-
Shmera dianbasa to exhs.
Auto pou mou xynise sto mati htan h paragrafos pou elege oti ta telh kykloforias ua auxanontai me thn palaiothta tou aytokinhtou.
Dhladh me liga logia:
ta dika mas dika tous kai ta dika tous dika tous
Gia 'fthno' aytokinhto...milhse kaneis? Ama o Ellhnas eixe thn dinatothta na parei kainourgio aytokinhto ka8e 5-6 xronia..kalos. Alla oxi kai na mas peixoun sta antikinhtra. Auto den 8a einai antisyntagmatiko?
Dhladh oi mh exontes kai mh katexontes plhronoun thn nyfh telika.
- NAI Sth aposyrsh ton egkateleimenvn
- NAI sthn sosth synthrhsh stis antikes
- NAI sto sosto elenxo kausaerion
- OXI sta antikinhtra gia ta palia
....Ellas ellhnvn...tromokraton
==============================================
Πάνω από 500.000 σαραβαλάκια, που σήμερα έχουν «ηλικία» άνω των 30 χρόνων, θεωρούνται «σκουπίδια» με ημερομηνία λήξης και υπολογίζεται ότι θα έχουν αποσυρθεί έως το 2007 από την κυκλοφορία ή τη μόνιμη εγκατάλειψή τους σε δρόμους και κοινόχρηστους χώρους.Η Βάσω Παπανδρέου υπέγραψε χθες το σχέδιο προεδρικού διατάγματος με το οποίο ουσιαστικά θεσμοθετείται η οικολογική ανακύκλωση των αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπως επιτάσσει η κοινοτική οδηγία 271, καθώς και ο νόμος 2939/2001. Ο τελευταίος προέβλεπε έναρξη των μέτρων από τις 7 Φεβρουαρίου 2003. Το σχέδιο, που διαβιβάστηκε στους συναρμόδιους υπουργούς, παρακάμπτει την ημερομηνία και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα στο καλοκαίρι, συγκεκριμένα από την 1η Ιουλίου.
Τα αυτοκίνητα που εγκαταλείπονται για περισσότερο από 30 μέρες θα μαζεύονται, ενώ η κατάθεση των πινακίδων θα γίνεται μόνο αν συνοδεύεται από ένταξη σε σύστημα ανακύκλωσης
Μεταξύ άλλων θεσπίζεται ότι δεν θα μπορεί να καταθέσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου πινακίδες κυκλοφορίας στην εφορία, αν δεν έχει ενταχθεί σε σύστημα ανακύκλωσης και δεν διαθέτει το σχετικό πιστοποιητικό. Σήμερα υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο αποσύρονται λόγω «γήρατος» 30-40 χιλιάδες αυτοκίνητα, που αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν με τα νέα μέτρα.Για τα σαραβαλάκια που έχουν ήδη αποσυρθεί από την κυκλοφορία προβλέπεται συγκέντρωσή τους από τις υπηρεσίες του δήμου. Χαρακτηρίζεται εγκαταλελειμμένο ένα όχημα που έχει εγκαταλειφθεί σε δρόμο για περισσότερες από 30 ημέρες, που έχει αφεθεί σε λιμενικούς κοινόχρηστους ή μη χώρους για πάνω από 90 ημέρες, που έχει σταθμεύσει σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη και, τέλος, εφόσον δημιουργεί κινδύνους για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων. Στα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα που θα εντοπίζονται από τις υπηρεσίες των δήμων θα επικολλάται ειδικό αυτοκόλλητο και μετά από 45 ημέρες, αν δεν έχει εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης τους, το αυτοκίνητο θα θεωρείται «σκουπίδι» και θα ακολουθεί η διαδικασία της απόσυρσης.
Στο σχέδιο ορίζεται, αλλά δεν καθορίζεται το όριο ζωής των αυτοκινήτων, αφού η σχετική συζήτηση δεν έχει κλείσει στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Αναφέρονται μόνον ποσοστά υποχρεωτικής ανακύκλωσης για οχήματα που έχουν τεθεί στην κυκλοφορία από 1η Ιανουαρίου 1980. Η συμφωνία σε επίπεδο Ε.Ε. αναμένεται να επιτευχθεί μέσα στην επόμενη τετραετία. Ως αντιστάθμισμα προβλέπεται να ισχύσουν άμεσα δύο ρυθμίσεις:
*** Αλλαγή του ύψους των τελών κυκλοφορίας, που θα αυξάνονται ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας, ενώ σήμερα ισχύει το αντίθετο.
- Εντατικοποίηση των ελέγχων καυσαερίων και των τεχνικών ελέγχων, σε συνδυασμό με υψηλά πρόστιμα σε όσους υπερβαίνουν τα όρια.**
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως τους εισαγωγείς αυτοκινήτων, οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε σύσταση εταιρείας για την ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Σε αντίθετη περίπτωση, θα τιμωρούνται με πρόστιμα. Ζωηρό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει επιχειρηματίες, καθώς και ο ΟΔΔΥ, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει συγκεντρώσει πάνω από 10.000 σαραβαλάκια. Η υποχρέωση ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2006, οπότε η απόσυρση θα πρέπει να καλύπτει το 85% των αυτοκινήτων που θα έχουν φθάσει το όριο ηλικίας, το οποίο όμως δεν έχει καθοριστεί. Μέχρι την ίδια ημερομηνία θα πρέπει επίσης να γίνεται και η απόσυρση του 70% των υλικών, που αποτελεί και το κίνητρο για τις εταιρείες ανακύκλωσης. Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποχρεώνεται να υποβάλει έκθεση στην Κομισιόν τον Απρίλιο του 2004.
Μπαταρίες και ορυκτέλαια
- Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπέγραψε χθες άλλα δύο σχέδια διαταγμάτων που αφορούν την ανακύκλωση μπαταριών και ορυκτελαίων. Ακόμη και τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να συγκεντρώνουν τις παλιές μπαταρίες, που από το καλοκαίρι δεν θα μπορούμε να πετάμε μαζί με τα υπόλοιπα απορρίμματα, αλλά σε ειδικούς κάδους με ανάλογη σήμανση.
Στο στόχαστρο του υπουργείου είναι τα χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια, τα οποία σήμερα αποτελούν πεδίο δράσης λαθρεμπορίου, σύμφωνα με το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Ενα μικρό μέρος επαναχρησιμοποιείται, ενώ το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιείται ως θερμαντική ύλη ή μέσο νόθευσης καυσίμων. Με την προώθηση του σχετικού διατάγματος αναμένεται να μπει στο αρχείο η προσφυγή που έχει υποβληθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε βάρος της χώρας μας.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/02/2003
-
Shmera dianbasa to exhs.
Auto pou mou xynise sto mati htan h paragrafos pou elege oti ta telh kykloforias ua auxanontai me thn palaiothta tou aytokinhtou.
Dhladh me liga logia:
ta dika mas dika tous kai ta dika tous dika tous
Gia 'fthno' aytokinhto...milhse kaneis? Ama o Ellhnas eixe thn dinatothta na parei kainourgio aytokinhto ka8e 5-6 xronia..kalos. Alla oxi kai na mas peixoun sta antikinhtra. Auto den 8a einai antisyntagmatiko?
Dhladh oi mh exontes kai mh katexontes plhronoun thn nyfh telika.
- NAI Sth aposyrsh ton egkateleimenvn
- NAI sthn sosth synthrhsh stis antikes
- NAI sto sosto elenxo kausaerion
- OXI sta antikinhtra gia ta palia
....Ellas ellhnvn...tromokraton
==============================================
Πάνω από 500.000 σαραβαλάκια, που σήμερα έχουν «ηλικία» άνω των 30 χρόνων, θεωρούνται «σκουπίδια» με ημερομηνία λήξης και υπολογίζεται ότι θα έχουν αποσυρθεί έως το 2007 από την κυκλοφορία ή τη μόνιμη εγκατάλειψή τους σε δρόμους και κοινόχρηστους χώρους.Η Βάσω Παπανδρέου υπέγραψε χθες το σχέδιο προεδρικού διατάγματος με το οποίο ουσιαστικά θεσμοθετείται η οικολογική ανακύκλωση των αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπως επιτάσσει η κοινοτική οδηγία 271, καθώς και ο νόμος 2939/2001. Ο τελευταίος προέβλεπε έναρξη των μέτρων από τις 7 Φεβρουαρίου 2003. Το σχέδιο, που διαβιβάστηκε στους συναρμόδιους υπουργούς, παρακάμπτει την ημερομηνία και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα στο καλοκαίρι, συγκεκριμένα από την 1η Ιουλίου.
Τα αυτοκίνητα που εγκαταλείπονται για περισσότερο από 30 μέρες θα μαζεύονται, ενώ η κατάθεση των πινακίδων θα γίνεται μόνο αν συνοδεύεται από ένταξη σε σύστημα ανακύκλωσης
Μεταξύ άλλων θεσπίζεται ότι δεν θα μπορεί να καταθέσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου πινακίδες κυκλοφορίας στην εφορία, αν δεν έχει ενταχθεί σε σύστημα ανακύκλωσης και δεν διαθέτει το σχετικό πιστοποιητικό. Σήμερα υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο αποσύρονται λόγω «γήρατος» 30-40 χιλιάδες αυτοκίνητα, που αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν με τα νέα μέτρα.Για τα σαραβαλάκια που έχουν ήδη αποσυρθεί από την κυκλοφορία προβλέπεται συγκέντρωσή τους από τις υπηρεσίες του δήμου. Χαρακτηρίζεται εγκαταλελειμμένο ένα όχημα που έχει εγκαταλειφθεί σε δρόμο για περισσότερες από 30 ημέρες, που έχει αφεθεί σε λιμενικούς κοινόχρηστους ή μη χώρους για πάνω από 90 ημέρες, που έχει σταθμεύσει σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη και, τέλος, εφόσον δημιουργεί κινδύνους για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων. Στα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα που θα εντοπίζονται από τις υπηρεσίες των δήμων θα επικολλάται ειδικό αυτοκόλλητο και μετά από 45 ημέρες, αν δεν έχει εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης τους, το αυτοκίνητο θα θεωρείται «σκουπίδι» και θα ακολουθεί η διαδικασία της απόσυρσης.
Στο σχέδιο ορίζεται, αλλά δεν καθορίζεται το όριο ζωής των αυτοκινήτων, αφού η σχετική συζήτηση δεν έχει κλείσει στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Αναφέρονται μόνον ποσοστά υποχρεωτικής ανακύκλωσης για οχήματα που έχουν τεθεί στην κυκλοφορία από 1η Ιανουαρίου 1980. Η συμφωνία σε επίπεδο Ε.Ε. αναμένεται να επιτευχθεί μέσα στην επόμενη τετραετία. Ως αντιστάθμισμα προβλέπεται να ισχύσουν άμεσα δύο ρυθμίσεις:
*** Αλλαγή του ύψους των τελών κυκλοφορίας, που θα αυξάνονται ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας, ενώ σήμερα ισχύει το αντίθετο.
- Εντατικοποίηση των ελέγχων καυσαερίων και των τεχνικών ελέγχων, σε συνδυασμό με υψηλά πρόστιμα σε όσους υπερβαίνουν τα όρια.**
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως τους εισαγωγείς αυτοκινήτων, οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε σύσταση εταιρείας για την ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Σε αντίθετη περίπτωση, θα τιμωρούνται με πρόστιμα. Ζωηρό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει επιχειρηματίες, καθώς και ο ΟΔΔΥ, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει συγκεντρώσει πάνω από 10.000 σαραβαλάκια. Η υποχρέωση ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2006, οπότε η απόσυρση θα πρέπει να καλύπτει το 85% των αυτοκινήτων που θα έχουν φθάσει το όριο ηλικίας, το οποίο όμως δεν έχει καθοριστεί. Μέχρι την ίδια ημερομηνία θα πρέπει επίσης να γίνεται και η απόσυρση του 70% των υλικών, που αποτελεί και το κίνητρο για τις εταιρείες ανακύκλωσης. Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποχρεώνεται να υποβάλει έκθεση στην Κομισιόν τον Απρίλιο του 2004.
Μπαταρίες και ορυκτέλαια
- Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπέγραψε χθες άλλα δύο σχέδια διαταγμάτων που αφορούν την ανακύκλωση μπαταριών και ορυκτελαίων. Ακόμη και τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να συγκεντρώνουν τις παλιές μπαταρίες, που από το καλοκαίρι δεν θα μπορούμε να πετάμε μαζί με τα υπόλοιπα απορρίμματα, αλλά σε ειδικούς κάδους με ανάλογη σήμανση.
Στο στόχαστρο του υπουργείου είναι τα χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια, τα οποία σήμερα αποτελούν πεδίο δράσης λαθρεμπορίου, σύμφωνα με το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Ενα μικρό μέρος επαναχρησιμοποιείται, ενώ το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιείται ως θερμαντική ύλη ή μέσο νόθευσης καυσίμων. Με την προώθηση του σχετικού διατάγματος αναμένεται να μπει στο αρχείο η προσφυγή που έχει υποβληθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε βάρος της χώρας μας.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/02/2003
-
Shmera dianbasa to exhs.
Auto pou mou xynise sto mati htan h paragrafos pou elege oti ta telh kykloforias ua auxanontai me thn palaiothta tou aytokinhtou.
Dhladh me liga logia:
ta dika mas dika tous kai ta dika tous dika tous
Gia 'fthno' aytokinhto...milhse kaneis? Ama o Ellhnas eixe thn dinatothta na parei kainourgio aytokinhto ka8e 5-6 xronia..kalos. Alla oxi kai na mas peixoun sta antikinhtra. Auto den 8a einai antisyntagmatiko?
Dhladh oi mh exontes kai mh katexontes plhronoun thn nyfh telika.
- NAI Sth aposyrsh ton egkateleimenvn
- NAI sthn sosth synthrhsh stis antikes
- NAI sto sosto elenxo kausaerion
- OXI sta antikinhtra gia ta palia
....Ellas ellhnvn...tromokraton
==============================================
Πάνω από 500.000 σαραβαλάκια, που σήμερα έχουν «ηλικία» άνω των 30 χρόνων, θεωρούνται «σκουπίδια» με ημερομηνία λήξης και υπολογίζεται ότι θα έχουν αποσυρθεί έως το 2007 από την κυκλοφορία ή τη μόνιμη εγκατάλειψή τους σε δρόμους και κοινόχρηστους χώρους.Η Βάσω Παπανδρέου υπέγραψε χθες το σχέδιο προεδρικού διατάγματος με το οποίο ουσιαστικά θεσμοθετείται η οικολογική ανακύκλωση των αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπως επιτάσσει η κοινοτική οδηγία 271, καθώς και ο νόμος 2939/2001. Ο τελευταίος προέβλεπε έναρξη των μέτρων από τις 7 Φεβρουαρίου 2003. Το σχέδιο, που διαβιβάστηκε στους συναρμόδιους υπουργούς, παρακάμπτει την ημερομηνία και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα στο καλοκαίρι, συγκεκριμένα από την 1η Ιουλίου.
Τα αυτοκίνητα που εγκαταλείπονται για περισσότερο από 30 μέρες θα μαζεύονται, ενώ η κατάθεση των πινακίδων θα γίνεται μόνο αν συνοδεύεται από ένταξη σε σύστημα ανακύκλωσης
Μεταξύ άλλων θεσπίζεται ότι δεν θα μπορεί να καταθέσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου πινακίδες κυκλοφορίας στην εφορία, αν δεν έχει ενταχθεί σε σύστημα ανακύκλωσης και δεν διαθέτει το σχετικό πιστοποιητικό. Σήμερα υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο αποσύρονται λόγω «γήρατος» 30-40 χιλιάδες αυτοκίνητα, που αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν με τα νέα μέτρα.Για τα σαραβαλάκια που έχουν ήδη αποσυρθεί από την κυκλοφορία προβλέπεται συγκέντρωσή τους από τις υπηρεσίες του δήμου. Χαρακτηρίζεται εγκαταλελειμμένο ένα όχημα που έχει εγκαταλειφθεί σε δρόμο για περισσότερες από 30 ημέρες, που έχει αφεθεί σε λιμενικούς κοινόχρηστους ή μη χώρους για πάνω από 90 ημέρες, που έχει σταθμεύσει σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη και, τέλος, εφόσον δημιουργεί κινδύνους για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων. Στα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα που θα εντοπίζονται από τις υπηρεσίες των δήμων θα επικολλάται ειδικό αυτοκόλλητο και μετά από 45 ημέρες, αν δεν έχει εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης τους, το αυτοκίνητο θα θεωρείται «σκουπίδι» και θα ακολουθεί η διαδικασία της απόσυρσης.
Στο σχέδιο ορίζεται, αλλά δεν καθορίζεται το όριο ζωής των αυτοκινήτων, αφού η σχετική συζήτηση δεν έχει κλείσει στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Αναφέρονται μόνον ποσοστά υποχρεωτικής ανακύκλωσης για οχήματα που έχουν τεθεί στην κυκλοφορία από 1η Ιανουαρίου 1980. Η συμφωνία σε επίπεδο Ε.Ε. αναμένεται να επιτευχθεί μέσα στην επόμενη τετραετία. Ως αντιστάθμισμα προβλέπεται να ισχύσουν άμεσα δύο ρυθμίσεις:
*** Αλλαγή του ύψους των τελών κυκλοφορίας, που θα αυξάνονται ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας, ενώ σήμερα ισχύει το αντίθετο.
- Εντατικοποίηση των ελέγχων καυσαερίων και των τεχνικών ελέγχων, σε συνδυασμό με υψηλά πρόστιμα σε όσους υπερβαίνουν τα όρια.**
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως τους εισαγωγείς αυτοκινήτων, οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε σύσταση εταιρείας για την ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Σε αντίθετη περίπτωση, θα τιμωρούνται με πρόστιμα. Ζωηρό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει επιχειρηματίες, καθώς και ο ΟΔΔΥ, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει συγκεντρώσει πάνω από 10.000 σαραβαλάκια. Η υποχρέωση ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2006, οπότε η απόσυρση θα πρέπει να καλύπτει το 85% των αυτοκινήτων που θα έχουν φθάσει το όριο ηλικίας, το οποίο όμως δεν έχει καθοριστεί. Μέχρι την ίδια ημερομηνία θα πρέπει επίσης να γίνεται και η απόσυρση του 70% των υλικών, που αποτελεί και το κίνητρο για τις εταιρείες ανακύκλωσης. Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποχρεώνεται να υποβάλει έκθεση στην Κομισιόν τον Απρίλιο του 2004.
Μπαταρίες και ορυκτέλαια
- Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπέγραψε χθες άλλα δύο σχέδια διαταγμάτων που αφορούν την ανακύκλωση μπαταριών και ορυκτελαίων. Ακόμη και τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να συγκεντρώνουν τις παλιές μπαταρίες, που από το καλοκαίρι δεν θα μπορούμε να πετάμε μαζί με τα υπόλοιπα απορρίμματα, αλλά σε ειδικούς κάδους με ανάλογη σήμανση.
Στο στόχαστρο του υπουργείου είναι τα χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια, τα οποία σήμερα αποτελούν πεδίο δράσης λαθρεμπορίου, σύμφωνα με το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Ενα μικρό μέρος επαναχρησιμοποιείται, ενώ το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιείται ως θερμαντική ύλη ή μέσο νόθευσης καυσίμων. Με την προώθηση του σχετικού διατάγματος αναμένεται να μπει στο αρχείο η προσφυγή που έχει υποβληθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε βάρος της χώρας μας.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/02/2003
-
ηδη αναπτυσσεται το θεμα αυτο στο τοπικ για τα παλια αυτοκινητα.
-
Αυτό με τις μπαταρίες είναι εξαιρετικά σωστό και έπρεπε να γίνει. Όμως θα μου εξηγήσει κανείς πως ο λαός που βαριέται να πάει μέχρι τον κάδο και εκσφενδονίζει τα σκουπίδια από τα παράθυρα και αδειάζει σκουπίδια και μπάζα στις πλαγιές θα πειστεί να βάλει τις μπαταρίες του τηλεκοντρόλ σε άλλο κάδο; Σίγουρα κάποιοι θα το κάνουν. Προσωπικά τις άδειες μπαταρίες τις πήγαινα στο Γερμανο αν ήταν επαναφορτιζόμενες, και ανακυκλώνω όσα υλικά γίνεται στους ειδικούς κάδους. Αλλά πόσοι το κάνουν; Και πόσες περιοχές δίνουν την υποδομή για να το κάνεις;
Υποχρεωτική απόσυρση Ι.Χ. μέσω ανακύκλωσης