-
Ας ηρεμήσουν ρε παιδιά τα πνεύματα!
Κι εγώ μέχρι τώρα ήξερα αυτό που λέει ο fiestapower, ότι το 'αγγλικό' ST χρειάζεται για το 0-60mph μια αλλαγή λιγότερη από ότι το 'ελληνικό' για το 0-100kmh.
Ο Thevoice όμως ισχυρίζεται ότι αυτό είναι λάθος οπότε θα ήθελα φίλε μου αν μπορείς να μου (μας) πεις πόσα ακριβώς kmh ή mph έχει στον κόφτη της 2ας η κάθε έκδοση, σύμφωνα με τους δικούς σου υπολογισμούς.
-Θεωρούμε -αν δεν κάνω λάθος- δεδομένο ότι το ελληνικό έχει τροχούς θεωρητικής διαμέτρου 582mm και το αγγλικό 596mm.
-Για το πού ακριβώς βρίσκεται ο κόφτης νομίζω πως πρέπει να ακούσουμε τον fiestapower που στο κάτω κάτω έχει το αυτοκίνητο.
-Μένουν λοιπόν η σχέση μετάδοσης της 2ας και η τελική σχέση του διαφορικού.Αν δε θες να πεις δημόσια, please απάντα μου τουλάχιστον με ΡΜ, γιατί με ενδιαφέρει.
Ευχαριστώ. -
Ο χρήστης Thevoice έγραψε:
Αν ήταν, θα του έβαζαν ακριβώς ό,τι φοράει και το Focus ST170 από μπροστά μέχρι πίσω και θα τέλειωνε η υπόθεση!.. -
Ο χρήστης Alex_Design έγραψε:
Κι εγώ μέχρι τώρα ήξερα αυτό που λέει ο fiestapower, ότι το 'αγγλικό' ST χρειάζεται για το 0-60mph μια αλλαγή λιγότερη από ότι το 'ελληνικό' για το 0-100kmh.
Ο Thevoice όμως ισχυρίζεται ότι αυτό είναι λάθοςΑlex_design, λάθος ισχυρίζομαι ότι είναι το παραπάνω ΕΑΝ ο κόφτης είναι στις 7250, όπως ισχυρίζεται ο Φιεσταπάουερ. Αν όντως είναι εκεί, πρέπει να έχεις αρκετά ξεφούσκωτα λάστιχα για να μη μπορείς να πιάσεις τα 100 με δευτέρα. Κανονικά το 'Ελληνικό' ST τα 'βλέπει' με δευτέρα στις 7100 σ.α.λ. οπότε δεν τίθεται θέμα δεύτερης αλλαγής αν ο κόφτης είναι πιο πάνω.
Τέλος πάντων, η ουσία είναι ότι για να πιάνει τα 60 mph το 'Αγγλικό' με 2α αλλά να **μην **πιάνει τα 100 km/h το 'Ελληνικό' (πάλι με 2α) ο κόφτης αναγκαστικά πρέπει να βρίσκεται μεταξύ 6800 και 7100 σ.α.λ. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο.
οπότε θα ήθελα φίλε μου αν μπορείς να μου (μας) πεις πόσα ακριβώς kmh ή mph έχει στον κόφτη της 2ας η κάθε έκδοση, σύμφωνα με τους δικούς σου υπολογισμούς.
Αν η ερώτηση απευθύνεται σ'εμένα, το έγραψα και νωρίτερα ότι με κόφτη στις 7250 το 'Ελληνικο' θα πιάσει 102 km/h με δευτέρα ενώ το 'Αγγλικό' 104.5 Km/h. Αν, πάλι, ο κόφτης είναι αλλού (π.χ. 6500) τα έγραψα 2-3 σελίδες πιο πίσω πόσο θα φτάσει το καθένα.
-Θεωρούμε -αν δεν κάνω λάθος- δεδομένο ότι το ελληνικό έχει τροχούς θεωρητικής διαμέτρου 582mm και το αγγλικό 596mm.
Aκριβώς.
(58.19cm και 59.58cm αν πάρεις 1 inch=2.54cm)-Για το πού ακριβώς βρίσκεται ο κόφτης νομίζω πως πρέπει να ακούσουμε τον fiestapower που στο κάτω κάτω έχει το αυτοκίνητο.
Χωρίς να θέλω να τον θίξω, υποπτεύομαι ότι είτε δεν έχει χτυπήσει ποτέ κόφτη (ούτε για να δει που είναι) ή 'κλέβει' υπερβολικά το στροφόμετρό του. Περισσότερο θα εμπιστευόμουν πληροφορίες από τον κατασκευαστή. To σίγουρο είναι ότι με αυτές του Φιεσταπάουερ ΔΕΝ επαληθεύεται η υπόθεση - η οποία πιθανώς και να ισχύει. Αν και τα ~0.2-0.3 δλ. που χάνει το 'Ελληνικό' ST για μιά επιλέον αλλαγή θα έπρεπε να τα κερδίζει από το μικρότερο 'βήμα' του (λόγω μικρότερης διαμέτρου τροχών) και δε θα έπρεπε να μιλάμε για διαφορές της τάξεως του δευτερολέπτου και βάλε στο 0-100km/h ή 0-62mph....
-Μένουν λοιπόν η σχέση μετάδοσης της 2ας και η τελική σχέση του διαφορικού.
......
Ευχαριστώ.1η: 3.583
2α: 2.038
3η: 1.414
4η: 1.108
5η: 0.878
Reverse: 3.615Final drive ratio: 3.824
Άρα, overall drive ratios:
1η: 13.701
2α: 7.793
3η: 5.407
4η: 4.237
5η: 3.357
Reverse: 13.824 -
Ο χρήστης fiestapower έγραψε:
Αν ήταν, θα του έβαζαν ακριβώς ό,τι φοράει και το Focus ST170 από μπροστά μέχρι πίσω και θα τέλειωνε η υπόθεση!..
...το οποίο εσύ ερμηνεύεις ώς....
'φοράνε τον ίδιο κινητήρα';;;;;!!!!!!Όταν σου λέω ότι κάπου έχεις πρόβλημα ερμηνείας...
-
Κάθε άλλο παρά τον ίδιο κινητήρα έχουν. Το Focus ST έχει το μοτέρ της Volvo, ενώ το Fiesta έχει κανονικό κινητήρα Ford, νομίζω σειράς Duratec.
-
Eπειδή άλλαξες ύφος και σταμάτησες τι ειρωνείες βγήκα να κάνω μετρήσεις για να στις παραθέσω, να δουμε αν οι υπολογισμοί σου επαληθεύονται.
Λοιπόν, με το πρόγραμμα που φοράω τώρα (WDS update sept '05)
Έσκασα μια πρώτη, και ο κόφτης ήρθε στις 7070rpm, όπως έδειξε το ψηφιακό κοντέρ, ενώ το αναλογικό είχε ξεπεράσει κατά λίγο τις 7100.
Κρατάμε την ψηφιακή, δηλ κόφτης 1ης = 7070 rpm
Στην δευτέρα έκανα 5 επαναλήψεις, οι οποίες έδειξαν το ίδιο για να είμαι σίγουρος.
'Ενδειξη ψηφιακού στροφομέτρου (κρυφό μενού) 7130rpm.
'Ενδειξη ψηφιακού ταχυμέτρου (κρυφό μενού) 99,1 km/h
'Ενδειξη αναλογικού ταχυμέτρου: ακριβώς ανάμεσα στο 100 και στο 105.Κρατάμε τις ψηφιακές, δηλ κόφτης 2ας = 7130 rpm
και ταχύτητα 99,1 km/h.Στην τρίτη απλά επαλήθευσα τον κόφτη, που επεμβαίνει στις 6800 rpm...
-
άρα σύμφωνα με το calulator μου και τα gear ratia σου
για 17''
[7130 revs/min x 60 mins/ hour x (3,14 x 0,596) m/rev x 0,001 km/m ] / [ 7,793] = 102,6 km/h.
το οποίο σημαίνει ότι, σύμφωνα με τα νούμερα, το ψηφιακό κοντέρ κάνει λάθος και το αναλογικό ΔΕΝ έχει απώλειες ( ).
για 16''
[7130 revs/min x 60 mins/ hour x (3,14 x 0,582) m/rev x 0,001 km/m ] / [ 7,793] = 100,3 km/h.
το οποίο σημαίνει ότι:
- ή τα gear ratios που παρέθεσες δεν είναι σωστά
- ή η ένδειξη στροφών του fiesta δεν είναι σωστή ούτε στο κρυφό, ούτε στο αναλογικό
- ή πρόκειται για διαβολική σύμπτωση και οι στρογγυλοποιήσεις αλλάζουν το νούμερο οριακά πάνω από το 100, ενώ στην πραγματικότητα είναι οριακά κάτω.
-
Ο χρήστης fiestapower έγραψε:
βγήκα να κάνω μετρήσεις για να στις παραθέσω, να δουμε αν οι υπολογισμοί σου επαληθεύονται.A, μπράβο!! Μπήκες στο νόημα.
Λοιπόν, με το πρόγραμμα που φοράω τώρα (WDS update sept '05)
Έσκασα μια πρώτη, και ο κόφτης ήρθε στις 7070rpm, όπως έδειξε το ψηφιακό κοντέρ, ενώ το αναλογικό είχε ξεπεράσει κατά λίγο τις 7100.
Κρατάμε την ψηφιακή, δηλ κόφτης 1ης = 7070 rpmΤη Δευτέρα θα έχω το αμάξι της αντιπροσωπείας για ένα δίωρο, μαζί με φίλο που ενδιαφέρεται. Μπορείς να μου πεις εδώ (ή με PM) πως θα μπω στο 'κρυφό μενού' για να δούμε το συγκεκριμένο τι θα δείξει; Ευχαριστώ.
Το ψηφιακό στροφόμετρο έχει PEAK HOLD ή είναι ό,τι προλάβεις να δεις (ανάλογα και με το sampling rate);
Στην δευτέρα έκανα 5 επαναλήψεις, οι οποίες έδειξαν το ίδιο για να είμαι σίγουρος.
'Ενδειξη ψηφιακού στροφομέτρου (κρυφό μενού) 7130rpm.
'Ενδειξη ψηφιακού ταχυμέτρου (κρυφό μενού) 99,1 km/h
'Ενδειξη αναλογικού ταχυμέτρου: ακριβώς ανάμεσα στο 100 και στο 105.
Κρατάμε τις ψηφιακές, δηλ κόφτης 2ας = 7130 rpm
και ταχύτητα 99,1 km/h.Ερωτήσεις:
- Mε 'Αγγλικό' στήσιμο (205/40R17) αυτά ή 'Ελληνικό';
- H ένδειξη του αναλογικού στροφόμετρου ποιά ήταν;
- Πώς εξηγείς το ότι ο κόφτης με 2α στο κιβώτιο δεν είναι στις ίδιες στροφές που είναι και με 1η αλλά σε μεγαλύτερες (ενώ μετά, με 3η, πάλι πέφτει σε μικρότερες);
άρα σύμφωνα με το calulator μου και τα gear ratia σου
για 17''
[7130 revs/min x 60 mins/ hour x (3,14 x 0,596) m/rev x 0,001 km/m ] / [ 7,793] = 102,6 km/h.το οποίο σημαίνει ότι, σύμφωνα με τα νούμερα, το ψηφιακό κοντέρ κάνει λάθος και το αναλογικό ΔΕΝ έχει απώλειες ( ).
για 16''
[7130 revs/min x 60 mins/ hour x (3,14 x 0,582) m/rev x 0,001 km/m ] / [ 7,793] = 100,3 km/h.το οποίο σημαίνει ότι:
- ή τα gear ratios που παρέθεσες δεν είναι σωστά
- ή η ένδειξη στροφών του fiesta δεν είναι σωστή ούτε στο κρυφό, ούτε στο αναλογικό
- ή πρόκειται για διαβολική σύμπτωση και οι στρογγυλοποιήσεις αλλάζουν το νούμερο οριακά πάνω από το 100, ενώ στην πραγματικότητα είναι οριακά κάτω.
Καταρχήν, μπράβο, το αντιμετώπισες σοβαρά κι έκανες καλή υπολογιστική δουλειά! Θα σε κάνουμε στο τέλος κι εσένα 'αριθμολαγνο' (με την καλή έννοια το λέω, μην παρεξηγηθείς!)..
Όπως φαίνεται ο κόφτης επεμβαίνει αρκετά πιο κάτω από τις 7250 σ.α.λ. που αρχικά είχες αναφέρει. Είναι έτσι;
Μπορείς να εξακριβώσεις πόσο κοντά είσαι στο 'ιδανικό' που φανερώνουν οι υπολογισμοί μετρώντας το ύψος (διάμετρο) του ελαστικού σου στην πράξη. Θα δεις ότι ανάλογα με το πόσο καλά είναι φουσκωμένο η διάμετρός του διαφέρει (κάμποσα χιλιοστά, σε ορισμένες περιπτώσεις!) από αυτήν που υπολογίσαμε. Κάντο, αν έχεις χρόνο, να δούμε τι θα βρεις ως απόκλειση - μια και αυτό επηρεάζει σημαντικά την ακρίβεια είτε των ψηφιακών είτε των αναλογικών σου ενδείξεων και το ξεφούσκωτο λάστιχο κάνει τον κόφτη να 'έρχεται πιο γρήγορα από τα χιλιόμετρα' (οπότε 'βοηθάει' την αρχική υπόθεση που θέλει το 'Ελληνικό' ST αδικημένο στο 0-100).
Κατά τα άλλα:
-Tα gear ratios είναι σωστά. Μπορείς να τα βρεις και στους 4Τ #418 (σελ. 98 )
-Το στροφόμετρο ομολογώ ότι δε γνωρίζω τι ακρίβεια έχει, αλλά θα το άφηνα ως τελευταίο παράγοντα που μπορεί να επηρεάζει τις μετρήσεις.
-Η τελευταία εξήγηση που παραθέτεις έχει ενδιαφέρον. Δε νομίζω πως έχει να κάνει με στρογγυλοποιήσεις. Αν ο κόφτης είναι 7130 σ.α.λ., όμως, και τα λάστιχα λίιιιιγο ξεφούσκωτα (σε σχέση με το 'ιδανικό' από τους υπολογισμούς) τότε... τα πιάνει-δεν τα πιάνει τα 100... -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Κάθε άλλο παρά τον ίδιο κινητήρα έχουν. Το Focus ST έχει το μοτέρ της Volvo, ενώ το Fiesta έχει κανονικό κινητήρα Ford, νομίζω σειράς Duratec.Αναφερόμαστε στο παλιό ST (170).
Πάντως και το καινούριο, με τον 2.5 της Volvo, 'Duratec' λέει επάνω στο καπάκι! -
Ο χρήστης Thevoice έγραψε:
Λοιπόν, με το πρόγραμμα που φοράω τώρα (WDS update sept '05)
Έσκασα μια πρώτη, και ο κόφτης ήρθε στις 7070rpm, όπως έδειξε το ψηφιακό κοντέρ, ενώ το αναλογικό είχε ξεπεράσει κατά λίγο τις 7100.
Κρατάμε την ψηφιακή, δηλ κόφτης 1ης = 7070 rpmΤη Δευτέρα θα έχω το αμάξι της αντιπροσωπείας για ένα δίωρο, μαζί με φίλο που ενδιαφέρεται. Μπορείς να μου πεις εδώ (ή με PM) πως θα μπω στο 'κρυφό μενού' για να δούμε το συγκεκριμένο τι θα δείξει; Ευχαριστώ.
Το ψηφιακό στροφόμετρο έχει PEAK HOLD ή είναι ό,τι προλάβεις να δεις (ανάλογα και με το sampling rate);
To μενου ενεργοποιείται:
Κρατάς πατημένο το μηδενιστή χιλιομετρων.
Γυρνάς το κλειδί στη σκάλα ΙΙ
Ανάβεις τον κινητήρα
Περιμένεις να γράψει Test
Σταματάς να πατάς τον μηδενιστή.
Μετά πατάς το κουμπι του μηδενιστή για να αλλάζεις μεταχύ ενδείξεων.
Τις στροφές τις βρίσκεις εύκολα αφου είναι η μόνη ένδειξη που δείχνει 740 στο ρελαντί.
Τα mph τα βρίσκεις τσουλώντας, και τα kmph είναι η αμέσως επόμενη ένδειξη.Δυστυχώς το sampling rate είναι τεράστιο (ανά δέκατο του δευτερολέπτου πιστεύω) και δεν πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από το στροφόμετρο για να προλάβεις να δεις τη μέγιστη τιμή (την οποία δεν κάνει lock). Γιαυτό και επανέλαβα το τεστ 5 φορές.
Στην δευτέρα έκανα 5 επαναλήψεις, οι οποίες έδειξαν το ίδιο για να είμαι σίγουρος.
'Ενδειξη ψηφιακού στροφομέτρου (κρυφό μενού) 7130rpm.
'Ενδειξη ψηφιακού ταχυμέτρου (κρυφό μενού) 99,1 km/h
'Ενδειξη αναλογικού ταχυμέτρου: ακριβώς ανάμεσα στο 100 και στο 105.
Κρατάμε τις ψηφιακές, δηλ κόφτης 2ας = 7130 rpm
και ταχύτητα 99,1 km/h.Ερωτήσεις:
- Mε 'Αγγλικό' στήσιμο (205/40R17) αυτά ή 'Ελληνικό';
- H ένδειξη του αναλογικού στροφόμετρου ποιά ήταν;
- Πώς εξηγείς το ότι ο κόφτης με 2α στο κιβώτιο δεν είναι στις ίδιες στροφές που είναι και με 1η αλλά σε μεγαλύτερες (ενώ μετά, με 3η, πάλι πέφτει σε μικρότερες);
- Έγραψα σαφώς ότι οι μετρήσεις μου έιναι με 17αρες (αυτές που φοράω τώρα!) Δηλ. αγγλικό.
Απλά έκανα υπολογισμούς και για το ελληνικό 16''! - Το αναλογικό στροφόμετρο με 2α άγγιζε τις 7200.
- Στο ότι η ford είναι μαλάκες. Χαρακτηριστικά θα σου πω ότι πριν το WDS update ακόμα και η τρίτη έσκαγε μετά τις 7200. Τώρα όλες σκάνε πριν τις 7000 πλην 1ης και 2ας. Έτσι, σε πατημένες τρίτης που παλιά έμπαινα σκασμένες 3ες, τωρα αναγκάζομαι να μπω με 4η και μου τη δίνει αγρίως. Δυστυχώς, δεν γίνεται να ανεραίσεις το update με παιλαιότερο firmware...
Όπως φαίνεται ο κόφτης επεμβαίνει αρκετά πιο κάτω από τις 7250 σ.α.λ. που αρχικά είχες αναφέρει. Είναι έτσι;
Ναι, 100 στροφές πιο κάτω, ναναι καλά το update
Μπορείς να εξακριβώσεις πόσο κοντά είσαι στο 'ιδανικό' που φανερώνουν οι υπολογισμοί μετρώντας το ύψος (διάμετρο) του ελαστικού σου στην πράξη. Θα δεις ότι ανάλογα με το πόσο καλά είναι φουσκωμένο η διάμετρός του διαφέρει (κάμποσα χιλιοστά, σε ορισμένες περιπτώσεις!) από αυτήν που υπολογίσαμε. Κάντο, αν έχεις χρόνο, να δούμε τι θα βρεις ως απόκλειση - μια και αυτό επηρεάζει σημαντικά την ακρίβεια είτε των ψηφιακών είτε των αναλογικών σου ενδείξεων και το ξεφούσκωτο λάστιχο κάνει τον κόφτη να 'έρχεται πιο γρήγορα από τα χιλιόμετρα' (οπότε 'βοηθάει' την αρχική υπόθεση που θέλει το 'Ελληνικό' ST αδικημένο στο 0-100).
Καταρχάς ισχύει ότι αλλάζει αρκετά η διάμετρος ανάλογα με το φούσκωμα, αλλά δεν γίνεται να μετρηθεί με το αυτοκίνητο ακίνητο. Το θέμα είναι πια είναι η διάμετρος εν κινήσει. (όπου η διαμετρος αυξάνει ακόμα περισσότερο)
Επίσης από ελαστικό σε ελαστικό, με τα ίδια psi η διάμετρος διαφέρει.
Προσωπικά πιστεύω ότι ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου έχει προϋπολογισμένη την διάμετρο ενός μέσου 205/40/17 και ενός μέσου 195/45/16 σύμφωνα με τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.
Έτσι, αν κάποιος υπολογισμός είναι άξιος εμπιστοσύνης είναι αυτός του κρυφού μενου.
Γιαυτό και απαξιούσα να ασχοληθώ με υπολογισμούς εξαρχής (αλλά με πριζωσες )
Επιπλέον, όσο και να παιξω εγώ με τις πιέσεις, το μενού θα δείχνει ακριβώς τα ίδια Χ.Α.Ω.Κατά τα άλλα:
-Tα gear ratios είναι σωστά. Μπορείς να τα βρεις και στους 4Τ #418 (σελ. 98 )
-Το στροφόμετρο ομολογώ ότι δε γνωρίζω τι ακρίβεια έχει, αλλά θα το άφηνα ως τελευταίο παράγοντα που μπορεί να επηρεάζει τις μετρήσεις.
-Η τελευταία εξήγηση που παραθέτεις έχει ενδιαφέρον. Δε νομίζω πως έχει να κάνει με στρογγυλοποιήσεις. Αν ο κόφτης είναι 7130 σ.α.λ., όμως, και τα λάστιχα λίιιιιγο ξεφούσκωτα (σε σχέση με το 'ιδανικό' από τους υπολογισμούς) τότε... τα πιάνει-δεν τα πιάνει τα 100...[/quote]
Ναι, αλλά πλέον επειδή φοράω 17'' έχουμε ξεφύγει από το θέμα.
Διότι με 17'' μας ενδιαφέρει να περνάει τα 60μίλια, το οποίο επιβεβαιώνεται και με τους τύπους και με το κρυφό μενού, και με τις μετρήσεις στα αγγλικά face2face.Το θέμα είναι να βρεις το μαμά ST με τις 16'' και να μου απαντήσεις στο εξής:
Γιατί, εφόσον οι πράξεις δίνουν 100+, όλοι αναγκάστηκαν να επιλέξουν 3η στο κιβώτιο, για να ολοκληρώσει το 0-100 το αυτοκίνητο.
Επίσης, που; οφείλεται η η διαφορά υπολοφισμών - κρυφού μενού. -
Μην υποτιμάτε τον παράγοντα 'ακρίβεια στροφόμετρου'. Στο δικό μου αυτοκίνητο έχουν πάνω από 200 σαλ διαφορά με τις πραγματικές (από datalogging από την ECU κατά τη διάρκεια δυναμομέτρησης) στο 'πάνω μέρος' του στροφόμετρου.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μην υποτιμάτε τον παράγοντα 'ακρίβεια στροφόμετρου'. Στο δικό μου αυτοκίνητο έχουν πάνω από 200 σαλ διαφορά με τις πραγματικές (από datalogging από την ECU κατά τη διάρκεια δυναμομέτρησης) στο 'πάνω μέρος' του στροφόμετρου.200 προς τα πάνω ή προς τα κάτω?
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Μην υποτιμάτε τον παράγοντα 'ακρίβεια στροφόμετρου'. Στο δικό μου αυτοκίνητο έχουν πάνω από 200 σαλ διαφορά με τις πραγματικές (από datalogging από την ECU κατά τη διάρκεια δυναμομέτρησης) στο 'πάνω μέρος' του στροφόμετρου.
200 προς τα πάνω ή προς τα κάτω?
Προς τα πάνω. Βάλαμε τον κόφτη στις 8400 και το στροφόμετρο στον κόφτη δείχνει κάπου μεταξύ 8500 και 9000...
-
Ο χρήστης fiestapower έγραψε:
Προσωπικά πιστεύω ότι ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου έχει προϋπολογισμένη την διάμετρο ενός μέσου 205/40/17 και ενός μέσου 195/45/16 σύμφωνα με τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.
Έτσι, αν κάποιος υπολογισμός είναι άξιος εμπιστοσύνης είναι αυτός του κρυφού μενου.
Γιαυτό και απαξιούσα να ασχοληθώ με υπολογισμούς εξαρχής (αλλά με πριζωσες )
Επιπλέον, όσο και να παιξω εγώ με τις πιέσεις, το μενού θα δείχνει ακριβώς τα ίδια Χ.Α.Ω.
...........Το θέμα είναι να βρεις το μαμά ST με τις 16'' και να μου απαντήσεις στο εξής:
Γιατί, εφόσον οι πράξεις δίνουν 100+, όλοι αναγκάστηκαν να επιλέξουν 3η στο κιβώτιο, για να ολοκληρώσει το 0-100 το αυτοκίνητο.
Επίσης, που; οφείλεται η η διαφορά υπολοφισμών - κρυφού μενού.Θα σταθώ στα παραπάνω που έγραψες και θα σου πω ότι επειδή ακριβώς εμάς όταν μετράμε μας ενδιαφέρει η **actual **διάμετρος του ελαστικού εκεινη τη στιγμή (σημ. ότι δε 'φουσκώνουν' τα λάστιχα με τη 'φυγόκεντρο' όπως στα τηλεκατευθυνόμενα!) πρέπει να μετρήσουμε (ναι, με το χέρι!) και όχι να εμπιστευτούμε μια 'μέση τιμή' που έχει προγραμματιστεί στoν εγκέφαλο. Χαρακτηριστικά, με 17άρες ζάντες, ελάχιστα psi πάνω ή κάτω φέρνουν το 'ορατό προφίλ' να παίζει μεταξύ 3 και 3.5 δάχτυλα (ΟΚ, μπακάλικη έκφραση!), διαφορά που μεταφράζεται σε αρκετά μεγάλη ανακρίβεια στην 'ενεργή' διάμετρο και συνεπώς στις μετρήσεις.
Έπειτα, δεν αποκλείεται καθόλου να είναι και αυτό που λέει ο nass στη μέση... Από που παίρνει 'data' το αναλογικό κι από που το ψηφιακό στροφόμετρο και γιατί να θεωρήσουμε ότι το πρώτο είναι 'dead-on' (μετράει με IR πάνω στο βολάν;; )... 200 σ.α.λ. πάντως είναι μεγάλη διαφορά...
Αυτός ο κόφτης αλλάζει τελικά σε κάθε έκδοση του firmware;;!! Διόλου απίθανο στο 'Ελληνικό δημοσιογραφικό' να ήταν κάτω από τις 7100 (πραγματικές) σ.α.λ. ...
-
Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω και θα συμφωνήσω ότι το πόσο καλά φουσκωμένα είναι τα εμπρός έλαστικά μπορεί να κάνει τη διαφορά στην ακρίβεια των μετρήσεων και βέβαια στα συμπεράσματα. Το δικό μου με 17άρες ζάντες και ίδια πίεση εμπρός-πίσω, όπως προτείνει ο κατασκευαστής για 'νορμάλ' συνθήκες, έχει σαφώς χαμηλότερο ορατό προφίλ {απόσταση ζάντας-δρόμου} εμπρός απ' ότι πίσω, καθώς ο μπροστινός άξονας δέχεται +300 κιλά σε σχέση με τον πίσω, κάτι που πρακτικά κονταίνει το 'βήμα' (km/h ανά 1000 RPM) σε σχέση με αυτό που προκύπτει από τους αντίστοιχους υπολογισμούς. Αν τα φουσκώσω για 'συνθήκες πίστας' {κοντά στα 40 psi εμπρός} είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα.
Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο, πάντως, από το αν τελικά πιάνει τα 100 με δευτέρα ή όχι και το αν έτσι δικαιολογείται το 9.7' για το 0-100 (κατά τη μέτρηση των 4Τ) είναι γιατί στην πίστα δε φαίνεται να τα πάει και τόσο καλά όσο θα περίμενε κανείς... Όταν το οδήγησα μου είχε αφήσει πολύ θετικές εντυπώσεις στους περισσότερους τομείς (με πρωταγωνιστή το τιμόνι του). Αλλά με τη γλώσσα των αριθμών, τα πράγματα προκύπτουν λίγο διαφορετικά... Στο 'συγκριτικό' των 4Τ στα Μέγαρα παρέα με τα Colt CZT, Ibiza FR & C3 VTS φέρεται να κάνει τον τελευταίο χρόνο - 1:17.7 - με το C3 να γυρίζει στο 1:17.4 και να γράφει μόλις 143.8 km/h στο τέλος της ευθείας (σε σχέση με τα 147.7 km/h που έφτανε το ST πριν πέσει στα φρένα)...
Παρεμπιπτόντως, όσον αφορά την ακρίβεια του κοντέρ του Fiesta ST, οι 4Τ είχαν μετρήσει μια απόκλειση της τάξεως του 5% (τα 100 κοντερίσια ήταν 95 πραγματικά km/h).
Προσωπικά πάντως, ως supermini, θα το προτιμούσα από κάποιο ελαφρώς γρηγορότερο στην πράξη μεν, με χειρότερη όμως αίσθηση (& απόλαυση) στο όριο δε.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Στο 'συγκριτικό' των 4Τ στα Μέγαρα παρέα με τα Colt CZT, Ibiza FR & C3 VTS φέρεται να κάνει τον τελευταίο χρόνο - 1:17.7 - με το C3 να γυρίζει στο 1:17.4 και να γράφει μόλις 143.8 km/h στο τέλος της ευθείας (σε σχέση με τα 147.7 km/h που έφτανε το ST πριν πέσει στα φρένα)...Μπορείς να μου πεις σε ποιο τεύχος είναι το συγκεκριμένο συγκριτικο?
Η άποψη μου είναι ότι στα μέγαρα το ST είναι αισθητά πιο γρήγορο ΚΑΙ από τα 3 παραπάνω αυτοκίνητα.
Πριν βιαστείς να με χαρακτηρίσεις fanboy όπως o thevoice, θα σου πώ ότι έχω ακούσει αντίστοιχα ψέμματα υπερ του ST, όπως ότι γράφει καλύτερους χρόνους από το mini cooper S τα οποία, φυσικά, δεν πιστεύω.
Ούτε πιστεύω πως ο κινητήρας του είναι τίποτα το αξιόλογο σε σχέση με του ανταγωνισμού.Για να σου δώσω ένα μέτρο σύγκρισης σε σχέση με τις επιδόσεις του ST σε μεικτό στροφιλίκι, στο τεύχος Μαϊου του Drive όπου συγκρινε τα 3 από τα 4 αυτοκίνητα που προανέφερες, ο Παντελής Πατέλος σχολίασε
-οτι στο στροφιλίκι το ST κινείται τόσο πιο γρήγορα από CZT k FR, που κάλυψε όλη την διαφορά που του κάναν στην εθνική λόγω μεγαλύτερης τελικής
-ότι τα έφτασε, τα προσπέρασε στο στροφιλίκι
-ότι περίμενε στον 'τερματισμό'
-ότι το αυτοκίνητο, παρόλο που τρίζει και έχει το χειρότερο εσωτερικό από τα άλλα δύο, με την αίσθηση που σου δίνει ότι ξεφτυλίζεις την επόμενη στροφή και πας για την απόμενη, σε κάνει να τα ξεχνάς όλα.Ταυτόχρονα, στο αγγλικό autocar, στο 0-160-0 το ST ξεφτύλισε το CZT, με κκαλύτερες επιδόσεις σε επιταχύνσεις (μέχρι τα 160, απο κει και πάνω το colt δαγκώνει!) και φρένα. (δες στο Drive του μήνα)
Δηλ. πραγματικά, πως στο διάολο, εφόσον είναι ταχύτερο από στάση το ST, εφόσον είναι πιο καλό σύνολο από πλευράς στησίματος, κατάφεραν τα το θάψουν στους 4Τ είναι άξιο θαυμασμου!
-
Φιλε fiestapower το συγκριτικο ειναι στο τευχος Ιουνιου (ή ιουλιου) και θα το διαβασεις στο 4 troxoi library στον υπολογιστη σου!
-
εχετε παρερμηνευσει καποια πραγματα......
το φιεστα ST δεν κατασκευαστηκε για να πηγαινει καλα στην πιστα και να κανει τον απολυτο χρονο.....
το φιεστα (και οχι μονο το ST αλλα ακομη και τα απλα και ταπινα αδερφακια του) εχει σαν σκοπο να προσφερει αισθηση και ευχαριστηση στην οδηγηση.....
το πλαισιο του απλα ειναι τελειο (για μικρο αυτοκινητο) και εχει μια καλοκουρδισμενη αναρτηση....... αποτελεσμα αυτου???? μια απολυτα ρυθμισιμη οδικη συμπεριφορα σε δρομους με στροφες και φυσικα μια αισθηση που σε κανει να γουσταρεις να οδηγας.......
φυσικα το κοντο μεταξονιο και αυτη η ρυθμισιμοτητα φυσικα το κανουν ισως και φονεα γιγαντων σε μια κλειστη και σφιχτη διαδρομη......
και στην τελικη πιστευω οτι ειναι κριμα να καθομαστε να συγκρινουμε το ST με το γρηγορο κολτ και το C2 (το οποιο ΝΑΙ μπορει να εχει μια απιστευτη αποτελεσματικοτητα και να πηγαινει με τα οσα αλλα στην τελικη δεν εχει feeling).....και φυσικα συμφωνω απλα ΑΠΟΛΥΤΑ με τον πατελο (για σου παντελη αρχηγε)........
-
Ν'ανοίξω μήπως το στόμα μου για το πού οφείλεται το θάψιμο που έφαγε από τον εγχώριο ειδικό Τύπο το ST;
-
Ο χρήστης fiestapower έγραψε:
Δηλ. πραγματικά, πως στο διάολο, εφόσον είναι ταχύτερο από στάση το ST, εφόσον είναι πιο καλό σύνολο από πλευράς στησίματος, κατάφεραν τα το θάψουν στους 4Τ είναι άξιο θαυμασμου!
To συγκριτικό στο οποίο αναφέρθηκα βρίσκεται στους 4Τ Ιουνίου (τεύχος 417), σελ. 134-146.
Προσωπικά κι εγώ πιστεύω ότι το ST πρέπει να στρίβει καλύτερα από CZT & FR στα Μέγαρα. Το C2 είναι άλλη περίπτωση (το χαρακτηρίζουν καρτ, αλλά δυστυχώς του λείπει η αίσθηση - όπως σωστά σημείωσε και ο popol@ros).
Όσον αφορά την ψυχρή λογική των αριθμών (που συχνά δεν τα λέει όλα
Από τη δυναμομέτρηση των 4Τ προκύπτει ότι το ST βγάζει στο δρόμο 130.7 άλογα (@6200 RPM) ενώ το CZT 139.4 (@6100 RPM). Αντίστοιχη διαφορά υπάρχει και στη μέγιστη ροπή, με το Fiesta να φτάνει τα 16.1 kgm (@4900 RPM) και το Colt τα 19.3 (@3600 RPM). Αν τώρα δούμε τις καμπύλες της ροπής, μέχρι τις ~5500 RPM προκύπτει δυνατότερο το CZT, ενώ από κει και πάνω υπολείπεται του ST.
Στο 0-160 km/h τα παραπάνω νούμερα φαίρονται να μεταφράζονται σε μια διαφορά της τάξεως των 3.5 δευτερολέπτων υπέρ του Mitsubishi (χρόνος CZT: 21.0 sec, χρόνος ST: 24.5 sec) το οποίο εκτός από δυνατότερο είναι και [λίγο] ελαφρύτερο από το Ford.
Όσον αφορά το φρενάρισμα, το CZT χρειάζεται σύμφωνα με τις μετρήσεις των 4Τ 56.5m για να έρθει σε στάση από τα 120 km/h, ενώ το ST 62.7m.
Αν οι παραπάνω μετρήσεις είναι αντιπροσωπευτικές για τις επιδόσεις των δύο αυτ/των στην ευθεία, δε βλέπω πώς θα μπορούσε το Fiesta να γράψει ταχύτερο 0-160-0 από το Colt.
Ψιλά γράμματα: Όσον αφορά τις συνθήκες των μετρήσεων που αναγράφονται, το ST είχε πολύ λιγότερα χιλιόμετρα στο οδόμετρο (1400 έναντι 4300+) και πιο γεμάτο ρεζερβουάρ (3/4 αντί 1/2). Από την άλλη μετρήθηκε σε μικρότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος (18C έναντι 24C). Αλλά τι να πει και το C2 VTS που φέρεται να μετρήθηκε στους 29C, με ρεζερβουάρ στα 3/4 και κάτω από 1200 km στο οδόμετρο...
το φιεστα (και οχι μονο το ST αλλα ακομη και τα απλα και ταπινα αδερφακια του) εχει σαν σκοπο να προσφερει αισθηση και ευχαριστηση στην οδηγηση.....
το πλαισιο του απλα ειναι τελειο (για μικρο αυτοκινητο) και εχει μια καλοκουρδισμενη αναρτηση....... αποτελεσμα αυτου???? μια απολυτα ρυθμισιμη οδικη συμπεριφορα σε δρομους με στροφες και φυσικα μια αισθηση που σε κανει να γουσταρεις να οδηγας.......
Ford Fiesta ST 2.0