-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Εάν κοιτάξεις τα στατιστικά στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών, τα γρήγορα αυτοκίνητα (λιγότερα κιλά ανά ίππο) έχουν πολύ περισσότερα ατυχήματα από τα αργά αυτοκίνητα.ΑΣΦΑΛΕΙΑ = ΑΡΓΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δεν επιδέχεται κριτική (δείτε τα στοιχεία)πολύ σωστά, τα αυτοκίνητα πηγαίνουν μόνα τους με αυτόματα πιλότο και τα αργά είναι ασφαλή
ενδιαφέρον θα είχε να βλέπαμε στοιχεία και ποσοστά φυσικά (από τα 1 εκ. 'αργά' αυτοκίνητα πόσα ενεπλάκησαν -μόνα τους;;;;- σε ατύχημα)
-
Εγώ πάντως αγόρασα τον 1,8Τ - 20V στην πιο συμφέρουσα εκδοχή του (Σκόντα) έχοντας κατά νου την infamous Αντιρρίου - Ιωαννίνων που με τυραννά από παιδί.
Η άφθονη ισχύς και ροπή από χαμηλά δίνουν ένα μεγαλύτερο γινόμενο [ασφάλειαςΧευκαιριών] στο προσπέρασμα. Το τι χρήση (προς τον άξονα Χ της ασφάλειας ή προς τον άξονα Ψ των ευκαιριών προσπεράσματος, σε διάγραμμα, ας πούμε αυθαιρέτως) θα κάνει κάθε οδηγός, εξαρτάται από την ποσότητα εγκεφάλου μέσα στο κρανίο του.
Δεν είναι κακό να κάνεις παραπάνω προσπεράσματα, αρκεί να διέπονται όλα από μία ελάχιστη αποδεκτή 'τιμή' (αν μπορούσαμε να ποσοτικοποιήσουμε) ασφάλειας.ΥΓ: Τα βραδέα αυτοκίνητα απευθύνονται σε βραδείς νόες. Η χρησιμότητα των τελευταίων στο σύγχρονο σύστημα μετακινήσεων (που δυστυχώς γι αυτούς διέπεται από τη χρήση τροχοφόρων με κινητήρες) είναι το πόσο πολυπληθείς είναι. Ναι μεν στραγγαλίζουν την κυκλοφορία και δημιουργούν ατυχήματα χωρίς πολλές φορές να το πάρουν πρέφα, αλλά από την άλλη, αγοράζοντας αναγκαστικά και αυτοί τα σατανικά αυτά μηχανήματα που τόσο τους χαλάνε, ρίχνουν το μοναδιαίο κόστος. Τα Φίατ, τα ¨Αουντι, τα Ρενώ, τα Σκόντα κλπ θα κόστιζαν όσο οι Φερράρι αν δεν αγοράζονταν από εκατομμύρια άσχετους και επικίνδυνους ανθρώπους.
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Τα βραδέα αυτοκίνητα απευθύνονται σε βραδείς νόες.Μία γενίκευση που οδηγεί προφανώς σε λανθασμένα συμπεράσματα. Αντίστοιχα θα μπορούσε να πει κάποιος ότι τα γρήγορα αυτοκίνητα απευθύνονται σε βραδείς νόες. Λίγο φασιστικό, δε νομίζεις;
Τα Φίατ, τα ¨Αουντι, τα Ρενώ, τα Σκόντα κλπ θα κόστιζαν όσο οι Φερράρι αν δεν αγοράζονταν από εκατομμύρια άσχετους και επικίνδυνους ανθρώπους.
Καλά, αυτό τώρα το πιστεύεις ειλικρινά; Πάντως, ακόμα και αν τα Skoda κόστιζαν όσο μια Ferrari, ο Petran πάλι Skoda θα αγόραζε, έτσι Petran;
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Εγώ πάντως αγόρασα τον 1,8Τ - 20V στην πιο συμφέρουσα εκδοχή του (Σκόντα) έχοντας κατά νου την infamous Αντιρρίου - Ιωαννίνων που με τυραννά από παιδί.
Η άφθονη ισχύς και ροπή από χαμηλά δίνουν ένα μεγαλύτερο γινόμενο [ασφάλειαςΧευκαιριών] στο προσπέρασμα. Το τι χρήση (προς τον άξονα Χ της ασφάλειας ή προς τον άξονα Ψ των ευκαιριών προσπεράσματος, σε διάγραμμα, ας πούμε αυθαιρέτως) θα κάνει κάθε οδηγός, εξαρτάται από την ποσότητα εγκεφάλου μέσα στο κρανίο του.
Δεν είναι κακό να κάνεις παραπάνω προσπεράσματα, αρκεί να διέπονται όλα από μία ελάχιστη αποδεκτή 'τιμή' (αν μπορούσαμε να ποσοτικοποιήσουμε) ασφάλειας.ΥΓ: Τα βραδέα αυτοκίνητα απευθύνονται σε βραδείς νόες. Η χρησιμότητα των τελευταίων στο σύγχρονο σύστημα μετακινήσεων (που δυστυχώς γι αυτούς διέπεται από τη χρήση τροχοφόρων με κινητήρες) είναι το πόσο πολυπληθείς είναι. Ναι μεν στραγγαλίζουν την κυκλοφορία και δημιουργούν ατυχήματα χωρίς πολλές φορές να το πάρουν πρέφα, αλλά από την άλλη, αγοράζοντας αναγκαστικά και αυτοί τα σατανικά αυτά μηχανήματα που τόσο τους χαλάνε, ρίχνουν το μοναδιαίο κόστος. Τα Φίατ, τα ¨Αουντι, τα Ρενώ,** τα Σκόντα κλπ θα κόστιζαν όσο οι Φερράρι αν δεν αγοράζονταν από εκατομμύρια άσχετους και επικίνδυνους ανθρώπους.**
-
@dimsabas: Μιλώντας περί βραδύτητος, είχα κατά νου όσους σέρνονται στην αριστερή λωρίδα και φωνάζουν για τη φόνισσα ταχύτητα (τη ρουφιάνα τη βαρύτητα που την πάνε, έχει φάει κι αυτή κόσμο). Πράγματι πάντως μπορεί να υπάρχουν βραδύνοες με γρήγορα αυτοκίνητα. Ήταν απόλυτη και μονομερής η διατύπωσή μου, ανακαλώ.
@Bill33 & dimsabas: Δεν βλέπω προς τι η απορία. Η ευρεία παραγωγή των αυτοκινήτων, η οποία και τα καθιστά οικονομικώς προσιτά, οφείλεται στη χορήγηση αδειών οδήγησης σε όλους ανεξαιρέτως, πράγμα που από πλευράς ασφάλειας δεν θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, όπως δεν είναι αυτονόητο για τα πτυχεία χειριστού αεροσκάφους.
Ο καλός και συνειδητός οδηγός, ο 'Π.Ο.' του Κ.Κ. (που όλοι σε αυτό το φόρουμ πιστεύω πως προσπαθούμε να είμαστε), μπορεί να δυσανασχετεί για το πλήθος των οδηγικά αδιάφορων και ασυνείδητων, αλλά μπόρεσε να αγοράσει το αυτοκίνητό του επειδή το αγόρασαν κι εκείνοι! -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Εάν κοιτάξεις τα στατιστικά στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών, τα γρήγορα αυτοκίνητα (λιγότερα κιλά ανά ίππο) έχουν πολύ περισσότερα ατυχήματα από τα αργά αυτοκίνητα.ΑΣΦΑΛΕΙΑ = ΑΡΓΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δεν επιδέχεται κριτική (δείτε τα στοιχεία)Είμαι σίγουρος οτι σας έχει τύχει η παρακάτω σκηνή: Ενώ κινήστε με πολλά σε δρόμο με προτεραιότητα, ξάφνου στα 40 μέτρα απο στενό δεξιά πετάγεται αυτοκίνητο με πρόθεση να μπεί στο δρόμο οπου κινήστε.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, αντί να ανοίξει το γκάζι και να σας κάνει λίγο χώρο τουλάχιστον, ο οδηγός του οχήματος επιταγχύνει βασανιστικά αργάαααααα, σε ρυθμούς ταινίας του Αγγελόπουλου. Το αποτέλεσμα είναι εσείς να πέσετε στα φρένα μπάς και αποφύγετε τον βραδυπορούντα/βραδυνοούντα.
Αν τελικά δεν καταφέρετε να φρενάρετε εγκαίρως και πέσετε πάνω του, τότε τα στατιστικά των ασφαλιστικών θα δείχνουν οτι άλλο ένα γρήγορο αυτοκίνητο προκάλεσε ατύχημα.
-
Πιστεύω ότι το μέγεθος που μας ενδιαφέρει για τις προσπεράσεις είναι η ισχύς . Αυτή είναι που εκφράζει το ρυθμό μεραβολλής της κινητικής ενέργειας δηλαδή πιο απλά το πόσο γρήγορα επιταγχύνουμε!
Η ισχύς εξαρτάτε από τις στροφές του κινητήρα και την ροπή του.
Κι εδώ έχουμε 2 φιλοσοφίες:
-
Υπερσυμπίεση( turbo-kompressor) όπου αυξάνουμε το μίγμα καυσίμου οξύγόνου στους κυλίνδρους 'παριστάνοντας' έναν κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού!! και άρα αυξάνουμε την Ροπή του κινητήρα. Συνεπώς αυξάνουμε την ισχύ του.
-
Στροφάρισμα( Μεταβλητός χρονισμός, βύθισμα βαλβίδων, αύξηση αριθμού βαλβίδων ...) όπου το μίγμα καυσίμου παραμένει σχεδό το ίδιο άρα η ροπή είναι ίδια, αλλά πλέον στροφάρουμε στις 7-9000 rpm.
Πιστεύω ότι και οι δύο λύσεις είναι 'ισάξιες' για ένα ασφαλές προσπέρασμα . Απλά στην μία κινείσαι σε μεγάλες στροφές και καταναλώνεις περισσότερη βενζίνη ενώ στο άλλο κινείσαι σε χαμηλότερες στροφές και πάλι καταναλωνεις βενζίνη αφού καις περισσότερο μίγμα.
Στην συνέχεια έρχεται ο παράγοντας κιβώτιο!! Σύνήθως τα τούμπο έχουν μακρύτερες σχέσεις για να προστατέψουν τα μέταλλα από τις ροπές στρέψεις άρα η διαθέσιμη ροπή στους τροχούς μειώνεται. Αντίθετα τα ατμοσφαρικά (type-r, s2000, rx8, corolla ts, celica ts ) έχουν πιο κοντές σχεσεις.
Αυτά θεωρητικά και μόνο. Η υλοποίηση μπορέι να διαφέρει.
Σε τελική ανάλυση το πλεονέκτημα της μεγάλης ροπής έναντι του στροφαρίσματος είναι ότι σε χαμηλές σροφές 2-3000 δεν χρειάζεσαι να κατεβάσεις σχέση για να προσπεράσεις γρήγορα και με ασφάλεια. Και αυτό γιατι και στις δύο περιπτώσεις ο αριθμός των στροφών είναι ίδιος 2,5-3000 αλλά η ροπής έιναι μεγαλύτερη ==> Ισχύς =Ροπή * Στροφάρισμα είναι μεγαλύτερη!!
Γι' αυτό μερικοί λένε με ενδιαφέρει η ροπή και όχι η ισχύς!! Στην πραγματικότητα τους ενδιαφερει η Ισχύς απλά επειδή σε αυτό το φάσμα στροφών εξαρτάτε μόνο από την ροπή αδιαφορούν για το 'παραγόμενο' μέγεθος και ασχολούνται με το 'Πραγματικό' μέγεθος δηλ την ροπή.
Αυτό σε καμί περόπτωση δεν κάνει το type-r/corolla ts πιο επικύνδυνα από το Golf GTi ούτε το S2000 πιο επικύνδυνο από το EVO-Subaru που έχουν τούρμπο και την 156 GTA που έχει κυβικά. Απλα πρέπει να κατεβάσεις σχέση οπότε ανεβάζεις στροφές και άρα αυτόματα έχεις αυξήσει τη ισχύ σου άμεσα!!
Για κάποιους που κάνουν ταξίδια σε δύσκολους δρόμους το κατέβασμα-ανέβασμα σχέσης είναι κουραστικό!!
Από την άλλη όμως είναι πιο διασκεδαστικό ένα kick down!!!! ή το να βλέπεις το στροφόμετρο στις 8000!!!
-
-
Ναι, μου έχει τύχει στην Αθηνών-Σουνίου. Και θα μπορούσα να πηγαίνω με 150 με το 'αργό' μου Astra 1,4, όμως πήγαινα με 80 και κατάφερα να σταματήσω. Αν έπεφτα πάνω στον βλάκα 'με πολλά', θα έφταιγε αυτός, όμως θα έφταιγα κι εγώ που θα είχα πιστέψει ότι στους δρόμους δεν συμβαίνουν απρόοπτα, ειδικά όταν υπάρχουν παράδρομοι χωρίς φανάρια.
-
Δεν κάνουν τα ατυχήματα τα αυτοκίνητα αργά ή γρήγορα!!!!! Τα ατυχήματα τα κάνουν οι άνθρωποι κατά κύριο λόγο και τα έργα τους. Οι ανθρώπινες ευθύνες πέρας από του χειριστή επεκτείνονται και στον συντηρητή του αυτοκινήτου ακόμα και στον κατασκευαστή του δρόμου με όλους όσους σχεδίασαν επιβλέψανε και παρέλαβαν το δρόμο. Μια καλή έρευνα θα ήταν πόσοι εμπλέκονται με υπαιτιότητα τους σε ατύχημα έχοντας τη βασική εκπαίδευση και πόσοι έχοντας μετεκπαίδευση τύπου safe truck.
Κακά τα ψέματα όλα αρχίζουν και καταλήγουν στον ανθρώπινο παράγοντα. -
Το Σάββατο γυρνούσα από Βελίκα Λάρισα. Δρόμος στο ένα κομμάτι ορεινός με κλεστές στροφές. Στο δεύτερο κομάτι μετά την Αγιά αρκετες ευθείες αλλά όχι πολύ φαρδύς. Πήγαινα αρκετά γρήγορα και συνεχώς έκανα προσπεράσεις. Κάποια στιγμή φτάνει πίσω μου ένα μαύρο 350Z.
ΟΥΥΥΥΑΟΟΥΥΥΥΥΥ!!
Eκπληκτικό αυτοκίνητο!! Ο τύπος πήγαινε πολύ γρήγορα!! με πέρασε άνετα και όσο έβλεπα στον ορίζοντα περνούσε τα πάντα για πλάκα. Ο δυνατός κινητήρας του του επέτρεπε να προσπερνάει εκέι που οι άλλοι κολώνουν και φυσικά με ασφάλεια σφού μένει ελάχιστα εκτεθειμένος στο άλλο ρέυμα. Αποτέλεσμα πας γρηγορότερα και ασφαλέστερα παντού!!
όμως δεν είναι μόνο ο κινητήρας. Ο τύπος είχε φρένα ακούραστα και δυνατα να σταματάει όπου και όπως πρέπει, αψογό στήσιμο για να πέρνει γρήγορα τις στροφές . Είναι το σύνολο που μετράει.
Και πάνω από όλα πρέπει να γνωρίζεις το αμάξι σου και τα όριά του!
Αν ο 350Ζ νόμιζε πως έχει Ferrari λογικό είναι να ξεπεράσει τα όρια του αμαξιού και να σκοτωθεί.Και φυσικά πρέπει να ξέρεις το δρόμο.
Το να λες ότι το αργό αμάξι είναι ασφαλέστερο για μένα είναι χαζό!! Με την λογική αυτή και με ένα γαιδουράκι στην άκρη του δρόμου είσαι ακόμη πιο ασφαλής!!! Η ακόμα καλύτερα αν κάτσεις σπίτι σου!
-
Κανείς δεν είπε ότι τα αργά αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα. Οι οδηγοί είναι που τα κάνουν ασφαλή ή επικίνδυνα. Απλώς όταν κάποιος δεν οδηγεί πχ ένα 350Ζ κι έχει λίγο μυαλό, δύσκολα θα πάει να κάνει την προσπέραση εκεί που δεν τον παίρνει. Ο πιτσιρικάς με το δήθεν γρήγορο αμαξάκι όμως ή ο μεσήλικας με τη δίλιτρη 'μπέμπα', που νομίζουν ότι το εργαλείο τους βγάζει φωτιές, δεν κολλάει πουθενά, δε μασάει, θα παρασυρθούν και θα ορμήσουν για προσπέραση ακόμα κι εκεί που δεν τους παίρνει.
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Αποτέλεσμα πας γρηγορότερα και ασφαλέστερα παντού!!!Γρηγορότερα ναι, ασφαλέστερα όχι.
Αυτό που λέμε τόση ώρα είναι ότι ασφάλεια σε μία προσπέραση σημαίνει σωστή εκτίμηση της κατάστασης, δεν έχει καμία μα καμία σχέση με το πόσο δυνατό αυτοκίνητο οδηγείς.
edit: manosk με πρόλαβες!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Αποτέλεσμα πας γρηγορότερα και ασφαλέστερα παντού!!!
Γρηγορότερα ναι, ασφαλέστερα όχι.
Αυτό που λέμε τόση ώρα είναι ότι ασφάλεια σε μία προσπέραση σημαίνει σωστή εκτίμηση της κατάστασης, δεν έχει καμία μα καμία σχέση με το πόσο δυνατό αυτοκίνητο οδηγείς.
edit: manosk με πρόλαβες!
Mα όταν είσαι** λιγότερη ώρα στο αντίθετο ρεύμα** δεν είσαι πιο ασφαλής?
Και όταν χρειάζεσαι 100μέτρα αντί για 200 πάλι δεν μπορείς να κάνεις μεγαλύτερο αριθμό προσπεράσεων από έναν άλλο?
Η ασφάλεια στο προσπέρασμα είναι άμεση συνάρτηση του αυτοκινήτου.
Φυσικά κια μιλάμε για οδηγό που δεν κάνει Μ@λ@κίες!! Το τόνισα αυτό:
Και πάνω από όλα πρέπει να γνωρίζεις το αμάξι σου και τα όριά του!
Αν ο 350Ζ νόμιζε πως έχει Ferrari λογικό είναι να ξεπεράσει τα όρια του αμαξιού και να σκοτωθεί.Και φυσικά πρέπει να ξέρεις το δρόμο.
Μια προσπέραση που για ένα astra 1.4 είναι επικύνδυνη για ένα golf 1.6 δεν είναι και μια που για το golf 1.6 είναι επικύνδυνη για το GTi δεν ειναι κλπ.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Καλά, αυτό τώρα το πιστεύεις ειλικρινά; Πάντως, ακόμα και αν τα Skoda κόστιζαν όσο μια Ferrari, ο Petran πάλι Skoda θα αγόραζε, έτσι Petran;
........μπα
-
Επίσης κινούμενος γρηγορότερα(στα πλάισια του αμαξιού, της φυσικής κατάστασης του οδηγου και της γνώσης του δρόμου) βρίσκεσαι λιγότερη ώρα στο δρόμο και άρα συναντάς λιγότερα αυτοκίνητα!!!
Αν κάθε αυτοκίνητο είναι ένας πιθανός κίνδυνος με πιθανότητα P τότε όσα λιγότερα αυτοκίνητα τόσο λιγότερες οι πιθανότητες κινδύνου
Επίσης όταν πάς γρηγορότερα είναι σε εγρήγορση όλες οι αισθήσεις σου και τα αντανακλαστικά σου και ευκολότερα θα αποφύγεις ένα εμπόδιο η το λάθος του άλλου!! Αν πας όμως χελώνα ο οργανισμός 'γαληνεύει' με αποτέλεσμα αργλα αντανακλαστικά!!
Τέλος συντομότερο ταξίδι σημαίνει λιγότερη κούραση!!και άρα πάλι καλύτερα αντανακλαστικά!!
Σκεφτείτε και το εξής!!
Είσαι μισή ώρα πίσω απο νταλίκα που δεν μπορείς να την περάσεις με το αργό σου αμάξι. Σου σπαέι τα νεύρα και μόλις δεις ελέυθερο χώρο πλακώνεσαι να καλύψεις χρόνο και να 'ξεχαρμανιάσεις'!!!
Όσο συγκροτημένος και να είσαι θα το κάνεις. ΑΝ όμως είχες γρήγορο αμάξι τότε θα είχες προ πολλόυ περάσει το φορτηγό και δεν θα έκανες τις υπερβολλές αυτές!!
Φυσικά δεν μιλάω να οδηγείς στο όριο του οργανισμού σου γιατί και τότε θα μπει ο παράγοντας κούραση !!!
Ούτε στο όριο του αυτοκινήτου γιατί αυτό ορίζεται όταν έχει καινούρια λάστιχα-τακάκια-αναρτήσεις , χωρίς βάρος κλπ κάτι που δεν μπορεί να συμβαίνει συνεχώςΕdit: Μην ξεχνάμε και την άυξηση κινδύνου καραμπόλας που προκύπτει από το να πηγαίνεις αργά σε ένα τρενάκι από αμάξια ή πίσω απο φορτηγό!!
Και την κούραση να έχεις άλλους γρηγορότερους να σε προσπερνάνε (είτε με ασφάλεια είτε όχι) συνεχώς και να είσαι τέρμα δεξια!!!
Ούτε την αύξηση κινδύνου από την συνομιλία με τους επιβάτες πηγαίνοντας αργά !! για να μην κοιμηθείς!!!!!
-
Μπάμπη φεύγω για ταξίδι και δυστηχώς δεν έχω το χρόνο να απαντήσω ένα προς ένα τα σημεία που αναφέρεις.
Πριν την προσπέραση οφείλεις να κάνεις σωστό υπολογισμό. Βλέπεις την απόσταση του απέναντι και αναλόγως κρίνεις. Με το πιο γρήγορο αυτοκίνητο απλά θα μπορείς να προσπεράσεις σε περισσότερες περιπτώσεις. Το ότι το γρήγορο αυτοκίνητο θα σε σώσει σε περίπτωση στραβής ναι μεν ισχύει, οφείλεις όμως πριν την προσπέραση να τα έχεις υπολογίσει όλα. Μόνο δηλαδή σε υστέρηση του οδηγού πιθανώς ένα δυνατό αυτοκίνητο να κάνει την διαφορά.
Συνοπτικά λοιπόν, στο θέμα ασφάλεια δεν παίζει ρόλο το τί οδηγάμε αλλά το τί μυαλό κουβαλάμε.Καλό καλοκαίρι!
-
Καλό ταξίδι και καλές διακοπές
Απαντώ και για τους υπόλοιπους στο φόρουμ:
Φυσικά και ο οδηγός (μυαλό) είναι σημαντικά!! Και φυσικά θα πρέπει να υπολογίζεις όλες τις παραμέτρους σε ένα προσπέρασμα!!!
Αλλά εδώ μιλάμε για το αυτοκίνητο και τον κινητήρα του. Δηλαδή το ερώτημα είναι αν ο ίδιος οδηγός στην ίδια κατάσταση(ξεκούραστος κλπ) με την ίδια εμπειρία και ίδια γνώση του δρόμου και του οχήματός του μπορεί να κινηθεί γρηγορότερα και συνάμα ασφαλέστερα κάνοντας προσπεράσεις με ένα δυνατότερο αμάξι ή όχι
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Μην ξεχνάμε και την άυξηση κινδύνου καραμπόλας που προκύπτει από το να πηγαίνεις αργά σε ένα τρενάκι από αμάξια ή πίσω απο φορτηγό!!Έχεις δει πολλές καραμπόλες πίσω από φορτηγό επειδή πήγαιναν αργά σε φάλαγγα; γιατί εγώ δεν έχω δει κανένα φορτηγό να ρίχνει άγκυρα και να ακινητοποιείται πιο γρήγορα από αυτοκίνητο.
-
Η προσπέραση, εκτός από τα άλογα του κινητήρα χρειάζεται και προετοιμασία. Αν ξεκινήσεις τη προσπέραση χωρίς να βγεις στο άλλο ρεύμα ενώ ακόμα ο απέναντι έρχεται και βγεις στο άλλο ρεύμα με κεκτημένη ταχύτητα, τότε και αυτοκίνητο 70 ίππων να έχεις, προσπερνάς πιο γρήγορα από τον άλλο που έχει 100.
Αν ξεκινάς τη προσπέραση, κοντοστέκεσαι, μπαίνεις μέσα, αλλάζεις γνώμη βγαίνεις και προσπερνάς, τότε το μόνο που δεν χρειάζεσαι είναι περισσότερα άλογα στο κινητήρα. Αγόρασε οικογενειακό τάφο, θα είναι πιο χρήσιμος.
Αν ένα αυτοκίνητο που έχει 100 άλογα δεν μπορεί να προσπεράσει, δεν προλαβαίνει και χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με 180 άλογα, τότε ακολουθήστε τη παραπάνω συμβουλή. Η αβεβαιότητα στην εκτίμηση της απόστασης και της ταχύτητας του απέναντι αυτοκινήτου, ισοφαρίζει τη διαφορά στα άλογα του κινητήρα. Εάν το ένα προλαβαίνει και το άλλο όχι, πόσες φορές θα περάσεις παρά τρίχα; 1, 2, 5, 10 πόσες;
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μην ξεχνάμε και την άυξηση κινδύνου καραμπόλας που προκύπτει από το να πηγαίνεις αργά σε ένα τρενάκι από αμάξια ή πίσω απο φορτηγό!!
Έχεις δει πολλές καραμπόλες πίσω από φορτηγό επειδή πήγαιναν αργά σε φάλαγγα; γιατί εγώ δεν έχω δει κανένα φορτηγό να ρίχνει άγκυρα και να ακινητοποιείται πιο γρήγορα από αυτοκίνητο.
Όταν οδηγείς πίσω από φορτηγό για πολλή ώρα δεν έχεις οπτικό πεδίο με αποτέλεσμα να βλέπεις συνέχεια την ίδια εικόνα!!
Αυτό μπορεί έυκολά να οδηγήσει τον εγκέφαλο στο να ατονίσει αφού βλέπει την ίδια εικόνα χωρίς να λαμβάνει δράση.
Άρα αν το φορτηγό φρενάρει απότομα υπάρχει ο κίνδυνος να μην προλάβει ο οδηγός του ΙΧ να αντιδράσει.
Φυσικά και το φορτηγό λόγω βάρους θα σταματήσει αργότερα αλλά η καραμπόλα θα προκύψει από έλλειψη συγκέντρωσης του οδηγού του ΙΧ ή και κάποιου άλλου ΙΧ παρα πίσω στον 'συρμό'
Αυτός είναι και ένας λόγος που λένε ότι πρέπει να κρατας απόσταση ασφαλέιας.
Θα μου πεις δεν μπορεί να κάτσεις 200 μέτρα πριν το φορτηγό με σταθερή ταχύτητα για να είσαι σίγουρος?
Ναι μπορείς αλλά αυτό έχει επιπτώσεις:
-
Δημιουργία μεγάλων ουρών αφού πχ αν υπάρχουν 10 αμάξια πριν το φορτηγό με 50-100 μέτρα απόσταση μιλάμε για 1km ουρά. Σκέψου σε επιστροφές τα Σαββατοκύριακα τι θα γίνετε
-
Χάνεις την όποια ευκαιρία να προσπεράσεις σε κάποια ευθεία αφού θα πρέπει να προσπεράσεις και το φορτηγό αλλά να διανύσεις και τα 50-100 μέτρα.
Άρα αν βρεις φορτηγό πχ στο πήλιο-Καταρα κλπ θα φτάσετε μαζί στον προορισμό
-
Συζήτηση περί ασφαλούς προσπέρασης και ίππων...