρα είσαι και λίγο πιο 'απομακρυσμένος' από το περιβάλλον σου (όχι ηχητικά ή οπτικά) - χρήσιμο σε πόλεις που κυκλοφορούν τρελοί πεζοί, τρελοί οδηγοί και πολλά άλλα. Πολλά άλλα πλεονεκτήματα της ηλιοροφής έχουν προαναφερθεί και δεν τα ξαναγράφω.
Θα ήθελα το επόμενό μου αυτοκίνητο να έχει ηλιοροφή. Για μένα είναι το ίδιο σημαντική με το ηχοσύστημα. Μόνο και μόνο η ευεξία και η 'άπλα' που σου δίνει αρκεί, δεδομένου βέβαια του λογικού κόστους ως στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμού. -
Πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην κοινή ηλιοροφή και στην ηλιοροφή πανοραμικού τύπου. Η μεν πρώτη είναι ωραία και πρακτική για όλους του λόγους που προαναφέρθηκαν, η δε πανοραμική είναι το κάτι άλλο!!!
Ταξιδεύοντας βράδυ -ως συνοδηγός- με Peugeot 307SW και πανοραμική οροφή, έβλεπα τα αστέρια και το φεγγαράκι και νόμιζα (με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής βέβαια) πως ήμουν στον παράδεισο....:-))
Απίστευτο feeling!!! -
Θέλει και προσοχή! Τις προάλλες, μπαίνω στο αυτοκίνητο, μετά απο στάση 5 λεπτών με την ηλ/ροφή ελάχιστα ανοιχτή...και βλέπω ανάμεσα στα καθίσματα μια τεράστια κάμπια!
Αν ήταν στο κάθισμα, θα είχαμε δράματα!!!!
-
Προσοχή θέλουν και τα πτηνά όταν είσαι σταματημένος με την ηλιοροφή εντελώς ανοιχτή. Πάντως τα προτιμώ από τις κάμπιες.
-
Δυστυχώς δεν νομίζω οτι υπάρχει 100% problem-free ηλιοροφή σε σημερινό μοντέλο, ειδικά με τις καινούριες που ειναι τεράστιες. Όπως είπε και ο lkar είτε θα μπάζουν νερά, ή δεν θα κλείνουν σωστά κ.λ.π.
Σίγουρα ειναι ωραίο να μπορείς καλοκαίρι να έχεις ουρανό απο πάνω σου, αλλα αν είναι να φας τόσα προβλήματα...
-
Ο θείος μου έχει μια Mercedes E200 Kompressor Avantgarde. Κάποια μέρα πριν κανα μήνα προσπαθώντας να κλείσει την ηλιοροφή αυτή 'κόμπλαρε', δηλαδή έκλεινε λίγο και σταμάταγε, έκλεινε λίγο και σταμάταγε. Δοκίμασε να την ανοίξει και έκανε το ίδιο. Επικοινώνησε λοιπόν με την αντιπροσωπεία της Mercedes και του είπαν το εξής κουφό: να τη χτυπήσει 4-5 φορές με τη γροθιά του και αυτή λέει θα ξεκολλήσει. Η πλάκα είναι ότι το έκανε και όντως ξεκόλλησε. Κακώς δε σου μαθαίνουν τέτοιες τεχνικές στο Πολυτεχνείο
-
Το προηγούμενο αυτοκίνητό μου είχε ηλιοροφή και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν θα πλήρωνα για να αποκτήσω μία.
Εκτός από μερικές περιπτώσεις που χρησίμευε για τον αερισμό του εσωτερικού, νομίζω πως ήταν άχρηστη. Έκανε και θόρυβο, ειδικά αν άνοιγες το και το προστατευτικό καπάκι-συρταράκι της.
Ήταν σχετικά μικρή όμως και υποψιάζομαι πως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά μεν τις καινούριες πανοραμικές.
-
χωρίς να ξέρω γιατί δεν είχα ποτέ νομίζω ότι αξίζει να βάλεις, αυτό που αναρωτιέμαι είναι αν έχει διαφορά να την βάλεις εκ των υστέρων
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
να προσθέσω και την πιθανότητα κατα το ταξίδι στην εθνικη, να σου ερθει μεσα στο αυτοκινητο κανενα αδέσποτο τσιγάρο, πέτρα κτλ...
Δηλαδή για κάμπριο ούτε να το σκεφτόμαστε;
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Στην εθνική (δηλαδή ταχύτητες πάνω από 80χλμ), η αεροδυναμική είναι τέτοια που αποκλείεται να έρθει μέσα στην καμπίνα κάποιο σκουπίδι. Στην πόλη, ναι, συμφωνώ, αλλά στο ταξίδι δεν υπάρχει πρόβλημα.
Κοιτα και εμενα μ'αρεσει η ηλιοροφη και μαλιστα ηθελα να βαλω αλλα μου ειπαν για χρονο αναμονης 3 μηνες.
Εχει τυχει σε φιλο στην εθνικη να του μπει στην καμπινα τσιγαρο απο ενα φορτηγο που ηταν μπροστά..
Αλλωστε στο Ελλαντα που ειμαστε τα τσιγαρα δεν τα πετανε στο τασακι αλλα στον δρομο (το μεγαλο τασακι)
-
Αξιζει 100%.
-
Οδηγω αυτοκινητο με ηλιοροφη,ποτε δεν καταλαβα την χρησιμοτητα της,εκτος απο 3 φορες τον χρονο που την ανοιγω για εξαερισμο.
Νομιζω ειναι κριμα να πετα καποιος τοσα λεφτα με αυτο τον τροπο. -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Οδηγω αυτοκινητο με ηλιοροφη,ποτε δεν καταλαβα την χρησιμοτητα της,εκτος απο 3 φορες τον χρονο που την ανοιγω για εξαερισμο.
Νομιζω ειναι κριμα να πετα καποιος τοσα λεφτα με αυτο τον τροπο.Έχουν κάτι το σπέσιαλ αυτές οι τρείς φορές τον χρόνο ή είναι τυχαίο το νούμερο????
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Οδηγω αυτοκινητο με ηλιοροφη,ποτε δεν καταλαβα την χρησιμοτητα της,εκτος απο 3 φορες τον χρονο που την ανοιγω για εξαερισμο.
Νομιζω ειναι κριμα να πετα καποιος τοσα λεφτα με αυτο τον τροπο.Έχουν κάτι το σπέσιαλ αυτές οι τρείς φορές τον χρόνο ή είναι τυχαίο το νούμερο????
Ναι, είναι μετά από όσπρια και μπακαλιάρο σκορδαλιά!
-
Νομιζω οτι παρολα τα αρνητικα που αναφερθηκαν, αξιζει. Ψηφίζω υπέρ (εννοείται εργοστασιακή)
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Οδηγω αυτοκινητο με ηλιοροφη,ποτε δεν καταλαβα την χρησιμοτητα της,εκτος απο 3 φορες τον χρονο που την ανοιγω για εξαερισμο.
Νομιζω ειναι κριμα να πετα καποιος τοσα λεφτα με αυτο τον τροπο.Αμα φας ποτε καλο χαλαζακι θα καταλαβεις την χρησιμοτητα μιας πανοραμικης ηλιοροφης
Παντως, οταν το εφαγα εγω, βγηκα αλωβητος... μονο κατι πολυυυυυ ψηλα στο καπο.... σε αντιθεση με ενος φιλου που ακολουθουσε που πληρωσε ενα τονο ευρωπουλα για να φτιαξει την οροφη απο τα καρουμπαλα...
Τα λεφτα μου τα εβγαλα μετα απο αυτο.Παντως οπως ειπωθηκε.... αλλο πραγμα η ηλιοροφη η απλη και αλλο η πανοραμικη. Παντως επι 3 χρονια δεν ειχα το παραμικρο προβλημα ουτε τριγμων, ουτε αξιοπιστιας, ουτε στεγανοτητας.... ακομα και υπο πολυ υψηλες ταχυτητες και βροχη.
Σε sportcoupe ως τα 120 περιπου ειναι οκ να ταξιδευεις με full ανοιχτη οροφη.... μετα οσο αυξανεις πρεπει να την μαζεψεις στα μισα η και λιγο παραπανω για να αποφυγεις αεροδυναμικους θορυβους. Σε καθε περιπτωση ειναι καλυτερα απο το να εχεις ανοιχτα παραθυρα.
-
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Δυστυχώς δεν νομίζω οτι υπάρχει 100% problem-free ηλιοροφή σε σημερινό μοντέλο, ειδικά με τις καινούριες που ειναι τεράστιες. Όπως είπε και ο lkar είτε θα μπάζουν νερά, ή δεν θα κλείνουν σωστά κ.λ.π.Σίγουρα ειναι ωραίο να μπορείς καλοκαίρι να έχεις ουρανό απο πάνω σου, αλλα αν είναι να φας τόσα προβλήματα...
Συμφωνώ και πιστεύω ότι ηλιοροφή χωρίς πρόβλημα δε πρέπει να υπάρχει. Όμορφο πρόσθετο στο αυτοκίνητο αλλά ... .
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Δυστυχώς δεν νομίζω οτι υπάρχει 100% problem-free ηλιοροφή σε σημερινό μοντέλο, ειδικά με τις καινούριες που ειναι τεράστιες. Όπως είπε και ο lkar είτε θα μπάζουν νερά, ή δεν θα κλείνουν σωστά κ.λ.π.
Σίγουρα ειναι ωραίο να μπορείς καλοκαίρι να έχεις ουρανό απο πάνω σου, αλλα αν είναι να φας τόσα προβλήματα...
Συμφωνώ και πιστεύω ότι ηλιοροφή χωρίς πρόβλημα δε πρέπει να υπάρχει. Όμορφο πρόσθετο στο αυτοκίνητο αλλά ... .
+1.
-
ηθελα να βαλω και εγω στο φαμπια με κοστος 500 ευρω αλλα ηθελε 3 μηνες παραδοση και φυσικα δεν μπορουσα να περιμενω. το skoda target ηταν στα τελευταια του και θελαμε επειγοντως αμαξι.
αν το περναμε χαλαρα σιγουρα θα ειχα βαλει.
Ηλιοροφη